vALSTYBINĖS KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJOS
N U T A R I M A S
Dėl lėšų, skirtų suskystintų gamtinių dujų terminalo, jo infrastruktūros ir jungties įrengimo bei eksploatavimo sąnaudoms ar jų daliai kompensuoti, nustatymo 2013 metams
2012 m. spalio 19 d. Nr. O3-317
Vilnius
Vadovaudamasi Nacionaline energetinės nepriklausomybės strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. XI-2133 (Žin., 2012, Nr. 80-4149), Lietuvos Respublikos suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo (Žin., 2012, Nr. 68-3466) 5 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 89-2743; 2011, Nr. 87-4186) 37 straipsnio 7 dalimi, Lietuvos Respublikos Seimo 2010 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. XI-1050 „Dėl suskystintų gamtinių dujų importo terminalo plėtros plano projekto“ (Žin., 2010, Nr. 119-6044), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. liepos 21 d. nutarimu Nr. 1097 „Dėl gamtinių dujų terminalo plėtros“ (Žin., Nr. 90-4755), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. liepos 13 d. nutarimu Nr. 871 „Dėl suskystintų gamtinių dujų terminalo projekto pripažinimo valstybei svarbiu ekonominiu projektu“ (Žin., 2011, Nr. 92-4372), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. vasario 15 d. nutarimu Nr. 199 „Dėl Lietuvos Respublikos suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo įgyvendinimo“ (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 864 redakcija (Žin. 2012, Nr. 83-4387), Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2011 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. 1-305 „Dėl suskystintų gamtinių dujų importo terminalo plėtros plano patvirtinimo“ (Informaciniai pranešimai, 2011, Nr. 102-1018), Suskystintų gamtinių dujų terminalo, jo infrastruktūros ir jungties įrengimo bei eksploatavimo sąnaudoms ar jų daliai kompensuoti skirtų lėšų administravimo tvarkos aprašu, patvirtintu Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos (toliau – Komisija) 2012 m. spalio 9 d. nutarimu Nr. O3-294 (Žin., 2012, Nr. 118-5973), atsižvelgdama į AB „Klaipėdos nafta“ (toliau – Bendrovė) 2012 m. rugsėjo 14 d. raštą Nr. (22.3)SGD-263, 2012 m. spalio 8 d. raštą Nr. (22.3)SGD-304, 2012 m. spalio 17 d. raštą Nr. (22.3)SGD-316, 2012 m. spalio 18 d. raštą Nr. (22.3)SGD-325, Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos 2012 m. spalio 17 d. raštą Nr. (11.2-13)3-4133, AB „Lietuvos dujos“ 2012 m. spalio 11 d. raštą Nr. 7-32-1896, bei Komisijos Dujų ir elektros departamento Dujų skyriaus 2012 m. spalio 19 d. pažymą Nr. O5-301 „Dėl lėšų, skirtų suskystintų gamtinių dujų terminalo, jo infrastruktūros ir jungties įrengimo bei eksploatavimo sąnaudoms ar jų daliai kompensuoti, nustatymo 2013 metams“, Komisija:
1. Į v e r t i n o, kad:
1.1. Nacionalinės energetinės nepriklausomybės strategijos 79 punkte nustatyta, kad suskystintų gamtinių dujų terminalas yra prioritetinis dujų sektoriaus projektas;
1.2. Suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo 3 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad suskystintų gamtinių dujų (toliau – SGD) terminalas ir SGD terminalo jungtis pripažįstami strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčiais įrenginiais, taip pat SGD terminalo operatorius pripažįstamas strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčia įmone. Suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje pažymėta, kad gamtinių dujų terminalo projektas pripažįstamas ypatingos valstybinės svarbos ekonominiu projektu;
1.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2011 m. liepos 13 d. nutarimu Nr. 871 „Dėl suskystintų gamtinių dujų terminalo projekto pripažinimo valstybei svarbiu ekonominiu projektu“ pripažino, kad:
