VALSTYBINIO TURIZMO DEPARTAMENTO

PRIE ŪKIO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL VIEŠBUČIŲ IR MOTELIŲ KLASIFIKAVIMO REIKALAVIMŲ patvirtinimo

 

2011 m. lapkričio 17 d. Nr. V-136

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 32-852; 2011, Nr. 85-4138) 13 straipsnio 3 dalimi:

1. Tvirtinu Viešbučių ir motelių klasifikavimo reikalavimus (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos direktoriaus 2003 m. kovo 26 d. įsakymą Nr. 20-V „Dėl Viešbučių, motelių, svečių namų klasifikavimo reikalavimų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 31-1294);

2.2. Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos direktoriaus 2004 m. rugpjūčio 20 d. įsakymą Nr. V-59 „Dėl Valstybinio turizmo departamento direktoriaus 2003 m. kovo 26 d. įsakymo Nr. 20-V „Dėl Viešbučių, motelių, svečių namų klasifikavimo reikalavimų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2004, Nr. 131-4747);

2.3. Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos direktoriaus 2005 m. gruodžio 12 d. įsakymą Nr. V-89 „Dėl Valstybinio turizmo departamento prie Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos direktoriaus 2003 m. kovo 26 d. įsakymo Nr. 20-V „Dėl Viešbučių, motelių, svečių namų klasifikavimo reikalavimų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2005, Nr. 147-5383).

 

 

 

Direktorė                                                                                    Raimonda Balnienė


PATVIRTINTA

Valstybinio turizmo departamento prie

Ūkio ministerijos direktoriaus

2011 m. lapkričio 17 d. įsakymu Nr. V-136

 

VIEŠBUČIŲ IR MOTELIŲ KLASIFIKAVIMO REIKALAVIMAI

 

I SKIRSNIS. KLASIFIKAVIMO SISTEMA

 

1. Viešbučių ir motelių klasifikavimo reikalavimai (toliau – Reikalavimai) reglamentuoja kolektyvinio apgyvendinimo paslaugų teikėjų, viešbučių ir motelių, kurių klasifikavimas yra privalomas, klasifikavimo sistemą ir klasifikavimo sistemos taikymą.

2. Nuostatuose naudojamos sąvokos:

2.1. Klasifikavimo komisija – apgyvendinimo paslaugų klasifikavimą vykdanti komisija;

2.2. Klasifikavimas – Klasifikavimo komisijos veikla, siekiant informuoti turistus (paslaugų vartotojus) apie apgyvendinimo paslaugų kokybę ir sudaryti galimybę jiems pasirinkti ir gauti pageidaujamo lygio paslaugas;

2.3. Paraiška – nustatytos formos prašymas išduoti klasifikavimo objektui klasifikavimo pažymėjimą;

2.4. Valstybinis turizmo departamentas – Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos;

2.5. Kitos Reikalavimuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos turizmo įstatyme (Žin.,1998, Nr. 32-852; 2011, Nr. 85-4138) (toliau – Lietuvos Respublikos turizmo įstatymas) vartojamas sąvokas.

3. Klasifikavimo objektai yra veikiantys viešbučiai ir moteliai. Klasifikavimo reikalavimų sistemoje naudojama penkių žvaigždučių vertinimo skalė – 5*, 4*, 3*, 2*, 1* viešbučiams ir moteliams. Aukščiausias viešbučio ir motelio įvertinimas (klasė) yra 5* žvaigždutės, o žemiausias įvertinimas (klasė) – 1* žvaigždutė.

4. Klasifikavimo reikalavimų sistemą sudaro atitinkami reikalavimai (kriterijai), nustatyti pagal žvaigždučių skaičių, statinių architektūrai, patalpų suplanavimui, priėmimo (registravimo-išleidimo) sąlygoms, svečių kambariams (numeriams), higienos ir bendro naudojimo patalpoms, taip pat atitinkamos įrangos kiekis ir įrangos kokybė, teikiamų paslaugų pasirinkimas ir kokybė, darbuotojų profesinis pasirengimas, aptarnaujančių darbuotojų skaičius, tenkantis apgyvendinimo vietų skaičiui. Reikalavimuose nustatomos privalomos teikti viešbutyje ir motelyje paslaugos priklausomai nuo viešbučio ir motelio klasės. Vykdant klasifikavimą vadovaujamasi detaliu viešbučių ir motelių klasifikavimo reikalavimų sąrašu, pateiktu Reikalavimų 1 priede.

5. Klasifikavimą vykdo Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo komisija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos turizmo įstatymu, Reikalavimais, Valstybinio turizmo departamento direktorius įsakymais tvirtinamais Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo komisijos nuostatais bei Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo ekspertų darbo organizavimo nuostatais ir kitais teisės aktais.

 

II SKIRSNIS. KLASIFIKAVIMO SISTEMOS TAIKYMAS

 

6. Klasifikavimas pradedamas viešbučio, motelio atstovui užpildžius nustatytos formos prašymą išduoti klasifikavimo objektui klasifikavimo pažymėjimą (toliau – Paraiška). Prie Paraiškos pridedama: patvirtintos formos išsamiai užpildyta klasifikavimo objekto klasifikavimo anketa; visuomenės sveikatos ir priešgaisrinės saugos priežiūros institucijų išduotų pažymėjimų (leidimų) veiklai kopijos; išrašo iš Nekilnojamojo turto registro apie pastato arba patalpų, kuriose bus teikiamos apgyvendinimo paslaugos, kopija. Prie Paraiškos gali būti pridedamas prašymas suteikti konkrečią klasę bei prašymas išsiųsti klasifikavimo pažymėjimą paštu (nurodant adresą).

