LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

N U T A R I M A S

DĖL SEIMO SPECIALIOSIOS KOMISIJOS OPERATYVINĖS VEIKLOS ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMUI PRIŽIŪRĖTI NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

1998 m. liepos 2 d. Nr. VIII-845

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Seimas nutaria:

 

1 straipsnis.

Patvirtinti Seimo specialiosios komisijos Operatyvinės veiklos įstatymo įgyvendinimui prižiūrėti nuostatus (pridedami).

 

2 straipsnis.

Nutarimas įsigalioja nuo priėmimo.

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO PIRMININKAS                   VYTAUTAS LANDSBERGIS

 

______________


PATVIRTINTI

Lietuvos Respublikos Seimo

1998 m. liepos 2 d.

nutarimu Nr. VIII-845

 

SEIMO SPECIALIOSIOS KOMISIJOS OPERATYVINĖS VEIKLOS

ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMUI PRIŽIŪRĖTI

N U O S T A T A I

 

I skirsnis

BendroSIOS NUOSTATOS

 

1. Seimo specialioji komisija Operatyvinės veiklos įstatymo įgyvendinimui prižiūrėti (toliau – Komisija) yra nuolat veikianti Komisija, įsteigta Seimo 1997 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. VIII-592 vykdant Operatyvinės veiklos įstatymą.

2. Komisija vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, Seimo statutu, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais.

3. Komisija sudaryta iš Seimo narių, atstovaujančių frakcijoms pagal proporcingo daugumos ir mažumos atstovavimo principą.

4. Komisijos sudėtį, jos pirmininką ir pirmininko pavaduotoją tvirtina Seimas.

 

II SKIRSNIS uždaviniai ir FUNKCIJOS

 

5. Svarbiausi Komisijos uždaviniai:

1) rūpintis, kad būtų vykdomi Operatyvinės veiklos įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių operatyvinę veiklą, reikalavimai;

2) atlikti Operatyvinės veiklos įstatyme numatytą operatyvinės veiklos subjektų parlamentinę priežiūrą;

3) rūpintis operatyvinės veiklos sistemos tobulinimu.

6. Komisija, vykdydama jai pavestus uždavinius:

1) kiekvienos eilinės Seimo sesijos pradžioje išklauso generalinio prokuroro, Policijos departamento generalinio komisaro, Valstybės saugumo departamento generalinio direktoriaus, Krašto apsaugos ministerijos tarnybos, kuriai pavesta operatyvinė veikla, vadovo ataskaitas, numatytas Operatyvinės veiklos įstatyme;

2) išklauso minėtų pareigūnų paaiškinimus apie Operatyvinės veiklos įstatymo įgyvendinimo rezultatus, kylančias problemas, teisėtumo aspektus bei lėšų, skirtų operatyvinei veiklai, naudojimą;

3) išklauso kitus asmenis Komisijos kompetencijos klausimais;

4) nagrinėja ir teikia pasiūlymus Seimui, Vyriausybei bei kitoms valstybės institucijoms operatyvinės veiklos tobulinimo, teisėtumo užtikrinimo, finansavimo klausimais;

5) svarsto ir teikia išvadas dėl pateiktų įstatymų ir kitų teisės aktų projektų, susijusių su operatyvinės veiklos sistema;

6) rengdama įstatymų bei kitų teisės aktų projektus, bendradarbiauja su atitinkamomis valstybės institucijomis ir projektų rengimo darbo grupėmis;

8) nagrinėja Komisijos gautus laiškus, prašymus, skundus ir prireikus su rekomendacijomis perduoda juos svarstyti valstybės institucijoms.

 

III Skirsnis

KOMISIJOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

7. Komisijos narys turi teisę:

1) siūlyti svarstyti Komisijos kompetencijai priklausančius klausimus;

2) dalyvauti rengiant ir svarstant Komisijoje svarstomus klausimus;

3) siūlyti kviesti ir išklausyti Komisijos posėdžiuose reikalingus asmenis;

4) susipažinti su visais Komisijos gautais dokumentais bei kita medžiaga;

5) pareikšti pastabas ir teikti pasiūlymus dėl Komisijos posėdžio protokolo per tris dienas po jo pasirašymo arba artimiausiame posėdyje.

