LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL EUROPOS PRISITAIKYMO PRIE GLOBALIZACIJOS PADARINIŲ FONDO PROJEKTŲ FINANSAVIMO IR ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2010 m. birželio 22 d. Nr. A1-286

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. vasario 25 d. įsakymo Nr. A1-62 „Dėl Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo paramos valdymo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 25-930 ) 5.12 punktu:

1. T v i r t i n u Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo projektų finansavimo ir administravimo taisykles (pridedama).

2. P a v e d u įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal nustatytą veiklos sritį.

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras             Donatas Jankauskas

 

_________________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

socialinės apsaugos ir darbo ministro

2010 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. A1-286

 

EUROPOS PRISITAIKYMO PRIE GLOBALIZACIJOS PADARINIŲ FONDO PROJEKTŲ FINANSAVIMO IR ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo projektų finansavimo ir administravimo taisyklės (toliau vadinama – šios Taisyklės) nustato bendrąsias Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo (toliau vadinama – EGF) projektų įgyvendinimo priežiūros bei lėšų panaudojimo kontrolės procedūras:

1.1. EGF lėšų pervedimai ir mokėjimai;

1.2. EGF ataskaitų rengimas ir teikimas;

1.3. EGF projektų patikra vietoje;

1.4. EGF pažeidimų valdymas;

1.5. EGF lėšų grąžinimas;

1.6. EGF viešinimas;

1.7. dokumentų saugojimas ir prieinamumas.

2. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Pažeidimas – Lietuvos Respublikos ir (ar) Bendrijų teisės aktų nuostatų pažeidimas, padarytas veikimu ar neveikimu, dėl kurio atsirado ar galėjo atsirasti valstybės ir (ar) Europos Sąjungos biudžeto nuostolių.

Projekto vykdytojo ir tarpinės institucijos sąvokos šiose Taisyklėse vartojamos taip, kaip apibrėžta Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo paramos valdymo ir kontrolės tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. A1-62 (Žin., 2008, Nr. 25-930).

Kitos sąvokos atitinka Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose, reglamentuojančiuose EGF įgyvendinimą ir administravimą, vartojamas sąvokas.

3. Pagrindinės institucijos, administruojančios EGF, nurodytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 27 d. nutarime Nr. 1413 „Dėl institucijų, atsakingų už Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo paramos valdymą ir kontrolę, paskyrimo“ (Žin., 2008, Nr. 5-162) ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. vasario 25 d. įsakyme Nr. A1-62 „Dėl Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo paramos valdymo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“.

4. EGF lėšų naudojimas nustatytas Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo lėšų naudojimo sąlygų ir tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. rugpjūčio 19 d. nutarimu Nr. 848 (Žin., 2009, Nr. 105-4378) (toliau vadinama – EGF aprašas).

5. Administruojant EGF projektus vadovaujamasi teisės aktų, reglamentuojančių Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL administravimą, patirtimi.

 

II. EGF LĖŠŲ PERVEDIMAI IR MOKĖJIMAI

 

6. EGF projektai finansuojami pagal proporcijas, nustatytas 2006 m. gruodžio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento Nr. 1927/2006, įsteigiančio Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondą ( OL 2006 L 406, p.1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 546/2009 (OL 2009 L 167, p. 26) (toliau vadinama – Reglamentas) 10 straipsnyje ir EGF aprašo 3 punkte.

7. Gavus lėšas iš Europos Komisijos į specialią EGF sąskaitą valstybės ižde, pasirašoma sutartis tarp vadovaujančiosios ir tarpinės institucijos dėl EGF lėšų pervedimo (toliau vadinama – sutartis). Projektui vykdyti atidaroma atskira sąskaita banke paramos lėšoms. Esant poreikiui perskirstyti lėšas tarp finansinio plano, nustatyto paraiškoje, eilučių, tarpinė institucija raštu informuoja vadovaujančiąją instituciją, o pastaroji – Europos Komisiją.