7. Viešbučio ir motelio klasifikavimas atliekamas etapais:

7.1. pirmas klasifikavimo etapas. Remiantis šiais reikalavimais, yra atliekama visų patalpų ir įrangos inventorizacija ir nustatoma, ar patalpos ir įranga atitinka nurodytus klasifikavimo reikalavimus ir ar yra teikiamos atitinkamos paslaugos. Vertinimo rezultatai fiksuojami Klasifikavimo komisijos patvirtintoje klasifikavimo (vertinimo) anketoje pažymint, ar klasifikuojamo viešbučio, motelio parametrai (charakteristikos) atitinka vertinimo kriterijus („taip“) ar neatitinka („ne“). Šiame etape patalpų ir įrangos bei paslaugų inventorizaciją gali atlikti klasifikuojamo viešbučio, motelio atstovas;

7.2. antras klasifikavimo etapas. Remiantis atlikta inventorizacija ir vadovaujantis Reikalavimais, įvertinamos patalpų ir įrangos bei paslaugų teikimo kokybinės charakteristikos. Šį vertinimą atlieka ekspertai – asmenys, įrašyti į Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo ekspertų sąrašą. Vertinant paslaugų (aptarnavimo) bei vidaus aplinkos kokybę pagrindinis dėmesys skiriamas darbuotojų kvalifikacijai, techninėms galimybėms (standartams) ir interjerui. Jeigu patalpų, įrangos, taip pat aptarnavimo (paslaugų) kokybė priimtina, atitinkamai rodiklių vertinimo skalei (klasei) pagal žvaigždučių skaičių suteikiama viešbučio, motelio įvertinimo klasė. Teikiamų apgyvendinimo paslaugų klasę (suteiktų žvaigždučių skaičių) patvirtina apgyvendinimo paslaugų klasę patvirtinantis pažymėjimas.

8. Pagal Reikalavimų 5.1 punkte nurodyto etapo gautus rezultatus, tai yra pretendavimą į atitinkamą klasę, paslaugų, aptarnavimo, įrangos bei patalpų kokybė vertinama taikant šiuos kriterijus:

8.1. viena žvaigždutė – patalpos ir įranga prižiūrimi ir tvarkingi, garantuotas nuolatinis kambarių ir aplinkos tvarkos, švaros bei saugumo palaikymas, sudarytos būtinos sąlygos nakvynės ir higienos poreikiams patenkinti;

8.2. dvi žvaigždutės – sudarytos techninės ir profesinės aptarnavimo garantijos, siūlomi patogūs ir su geromis higienos poreikių tenkinimo sąlygomis kambariai, veikia aptarnavimo organizavimo sistema;

8.3. trys žvaigždutės – profesionaliai suformuota priėmimo bei bendro naudojimo patalpų erdvė ir kokybiška įranga, kambarių apstatymas ir įranga atitinka aukštus standartus, siūlomos ne tik su apgyvendinimu susijusios paslaugos, maitinimo paslaugos teikiamos restorane ar kavinėje su plataus pasirinkimo patiekalų galimybe, aukštas darbuotojų kvalifikacijos lygis;

8.4. keturios žvaigždutės – siūloma įvairių paslaugų ir patogumų aukšta kokybė, garantuojama aukštais įrangos, apstatymo bei interjero kokybės standartais, didesnė visų patalpų erdvė, restoranas pasižymi profesionalia techniniu ir patiekalų ruošos požiūriu virtuve, aptarnavimą užtikrina pakankamas aukštos kvalifikacijos darbuotojų skaičius;

8.5. penkios žvaigždutės – sudarytos erdvaus ir prabangaus apgyvendinimo sąlygos, vidaus interjeras sukuria aukšto lygio komfortą ir eleganciją bei pasižymi visapusišku dėmesiu kokybei ir atskiroms detalėms, visos paslaugos atliekamos profesionaliai, dalykiškai (formaliai) pagal etiketą ir kontroliuojamos bei dauguma jų teikiamos operatyviai, restoranas privalo pasižymėti aukštomis techninėmis galimybėmis bei aukštu aptarnavimo lygiu ir aptarnauti svečius visą parą, darbuotojų profesionalumas atitinka aukščiausius kvalifikacinius standartus ir pasižymi paslaugumu, nuovoka visose situacijose bei sugebėjimu suderinti aptarnavimo efektyvumą ir paslaugumą.

9. Viešbučio, motelio klasės suteikimo, panaikinimo bei kontrolės tvarka nustatoma Valstybinio turizmo departamento direktoriaus įsakymu tvirtinamuose Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo komisijos nuostatuose.

10. Klasifikavimo komisija, taikydama klasifikavimo reikalavimus, gali savo sprendimu daryti neesmines išimtis, kurios iš esmės vertinant bendrą viešbučio, motelio veiklą negali sukelti turistų (paslaugų vartotojų) nepasitenkinimo dėl teikiamų paslaugų lygio ir jeigu tai yra kompensuojama papildomomis paslaugomis ar priemonėmis.

 

III SKIRSNIS. NAUDOJAMI SIMBOLIAI

 

11. Šiuo „/\“ ženklu pažymėti reikalavimai būtini viešbučio, motelio veiklai – apgyvendinimo paslaugoms teikti.

12. Šiuo „x“ ženklu pažymėta įranga yra privaloma atitinkamai klasei gauti.

13. Šiuo „o“ ženklu pažymėta įranga ar paslauga yra vertinama taikant kito (aukštesnio) lygio reikalavimą.

