MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS Direktoriaus 2011 m. balandžio 19 d. ĮSAKYMO Nr. 2V-29 „Dėl MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS PROGRAMŲ PROJEKTŲ KONKURSINIO FINANSAVIMO sąlygų aprašO patvirtinimo“ pakeitimo
2011 m. spalio 5 d. Nr. 2V-73
Vilnius
Atsižvelgdamas į Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros koordinavimo tarybos, sudarytos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2010 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4-42/V-752 (pakeistas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2011 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 4-550/V-1471), 2011 m. rugsėjo 20 d. protokolą Nr. 38V-5,
pakeičiu Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros programų projektų konkursinio finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2011 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. 2V-29 (Žin., 2011, Nr. 47-2271), ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Mokslo, inovacijų ir technologijų
agentūros direktoriaus
2011 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. 2V-29
(nauja Mokslo, inovacijų ir technologijų
agentūros direktoriaus
2011 m. spalio 5 d. įsakymo
Nr. 2V-73 redakcija)
MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR eksperimentinės plėtros programŲ projektų KONKURSINIO finansavimo SĄLYGŲ aprašas
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros programų projektų konkursinio finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (toliau – Agentūra) administruojamų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros programų projektų konkursinio finansavimo organizavimo bei valstybės biudžeto lėšų skyrimo tvarką.
2. Aprašas skirtas įgyvendinti Pramoninės biotechnologijos plėtros Lietuvoje 2011–2013 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2011 m. kovo 3 d. įsakymu Nr. 4-118 (Žin., 2011, Nr. 28-1361) ir Aukštųjų technologijų plėtros 2011-2013 metų programą, patvirtiną Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2011 m. sausio 4 d. įsakymu Nr. V-1/4-2 (Žin., 2011, Nr. 17-821).
3. Aprašas parengtas vadovaujantis 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 800/2008, skelbiančio tam tikrų rūšių pagalbą, suderinamą su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 800/2008), 1 skyriumi bei 2 skyriaus 30 ir 31 straipsniais.
5. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
Ataskaita – projekto (projekto etapo) įgyvendinimo ataskaita, kurioje Apraše nustatyta tvarka ir terminais pateikiami mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros rezultatai gauti vykdant projektą, formuluojamos pagrindinės išvados.
Finansavimo intensyvumas – projektui finansuoti skiriama lėšų dalis, išreikšta procentais, kuri skaičiuojama nuo projekto vykdymo išlaidų, pripažintų tinkamomis, bendros sumos.
Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis – Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) nustatyta tvarka projekto vykdytojų sudaryta sutartis, kuria projekto vykdytojai įsipareigoja veikti bendrai projekto tikslams pasiekti bei nustato projekto rezultatų intelektinės nuosavybės ir sklaidos nuostatas.
Lėšų gavėjas – juridinis asmuo, vykdantis projektą, kuriam pagal šį Aprašą skirtos lėšos projektui finansuoti.
Lėšų skyrimo sutartis – finansavimo, skirto projekto vykdymui, skyrimo sutartis.
Mokslo ir studijų institucija – kaip apibrėžta Komisijos reglamente Nr. 800/2008 ir Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme (Žin., 2009, Nr. 54-2140). Mokslo ir studijų institucijų ekonominė ir neekonominė veikla apibrėžiama pagal Bendrijos valstybės pagalbos moksliniams tyrimams, taikomajai veiklai ir naujovių diegimui sistemos (OL 2006 C 323, p. 1) (toliau – Sistema) nuostatas.
Paraiška – dokumentas, parengtas pagal šio Aprašo reikalavimus, siekiant vykdyti projektą ir gauti finansavimą.
Pridėtinės išlaidos – išlaidos, kurios nėra skiriamos tiesiogiai projekto veikloms vykdyti, tačiau yra būtinos ir tiesiogiai susijusios su tiesioginėmis projekto išlaidomis. Tokios išlaidos turi būti patirtos ir pagrįstos išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo ar lygiavertės įrodomosios vertės dokumentais.
Programos taryba – kaip apibrėžta Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos apraše, patvirtintame Agentūros direktoriaus 2011 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 2V-27 (Žin., 2011, Nr. 45-2149).
Projektas – planingų ir tarpusavyje susijusių veiksmų seka mokslinių tyrimų ir (arba) eksperimentinės plėtros (bandomosios taikomosios veiklos) srityse, siekiant per nustatytą laikotarpį nustatytais finansiniais ištekliais pasiekti užsibrėžtus tikslus, uždavinius ir rezultatus.
Projekto etapas – projekto įgyvendinimo laikotarpio dalis, apimanti ne ilgiau kaip vienerius finansinius metus, kurie prasideda sausio 1 d. ir baigiasi gruodžio 31 d.
Projekto koordinatorius – juridinis asmuo, teikiantis parašką gauti finansavimą pagal šiame Apraše nustatytus reikalavimus ir jungtinės veiklos sutarties pagrindu koordinuojantis projekto įgyvendinimą ir įsipareigojimų pagal lėšų skyrimo sutartį vykdymą.
Projekto vadovas – projekto koordinatoriaus darbuotojas, administruojantis projekto įgyvendinimą.
Projekto vykdytojas – juridinis asmuo, atitinkantis Aprašo 6 punkto reikalavimus ir vykdantis projektą.
Technologinės plėtros komitetas – kaip apibrėžta Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos apraše, patvirtintame Agentūros direktoriaus 2011 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 2V-27 (Žin., 2011, Nr. 45-2149).
Tinkamos išlaidos – pagrįstos projekto išlaidos, atitinkančios šio Aprašo nustatytus reikalavimus tinkamumui ir numatytos lėšų skyrimo sutarties išlaidų sąmatoje.