8. Taikomas kompensavimo su avansu būdas. Vadovaujantis pasirašyta sutartimi, tarpinei institucijai pervedamas avansas projektui vykdyti pagal prašymą prie sutarties. Likusios lėšos pervedamos pagal teikiamus Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo mokėjimo prašymus (1 priedas) (toliau vadinama – mokėjimo prašymas). Kai bendra pagal tarpinės institucijos pateiktus mokėjimo prašymus išmokėta suma (įskaitant ir pervestą avansą projektui vykdyti) yra pasiekusi sutartyje projektui įgyvendinti skirtą sumą, paramos lėšos nebepervedamos.

9. Tarpinė institucija turi kartu su mokėjimo prašymais, vadovaudamasi mokėjimo prašymų teikimo grafiku, pateikti pažangos arba galutinę ataskaitą ESFA ir pažangos arba galutinės ataskaitos kopiją vadovaujančiajai institucijai apie projekto įgyvendinimo eigą. Mokėjimo prašymus ESFA rekomenduojama teikti ne rečiau kaip kas 3 mėnesius.

10. Tarpinė institucija turi pateikti pirmąjį mokėjimo prašymą ne vėliau kaip per 1 mėnesį po sutarties pasirašymo, o po to mokėjimo prašymai Europos socialinio fondo agentūrai (toliau vadinama – ESFA) teikiami vadovaujantis mokėjimo prašymų teikimo grafiku, kuris suderinamas su ESFA po pirmojo mokėjimo prašymo gavimo datos. Mokėjimo prašymų teikimo grafikas suderinamas ne vėliau kaip likus 1 mėnesiui iki antrojo mokėjimo prašymo pateikimo datos.

11. Už mokėjimo prašymų tikrinimą, išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų tikrinimą bei išlaidų tinkamumo finansuoti nustatymą atsakinga ESFA.

12. Tarpinė institucija kartu su mokėjimo prašymu pateikia:

12.1. patvirtintas ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas;

12.2. finansines bei veiklos suvestines pagal formas, suderintas su ESFA;

12.3. auditoriaus išvadą ir audito ataskaitą (su galutiniu mokėjimo prašymu).

13. Projekto išlaidos turi būti patvirtintos apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515) 13 straipsnyje nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus. Visi išlaidas pateisinančių dokumentų originalai turi būti paženklinti projekto numeriu.

14. Siekdama įsitikinti išlaidų tinkamumu finansuoti, ESFA turi teisę paprašyti tarpinės institucijos pateikti papildomą informaciją (išlaidas pagrindžiančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas). Tarpinė institucija per 5 darbo dienas nuo prašymo dėl papildomų dokumentų pateikimo gavimo dienos privalo pateikti ESFA prašomus dokumentus. Jeigu nebuvo laiku pateiktos papildomai prašomų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijos, ESFA pripažįsta tinkamomis finansuoti tik išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijomis pagrįstą išlaidų sumą. Likusi išlaidų dalis gali būti nagrinėjama pakartotinai ir pripažinta tinkama finansuoti tarpinei institucijai deklaravus kituose mokėjimo prašymuose ir pridėjus reikiamų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas.

15. Patikros vietoje metu ESFA privalo atrankos būdu sutikrinti kartu su mokėjimo prašymais gautų dokumentų kopijų atitiktį originalams. ESFA, nustačiusi, kad ne visos atrankos būdu pasirinktos dokumentų kopijos atitinka originalus, laiko tai neatitikimu ir pareikalauja per 5 darbo dienas pateikti ESFA įrodymus, kad projekto vykdytojas turi dokumentų kopijų, esančių ESFA prie pateiktų mokėjimo prašymų, originalus. Projekto vykdytojui per nustatytą laiką nepateikus reikalaujamų įrodymų, ESFA inicijuoja paramos lėšų grąžinimo procedūrą.

