LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

N U T A R I M A S

DĖL REZERVINIO (STABILIZAVIMO) FONDO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2002 m. gegužės 30 d. Nr. IX-912

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Seimas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo 7 straipsnio 3 dalies 1 punktu, nutaria:

 

1 straipsnis.

Patvirtinti Rezervinio (stabilizavimo) fondo nuostatus (pridedami).

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SEIMO PIRMININKAS                                                                    ARTŪRAS PAULAUSKAS

 


 

PATVIRTINTI

Lietuvos Respublikos Seimo

2002 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. IX-912

 

REZERVINIO (STABILIZAVIMO) FONDO

NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šie nuostatai reglamentuoja Rezervinio (stabilizavimo) fondo (toliau – Fondas) lėšų kaupimą, naudojimą, valdymą, apskaitą ir kontrolę.

2. Fondo tikslas – kaupti ir naudoti lėšas Fondo nuostatuose nurodytiems tikslams finansuoti.

3. Fondas yra valstybės pinigų fondas – sudedamoji Privatizavimo fondo dalis.

4. Fondo lėšomis disponuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

5. Fondą valdo Rezervinio (stabilizavimo) fondo valdyba (toliau – Fondo valdyba).

 

II. FONDO LĖŠOS

 

6. Fondo lėšos yra:

1) Privatizavimo fondo lėšų dalis, iš kurios pagal patvirtintą Privatizavimo fondo lėšų sąmatą atskaitytos lėšos gyventojų santaupoms atkurti ir su tuo susijusioms išlaidoms padengti;

2) pajamos, gautos investavus Fondo lėšas;

3) pajamos, gautos už Fondo lėšų likutį banko sąskaitose;

4) netesybos;

5) kitos teisėtai įgytos lėšos.

7. Lėšos į Fondą iš Privatizavimo fondo pervedamos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą Privatizavimo fondo lėšų naudojimo ir apskaitos tvarką.

8. Fondo lėšos kaupiamos Rezervinio (stabilizavimo) fondo sąskaitoje, atidarytoje Finansų ministerijai Lietuvos banke (toliau – Fondo sąskaita).

 

III. FONDO LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

9. Fondo lėšų metinę sąmatą, kaip sudedamąją Privatizavimo fondo lėšų sąmatos dalį, tvirtina Lietuvos Respublikos Seimas.

10. Fondo lėšos gali būti naudojamos:

1) pensijų sistemos reformai finansuoti;

2) Lietuvos valstybės rezervo piniginėms lėšoms, reikalingoms ūkio funkcionavimui palaikyti ekstremalių situacijų bei ekonominės grėsmės sąlygomis, sukaupti ir atkurti;

3) Fondo valdymo išlaidoms;

4) valstybės turtiniams įsipareigojimams, susijusiems su valstybės skola, vykdyti (grąžintinai).

11. Laikinai laisvos Fondo lėšos gali būti investuojamos tik į Lietuvos Respublikos Vyriausybės vertybinius popierius, užsienio valstybių vyriausybių išleistus arba garantuotus skolos vertybinius popierius, Lietuvos banko arba užsienio centrinių bankų bei tarptautinių finansinių organizacijų išleistus skolos vertybinius popierius. Fondo lėšas investuoja Finansų ministerija pagal finansų ministro nustatytą tvarką.

12. Laikinai laisvos Fondo lėšos gali būti laikomos terminuotų indėlių sąskaitose Lietuvos banke.

13. Per metus nepanaudotos Fondo lėšos perkeliamos į kitus metus.

 

IV. FONDO LĖŠŲ SKYRIMAS

 

14. Lietuvos Respublikos Seimui patvirtinus Fondo lėšų metinę sąmatą, kaip sudedamąją Privatizavimo fondo lėšų sąmatos dalį, nutarimą dėl Fondo lėšų skyrimo šių nuostatų 10 punkte nurodytiems tikslams priima Lietuvos Respublikos Vyriausybė Fondo valdybos teikimu.

15. Lėšų gavėjai, norėdami gauti iš Fondo lėšų 10 punkte nurodytiems tikslams, prašymus bei lėšų poreikį pagrindžiančius skaičiavimus pateikia Finansų ministerijai. Finansų ministerija savo nustatyta tvarka juos nagrinėja ir teikia svarstyti Fondo valdybai.

16. Fondo valdybai priėmus sprendimą siūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei skirti Fondo lėšų šių nuostatų 10 punkte nurodytiems tikslams, Finansų ministerija parengia Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl lėšų iš Fondo skyrimo projektą ir kartu su Fondo valdybos sprendimu teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei.

17. Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus nutarimą dėl Fondo lėšų skyrimo, lėšų gavėjai Finansų ministerijai pateikia:

1) savo patvirtintas Finansų ministerijos nustatytos formos išlaidų sąmatas (pagal ketvirčius);

2) Finansų ministerijos nustatytos formos paraiškas ir lėšų poreikį patvirtinančius dokumentus.

18. Finansų ministerija turi teisę atmesti paraišką, jeigu prašoma suma viršija išlaidų sąmatoje patvirtintas išlaidas, ir laikinai atidėti lėšų pervedimą pagal pateiktą paraišką, jeigu dokumentai netinkamai įforminti, – iki bus pateikti reikiami tinkamai įforminti dokumentai.

19. Lėšas perveda Finansų ministerija į lėšų gavėjų Fondo lėšoms atidarytas atskiras sąskaitas kredito įstaigose per 5 darbo dienas nuo tinkamai įformintų 17 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos.