 

IV SKIRSNIS. BENDROSIOS NUOSTATOS, TAIKOMOS VISIEMS KLASIFIKUOJAMIEMS VIEŠBUČIAMS IR MOTELIAMS

 

14. Patalpos turi būti nuolat prižiūrimos ir apgyvendinimo paslaugos teikiamos vadovaujantis šiomis nuostatomis ir reikalavimais:

14.1. eksploatavimas vykdomas vadovaujantis: teisės aktais nustatytomis statybos ir planavimo normomis, reikalavimais maisto, maitinimo, higienos, vandens tiekimo, kanalizacijos, priešgaisrinio ir bendro saugumo srityse bei atitinkamomis paslaugų teikimo taisyklėmis;

14.2. garso pralaidumas: kambarių garso izoliavimo rodiklio vertė negali būti žemesnė kaip 46 dB. Koridoriuose privaloma garsą sugerianti grindų danga;

14.3. šildymas: šildymo sistema turi užtikrinti patalpose temperatūrą ne žemesnę kaip +18°C;

14.4. elektros tiekimas: saugi tiekimo sistema. Rezervinis elektros tiekimas – reikalavimas 5 žvaigždučių viešbučiams ir moteliams;

14.5. ryšių sistema: prijungta prie viešosios telefonų tinklų sistemos;

14.6. apšvietimas ir ventiliacija: apšvietimas ir ventiliacija atitinkanti normatyvinius reikalavimus ir šiuose reikalavimuose pateiktas charakteristikas;

14.7. sandėliai: pagal higienos normas pritaikyti valymo medžiagoms, patalynei, antklodėms ir kitiems reikmenims laikyti;

14.8. vandens tiekimas: vietinis arba prijungtas prie centrinės vandentiekio sistemos, atitinkantis higienos normos reikalavimus;

14.9. privažiavimas neįgaliesiems: takeliai invalidams pagal galimybes įrengiami visuose viešbučiuose ir moteliuose;

14.10. automobilių parkavimas: įrengti privažiavimai ir parkavimo aikštelės tarnybiniams ir svečių automobiliams;

14.11. pastato architektūra: 4–5 žvaigždučių viešbučiams pastato architektūrinis projektas originalus arba pastatas visiškai rekonstruotas;

14.12. išorinė reklama (informacija): gali būti pateikiama dviem kalbomis, kurių viena – lietuvių;

14.13. apsauga: parengta speciali instrukcija, kaip elgtis pavojaus atveju, nurodytas pagalbos telefono numeris, atsakingas darbuotojas, į kurį kreiptis pavojaus atveju. Įėjimas saugomas arba užrakinamas nakčiai ir nuolat dirba budintis darbuotojas.

15. Už viešbutyje ir motelyje teikiamų paslaugų kokybę atsako paslaugų teikėjas.

16. Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo komisijos išduotas apgyvendinimo paslaugų klasę patvirtinantis pažymėjimas privalo būti viešbučio, motelio priėmimo patalpoje, turistams (paslaugų vartotojams) matomoje vietoje.

 

_________________


Viešbučių ir motelių

klasifikavimo reikalavimų

1 priedas

 

VIEŠBUČIŲ IR MOTELIŲ KLASIFIKAVIMO REIKALAVIMŲ
SĄRAŠAS

 

1. ĮĖJIMAS

KLASĖ

 

5*

4*

3*

2*

1*

 

 

 

 

 

 

1.1. Durys: atitinka aptarnavimo pajėgumus bei saugumo reikalavimus ir mažiausias jų dydis 90x220cm

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

1.2. Tambūras arba oro uždanga

x

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3. Pagrindinis įėjimas svečiams: veikiantis visą parą, patogus svečių priėmimui, atskirtas nuo tarnybinio įėjimo

/\

/\

/\

/\

/\

atskiras įėjimas į kavinę ar restoraną, kuriuose aptarnaujami ne tik gyvenantys svečiai

x

x

 

 

 

stogelis virš įėjimo*

x

 

 

 

 

* išskyrus objektus, kuriuose reikalavimo įvykdyti neįmanoma dėl paminklosaugos reikalavimų

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4. Automobilių parkavimas: garažas arba nuolat saugoma aikštelė viešbučio (motelio) svečių automobiliams

x

 

 

 

 

prie viešbučio (motelio) įrengta automobilių stovėjimo aikštelė

o

x

x

 

 

automobilių stovėjimo aikštelė motelio svečių transportui, atitinkanti apgyvendinimo pajėgumus

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

1.5. Transporto serviso paslaugos (moteliams) (pagal pareikalavimą):

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

1.6. Papildoma apsaugos sistema

stebima viešbučio (motelio) teritorija

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. FOJĖ

KLASĖ

 

5*

4*

3*

2*

1*

 

 

 

 

 

 

2.1. Fojė: patalpa, patogi svečių priėmimui, su įranga atvykstančių ir išvykstančių svečių aptarnavimui organizuoti

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

2.2. Telefonai: bendro naudojimo telefonas, įrengtas svečiams patogioje vietoje

/\

/\

/\

/\

/\

vidinio ir išorinio telefono ryšio sistema

x

x

x

 

 

jeigu kambariuose nėra telefono, reikia sudaryti sąlygas svečiams pasinaudoti telefonu, esančiu fojė patalpoje (apie tai informacija turi būti pateikiama informaciniame aplanke)

 

 

 

x

x

 

 

 

 

 

 

2.3. Baldai: prabangūs krėslai, minkštasuoliai ir nedideli staliukai

x

x

x

 

 

krėslai, minkštasuoliai ir nedideli staliukai

 

 

x

x

 

2.4. Peleninės: nuolat prižiūrima švara

x

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

2.5. Bagažo saugojimo patalpa: įranga arba patalpa pritaikyta laikinam svečių daiktų saugojimui

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

 

2.6. Liftas (privalomas, jeigu pastatas yra 3-jų ar daugiau aukštų – 5*, 4* ir 4-ių ir daugiau aukštų – 3*, 2*): iki 50 kambarių viešbutyje (motelyje) – 1 liftas

x

 

 

 

 

daugiau kaip 50 kambarių – ne mažiau kaip du liftai

x

 

 

 

