VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO
Į S A K Y M A S
DĖL MOKESČIŲ MOKĖTOJO PRAŠYMO PRITARTI MOKESČIŲ TEISĖS AKTŲ NUOSTATŲ TAIKYMUI BŪSIMAJAM SANDORIUI PATEIKIMO, PRAŠYMO NAGRINĖJIMO, MOKESČIŲ ADMINISTRATORIŲ ĮPAREIGOJANČIO SPRENDIMO PRIĖMIMO IR PAKEITIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2011 m. spalio 19 d. Nr. VA-105
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63-2243; 2007, Nr. 80-3220) 37¹ straipsniu, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 (Žin., 1997, Nr. 87-2212; 2004, Nr. 82-2966), 18.11 punktu,
1. T v i r t i n u pridedamas:
1.1. Mokesčių mokėtojo prašymo pritarti mokesčių teisės aktų nuostatų taikymui būsimajam sandoriui pateikimo, prašymo nagrinėjimo, mokesčių administratorių įpareigojančio sprendimo priėmimo ir pakeitimo taisykles.
PATVIRTINTA
Valstybinės mokesčių inspekcijos prie
Lietuvos Respublikos
finansų ministerijos viršininko
2011 m. spalio 19 d. įsakymu Nr.VA-105
MOKESČIŲ MOKĖTOJO PRAŠYMO PRITARTI mokesčių teisės aktų nuostatų taikymUI būsimajam sandoriui PATEIKIMO, PRAŠYMO NAGRINĖJIMO, MOKESČIŲ ADMINISTRATORIŲ ĮPAREIGOJANČIO SPRENDIMO PRIĖMIMO IR PAKEITIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokesčių mokėtojo prašymo pritarti mokesčių teisės aktų nuostatų taikymui būsimajam sandoriui pateikimo, prašymo nagrinėjimo, mokesčių administratorių įpareigojančio sprendimo priėmimo ir pakeitimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato mokesčių mokėtojo prašymo pritarti mokesčių teisės aktų nuostatų taikymui būsimajam sandoriui (toliau – prašymas) pateikimo, prašymo nagrinėjimo, mokesčių administratorių įpareigojančio sprendimo (FR1111 forma, toliau – sprendimas) priėmimo ir pakeitimo tvarką.
2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu (Žin., 2004, Nr. 63-2243, toliau – MAĮ), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
3. Taisyklėse vartojama sąvoka:
Būsimasis sandoris – mokesčių mokėtojo sandoris, ūkinė operacija ar bet kokia jų grupė, kurie bus pradėti vykdyti po prašymo pateikimo mokesčių administratoriui dienos. Kai ilgalaikis sandoris sudarytas iki prašymo pateikimo mokesčių administratoriui, būsimajam sandoriui priskiriamos ūkinės operacijos, kurios vykdomos po prašymo pateikimo mokesčių administratoriui dienos.
Kitos taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka teisės aktuose naudojamas sąvokas.
4. Šių taisyklių nuostatos netaikomos, jei prašymas yra susijęs su būsimų kontroliuojamų sandorių kainodaros principų, t. y. kainodaros metodų, palyginamumų, kritinių prielaidų, kurioms esant galima pasirinkta kontroliuojamų sandorių kainodaros politika, bei kitų su kontroliuojamų sandorių kainodara susijusių klausimų nagrinėjimu ir derinimu.
II. MOKESČIŲ MOKĖTOJO PRAŠYMO PRITARTI MOKESČIŲ TEISĖS AKTŲ NUOSTATŲ TAIKYMUI BŪSIMAJAM SANDORIUI PATEIKIMAS
7. Prašymą mokesčių mokėtojas turi pateikti Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM).
8. Prašymą pateikti gali mokesčių mokėtojas ar jo įgaliotas asmuo. Kai kreipiasi įgaliotas asmuo, turi būti pridedami įgaliojimą patvirtinantys dokumentai.
9. Prašymas gali būti pateiktas dėl vieno sandorio arba jų grupės ir su juo (jais) susijusių vieno ar kelių mokesčių, pateikiant vieną arba kelis argumentuotus apmokestinimo variantus.
10. Prašymas mokesčių administratoriui gali būti pateiktas tik dėl tų sandorių ir su jais susijusių mokesčių, kurių įstatymų apibendrintus paaiškinimus rengia VMI prie FM.
