LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO
į s a k y m a s
DĖL Lietuvos Respublikos Ūkio ministro 2008 m. rugsėjo 12 d. įsakymo Nr. 4-421 „Dėl Valstybės planuojamų projektų sąrašo patvirtinimo“ pakeitimo
2009 m. spalio 28 d. Nr. 4-536
Vilnius
P a k e i č i u Valstybės planuojamų projektų, finansuojamų pagal 2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos 2 prioriteto „Verslo produktyvumo didinimas ir aplinkos verslui gerinimas“ VP-2.2-ŪM-03-V priemonę „Asistentas 3“, sąrašą Nr. 01, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. 4-421 „Dėl valstybės planuojamų projektų sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 108-4144, Nr. 148-5960; 2009, Nr. 53-2111), ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2008 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. 4-421
(Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2009 m. spalio 28 d. įsakymo Nr. 4-536
redakcija)
Valstybės planuojamų projektų, FINANSUOJAMŲ PAGAL 2007–2013 M. EKONOMIKOS AUGIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS 2 PRIORITETO „VERSLO PRODUKTYVUMO DIDINIMAS IR APLINKOS VERSLUI GERINIMAS“
VP-2.2-ūm-03-v PRIEMONĘ „ASISTENTAS 3“, SĄRAŠAS Nr. 01
Eil. Nr. |
Projekto pavadinimas |
Pareiškėjas |
Projekto tikslai ir siektini rezultatai |
Preliminari projekto vertė, mln. Lt |
Projekto finansavimo šaltiniai, mln. Lt |
Projekto terminai |
|||
Europos Sąjungos fondų suma, iki mln. Lt |
kiti finansavimo šaltiniai, mln. Lt |
projekto pradžia |
projekto įgyvendinimo maksimali trukmė |
paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai terminas |
|||||
|
|||||||||
1. |
1.1. Konkurencingumo centras (I etapas) |
Viešoji įstaiga Lietuvos ekonominės plėtros agentūra (toliau – LEPA) |
Projekto tikslas – sukurti ir įdiegti kompleksinę konkurencingumo vertinimo ir stebėjimo sistemą, leisiančią vertinti pramonės šakos ir atskiros įmonės konkurencingumą bei nustatyti ir šalinti įmonių, šakų konkurencingumą mažinančius veiksnius. Siekiami rezultatai: parengtos ir įdiegtos konkurencingumo vertinimo priemonės, leisiančios vertinti įmonės ir atskiros pramonės šakos konkurencingumą ir lyginti su geriausios praktikos pavyzdžiais Lietuvoje ir Europoje; atliktas tyrimas, identifikuojantis įmonių ir atskirų pramonės šakų konkurencingumą ribojančias priemones; parengti 60 įmonių efektyvumo didinimo planai; perspektyvioms įmonėms suteikta negrąžintina parama konsultacinių paslaugų kainai iš dalies kompensuoti. Parengta 15 konkurencingumo vertinimo bei aplinkos ir vadybos sistemos (toliau – EMAS) specialistų, įdiegta EMAS sistema 10 Lietuvos įmonių. Suorganizuoti 6 informaciniai renginiai, skirti įmonių vadovams supažindinti su naujomis įmonių veiklos tobulinimo galimybėmis. |
7,218918 |
7,218918 |
- |
2008 |
36 mėn. |
iki 2008 m. spalio 31 d. |
|
1.2. Konkurencingumo centras (II etapas) |
LEPA |
Projekto tikslas – palaikyti ir gerinti kompleksinę konkurencingumo vertinimo ir stebėjimo sistemą, leisiančią vertinti įmonių bei atskirų pramonės šakų konkurencingumą ir lyginti jį su geriausios praktikos pavyzdžiais Lietuvoje bei Europoje. Siekiami rezultatai: identifikuotos 75 įmonių bei 6 pramonės šakų konkurencingumą ribojančios priežastys; parengti 60 įmonių efektyvumo didinimo planai; perspektyvioms įmonėms suteikta negrąžintina parama konsultacinių paslaugų kainai dalinai kompensuoti; suorganizuoti 6 informaciniai renginiai, skirti įmonių vadovams susipažinti su naujomis įmonių veiklos tobulinimo galimybėmis. |
