LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2006 M. SAUSIO 20 D. ĮSAKYMO Nr. 3D-23 „DĖL MINISTERIJOS VYKDOMŲ PROGRAMŲ PRIEMONĖMS ĮGYVENDINTI SKIRTŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMO“ PAKEITIMO
2009 m. gruodžio 23 d. Nr. 3D-993
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. sausio 20 d. įsakymą Nr. 3D-23 „Dėl Ministerijos vykdomų programų priemonėms įgyvendinti skirtų lėšų administravimo“ (Žin., 2006, Nr. 9-343, Nr. 16-587, Nr. 26-871, Nr. 35-1260, Nr. 38-1355, Nr. 78-3086, Nr. 85-3330, Nr. 113-4307; 2007, Nr. 29-1063, Nr. 48-1870, Nr. 84-3415, Nr. 128-5226; 2008, Nr. 36-1302, Nr. 83-3326, Nr. 99-3838, Nr. 119-4531; 2009, Nr. 32-1255, Nr. 85-3636) ir išdėstau jį nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS KAIMO RĖMIMO PROGRAMOS IR ŽEMĖS ŪKIO IR ŽUVININKYSTĖS POLITIKOS ĮGYVENDINIMO PROGRAMOS VYKDOMOMS PRIEMONĖMS ĮGYVENDINTI SKIRTŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo (Žin., 2002, Nr. 72-3009; 2008, Nr. 81-3174) 8 straipsnio 4 dalimi,
1. Tvirtinu Žemės ūkio ministerijos Kaimo rėmimo programos ir Žemės ūkio ir žuvininkystės politikos įgyvendinimo programos vykdomoms priemonėms įgyvendinti skirtų lėšų administravimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2006 m. sausio 20 d.
įsakymu Nr. 3D-23
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2009 m. gruodžio 23 d.
įsakymo Nr. 3D-993 redakcija)
ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS KAIMO RĖMIMO PROGRAMos ir ŽEMĖS ŪKIO IR ŽUVININKYSTĖS POLITIKOS ĮGYVENDINIMO PROGRAMOS VYKDOMOMS PRIEMONĖMS ĮGYVENDINTI SKIRTŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Žemės ūkio ministerijos Kaimo rėmimo programos ir Žemės ūkio ir žuvininkystės politikos įgyvendinimo programos vykdomoms priemonėms įgyvendinti skirtų lėšų administravimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja Žemės ūkio ministerijos (toliau – ministerija) vykdomos Kaimo rėmimo programos ir Žemės ūkio ir žuvininkystės politikos įgyvendinimo programos (toliau – ministerijos vykdomos programos) priemonėms įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų administravimo tvarką.
2. Šis aprašas netaikomas tais atvejais, kai priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodyta, jog sprendimą dėl priemonei įgyvendinti skirtų lėšų paskirstymo priima ne Ministerijos vykdomų programų priemonių įgyvendinimo priežiūros komisija, jeigu lėšos skiriamos pagal Valstybės investicijų programą, pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatas ar ministerijos valdymo srities įstaigoms, kurioms tvirtinamos programų sąmatos, finansuoti.
3. Šiame apraše vartojamos sąvokos:
Ministerijos vykdomų programų priemonių įgyvendinimo priežiūros komisija (toliau – Komisija) – žemės ūkio ministro įsakymu patvirtinta komisija (kolegialus asignavimų valdytojo patariamasis organas), kurios tikslas – padėti ministerijai efektyviausiai panaudoti turimus finansinius išteklius numatytiems ministerijos vykdomų programų tikslams pasiekti. Komisijos nariai gali būti ministerijos arba ministerijos valdymo srities įstaigų valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojai).
Ministerijos vykdomos programos priemonės koordinatorius (toliau – koordinatorius) – žemės ūkio ministro įsakymu patvirtintas ministerijos savarankiško struktūrinio padalinio arba ministerijos valdymo srities įstaigos vadovas, kuris koordinuoja ir kontroliuoja ministerijos vykdomos programos tikslų ir priemonės įgyvendinimą.
Ministerijos vykdomos programos priemonės vadovas (toliau – priemonės vadovas) – koordinatoriaus Komisijai pateiktas ir, jai pritarus, žemės ūkio ministro įsakymu paskirtas ministerijos arba ministerijos valdymo srities įstaigos darbuotojas, organizuojantis priemonės įgyvendinimą.
Ministerijos vykdomos programos tęstinė priemonė (toliau – tęstinė priemonė) ilgiau kaip vienerius metus tęsiama bet kuri priemonė.
II. PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO TVARKA
4. Koordinatoriai arba priemonių vadovai, vadovaudamiesi ministerijos Strateginiu veiklos planu, programų priemonių įgyvendinimo taisyklėmis ir kitais programiniais dokumentais, Komisijai teikia pasiūlymus dėl programų priemonių finansavimo tikslingumo, skiriamų lėšų dydžio ir vykdytojų tinkamumo.
