Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL ALKOHOLIO IR TABAKO KONTROLĖS 2012–2014 Metų PROGRAMOS (TARPINSTITUCINIO VEIKLOS PLANO) PATVIRTINIMO
2011 m. rugsėjo 14 d. Nr. 1080
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo (Žin., 1995, Nr. 44-1073; 2004, Nr. 47-1548) 24 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo (Žin., 1996, Nr. 11-281; 2003, Nr. 117-5317) 24 straipsnio 1 dalimi ir įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimą Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2010, Nr. 102-5279), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Patvirtinti pridedamą Alkoholio ir tabako kontrolės 2012–2014 metų programą (tarpinstitucinį veiklos planą).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2011 m. rugsėjo 14 d. nutarimu Nr. 1080
ALKOHOLIO IR TABAKO KONTROLĖS 2012–2014 Metų PROGRAMA (TARPINSTITUCINIS VEIKLOS PLANAS)
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Alkoholio ir tabako kontrolės 2012–2014 metų programa (tarpinstitucinis veiklos planas) (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo (Žin., 1995, Nr. 44-1073; 2004, Nr. 47-1548) (toliau – Alkoholio kontrolės įstatymas) 24 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo (Žin., 1996, Nr. 11-281; 2003, Nr. 117-5317) (toliau – Tabako kontrolės įstatymas) 24 straipsnio 1 dalimi.
2. Programos paskirtis – įgyvendinti Alkoholio kontrolės įstatymo ir Tabako kontrolės įstatymo tikslus – mažinti alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių suvartojimą Lietuvoje, Lietuvos nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros 2006– 2013 metų strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 27 d. nutarimu Nr. 941 (Žin., 2001, Nr. 66-2418; 2006, Nr. 70-2574), nuostatas, Europos Sąjungos ir Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas.
3. Programa siekiama skatinti Lietuvos Respublikos piliečius saugoti sveikatą – mesti rūkyti, vartoti mažiau alkoholio, mažinti alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių prieinamumą, tobulinti sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų kvalifikaciją, kad gerėtų alkoholio vartojimo ir rūkymo prevencija ir sveikatos priežiūros paslaugos, remti nevyriausybinių institucijų veiklą, susijusią su laisvos nuo alkoholio vartojimo ir rūkymo aplinkos kūrimu.
4. Rengiant Programą, atsižvelgta į:
4.1. Europos Komisijos Generalinio sveikatos ir vartotojų direktorato 2009 m. Europos Sąjungos alkoholio strategijos įgyvendinimo progreso pirmojo raporto (http://ec.europa.eu/dgs/health_consumer/index_en.htm) nuostatas, kad efektyviausios alkoholio kontrolės priemonės nacionaliniu lygiu yra teisės aktų, susijusių su alkoholiu ir vairavimu, priėmimas ir įgyvendinimas, mokesčių ir kainų reguliavimo priemonės, alkoholinių gėrimų pardavimo ribojimas, o visuomenės informuotumo apie alkoholio žalą didinimas efektyvus tik drauge su kitomis alkoholio kontrolės politikos priemonėmis;
4.2. Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas, kaip mažinti alkoholio vartojimo žalą, kurios pateiktos 2009 metais Europos regiono biuro išleistame vadove, kuriame pateikti pasiūlymai dėl alkoholio kontrolės politikos tikslų, veiksmų, jų įgyvendinimo galimybių ir vykdytojų (http://www.euro.who.int);
4.3. Pasaulio sveikatos organizacijos Tabako kontrolės pagrindų konvencijoje (Žin., 2004, Nr. 152-5538) (toliau – Konvencija), kurią Lietuva ratifikavo 2004 m. rugsėjo 28 d., pateiktas efektyviausias rūkymo paplitimo mažinimo priemones;
5. Programą įgyvendina Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (Valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos), Susisiekimo ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Švietimo ir mokslo ministerija, Teisingumo ministerija, Ūkio ministerija (Valstybinė ne maisto produktų inspekcija prie Ūkio ministerijos), Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas, Statistikos departamentas.
II. ESAMA SITUACIJA
6. Lietuvoje alkoholio ir tabako kontrolės politika pradėta vykdyti priėmus Alkoholio kontrolės įstatymą ir Tabako kontrolės įstatymą, Valstybės alkoholio kontrolės programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 25 d. nutarimu Nr. 212 (Žin., 1999, Nr. 21-603), Valstybės tabako kontrolės programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 30 d. nutarimu Nr. 954 (Žin., 1998, Nr. 69-2010), taip pat Blaivybės metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 19 (Žin., 2008, Nr. 8-277). Šiose programose numatyti tikslai pagrįsti Lietuvos sveikatos programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 1998 m. liepos 2 d. nutarimu Nr. VIII-833 (Žin., 1998, Nr. 64-1842), tikslais – iki 2010 metų alkoholio vartojimą sumažinti 25 procentais, rūkymo paplitimą – 10 procentų.