 

daugiau kaip 75 kambarių – ne mažiau kaip du liftai

 

x

 

 

 

mažiausiai vienas liftas svečiams

o

o

x

x

 

atskiras (tarnybinis) liftas aptarnavimui

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.7. Rūbinė: patalpa su įranga

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.8. Portjė: uniformuotas portjė, dirba visą parą

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.9. Lobi baras

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.10. Fojė interjeras: pagal specialų projektą, aukštos kokybės

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.11. Fojė aukštuose: svečių poilsiui turi būti įrengiamos atskiros fojė viešbučio aukštuose *

x

 

 

 

 

* išskyrus objektus, kuriuose reikalavimo įvykdyti neįmanoma dėl paminklosaugos reikalavimų

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.12. Privaloma grindų danga (ne linoleumas)

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

3. PRIĖMIMO TARNYBA IR PASLAUGOS

KLASĖ

5*

4*

3*

2*

1*

 

 

 

 

 

 

3.1. Priėmimas: tinkamai įrengta patalpa svečių priėmimui ir išleidimui organizuoti, patogi aptarnavimui ir svečių pasiskirstymui, svečiai registruojami viešbučio (motelio) registravimo kortele

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

3.2. Priėmimo tarnyba: veikia visą parą

x

x

x

x

 

dirba prireikus (skambučio principu)

o

o

o

o

x

 

 

 

 

 

 

3.3. Kambarių raktai ar kortelės raktai:

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

3.4. Bagažo pristatymas į kambarius: visą parą

x

 

 

 

 

nuo 7 iki 23 val.

o

x

 

 

 

pagal pageidavimą

o

o

x

x

x

 

 

 

 

 

 

3.5. Pranešimų (žinučių) perdavimas:

x

x

x

 

 

galimybė susisiekti su darbuotoju visą parą

x

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

3.6. Laikrodis: rodo vietos laiką

x

x

x

x

x

rodo laiką kitose laiko juostose

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.7. Batų valymo paslauga

x

 

 

 

 

įrenginys

 

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.8. Seifas/saugykla: svečių vertybėms saugoti

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

3.9. Individualūs depozitiniai seifai: (ne mažiau kaip 25 % nuo bendro kambarių skaičiaus)

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.10. Atsiskaitymas kreditinėmis kortelėmis:

priimamos mažiausiai 2 kreditinės kortelės

x

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

3.11. Bilietų į renginius pristatymas:

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.12. Transporto paslaugos: taksi iškvietimas pagal

 

 

 

 

 

užsakymą

x

x

x

x

 

automobilių nuoma

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.13. Kelionių agentūros paslaugos

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.14. Turistinė informacija: priėmimo ar fojė patalpoje

(vaizdinė medžiaga)

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

 

3.15. Vaikų priežiūra: specialiai įrengta patalpa ir darbuotojas

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.16. Pašto paslaugos:

x

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

3.17. Valiutos supirkimas: įrengtas gerai matomoje vietoje, skelbiant kursą

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.18. Bankomatas (reikalaujama, jeigu nėra įrengto bankomato šalia viešbučio (motelio) apytikriai 300 m atstumu) (Registratūroje turi būti informacija apie artimiausius bankomatus, taip pat personalas turi žinoti jų tikslią vietą)

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.19. Faksas ir kopijavimas: pagal svečio pageidavimą

x

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

3.20. Interneto paslauga

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.21. Prekyba: spauda, suvenyrai, tualeto reikmenys bei tabako gaminiai

x

x

x

 

 

įvairūs kelionės reikmenys ir suvenyrai

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.22. Skalbimas, lyginimas, cheminis valymas:

 

 

 

 

 

pagal užsakymą

x

x

x

 

 

skubus paslaugų atlikimas

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.23. Grožio salono paslaugos

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.24. Treniruoklių salė

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.25. Sauna, dušai

x

x

 

 

 

baseinas (minimalus baseino dydis 20 kv. m)

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.26. Televizorius (kai nėra kambariuose)

o

o

o

x

x

 

 

 

 

 

 

3.27. Pirmosios medicinos pagalbos vaistinėlė

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

3.28. Gyvūnų priežiūros paslauga

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. SVEČIŲ KAMBARIAI (NUMERIAI)

KLASĖ

5*

4*

3*

2*

1*

 

 

 

 

 

 

4.1. Mažiausiai turi būti įrengta 10 svečių kambarių (numerių)viešbutyje ir 5 – kambariai (numeriai) motelyje (toliau – „kambariai“)

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

4.2. Kambariai: visi kambariai su higienos patalpa (klozetu, praustuve, vonia su dušu)

x

 

 

 

 

visi kambariai su higienos patalpa (klozetu, praustuve, vonia ar dušu, pusė su vonia)

x

 

 

 

 

visi svečių kambarių su higienos patalpa (klozetu, praustuve, dušu)

o

o

x

 

 

visi svečių kambarių su praustuve, tualeto reikmenų lentynėle, veidrodžiu ir ne mažiau kaip pusė iš jų su dušo ir tualeto patalpa

o

o

o

x

 

visi svečių kambariai su praustuve ir tualeto reikmenų lentynėle, veidrodžiu

o

o

o

o

x

 

 

 

 

 

 

4.3. Apartamentai (sudaro ne mažiau kaip trys kambariai  (kurių bendras plotas – ne mažiau kaip 50 kv. m) arba 50 kv. m. ploto specialaus suplanavimo patalpa  su atskiru miegamuoju)

 

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.4. Liuksai (sudaro ne mažiau kaip du kambariai  (kurių bendras plotas – ne mažiau kaip 30 kv. m) arba 30 kv. m specialaus suplanavimo patalpa)

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.5. Kambariai, įrengti neįgaliesiems: (ne mažiau kaip vienas kambarys)