5,0 |
5,0 |
- |
2011 |
36 mėn. |
iki 2011 m. rugsėjo 30 d. |
2. |
2.1. Lietuva – patraukli verslo partnerė (I etapas) |
LEPA |
Projekto tikslas – prisidėti prie Lietuvos įmonių įsitvirtinimo tarptautinėse rinkose, skatinant vis didesnį jų įsitraukimą į tarptautinę prekybą ir didinant jų konkurencingumą. Siekiami rezultatai: pristatytas 10 Lietuvos sektorių potencialas užsienio partneriams; Lietuvoje vykstančių parodų metu suorganizuoti 3 tiksliniai renginiai. |
2,3 |
2,3 |
- |
2008 |
23 mėn. |
iki 2008 m. spalio 31 d. |
2.2. Lietuva – patraukli verslo partnerė (II etapas) |
LEPA |
Projekto tikslas – prisidėti prie Lietuvos įmonių įsitvirtinimo tarptautinėse rinkose, skatinant vis didesnį jų įsitraukimą į tarptautinę prekybą bei didinant jų konkurencingumą. Siekiami rezultatai: suorganizuoti 3 tarptautiniai daugiašaliai renginiai, kuriuose dalyvaus 300–340 įmonių iš Lietuvos ir Europos šalių. |
2,0 |
2,0 |
- |
2010 |
36 mėn. |
iki 2010 m. rugsėjo 30 d. |
|
3. |
3.1. Pagalbos klasterizacijai Lietuvoje tinklas (PKLT) (I etapas) |
LEPA |
Projekto tikslas – sukurti Lietuvoje tvarią, palankią inovatyvių viešųjų paslaugų verslui ir mokslui klasterių kūrimui aplinką. Siekiami rezultatai: sukurtas Klasterių kompetencijos tinklas (toliau – KKT) kaip bendradarbiavimo struktūra, kuri padės panaudoti esamos viešų paslaugų verslui sistemos Lietuvoje infrastruktūrą ir personalo išteklius; suorganizuoti 26 informaciniai renginiai, skirti klasterių veiklai tam palankiuose regionuose skatinti. |
0,9 |
0,9 |
- |
2008 |
33 mėn. |
iki 2008 m. gruodžio 31 d. |
3.2. Pagalbos klasterizacijai Lietuvoje tinklas (PKLT) (II etapas) |
LEPA |
Projekto tikslas – stiprinti veikiančias klasterių iniciatyvas bei inicijuoti naujus klasterius per veikiantį KKT. Siekiami rezultatai: patobulinta KKT veikla; suorganizuota 10 informacinių renginių, skirtų klasterių veiklai tam palankiuose regionuose skatinti. |
1,0 |
1,0 |
- |
2011 |
33 mėn. |
iki 2011 m. birželio 30 d. |
|
4. |
4.1. Patrauklus Lietuvos ekonominis įvaizdis: strategija ir priemonės (I etapas) |
LEPA |
Projekto tikslai – kuriant patrauklų Lietuvos ekonominį įvaizdį skatinti šalies žinomumą bei konkurencingumą pasaulyje. Siekiami rezultatai: sukurta Lietuvos ekonominio įvaizdžio 2009–2014 m. strategija; parengtas Lietuvos ekonominio įvaizdžio 2009–2011 m. strategijos komunikacijos priemonių detalusis planas bei komunikacijos gairės 2012–2014 metams. |
0,735600 |
0,735600 |
- |
2008 |
9 mėn. |
iki 2008 m. spalio 31 d. |
4.2. Lietuvos verslo aplinka: rinkodara ir komunikacija (I etapas) |
LEPA |
Projekto tikslas – aktyviai skleidžiant informaciją apie Lietuvos verslo aplinkos patrauklumą prisidėti prie investicijų ir eksporto srautų didinimo. Siekiami rezultatai: sukurtas bendras Lietuvos verslo aplinkos pristatymo stiliaus aprašas, parengtas verslo aplinkos reklamos priemonių paketas ir įgyvendintos pakete numatytos rinkodaros bei komunikacijos priemonės, atliktas Lietuvos ekonominio žinomumo tyrimas. |
9,0 |
9,0 |
- |
2009 |
36 mėn. |
iki 2009 m. gruodžio 1 d. |
|
4.3. Lietuvos verslo aplinka: rinkodara ir komunikacija (II etapas) |
LEPA |
Projekto tikslas – aktyviai skleidžiant informaciją apie Lietuvos verslo aplinkos patrauklumą prisidėti prie investicijų ir eksporto srautų didinimo. Siekiami rezultatai: revizuotas ir atnaujintas Lietuvos verslo aplinkos pristatymo stiliaus aprašas, atnaujintas verslo aplinkos reklamos priemonių paketas ir įgyvendintos pakete numatytos rinkodaros bei komunikacijos priemonės, projekto pabaigoje atliktas Lietuvos ekonominio žinomumo tyrimas. |