8. Komisijos narys privalo:

1) dalyvauti posėdžiuose;

2) atlikti Komisijos bei pirmininko pavedimus;

3) negalėdamas dalyvauti posėdyje, apie tai informuoti pirmininką, o jei jo nėra, – jo pavaduotoją.

9. Komisijos pirmininkas:

1) šaukia posėdžius ir rūpinasi, kad jiems būtų parengti reikalingi dokumentai bei kita medžiaga;

2) pagal Komisijos patvirtintus darbo planus ir kitus sprendimus duoda nariams pavedimus, pateikia jiems su Komisijos veikla susijusią medžiagą bei dokumentus;

3) nurodo Komisijos nariams atsiskaityti už pavedimų įvykdymą;

4) Komisijos darbų planui vykdyti organizuoja darbą darbo grupėse;

5) kviečia reikalingus asmenis dalyvauti posėdžiuose;

6) pirmininkauja posėdžiams;

7) pasirašo Komisijos sprendimus, išvadas ir posėdžių protokolus, taip pat Komisijos rengtų įstatymų, kitų teisės aktų projektus, teikiamus svarstyti Seimui;

8) atstovauja Komisijai, palaikydamas ryšius su šalies ir užsienio institucijomis, nevalstybinėmis organizacijomis bei gyventojais;

9) organizuoja Komisijos sprendimų įgyvendinimą;

10) praneša Komisijos nariams apie Seimo, Seimo valdybos pavedimus, gautus projektus, Komisijos sprendimų įgyvendinimą;

11) kas mėnesį praneša Etikos ir procedūrų komisijai apie Komisijos posėdžiuose nedalyvaujančius ir šios dalies 2 punkte nurodytų pavedimų nevykdančius narius;

12) atsako į laiškus, įvairius raštus, adresuotus Komisijai ir jos pirmininkui, arba perduoda juos svarstyti Komisijai, arba persiunčia atitinkamoms valstybės institucijoms.

10. Komisijos pirmininko pavaduotojas pirmininko pavedimu atlieka kai kurias jo funkcijas, pavaduoja išvykusį arba susirgusį ir dėl to laikinai negalintį eiti pareigų Komisijos pirmininką.

 

IV SKIRSNIS

KOMISIJOS DARBO TVARKA

 

11. Posėdžiai rengiami pagal Komisijos patvirtintus planus arba pirmininko siūlymu ar daugiau kaip 1/3 Komisijos narių reikalavimu, taip pat Seimo ar Seimo valdybos pavedimu.

12. Seimo sesijos metu Komisijos posėdžiai rengiami ne rečiau kaip kartą per mėnesį Komisijos nustatytu laiku. Prireikus Komisija gali posėdžiauti ir tarp Seimo sesijų.

13. Apie Komisijos eilinių posėdžių darbotvarkę Komisijos nariams pranešama ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną iki posėdžio.

14. Komisijos posėdžiams pirmininkauja Komisijos pirmininkas arba jo pavedimu – pavaduotojas.

15. Komisijos sprendimai yra teisėti, jei posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių. Jei posėdyje dalyvauja pusė ar mažiau kaip pusė Komisijos narių, gali būti skelbiama posėdžio narių nuomonė, kuri nelaikoma Komisijos sprendimu.

16. Komisijos sprendimai priimami atviru balsavimu paprasta posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Jeigu balsavimo metu balsai pasiskirsto po lygiai, priimamas sprendimas, už kurį balsavo posėdžio pirmininkas.

17. Komisijos narių mažumai, kurią sudaro bent trys Seimo nariai, Komisijos svarstytu klausimu pareiškus atskirą nuomonę, ji turi būti paskelbta kartu su Komisijos sprendimu.

18. Atviruose Komisijos posėdžiuose patariamojo balso teise gali dalyvauti kitų Seimo komisijų bei komitetų nariai. Ar posėdžiuose gali dalyvauti ne Seimo nariai, sprendžia Komisija arba Komisijos pirmininkas.

