LIETUVOS DARBO BIRŽOS prie
socialinės apsaugos ir darbo ministerijos DIREKTORIAUS
Į S A K Y M A S
DĖL Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2012 m. balandžio 3 d. įsakymo Nr. V-161 „dėl SOCIALINIŲ ĮMONIŲ PLANINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2012 m. rugsėjo 18 d. Nr. V-473
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975; 2010, Nr. 81-4228) 364 straipsnio 2 dalimi bei Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 96-3519; 2011, Nr. 155-7352) 24 straipsniu ir siekdamas sumažinti priežiūros naštą ūkio subjektams, tačiau tuo pačiu užtikrinti efektyvią socialinių įmonių priežiūrą:
1. Pakeičiu Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža) direktoriaus 2012 m. balandžio 3 d. įsakymu Nr. V-161 patvirtintas Socialinių įmonių planinių patikrinimų atlikimo taisykles (Žin., 2012, Nr. 42-2105) ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).
2. Pavedu:
2.1. Lietuvos darbo biržos Teisės skyriui organizuoti šio įsakymo paskelbimą leidinyje „Valstybės žinios“ ir Lietuvos darbo biržos interneto svetainėje;
PATVIRTINTA
Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos
ir darbo ministerijos direktoriaus
2012 m. balandžio 3 d. įsakymu Nr. V-161
(Lietuvos darbo biržos prie Socialinės
apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus
2012 m. rugsėjo 18 d. įsakymo Nr. V-473 redakcija)
SOCIALINIŲ ĮMONIŲ PLANINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Socialinių įmonių planinių patikrinimų atlikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – LDB) planuojamų tikrinti socialinių ir neįgaliųjų socialinių įmonių (toliau – socialinės įmonės) sąrašų sudarymo kriterijus ir planinių patikrinimų (toliau – planiniai patikrinimai) periodiškumą, pasirengimo planiniams patikrinimams ir jų atlikimo, planinių patikrinimo rezultatų įforminimo ir poveikio priemonių taikymo tvarką.
2. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatyme (Žin., 2004, Nr. 96-3519; 2011, Nr. 155-7352) (toliau – Socialinių įmonių įstatymas), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) (toliau – Viešojo administravimo įstatymas) ir jų pagrindu priimtuose kituose teisės aktuose.
3. Planiniai patikrinimai atliekami vadovaujantis Socialinių įmonių įstatymu, Viešojo administravimo įstatymu, jų pagrindu priimtais teisės aktais, Taisyklėmis bei laikantis minimalios ir proporcingos priežiūros naštos, nediskriminavimo, planavimo, viešumo, metodinės pagalbos teikimo ir funkcijų atskyrimo principų.
4. Viešumo principas netaikomas, jeigu informacijos atskleidimas trukdo siekti socialinių įmonių veiklos priežiūros tikslų arba gali būti pažeisti kituose teisės aktuose nustatyti konfidencialumo reikalavimai.
5. Metodinės pagalbos teikimo principas netaikomas socialinių įmonių veiklos patikrinimų metu, jeigu jo taikymas trukdo siekti socialinių įmonių veiklos priežiūros tikslų, susijusių su teisės aktų reikalavimų laikymosi priežiūra, laikytis specialiuosiuose priežiūrą reglamentuojančiuose įstatymuose ir jų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose, Europos Sąjungos teisės aktuose ar Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse įtvirtintų atitinkamai priežiūrai keliamų reikalavimų.
6. Taisyklėmis vadovaujasi:
6.1. LDB direktorius, priimdamas sprendimus atlikti planinius patikrinimus, ir jo įgalioti patikrinimus atlikti asmenys;
6.2. valstybės tarnautojai, atlikdami planinius patikrinimus ir pildydami Socialinės įmonės planinio patikrinimo kontrolinį klausimyną (toliau – klausimynas) (priedas). Planiniuose patikrinimuose privalo dalyvauti ir teritorinės darbo biržos (toliau – TDB), kurios aptarnaujamoje teritorijoje tikrinama socialinė įmonė, valstybės tarnautojai;
II. planuojamų tikrinti SOCIALINIŲ ĮMONIŲ sąrašų sudarymo kriterijAI IR planinių patikrinimų PERIODIŠKUMAS
7. Socialinių įmonių planiniai patikrinimai atliekami siekiant socialinių įmonių veiklą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimų prevencijos ir planinių patikrinimų metu nustatytų teisės aktų pažeidimų pašalinimo.