Ūkio subjektas – tai labai maža, maža ar vidutinė įmonė (toliau – MVĮ), atitinkanti Komisijos reglamento Nr. 800/2008 I priede pateiktą apibrėžtį ir Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo plėtros įstatymo (Žin., 1998, Nr. 109-2993; 2002, Nr. 105-4689; 2007, Nr. 132-5354) nuostatas.
Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Komisijos reglamento Nr. 800/2008, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
II. REIKALAVIMAI PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS IR PROJEKTAMS
6. Projekto vykdytojai yra Lietuvos Respublikoje registruoti juridiniai asmenys – mokslo ir studijų institucijos kartu su ūkio subjektais ir (arba) ūkio subjektai kartu su mokslo ir studijų institucijomis. Projekte turi dalyvauti ne mažiau nei du projekto vykdytojai, įskaitant projekto koordinatorių.
7. Projekto vykdytojai privalo sudaryti jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį. Valstybinė mokslo ir studijų institucija projektuose, finansuojamuose pagal šį Aprašą, dalyvauja nevykdydama ekonominės veiklos.
8. Atsižvelgiant į Komisijos reglamento Nr. 800/2008 1 straipsnio 6 dalies c punktą, finansavimas nėra teikiamas ūkio subjektui, jei jis yra priskiriamas sunkumų turinčios įmonės kategorijai, kaip nustatyta 2004 m. spalio 1 d. Komisijos Komunikate „Bendrijos gairės dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti“ (OL 2004 ? 244, p. 2).
9. Projekto vykdytojas yra netinkamas finansuoti pagal Aprašą, jei:
9.1. jam yra iškelta byla dėl bankroto, jis yra likviduojamas arba jis priskiriamas sunkumų turinčios įmonės kategorijai;
9.2. yra neįvykdęs įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
9.3. yra neįvykdęs su mokesčių mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
9.4. teikdamas informaciją, kurios reikalaujama kaip būtinos sąlygos teikiant paraiškas arba pasirašant lėšų skyrimo sutartį, pateikia neteisingą informaciją;
9.6. bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Agentūros valstybės tarnautojams, darbuotojams, ekspertams ar programų tarybų nariams;
10. Jei Agentūra nustato, kad paraiškoje buvo pateikta klaidinga informacija, Agentūra turi teisę:
11. Projekto rezultatai turi būti plačiai skelbiami techninėse ir mokslinėse konferencijose, mokslo arba technikos žurnaluose, viešose duomenų bazėse (kuriose esantys pirminiai tyrimų duomenys yra prieinami visiems) arba per nemokamą arba atvirojo teksto programinę įrangą.
III. BENDRIEJI FINANSAVIMO PRINCIPAI
13. Agentūra šio Aprašo nustatyta tvarka skiria valstybės biudžeto lėšas tik toms tiesioginėms projektų veikloms, kurios nefinansuojamos iš kitų finansavimo šaltinių.
14. Pagal šį Aprašą mokslo ir studijų institucijų neekonominės veiklos finansavimui valstybės pagalbos nuostatos netaikomos.
15. Pagal šį Aprašą ūkio subjektams ir mokslo ir studijų institucijų ekonominės veiklos finansavimui taikomos valstybės pagalbos nuostatos, nustatytos Komisijos reglamente Nr. 800/2008.
16. Projekto vykdytojai planuoja tik tas mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros veiklas, darbus, įrangos įsigijimą, žmonių išteklius ir kitas priemones, be kurių neįmanoma pasiekti projekto rezultatų.
17. Didžiausias leistinas finansavimo intensyvumas gali siekti:
18. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama personalo išlaidoms finansuoti, negali viršyti 60% projekto etapo tinkamų išlaidų. Jeigu projekto vykdytojo darbuotojo mėnesinis darbo užmokestis projekte yra didesnis arba lygus 50% jo tarnybinio atlyginimo institucijoje (darbo užmokesčio įmonėje), projekto vykdytojas su darbuotoju sudaro atskirą darbo sutartį ne mažesniam nei 0,5 etato krūviui. Projekto koordinatoriaus ar projekto vykdytojo darbuotojui projekte negali būti planuojamos išmokos, kurios būtų mokamos kaip autorinis atlyginimas arba kaip atlyginimas už paslaugas.
19. Lėšos ilgalaikio turto įsigijimo išlaidoms finansuoti skiriamos valstybinėms mokslo ir studijų institucijoms. Ūkio subjektams ir nevalstybinėms mokslo ir studijų institucijoms finansuojamos tik ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) išlaidos.
20. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama ilgalaikio turto įsigijimo (nusidėvėjimo ar amortizacijos) išlaidoms, negali viršyti 50% projekto vykdytojo tinkamų išlaidų projekte.
21. Projekto koordinatoriaus projekto etapo lėšų dalis, skiriama projekto pridėtinėms išlaidoms finansuoti, negali viršyti 15% jo tinkamų išlaidų, o projekto vykdytojo – 10% jo tinkamų išlaidų.
22. Lėšų gavėjai, pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), jeigu jie yra perkančiosios organizacijos. Jeigu lėšų gavėjai nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, vykdydami pirkimus, kurių vertė yra iki 100 000 litų be pirkimo pridėtinės vertės mokesčio, vadovaujasi skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principais, o vykdydami pirkimus, kurių vertė viršija 100 000 litų be pirkimo pridėtinės vertės mokesčio, vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 6.947 straipsnio „Viešo konkurso paskelbimas“ reikalavimais.
IV. TINKAMOS IR NETINKAMOS IŠLAIDOS
23. Tinkamos išlaidos turi būti:
24. Tinkamų išlaidų, kurioms finansuoti šiame Apraše nustatyta tvarka gali būti skiriamos lėšos, kategorijos:
25. Netinkamos išlaidos yra:
25.2. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, uostų, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kiti grynai finansinių sandorių kaštai;
25.4. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo;
V. paraiškų PATEIKIMAS
27. Paraiškos teikiamos pagal kvietimus. Kvietimai teikti paraiškas yra skelbiami „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir viešai skelbiami Agentūros steigėjų ir Agentūros interneto svetainėse.
