LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL SVEIKATOS IR SU SVEIKATA SUSIJUSIŲ PROGRAMŲ RENGIMO, vertinimo, TVIRTINIMO, KOORDINAVIMO, FINANSAVIMO IR KONTROLĖS TVARKos APRAŠO patvirtinimo
2010 m. gruodžio 27 d. Nr. V-1129
Vilnius
Atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimą Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 57-2312):
1. T v i r t i n u Sveikatos ir su sveikata susijusių programų rengimo, vertinimo, tvirtinimo, koordinavimo, finansavimo ir kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).
2. L a i k a u netekusiu galios Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. vasario 21 d. įsakymą Nr. 91 „Dėl Sveikatos programų rengimo, finansavimo, įgyvendinimo ir kontrolės tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 26-947).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
sveikatos apsaugos ministro
2010 m. gruodžio 27 d.
įsakymu Nr. V-1129
SVEIKATOS IR SU SVEIKATA SUSIJUSIŲ PROGRAMŲ RENGIMO, VERTINIMO, TVIRTINIMO, KOORDINAVIMO, FINANSAVIMO IR KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Sveikatos ir su sveikata susijusių programų rengimo, vertinimo, tvirtinimo, koordinavimo, finansavimo ir kontrolės tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) reglamentuoja sveikatos ir su sveikata susijusių programų rengimą, vertinimą, tvirtinimą, koordinavimą, finansavimą ir kontrolę.
2. Sveikatos ir su sveikata susijusi programa (toliau – programa) – tai patvirtintas dokumentas, kuriame apibrėžiama valstybei ir visuomenei strategiškai svarbi problema, numatomos priemonės jai šalinti, lėšos ir finansavimo šaltiniai jai įgyvendinti, nustatomi siektini tikslai ir numatomi rezultatai.
3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
Tarpinstitucinė programa – trijų ir daugiau institucijų, atstovaujančių skirtingoms valdymo sritims, vykdoma programa.
Institucijos programa – sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtinta programa, kurioje numatytus tikslus ir uždavinius įgyvendina viena arba dvi sveikatos apsaugos valdymo sritį atstovaujanti institucija.
Kitos tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Strateginio planavimo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2007, Nr. 23-879; 2010, Nr. 102-5279), vartojamas sąvokas.
4. Rengiant programas šis tvarkos aprašas taikomas tiek, kiek nereglamentuoja Strateginio planavimo metodikos nuostatos.
5. Šis tvarkos aprašas nereglamentuoja programų, finansuojamų tik iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, įstaigų, kurių veikla finansuojama iš programoms skirtų lėšų, programų, taip pat Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų naudojimo ir investicijų projektų rengimo. Jų rengimo tvarką nustato atitinkami teisės aktai.
II. PROGRAMŲ RENGIMAS
6. Programos rengiamos atsižvelgiant į Valstybės ilgalaikės raidos strategiją, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. IX-1187 (Žin., 2002, Nr. 113-5029), Nacionalinę darnaus vystymosi strategiją, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 1160 (Žin., 2003, Nr. 89-4029; 2009, Nr. 121-5215), Lietuvos ūkio (ekonomikos) plėtros iki 2015 metų ilgalaikę strategiją, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 12 d. nutarimu Nr. 853 (Žin., 2002, Nr. 60-2424), Lietuvos Respublikos Vyriausybės programą, jos patvirtintus prioritetus ir planuojamus pasiekti rezultatus, Sveikatos apsaugos ministerijos atitinkamų metų strateginiame veiklos plane numatytus tikslus ir uždavinius, Nacionalinės sveikatos tarybos rekomendacijas bei kitus teisės aktus.
7. Siūlymus dėl programų rengimo Sveikatos apsaugos ministerijai, vadovaujantis 6 punkte išvardytų dokumentų nuostatomis, gali teikti juridiniai asmenys, kuriems teisės aktai suteikia teisę rengti programas.
8. Programai rengti sudaroma darbo grupė, kurios sudėtis tvirtinama ministro įsakymu. Darbo grupei vadovauja vadovas ar pirmininkas, o jo nesant – pavaduotojas. Į darbo grupės sudėtį įtraukiami atitinkamos sveikatos srities specialistai iš įvairių sveikatos priežiūros įstaigų, atitinkamą sritį kuruojantys Sveikatos apsaugos ministerijos specialistai ir kitų įstaigų deleguoti atstovai. Rengiant tarpinstitucinę programą darbo grupėje dalyvauja visų sričių, susijusių su programos turiniu ir vykdymu, ministerijų ar kitų institucijų ir įstaigų, atsižvelgiant į jų valdymo sritį ar kompetenciją, specialistai arba tų institucijų deleguoti atstovai.
9. Programos rengiamos vadovaujantis Strateginio planavimo metodikoje nurodyta programų rengimo tvarka.
10. Privaloma programų dalis – programų priemonių įgyvendinimo planas. Programą ir jos priemonių planą rekomenduojama rengti dvejų trejų metų laikotarpiui. Programos priemonių plane nurodoma:
11. Programos priemonių įgyvendinimo planas gali būti sudaromas ir tvirtinamas vienu iš šių būdų:
12. Programoje nurodomas programos vykdytojas (koordinatorius), asmuo, galintis suteikti informaciją apie programos vykdymą.