8. Kitais metais planuojamų tikrinti socialinių įmonių sąrašą, kuris įsigalioja einamųjų metų gegužės 1 d. arba lapkričio 1 d., kasmet iki einamųjų metų atitinkamai vasario 1 d. arba rugpjūčio 1 dienos, įsakymu tvirtina ir leidinyje „Valstybės žinios“ skelbia LDB direktorius.
9. Planuojamų tikrinti socialinių įmonių sąrašas gali būti tikslinamas motyvuotu LDB direktoriaus sprendimu pagal kaupiamą informaciją ir duomenis apie socialines įmones bei socialinių įmonių veiklos planinių patikrinimų kriterijus ir prioritetus, nustatytus Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ministro tvirtinamame LDB metiniame veiklos plane.
10. Planine tvarka tikrinamų socialinių įmonių sąrašas sudaromas atsižvelgiant į:
11. Planuojamų tikrinti socialinių įmonių sąrašas ne vėliau kaip kitą dieną nuo jo paskelbimo leidinyje „Valstybės žinios“ skelbiamas LDB interneto svetainėje.
12. Socialinių įmonių planinių patikrinimų periodiškumas nustatomas taip:
12.1. socialinės įmonės, kuriose per paskutinius 1 kalendorinius metus, buvusius prieš einamuosius kalendorinius metus, nebuvo pagrindo inicijuoti neplaninį patikrinimą, planine tvarka tikrinamos ne rečiau kaip 1 kartą per 2 metus;
Iii. PASIRENGIMAS planiniAMS patikrinimAMS IR JŲ ATLIKIMAS
13. LDB, prieš pradėdama socialinės įmonės veiklos planinį patikrinimą, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų, privalo socialinę įmonę raštu arba elektroniniu būdu informuoti apie numatomą vykdyti planinį patikrinimą, nurodydama atliekamo patikrinimo:
13.4. preliminarų dokumentų, kuriuos socialinė įmonė turi pateikti patikrinimą atliekantiems asmenims, sąrašą. Jeigu planinio patikrinimo metu nustatoma, kad tikrinimui atlikti yra būtini ir kiti dokumentai, planinį patikrinimą atliekantys asmenys turi teisę pareikalauti, kad socialinė įmonė pateiktų reikiamus dokumentus, tačiau tik tokius, kurių rengimas numatytas teisės aktuose ar šiam reikalavimui įvykdyti nereikėtų sukurti dokumentų ar informacijos rinkmenų, kas būtų susiję su neproporcingai didelėmis darbo ir laiko sąnaudomis.
14. Sprendimą atlikti planinius patikrinimus priima LDB direktorius, įformindamas jį įsakymu, kuriame nurodo:
15. Atvykę atlikti planinį patikrinimą, valstybės tarnautojai privalo:
15.1. pateikti valstybės tarnautojų pažymėjimus bei prisistatyti tikrinamos socialinės įmonės vadovui;
16. Planinį patikrinimą atliekantys valstybės tarnautojai pasirašo socialinės įmonės pildomame laisvos formos Valstybinių kontrolės institucijų atliekamų patikrinimų registravimo žurnale ar kitame dokumente, kuriame žymimas planinį patikrinimą atliekančio valstybės tarnautojo atvykimas ir išvykimas. Pasirašydami valstybės tarnautojai turi nurodyti savo pareigas, vardą ir pavardę bei planinio patikrinimo atlikimo datą.
17. Tikrinama socialinė įmonė turi teisę neteikti valstybės tarnautojams dokumentų, jeigu tuos pačius dokumentus ji yra pateikusi nors vienam kitam priežiūrą atliekančiam subjektui. Atsisakydama teikti dokumentus, socialinė įmonė turi raštu nurodyti, kokiam priežiūrą atliekančiam subjektui šie dokumentai yra pateikti.
18. Patikrinimo socialinėje įmonėje trukmė priklauso nuo faktinių planinio patikrinimo eigos aplinkybių, bet negali būti ilgesnė nei 3 darbo dienos. Esant nenumatytoms aplinkybėms ir motyvuotam poreikiui pratęsti planinio patikrinimo trukmę, LDB direktorius turi teisę pratęsti planinio patikrinimo trukmę. Pratęsus patikrinimo trukmę, tikrinamos socialinės įmonės vadovas informuojamas ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo sprendimo pratęsti patikrinimo trukmę priėmimo dienos.
19. Informacija apie atliekamą planinį patikrinimą visuomenės informavimo priemonėms, kitiems su planiniu patikrinimu nesusijusiems asmenims neteikiama tol, kol planinis patikrinimas nėra baigtas, išskyrus atvejus, kai planinį patikrinimą atliekanti LDB gali teikti informaciją apie atliekamo planinio patikrinimo faktą, kai tai daroma ne planinį patikrinimą atliekančios LDB iniciatyva.