5. Komisija, vadovaudamasi programų tikslais ir uždaviniais, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 (Žin., 2001, Nr. 42-1455; 2004, Nr. 96-3531), programų priemonių įgyvendinimo taisyklėmis ir kitais teisės aktais, išnagrinėja priemonių vadovų ar koordinatorių pateiktus siūlymus ir priima sprendimą dėl priemonių finansavimo tikslingumo, skiriamų lėšų dydžio, vykdytojų tinkamumo.
6. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo visi posėdyje dalyvavę Komisijos nariai.
7. Finansų ir biudžeto departamentas, remdamasis Komisijos protokolu, parengia Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymo dėl Kaimo rėmimo programos išlaidų sąmatos pagal priemones patvirtinimo projektą, kuriame nurodomi finansavimo šaltiniai, priemonių pavadinimai, joms įgyvendinti skiriamos lėšos, ir teikia jį pasirašyti ministrui.
8. Kai programos priemonę vykdo vienas ar keli priemonės įgyvendinimą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytus reikalavimus atitinkantys subjektai, šiuose teisės aktuose neįvardyti kaip priemonės vykdytojai (arba yra įvardyti keli vykdytojai), ir Komisija, vadovaudamasi šio aprašo 5 punkto nuostatomis, priima sprendimą skirti lėšų programos priemonės daliai (toliau – smulki priemonė) įgyvendinti, Finansų ir biudžeto departamentas, remdamasis Komisijos protokolu, parengia įsakymo dėl Kaimo rėmimo programos ir Žemės ūkio ir žuvininkystės politikos įgyvendinimo programos vykdomoms priemonėms įgyvendinti skirtų lėšų pagal vykdomas smulkias priemones paskirstymo projektą, jame nurodo smulkios priemonės pavadinimą, skiriamą lėšų dydį, vykdytoją, priemonės koordinatorių ir projektą teikia pasirašyti ministrui.
9. Vadovaudamasis 7 ir 8 punktuose nurodytais įsakymais, programų priemonių įgyvendinimo taisyklėmis, priemonės vadovas, jei jis nepaskirtas – koordinatorius, pasitelkdamas kitus ministerijos administracijos padalinius, organizuoja sutarčių dėl priemonės ir (arba) smulkios priemonės įgyvendinimo sudarymą. Sutartys rengiamos ir sudaromos vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos darbo reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-658 (Žin., 2008, Nr. 140-5571; 2009, Nr. 91-3942), šiuo aprašu ir kitais teisės aktais. Sutartyje turi būti nurodyta skiriamų lėšų suma, programos, pagal kurią skiriamos lėšos, pavadinimas, lėšų naudojimo tikslinė paskirtis, planuojamas detalus lėšų paskirstymas pagal išlaidų ekonominę paskirtį, prekių įsigijimo, darbų (paslaugų) atlikimo terminai, šalių įsipareigojimai, atsiskaitymo už įvykdytą priemonę arba smulkią priemonę ir gautų lėšų panaudojimą terminai ir tvarka, nuostata, kad metams pasibaigus nepanaudotos lėšos grąžinamos į ministerijos sąskaitą. Kai ūkio subjektas, kuris nėra biudžetinė įstaiga, dalį jam skiriamų lėšų numato naudoti darbo užmokesčiui, prie sutarties turi būti pridedama pažyma apie darbo užmokesčio apskaičiavimą.
10. Tais atvejais, kai priemonė arba smulki priemonė yra tęstinė priemonė ir sutartyje finansavimas nurodomas visam tęstinės priemonės įgyvendinimo laikotarpiui, tęstinės priemonės finansavimo sąlygos gali būti peržiūrėtos ir pakeistos atsižvelgiant į kitais kalendoriniais metais šios rūšies priemonėms finansuoti skirtus asignavimus.
11. Komisijai nutarus, iki 7 ir 8 punktuose nurodytų įsakymų įsigaliojimo, lėšos tęstinei priemonei įgyvendinti gali būti skiriamos atskiru ministro įsakymu.
12. Darant išlaidas, galimas iki 15 proc. nukrypimas pagal atskirus sutarties sąmatos išlaidų straipsnius, neviršijant bendros sutarties sąmatos sumos, jei atitinkamos programos priemonės įgyvendinimo taisyklės nenumato kitaip.
13. Įgyvendinus priemonę ir (arba) smulkią priemonę pasirašomas perėmimo aktas, kurį vizuoja sutarties rengėjas, jo tiesioginis vadovas, priemonės vadovas, pasirašo koordinatorius ir tvirtina ministerijos kancleris. Tuo atveju, kai pateikiama Biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita pagal formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-413 (Žin., 2005, Nr. 2-21; 2006, Nr. 19-661), ją vizuoja Buhalterinės apskaitos skyriaus atsakingas darbuotojas.