4,516511 |
4,516511 |
- |
2012 |
24 mėn. |
iki 2012 m. lapkričio 1 d. |
|
5. |
5.1. Tikslinis tiesioginių užsienio investicijų pritraukimas į Lietuvą (I etapas) |
LEPA |
Projekto tikslai – padidinti Lietuvos kaip patrauklios tiesioginėms užsienio investicijoms (toliau – TUI) šalies žinomumą, gerinti TUI struktūrą didinant aukštų technologijų dalį, inicijuoti ir vykdyti projektus su valstybės institucijomis, savivaldybėmis, asocijuotomis verslo struktūromis, laisvosiomis ekonominėmis zonomis, pramoniniais parkais, kitomis suinteresuotomis institucijomis; įvairaus pobūdžio renginiuose pristatyti pasauliui Lietuvos ekonominę ir investicinę aplinką. Siekiami rezultatai: 24 renginiai, pristatantys Lietuvos ekonominę ir investicinę aplinką, norinčių investuoti užsienio įmonių paieška profesionalių konsultantų pagalba (angl. Lead Generation) 2 pasirinktose šalyse, perimta TUI skatinimo praktika iš užsienio organizacijų; konsultuotos savivaldybės, asocijuotos verslo struktūros, laisvosios ekonominės zonos, pramoniniai parkai bei kitos suinteresuotos institucijos tiesioginių užsienio investicijų pritraukimo klausimais; parengta laisvųjų ekonominių zonų ir pramoninių parkų rinkodaros koncepcija, surengti mokymai laisvųjų ekonominių zonų ir pramoninių parkų darbuotojams. |
4,8 |
4,8 |
- |
2008 |
27 mėn. |
iki 2008 m. gruodžio 31 d. |
|
5.2. Tiesioginių užsienio investicijų pritraukimas į Lietuvą (II etapas) |
LEPA |
Projekto tikslai – padidinti Lietuvos kaip patrauklios tiesioginėms užsienio investicijoms šalies žinomumą, gerinti TUI struktūrą didinant aukštų technologijų dalį, inicijuoti ir vykdyti projektus su valstybės institucijomis, savivaldybėmis, asocijuotomis verslo struktūromis, laisvosiomis ekonominėmis zonomis, pramoniniais parkais, kitomis suinteresuotomis institucijomis. Siekiami rezultatai: 23 renginiai, pristatantys Lietuvos ekonominę ir investicinę aplinką, norinčių investuoti užsienio įmonių paieška profesionalių konsultantų pagalba (angl. Lead Generation) ne mažiau kaip 1 užsienio šalyje, perimta TUI skatinimo praktika iš užsienio organizacijų. Konsultuotos savivaldybės, asocijuotos verslo struktūros, laisvosios ekonominės zonos, pramoniniai parkai bei kitos suinteresuotos institucijos tiesioginių užsienio investicijų pritraukimo klausimais. Įgyvendintas laisvųjų ekonominių zonų ir pramoninių parkų marketingo priemonių planas. |
4,0 |
4,0 |
- |
2010 |
27 mėn. |
iki 2010 m. rugsėjo 30 d. |
5.3. Tiesioginių užsienio investicijų pritraukimas į Lietuvą (III etapas) |
LEPA |
Projekto tikslai – padidinti Lietuvos kaip patrauklios TUI šalies žinomumą, gerinti TUI struktūrą didinant aukštų technologijų dalį, inicijuoti ir vykdyti projektus su valstybės institucijomis, savivaldybėmis, asocijuotomis verslo struktūromis, laisvosiomis ekonominėmis zonomis, pramoniniais parkais, kitomis suinteresuotomis institucijomis. Įvairaus pobūdžio renginių pagalba pristatyti pasauliui Lietuvos ekonominę ir investicinę aplinką. Siekiami rezultatai: 26 renginiai, pristatantys Lietuvos ekonominę ir investicinę aplinką, norinčių investuoti užsienio įmonių paieška profesionalių konsultantų pagalba (angl. Lead Generation) 3 pasirinktose šalyse, perimta TUI skatinimo praktika iš užsienio organizacijų; konsultuotos savivaldybės, asocijuotos verslo struktūros, laisvosios ekonominės zonos, pramoniniai parkai bei kitos suinteresuotos institucijos tiesioginių užsienio investicijų pritraukimo klausimais; laisvųjų ekonominių zonų ir pramoninių parkų rinkodara 3 užsienio šalyse. |
5,0 |
5,0 |
- |
2012 |
33 mėn. |
iki 2012 m. gruodžio 31 d. |
|
6. |
6.1. LEPA analitinės bazės ir gebėjimų stiprinimas (I etapas) |
LEPA |
Projekto tikslai – nustačius Lietuvos eksporto ir investicijų potencialą, įvertinti dabartinę tarptautinės prekybos aplinką bei eksporto didinimo galimybes, taip pat įvertinti TUI tendencijas ir jų didinimo galimybes; pasiūlyti Lietuvos eksporto ir TUI skatinimo priemonių planą; vertinant Lietuvos eksporto ir investicijų potencialą, išskirti perspektyviausius Lietuvos sektorius eksporto plėtros ir TUI pritraukimui ir apibrėžti tikslines šalis (rinkas) (bent jau regionais), į kurias bus skatinamas eksportas bei iš kurių pritraukiamos TUI. Siekiami rezultatai: parengtos rekomendacijos, kurios ūkio šakos ir tikslinės rinkos turi didžiausią, vidutinį ir mažą potencialą, siekiant didinti eksporto ir TUI apimtį; įsigytos 3 analitinės duomenų bazės eksporto ir TUI tikslinėms rinkoms įvertinti. |
0,975332 |
0,975332 |
- |
2008 |
33 mėn. |
iki 2008 m. rugsėjo 30 d. |
6.2. LEPA analitinės bazės ir gebėjimų stiprinimas (II etapas) |
LEPA |
Projekto tikslai – pakartotinai įvertinti esamą tarptautinės prekybos aplinką bei eksporto didinimo galimybes, taip pat įvertinti TUI tendencijas ir jų didinimo galimybes; pasiūlyti Lietuvos eksporto ir TUI skatinimo priemonių planą. Vertinant Lietuvos eksporto ir investicijų potencialą, išskirti perspektyviausius Lietuvos sektorius eksporto plėtros ir TUI pritraukimui ir apibrėžti tikslines šalis (rinkas) (bent jau regionais), į kurias bus skatinamas eksportas bei iš kurių pritraukiamos TUI. Siekiami rezultatai: parengtos rekomendacijos, kurios ūkio šakos ir tikslinės rinkos turi didžiausią potencialą, siekiant didinti eksporto ir TUI apimtį; įsigytos 3–5 analitinės duomenų bazės eksporto ir TUI tikslinėms rinkoms įvertinti. |
0,524668 |
0,524668 |
- |
2011 |
27 mėn. |
iki 2011 m. birželio 30 d. |
|
7. |
7.1. LEPA informacinės sistemos funkcionalumo išplėtimas |
LEPA |
Projekto tikslas – sukurti saugią, patikimą ir funkcionalią informacijos kaupimo, saugojimo ir pateikimo sistemą. Siekiami rezultatai: įdiegta klientų (investuotojų ir eksportuotojų) kontaktų duomenų bazė, sukurta darbuotojų, įskaitant atstovus užsienyje, prieiga prie bendro naudojimo duomenų ir prieigos valdymo, užtikrinti duomenų sauga ir vidinio kompiuterių tinklo (intraneto) patikimumas, įdiegta dokumentavimo sistema. |
0,6 |
0,6 |
- |
2009 |
36 mėn. |
iki 2009 m. rugsėjo 30 d. |
8. |
8.1. Lietuvos įmonių konsultavimas ir mokymai stiprinant regioninį verslo potencialą |
LEPA |
Projekto tikslas – įgyvendinti eksporto konsultacijų ir mokymų programą, skirtą Lietuvos verslo konkurencingumo ir eksporto apimčių užsienio rinkose padidinimui. Konsultacijos ir mokymai bus įgyvendinami pasitelkiant projekto partnerius – regioninius verslo informacinius centrus (VIC). Siekiami rezultatai: atliktas verslo rėmimo paslaugų ir jų apimčių savivaldybėse poreikių tyrimas, surengti 3 lygių mokymai Lietuvos eksportuotojų eksporto įgūdžių tobulinimui ir eksporto strategijos paruošimui ir įgyvendinimui, suorganizuota 1 verslo misija į Švediją. |
1,0 |
1,0 |
- |
2009 |
16 mėn. |
iki 2009 m. lapkričio 20 d. |