20. Atlikdami planinį patikrinimą, valstybės tarnautojai turi teisę:
20.2. laisvai įeiti į tikrinamos socialinės įmonės patalpas darbo metu, tikrinti dokumentus, apskaitos registrus bei kitus planiniam patikrinimui reikalingus informacijos šaltinius ir pagal planinio tikrinimo medžiagą iš ekspertizės įstaigų ar ekspertų gauti išvadas;
20.3. išreikalauti ar pasidaryti tikrinamos socialinės įmonės apskaitos dokumentų, sutarčių, įsakymų bei kitų dokumentų ir turimos informacijos kopijas;
20.4. laikinai, ne ilgiau kaip vienam mėnesiui, paimti tikrinamos socialinės įmonės dokumentų originalus, kurie gali būti panaudojami kaip pažeidimo įrodymai, palikdami motyvuotą sprendimą dėl dokumentų paėmimo bei dokumentų paėmimo aktą. Tokiu atveju socialinėje įmonėje paliekamos paimamų dokumentų originalų kopijos.
21. Planinis patikrinimas atliekamas užpildant klausimyną. Atliekant planinį patikrinimą, gali būti naudojamas ne visas klausimynas, priklausomai nuo to, kokią valstybės pagalbą gauna socialinė įmonė, arba jei LDB direktorius priima sprendimą atlikti siauresnės apimties patikrinimą.
22. Atlikdami planinį patikrinimą, valstybės tarnautojai, atvykę į socialinę įmonę, naudojasi savo teisėmis tiek, kiek tai susiję su jiems pavestomis planinio patikrinimo funkcijomis, saugo sužinotą tikrinamos socialinės įmonės komercinę (gamybinę) paslaptį sudarančią informaciją.
23. Valstybės tarnautojai tikrina socialinės įmonės veiklą tik tiek, kiek ji yra susijusi su Socialinių įmonių įstatyme ir jį įgyvendinančių teisės aktų nustatytų reikalavimų, pareigų ir nuostatų laikymusi.
24. Jei planinį patikrinimą atliekantiems valstybės tarnautojams dėl objektyvių priežasčių nepavyksta atlikti planinio patikrinimo per LDB direktoriaus sprendime nustatytą planinio patikrinimo laiką, planinį patikrinimą atliekantys valstybės tarnautojai privalo kreiptis į LDB direktorių, pateikdami jam argumentuotą prašymą pratęsti planinio patikrinimo atlikimo terminą ir (ar) skirti papildomų valstybės tarnautojų planiniam patikrinimui atlikti.
IV. PLANINIŲ PATIKRINIMŲ REZULTATŲ ĮFORMINIMAS
25. Atlikus planinį patikrinimą, valstybės tarnautojai per 5 darbo dienas nuo planinio patikrinimo atlikimo baigia užpildyti klausimyną, kuriame nurodo:
25.1. teisės aktą (-us), konkretų jo straipsnį (-ius), punktą (-us), dalį (-is) bei jame įtvirtintus reikalavimus, kurių socialinė įmonė nesilaikė;
V. POVEIKIO PRIEMONIŲ TAIKYMAS
27. Pirmaisiais metais po socialinių įmonių veiklos, dėl kurios atliekamas patikrinimas, socialinei įmonei už atliekamo pirmojo planinio patikrinimo metu nustatytus pažeidimus poveikio priemonės, susijusios su socialinės įmonės statuso panaikinimu, netaikomos. Ši išlyga netaikoma, jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalos visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai atsiradimui.
28. Apie klausimyne nurodytų pažeidimų (neatitikimų) pašalinimą socialinė įmonė privalo pranešti LDB per klausimyne nurodytą laiką, pateikdama pažeidimų (neatitikimų) pašalinimą įrodančius dokumentus. Socialinei įmonei nepateikus pažeidimų (neatitikimų) pašalinimą įrodančių dokumentų per klausimyne nurodytą laiką, valstybės tarnautojas atlikęs patikrinimą, tarnybiniu pranešimu informuoja apie tai LDB direktorių.
29. Siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti LDB planinio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai, LDB direktoriaus sprendimu, vadovaujantis LDB direktoriaus patvirtintomis Socialinių įmonių neplaninių patikrinimų atlikimo taisyklėmis, gali būti atliekamas neplaninis (grįžtamasis) socialinės įmonės patikrinimas, jeigu kyla įtarimas, kad nebuvo pašalinti LDB planinio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai.