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.6. Mažiausias kambarių plotas (kv. metrais)

(be vonios (tualeto) patalpos ploto):

 

 

 

 

 

Vienviečiai

Dviviečiai

 

 

 

 

 

17*

22*

x

 

 

 

 

12

17

o

x

 

 

 

10

15

o

o

x

 

 

9

13

o

o

o

x

 

7

11

o

o

o

o

/\

rekonstruotuose pastatuose nurodytus parametrus turi atitikti ne mažiau kaip 85 % kambarių

 

 

 

 

 

* po 2006 01 01 atidarytiems naujai suprojektuotiems viešbučiams ir moteliams

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.7. Kambarių aukštis: ne mažesnis kaip 2,5 m ar 2,3 m rekonstruotuose pastatuose

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

4.8. Langai: mažiausiai vienas langas kambaryje, kurio plotas – ne mažesnis kaip 1/10 grindų ploto

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

4.9. Vėdinimo sistema

/\

/\

/\

/\

/\

individualiai reguliuojamas oro kondicionierius

x

x*

 

 

 

* reikalavimas taikomas pastatytiems nuo 2006 01 01

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.10. Šildymas: sistema, užtikrinanti patalpose ne žemesnę kaip +18o C temperatūrą

/\

/\

/\

/\

/\

svečio individualiai nustatomas termostatas

 

x

x

 

 

individuali svečio kontrolė įjungiant/išjungiant

o

o

x

 

 

papildomas šildymo prietaisas duodamas be papildomo apmokėjimo (svečiui pageidaujant)

o

o

o

x

 

 

 

 

 

 

 

4.11. Durys: sunumeruotos ar kitaip pažymėtos ir atidaromos į kiekvieno kambario vidų

/\

/\

/\

/\

/\

garso pralaidumas – ne mažiau kaip 30 dB

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

 

4.12. Užraktai: užraktas iš vidaus ir iš išorės

/\

/\

/\

/\

/\

akutė duryse ar durų blokavimas

x

x

 

 

 

durų blokavimas

o

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.13. Grindys: medžio danga ir kilimas arba kiliminė danga visame kambaryje

x

x

x

 

 

medžio ar kitų medžiagų danga ir prie lovos tiesiamas kilimėlis

o

o

o

x

x

 

 

 

 

 

 

4.14. Sienos: papuoštos meniniais dirbiniais

x

x

x

x

 

elektros įvadai

x

x

x

x

x

elektros įvadai prie lovos

x

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

4.15. Užuolaidos ar žaliuzės: nepraleidžiančios šviesos ar žaliuzės

x

x

x

x

x

dieninės užuolaidos

x

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

4.16. Apšvietimas: bendrasis apšvietimas

/\

/\

/\

/\

/\

lempa ant rašomojo stalo

x

x

x

 

 

lempa prie lovos

x

x

x

x

 

toršeras

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.17. Lovos: mažiausias vienvietės lovos dydis 100 x 200 cm

x

x

 

 

 

mažiausias vienvietės lovos dydis 90 x 200 cm

 

 

x

x

x

mažiausias dvivietės lovos dydis 160 cm x 200 cm

x

x

 

 

 

mažiausias dvivietės lovos dydis 140 cm x 200 cm

 

 

x

x

x

 

 

 

 

 

 

4.18. Pagalvės: mažiausiai viena kiekvienai lovai papildomai duodamos pagal pareikalavimą

/\

/\

/\

/\

/\

be užmokesčio

x

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

4.19. Čiužiniai: minkšti, su apdangalu

/\

/\

/\

/\

/\

antčiužiniai

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

4.20. Antklodės (apklotai): mažiausiai viena kiekvienai lovai

/\

/\

/\

/\

/\

papildomai duodamos pagal pareikalavimą be užmokesčio

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

 

4.21. Patalynė: geros kokybės

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

4.22. Patalynės keitimas: kasdien

x

x

 

 

 

mažiausiai kartą per tris paras

o

o

x

x

 

kartą per penkias paras

o

o

o

o

/\

 

 

 

 

 

 

4.23. Lovatiesė ar apdangalas

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

 

4.24. Kambarių valymas: kasdien

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

4.25. Spintelė ar staliukas: prie kiekvienos lovos

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

4.26. Drabužių spinta: sieninė ar paprasta su stalčiais ar lentynos

x

x

x

 

 

arba speciali drabužių kabykla

o

o

o

x

x

 

 

 

 

 

 

4.27. Pakabos: mažiausiai keturios kiekvienam svečiui

o

x

x

x

x

mažiausiai penkios kiekvienam svečiui

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.28. Bagažo lentyna ar staliukas: kiekviename kambaryje

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.29. Rašomasis stalas ar tualetinis staliukas

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

 

4.30. Kėdės: kėdė kiekvienam svečiui

/\

/\

/\

/\

/\

vienas krėslas kambaryje

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.31. Saloninis staliukas

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.32. Peleninė: rūkomuosiuose kambariuose, kasdien valoma

x

x

x

x

x

dvi peleninės

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.33. Šiukšlių dėžė: kiekviename kambaryje, kasdien valoma

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

4.34. Veidrodis: didelis veidrodis kiekviename kambaryje

x

x

 

 

 

veidrodis kiekviename kambaryje

x

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

4.35. Ryšių sistema (telefonas): ryšys su personalu (priėmimo tarnyba) vietinio ryšio įranga

/\

/\

/\

/\

/\

išorinio ryšio telefonas

x

x

x

x

 

50 % kambarių su telefonu

o

o

o

x

 

 

 

 

 

 

 

4.36. Televizija: televizorius kiekviename kambaryje (ne mažesnės kaip 52 cm įstrižainės su nuotoliniu valdymu) ir mažiausiai 4 kalbomis informaciniai ir pramoginiai kanalai

x

x

 