20. Apskaičiuotas palūkanas už lėšas, laikomas 19 punkte nurodytose sąskaitose, kredito įstaigos perveda į Fondo sąskaitą.

21. Už gautų Fondo lėšų panaudojimą lėšų gavėjai atsiskaito Finansų ministerijai. Ataskaitiniam laikotarpiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 15 dienos lėšų gavėjai privalo pateikti išlaidų sąmatos vykdymo apyskaitą. Šios apyskaitos formą nustato Finansų ministerija.

22. Jei nustatytu laiku išlaidų sąmatos vykdymo apyskaita nepateikta, Finansų ministerija turi teisę atidėti kito ketvirčio išlaidų sąmatoje patvirtintų lėšų iš Fondo pervedimą pagal pateiktą paraišką, iki ši apyskaita bus pateikta.

23. Šiame skirsnyje numatytų dokumentų pateikimo Finansų ministerijai ir paraiškų nagrinėjimo tvarka netaikoma tais atvejais, kai Fondo lėšos naudojamos valstybės turtiniams įsipareigojimams, susijusiems su valstybės skola, vykdyti (grąžintinai).

24. Lėšas valstybės turtiniams įsipareigojimams, susijusiems su valstybės skola, vykdyti perveda ir jų grąžinimą kontroliuoja Finansų ministerija.

 

V. FONDO VALDYMAS

 

25. Fondo valdybą sudaro šie nariai:

1) finansų ministras – Fondo valdybos pirmininkas;

2) ūkio ministras;

3) socialinės apsaugos ir darbo ministras;

4) Lietuvos Respublikos Vyriausybės kancleris;

5) valstybės įmonės Valstybės turto fondo generalinis direktorius.

26. Fondo valdybos posėdžiuose gali dalyvauti Fondo valdybos pakviesti asmenys.

27. Fondo valdyba:

1) svarsto Finansų ministerijos parengtą Fondo lėšų sąmatos projektą ir priima sprendimą dėl pritarimo. Jeigu Fondo valdyba projektui nepritaria, Finansų ministerija Fondo valdybos nustatytu terminu teikia patikslintą Fondo lėšų sąmatos projektą. Fondo lėšų sąmatos projektą, kuriam Fondo valdyba pritarė, Finansų ministerija pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei kartu su Privatizavimo fondo lėšų sąmatos ir valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektais;

2) teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl Fondo lėšų skyrimo šių nuostatų 10 punkte nurodytiems tikslams;

3) priima sprendimą dėl Finansų ministerijos atrinktos audito įmonės Fondo finansiniam auditui atlikti;

4) tvirtina Fondo valdybos darbo reglamentą;

5) sprendžia kitus su Fondo valdymu susijusius klausimus.

28. Fondo valdybos posėdžiai rengiami prireikus. Posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 3 Fondo valdybos nariai.

29. Fondo valdyba savo posėdžiuose priima sprendimus. Fondo valdybos sprendimai įforminami nutarimais. Fondo valdybos sprendimas yra priimtas, jeigu už jį balsuoja ne mažiau kaip 3 Fondo valdybos nariai. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Fondo valdybos pirmininko balsas. Fondo valdybos narys turi teisę balsuoti raštu dėl iš anksto paskelbto posėdžio darbotvarkės klausimo.

30. Fondo valdybos posėdžiams pirmininkauja Fondo valdybos pirmininkas arba vienas iš jos narių Fondo valdybos darbo reglamento nustatyta tvarka.

31. Fondo valdybos darbą padeda organizuoti ir ją aptarnauja Finansų ministerija.

 

VI. FONDO LĖŠŲ APSKAITA IR KONTROLĖ

 

32. Fondo lėšų apskaitą tvarko Finansų ministerija savo nustatyta tvarka. Finansų ministerija užtikrina, kad Fondo lėšos būtų kaupiamos ir išduodamos Valstybės iždo procedūrų metu.

33. Pasibaigus ketvirčiui, iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 15 dienos, o pasibaigus pusmečiui ir metams, iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 20 dienos Finansų ministerija sudaro savo nustatytos formos Fondo piniginių srautų ataskaitą. Ją pasirašo finansų ministras arba jo įgalioti asmenys.

34. Fondo piniginių srautų ataskaitą Finansų ministerija kas ketvirtį pateikia Fondo valdybai, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Statistikos departamentui ir skelbia Finansų ministerijos interneto puslapyje.

35. Metinė Fondo piniginių srautų ataskaita, kaip sudedamoji Privatizavimo fondo piniginių srautų ataskaitos dalis, pateikiama tvirtinti Lietuvos Respublikos Seimui kartu su Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto įvykdymo apyskaita Seimo statute nustatyta tvarka ir terminais.

36. Fondo valstybinį auditą pagal kompetenciją atlieka Valstybės kontrolė. Be to, steigėjo sprendimu arba Valstybės kontrolės siūlymu Fondo finansinį auditą gali atlikti įstatymų nustatyta tvarka Finansų ministerijos atrinkta audito įmonė, dėl kurios sprendimą priėmė Fondo valdyba.

37. Audito išvados pateikiamos Fondo valdybai ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei.

38. Už gautų iš Fondo lėšų panaudojimą ne pagal paskirtį atsako lėšų gavėjai įstatymų nustatyta tvarka.

39. Finansų ministerija turi teisę pareikalauti iš lėšų gavėjų rašytinės informacijos apie gautų iš Fondo lėšų panaudojimą. Paaiškėjus, kad lėšos panaudotos ne pagal paskirtį, Finansų ministerija apie tai praneša Fondo valdybai ir Valstybės kontrolei.

______________