III. KOMISIJOS FUNKCIJOS
16. Komisija pagal ministerijos vykdomų programų tikslus ir uždavinius:
16.1. kolegialiai vykdo programų priemonių įgyvendinimo priežiūrą, siūlo konkrečius jų įgyvendinimo būdus, numato kryptis, kaip efektyviausiai naudoti turimus finansinius išteklius numatytiems ministerijos vykdomų programų tikslams pasiekti;
16.3. svarsto pateiktus siūlymus dėl priemonių įgyvendinimo ir priima sprendimus dėl priemonių finansavimo;
16.4. svarsto priemonių įgyvendinimo eigą, kokybę, teikia ministerijos vadovybei pasiūlymus dėl tolesnių veiksmų, susijusių su priemonės įgyvendinimu;
IV. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
17. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė narių. Sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Kai balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.
18. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, ministerijos Strateginiu veiklos planu, šiuo aprašu, programų priemonių įgyvendinimo taisyklėmis, taip pat kitais teisės aktais.
19. Į Komisijos posėdžius gali būti kviečiami specialistai iš ministerijos ir jos valdymo sričiai priskirtų įstaigų, kurių kompetencijai priklauso posėdyje svarstomi klausimai. Taip pat į Komisijos posėdžius gali būti kviečiami socialinių partnerių atstovai.
20. Komisijos nariai ir kiti posėdyje dalyvaujantys asmenys naudojasi neskelbtina informacija ir privalo jos neperduoti kitiems asmenims.
21. Komisijos narys, turįs privačių interesų, tiesiogiai ar netiesiogiai susijusių su svarstomu klausimu, privalo iš anksto apie tai informuoti Komisijos pirmininką ir nedalyvauti svarstant klausimą ir balsuojant.
V. KOORDINATORIAUS PAREIGOS IR TEISĖS
24. Koordinatorius:
24.1. savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, ministerijos Strateginiu veiklos planu, šiuo aprašu, programų priemonių įgyvendinimo taisyklėmis, kitais teisės aktais;
24.2. vadovaudamasis ministerijos Strateginiu veiklos planu, šiuo aprašu ir kitais programiniais dokumentais, organizuoja priemonei įgyvendinti taisyklių rengimą ir teikimą tvirtinti ministrui;
24.3. parenka priemonių vadovus ir, pritarus Komisijai, teikia jų kandidatūras tvirtinti ministrui. Prireikus gali siūlyti keisti priemonės vadovą;
24.4. suderinęs su Komisijos pirmininku, organizuoja Komisijos posėdžius. Posėdžio darbotvarkės klausimą ir svarstomą medžiagą pateikia prieš 3 dienas Komisijos pirmininkui ir Komisijos pirmininko pavaduotojui raštu, o Komisijos nariams – el. paštu. Skubiais atvejais Komisijos posėdžio darbotvarkės klausimą ir svarstomą medžiagą pateikia prieš dieną. Klausimai nenagrinėjami, jeigu jų medžiaga pateikiama posėdžio metu;
24.5. koordinuoja ir kontroliuoja, asmeniškai atsako už sutarčių sudarymą vadovaudamasis 7, 8 ir 11 punktuose nurodytais įsakymais, programų priemonių įgyvendinimo taisyklėmis ir jų vykdymą laiku;
VI. PRIEMONĖS VADOVO PAREIGOS IR TEISĖS
26. Priemonės vadovas:
26.1. savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, ministerijos Strateginiu veiklos planu, šiuo aprašu, programų priemonių įgyvendinimo taisyklėmis, taip pat kitais teisės aktais;
26.3. organizuoja informacijos apie vykdomas priemones per internetą ir žiniasklaidos priemones sklaidą, priima ir kaupia įstaigų, įmonių, kitų subjektų, pageidaujančių dalyvauti įgyvendinant priemones, paraiškas ir pasiūlymus, teikia juos svarstyti Komisijai ir (arba) atlieka kitus priemonės įgyvendinimo taisyklėse numatytus darbus;
26.4. vadovaudamasis 7, 8 ir 11 punktuose nurodytais įsakymais, programų priemonių įgyvendinimo taisyklėmis, pasitelkdamas kitus ministerijos padalinius, organizuoja sutarčių dėl priemonės ir (arba) smulkios priemonės įgyvendinimo sudarymą;
26.5. prižiūri priemonės ir (arba) smulkios priemonės vykdymo eigą, sutartyse numatytų darbų vykdymo kokybę, sutartinių įsipareigojimų vykdymą ir informuoja koordinatorių ir Komisiją;
26.8. užpildo ir pasirašo Ministerijos vykdomų programų priemonėms įgyvendinti sudarytų sutarčių įvykdymo vertinimo ataskaitą, kurios formą tvirtina ministerijos kancleris;