 

 

televizorius kiekviename kambaryje (ne mažesnės kaip 34 cm įstrižainės su distanciniu valdymu) ir mažiausiai 2 kalbomis informaciniai ir pramoginiai kanalai

o

o

x

 

 

televizorius pristatomas už papildomą mokestį

o

o

o

x

x

 

 

 

 

 

 

4.37. Minibaras

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.38. Informacija apie viešbutį: aplanke

x

x

x

x

x

paslaugų rodyklė su mokėjimo tarifais bei paslaugų užsakymo kortelės

x

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

4.39. Priešgaisrinės saugos (pavojaus) instrukcija:

 

 

 

 

 

visuose kambariuose

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

4.40. Kambario valymo paslaugos: bet kuriuo paros metu svečiui pageidaujant

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.41. Iškvietimai užsakymams: visą parą

x

 

 

 

 

nuo 7 iki 23 val.

 

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.42. Rašomasis popierius ir vokai: kiekviename kambaryje

x

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

4.43. Rašymo priemonė

x

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

4.44. Kortelės „Prašome netrukdyti“, „Prašome sutvarkyti“: mažiausiai 2 kalbomis ar atitinkamas simbolis

x

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

4.45. Lygintuvas su lyginimo lenta arba kelnių lyginimo presas:

x

 

 

 

 

pagal pageidavimą

o

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

4.46. Individualus seifas:

x

 

 

 

 

pusė kambarių su individualiu seifu

 

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.47. „Svečio rinkinys“: (siuvimo ir dantų priežiūros reikmenys)

x

 

 

 

 

pagal pageidavimą (priėmimo tarnyboje)

 

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. VONIOS (DUŠO) PATALPA IR ĮRANGA

KLASĖ

5*

4*

3*

2*

1*

5.1. Vonios (dušo) patalpos kambaryje plotas ne mažesnis kaip:

 

 

 

 

 

5 kv. m

x

 

 

 

 

3,5 kv. m, jei yra vonia

 

x

x

 

 

2,6 kv. m, jei yra dušo kabina

 

x

x

 

 

2,3 kv. m, jei yra vonia arba dušas

 

 

 

x

x

 

 

 

 

 

 

5.2. Grindys: neslidžios plytelės arba vonios kilimėlis

x

x

 

 

 

šildomos grindys

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.3. Ventiliacija: natūralus ar mechaninis vėdinimas

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

 

5.4. Vonia: ne mažesnė kaip 150 cm ilgio, su užuolaida ar sienele, pastovus šalto ir karšto vandens tiekimas

x

x

 

 

 

vonia su neslidžia dugno danga

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.5. Dušo kabina: saugi (neslidžios plytelės), atskirta judančia sienele

o

o

x

x

 

 

 

 

 

 

 

5.6. Bidė

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.7. Praustuvė: pastoviai tiekiamas šaltas ir karštas vanduo

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

 

5.8. Veidrodis: pritvirtintas virš praustuvės

/\

/\

/\

/\

 

nerasojantis veidrodis

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.9. Plaukų džiovintuvas: šalia veidrodžio

x

x

 

 

 

pagal pageidavimą

 

 

x

x

 

 

 

 

 

 

 

5.10. Klozetas: gerai sureguliuotas vandens nuleidimas

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

 

5.11. Tualetinis šepetys ir laikiklis

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

 

5.12. Tualetinis popierius: nuolat aprūpinama

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

 

5.13. Higieninių paketų maišeliai

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.14. Tualeto reikmenų spintelė ar lentynėlė:

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

 

5.15. Stiklinė: kiekvienam svečiui

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

 

5.16. Muilas: naujas kiekvienam svečiui

/\

/\

/\

/\

 

du muilo gabaliukai svečiui

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.17. Šampūnas: nuolat aprūpinama

x

x

x

 

 

kondicionierius

x

 

 

 

 

dušo želė

x

x

 

 

 

kūno losjonas

x

 

 

 

 

dantų priežiūros priemonės

x

 

 

 

 

siuvimo reikmenys

x

 

 

 

 

dildė

 

 

 

 

 

pagal pareikalavimą nemokamai

 

 

 

 

 

kondicionierius

x

 

 

 

 

kūno losjonas

x

 

 

 

 

dantų priežiūros priemonės

x

 

 

 

 

siuvimo reikmenys

x

 

 

 

 

dildė

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.18. Putos voniai: nuolat aprūpinama

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.19. Kepuraitė voniai: kiekvienam svečiui

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.20. Popierinės servetėlės: kiekviena svečiui

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.21. Rankšluosčiai ir chalatai: po vieną rankoms ir voniai kiekvienam svečiui

/\

/\

/\

/\

 

rankšluostėlis veidui (25 x 25 cm)

x

 

 

 

 

rankšluosčio ilgis mažiausiai 1,4 m

x

x

 

 

 

keičiami kasdien

x

x

 

 

 

keičiami mažiausiai kartą per tris paras

o

o

x

x

 

chalatas ir vienkartinės šlepetės

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.22. Kilimėlis ar rankšluostis prie vonios (dušo)

x

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

5.23. Papildomas apšvietimas prie veidrodžio

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.24. Elektros įvadas įrengtas prie veidrodžio (nurodyta įtampa)

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

 

5.25. Tualetinis krepšys: kasdien valomas

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

 

5.26. Kabykla (pakaba) drabužiams

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

 

5.27. Telefonas

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.28. Elektros konverteris

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.29. Jei kambaryje (numeryje) nėra vonios (dušo) patalpos:

kiekviename kambaryje turi būti viena praustuvė ir pastoviai tiekiamas šaltas ir karštas vanduo, virš praustuvės veidrodis ir tualeto reikmenų lentynėlė (spintelė), lempa, muilas, pakabos ir du rankšluosčiai, po stiklinę kiekvienam svečiui, vienas elektros įvadas, kilimėlis prie praustuvės

o

o

o

o

/\

 