28. Kvietime gali būti nustatyti papildomi reikalavimai (projektų trukmei, skiriamos paramos dydžiui, projekto vykdytojams ir pan.).
29. Projekto vadovas, visų projekto vykdytojų vardu, kvietime nustatyta tvarka Agentūrai turi pateikti:
VI. PARAIŠKŲ VERTINIMAS
30. Vertinant paraiškas, yra atliekamas:
31. Administracinį vertinimą atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta Administracinio vertinimo darbo grupė.
32. Administracinio vertinimo metu tikrinama, ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija, taip pat ar paraiška atitinka šio Aprašo 6, 8, 9 punktų ir V skyriaus reikalavimus. Administracinio vertinimo darbo grupė, atlikusi administracinį vertinimą, užpildo Paraiškos administracinio vertinimo lentelę (Aprašo 3 priedas) ir priima sprendimą dėl paraiškos teikimo (neteikimo) ekspertiniam vertinimui.
33. Tuo atveju, jei paraiškoje yra netikslumų, Agentūra turi teisę paprašyti projekto vadovo patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas. Projekto vadovui per nustatytą terminą nepatikslinus informacijos, paraiška atmetama. Apie priimtą Administracinio vertinimo darbo grupės sprendimą dėl paraiškos atmetimo Agentūra informuoja projekto vadovą, per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos išsiųsdama jam informacinį pranešimą.
34. Jeigu Administracinio vertinimo darbo grupė, atlikusi administracinį vertinimą, remdamasi paraiška ir patikslinta informacija, nustato, kad paraiška atitinka visus šio Aprašo 3 priede keliamus reikalavimus, paraiška teikiama ekspertiniam vertinimui.
36. Ekspertai įvertina paraišką vadovaudamiesi Paraiškos vertinimo kriterijais (Aprašo 4 priedas) ir pateikia vertinimo išvadas užpildydami Paraiškos vertinimo anketą (Aprašo 5 priedas).
37. Ekspertų išvados apibendrinamos programos tarybos posėdyje. Programos taryba sudaro projektų sąrašą, išdėstydama juos eile pagal vertinimo rezultatus. Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta Finansinio vertinimo darbo grupė, atsižvelgdama į numatytas valstybės biudžeto lėšas ir ekspertų bei atitinkamos programos tarybos rekomendacijas, nustato finansuotinų projektų skaičių, galutines projektų vertes ir jų finansavimo intensyvumą.
38. Programų tarybos į posėdžius gali kviesti projekto vadovą, projekto vykdytojų atstovus, ekspertus.
VII. SPRENDIMO PRIĖMIMAS IR LĖŠŲ SKYRIMAS
40. Galutinį sprendimą dėl lėšų skyrimo bei finansavimo intensyvumo kiekvienam projekto etapui priima Agentūros direktorius, atsižvelgdamas į programos tarybos bei Finansinio vertinimo darbo grupės siūlymus. Sprendimas dėl lėšų skyrimo tvirtinamas Agentūros direktoriaus įsakymu.
VIII. lėšų skyrimo SUTARČIŲ SUDARYMAS
42. Priėmus sprendimą skirti lėšas, Agentūra sudaro lėšų skyrimo sutartį su projekto koordinatoriumi ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos.
43. Projekto vadovas, gavęs Agentūros pranešimą apie projektui paskirtas lėšas, per 10 (dešimt) darbo dienų privalo Agentūrai pateikti patikslintą projekto išlaidų sąmatą. Projekto vadovui per nustatytą terminą nepateikus patikslintos projekto išlaidų sąmatos, lėšų skyrimo sutartis dėl projekto finansavimo nesudaroma.
44. Projekto vadovas ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo lėšų skyrimo sutarties gavimo dienos asmeniškai, per kurjerį arba registruotu laišku grąžina Agentūrai visus pasirašytos sutarties ir jos priedų egzempliorius registruoti.
IX. REIKALAVIMAI, SUSIJĘ SU ILGALAIKIU TURTU
46. Lėšų gavėjas, įsigijęs ilgalaikio turto iš lėšų, gautų pagal šį Aprašą, neturi teisės jo perleisti, įkeisti, parduoti, pakeisti jo naudojimo paskirties jo nenudėvėjęs per nusidėvėjimo arba amortizacijos laikotarpį, ne trumpesnį, negu nustatyta Lietuvos Respublikos įstatymų.
X. MOKĖJIMAI
48. Agentūra perveda lėšų gavėjui lėšas projekto etapais dalimis avansu arba kompensavimo būdu lėšų skyrimo sutartyje nustatyta tvarka.
XI. Ataskaitų TEIKIMAS, VERTINIMAS IR TVIRTINIMAS
50. Projekto vadovas kasmet, lėšų skyrimo sutartyje nustatytais terminais ir vadovaudamasis Reikalavimais projektų ataskaitoms (Aprašo 6 priedas), pateikia Agentūrai metinę, o pabaigęs projektą – baigiamąją ataskaitą.
51. Agentūra organizuoja ekspertinį ataskaitų vertinimą. Ataskaitą vertina ne mažiau nei du ekspertai, kurie, vadovaudamiesi šio Aprašo 6 priede pateiktais reikalavimais projektų ataskaitoms, pateikia laisvos formos išvadą su siūlymu tvirtinti (netvirtinti) ataskaitą. Ekspertas gali paprašyti patikslinti ataskaitą. Ataskaitos patikslinimo terminas yra ne ilgesnis nei 5 darbo dienos. Ekspertas ataskaitą įvertina per 10 (dešimt) darbo dienų.
52. Programos taryba, apibendrinusi ekspertų išvadas, teikia Agentūros direktoriui siūlymus dėl projektų ataskaitų tvirtinimo.