7. Alkoholio vartojimo sumažinti 25 procentais nepavyko, tačiau yra ir teigiamų poslinkių: Statistikos departamento duomenimis, 2009 metais dėl alkoholio vartojimo mirė 1 019 asmenų, tai 456 asmenimis mažiau nei 2008 metais, 2010 metais dėl alkoholio vartojimo mirė 962 asmenys, tai 57 asmenimis mažiau nei 2009 metais. Dažniausia šių mirčių priežastis – alkoholinė kepenų liga (46,6 procento), atsitiktinis apsinuodijimas alkoholiu (33,8 procento) ir alkoholinė kardiomiopatija (12,6 procento). Palyginti su 2008 metais, mirusiųjų nuo alkoholinės kardiomiopatijos sumažėjo 1,8 karto, nuo alkoholinės kepenų ligos – beveik trečdaliu, dėl atsitiktinio apsinuodijimo alkoholiu – ketvirtadaliu. Valstybinio psichikos sveikatos centro duomenimis, 2010 metais dėl alkoholinės psichozės į gydymo įstaigas pirmą kartą kreipėsi 798 asmenys, tai 37 asmenimis mažiau nei 2009 metais, 2009 metais dėl alkoholinės psichozės į gydymo įstaigas pirmą kartą kreipėsi 835 asmenys, tai 382 asmenimis mažiau nei 2008 metais. Alkoholinių psichozių atvejų 100 tūkst. gyventojų sumažėjo nuo 111,9 atvejo 2008 metais iki 101,9 atvejo 2010 metais.
8. Statistikos departamento duomenimis, alkoholinių gėrimų (įskaitant nelegalius) suvartojimas nuo 1999 metų nuolat didėjęs 2008 metais stabilizavosi: 1999 metais vienam Lietuvos gyventojui teko 9,5 litro absoliutaus (100 procentų) alkoholio, 2007 ir 2008 metais – po 11,4 litro, 2009 metais – 10,9 litro, 2010 metais – 11,3 litro.
9. Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos duomenimis, 2009 metais užregistruoti 405 kelių eismo įvykiai, sukelti neblaivių asmenų. Juose žuvo 45 asmenys, sužeista – 517 asmenų. Iš visų kelių eismo įvykių, kilusių dėl neblaivių asmenų kaltės, 300 – sukelti neblaivių vairuotojų. Juose 37 asmenys žuvo, o 409 – sužeisti. 2010 metais užregistruoti 528 kelių eismo įvykiai dėl neblaivių asmenų kaltės. Juose žuvo 63, sužeisti – 699 asmenys. Iš visų kelių eismo įvykių, kilusių dėl neblaivių asmenų kaltės, 285 – sukelti neblaivių vairuotojų. Juose 33 asmenys žuvo, o 394 – sužeisti. Palyginti su 2008 metais, 2009 metais neblaivių asmenų sukeltų kelių eismo įvykių sumažėjo 269, iš jų sukeltų neblaivių vairuotojų – 209. Palyginti su 2009 metais, 2010 metais iš viso neblaivių asmenų sukeltų kelių eismo įvykių padaugėjo 123, bet sukeltų neblaivių vairuotojų sumažėjo 15.
10. Valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenimis, sumažėjo užregistruotų mirtinų nelaimingų atsitikimų darbe, kai asmenys buvo neblaivūs: nuo 29 atvejų 2007 metais iki 7 atvejų 2010 metais.
11. Vyrų rūkymo paplitimas sumažėjo daugiau kaip 15 procentų, o moterų – stabilizavosi. Kauno medicinos universiteto (dabar – Lietuvos sveikatos mokslų universitetas) atliktų suaugusių Lietuvos žmonių gyvensenos tyrimų duomenimis, 1998 metais kasdien rūkė 49 procentai 20–64 metų vyrų ir 13 procentų 20–64 metų moterų, 2000 metais – atitinkamai 52 procentai ir 16 procentų, 2006 metais – 43 procentai ir 15 procentų, 2008 metais – 39 procentai ir 14 procentų, 2010 metais – 34 procentai ir 14 procentų.
Metai |
1994 |
1996 |
1998 |
2000 |
2002 |
2004 |
2006 |
2008 |
2010 |
Kasdien rūkančių vyrų (procentais) |
40 |
48 |
47 |
52 |
44 |
39 |
43 |
39 |
34 |
Kasdien rūkančių moterų (procentais) |
7 |
10 |
12 |
16 |
12 |
15 |
15 |
14 |
14 |
12. Statistikos departamento skaičiavimais, 2009 metais mažmeninės prekybos ir maitinimo įmonėse vienam gyventojui parduota vidutiniškai 40 pakelių cigarečių, o vienam 15 metų ir vyresniam gyventojui – 47 pakeliai, tai atitinkamai 20 ir 24 pakeliais mažiau nei 2008 metais. Statistikos departamento išankstiniais skaičiavimais, 2010 metais mažmeninės prekybos ir maitinimo įmonėse vienam gyventojui parduoti vidutiniškai 37 pakeliai cigarečių, o vienam 15 metų ir vyresniam gyventojui – 43 pakeliai, tai atitinkamai 3 ir 4 pakeliais mažiau nei 2009 metais.
13. Metusiųjų rūkyti nuo 1994 iki 2010 metų padaugėjo: vyrų – nuo 12 procentų iki 19,6 procento, moterų – nuo 3 iki 12 procentų. Higienos instituto Sveikatos informacijos centro duomenimis, 2010 metais kaip ir 2009 metais nustatyta 1,7 tūkst. naujų su rūkymu susijusių susirgimų piktybiniais navikais. Statistikos departamento duomenimis, 2009 metais nuo susijusių su rūkymu piktybinių navikų mirė 1 638 asmenys, tai 21 asmeniu daugiau nei 2008 metais. 2010 metais nuo susijusių su rūkymu piktybinių navikų, išankstiniais duomenimis, mirė 1 577 asmenys.