 

 

 

 

 

5.30. Atskiros (bendro naudojimo) vonios (dušo) patalpos:

Jeigu kambariuose nėra vonios (dušo) patalpų, vonia (dušas) įrengiami kiekviename aukšte atskiroje patalpoje su durų užraktu iš vidaus, tiekiamas karštas ir šaltas vanduo, įrengta užuolaida ar judanti sienelė, dėklas muilui ir šampūnui, pakabos drabužiams ir rankšluosčiams, tualeto krepšys, veidrodis (iki 10 apgyvendinimo vietų – ne mažiau kaip viena vonios (dušo) patalpa, kitoms 15 apgyvendinimo vietų – papildoma vonios (dušo) patalpa)

o

o

o

o

/\

 

 

 

 

 

 

5.31. Atskiros (bendro naudojimo) tualeto patalpos:

Jeigu kambariuose nėra tualeto patalpų, turi būti įrengtos kiekviename aukšte atskiros tualeto patalpos su durų užraktu iš vidaus, kuriose turi būti geros kokybės klozetas, praustuvė, tiekiamas šaltas ir karštas vanduo, rankšluostis arba rankų džiovintuvas, muilas, tualetinis krepšys, tualetinis šepetys, tualetinis popierius (nuolat) (ne mažiau kaip po vieną atskirą tualeto patalpą vyrams ir moterims įrengiama iki 15 apgyvendinimo vietų ir papildomą atskirą tualeto patalpą ar kabiną – kitoms 20 apgyvendinimo vietų)

o

o

o

o

/\

 

 

 

 

 

 

6. PASLAUGOS Į KAMBARIUS

KLASĖ

5*

4*

3*

2*

1

 

 

 

 

 

 

6.1. Paslaugas teikia paskirti darbuotojai

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.2. Paslaugos teikiamos: pagal atspausdintą paslaugų sąrašą (kiekviename kambaryje), užsakymo korteles, ir yra atskiras telefono numeris

x

x

 

 

 

darbuotojai su uniformomis

x

x

 

 

 

pusryčių, priešpiečių, pietų meniu (kaip restorane)

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.3. Užkandžių, sumuštinių, šaltų ir karštų gėrimų

 

 

 

 

 

patiekimas į kambarius: visą parą

x

 

 

 

 

restorano (kavinės) darbo laiku

o

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.4. Pusryčiai: pagal užsakymus

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

7. MAITINIMO PASLAUGOS

KLASĖ

5*

4*

3*

2*

1*

 

 

 

 

 

 

7.1. Valgomasis (maitinimo patalpa) (valgomojo plotas nustatomas pagal apgyvendinimo vietų skaičių):

iki 25 apgyvendinimo vietų – ne mažiau kaip 20 kv. m

/\

/\

/\

/\

/\

kitoms 10 apgyvendinimo vietų – ne mažiau kaip 10 kv. m

x

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

7.2. Restoranas, kavinė, baras:

 

 

 

 

 

atskiras restoranas ir baras ar kavinė

x

 

 

 

 

restoranas

 

x

 

 

 

kavinė ar baras

 

 

x

 

 

 

 

 

 

 

 

7.3. Vėdinimas: įrengta efektyvi vėdinimo sistema

/\

/\

/\

/\

/\

oro kondicionieriai

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.4. Apšvietimas: pritaikytas šviesiam ir tamsiam paros metui, taip pat tinkamas patalpų valymui (mažiausiai 150 lx)

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

7.5. Baldai: pietų stalai ir kėdės

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

7.6. Staltiesės (nereikalaujama esant specifinei virtuvei):

x

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

7.7. Servetėlės: medžiaginės nuolat

x

 

 

 

 

medžiaginės pietums ir kokybiškos popierinės pusryčiams bei priešpiečiams

o

x

 

 

 

kokybiškos popierinės nuolat

o

o

x

x

x

 

 

 

 

 

 

7.8. Meniu: mažiausiai 2 kalbomis

x

x

 

 

 

tiekiami visi parašyti patiekalai nurodytomis kainomis

x

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

7.9. Pusryčiai: kiekvieną dieną (kontinentiniai: šviežia duona, sviestas (margarinas), džemas, virtas kiaušinis, kava ir arbata, vienos rūšies sultys)

/\

/\

/\

/\

/\

kontinentiniai ir šalti bei karšti patiekalai

x

x

 

 

 

kontinentiniai ir vienas karštas patiekalas

o

o

x

 

 

aptarnavimas – savitarna ir pagal užsakymus

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.10. Pietūs, vakarienė: kiekvieną dieną

 

 

 

 

 

a la carte (meniu)

x

 

 

 

 

d’hote (kompleksas) ar a la carte (meniu)

o

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

7.11. Vynai: pateikiama įvairių rūšių vynas ir atitinkamos taurės

x

x

 

 

 

pateikiamos taurės pagal gėrimų rūšis

x

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

7.12. Darbo laikas: nurodytos darbo valandos

x

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

7.13. Ledų generatoriai: įrengti kiekvienam aukšte

x

 

 

 

 

ledas pagal pareikalavimą

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. BENDRO NAUDOJIMO TUALETAI

KLASĖ

5*

4*

3*

2*

1*

 

 

 

 

 

 

8.1. Bendro naudojimo tualetai: įrengti atskirai vyrams ir moterims, aiškiai pažymėti, su vėdinamu prieškambariu

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

8.2. Vieta: šalia ir lengvai prieinama iš bendro naudojimo patalpų

x

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

8.3. Sienos, grindys, įranga:

 

 

 

 