53. Jei ekspertai ataskaitą įvertino neigiamai, programos taryba išklauso projekto vadovo žodinį pranešimą apie projekto rezultatus ir gali nustatyti terminą trūkumams pašalinti arba pasiūlyti Agentūrai nutraukti lėšų skyrimo sutartį. Jei sutartis nutraukiama, programos taryba, įvertinusi projekto nesėkmės priežastis, gali siūlyti Agentūrai susigrąžinti dalį ar visas projektui skirtas lėšas. Agentūra turi teisę trejus metus nepriimti neigiamai įvertinto projekto vadovo paraiškų Agentūros administruojamų programų ar priemonių projektų finansavimui.
54. Projekto ataskaitos yra tvirtinamos Agentūros direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į programos tarybos siūlymą.
55. Patvirtinus metines projekto ataskaitas ir pateikus kitus lėšų skyrimo sutartyje nurodytus atsiskaitymo dokumentus, lėšų gavėjas turi teisę gauti Agentūros finansavimą kitiems projekto etapams.
56. Agentūra gali kviesti projekto vadovą ar projekto vykdytojo atstovus pristatyti projekto rezultatus Agentūros organizuojamuose renginiuose ar posėdžiuose.
XII. LĖŠŲ SKYRIMO SUTARČIŲ PRIEŽIŪRA
58. Visi atlikti darbai, tyrimai ir kita planuota veikla turi būti kruopščiai dokumentuota ir patikrinama. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų tikslinį panaudojimą ir buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako lėšų gavėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
59. Agentūra turi teisę projekto vykdymo vietoje atlikti patikrą (toliau – patikrinimas) ir gauti iš lėšų gavėjo Agentūrai reikalingą informaciją apie projekto vykdymą ir projekto vykdymo dokumentus.
60. Projektų, kuriems skirtos lėšos, patikra vietoje atliekama:
60.1. pagal planą – Agentūros direktoriaus ne rečiau kaip kas metus tvirtinamą patikrinimų planą, kuriame nurodomi tikrinami lėšų gavėjai ir tikrinami projektai;
62. Agentūra apie planuojamą atlikti patikrą vietoje raštu informuoja lėšų gavėją ne vėliau kaip prieš 10 (dešimt) darbo dienų.
63. Patikrinimus atliekantys Patikros darbo grupės nariai privalo:
63.1. nusišalinti patys arba būti nušalinti nuo patikrinimo atlikimo, jeigu paaiškėja, kad jie yra tikrinamos institucijos (įmonės) vadovo ar projekto vadovo, ar projekto personalo sutuoktiniai, sugyventiniai, įstatymų nustatyta tvarka įregistravę partnerystę, artimieji giminaičiai ar yra su šiais asmenimis susiję svainystės ryšiais (kaip tai nustatyta Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse), arba jeigu Patikros darbo grupės narių nešališkumu pagrįstai abejojama dėl kitų priežasčių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą;
63.2. prisistatyti tikrinamos institucijos (įmonės) vadovui (ar jo įgaliotam asmeniui) ir pateikti jam Agentūros direktoriaus įsakymą dėl pavedimo atlikti patikrinimą;
63.4. išanalizuoti patikrinimo metu surinktą medžiagą ir įvertinti, ar ataskaitose pateikta informacija teisinga ir tiksli, ar buvo atlikti tyrimai, suteiktos paslaugos ir įsigytos prekės, už kurias lėšų gavėjas atsiskaitė, ar lėšos naudojamos pagal tikslinę paskirtį, bei patikrinimo rezultatus surašyti į pažymą.
64. Patikrinimą atliekanti Patikros darbo grupė turi teisę:
65. Institucijai (įmonei), kurioje atliktas patikrinimas, per 5 (penkias) darbo dienas nuo pažymos dėl atlikto patikrinimo surašymo dienos, raštu pranešama apie patikrinimo rezultatus.
66. Jei nustatoma neatitikimų, kurie nepažeidžia lėšų skyrimo sutarties, tačiau yra taisytini, Agentūra raštu informuoja lėšų gavėją apie neatitikimus ir nurodo jų pašalinimo terminus.
XIII. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
69. Projekto vadovas dėl vertinimo procedūrinių veiksmų ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo gavimo dienos turi teisę pateikti skundą Technologinės plėtros komitetui. Technologinės plėtros komiteto sprendimai yra galutiniai ir neskundžiami.
XIV. Baigiamosios nuostatos
71. Lėšų gavėjai, skelbdami mokslines ar mokslo populiarinimo publikacijas, mokslo kūrinius, sukurtus vykdant projektą, viešindami projekto rezultatus nurodo, kad darbai atlikti gavus finansavimą iš Agentūros.
73. Projekto vadovas, dėl svarbių priežasčių (ilgalaikė komandiruotė, liga ir kt.) negalėdamas atlikti prisiimtų įsipareigojimų projekte, gali atsistatydinti iš projekto vadovo pareigų. Tuo atveju projekto koordinatorius turi pasiūlyti kitą(-us) asmenį(-is) vadovauti projektui. Tokiam siūlymui turi pritarti programos taryba. Jeigu programos taryba siūlymui nepritaria, projekto lėšų skyrimo sutartis nutraukiama.
Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros programų
projektų konkursinio finansavimo sąlygų aprašo
1 priedas
reikalavimai TinkamOMS išlaidOMS
Išlaidų kategorija |
Tinkamos išlaidos |
Sąnaudas pateisinantys dokumentai |
Išlaidos personalui: darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą, komandiruočių išlaidos |
Projektą tiesiogiai vykdančio personalo, dirbančio pagal darbo sutartis, su darbo santykiais susijusios sąnaudos už laiką, dirbtą vykdant projektą. Socialinio draudimo įmokos – darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą. Darbo užmokestis apskaičiuojamas vadovaujantis Darbo kodeksu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais. Projektą vykdančių darbuotojų komandiruočių išlaidos Lietuvoje (pas projekto partnerius) ir užsienyje (pristatant pranešimus apie projekto rezultatus renginiuose): kelionės išlaidos, dienpinigiai, gyvenamojo ploto nuomos išlaidos. Komandiruočių išlaidos apskaičiuojamos neviršijant Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintų dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidų normų ir dienpinigių normų Lietuvoje, taikomų biudžetinėms įstaigoms. |
Darbo sutartys, įsakymai (potvarkiai), žiniaraščiai (mokėjimo, atsiskaitymo ir pan.), mokėjimo dokumentai. Įsakymai (potvarkiai) dėl darbuotojų siuntimo į komandiruotę, komandiruotės dalyvių avansinės apyskaitos arba buhalterinės pažymos dėl patirtų komandiruotės išlaidų, komandiruotės išlaidas pateisinantys dokumentai: bilietų pirkimo sąskaitos faktūros, kelionės bilietai, kvitai, sąskaitos už gyvenamojo ploto nuomos paslaugas, kelionės lapas, kuriame nurodyta nuvažiuotų kilometrų skaičius ir kuro sunaudojimas, mokėjimo dokumentai. Kiti personalo išlaidas pateisinantys dokumentai. |
Išlaidos priemonėms ir įrangai: ilgalaikio turto įsigijimo/nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos |
Projektui vykdyti reikalingo ilgalaikio turto (materialiojo turto, kompiuterinės bei programinės įrangos ir kito ilgalaikio nematerialiojo turto) įsigijimo, nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos, jei tos išlaidos yra pagrįstos, tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu. Tinkamos yra tik naujo, nenaudoto ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos arba ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos. Prabangos prekių įsigijimas nėra tinkamos išlaidos. |
Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, lėšų gavėjo patvirtinti ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos normatyvai, kiti pateisinantys dokumentai. |
Išlaidos pagal sutartis |
Projektui vykdyti būtinų paslaugų pagal sutartis pirkimo išlaidos. Paslaugos turi būti perkamos vadovaujantis viešųjų pirkimų taisyklėmis. |
Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, kiti išlaidas pateisinantys dokumentai. |
Išlaidos medžiagoms, atsargoms ir panašiems produktams |
Projektui vykdyti būtinų medžiagų, atsargų ir panašių produktų (prekių) pirkimo išlaidos. Prekės turi būti perkamos vadovaujantis viešųjų pirkimų taisyklėmis. Išlaidos su projekto vykdymo reikmėmis susijusiems pirkiniams, kurie pagal lėšų gavėjo taikomą apskaitos tvarką nėra ilgalaikis turtas ir yra būtini projektui vykdyti. |
Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, kiti pateisinantys dokumentai. |
Pridėtinės išlaidos |
Šios išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su vykdomo projekto administravimo reikmėmis (pvz., su projekto vykdymu susijusios komunalinių, elektros ir ryšių paslaugų pirkimo ir pan. išlaidos). |
Įsakymai (potvarkiai), mokėjimo dokumentai, kiti pateisinantys dokumentai. |
_________________
Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros
programų projektų konkursinio finansavimo
sąlygų aprašo
2 priedas
(Projekto koordinatoriaus rašto dėl paraiškos konkursui pateikimo forma)
(Rašoma ant institucijos firminio blanko)
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrai 20...-...-..., Nr.
DĖL PARAIŠKOS KONKURSUI PATEIKIMO
Informuojame, kad 20 m. ... mėn. ... d. Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros elektroninėje sistemoje pateikėme paraišką dėl lėšų skyrimo
___________________________________________________________________________
programos pavadinimas
programos projektui ___________________________________________________________
projekto pavadinimas ir santrumpa
Duomenys apie pateiktą paraišką:
Paraiškos registracijos Nr. |
|
Projekto trukmė mėnesiais (pradžia/pabaiga) |
|
Projekto bendra vertė (tūkst. Lt) Agentūros lėšos Nuosavos (projekto koordinatoriaus/vykdytojų ir kt.) lėšos |
|
Projekto vertė kiekvienam projekto etapui (tūkst. Lt) Agentūros lėšos Nuosavos lėšos |
2012- |
2013- |
|
Projekto koordinatorius (institucija, jos padalinys vykdysiantis projektą) |
|
Projekto vadovas (mokslo laipsnis, vardas, pavardė, pareigos, adresas, el. paštas, mob. tel. Nr., fakso Nr.) |
|
Projekto koordinatoriaus ir vykdytojų darbo grupių nariai (mokslo laipsnis, vardas, pavardė, pareigos, parašas) |
|
Pasirašydami patvirtiname, kad informacija, pateikta paraiškoje ir kituose pridedamuose dokumentuose, šio dokumento pasirašymo dieną yra teisinga.
Projekto koordinatoriaus vadovas ...................................
(Parašas) (Vardas, pavardė)
Projekto koordinatoriaus vyr. buhalteris
(Parašas) (Vardas, pavardė)
Projekto vadovas
(Parašas) (Vardas, pavardė)
_________________
Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros
programų projektų konkursinio finansavimo
sąlygų aprašo
3 priedas
Paraiškos administracinio vertinimo LENTELĖ
________________
(pildymo data)
Programos pavadinimas................................................................................................................
Programos įgyvendinimo priemonės Nr. ......................................................................................
Paraiškos registracijos Nr. ............................................................................................................
Projekto koordinatorius.................................................................................................................
Projekto pavadinimas ...................................................................................................................