14. Palankūs esamos situacijos veiksniai:
14.2. Padidėjo alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių kainos. Statistikos departamento duomenimis, alkoholinių gėrimų mažmeninės kainos 2007 metais, palyginti su 2006 metais, padidėjo 5,5 procento, 2008 metais, palyginti su 2007 metais, – 12,6 procento, 2009 metais, palyginti su 2008 metais, – 9,2 procento, 2010 metais, palyginti su 2009 metais, – 1,1 procento. 2009 metais alkoholinių gėrimų kainų didėjimą lėmė nuo sausio 1 d. pradėti taikyti didesni akcizo ir pridėtinės vertės mokesčio tarifai. 2009 metais, palyginti su 2008 metais, daugiausia brango spiritiniai alkoholiniai gėrimai, tačiau jų kainos kito nevienodai: degtinė pabrango 14,8 procento, trauktinės – 14,5 procento, viskis – 10,4 procento, likeriai – 9,2 procento. 2010 metais, palyginti su 2009 metais, brango tik spiritiniai alkoholiniai gėrimai, o alus atpigo 1,8 procento.
14.3. Tabako gaminių mažmeninės kainos 2007 metais, palyginti su 2006 metais, padidėjo 5,2 procento, 2008 metais, palyginti su 2007 metais, – 21,6 procento, 2009 metais, palyginti su 2008 metais, – 26,1 procento. 2009 metais cigarečių kainų didėjimą lėmė du kartus didinti akcizo (nuo kovo 1 d. ir rugsėjo 1 d.) ir pridėtinės vertės mokesčio (nuo sausio 1 d. ir rugsėjo 1 d.) tarifai. 2009 metais, palyginti su 2008 metais, daugiausia (35,1 procento) pabrango pigiausių cigarečių kainų segmentui priklausančios cigaretės su filtru, 2010 metais, palyginti su 2009 metais, irgi daugiausia (32,4 procento) pabrango pigiausių cigarečių kainų segmentui priklausančios cigaretės su filtru.
14.4. Sumažėjo spiritinių alkoholinių gėrimų gamyba. Statistikos departamento duomenimis, spiritinių alkoholinių gėrimų gamyba, perskaičiavus į absoliutų (100 procentų) alkoholį, šalyje 2008 metais, palyginti su 2007 metais, sumažėjo 16,8 procento, 2009 metais, palyginti su 2008 metais, – 32,7 procento, 2010 metais, palyginti su 2009 metais, – dar 14 procentų. Tačiau nespiritinių alkoholinių gėrimų gamyba augo. Daugiausia pagaminama alaus – 2009 metais – 27,6 mln. dekalitrų, 2010 metais – 29,2 mln. dekalitrų (10 procentų daugiau negu 2009 metais).
14.5. Mažiau parduodama spiritinių alkoholinių gėrimų. 2009 metais parduota 3,3 mln. dekalitrų spiritinių gėrimų, tai 559 tūkst. dekalitrų (14,3 procento) mažiau nei 2008 metais. 2010 metais parduota 3,1 mln. dekalitrų spiritinių gėrimų, tai 245 tūkst. dekalitrų (7 procentais) mažiau nei 2009 metais. 2009 metais vyno ir fermentuotų gėrimų parduota 6,4 mln. dekalitrų, tai 69 tūkst. dekalitrų (1,1 procento) mažiau nei 2008 metais, bet 2010 metais vyno ir fermentuotų gėrimų parduota 6,2 mln. dekalitrų, tai 210 tūkst. dekalitrų (3 procentais) daugiau nei 2009 metais. Kaip ir kasmet daugiausia parduota alaus: 2009 metais – 26,6 mln. dekalitrų, tai 40 tūkst. dekalitrų (0,2 procento) mažiau nei 2008 metais, 2010 metais – 29,3 mln. dekalitrų (10 procentų) daugiau nei 2009 metais.
14.6. Pagal Alkoholio kontrolės įstatymą savivaldybių tarybos, atsižvelgdamos į prekybos alkoholiniais gėrimais vietą, gyventojų, bendrijų, bendruomenių ar jų atstovų, visuomeninių organizacijų ar kitų institucijų raštu pareikštą nuomonę, policijos komisariatų pasiūlymus, gali priimti motyvuotą sprendimą neišduoti licencijos prekiauti alkoholiniais gėrimais ir riboti prekybos jais laiką. Jos turi teisę riboti ar uždrausti prekybą alkoholiniais gėrimais švenčių ir masinių renginių dienomis.
14.7. Šiuo metu galiojančiame Alkoholio kontrolės įstatyme prekiauti alkoholiniais gėrimais draudžiama laisvės atėmimo, karinėse ir sukarintos tarnybos, policijos ir kitose statutinėse, sveikatos priežiūros, ugdymo įstaigose ir jų teritorijose, kiekvienų metų rugsėjo 1 dieną, išskyrus viešojo maitinimo įmones. 2008 metų pabaigoje priimtos įstatymo pataisos, ribojančios prekybos alkoholiniais gėrimais laiką – nuo 22 iki 8 valandos.
14.8. 2009 m. sausio 1 d. įsigaliojo Alkoholio kontrolės įstatymo nuostata, kad Lietuvos Respublikoje asmenims iki 18 metų draudžiama vartoti alkoholinius gėrimus ar jų turėti.
14.9. Pagal Alkoholio kontrolės įstatymą nuo 2012 metais sausio 1 d. įsigalios draudimas prekiauti alkoholiniais gėrimais kioskuose.