16. Projekto išlaidos pripažįstamos tinkamomis kompensuoti pagal tarpinės institucijos teikiamus mokėjimo prašymus.

17. Jei ESFA, išanalizavusi mokėjimo prašymą ir su juo pateiktus dokumentus, nustato, kad tarpinei institucijai buvo išmokėta didesnė paramos suma nei būtina projektui įgyvendinti, ji inicijuoja permokėtos sumos grąžinimo procedūrą.

18. Išlaidos, patirtos ir (arba) apmokėtos po projekto įgyvendinimo pabaigos datos, negali būti pripažintos tinkamomis finansuoti. Visa projekto veikla turi būti užbaigta iki termino, numatyto sutartyje.

19. ESFA mokėjimo prašymų tikrinimą atlieka pagal vidines procedūras.

20. ESFA vertina mokėjimo prašyme nurodytų patirtų išlaidų tinkamumą finansuoti ir pateikia EGF paraišką vadovaujančiajai institucijai dėl lėšų pervedimo tarpinei institucijai, jei bendra pagal tarpinės institucijos pateiktus mokėjimo prašymus išmokėta suma (įskaitant ir pervestą avansą projektui vykdyti) nėra pasiekusi sutartyje projektui įgyvendinti skirtos sumos, per 30 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo dienos.

21. Jeigu dalis išlaidų pripažįstamos netinkamomis finansuoti, apie tai ESFA raštu informuoja projekto vykdytoją.

22. Vadovaujančioji institucija gauna iš ESFA parengtą Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo paraišką vadovaujančiajai institucijai dėl lėšų pervedimo (2 priedas) kaip pagrindimo dokumentą mokėjimui atlikti.

23. ESFA, patikrinusi galutinį mokėjimo prašymą per 30 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo dienos, pateikia vadovaujančiajai institucijai:

23.1. EGF paraišką vadovaujančiajai institucijai dėl lėšų užskaitymo (3 priedas), jeigu nustato, kad bendra pagal tarpinės institucijos pateiktus mokėjimo prašymus išmokėta suma (įskaitant ir pervestą avansą projektui vykdyti) yra pasiekusi sutartyje projektui įgyvendinti skirtą paramos sumą ir paramos lėšų tarpinei institucijai nereikia pervesti;

23.2. EGF paraišką vadovaujančiajai institucijai dėl lėšų pervedimo tarpinei institucijai, jei bendra pagal projekto vykdytojo pateiktus mokėjimo prašymus išmokėta suma (įskaitant ir pervestą avansą projektui vykdyti) nėra pasiekusi sutartyje projektui įgyvendinti skirtos sumos.

24. Vadovaujančioji institucija prireikus turi teisę iš ESFA gauti išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas.

25. Vadovaujančioji institucija atlieka paraiškos tikrinimą ir perduoda mokėjimo institucijai. Vadovaujančiosios ir mokėjimo institucijų funkcijos, susijusios su paraiškų tikrinimu ir apmokėjimu, reglamentuojamos vidinėse procedūrose.

26. Mokėjimo institucija, vadovaudamasi teisės aktais, reglamentuojančiais valstybės iždo sąskaitos valdymą, perveda lėšas tarpinei institucijai. Mokėjimo institucija projekto įgyvendinimo metu turi kreiptis į Lietuvos Respublikos finansų ministeriją dėl informacijos apie valstybės iždo sąskaitoje sukauptas palūkanas. Projekto vykdytojas turi informuoti ESFA apie palūkanas, sukauptas projekto vykdytojo paramos lėšoms atidarytoje banko sąskaitoje.

27. Vadovaujančiajai institucijai paprašius, ESFA pateikia užpildytą deklaraciją pagal nurodytą formą.

28. Kad EGF lėšomis finansuojami veiksmai nebūtų remiami pagal kitas Bendrijos finansines priemones, vadovaujančioji institucija raštu pateikia tarpinei institucijai ir ESFA gaires dėl dvigubo finansavimo rizikos prevencijos.

