LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL SOCIALINIŲ TYRIMŲ INSTITUTO IR DARBO IR SOCIALINIŲ TYRIMŲ INSTITUTO REORGANIZAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
2009 m. gruodžio 30 d. Nr. A1-704
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 2.99 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2000, Nr. 83-2511) 4 straipsniu, Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 554 (Žin., 1996, Nr. 46-1120):
1. Reorganizuoju Socialinių tyrimų institutą ir Darbo ir socialinių tyrimų institutą sujungimo į valstybinį mokslinių tyrimų institutą Lietuvos socialinių tyrimų centrą būdu.
2. Tvirtinu Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto reorganizavimo sąlygų aprašą (pridedama).
3. Pavedu Darbo ir socialinių tyrimų instituto direktoriui Boguslavui Gruževskiui teisės aktų nustatyta tvarka išregistruoti Darbo ir socialinių tyrimų institutą iš Juridinių asmenų registro ir atlikti kitus veiksmus, susijusius su 2 punkte nurodytame apraše numatytų reorganizavimo sąlygų įgyvendinimu.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2009 m. gruodžio 30 d.
įsakymu Nr. A1-704
SOCIALINIŲ TYRIMŲ INSTITUTO IR DARBO IR SOCIALINIŲ TYRIMŲ INSTITUTO REORGANIZAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
1. Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto reorganizavimo sąlygų aprašas (toliau – šis aprašas) nustato reorganizuojamų įstaigų Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto reorganizavimo sujungimo į valstybinį mokslinių tyrimų institutą Lietuvos socialinių tyrimų centrą (toliau – Centras) būdu tvarką.
2. Šis aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 2.95–2.97 straipsniais, 2.99 straipsnio 1 ir 2 dalimis, 2.101 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322) 4 straipsniu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 554 „Dėl Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 46-1120).
3. Duomenys apie Socialinių tyrimų institutą:
4. Duomenys apie Darbo ir socialinių tyrimų institutą:
5. Reorganizavimo būdas – sujungimo perduodant naujam juridiniam asmeniui Centrui Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto visas teises ir pareigas nuo 2010 m. sausio 1 d., laikantis šiame apraše išdėstytų sąlygų.
6. Tęsiantis veiklą po reorganizavimo juridinis asmuo – Centras. Pasibaigiantys juridiniai asmenys – Socialinių tyrimų institutas ir Darbo ir socialinių tyrimų institutas.
7. Reorganizavimas grindžiamas Valstybės mokslinių tyrimų įstaigų, susijusių su integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų (slėnių) plėtra, tinklo pertvarkos plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 989 (Žin., 2008, Nr. 117-4453; 2009, Nr. 147-6585), numatytais tikslais ir uždaviniais.
8. Socialinių tyrimų instituto turtas 2009 m. sausio 1 d. pagal finansinės atskaitomybės dokumentus iš viso – 680,2 tūkst. litų. Iš šios sumos:
9. Socialinių tyrimų instituto įsiskolinimai 2009 m. sausio 1 dieną:
10. Socialinių tyrimų instituto biudžeto lėšos 2009 metais – 1845 tūkst. litų. Iš šios sumos:
11. Darbo ir socialinių tyrimų instituto turtas 2009 m. sausio 1 d. pagal finansinės atskaitomybės dokumentus iš viso – 217,8 tūkst. litų. Iš šios sumos:
12. Darbo ir socialinių tyrimų instituto įsiskolinimai 2009 m. sausio 1 dieną:
13. Darbo ir socialinių tyrimų instituto biudžeto lėšos 2009 metais – 1031,2 tūkst. litų. Iš šios sumos:
13.1. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos programos „Socialinių paslaugų plėtra įstaigose prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos“ (su patikslinimais) (programos kodas – 02 302) lėšos – 331,2 tūkst. litų;
14. Reorganizavimo tikslas – sutelkti išsklaidytus socialinių mokslų žmogiškuosius ir materialiuosius mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) išteklius, kad būtų sudarytos sąlygos kuo veiksmingiau naudoti MTEP potencialą svarbioms šaliai socialinėms, užimtumo, demografinėms ir kultūros problemoms spręsti, kartu racionaliau naudoti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšas žmogiškiesiems ištekliams ir MTEP infrastruktūrai plėtoti.
16. Iki 2009 m. gruodžio 1 d. inventorizuojami Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto turtas ir atsiskaitymai, parengiami projektai teisės aktų dėl valstybei nuosavybės teise priklausančio ir šiuo metu Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto patikėjimo teise valdomo turto perdavimo Centrui valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise.
17. Valstybės turto perdavimo valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. sausio 5 d. nutarimu Nr. 16 (Žin., 2001, Nr. 3-48; 2003, Nr. 13-504), nustatyta tvarka pagal 2009 m. gruodžio 31 d. buhalterinės apskaitos duomenis Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto patikėjimo teise valdomas valstybei nuosavybės teise priklausantis turtas, apskaitos ir finansinės atskaitomybės dokumentai, teisės ir prievolės perduodami po reorganizavimo tęsiančiam veiklą Centrui.
18. Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto apskaitos ir finansinės atskaitomybės ir kitus dokumentus perima Centras. Apskaitos ir finansinės atskaitomybės, protokolų dėl finansinių įsipareigojimų vykdymo, kitų dokumentų perdavimo ir priėmimo aktą pasirašo Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto direktoriai ir Centro direktorius.
19. Antspaudai su Lietuvos valstybės herbu, kuriais disponuoja Socialinių tyrimų institutas ir Darbo ir socialinių tyrimų institutas, po to, kai pasirašomi turto ir dokumentų perdavimo ir priėmimo aktai, teisės aktų nustatyta tvarka sunaikinami (atsakingas asmuo – Centro direktorius arba jo įgaliotas asmuo).
20. Reorganizuojant Socialinių tyrimų institutą ir Darbo ir socialinių tyrimų institutą, užtikrinamas jų veiklos tęstinumas, įsipareigojimų vykdymas, darbo santykių tęstinumas, finansinių įsipareigojimų tarp juridinių ir fizinių asmenų vykdymas, taip pat įgyvendinamų ir numatomų įgyvendinti projektų sutartyse ir paraiškose nustatytų sąlygų vykdymas, kita.
21. 2010 metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai Centrui skiriami tokia tvarka:
21.1. 2010 metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete numatyti Socialinių tyrimų institutui asignavimai įtraukiami į Centro (naujojo asignavimų valdytojo) asignavimus.
21.2. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (asignavimų valdytojas) skiria finansavimą 2010 metams Darbo ir socialinių tyrimų instituto MTEP. Finansavimo lėšos įtraukiamos į Centro (naujojo asignavimų valdytojo) asignavimus.
21.3. Centro kamieniniams padaliniams, tęsiantiems Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto mokslinę veiklą, atidaromos atskiros subsąskaitos, kuriose laikomos institutų 2009 metais pasirašytų sutarčių lėšos, taip pat lėšos, nurodytos Centro įstatuose. Centras turi teisę steigti kitus kamieninius padalinius (padaliniai, kurių pagrindinė veikla – moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra ir kurių nėra kitų padalinių sudėtyje) Centro įstatuose nustatyta tvarka.
22. 2011 metų Centro finansavimas skiriamas atsižvelgiant į 2010 metais Centrui skirto finansavimo apimtį.
23. Nuo 2011 metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai MTEP, skirti Centrui, skaičiuojami teisės aktų nustatyta tvarka. Atitinkama lėšų dalis skaičiuojama pagal ankstesniais metais Socialinių tyrimų institutui ir Darbo ir socialinių tyrimų institutui MTEP veiklai skirtas lėšas ir MTEP veiklos rezultatus. Atliekant skaičiavimus, remiamasi rezultatais tų metų, kuriais Socialinių tyrimų institutas (reorganizuojama įstaiga) dar buvo atskiras asignavimų valdytojas, o Darbo ir socialinių tyrimų institutas (reorganizuojama įstaiga) – MTEP vykdantis juridinis asmuo.
24. Po reorganizavimo veiksiančio Centro tikslai:
24.1. vykdyti šalies ūkio, socialinės apsaugos, užimtumo, kultūros, švietimo ir visuomenės tęstinumui ir plėtrai svarbius ilgalaikius socialinių mokslų srities socialinių, ekonominių, demografinių ir kultūros procesų mokslinius tyrimus ir eksperimentinę (socialinę, kultūrinę) plėtrą;
24.2. bendradarbiauti su verslo, valdžios ir visuomenės atstovais, socialiniais partneriais, vykdyti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros užsakomuosius darbus, teikti metodologinę, metodinę ir kitą pagalbą mokslo ir studijų institucijoms, vykdyti mokymą;
24.4. skleisti visuomenėje mokslo žinias, diegti jas į socialinę ir ūkinę veiką, socialinę apsaugą, kultūrą, švietimą, prisidėti prie inovacijomis ir žiniomis grindžiamos ekonomikos kūrimo, žinioms imlios visuomenės ugdymo;
24.5. plėtoti sociologijos, demografijos, socialinės gerovės, žmogiškųjų išteklių plėtros, profesinio mokymo, profesinių standartų ir kvalifikacijų sistemos, užimtumo ir darbo rinkos sričių teorinius, strateginius ir taikomuosius mokslinius tyrimus;
24.8. sutelkti šalies ekonomistus, sociologus, demografus ir kitus specialistus socialinių mokslų proveržiui ir konkurencingumui tarptautinėje mokslo aplinkoje skatinti;
25. Numatomi Centro uždaviniai:
25.2. siekti naujų mokslo žinių taikomumo sociologijos, ekonomikos ir kitų socialinių mokslų studijoms Lietuvos mokslo ir studijų institucijose;