Eil. Nr. |
Administracinio vertinimo kriterijai |
Taip |
Ne |
Pastabos |
1. |
Paraiška pateikta laiku |
|
|
|
2. |
Pateiktas projekto koordinatoriaus raštas |
|
|
|
3. |
Paraiškos visos skiltys užpildytos |
|
|
|
4. |
Paraiška yra užpildyta lietuvių ir anglų kalbomis |
|
|
|
5. |
Projektas atitinka Aprašo 6 punkto reikalavimus |
|
|
|
6. |
Pateikti visi paraiškos priedai, Jungtinės veiklos sutartis ir kiti papildomi dokumentai |
|
|
|
7. |
Projekto vykdytojas neatitinka nė vieno Aprašo 9 punkte nurodyto kriterijaus |
|
|
|
Siūlymas (paraišką teikti/neteikti ekspertiniam vertinimui, prašyti paraišką patikslinti)
......................................................................................................................................................
Darbo grupė:
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
_________________
Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros programų projektų konkursinio finansavimo sąlygų aprašo
4 priedas
Paraiškos vertinimo KRITERIJAI
1. Vertindami paraišką, ekspertai vadovaujasi nešališkumo, teisingumo bei objektyvumo principais.
2. Ekspertai, vertindami paraišką, vadovaujasi šiais vertinimo kriterijais:
Eilės Nr. |
Kriterijai |
Reikalavimai sėkmingam projektui |
Balų (0–5) paskyrimo principai |
|
|||||||
1. |
Projekto mokslinė ir technologinė kokybė |
||||||||||
1.1. |
Projekto tikslai, uždaviniai ir metodologija |
• Atskleista projekto tikslo ir uždavinių svarba ir aktualumas mokslo/technologijų pažangai; • Atskleista mokslinių tyrimų svarba programos tikslams pasiekti; • Pasirinkti tinkami problemų sprendimo būdai ir mokslinių/technologinių tyrimų metodai. |
5 |
• Projekto tikslo ir uždavinių aktualumas aiškiai apibūdintas, atskleista mokslinių/technologinių tyrimų svarba programos tikslams pasiekti ir mokslo/technologijų pažangai, pasirinkti tinkami mokslinių tyrimų metodai numatytam tikslui pasiekti; • Projekto tikslo ir uždavinių aktualumas atskleistas, nėra pakankamai aiški mokslinių/technologinių tyrimų svarba programos tikslams pasiekti ir mokslo/technologijų pažangai, pasirinkti metodai tinkami pasiekti projekto rezultatus; • Nepilnai atskleistas projekto tikslo ir uždavinių aktualumas bei mokslinių/technologinių tyrimų svarba projekto tikslams pasiekti ir mokslo/technologijų pažangai, metodologija nenuosekli ir/ar nereali, ir/ar netinkama projekto tikslui pasiekti. |
|
||||||
|
|
|
|||||||||
0 |
|
||||||||||
1.2. |
Projekto inovatyvumas (naujumas) |
• Projekto mokslinių/technologinių tyrimų naujumas ir laukiamų rezultatų perspektyvumas; • Produktas, procesas ar paslauga, sukurti projekto metu, parodo visiškai naują jau esamos technologijos taikymą arba projekto metu sukuriama nauja technologija; • Inovacija sukuriama remiantis naujausių mokslinių tyrimų rezultatais. |
5 |
• Mokslinių/technologinių tyrimų naujumas ir projekto rezultatų perspektyvumas įtikinamai atskleistas; inovacija remiasi naujausiais mokslinių tyrimų rezultatais, yra nauja ir žymiai geresnė nei alternatyvūs sprendimai; • Mokslinių/technologinių tyrimų naujumas ir projekto rezultatų perspektyvumas atskleistas; remiantis mokslinių/technologinių tyrimų rezultatais, sukuriamas tobulesnis produktas, procesas ar paslauga; • Nebus sukurtas naujas ar reikšmingai pagerintas produktas, procesas ar paslauga. |
|
||||||
|
|
|
|||||||||
0 |
|
||||||||||
1.3. |
Projekto moksliniai/technologiniai pasiekimai, rezultatų sklaida |
• Projekte sukurta mokslinė/technologinė produkcija turi būti pažangi, inovatyvi ir turi didelę įtaką tolesniam mokslo ir pramonės vystymuisi; • Projekte vykdomi moksliniai tyrimai ir technologijų plėtra darys didelę įtaką pažangai vystant kuriamą technologiją • Projekto rezultatai, kuriant technologiją, pasiūlys vieną ar daugiau iš esmės naujų sprendimų, kurie sudaro pagrindą naujos kartos pramonės šakoms ar pokyčiams esamose infrastruktūrose atsirasti; • Projekto mokslinių/technologinių pasiekimų sklaidos planas aiškus, pasirinktos sklaidos priemonės tinkamos. |
5 |
• Moksliniai/technologiniai pasiekimai šiame projekte yra labai reikšmingi, pateikti nauji technologiniai sprendimai. Projekto pasiekimai formuoja pagrindą naujai pramonės šakai susikurti ar pažangai jau egzistuojančioje infrastruktūroje. Projekto rezultatų sklaidos planas detalus, pasirinktos tinkamos sklaidos priemonės; • Technologiniai pasiekimai šiame projekte nėra labai reikšmingi. Tik keli projekto partneriai, siekdami išlaikyti savo pozicijas šioje technologijų srityje, patobulins kuriamą technologiją. Projekto rezultatų sklaidos planas ir priemonės nepakankamai atskleisti; • Projekto moksliniai/technologiniai pasiekimai nepadarys didelės įtakos šioje technologijų srityje ir/ar nė vienas projekto partneris nepagerins savo mokslinių/technologinių pasiekimų, Nenumatyta projekto rezultatų sklaida. |
|
||||||
|
|
|
|||||||||
0 |
|
||||||||||
2. |
Projekto veiklų planavimas ir finansinė struktūra |
|
|
||||||||
2.1. |
Projekto etapai ir tarpiniai rezultatai |