29. Tinkamomis finansuoti išlaidos pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tokia tvarka:

29.1. kai tarpinei institucijai pagal jos pateiktus ankstesnius mokėjimo prašymus pervesta suma (įskaitant ir pervestą avansą projektui vykdyti) nesiekia projektui įgyvendinti skirtos paramos lėšų sumos, tinkamos finansuoti išlaidos pagal nustatytą santykį pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tą dieną, kai pagal mokėjimo institucijos parengtą mokėjimo paraišką valstybės iždui arba mokėjimo nurodymą bankui tarpinei institucijai pervedamos valstybės biudžeto lėšos. Jeigu šių valstybės biudžeto programų lėšos pervedamos ne vienu metu, taikoma vėliausio mokėjimo data;

29.2. kai tarpinei institucijai pagal jos pateiktus ankstesnius mokėjimo prašymus pervesta suma (įskaitant ir pervestą avansą projektui vykdyti) yra pasiekusi projektui įgyvendinti skirtą paramos lėšų sumą, tinkamos finansuoti išlaidos pagal nustatytą santykį pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tą dieną, kai ESFA patvirtina tarpinės institucijos pateiktame mokėjimo prašyme nurodytų išlaidų tinkamumą finansuoti.

30. EGF projektų paraiškose suplanuoti pirkimai gali būti pradėti vykdyti prieš lėšų pervedimo sutarčių pasirašymą, projekto vykdytojui prisiimant visišką atsakomybę už skirtų lėšų tinkamumą. Profesinio mokymo programų pirkimai gali būti pradėti vykdyti vadovaujančiajai institucijai pavedus tarpinei institucijai parengti paraišką EGF paramai gauti.

 

III. EGF ATASKAITŲ RENGIMAS IR TEIKIMAS

 

31. Kol negautos EGF lėšos, nepasirašyta sutartis, tarpinė institucija kas ketvirtį teikia pažangos ataskaitas dėl kiekvieno įgyvendinamo projekto atskirai vadovaujančiajai institucijai.

32. Pasirašius sutartį, tarpinė institucija, vadovaudamasi mokėjimo prašymų teikimo grafiku, suderintu su ESFA, privalo teikti ESFA ir kopiją vadovaujančiajai institucijai pažangos ir galutinę ataskaitas dėl kiekvieno įgyvendinamo projekto atskirai:

32.1. pažangos ataskaitą kartu su tarpiniu mokėjimo prašymu (pirmoji pažangos ataskaita kartu su tarpiniu mokėjimo prašymu ESFA teikiama už visą laikotarpį nuo projekto įgyvendinimo pradžios iki ataskaitinio laikotarpio, už kurį teikiamas mokėjimo prašymas, pabaigos);

32.2. galutinę ataskaitą kartu su galutiniu mokėjimo prašymu per 30 dienų nuo projekto įgyvendinimo pabaigos datos, nustatytos sutartyje.

33. Pažangos ataskaitos forma nustatyta šių Taisyklių 4 priede, galutinės ataskaitos forma yra nustatyta Europos Komisijos, kurią tarpinei institucijai pateikia vadovaujančioji institucija.

34. Gavusi pažangos arba galutinę ataskaitą, ESFA ją išnagrinėja per 30 darbo dienų ir nustato, ar projektas vykdomas laikantis sutarties ir paraiškos, pateiktos Europos Komisijai, sąlygų, ar tarpinė institucija pateikė pažangos arba galutinę ataskaitą laiku, ar projektas įgyvendintas pagal finansinį planą, kuris nustatytas paraiškoje ir kt.

35. Kartu su pažangos ir galutine projekto įgyvendinimo ataskaita tarpinė institucija pateikia veiklos, kuriai naudojama techninė pagalba, pagrindžiančius dokumentus.