11. Mokesčių mokėtojo pateiktame prašyme turi būti:
11.1. nurodytas mokesčių mokėtojo pavadinimas (jei tai fizinis asmuo – vardas, pavardė), identifikacinis numeris (kodas), buveinės arba nuolatinės gyvenamosios vietos adresas, kontaktinis telefono numeris, elektroninio pašto adresas;
11.3. tiksliai ir vienareikšmiškai apibūdintas būsimasis sandoris, kiekvieną faktą pagrindžiant prie prašymo pridedamais dokumentais, nurodant sandorio šalis bei jų tarpusavio ryšius, kai tai gali turėti įtakos apmokestinimui;
11.5. nurodyti kiti su būsimuoju sandoriu susiję sandoriai, kurie gali turėti įtakos sprendimo priėmimui, bei kita apmokestinimui reikšminga informacija;
11.7. suformuluoti klausimai dėl neaiškumų, susijusių su mokesčių teisės aktų taikymu, ir aprašyta problema;
11.8. nurodytos mokesčių teisės aktų nuostatos, kurios, mokesčių mokėtojo nuomone, taikytinos aprašytam būsimajam sandoriui;
11.9. tais atvejais, kai mokesčių mokėtojas yra kreipęsis dėl paaiškinimų iš mokesčių administratoriaus gavimo, pridėti šiais klausimais gauti mokesčių administratoriaus paaiškinimai;
12. Prie prašymo turi būti pridedami dokumentai arba jų kopijos (įrodymai), patvirtinantys prašyme nurodytas aplinkybes (pavyzdžiui, sudaryta sutartis, parengtas sutarties projektas, ketinimo protokolas, oficialūs raštai su būsimomis sandorio šalimis, bei kiti dokumentai).
III. MOKESČIŲ MOKĖTOJO PRAŠYMO PRITARTI MOKESČIŲ TEISĖS AKTŲ NUOSTATŲ TAIKYMUI BŪSIMAJAM SANDORIUI NAGRINĖJIMAS
14. Mokesčių administratorius prašymą turi išnagrinėti ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo jo gavimo dienos. Prašymo nagrinėjimo metu mokesčių mokėtojas turi teisę pateikti papildomus dokumentus, reikalingus sprendimui priimti. Papildomi dokumentai mokesčių administratoriui turi būti pateikti ne vėliau kaip likus 20 kalendorinių dienų iki termino, per kurį prašymas turi būti išnagrinėtas, pabaigos.
16. Prašymo nagrinėjimo terminas mokesčių administratoriaus sprendimu gali būti pratęstas dar 60 kalendorinių dienų, jei prašymui nagrinėti reikia papildomo tyrimo apie tai raštu informuojant mokesčių mokėtoją.
17. Mokesčių administratorius, nagrinėjantis mokesčių mokėtojo pateiktą prašymą, gali pareikalauti papildomų dokumentų ir/ar duomenų, reikalingų tinkamai įvertinti mokesčių mokėtojo pateiktą apmokestinimo variantą. Mokesčių administratorius papildomai pateiktinus dokumentus ir/ar duomenis, dokumentų vertimus, taip pat jų pateikimo protingumo kriterijus atitinkantį terminą nurodo mokesčių mokėtojui ar jo įgaliotam asmeniui adresuotame pranešime.
Mokesčių administratoriaus surašyto pranešimo dėl papildomų dokumentų ir/ar duomenų pateikimo išsiuntimo diena laikoma prašymo nagrinėjimo proceso sustabdymo diena. Prašymo nagrinėjimo procesas atnaujinamas visų reikalingų dokumentų ir/ar duomenų gavimo dieną.
18. Jeigu mokesčių mokėtojas prašomų dokumentų ir/ar duomenų nepateikia per mokesčių administratoriaus nurodytą terminą, prašymas toliau nenagrinėjamas. Apie tai mokesčių mokėtojui pranešama raštu ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo dokumentų ir/ar duomenų pateikimo mokesčių administratoriui termino pabaigos.
19. Mokesčių administratorius prašymo nenagrinėja ir apie tai raštu per 20 darbo dienų nuo jo gavimo dienos praneša mokesčių mokėtojui, jeigu:
20. Tais atvejais, kai mokesčių mokėtojas kreipiasi į mokesčių administratorių dėl sprendimo priėmimo nesudėtingais klausimais (mokesčio įstatymo nuostata aiški, nereikalinga detali papildomų dokumentų analizė, analogišku klausimu yra parengtas apibendrintas mokesčio įstatymo paaiškinimas (komentaras) ir pan.), mokesčių administratorius turi teisę nepriimti sprendimo, o atsakymą į paklausimą pateikti bendra tvarka, vadovaujantis Konsultacijų ir atsakymų į paklausimus teikimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklėmis, patvirtintomis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2007 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. VA-66 (2011 m. rugsėjo 29 d. įsakymo Nr. VA-99 (Žin., 2011, Nr.118-5597) redakcija).
IV. MOKESČIŲ ADMINISTRATORIŲ ĮPAREIGOJANČIO SPRENDIMO PRIĖMIMAS
21. Išnagrinėjęs mokesčių mokėtojo prašymą, įvertinęs su prašymu pateiktą medžiagą mokesčių administratorius priima sprendimą, kuriuo:
22. Jeigu mokesčių administratorius nepritaria mokesčių mokėtojo pateiktam apmokestinimo variantui, sprendime turi būti nurodomi tokio sprendimo motyvai ir priežastys.
23. Jei prašyme pateikiami keli alternatyvūs apmokestinimo variantai ir pritariama vienam iš jų, tai dėl kitų nepritarimo priežastys nenurodomos.