1.3.1. Suskystintų gamtinių dujų terminalo projektas (toliau – Projektas), kurį tiesiogiai arba per valstybės valdomas bendroves ar įmones turi kontroliuoti Lietuvos Respublika ir, kuris pagal 2010 m. spalio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 994/2010 dėl dujų tiekimo saugumo užtikrinimo priemonių, kuriuo panaikinama Tarybos direktyva 2004/67/EB (OL 2010 L 295, p. 1), turi būti įgyvendintas iki 2014 m. gruodžio 3 d., yra valstybei svarbus ekonominis projektas;
1.4. Suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos sprendimu projektą įgyvendina projekto įgyvendinimo bendrovė, kurioje valstybei priklauso ne mažiau kaip 2/3 balsų bendrovės visuotiniame akcininkų susirinkime suteikiančių akcijų;
1.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2012 m. vasario 15 d. nutarimo Nr. 199 „Dėl Lietuvos Respublikos suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo įgyvendinimo“ 1 punkte nusprendė pritarti, kad akcinė bendrovė „Klaipėdos nafta“, kaip suskystintų gamtinių dujų terminalo projekto įgyvendinimo bendrovė, įgyvendintų Projektą;
1.6. Suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo 4 straipsnio 4 dalyje nustatyta, kad Projekto įgyvendinimą pagal kompetenciją prižiūri Lietuvos Respublikos energetikos ministerija. Projekto įgyvendinimo procesą vertina Vyriausybės nutarimu sudaryta tarpžinybinė komisija, kuri stebi projekto įgyvendinimo eigą, nagrinėja su projekto įgyvendinimu susijusią informaciją ir prireikus teikia pasiūlymus Vyriausybei dėl projekto veiksmų plano, projekto įgyvendinimo administracinių procedūrų ir (ar) kitų su projekto įgyvendinimu susijusių klausimų. Tarpžinybinės komisijos veiklos organizavimo tvarką nustato ir personalinę sudėtį tvirtina Vyriausybė;
1.7. Suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo 5 straipsnyje yra nustatyti Projekto finansavimo šaltiniai. Projektas gali būti finansuojamas bendrovės nuosavomis ir (ar) skolintomis lėšomis. 5 straipsnio 2 dalyje numatyta, kad Projekto sąnaudos ar jų dalis Komisijos nustatyta tvarka ir sąlygomis gali būti įtraukiamos į gamtinių dujų perdavimo paslaugos kainą.
2. K o n s t a t u o j a, kad:
2.1. Bendrovė:
2.1.2. nurodė, kad Projektas turi būti baigtas ir SGD terminalas turi būti pradėtas eksploatuoti iki 2014 m. gruodžio 3 d.;
2.1.3. nurodė, kad dalį Projekto investicijų įsipareigoja finansuoti tarptautinių finansinių institucijų (Europos investicijų banko, Šiaurės investicijų banko ir (ar) Europos plėtros ir rekonstrukcijos banko) ir (ar) komercinių bankų 2013 m. pradžioje suteiktomis paskolomis, t. y. 73 mln. eurų banko paskola, skirta Projekto įgyvendinimui;
2.1.4. nurodė, kad likusią Projekto dalį (200 mln. Lt) planuoja finansuoti SGDT lėšų mokėtojų lėšomis, vadovaujantis Suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo 5 straipsnio 2 dalimi, per papildomą ir neatsiejamą dedamąją prie gamtinių dujų perdavimo kainos viršutinės ribos – SGDT priedą, 2013 ir 2014 metų laikotarpiu;
3. N u t a r i a:
3.1. nustatyti lėšas, skirtas suskystintų gamtinių dujų terminalo, jo infrastruktūros ir jungties įrengimo bei eksploatavimo sąnaudoms ar jų daliai kompensuoti ir padengti, 2013 metams:
3.1.1. kompensuoti SGD terminalo, jo infrastruktūros ir jungties įrengimo sąnaudas ar jų dalį – 113.798 tūkst. Lt;
3.1.2. kompensuoti SGD terminalo, jo infrastruktūros ir jungties eksploatavimo sąnaudas ar jų dalį – 0 Lt;
3.2. šio nutarimo 3.1 punkte nurodytos lėšos kompensuojamos su sąlyga, jog Bendrovė vykdys 2.1.3 punkte nurodytus įsipareigojimus;
3.3. 3.1 punktu nurodytos SGDT lėšos surenkamos ir išmokamos, vadovaujantis Suskystintų gamtinių dujų terminalo, jo infrastruktūros ir jungties įrengimo bei eksploatavimo sąnaudoms ar jų daliai kompensuoti skirtų lėšų administravimo tvarkos apraše numatyta tvarka ir sąlygomis;
4. Komisija turi teisę koreguoti šio nutarimo 3.1 punkte nustatytą SGDT lėšų sumą, pasikeitus esminėms aplinkybėms, darančioms reikšmingą įtaką Projekto finansavimui ir jo įgyvendinimui.
Šis nutarimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka ir sąlygomis.