36. ESFA pažangos ir galutinės ataskaitos tikrinimą atlieka pagal vidines procedūras. Patikrinusi ir įvertinusi pažangos ar galutinę ataskaitą, ESFA gali:

36.1. ją patvirtinti;

36.2. paprašyti tarpinės institucijos papildomos informacijos ir nustatyti terminą, per kurį ji turi pateikti šią informaciją;

36.3. ją atmesti, išdėstydama atmetimo motyvus, ir nustatyti terminą, per kurį tarpinė institucija turi ištaisyti ataskaitos trūkumus ir pateikti naują pažangos ar galutinę ataskaitą.

37. Jeigu tarpinė institucija laiku nepateikia pažangos ar galutinės ataskaitos, ESFA apie tai primena tarpinei institucijai ir nustato terminą, per kurį pažangos ar galutinė ataskaita turi būti pateikta.

38. Vadovaujančiajai institucijai paprašius, tarpinė institucija pateikia informaciją pagal prašomą formą.

39. Vadovaujančioji institucija tarpinės institucijos pateiktos galutinės ataskaitos pagrindu parengia galutinę ataskaitą ir pateikia ją Europos Komisijai per Reglamento 15 straipsnyje nustatytus terminus.

 

IV. EGF PROJEKTŲ PATIKRA VIETOJE

 

40. Patikras atlieka:

40.1. projekto vykdytojas teritorinėse darbo biržose tuo atveju, kai projektai įgyvendinami pagal Reglamento 2 straipsnio b kriterijų;

40.2. ESFA pas projekto vykdytoją.

41. Projekto vykdytojas mažiausiai vieną kartą per projekto įgyvendinimo laikotarpį privalo atlikti patikrą projekto įgyvendinimo vietoje.

42. Patikros vietoje procedūrą nustato projekto vykdytojas vidinėje tvarkoje.

43. ESFA privalo atlikti kiekvieno projekto patikrą vietoje mažiausiai vieną kartą per projekto įgyvendinimo laikotarpį.

44. Patikra vietoje neturi trukdyti įgyvendinti projektą ir neturi reikalauti pernelyg didelių ESFA išteklių. Patikra vietoje atliekama vadovaujantis klausimais, pateiktais patikros vietoje ataskaitoje. Patikros vietoje atlikimas reglamentuojamas ESFA vidinėse procedūrose. ESFA gali tikrinti projekto vykdytojo ir bet kurio kito partnerio (teritorinės darbo biržos) ūkinę veiklą tik tiek, kiek ji yra susijusi su tikrinamo projekto įgyvendinimu.

45. Apie planuojamą patikrą vietoje ESFA turi raštu (faksu arba registruotu paštu) informuoti tarpinę instituciją ir projekto vykdytoją likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki patikros vietoje atlikimo.

46. Atliekant patikrą vietoje, turi būti tikrinama, ar:

46.1. projekto vykdytojo ESFA pateiktuose mokėjimo prašymuose, projekto ataskaitose ir kituose dokumentuose nurodyta informacija yra teisinga ir atitinka projekto vykdytojo saugomus originalius dokumentus;

46.2. nėra padaryta Europos Sąjungos ir nacionalinių teisės aktų pažeidimų projekto vykdytojui naudojant paramos lėšas;

46.3. įgyvendinamos projekto viešinimo ir informavimo priemonės.

47. Kitus patikros vietoje tikrinimo elementus ESFA nustato vidinėje projektų patikros vietoje procedūroje, atsižvelgdama į Europos Komisijai pateiktas paraiškas.