30. Planinio patikrinimo metu nustačius Socialinių įmonių įstatymo, jį įgyvendinančių teisės aktų ar valstybės paramos gavimo sutarčių pažeidimus ir kai socialinė įmonė neįvykdo Taisyklių 28 punkte nurodyto įpareigojimo ištaisyti nustatytus pažeidimus (neatitikimus) per klausimyne nustatytą terminą, jeigu juos dar galima ištaisyti, vadovaujantis Socialinių įmonių įstatymo, socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtinto Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo bei Socialinės įmonės statuso suteikimo juridiniams asmenims tvarkos aprašo nuostatomis, sprendžiami valstybės pagalbos mokėjimo socialinei įmonei sustabdymo, nutraukimo, išmokėtų lėšų grąžinimo bei socialinės įmonės statuso panaikinimo klausimai, išskyrus Taisyklių 27 punkte numatytą išlygą.
31. Planinio patikrinimo metu nustačius, kad socialinė įmonė veiklą vykdo nepažeisdama Socialinių įmonių įstatymo ir jį įgyvendinančių teisės aktų reikalavimų, tačiau pastebėjus ir įvertinus galimą riziką socialinės įmonės statuso neatitikimams, LDB per 5 darbo dienas apie tai raštu informuoja įmonę.
32. Jei LDB valstybės tarnautojai, atlikę patikrinimą, įtaria, kad socialinės įmonės pažeidimai turi nusikalstamos veikos požymių arba galimai susiję su kitų teisės aktų nei Socialinių įmonių įstatymo ir jį įgyvendinančių teisės aktų pažeidimais, apie tai per 5 darbo dienas informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos ir (ar) kitas kompetentingas institucijas.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
33. LDB kaupia tikrintų socialinių įmonių duomenis, keičiasi šiais duomenimis su kitais viešojo administravimo subjektais.
34. LDB kas ketvirtį ir pasibaigus metams Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Socialinės apsaugos ir darbo ministerija) nustatyta tvarka rengia ir teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai ataskaitas apie socialinių įmonių veiklos priežiūrą, nurodydama vykdytų patikrinimų skaičių, pobūdį, socialinei įmonei nustatytų reikalavimų nesilaikymo ar netinkamo vykdymo mastą, priežastis, taikytas poveikio priemones, dažniausiai pažeidžiamas teisės aktų nuostatas.
35. LDB, nelaukdama ataskaitinio laikotarpio pabaigos, kaip numatyta Taisyklių 34 punkte, teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai informaciją, susijusią su socialinių įmonių priežiūra, kai kyla abejonių dėl teisės aktų reikalavimų pagrįstumo ar poreikis dėl jų nuostatų tobulinimo.
36. Visi su patikrinimu susiję dokumentai saugomi laikantis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytų reikalavimų.
37. Socialinė įmonė dėl planinį patikrinimą atlikusių valstybės tarnautojų veiksmų ir sprendimų turi teisę paduoti skundą Viešojo administravimo įstatymo trečiojo skirsnio „Administracinė procedūra“ nustatyta tvarka LDB direktoriui, Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-310) nustatyta tvarka – Administracinių ginčų komisijai, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka – Administraciniam teismui. Dėl valstybės tarnautojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje, socialinė įmonė turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo (Žin., 1998, Nr. 110-3024; 2004, Nr. 170-6238) nustatyta tvarka.