19. Komisijos sprendimu gali būti rengiami uždari posėdžiai.

20. Komisija, suderinusi su įstaigų ar organizacijų vadovais, gali sprendžiamiems klausimams nagrinėti pasitelkti mokslo įstaigų atstovus, specialistus ir kitus reikalingus asmenis.

21. Pagal savo kompetenciją Komisija turi teisę išreikalauti iš valstybės institucijų, įmonių, organizacijų dokumentus, išvadas, raštus, ataskaitinius duomenis ir kitą medžiagą.

22. Posėdžio klausimams parengti Komisija gali sudaryti darbo grupes. Į jas gali būti įtraukti Komisijos nariai, taip pat davę sutikimą kitų Seimo komisijų, komitetų nariai, valstybės institucijų ir nevalstybinių organizacijų atstovai, kiti reikalingi asmenys.

23. Kelių komisijų arba Komisijos ir komiteto kompetencijai priklausančius klausimus Komisija gali rengti ir nagrinėti kartu savo iniciatyva arba Seimo ar Seimo valdybos pavedimu. Tam sudaromos bendros darbo grupės, rengiami bendri posėdžiai, o jiems pirmininkauja dalyvaujančių komisijų, Komisijos ir komiteto pirmininkai paeiliui. Bendruose posėdžiuose sprendimai priimami, jeigu jiems pritaria kiekviena komisija arba Komisija ir komitetas. Komisijų bendrų posėdžių sprendimus bei protokolus pasirašo posėdyje dalyvavusių komisijų arba Komisijos ir komiteto pirmininkai. Komisijos arba Komisija ir komitetai bendrai parengtais ar nagrinėtais klausimais gali atskirai pateikti pastabų bei pasiūlymų.

24. Komisija turi teisę pateikti pasiūlymą Seimui ar Seimo valdybai dėl nagrinėjamų klausimų perdavimo svarstyti kitai komisijai ar komitetui.

25. Komisija turi teisę pateikti savo nuomonę kitos komisijos ar komiteto nagrinėjamu klausimu, taip pat paprašyti kitos komisijos ar komiteto išvados ir gauti ją ne vėliau kaip per 15 dienų.

26. Komisija svarstomais klausimais priima sprendimus, kurie Vyriausybei, ministerijoms, kitoms valstybės institucijoms ir organizacijoms yra rekomendaciniai. Valstybės institucijos, organizacijos, išskyrus teismus, gavusios Komisijos sprendimus, privalo apsvarstyti juose išdėstytas rekomendacijas ir pasiūlymus. Apie svarstymo rezultatus arba priemones, kurių imtasi, turi būti pranešta Komisijai ne vėliau kaip per 15 dienų arba per kitą nustatytą laiką.

27. Komisija, svarstydama teisės akto projektą, parengia savo išvadas.

28. Komisija Seimo posėdžiuose daro pranešimus savo iniciatyva parengtais, taip pat perduotais jai nagrinėti klausimais. Tam iš savo narių Komisija skiria pranešėjus.

29. Komisija praneša Seimo kanceliarijos Spaudos tarnybai apie savo posėdžius bei juose priimtus sprendimus.

30. Komisijos posėdžiai protokoluojami, prireikus gali būti daromas garso įrašas. Komisijos posėdžių darbotvarkės, sprendimai, išvados ir protokolai registruojami bendra raštvedybos tvarka. Pasibaigus kalendoriniams metams, posėdžių protokolai ir kiti dokumentai vienerius metus saugomi Komisijoje, paskui nustatyta tvarka perduodami Seimo archyvui. Už šiame straipsnyje nurodytų veiksmų atlikimą atsako Komisijos sekretorius.

31. Gauti raštai, laiškai, prašymai, skundai registruojami, nagrinėjami, kontroliuojami, saugomi Komisijoje Seimo valdybos nustatyta tvarka.

32. Komisija kiekvienos Seimo eilinės sesijos pabaigoje pateikia Seimui savo veiklos ataskaitą.

______________