14.10. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (Žin., 2000, Nr. 92-2883; 2007, Nr. 128-5213) 9 straipsnio 4 dalies 3 punktu, Valstybinė eismo saugumo komisija parengė Valstybinę saugaus eismo plėtros 2011– 2017 metų programą, kuri patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. kovo 2 d. nutarimu Nr. 257 (Žin., 2011, Nr. 29-1368). Siekiant užtikrinti eismo dalyvių švietimą saugaus eismo klausimais ir aktyviau kontroliuoti apsvaigusius nuo alkoholio ar kitų psichiką veikiančių medžiagų vairuotojus, numatyta rengti saugaus eismo akcijas – informuoti visuomenę apie gresiantį pavojų sveikatai ir gyvybei, gresiančias bausmes tiems asmenims, kurie vairuoja apsvaigę. Aktyviau bus tikrinami ir vairuotojai, ar jie neapsvaigę nuo alkoholio ar kitų psichiką veikiančių medžiagų.
14.11. Jungtinių Tautų Europos ekonominės komisijos Vidaus transporto komiteto Kelių eismo saugumo darbo grupė (WP.1) 2010 metais paskelbė jungtinę rezoliuciją dėl kelių eismo saugumo užtikrinimo. Rezoliucijoje vyriausybėms rekomenduojama numatyti naujas veiksmų priemones, siekiant sumažinti neblaivių vairuotojų padaromą žalą: teisės aktais riboti arba uždrausti alkoholinių gėrimų pardavimą šalia automagistralių ir greitkelių esančiose viešojo maitinimo įstaigose, automobilių techninės priežiūros ir aptarnavimo įmonėse, taip pat įteisinti automobiliams skirtų alkoholio matuoklių naudojimą kelių transporto priemonėse.
14.12. 2008 metais sugriežtinta atsakomybė už vairavimą išgėrus. Ne tik padidintos piniginės baudos, bet ir pradėtos konfiskuoti transporto priemonės ir net taikomas administracinis areštas. Nuo 0,4 iki 0,2 promilės sumažinta leistina alkoholio koncentracija kraujyje pradedantiesiems vairuotojams.
14.13. Pagal Alkoholio kontrolės įstatymą nuo 2009 m. sausio 1 d. alkoholio reklama uždrausta Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausančių transliuotojų ir retransliuotojų transliuojamose programose nuo 6 iki 23 valandos. Lietuvoje uždrausta tabako gaminių reklama.
15. Nepalankūs esamos situacijos veiksniai:
15.1. Alkoholio kontrolės klausimus reglamentuojančių teisės aktų, teikiamų svarstyti Lietuvos Respublikos Seimui, projektai ne visada atitinka valstybės alkoholio kontrolės politikos principus, nustatytus Alkoholio kontrolės įstatyme.
15.2. Nuolat daugėja ūkio subjektų, kurie verčiasi mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais ir tabako gaminiais. Valstybinės tabako ir alkoholio kontrolės tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės duomenimis, 2010 metais galiojo apie 17,7 tūkstančio licencijų verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais, apie 16,6 tūkstančio licencijų verstis mažmenine prekyba tabako gaminiais. Dėl to alkoholiniai gėrimai ir tabako gaminiai lengvai prieinami.
15.3. Per mažai lėšų skiriama visuomenės informavimo priemonių rengiamoms kampanijoms ir programoms, kurios gali ypač plačiai supažindinti bendruomenę su alkoholio vartojimo sukeliamomis problemomis ir padėti rengti dirvą tikslinėms intervencijoms (http://ec.europa.eu/health-eu/doc/alcoholineu_content_en.pdf).
15.4. Nors mokyklų ugdymo programos gali pasiekti plačią auditoriją, šių programų poveikis visuomenei per silpnas.
15.6. Alkoholinių gėrimų vartojimas visuomenės pripažįstamas kaip socialinė norma ir kultūros dalis. Blaivybės idėjos nepopuliarios.
15.7. Pakito alkoholio vartojimo įpročiai – pagausėjo geriančiųjų kasdien, moterys pradėjo dažniau vartoti alkoholinius gėrimus. Jauni vyrai ir moterys per vieną epizodą išgeria vis daugiau.
III. TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
17. Programos uždaviniai (1 priedas):
17.1. riboti alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių prieinamumą, vykdyti alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių kontrabandos ir nelegalių alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių vartojimo prevenciją;
17.3. kurti sveiką gyvenamąją ir darbo aplinką: informuoti visuomenę apie alkoholio ir tabako vartojimo žalą ir įgyvendinti alkoholio ir tabako vartojimo prevencijos priemones;
17.5. plėtoti sveikatos priežiūros paslaugas, susijusias su alkoholio vartojimo ir rūkymo prevencija;
IV. REZULTATAI IR VERTINIMO KRITERIJAI
18. Siekiami rezultatai:
18.4. pagerėjusi alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių rinkodaros kontrolė, visuomenė geriau informuota apie alkoholio ir tabako vartojimo žalą;
19. Rezultato vertinimo kriterijai (2 priedas):
19.1. sumažėjęs suvartoto alkoholio (100 procentų etilo alkoholio) kiekis (litrais), tenkantis vienam šalies gyventojui;
20. Produkto vertinimo kriterijai (2 priedas):
20.1. pirmajam uždaviniui:
20.1.2. atliktas mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais vietų išsidėstymo Lietuvos teritorijoje tankumo tyrimas;
20.1.3. parengtos mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais vietų tinklo tankumo įvertinimo rekomendacijos;
20.1.4. parengtas Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo, ribojančio tabako gaminių pardavimą tiesiogiai prieinamu būdu, projektas;
20.2. antrajam uždaviniui:
20.2.1. atliktų Lietuvos rinkoje realizuojamų tabako gaminių sudėties atitikties jų ženklinimui kontrolinių tyrimų skaičius;
20.2.2. atliktas galimybės taikyti bendrinę (standartizuotą) pakuotę tabako gaminiams Lietuvoje įvertinimas ir prireikus parengtas Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo, reglamentuojančio bendrinės (standartizuotos) pakuotės taikymą Lietuvoje realizuojamiems tabako gaminiams, projektas;
20.3. trečiajam uždaviniui:
20.3.1. paremtų projektų, skirtų jaunimo blaivybei skatinti ir alkoholio vartojimo ir rūkymo prevencijai bendruomenėje, skaičius;
20.3.4. visuomenė elektroninio ryšio priemonėmis informuojama apie visų nelaimingų atsitikimų darbe, kai nukentėjusieji buvo neblaivūs, padarinius (procentais);
20.3.5. parengtas Lietuvos Respublikos narkotikų, tabako ir alkoholio vartojimo prevencijos fondo veiklos įstatymo projektas;
20.4. ketvirtajam uždaviniui – surinkti ir išanalizuoti duomenys apie eismo įvykius, kuriuos sukėlė neblaivūs vairuotojai; apsvarstyta galimybė sumažinti leistiną alkoholio koncentraciją kraujyje tam tikrų kategorijų vairuotojams, prireikus parengti Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso pakeitimo projektai;
20.5. penktajam uždaviniui:
20.5.4. organizuotų renginių (seminarų, kursų, konferencijų) sveikatos priežiūros specialistams, socialiniams darbuotojams, psichologams, visuomenės sveikatos biurų darbuotojams alkoholio vartojimo ir rūkymo prevencijos ir gydymo klausimais skaičius;
20.6. šeštajam uždaviniui:
20.6.1. parengta statistinė informacija apie alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių (išskyrus nelegalius) gamybą, importą, eksportą, pardavimą, mažmenines kainas ir jų pokyčius, įsigijimo išlaidas, vartojimą ir jo padarinius (informacinių biuletenių skaičius);
V. FINANSAVIMAS IR ĮGYVENDINIMAS
21. Programa įgyvendinama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete atitinkamoms institucijoms ir įstaigoms, atsakingoms už veiklos plano priemonių įgyvendinimą, patvirtintų bendrųjų asignavimų, o esant galimybei – ir iš kitų teisės aktų nustatyta tvarka gautų lėšų.
22. Programą įgyvendinančios institucijos Strateginio planavimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 metais birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2010, Nr. 102-5279), nustatyta tvarka kasmet iki vasario 1 d. atsiskaito Sveikatos apsaugos ministerijai už praėjusiais ataskaitiniais metais įgyvendintas Programos priemones.
Alkoholio ir tabako kontrolės 2012–2014 metų
programos (tarpinstitucinio veiklos plano)
1 priedas
ALKOHOLIO IR TABAKO KONTROLĖS 2012–2014 METŲ PROGRAMOS (TARPINSTITUCINIO VEIKLOS PLANO) TIKSLAI, UŽDAVINIAI, PRIEMONĖS IR ASIGNAVIMAI
(tūkst. litų)
Eil. Nr. |
Tikslų, uždavinių ir priemonių pavadinimai |
2012 metų asignavimai |
2013 metų asignavimai |
2014 metų asignavimai |
Įgyvendinanti institucija |
|||||||||
iš viso |
iš jų |
iš viso |
iš jų |
iš viso |
iš jų |
|||||||||
išlaidoms |
turtui įsigyti |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
|
||||||||
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
|||||||||
|
Tikslas – mažinti visų alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių vartojimą Lietuvoje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Uždavinys – riboti alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių prieinamumą, vykdyti alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių kontrabandos ir nelegalių alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių vartojimo prevenciją |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. |