 

pagal higienos normos reikalavimus

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

8.4. Užraktai: įrengti visose tualeto kabinų duryse iš vidaus

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

8.5. Kabyklos: kiekvienoje tualeto kabinoje ir prieškambaryje

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

8.6. Praustuvės: tinkamai įrengtos kokybiškos praustuvės, pastoviai tiekiamas šaltas ir karštas vanduo

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

8.7. Muilas, popieriniai rankšluosčiai (ar elektrinis rankų džiovintuvas): nuolat

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

8.8. Veidrodžiai: kiekviename prieškambaryje

x

x

x

 

 

didelis veidrodis

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.9. Ventiliacija: įrengta efektyvi natūralaus ir mechaninio vėdinimo sistema

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

8.10. Apšvietimas: kiekvienoje kabinoje ir prieškambaryje

(ne mažiau kaip 50 lx)

x

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

8.11. Peleninės

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.12. Muzikinis fonas

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.13. Stalelis vaikui vystyti

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. KONFERENCIJŲ IR RENGINIŲ PATALPOS

KLASĖ

5*

4*

3*

2*

1

 

 

 

 

 

 

9.1. Specialiai įrengtos, atskiros, garsui nepralaidžios, patalpos: patalpos turi turėti atskirą įėjimą ir konferencijoms ar renginiams atitinkamą įrangą, bendro naudojimo tualetus bei pagalbines renginių aptarnavimo patalpas (reikalavimas netaikomas moteliams)

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. VIRTUVĖ

KLASĖ

 

5*

4*

3*

2*

1*

 

 

 

 

 

 

10.1. Visas patalpų įrengimas, maisto laikymo, šaldymo, apdorojimo, gaminimo ir svečių aptarnavimo įranga bei priemonės privalo atitikti higienos normų reikalavimus

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

10.2. Pajėgumai: leidžiantys gaminti ir pateikti patiekalus vienu metu į valgomąjį ir kitas patalpas pagal užsakymus

x

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

10.3. Vieta: patogi produktų tiekimui ir maisto pateikimui arba įrengta prie valgomojo

x

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

10.4. Vėdinimas: sistema, efektyviai valanti orą ir kvapus

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

10.5. Mechaninė indų plovimo įranga: galinti sterilizuoti

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.6. Pašildytos lėkštės, lėkštelės: patogaus naudoti dydžio bei reikiamos temperatūros maistui pateikti

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. TARNYBINĖS PATALPOS

KLASĖ

5*

4*

3*

2*

1*

 

 

 

 

 

 

11.1. Patalpos arba viena atskira tarnybinė patalpa:

pritaikyta (-os) darbuotojų darbo ir poilsio poreikiams ir atitinkančios higienos normų reikalavimus

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

11.2. Vieta: atskirai nuo svečių naudojamų patalpų

x

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

11.3. Dušas, tualetas: tiekiamas šaltas ir karštas vanduo, yra

 

 

 

 

 

muilas, rankšluosčiai

x

x

 

 

 

tualetas

/\

/\

/\

/\

/\

 

 

 

 

 

 

11.4. Valgomojo ir poilsio patalpa (-os): patalpa (-os) ir įranga darbuotojų maitinimui bei poilsiui

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12. PERSONALAS IR KVALIFIKACIJA

KLASĖ

5*

4*

3*

2*

1*

 

 

 

 

 

 

12.1. Administracijos vadovas ar pavaduotojas: turi nuolat būti viešbutyje (motelyje) ar būti iškviečiamas telefonu per 8 valandas

o

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

12.2. Vienas vadovaujantis personalo darbuotojas: turi nuolat būti darbo vietoje

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.3. Darbo organizavimas: svečių aptarnavimui sudaryti skyriai arba atskiri struktūriniai vienetai arba paskirti atsakingi darbuotojai (priėmimo ir informacijos, svečių kambarių, maitinimo su virtuve ir restoranu, paslaugų, ūkio-administracijos)

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

 

12.4. Personalas: darbuotojai nepriekaištingos ir neiššaukiančios išvaizdos, susipažinę su vidaus tvarkos ir darbo taisyklėmis ir pareigybinėmis instrukcijomis

/\

/\

/\

/\

/\

darbuotojai, aptarnaujantys svečius, dėvi uniformas ir turi ženkliukus

x

x

 

 

 

atskirų paslaugų (skyrių) darbuotojai dėvi skirtingas uniformas ir ženkliukus

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.5. Kvalifikacija: darbuotojai turi kvalifikacijos pažymėjimus (diplomus) arba apmokyti profesinių įgūdžių

x

x

x

x

x

darbuotojų apmokymas ir kvalifikacijos kėlimas ar supažindinimas su technologinėmis naujovėmis vyksta ne rečiau kaip kartą per trejus metus, vadovaujančiųjų – ne rečiau kaip kartą per dvejus metus

x

x

x

 

 

vadovaujančiųjų – ne rečiau kaip kartą per trejus metus

o

o

o

x

 

vadovaujantys ir atsakingi darbuotojai turi turėti kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus (sertifikatus)

x

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

12.6. Gebėjimas bendrauti užsienio kalbomis: svečius aptarnaujantys darbuotojai (tos pačios pamainos) turi mokėti bendrauti:

 

 

 

 

 

ne mažiau kaip 3 užsienio kalbomis

x

x

 

 

 

ne mažiau kaip 2 užsienio kalbomis

 

 

x

 

 

 

 

 

 

 

 

12.7. Darbuotojų ir apgyvendinimo vietų skaičiaus santykis:

 

 

 

 

 

1/3

x

 

 

 

 

1/5

 

x

 

 

 

1/7

 

 

x

 

 

1/10

 

 

 

x

 

darbuotojų skaičius gali kisti priklausomai nuo sezono ir viešbučio (motelio) užimtumo.

 

 

 

 

 

 

_________________