III. PROGRAMŲ VERTINIMAS IR TVIRTINIMAS
14. Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos politikos ir ekonomikos departamento Investicijų ir programų skyrius (toliau – Investicijų ir programų skyrius), gavęs programos projektą, per 10 darbo dienų nuo jo gavimo atlieka pirminį vertinimą ir, jei reikia, projektą grąžina rengėjams patikslinti. Rengėjai patikslintą programos projektą privalo pateikti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų.
15. Investicijų ir programų skyriaus vertinami programų projektai turi atitikti šiuos pagrindinius reikalavimus:
15.1. atitikti strateginius dokumentus, nurodytus 6 punkte, Lietuvos Respublikos Vyriausybės prioritetus, tikslus ir uždavinius;
15.3. atitikti tikslingumo kriterijus – projekte numatytus tikslus, uždavinius ir siekiamus įgyvendinti rezultatus, numatomą poveikį visuomenei;
15.4. atitikti suderinamumo su kitomis vykdomomis programomis kriterijus – programoje numatytos priemonės neturi kartoti jau vykdomų programų, finansuojamų iš valstybės biudžeto lėšų, priemonių ar institucijų nuostatuose numatytų funkcijų;
16. Kiekvieną programos projektą vertina ne mažiau kaip du Investicijų ir programų skyriaus specialistai.
17. Atlikdamas pirminį vertinimą, Investicijų ir programų skyrius, siekdamas užtikrinti programos projekto vertinimo teisingumą, gali kreiptis į kitus Sveikatos apsaugos ministerijos struktūrinius padalinius ir Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžias įstaigas ir prašyti papildomos informacijos.
18. Investicijų ir programų skyrius, įvertinęs programos projektą, teikia jį svarstyti Sveikatos apsaugos ministerijos kolegijai (toliau – Kolegija).
19. Atsižvelgęs į Kolegijos nuomonę, Investicijų ir programų skyrius rengia įsakymo projektą, kuriuo tvirtinama programa, arba programos projektą grąžina rengėjams patikslinti. Programa, finansavimui kitais metais gauti, sveikatos apsaugos ministro įsakymu turi būti patvirtinta iki einamųjų metų spalio 1 d.
IV. PROGRAMŲ KOORDINAVIMAS
20. Efektyviam ir skaidriam institucijos ar tarpinstitucinės programos, koordinuojamos Sveikatos apsaugos ministerijos, įgyvendinimo procesui organizuoti sudaroma Koordinavimo taryba, kurios sudėtis tvirtinama ministro įsakymu.
21. Pagrindinis Koordinavimo tarybos tikslas – programos įgyvendinimo organizavimas, valdymas ir koordinavimas.
22. Pagrindiniai Koordinavimo tarybos uždaviniai:
23. Koordinavimo tarybai vadovauja pirmininkas. Į Koordinavimo tarybos sudėtį įtraukiami pagrindinių programą įgyvendinančių institucijų atstovai, Sveikatos apsaugos ministerijos specialistai, taip pat gali būti įtraukti nevyriausybinių organizacijų atstovai.
V. PROGRAMŲ FINANSAVIMAS
25. Programos ir jų įgyvendinimo priemonės per Sveikatos apsaugos ministerijos strateginį veiklos planą įgyvendinamos ir finansuojamos tokia apimtimi, kokią leidžia atitinkamiems metams skiriami valstybės biudžeto asignavimai.
26. Programas ir jų įgyvendinimo priemones finansavimui gauti atrenka sveikatos apsaugos ministro įsakymu sudaryta Sveikatos ir su sveikata susijusių programų atrankos komisija (toliau – Komisija). Komisija savo darbe vadovaujasi darbo reglamentu, patvirtintu sveikatos apsaugos ministro įsakymu.
27. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacija, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. 1K-184 (Žin., 2003, Nr. 69-3135; 2010, Nr. 36-1732), lėšos skirstomos į lėšas išlaidoms ir materialiojo ir nematerialiojo turto įsigijimo išlaidoms. Materialiojo ir nematerialiojo turto įsigijimo išlaidų skyrimą reglamentuoja kiti teisės aktai.