Priemonė – skleisti Lietuvoje socialinę reklamą, skatinančią gyventojus nepirkti ar kitaip neperduoti alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių nepilnamečiams |
0 |
0 |
0 |
0 |
400 |
400 |
0 |
0 |
400 |
400 |
0 |
0 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
1.2. |
Priemonė – atlikti mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais vietų išdėstymo Lietuvos teritorijoje tankumo tyrimą |
0 |
0 |
0 |
0 |
10 |
10 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas |
1.3. |
Priemonė – parengti mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais vietų tinklo tankumo įvertinimo rekomendacijas |
0 |
0 |
0 |
0 |
10 |
10 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas |
1.4. |
Priemonė – parengti Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo, ribojančio tabako gaminių pardavimą tiesiogiai prieinamu būdu, projektą |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
0 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
1.5. |
Priemonė – nustatyti nelegalaus alkoholio ir tabako gaminių vartojimo mastą, šiuo tikslu atlikti nelegalaus alkoholio ir tabako gaminių vartojimo tyrimą, informuoti visuomenę apie tyrimo rezultatus |
0 |
0 |
0 |
0 |
30 |
30 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
1.6. |
Priemonė – parengti Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso papildymo projektą – įteisinti nelegalių alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių pirkėjų atsakomybę |
2 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Teisingumo ministerija |
2. |
Uždavinys – vykdyti alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių rinkodaros kontrolę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
Priemonė – tirti Lietuvos rinkoje realizuojamų tabako gaminių sudėtį, ar juose esančių dervų, nikotino, anglies monoksido kiekis atitinka nustatytąsias normas |
0 |
0 |
0 |
0 |
20 |
20 |
0 |
0 |
20 |
20 |
0 |
0 |
Ūkio ministerija |
2.2. |
Priemonė – vertinti ir rengti pasiūlymus dėl Pasaulio sveikatos organizacijos Tabako kontrolės pagrindų konvencijos protokolų ir kitų lydimųjų dokumentų projektų |
2 |
2 |
2 |
0 |
2 |
2 |
2 |
0 |
2 |
2 |
2 |
0 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
2.3. |
Priemonė – svarstyti galimybę visiems Lietuvoje realizuojamiems tabako gaminiams taikyti bendrinę (standartizuotą) pakuotę ir prireikus parengti Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo, reglamentuojančio bendrinės (standartizuotos) pakuotės taikymą Lietuvoje realizuojamiems tabako gaminiams, projektą |
2 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
0 |
Ūkio ministerija |
3. |
Uždavinys – kurti sveiką gyvenamąją ir darbo aplinką: informuoti visuomenę apie alkoholio ir tabako vartojimo žalą ir įgyvendinti alkoholio ir tabako vartojimo prevencijos priemones |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
Priemonė – formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į blaivią ir sveiką gyvenseną, šiuo tikslu remti alkoholio vartojimo ir rūkymo prevencijos bendruomenėse projektus |
0 |
0 |
0 |
0 |
100 |
100 |
0 |
0 |
100 |
100 |
0 |
0 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
3.2. |
Priemonė – įgyvendinti alkoholio ir tabako vartojimo prevencijos priemones, ypač daug dėmesio skirti vaikams ir jaunimui, remti prevencijos projektus, skirtus jaunimo blaivybei ir sveikai gyvensenai skatinti |
0 |
0 |
0 |
0 |
200 |
200 |
0 |
0 |
200 |
200 |
0 |
0 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
3.3. |
Priemonė – įgyvendinti alkoholio ir tabako vartojimo prevencijos priemones, ypač daug dėmesio skirti vaikams ir jaunimui, remti prevencijos projektus, skirtus jaunimo blaivybei ir sveikai gyvensenai skatinti |
50 |
50 |
0 |
0 |
50 |
50 |
0 |
0 |
50 |
50 |
0 |
0 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
3.4. |
Priemonė – parengti ir pradėti įgyvendinti Žmogaus saugos ir sveikatos ugdymo bendrąją programą (1–12 klasėms) |
100 |
100 |
0 |
0 |
100 |
100 |
0 |
0 |
100 |
100 |
0 |
0 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
3.5. |
Priemonė – per visuomenės informavimo priemones ir kitais būdais skleisti informaciją apie alkoholio vartojimo ir rūkymo žalą sveikatai – rengti ir platinti populiarias publikacijas apie tabako ir alkoholio žalą sveikatai, organizuoti kampaniją Pasaulio dienai be tabako paminėti |
0 |
0 |
0 |
0 |
25 |
25 |
0 |
0 |
25 |
25 |
0 |
0 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
3.6. |
Priemonė – per visuomenės informavimo priemones ir kitais būdais skleisti informaciją apie alkoholio vartojimo ir rūkymo žalą sveikatai – rengti ir platinti populiarias publikacijas apie tabako ir alkoholio žalą sveikatai |
0 |
0 |
0 |
0 |
20 |
20 |
0 |
0 |
20 |
20 |
0 |
0 |
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas |
3.7. |
Priemonė – plačiau supažindinti darbdavius, darbuotojus su neigiamais alkoholio vartojimo darbe padariniais darbuotojų saugai ir sveikatai, skleisti informaciją apie nelaimingų atsitikimų darbe, kai nukentėjusieji buvo neblaivūs, padarinius, pateikti šių atvejų aprašymus Valstybinės darbo inspekcijos interneto svetainėje, visuomenės informavimo priemonėse, tiesiogiai elektroninio ryšio priemonėmis informuoti apie tai subjektus; skelbti ūkio subjektų, kai nukentėjusieji buvo neblaivūs, sąrašus |
10 |
10 |
10 |
0 |
10 |
10 |
10 |
0 |
10 |
10 |
10 |
0 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
3.8. |
Priemonė – parengti Lietuvos Respublikos narkotikų, tabako ir alkoholio vartojimo prevencijos fondo veiklos įstatymo projektą |
2 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
3.9. |
Priemonė – rinkti informaciją ir vertinti Lietuvoje įgyvendinamus alkoholio vartojimo ir rūkymo prevencijos projektus |
10 |
10 |
10 |
0 |
10 |
10 |
10 |
0 |
10 |
10 |
10 |
0 |
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas |
3.10. |
Priemonė – organizuoti ir atlikti alkoholio vartojimo ir rūkymo prevencijos priemonių poreikio ir taikymo jaunimo tikslinėse grupėse galimybių tyrimą |
0 |
0 |
0 |
0 |
20 |
20 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas |
4. |
Uždavinys – mažinti alkoholio vartojimo pasekmių saugiam eismui keliuose |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. |
Priemonė – išnagrinėti galimybę sumažinti iki 0 promilių leistiną alkoholio koncentraciją kraujyje pradedantiesiems vairuotojams ir vairuotojams, vežantiems krovinius ar keleivius komerciniais tikslais |
2 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Susisiekimo ministerija |
4.2. |
Priemonė – išanalizuoti kelių eismo įvykių, kuriuos sukėlė neblaivūs vairuotojai, statistiką ir prireikus, remiantis kitų Europos valstybių patirtimi, parengti Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso pakeitimo projektus |
2 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Susisiekimo ministerija |
4.3. |
Priemonė – išnagrinėti, kokios galimybės Lietuvoje kelių transporto priemonėse naudoti automobiliams skirtus alkoholio matuoklius |
2 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Susisiekimo ministerija |
5. |
Uždavinys – plėtoti sveikatos priežiūros paslaugas, susijusias su alkoholio vartojimo ir rūkymo prevencija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1. |
Priemonė – skatinti rūkančiuosius mesti rūkyti ir teikti tokiems asmenims pagalbą: surengti kampaniją, skirtą Tarptautinei nerūkymo dienai paminėti, užtikrinti, kad metantieji rūkyti visą parą galėtų skambinti pagalbos telefonu, parengti priklausomybės nuo tabako diagnostikos ir gydymo metodiką, rengti konkursus metantiesiems rūkyti |
0 |
0 |
0 |
0 |
70 |
70 |
0 |
0 |
70 |
70 |
0 |
0 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
5.2. |
Priemonė – mokyti sveikatos priežiūros ir kitus specialistus šiuolaikiškų alkoholio vartojimo ir rūkymo prevencijos būdų: organizuoti seminarus, kursus šeimos gydytojams, mokyklų sveikatos priežiūros specialistams ir socialiniams darbuotojams, psichologams, visuomenės sveikatos biurų darbuotojams, rengti sveikatos priežiūros specialistams konferencijas alkoholio vartojimo ir rūkymo prevencijos ir gydymo klausimais |
0 |
0 |
0 |
0 |
25 |
25 |
0 |
0 |
25 |
25 |
0 |
0 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
5.3. |
Priemonė – plėsti šeimos gydytojo kompetenciją – papildyti medicinos normą MN 14:2005 „Šeimos gydytojas. Teisės, pareigos, kompetencija ir atsakomybė“, patvirtintą sveikatos apsaugos ministro 2005 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. V-1013 (Žin., 2006, Nr. 3-62), kad būtų užtikrinta konsultacinė pagalba rūkantiems ir rizikingai vartojantiems alkoholį asmenims |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
6. |
Uždavinys – vykdyti situacijos ir veiksmų, kuriais siekiama mažinti alkoholio ir tabako gaminių vartojimą, stebėseną |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.1. |
Priemonė – rengti statistinę informaciją apie alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių (išskyrus nelegalius) gamybą, importą, eksportą, pardavimą, mažmenines kainas ir jų pokyčius, įsigijimo išlaidas, vartojimą ir jo padarinius ir skelbti ją informaciniame biuletenyje „Alkoholio ir tabako gaminių vartojimas ir jo padariniai“ |
10 |
10 |
10 |
0 |
10 |
10 |
10 |
0 |
10 |
10 |
10 |
0 |
Statistikos departamentas |
6.2. |
Priemonė – ištirti, koks Lietuvos gyventojų požiūris į alkoholio vartojimą, žalingo alkoholio vartojimo paplitimas, kokios jo kitimo tendencijos |
0 |
0 |
0 |
0 |
60 |
60 |
0 |
0 |
60 |
60 |
0 |
0 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
|
Iš viso |
194 |
194 |
44 |
0 |
1 174 |
1 174 |
34 |
0 |
1 106 |
1 106 |
36 |
0 |
|
Pastaba. 1.4, 1.6, 2.2, 2.3, 3.8, 3.9, 4.1, 4.2, 4.3, 5.3 ir 6.1 punktuose nurodytos planuojamos bendrųjų asignavimų lėšos.