Socialinių įmonių planinių
patikrinimų atlikimo taisyklių
priedas
SOCIALINĖS ĮMONĖS _______________________ PLANINIO PATIKRINIMO
(socialinės įmonės pavadinimas)
KONTROLINIS KLAUSIMYNAS
______________ Nr. ______________
(data)
___________________
(vieta)
Planinį patikrinimą atlieka: Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, kodas 190766619, adresas Geležinio Vilko g. 3A, LT-03131 Vilnius, tel. (8 5) 236 0770, faks. (8 5) 236 0788 / 274 5883, el. p. info@ldb.lt valstybės tarnautojas (-ai): __________________________________________________________________ (pareigos, vardas, pavardė) __________________________________________________________________ (pareigos, vardas, pavardė)
Planiniame patikrinime dalyvauja _____________ teritorinės darbo biržos, kodas ______, adresas ______________________, tel. _____________________, faks. ___________________, el. p. ___________________ valstybės tarnautojas (-ai):
__________________________________________________________________ (pareigos, vardas, pavardė) Patikrinimo pagrindas – _____________________________________________ __________________________________________________________________ Patikrinimo dalykas – _______________________________________________ __________________________________________________________________
Patikrinimo terminas: pradžia_______________________; pabaiga__________________________
|
||||||
Bendra informacija apie tikrinamą socialinę įmonę: |
||||||
1.1. Socialinė įmonė _____________________________________________________________ (pavadinimas, buveinės adresas, įmonės kodas ir PVM mokėtojo kodas) __________________________________________________________________ 1.2. Kontaktai ______________________________________________________ (el. paštas; tel., faks. Nr.) 1.3. Socialinės įmonės veikla (pagal EVRK) ______________________________ 1.4. Patikrinimo vieta : _______________________________________________ 1.5. Patikrinime dalyvavęs socialinės įmonės įgaliotas (-i) asmuo (-enys): __________________________________________________________________ 1.6. Bendras darbuotojų skaičius įmonėje: ________________________________ 1.7. Ankstesnio patikrinimo socialinėje įmonėje data: 20__ m. ___________ ___ d. 1.8. Ankstesnio patikrinimo metu nustatytų trūkumų šalinimas ________________ 1.9 Socialinei įmonei iškelta bankroto byla, priimtas sprendimas likviduoti ar reorganizuoti juridinį asmenį £Taip _______________________________________________________ £Ne (nutartis ar sprendimas, jo data) |
||||||
Eil. Nr. |
Klausimai |
Teisinis pagrindas |
Taip* |
Ne* |
Never-tinama* |
Pastabos |
1. Pildo valstybės tarnautojas, prieš pradėdamas patikrinimą |
||||||
1.1. |
Ar socialinė įmonė teikia LDB kas ketvirtį (iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 25 dienos) iš visų šaltinių gautos ir panaudotos valstybės pagalbos ataskaitas? |
Įstatymo 7 str. 6 p.; Statuso suteikimo aprašo 431 p.; Ataskaitų teikimo aprašo 3 p. |
|
|
|
|
1.2. |
Jei socialinė įmonė gauna valstybės pagalbą, ar ji pateikė LDB metams pasibaigus (iki kitų metų kovo 1 dienos) iš visų šaltinių gautos ir panaudotos valstybės pagalbos ataskaitą? |
Įstatymo 7 str. 6 p.; Statuso suteikimo aprašo 431 p.; Ataskaitų teikimo aprašo 3 p. |
|
|
|
|
1.3. |
Ar socialinė įmonė teikia teritorinei darbo biržai, kas mėnesį (iki kito mėnesio 15 dienos), ataskaitas apie tikslinėms asmenų grupėms priklausančių asmenų priėmimą į darbą ir atleidimą iš darbo ir apie tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų skaičių, jų dalį tarp visų socialinės įmonės darbuotojų; pažymas apie gaunamas pajamas? |
Įstatymo 7 str. 5 p.; Statuso suteikimo aprašo 43.1 p. |
|
|
|
|
1.4. |