28. Programų finansavimas skiriant lėšas išlaidoms:
28.1. Strateginio planavimo skyrius kiekvienais metais raštu per 5 darbo dienas nuo Sveikatos apsaugos ministerijos strateginio veiklos plano patvirtinimo pateikia informaciją Investicijų ir programų skyriui apie einamaisiais metais numatomas skirti lėšas sveikatos ir su sveikata susijusioms programoms įgyvendinti;
28.2. gavęs informaciją iš Strateginio planavimo skyriaus, Investicijų ir programų skyrius rengia lėšų poreikio suvestinę pagal kiekvieną programos priemonę, kuriai tais metais programoje numatytas finansavimas, ir teikia Komisijai;
28.3. Komisija atsižvelgia į 6 punkte numatytų teisės aktų tikslus ir uždavinius bei numato finansuojamas programas ir jų priemones. Ministro įsakymu tvirtinamas metinis sveikatos ir su sveikata susijusių programų išlaidų finansavimo sąrašas;
28.4. Investicijų ir programų skyrius apie programoms skirtas lėšas per 5 darbo dienas raštu informuoja Koordinavimo tarybų pirmininkus ir prašo jas paskirstyti priemonėms įgyvendinti;
29. Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžioms biudžetinėms įstaigoms lėšos išlaidoms finansuoti atitinkamais metais skiriamos pagal Strateginio planavimo skyriui pateiktą sąmatą. Strateginio planavimo skyrius, įvertinęs biudžetinių įstaigų pateiktas išlaidų sąmatas ir nenustatęs neatitikimų, rengia pažymas, o Finansų ir turto valdymo skyrius lėšas perveda į biudžetinės įstaigos nurodytą sąskaitą.
30. Sveikatos apsaugos ministerija, organizuodama programų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, vykdymą, turi teisę Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102 ) nustatyta tvarka iš įmonių, įstaigų ir organizacijų pirkti paslaugas ir darbus, nepriskirtus asignavimų valdytojo ar jam pavaldžių biudžetinių įstaigų funkcijoms. Sveikatos apsaugos ministerija su įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis atsiskaito iš asignavimų valdytojams patvirtintų asignavimų už sutartyse numatytus faktiškai atliktus darbus ir paslaugas.
VI. PROGRAMŲ KONTROLĖ
32. Įstaigos, vykdžiusios programos priemones, iki kitų kalendorinių metų sausio 15 d. teikia:
32.1. Koordinavimo tarybai – programos priemonių įgyvendinimo ataskaitą, kurioje nurodoma įgyvendintos priemonės, joms skirtas finansavimas ir pasiekti rezultatai;
32.2. Investicijų ir programų skyriui – programos priemonės įgyvendinimo ataskaitą pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos valstybės biudžeto lėšų planavimo ir naudojimo aprašo formą ir dvišalį darbų perdavimo–priėmimo aktą (priedas) su išlaidas pagrindžiančių dokumentų kopijomis.
33. Investicijų ir programų skyrius:
33.1. įvertinęs vykdytojo pateiktą programos priemonės įgyvendinimo ataskaitą bei išlaidas pagrindžiančių dokumentų kopijas ir radęs neatitikimų, turi teisę reikalauti, kad vykdytojas patikslintų duomenis;
34. Sveikatos apsaugos ministerija gali sudaryti specialias komisijas ar naudotis auditorių ar audito tarnybų paslaugomis įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka programoms ar atliktiems darbams įvertinti.
Sveikatos ir su sveikata susijusių
programų rengimo, vertinimo,
tvirtinimo, koordinavimo, finansavimo ir
kontrolės tvarkos aprašo
priedas
___________________________ PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO
(programos pavadinimas)
DARBŲ PRIĖMIMO–PERDAVIMO AKTAS
____________ Nr. _____
(data)
___________________
(sudarymo vieta)
[Darbus perduodančios įstaigos pavadinimas], atstovaujamo (-os) ..............................., veikiančio (-os) pagal .........................................., toliau vadinama Vykdytoju, ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, atstovaujama ..................................., veikiančio (-ios) pagal ........................................., toliau vadinama Užsakovu (toliau kartu vadinama Šalimis, o kiekviena atskirai – Šalimi), remiantis Šalių sudaryta sutartimi [sutarties pavadinimas, sudarymo data] sudarė šį darbų perdavimo–priėmimo aktą:
1. Šiuo darbų perdavimo–priėmimo aktu patvirtinama, kad Vykdytojas įvykdė [programos pavadinimas] priemones:
1.1. _______________________________________________________________ .
(programos priemonė ir jai įgyvendinti panaudotų lėšų suma (litais)
2. Kartu su šiuo aktu pateikta programos priemonių įgyvendinimo ataskaita [ataskaitos pavadinimas, data, numeris]:
________________________________________________________________________
4. Šis Aktas surašytas dviem egzemplioriais, kurie abu turi vienodą juridinę galią. Vienas egzempliorius pateikiamas Vykdytojui, kitas lieka Užsakovui.
Šalių adresai ir parašai:
Vykdytojas
|
Užsakovas
|
[Pavadinimas] |
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija |
[Buveinės adresas] |
Vilniaus g. 33, LT-01506 Vilnius |
[Telefonas, faksas] |
tel. (8 5) 266 1400, faks. (8 5) 266 1402 |
[Įmonės kodas] |
Įmonės kodas 188603472 |
[PVM mokėtojo kodas] |
s. LT81 7300 0100 0245 5511 PVM kodas LT 100001082215 |
A. V. |
A. V. |
[pareigos, vardas, pavardė]
___________________ (parašas) |
[pareigos, vardas, pavardė]
___________________ (parašas) |
_________________