• Projekto plane numatytos aiškiai apibrėžtos veiklos, etapai ir tarpiniai rezultatai; • Projekto plane pateiktas realus projekto veiklų įgyvendinimo kalendorinis planas, įvertinant turimus išteklius ir biudžetą. |
5 |
• Aiškiai numatytos veiklos, projekto etapai ir realūs tarpiniai rezultatai, pateiktas detalus kalendorinis veiklų planas; Numatyti projekto etapai, tarpiniai rezultatai, bet trūksta aiškumo dėl pasirinktų veiklų, jų įgyvendinimo ir planavimo; • Nenumatyti projekto etapai, tarpiniai rezultatai, o jei numatyti, tai neįgyvendinami dėl netinkamo partnerių pasirinkimo ar kitų priežasčių. |
|
||||||
|
|
|
|||||||||
0 |
|
||||||||||
2.2. |
Projekto finansinė struktūra |
• Projekto sąmata tinkamai sudaryta ir pagrįsta; • Projekto ir jame numatytų veiklų trukmė tinkama; • Projekto darbo grupės apimtis optimali; • Trumpalaikio ir ilgalaikio turto, paslaugų įsigijimo reikalingumas aiškiai pagrįstas; • Lėšos paskirstytos pagal atliekamų mokslinių tyrimų pobūdį. |
5 |
• Projekto sąmata tinkamai sudaryta ir aiškiai pagrįsta: tinkama projekto ir atskirų veiklų trukmė; darbo grupės apimtis tinkama, aiškiai pagrįstas numatyto trumpalaikio ir ilgalaikio turto bei paslaugų reikalingumas; lėšos tinkamai paskirstytos pagal atliekamų mokslinių tyrimų pobūdį; • Projekto sąmata sudaryta, bet nepakankamai aiškiai pagrįsta; • Projekto sąmata sudaryta, bet nepagrįsta. |
|
||||||
|
|
|
|||||||||
0 |
|
||||||||||
3. |
Projekto vykdytojų kompetencija |
|
|
|
|
||||||
3.1. |
Projekto vykdytojų kompetencija |
• Projekto vykdytojai turi reikiamą kompetenciją, infrastruktūrą ir būtiną patirtį atitinkamoje mokslo/technologijų srityje, taip pat bendradarbiavimo ir projektų valdymo patirtį, siekiant įgyvendinti projekto tikslus ir gauti rezultatus; • Visi projekto vykdytojai turi strateginių ir/ar komercinių interesų, siekiant projekto rezultatų; • Būtina kiekvieno projekto vykdytojo partnerystė su ūkio subjektu. Visi dalyviai turi aiškiai apibrėžtą vaidmenį projekte. Projekte nėra persidengiančių veiklų. |
5 |
• Visi projekto vykdytojai yra pakankamai kompetentingi ir kvalifikuoti, turi tinkamą infrastruktūrą, užtikrinančią projekto įgyvendinimą. Projekto vykdytojai turi aiškius strateginius ar komercinius interesus įgyvendinti projektą ir pasiekti rezultatus; • Ne visi projekto vykdytojai yra pakankamai kompetentingi ir kvalifikuoti pasiekti projekto tikslus, tačiau infrastruktūra yra pakankama, taip pat turi aiškius strateginius interesus įgyvendinti projektą; • Partneriams trūksta patirties vykdyti projektą. Yra tikimybė, kad projekto tikslai nebus įgyvendinti. |
|
||||||
|
|
|
|||||||||
0 |
|
||||||||||
4. |
Rinka ir pelningumas |
|
|
|
|||||||
4.1. |
Rinkos apimtis |
• Potenciali produkto, proceso ar paslaugos rinka yra labai didelė; • Produktas, procesas ar paslauga dominuos tam tikroje pasaulinės rinkos nišoje; • Rinka yra auganti su ribota konkurencija artimiausioje ateityje. |
5 |
• Projekto metu sukurti produktai, procesai ar paslaugos turi labai didelę ir augančią rinką su labai ribota konkurencija artimiausiu metu. Tai leidžia dominuoti tam tikroje rinkos nišoje; • Projekto metu sukurti produktai, procesai ar paslaugos artimiausioje ateityje turi ribotą rinką, kuri vėliau nesiplės ir/arba padidės konkurencija rinkoje; • Projekto metu sukurti produktai, procesai ar paslaugos neturės rinkos. |
|
||||||
|
|
|
|||||||||
0 |
|
||||||||||
4.2. |
Rinkos prieinamumas |
• Vienas ar daugiau partnerių turi galimybių patekti į pasaulinę rinką arba jau užima tam tikrą poziciją joje; • Partneriai tikisi aktyviai dalyvauti pasaulinėje rinkoje; • Projekte yra numatytos patekimo į rinką kliūtys arba numatyti būdai, kaip sumažinti patekimo į rinką laiką ir kaštus. |
5 |
• Projekto partneriai jau užima tam tikrą rinkos dalį ar yra kvalifikuoti, kad patektų į ją. Partneriai turi galimybių pirmauti rinkoje; • Projekto partneriai gali patekti į rinką tik keliose valstybėse. Tuo pat metu konkurentai gali paleisti į rinką panašų produktą; • Perspektyvos patekti į rinką yra ribotos. |
|
||||||
|
|
|
|||||||||
0 |
|
||||||||||
3. Ekspertai, vertindami paraišką, pagal kiekvieną kriterijų skiria balus – nuo 0 iki 5, 5 – didžiausias balas. Maksimali bendra projekto balų suma yra 40.
_________________
Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros programų projektų konkursinio finansavimo sąlygų aprašo
5 priedas
PARAIškOS vertinimo anketa
Programos pavadinimas................................................................................................................
Programos įgyvendinimo priemonės Nr. ......................................................................................
Projekto koordinatorius.................................................................................................................
Projekto pavadinimas ...................................................................................................................