Ar socialinė įmonė teikia teritorinei darbo biržai kas ketvirtį (iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 25 dienos) Valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo fondo lėšų finansines ataskaitas F4; pažymas iš teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos, kad socialinė įmonė neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams ar fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus tuos atvejus, kai įmonei mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas); pagal Tikslinėms asmenų grupėms priklausančių asmenų socialinių įgūdžių lavinimo bei socialinės integracijos priemonių plano struktūrą parengtą Tikslinėms asmenų grupėms priklausančių asmenų socialinių įgūdžių lavinimo bei socialinės integracijos priemonių plano vykdymo ketvirčio ataskaitą? |
Statuso suteikimo aprašo 43.2 p. |
|
|
|
|
1.5. |
Ar socialinė įmonė metams pasibaigus (iki kitų metų kovo 1 d.) pateikė teritorinei darbo biržai pažymas apie per praėjusius metus gautas pajamas; pagal tikslinėms asmenų grupėms priklausančių asmenų poreikius patikslintą ir Tikslinėms asmenų grupėms priklausančių asmenų socialinių įgūdžių lavinimo bei socialinės integracijos priemonių plano struktūrą parengtą metinį Tikslinėms asmenų grupėms priklausančių asmenų socialinių įgūdžių lavinimo bei socialinės integracijos priemonių planą; praėjusių metų Tikslinėms asmenų grupėms priklausančių asmenų socialinių įgūdžių lavinimo bei socialinės integracijos priemonių plano vykdymo ataskaitas? |
Statuso suteikimo aprašo 43.3 p. |
|
|
|
|
1.6. |
Ar socialinė įmonė teikia LDB praėjusių finansinių metų finansinių ataskaitų rinkinius, kuriuos ji privalo sudaryti iki einamųjų metų gegužės 1 d.? |
Įstatymo 7 str. 7 p.; Finansinės atskaitomybės įstatymas |
|
|
|
|
2. Socialinės įmonės atitikimas nustatytiems reikalavimams |
||||||
2.1. |
Ar įdarbinamų asmenų tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų sąrašas sudarytas vadovaujantis Socialinėse įmonėse įdarbinamų asmenų tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų dalies nuo vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus apskaičiavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. A1-225 (Žin., 2004, Nr. 149-5434)? |
Įstatymo 3 str. 1 d. 1 p. |
|
|
|
|
2.2. |
Ar darbuotojai, priklausantys socialinėse įmonėse įdarbinamų asmenų tikslinėms grupėms, sudaro ne mažiau kaip 40 procentų metinio vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus? |
Įstatymo 3 str. 1 d. 1 p. |
|
|
|
|
2.3. |
Ar tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų skaičius yra ne mažesnis kaip keturi? |
Įstatymo 3 str. 1 d. 1 p. |
|
|
|
|
2.4. |
Ar darbuotojai, priklausantys neįgaliųjų tikslinei grupei, sudaro ne mažiau kaip 50 procentų metinio vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus? (Pildoma tikrinant neįgaliųjų soc. įmonę) |
Įstatymo 3 str. 2 d. 2 p. |
|
|
|
|
2.5. |
Ar neįgaliųjų, kuriems nustatytas sunkus ar vidutinis neįgalumo lygis arba neviršijantis 40 procentų darbingumo lygis, arba didelių ar vidutinių specialiųjų poreikių lygis, sudaro ne mažiau kaip 40 procentų metinio vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus? (Pildoma tikrinant neįgaliųjų soc. įmonę) |
Įstatymo 3 str. 2 d. 2 p. |
|
|
|
|
2.6. |
Ar neįgaliųjų, turinčių sunkų, vidutinį ar lengvą neįgalumo lygį, ar neįgaliųjų, kuriems nustatytas neviršijantis 55 procentų darbingumo lygis arba didelių, vidutinių ar nedidelių specialiųjų poreikių lygis, darbuotojų skaičius yra ne mažesnis kaip keturi? (Pildoma tikrinant neįgaliųjų soc. įmonę) |
Įstatymo 3 str. 2 d. 2 p. ir 4 str. 1 d. 1 p. |
|
|
|
|
2.7. |
Ar į metinį vidutinį darbuotojų skaičių įtraukiami tik neįgalūs darbuotojai, dirbantys ne mažiau kaip 80 darbo valandų per mėnesį? (Pildoma tikrinant neįgaliųjų soc. įmonę) |
Įstatymo 3 str. 2 d. 2 p. |
|
|
|
|
2.8. |
Ar socialinė įmonė laikosi draudimo vykdyti veiklą, įtrauktą į Socialinių įmonių neremtinų veiklos rūšių sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. lapkričio 29 d. nutarimu Nr. 1501 (Žin., 2004, Nr. 173-6399), arba iš neremtinos veiklos gautos pajamos daugiau kaip šešis mėnesius iš eilės per einamųjų metų laikotarpį sudaro ne daugiau kaip 20 procentų socialinės įmonės pajamų? |
Įstatymo 3 str. 1 d. 3 p. |
|
|
|
|
2.9. |
Ar socialinė įmonė laikosi draudimo vykdyti laikinojo įdarbinimo veiklą? |
Įstatymo 3 str. 1 d. 3 p. |
|
|
|
|
3. Darbo santykių ypatumai |
||||||