48. Atlikdama patikrą vietoje, nustačius neatitikimus, kurie nepažeidžia paraiškoje nustatytų sąlygų ir gali būti projekto vykdytojo ištaisyti, ESFA patikros vietoje suvestinėje suformuluoja pastabas apie nustatytus neatitikimus bei nurodo terminą, per kurį nurodyti neatitikimai privalo būti pašalinti. Jei patikros vietoje suvestinė nėra parengiama patikros vietoje metu, ji turi būti parengiama per 10 darbo dienų nuo patikros atlikimo datos ir 2 egzemplioriai siunčiami projekto vykdytojui paštu, kurių vienas pasirašytas grąžinamas ESFA. Projekto vykdytojas pateikia ESFA laisvos formos ataskaitą apie nurodytų neatitikimų pašalinimą.

49. Patikros vietoje metu įtarusi pažeidimų, ESFA atlieka tyrimą šių Taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka.

 

V. EGF PAŽEIDIMŲ TYRIMO IR NUSTATYMO TVARKA

 

50. Jeigu projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, nesilaiko Europos Komisijai pateiktoje paraiškoje ir (arba) sutartyje įtvirtintų nuostatų, ESFA turi teisę inicijuoti, o vadovaujančioji institucija turi teisę vienašaliu sprendimu sumažinti, sustabdyti arba nutraukti projekto finansavimą ir (ar) pareikalauti grąžinti sumokėtas lėšas ar jų dalį. Jeigu įtariama, kad projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, pažeidė Lietuvos Respublikos ir (ar) ES teisės aktus ir dėl to atsirado ar galėjo atsirasti Lietuvos Respublikos valstybės ir (ar) ES biudžeto nuostolių, patyrus nepagrįstų išlaidų, šiose Taisyklėse nustatyta tvarka atliekamas įtariamo pažeidimo tyrimas ir nustatomas arba nenustatomas pažeidimas.

51. ESFA atlieka įtariamo pažeidimo tyrimą ir nustato arba nenustato pažeidimo. Nustačius pažeidimą, ESFA šiose Taisyklėse nustatyta tvarka teikia vadovaujančiajai institucijai siūlymus dėl sankcijų taikymo projektui. Sprendimą dėl sankcijų taikymo priima vadovaujančioji institucija šiose Taisyklėse nustatyta tvarka.

52. Pažeidimą gali įtarti ESFA, vadovaujančioji, mokėjimo, tarpinė institucijos, Valstybės kontrolė, Europos Komisija, Europos Audito rūmai. Taip pat pažeidimas gali būti įtartas gavus informaciją iš trečiųjų asmenų. Įtarus pažeidimą, raštu informuojama ESFA, kuri atlieka pažeidimo tyrimą šiose Taisyklėse nustatyta tvarka.

53. Įtaręs pažeidimą, ESFA atsakingas darbuotojas apie tai raštu informuoja ESFA pažeidimų kontrolierių ESFA vidinėse procedūrose nustatyta tvarka.

54. ESFA pažeidimų kontrolierius:

54.1. gavęs informaciją apie įtariamą pažeidimą, suteikia įtariamam pažeidimui unikalų kodą ir registruoja Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo projektų Lietuvoje nustatytų ir įtariamų pažeidimų registracijos žurnale (7 priedas);

54.2. įvertinęs su pažeidimu susijusią informaciją, gali sustabdyti tarpinės institucijos pateiktų mokėjimo prašymų nagrinėjimą, elektroniniu paštu informuodamas už EGF administravimą atsakingus padalinius;

54.3. per 20 darbo dienų nuo informacijos apie įtariamą pažeidimą gavimo dienos atlieka tyrimą, atlikdamas papildomų dokumentų patikrinimą ir (arba) patikrą vietoje. Tais atvejais, kai dėl įtariamo pažeidimo reikia kompetentingos institucijos išvados arba papildomos informacijos iš projekto vykdytojo ir (ar) kitų institucijų ar įstaigų, pažeidimo tyrimo terminas gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip iki 60 darbo dienų, ESFA vadovo ar jo įgalioto asmens sprendimu, kuriame taip pat turi būti nurodytos priežastys, dėl kurių pratęsiamas pažeidimo tyrimas;

54.4. baigęs tyrimą, užpildo Pranešimo apie pažeidimą formą (5 priedas) pagal Pranešimo apie pažeidimą pildymo instrukciją (6 priedas).