I. PROJEKTO VERTINIMAS
Eilės Nr. |
Vertinimo aspektas |
Vertinimo kriterijus (pagal Aprašo 4 priedą) |
Vertinimo balas (0–5) |
Slenkstinis balas* |
Komentarai (būtinas detalus įvertinimo paaiškinimas) |
1. |
Projekto mokslinė ir technologinė kokybė |
Projekto tikslai, uždaviniai ir metodologija |
|
10 |
|
Projekto inovatyvumas (naujumas) |
|
|
|||
Projekto moksliniai/technologiniai pasiekimai, rezultatų sklaida |
|
|
|||
2. |
Projekto veiklų planavimas ir finansinė struktūra |
Projekto etapai ir tarpiniai rezultatai |
|
6 |
|
Projekto finansinė struktūra |
|
|
|||
3. |
Projekto vykdytojų kompetencija |
Projekto vykdytojų kompetencija |
|
3 |
|
4. |
Rinka ir pelningumas |
Rinkos apimtis |
|
3 |
|
Rinkos prieinamumas |
|
|
|||
Iš viso: |
|
22 |
|
* slenkstinis įvertinimo balas. Projektas vertinamas teigiamai, kai atskiri punktai įvertinami ne žemesniu balu už slenkstinį balą ir surenkama bendra balų suma ne žemesnė už slenkstinę.
II. BENDROSIOS PASTABOS APIE PROJEKTĄ
III. EKSPERTO IŠVADA apie projekto mokslinę/technologinę vertę (tinkamą teiginį palikti, netinkamą išbraukti)
1. PROJEKTĄ SIŪLAU FINANSUOTI
2. PROJEKTO NESIŪLAU FINANSUOTI
IV. EKSPERTO REKOMENDACIJA DĖL PROJEKTO BIUDŽETO (tinkamą teiginį palikti, netinkamą išbraukti)
1. SĄMATA PAGRĮSTA IR REALI
2. IŠLAIDAS MAŽINTI IR PROJEKTUI SKIRTI IKI .........tūkst. Lt .... .....................
.............................................................................................................................................
(nurodyti, kodėl ir kokias išlaidas siūloma mažinti arba jų atsisakyti)
Ekspertas ............................. .............................. .............
(parašas) (vardas, pavardė) (data)
_________________
Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros
programų projektų konkursinio finansavimo
sąlygų aprašo
6 priedas
REIKALAVIMAI PROJEKTŲ ATASKAITOMS
3. Ataskaita rengiama pagal bendruosius mokslinių publikacijų reikalavimus (būtina numeruoti paveikslus ir lenteles, pateikti literatūros nuorodas, matavimo vienetus, paaiškinti simbolius, santrumpas ir t. t.). Ataskaitos medžiaga turi būti koncentruota, logiška ir nuosekli.
4. Atsiskaitant už projekto etapą, teikiama metinė ataskaita, o projektui pasibaigus – baigiamoji ataskaita.
5. Ataskaitos įvadinėje dalyje turi būti:
5.1. titulinis lapas. Jo viršuje įrašoma „Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra“, žemiau – lėšų gavėjai. Titulinio lapo viduryje įrašoma programos ir projekto pavadinimai bei santrumpa. Žemiau nurodomas programos priemonės, pagal kurią atliktas projektas, numeris ir lėšų skyrimo sutarties su Agentūra data ir numeris. Lapo viduryje nurodomas ataskaitos tipas (metinė ar baigiamoji). Dešinėje lapo dalyje nurodomas projekto vadovo pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė, lapo apačioje – projekto koordinatoriaus miestas ir ataskaitos parengimo metai;
5.2. atskirame lape pateikiami projekto koordinatoriaus ir vykdytojų darbo grupių sąrašai, nurodant institucijų (įmonių) pavadinimus, vardus ir pavardes, pedagoginius vardus, mokslo laipsnius);
5.3. atskiruose lapuose pateikiamos projekto santraukos lietuvių ir anglų kalbomis (iki 0,5 puslapio kiekviena);
6. Ataskaitos pagrindinėje dalyje turi būti:
6.2. ataskaitos dalis, kurioje išdėstyta mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros darbų atlikimo metodika, įvertintas jos patikimumas ir tikslumas, pateikti svarbiausi projekto/projekto etapo rezultatai, įvertinta jų reikšmė mokslo ir technologijų pažangai (pvz., pateiktos patentinės paraiškos ar gauti patentai ir kt.), nurodyti rezultatų sklaidos būdai ir priemonės. Jei projekto rezultatai yra išdėstyti su ataskaita pateiktų mokslinių straipsnių rankraščiuose ar kopijose, ataskaitoje jie tik cituojami (pažymimi nuorodose ar išnašose). Šios dalies apimtis – ne didesnė nei 10 puslapių;
6.4. literatūros šaltinių sąrašas ir parengtų arba numatomų parengti publikacijų (nurodomi atitinkami moksliniai leidiniai), kuriose bus pateikti projekto rezultatai, sąrašas;
6.5. atskirame ataskaitos lape „MTEP rezultatai“ turi būti pateikta informacija pagal šiuos programos įgyvendinimo kriterijus:
6.5.3. pateiktų tarptautinių patentinių paraiškų pagal Patentinės kooperacijos sutartį ir Europos patentų konvenciją skaičius,
6.5.11. projekto įgyvendinimui panaudotų ūkio subjektų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų santykis (procentais) ir jo kitimo dinamika atskirais projekto vykdymo etapais,
7. Teikiant metinę ataskaitą, atskirai turi būti pateikta kito projekto etapo projekto koordinatoriaus ir kiekvieno projekto vykdytojo išlaidų sąmata, jos pagrindimo dokumentai ir kalendorinis darbų planas.
8. Visi ataskaitos su priedais (paskelbtų straipsnių kopijos, įteiktų spaudai straipsnių rankraščiai, mokslinės rekomendacijos, brėžiniai ir pan.) lapai turi būti sunumeruoti ir įrišti.
9. Agentūrai pateikiamas 1 (vienas) projekto vadovo pasirašytas ataskaitos originalo egzempliorius ir jo elektroninė versija (PDF formatu elektroninėje laikmenoje).