Alkoholio ir tabako kontrolės 2012–2014 metų
programos (tarpinstitucinio veiklos plano)
2 priedas
ALKOHOLIO IR TABAKO KONTROLĖS 2012–2014 METŲ PROGRAMOS (TARPINSTITUCINIO VEIKLOS PLANO) REZULTATŲ IR PRODUKTO VERTINIMO KRITERIJAI IR JŲ REIKŠMĖS
Eil. Nr. |
Tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai |
Vertinimo kriterijų reikšmės |
Įgyvendinanti institucija |
||
2012 metų |
2013 metų |
2014 metų |
|||
|
Tikslas – mažinti visų alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių vartojimą Lietuvoje |
|
|
|
|
|
Sumažėjęs suvartoto alkoholio (100 procentų etilo alkoholio) kiekis (litrais), tenkantis vienam šalies gyventojui |
11,1 |
10,9 |
10,7 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
|
Sumažėję rūkančių vyrų ir moterų (procentai) |
33 ir 13 |
|
31 ir 12 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
1. |
Uždavinys – riboti alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių prieinamumą, vykdyti alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių kontrabandos ir nelegalių alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių vartojimo prevenciją |
|
|
|
|
1.1. |
Parengtų socialinių reklamų ir laidų per visuomenės informavimo priemones (skaičius) |
10 ir 300 |
20 ir 300 |
20 ir 300 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
1.2. |
Atliktas mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais vietų išsidėstymo Lietuvos teritorijoje tankumo tyrimas (skaičius) |
1 |
|
|
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas |
1.3. |
Parengtos mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais vietų tinklo tankumo įvertinimo rekomendacijos (skaičius) |
1 |
|
|
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas |
1.4. |
Parengtas Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo, ribojančio tabako gaminių pardavimą tiesiogiai prieinamu būdu, projektas (skaičius) |
|
|
1 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
1.5. |
Atliktas nelegalaus alkoholio ir tabako gaminių vartojimo masto tyrimas (skaičius) |
|
1 |
|
Sveikatos apsaugos ministerija |
1.6. |
Parengtas Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso papildymo projektas (skaičius) |
1 |
|
|
Teisingumo ministerija |
2. |
Uždavinys – vykdyti alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių rinkodaros kontrolę |
|
|
|
|
2.1. |
Atlikta Lietuvos rinkoje realizuojamų tabako gaminių sudėties atitikties jų ženklinimui kontrolinių tyrimų (skaičius) |
|
30 |
30 |
Ūkio ministerija |
2.2. |
Atliktas galimybės taikyti bendrinę (standartizuotą) pakuotę tabako gaminiams Lietuvoje įvertinimas ir prireikus parengtas Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo, reglamentuojančio bendrinės (standartizuotos) pakuotės taikymą Lietuvoje realizuojamiems tabako gaminiams, projektas (skaičius) |
|
|
1 |
Ūkio ministerija |
3. |
Uždavinys – kurti sveiką gyvenamąją ir darbo aplinką: informuoti visuomenę apie alkoholio ir tabako vartojimo žalą ir įgyvendinti alkoholio ir tabako vartojimo prevencijos priemones |
|
|
|
|
3.1. |
Paremtų projektų, skirtų jaunimo blaivybei skatinti ir alkoholio vartojimo ir rūkymo prevencijai bendruomenėje (skaičius) |
20 |
20 |
20 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
3.2. |
Parengta ir pradėta įgyvendinti Žmogaus saugos ir sveikatos ugdymo bendroji programa (skaičius) |
1 |
1 |
1 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
3.3. |
Surengta rūkymo prevencijos kampanija Pasaulio dienai be tabako paminėti (skaičius) |
1 |
1 |
1 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
3.4. |
Visuomenė elektroninio ryšio priemonėmis informuojama apie visų nelaimingų atsitikimų darbe, kai nukentėjusieji buvo neblaivūs, padarinius (procentai) |
100 |
100 |
100 |
Socialinės aplinkos ir darbo ministerija |
3.5. |
Parengtas Lietuvos Respublikos narkotikų, tabako ir alkoholio vartojimo prevencijos fondo veiklos įstatymo projektas (skaičius) |
1 |
|
|
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas |
3.6. |
Atliktas alkoholio vartojimo ir rūkymo prevencijos priemonių poreikio ir taikymo jaunimo tikslinėse grupėse galimybių tyrimas (skaičius) |
1 |
|
|
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas |
4. |
Uždavinys – mažinti alkoholio vartojimo pasekmių saugiam eismui keliuose |
|
|
|
|
4.1. |
Surinkti ir išanalizuoti duomenys apie eismo įvykius, kuriuos sukėlė neblaivūs vairuotojai; apsvarstyta galimybė sumažinti leistiną alkoholio koncentraciją kraujyje tam tikrų kategorijų vairuotojams, prireikus parengti Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso pakeitimo projektai (skaičius) |
1– 2 |
|
|
Susisiekimo ministerija |
5. |
Uždavinys – plėtoti sveikatos priežiūros paslaugas, susijusias su alkoholio vartojimo ir rūkymo prevencija |
|
|
|
|
5.1. |
Savivaldybių, kuriose organizuota Tarptautinei nerūkymo dienai paminėti skirta kampanija (skaičius) |
30 |
50 |
60 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
5.2. |
Asmenų, konsultuotų pagalbos metantiesiems rūkyti telefono linija, skaičius |
500 |
700 |
900 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
5.3. |
Parengta priklausomybės nuo tabako diagnostikos ir gydymo metodika (skaičius) |
|
1 |
|
Sveikatos apsaugos ministerija |
5.4. |
Organizuota renginių (seminarai, kursai, konferencijos) sveikatos priežiūros specialistams, socialiniams darbuotojams, psichologams, visuomenės sveikatos biurų darbuotojams alkoholio vartojimo ir rūkymo prevencijos ir gydymo klausimais (skaičius) |
5 |
5 |
5 |
Sveikatos apsaugos ministerija |
5.5. |
Parengtas sveikatos apsaugos ministro įsakymas dėl medicinos normos MN 14:2005 „Šeimos gydytojas. Teisės, pareigos, kompetencija ir atsakomybė“ pakeitimo (skaičius) |
1 |
|
|
Sveikatos apsaugos ministerija |
6. |
Uždavinys – vykdyti situacijos ir veiksmų, kuriais siekiama mažinti alkoholio ir tabako gaminių vartojimą, stebėseną |
|
|
|
|
6.1. |
Parengta statistinė informacija apie alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių (išskyrus nelegalius) gamybą, importą, eksportą, pardavimą, mažmenines kainas ir jų pokyčius, įsigijimo išlaidas, vartojimą ir jo padarinius (informacinių biuletenių skaičius) |
2 |
2 |
2 |
Statistikos departamentas |
6.2. |
Atliktas Lietuvos gyventojų požiūrio į alkoholio vartojimą ir žalingo alkoholio vartojimo paplitimo tyrimas (skaičius) |
1 |
1 |
1 |
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas |