LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2001 M. GRUODŽIO 28 D. ĮSAKYMO NR. 681 „DĖL ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2006 m. rugsėjo 25 d. Nr. 1V-366

Vilnius

 

 

Pakeičiu Asmens dokumentų išrašymo centro prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 681 „Dėl Asmens dokumentų išrašymo centro prie Vidaus reikalų ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 4-126), ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS                                                               RAIMONDAS ŠUKYS


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 681

(Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2006 m. rugsėjo 25 d. įsakymo Nr. 1V-366 redakcija)

 

ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmens dokumentų išrašymo centras prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Asmens dokumentų išrašymo centras) yra įstaiga prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Vidaus reikalų ministerija) pagal kompetenciją įgyvendinanti valstybės politiką Lietuvos Respublikos asmens dokumentų išrašymo srityje.

2. Asmens dokumentų išrašymo centras savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Vyriausybės nutarimais, Europos Sąjungos teisės aktais, taip pat šiais nuostatais bei kitais teisės aktais.

3. Asmens dokumentų išrašymo centras yra biudžetinė įstaiga.

4. Asmens dokumentų išrašymo centras yra viešasis juridinis asmuo, turi atsiskaitomąją sąskaitą banke, antspaudą ir blanką su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu.

5. Asmens dokumentų išrašymo centro buveinės adresas: Žirmūnų g. 1D, Vilnius, Lietuvos Respublika; interneto tinklalapio adresas www.dokumentai lt.

 

II. ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Svarbiausi Asmens dokumentų išrašymo centro uždaviniai yra šie:

6.1. pagal kompetenciją įgyvendinti valstybės politiką Lietuvos Respublikos asmens dokumentų išrašymo srityje;

6.2. užtikrinti teisės aktų ir tarptautinių standartų reikalavimus atitinkančių asmens dokumentų projektavimą ir išrašymą (gaminimą, spausdinimą).

7. Asmens dokumentų išrašymo centras, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius:

7.1. išrašo Lietuvos Respublikos asmens dokumentus, atitinkančius teisės aktų ir tarptautinių standartų reikalavimus;

7.2. apskaito asmens dokumentų blankus ir išrašytus asmens dokumentus, užtikrina gautų asmens dokumentų blankų apsaugą;

7.3. kartu su kitais Vidaus reikalų ministerijos administracijos padaliniais, įstaigomis prie Vidaus reikalų ministerijos, Vidaus reikalų ministerijos įsteigtomis įstaigomis dalyvauja formuojant ir įgyvendinant Lietuvos Respublikos asmens dokumentų panaudojimo elektroniniam asmens tapatybės nustatymui strategiją;

7.4. valstybės institucijoms ir įstaigoms teikia statistines ataskaitas apie išrašytus asmens dokumentus;

7.5. nagrinėja pateiktus skundus dėl atsisakymo išrašyti Lietuvos Respublikos asmens dokumentus, skundus ir pasiūlymus dėl Asmens dokumentų išrašymo centro darbo ir teikia atsakymus teisės aktų nustatyta tvarka ir laiku;

7.6. organizuoja ir įgyvendina Lietuvos Respublikos asmens dokumentų lustuose įrašomų asmens duomenų saugumą ir autentiškumą užtikrinančias priemones;

7.7. organizuoja ir vykdo asmens dokumentų išrašymo programinės ir techninės įrangos priežiūros ir plėtros darbus;

7.8. pagal kompetenciją rengia ar dalyvauja rengiant teisės aktų, susijusių su asmens dokumentais, jų išrašymu ir išdavimu, projektus, teikia pastabas ir pasiūlymus;

7.9. sudaro asmens dokumentų su biometriniais duomenimis duomenų apsaugai nuo klastojimo užtikrinti skirtus sertifikatus;

7.10. naikina negaliojančius asmens dokumentus ir asmens dokumentų blankus;

7.11. įgyvendina asmens dokumentų blankų ir jų išrašymo saugumą užtikrinančias priemones;

7.12. renka ir analizuoja informaciją apie asmens dokumentų klastojimą ir valstybės institucijoms ir įstaigoms teikia siūlymus dėl technologinės apsaugos užtikrinimo, užtikrina papildomų priemonių efektyvų naudojimą ir diegimą, saugant asmens dokumentus nuo klastojimo;

7.13. pagal kompetenciją bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos valstybės, savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, Vidaus reikalų ministerijos administracijos padaliniais, įstaigomis prie Vidaus reikalų ministerijos, Vidaus reikalų ministerijos įsteigtomis įstaigomis, Europos Sąjungos ir kitų užsienio šalių institucijomis, Tarptautinės civilinės aviacijos organizacija ir kitomis tarptautinėmis organizacijomis, dalyvauja įvairių komisijų ir darbo grupių darbe;

7.14. renka ir analizuoja informaciją apie dokumentų blankų gamintojus, gamybos, išrašymo ir apsaugos technologijas;

7.15. vykdo kitas Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais pavestas funkcijas.

 

III. ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO TEISĖS

 

8. Asmens dokumentų išrašymo centras, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius ir atlikdamas savo funkcijas, turi teisę:

8.1. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, valstybės registrų ir kitų informacinių sistemų asmens duomenis, informaciją Asmens dokumentų išrašymo centro kompetencijai priskirtais klausimais;

8.2. susipažinti su valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose išrašomais ir išduodamais asmens dokumentais, teikti rekomendacijas dėl jų išrašymo organizavimo;

8.3. pagal savo kompetenciją kontroliuoti prašymų išrašyti Lietuvos Respublikos asmens dokumentus atitiktį nustatytiems reikalavimams ir kreiptis dėl prašymų patikslinimo;

8.4. teisės aktų nustatyta tvarka atsisakyti išrašyti Lietuvos Respublikos asmens dokumentą pagal pateiktą prašymą;

8.5. atstovauti Vidaus reikalų ministerijai Lietuvoje ir užsienyje Asmens dokumentų išrašymo centro kompetencijai priskirtais klausimais;

8.6. pagal kompetenciją sudaryti komisijas (darbo grupes), dalyvauti kitų institucijų ir įstaigų sudarytų darbo grupių veikloje;

8.7. pagal savo kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus su Lietuvos Respublikos, užsienio valstybių institucijomis, įstaigomis ir tarptautinėmis organizacijomis;

8.8. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatyta tvarka;

8.9. naudotis kitomis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis.

 

IV. ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Asmens dokumentų išrašymo centrui vadovauja direktorius, kurį skiria į pareigas ir atleidžia iš jų vidaus reikalų ministras. Direktorius yra tiesiogiai pavaldus vidaus reikalų ministrui.

10. Direktorius už Asmens dokumentų išrašymo centro veiklą atsiskaito vidaus reikalų ministrui arba jo įgaliotam asmeniui.

11. Direktorius:

11.1. vadovauja Asmens dokumentų išrašymo centrui ir atsako už Asmens dokumentų išrašymo centrui pavestų uždavinių įgyvendinimą bei funkcijų atlikimą;

11.2. užtikrina, kad Asmens dokumentų išrašymo centre būtų vykdomi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimai;

11.3. atstovauja Asmens dokumentų išrašymo centrui Vidaus reikalų ministerijos administracijos padaliniuose, įstaigose prie Vidaus reikalų ministerijos, Vidaus reikalų ministerijos įsteigtose įstaigose ir įmonėse bei kitose valstybės ir savivaldybių institucijose, kitose įstaigose ir įmonėse;

11.4. užtikrina racionalų ir efektyvų Asmens dokumentų išrašymo centrui skiriamų lėšų, technikos ir kitų materialinių išteklių panaudojimą;

11.5. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus ir kontroliuoja jų vykdymą;

11.6. tvirtina Asmens dokumentų išrašymo centro struktūrą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių sąrašą, pareigybių aprašymus ir pareigines instrukcijas, priskiria Asmens dokumentų išrašymo centro valstybės tarnautojų pareigybes kategorijoms, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų;

11.7. teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas (darbą) ir atleidžia iš jų Asmens dokumentų išrašymo centro valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, skatina juos arba skiria jiems tarnybines (drausmines) nuobaudas, suteikia atostogas, atlieka kitas personalo valdymo funkcijas;

11.8. vykdo kitus Lietuvos Respublikos įstatymais bei kitais teisės aktais jam pavestus uždavinius ir funkcijas.

12. Laikinai nesant direktoriaus, jo pareigas atlieka direktoriaus įgaliotas vienas iš direktoriaus pavaduotojų.

 

V. ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO TURTAS, FINANSAVIMAS IR VEIKLOS KONTROLĖ

 

13. Asmens dokumentų išrašymo centras valdo ir naudoja jam patikėjimo teise perduotą, įsigytą iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skirtų asignavimų ir kitų šaltinių nematerialųjį ir materialųjį, ilgalaikį ir trumpalaikį turtą, taip pat juo disponuoja Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

14. Asmens dokumentų išrašymo centras finansuojamas iš Lietuvos Respublikos biudžeto. Asmens dokumentų išrašymo centro direktorius yra atsakingas už Asmens dokumentų išrašymo centrui skirtų Lietuvos Respublikos biudžeto asignavimų naudojimą pagal paskirtį.

15. Asmens dokumentų išrašymo centrui finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

16. Asmens dokumentų išrašymo centro veiklą įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka pagal kompetenciją kontroliuoja vidaus reikalų ministras, įgaliotos institucijos ir įstaigos.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17. Asmens dokumentų išrašymo centras pertvarkomas, reorganizuojamas ir likviduojamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

______________