Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL NORMINIŲ TEISĖS AKTŲ STEBĖSENOS
2009 m. gegužės 13 d. Nr. 404
Vilnius
Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008–2012 metų programos įgyvendinimo priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. vasario 25 d. nutarimu Nr. 189 (Žin., 2009, Nr. 33-1268), 3 lentelės 127 punkto nuostatą „Parengti projektus teisės aktų, užtikrinančių efektyvų ir realų teisės aktų stebėsenos sistemos veikimą – numatančių stebėsenos organizavimo, programų rengimo, vykdymo, kontrolės, duomenų rinkimo, kaupimo, vertinimo, analizės ir teikimo tvarką, stebėseną organizuojančių ir vykdančių, kitų stebėsenos subjektų, atitinkamų interesų grupių bendradarbiavimą“, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Kartą per ketvirtį tvirtinti norminių teisės aktų (toliau vadinama – teisės aktai), kurių stebėsena turi būti atlikta, sąrašą, taip pat paskirti kiekvieno konkretaus teisės akto stebėseną atliekančią (-ias) ministeriją (-as) (toliau vadinama – teisės akto stebėseną atliekanti institucija) ir nustatyti stebėsenos atlikimo terminus.
2. Nustatyti, kad teisės akto stebėseną atliekanti institucija:
2.1. Prireikus pasitelkia nepriklausomus ekspertus, kuriems gali būti atlyginama iš atitinkamoms ministerijoms Lietuvos Respublikos valstybės biudžete patvirtintų asignavimų.
2.2. Analizuoja, ar pasiekti teisės akte įtvirtinti ir priimant teisės aktą kelti teisinio reguliavimo tikslai, ar įgyvendinant teisės aktą neatsirado nenumatytų neigiamų pasekmių arba kitų aplinkybių, kurios turėtų įtakos tolesniam teisės akto galiojimui ar taikymui.
2.3. Skelbia savo interneto tinklalapyje apie atliekamą teisės akto stebėseną, nurodydama teisės akto pavadinimą, atsakingą už teisės akto stebėseną asmenį, jo telefono numerį ir elektroninio pašto adresą, kad suinteresuoti asmenys galėtų pateikti pastabų ir pasiūlymų, taip pat šių pastabų ir pasiūlymų pateikimo terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 14 dienų.
2.4. Pateikia teisės aktų stebėseną koordinuojančiai institucijai teisės akto stebėsenos pažymą (toliau vadinama – pažyma), kurioje turi būti šie duomenys: teisės akto pavadinimas, reguliavimo sritis, prieš priimant teisės aktą siekti tikslai, priėmus teisės aktą pasiekti tikslai, neigiamos pasekmės (jeigu tokių buvo), esant būtinybei – pasiūlymai dėl teisės akto tobulinimo arba išvada, kad tokios būtinybės nėra. Pažymoje taip pat turi būti įvertinamos ir aptariamos suinteresuotų asmenų pateiktos pastabos ir pasiūlymai. Kad suinteresuoti asmenys galėtų susipažinti su pažyma, ji skelbiama teisės akto stebėseną atliekančios institucijos interneto svetainėje.
2.5. Pateikusi koordinuojančiai institucijai pažymą, esant būtinybei, Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2003, Nr. 27-1089), nustatyta tvarka pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pažymoje nurodytų teisės aktų pakeitimų ar pripažinimo netekusiais galios projektus.
3. Paskirti Teisingumo ministeriją teisės aktų stebėseną koordinuojančia institucija, kuri atlieka šias funkcijas:
3.1. Rengia teisės aktų, kurių stebėsena turi būti atlikta, sąrašą. Teisės aktai įtraukiami į teisės aktų, kurių stebėsena turi būti atlikta, sąrašą atsižvelgiant į teisės aktais reguliuojamų visuomenės santykių svarbą, teisės aktų problemiškumą, aktualumą ir kitas svarbias aplinkybes.
Pasiūlymus dėl teisės aktų įtraukimo į teisės aktų, kurių stebėsena turi būti atlikta, sąrašą teisės aktų stebėseną koordinuojančiai institucijai nuolat gali teikti valstybės institucijos ir kiti suinteresuoti asmenys.
3.2. Kiekvieno ketvirčio pradžioje teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei nutarimo dėl teisės aktų, kurių stebėsena turi būti atlikta, sąrašo patvirtinimo projektą.
3.3. Apibendrina teisės aktų stebėsenos rezultatus ir kasmet iki kovo 1 d. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei metinę teisės aktų stebėsenos ataskaitą.