24. Priimant 21.1 punkte nurodytą sprendimą, turi būti aprašyti apmokestinimo principai, nurodytos taikytinos mokesčių teisės aktų nuostatos, sąlygos ir / ar aplinkybės, kokioms esant mokesčių administratorius priima tokį sprendimą.
25. Sprendimas įforminamas dviem egzemplioriais, kurių vienas įteikiamas mokesčių mokėtojui, o kitas lieka mokesčių administratoriui. Prašymo originalas ir su juo susiję kiti dokumentai lieka mokesčių administratoriui.
27. Sprendimo kopija išsiunčiama tai AVMI, kuri kontroliuoja mokesčių mokėtojo mokestinių prievolių vykdymą. Tais atvejais, kai sprendimas priimamas dėl didžiojo mokesčių mokėtojo, sprendimo kopija pateikiama VMI prie FM Didžiųjų mokesčių mokėtojų stebėsenos ir konsultavimo departamentui.
28. Mokesčių administratorius privalo laikytis priimto sprendimo, tačiau mokesčių mokėtojui sprendimas nėra privalomas.
V. MOKESČIŲ ADMINISTRATORIŲ ĮPAREIGOJANČIO SPRENDIMO GALIOJIMAS IR PAKEITIMAS
30. Sprendimas pradeda galioti nuo jo priėmimo dienos ir galioja visą sandorio, dėl kurio buvo kreiptasi sprendimo priėmimui, vykdymo laikotarpį, bet ne ilgiau kaip einamuosius ir penkerius kalendorinius metus nuo sprendimo priėmimo dienos.
31. Tuo atveju, kai sprendimo galiojimo laikotarpiu keičiamos su apmokestinimu tiesiogiai susijusios mokesčių teisės aktų nuostatos, sprendimas netenka galios nuo naujų mokesčių teisės aktų nuostatų įsigaliojimo dienos.
32. Mokesčių administratorius neprivalo laikytis sprendimo, jei:
32.1. paaiškėja, kad mokesčių mokėtojas pateikė neteisingus faktus arba nurodė ne visas būsimajam sandoriui įvertinti svarbias aplinkybes, kurios reikšmingos vertinant mokesčių mokėtojo pateiktą prašymą;
32.2. faktinės sandorio vykdymo aplinkybės, kurios turėjo esminės įtakos priimant sprendimą dėl būsimojo sandorio apmokestinimo, neatitinka mokesčių mokėtojo prašyme nurodytųjų aplinkybių;
32.3. mokesčių administratorius nustato, kad mokesčių mokėtojas kreipėsi dėl sprendimo priėmimo, siekdamas mokestinės naudos, kaip tai suprantama pagal MAĮ 69 straipsnį;
33. Jeigu priėmus sprendimą Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo biuletenyje arba Europos Sąjungos oficialiame leidinyje paskelbiami jam prieštaraujantys Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo arba Europos Sąjungos teisminių institucijų įstatymų ir kitų mokesčių teisės aktų išaiškinimai, sprendimas galioja iki šių išaiškinimų paskelbimo dienos. Mokesčių administratorius apie tai turi raštu informuoti mokesčių mokėtoją, nurodydamas, iki kada sprendimas galioja, jeigu nėra pasibaigęs sprendimo galiojimo terminas.
FR1111 forma patvirtinta
Valstybinės mokesčių inspekcijos prie
Lietuvos Respublikos
finansų ministerijos viršininko
2011 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. VA-105
(Dokumento sudarytojo pavadinimas)
(Įstaigos duomenys)
SPRENDIMAS
DĖL MOKESČIŲ TEISĖS AKTŲ NUOSTATŲ TAIKYMO BŪSIMAJAM SANDORIUI
....................... (data) |
Nr. |
...................... (registracijos numeris) |
........................................
(sudarymo vieta)
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos___________
(kodas, adresas)
__________________________________________________________________________ ,
išnagrinėjusi mokesčių mokėtojo________________________________________________
(mokesčių mokėtojo pavadinimas arba vardas ir pavardė, mokesčių mokėtojo
__________________________________________________________________________
identifikacinis numeris (kodas), buveinės arba nuolatinės gyvenamosios vietos adresas)
___________________ prašymą _______________________________________________ ,
(prašymo data) (prašymo numeris)
nustatė:
__________________________________________________________________________
(nurodyti prašyme pateiktą informaciją, sąlygas ir / ar aplinkybes bei kitą reikšmingą informaciją, kokioms esant mokesčių
__________________________________________________________________________
administratorius priima sprendimą)
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63-2243; 2007, Nr. 80-3220) 37¹ straipsniu,
n u s p r e n d ž i a pritarti / nepritarti prašyme nurodytam mokesčių teisės aktų nuostatų taikymui būsimajam sandoriui.
Nepritarimo priežastys __________________________________________________
(nurodyti priežastis, dėl kurių nepritariama prašyme nurodytam mokesčių teisės aktų nuostatų taikymui)
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
(pareigų pavadinimas) |
(parašas) |
(vardas, pavardė) |
A.V.
_________________