3.1. |
Ar su visais darbuotojais, priklausančiais tikslinei grupei, sudarytos darbo sutartys? |
Įstatymo 5 str. 2 d. |
|
|
|
|
3.2. |
Ar laikomasi draudimo sudaryti terminuotas darbo sutartis su darbuotojais, priklausančiais tikslinei grupei, trumpesniam nei 6 mėn. terminui? (jeigu tokių sutarčių yra, stulpelyje „Pastabos“ nurodomas jų skaičius) |
Įstatymo 5 str. 2 d. |
|
|
|
|
3.3. |
Ar laikomasi draudimo sulygti išbandymą su darbuotojais, priklausančiais tikslinei grupei, sudarant darbo sutartis? |
Įstatymo 5 str. 2 d. |
|
|
|
|
3.4. |
Ar tikslinei asmenų grupei priklausančio asmens priėmimas į darbą nebuvo pagrindas atleisti kitą toje įmonėje dirbantį darbuotoją? |
Įstatymo 5 str. 3 d. |
|
|
|
|
4. Socialinės įmonės pareigos |
||||||
4.1. |
Ar yra parengtas ir patvirtintas tikslinėms asmenų grupėms priklausančių asmenų metinis socialinių įgūdžių lavinimo ir socialinės integracijos priemonių planas? |
Įstatymo 7 str. 1 p. ir 8 str. 2 d. 3 p.; Reikalavimų integracijos priemonių plano struktūrai 1 p. |
|
|
|
|
4.2. |
Ar įgyvendinamos priemonės, skirtos asmenų, priklausančių tikslinėms asmenų grupėms, darbiniams ir socialiniams įgūdžiams lavinti ir socialinei integracijai, sudaromos jiems sąlygos dalyvauti kitose tam skirtose priemonėse (pvz., ar sudaromos galimybės darbo metu dalyvauti mokymuose, ar socialinė įmonė bendradarbiauja su socialiniais partneriais vykdant planą)? |
Įstatymo 7 str. 1 p. |
|
|
|
|
4.3. |
Jei socialinė įmonė gauna paramą, ar ji naudoja gautas lėšas tik pagal tikslinę jų paskirtį (pvz., neįgaliųjų darbuotojų darbo vietoms įsteigti ar pritaikyti, jų darbo priemonėms įsigyti ar pritaikyti, neįgaliųjų darbuotojų darbo aplinkai, galimybėms ir poilsio patalpoms pritaikyti ir kt.)? |
Įstatymo 7 str. 3 p. |
|
|
|
|
4.4. |
Ar socialinėje įmonėje saugomi dokumentai, patvirtinantys darbuotojų priklausymą tikslinėms asmenų grupėms (neįgaliųjų pažymėjimai, išvados dėl darbo pobūdžio ir sąlygų)? |
Įstatymo 7 str. 5 p. |
|
|
|
|
4.5. |
Ar socialinė įmonė atsiskaito su tikslinėms asmenų grupėms priklausančiais darbuotojais darbo sutartyje nustatytais terminais? |
DK 95 str. |
|
|
|
|
4.6. |
Ar socialinė įmonė tikslinėms grupėms priklausantiems asmenims priskaičiuotą darbo užmokestį moka atlikdama bankinius pavedimus? |
Valstybės pagalbos teikimo aprašo 11.5 p. |
|
|
|
|
5. Specialieji reikalavimai, jei teikiama valstybės pagalba |
||||||
5.1. |
Ar socialinė įmonė į įsteigtas naujas darbo vietas įdarbino neįgaliuosius, turinčius sunkų, vidutinį ar lengvą neįgalumo lygį, ar neįgaliuosius, kuriems nustatytas neviršijantis 55 procentų darbingumo lygis arba didelių, vidutinių ar nedidelių specialiųjų poreikių lygis? |
Įstatymo 15 str. 1 d. 3 p. ir 4 str. 1 d. 1 p. |
|
|
|
|
5.2. |
Ar į įsteigtą darbo vietą tikslinei grupei priklausantis darbuotojas įdarbintas per sutartyje, sudarytoje dėl subsidijos neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ar pritaikyti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar pritaikyti ir kompensuoti skyrimo, nustatytą terminą? |
Valstybės pagalbos teikimo aprašo 35.1 p. ir 69 p. |
|
|
|
|
5.3. |
Ar socialinės įmonės įsteigtos naujos darbo vietos išlaikytos ne trumpiau kaip 36 mėn.? |
Įstatymo 15 str. 1 d. 2 p. |
|
|
|
|
5.4. |
Ar į atsilaisvinusią įsteigtą naują darbo vietą, kurioje dirbo neįgalusis, turintis sunkų, vidutinį ar lengvą neįgalumo lygį, ar neįgalusis, kuriam nustatytas neviršijantis 55 procentų darbingumo lygis arba didelių, vidutinių ar nedidelių specialiųjų poreikių lygis, darbuotojas ir kuriai įsteigti buvo skirta valstybės pagalba, per 30 darbo dienų nuo šio darbuotojo atleidimo dienos priimtas kitas socialinėje įmonėje nedirbantis ir šiai tikslinei asmenų grupei priklausantis darbuotojas? |
Įstatymo 15 str. 7 d. ir 4 str. 1 d. 1 p. |
|
|
|
|
5.5. |
Ar neviršijamos didžiausios leistinos valstybės pagalbos dydžio ribos? |
Įstatymo 20 str. 6 d. ir 22 str. |
|
|
|
|
6. Specialieji reikalavimai valstybės pagalbos panaudojimui |
||||||
6.1. |
Ar ilgalaikis turtas, kurį socialinė įmonė įsigijo pasinaudodama subsidijomis, yra įmonėje (neparduotas, nedovanotas ar kitaip neperleistas, taip pat neišvežtas už Europos ekonominės erdvės valstybių teritorijos ribų, neįkeistas ar kitaip nesuvaržytos teisės į jį be LDB leidimo) ne trumpiau kaip 3 metus nuo šio turto įsigijimo momento? |
Įstatymo 21 str. 3 d. |
|
|
|
|
6.2. |
Ar laikomasi reikalavimo nesugadinti, nepažeisti arba nesunaikinti ilgalaikio materialiojo turto, kuriam įsigyti (sukurti) buvo skirta subsidija (nepraėjus trejiems metams nuo subsidijuojamo projekto įgyvendinimo pabaigos, išskyrus atvejus, kai jis prarastas dėl nenugalimos jėgos ar nusikalstamos trečiųjų asmenų veikos, jeigu tai įrodyta įstatymų nustatyta tvarka, arba kai socialinė įmonė lėšas, gautas kaip draudimo išmoką dėl sunaikinto ilgalaikio materialiojo turto, investavo į kitą ilgalaikį materialųjį turtą, išskyrus atvejus, kai draudimo išmokos skiriamos Įstatymo 13 straipsnyje, kuriame nurodytos valstybės pagalbos socialinei įmonei rūšys, numatytoms darbdavio išlaidoms kompensuoti)? (jeigu nustatoma, kad yra šiame klausime minėtos išimtys, stulpelyje „Pastabos“ nurodoma, kokia tai išimtis) |
Įstatymo 21 str. 4 d. |
|
|
|
|
Žymėjimai lentelėje:
* skiltyje „taip“ +?žymima, jeigu atsakymas į klausimą teigiamas;
* skiltyje „ne“ ? žymima, jeigu atsakymas neigiamas;
* skiltyje „nevertinama“ 0 žymima, jeigu klausimas neaktualus arba netikrinta.
PATIKRINIMO IŠVADOS:
£ Socialinė įmonė veiklą vykdo nepažeidžiant Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 96-3519; 2011, Nr.155-7352) ir jį įgyvendinančių teisės aktų reikalavimų.
£ Socialinė įmonė veiklą vykdo pažeidžiant Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 96-3519; 2011, Nr.155-7352) ir jį įgyvendinančių teisės aktų, reikalavimus:
1. Nurodomas teisės aktas, konkretus jo straipsnis, punktas, dalis bei jame įtvirtintas reikalavimas, kurio socialinė įmonė nesilaikė:
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
2. Nurodomas terminas, per kurį socialinė įmonė turi pašalinti nustatytą pažeidimą:
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
3. Nurodomos priemonės, kurių turi imtis socialinė įmonė, siekdama pašalinti nustatytą pažeidimą:
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
(patikrinimą atlikusio valstybės tarnautojo pareigų pavadinimas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
(patikrinimą atlikusio valstybės tarnautojo pareigų pavadinimas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
(patikrinime dalyvavusio asmens pareigų pavadinimas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
(patikrinime dalyvavusio asmens pareigų pavadinimas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
(patikrinime dalyvavusio asmens pareigų pavadinimas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
***
Teisės aktų trumpiniai klausimyne:
1. DK – Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569);
2. Įstatymas – Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymas (Žin., 2004, Nr. 96-3519; 2011, Nr.155-7352);
3. Valstybės pagalbos teikimo aprašas – Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. A1-135 (Žin., 2012, Nr. 32-1513);
4. Ataskaitų teikimo aprašas – Socialinių įmonių ataskaitų apie iš visų šaltinių gautą ir panaudotą valstybės pagalbą teikimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. gruodžio 15 d. įsakymu Nr. A1-279 (Žin., 2004, Nr. 182-6739);
5. Statuso suteikimo aprašas – Socialinės įmonės statuso suteikimo juridiniams asmenims tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. A1-225 (Žin., 2004, Nr. 149-5434);
6. Reikalavimai integracijos priemonių plano struktūrai – Tikslinėms asmenų grupėms priklausančių asmenų socialinių įgūdžių lavinimo bei socialinės integracijos priemonių plano struktūra ir šio plano vertinimo kriterijų sąrašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. A1-225 (Žin., 2004, Nr. 149-5434);
7. Finansinės atskaitomybės įstatymas – Lietuvos Respublikos įmonių finansinės atskaitomybės įstatymas (Žin., 2001, Nr. 99-3516; 2008, Nr. 79-3098).
_________________