55. Pažeidimas gali būti ištaisomas paties projekto vykdytojo, nustatant terminą atlikti tam tikrus veiksmus. Jeigu ESFA nusprendžia, kad įtariamą pažeidimą gali ištaisyti projekto vykdytojas, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pažeidimo įtarimo dienos ESFA raštu informuoja projekto vykdytoją apie įtariamą pažeidimą, jo ištaisymo būdus ir nurodo projekto vykdytojui terminą, per kurį įtariamas pažeidimas turi būti ištaisytas, ir apie atliktus veiksmus raštu informuoja ESFA.

56. ESFA projekto vykdytojui gali nurodyti tokius įtariamų pažeidimų ištaisymo būdus:

56.1. atvykti ir pateikti arba atsiųsti papildomus dokumentus ir (ar) duomenis, kuriais pagrindžiami projekto vykdytojo jau pateikti dokumentai ir (ar) duomenys;

56.2. patikslinti ir papildyti mokėjimo prašymą ir (ar) pateikti papildomus išlaidų pagrindimo bei išlaidų apmokėjimo įrodymo arba kitus dokumentus;

56.3. kitus būdus.

57. ESFA turi užtikrinti, kad su pažeidimu susijusios netinkamos finansuoti projekto išlaidos projekto vykdytojui nebūtų apmokėtos ar pripažintos tinkamomis finansuoti anksčiau nei pažeidimas ištaisomas šių Taisyklių 55 punkte nustatyta tvarka.

58. Įtariamas pažeidimas taip pat gali būti ištaisomas, ESFA patvirtinant tinkamų išlaidų dalį.

59. Jei įtariamas pažeidimas neištaisomas, kaip nustatyta šių Taisyklių 55–56 punktuose, ESFA apie nustatytą pažeidimą informuoja vadovaujančiąją instituciją ir gali prašyti vadovaujančiosios institucijos sustabdyti paramos lėšų išmokėjimą, jei bendra pagal tarpinės institucijos pateiktus mokėjimo prašymus išmokėta suma (įskaitant ir pervestą avansą projektui vykdyti) nėra pasiekusi sutartyje projektui įgyvendinti skirtos sumos, ir teikia vieną iš šių Taisyklių 60 punkte nurodytų siūlymų dėl sankcijų taikymo projekto vykdytojui. Informuodama vadovaujančiąją instituciją, ESFA naudoja Pranešimo apie pažeidimą formą (5 priedas), kuri pildoma pagal Pranešimų apie pažeidimą pildymo instrukciją (6 priedas). Kartu su pranešimu apie pažeidimą ESFA pateikia visus turimus su pažeidimu susijusius dokumentus ir kitą informaciją.

60. Įtarus nusikalstamą veiką, ESFA nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, informuoja vadovaujančiąją instituciją ir Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau vadinama – FNTT) bei gali prašyti vadovaujančiosios institucijos sustabdyti paramos lėšų išmokėjimą, jei bendra pagal tarpinės institucijos pateiktus mokėjimo prašymus išmokėta suma (įskaitant ir pervestą avansą projektui vykdyti) nėra pasiekusi sutartyje projektui įgyvendinti skirtos sumos.

61. Vadovaujančioji institucija, gavusi informaciją apie nustatytą pažeidimą, priima vieną iš šių sprendimų:

61.1. nutraukti sutartį ir pareikalauti grąžinti išmokėtas lėšas;

61.2. sumažinti skirtą paramos sumą ir (arba) pareikalauti sugrąžinti išmokėtas paramos lėšas;

61.3. atmesti siūlymą, kaip nepagrįstą;

61.4. priimti kitą sprendimą.

62. Sprendimui priimti gali būti sudaroma darbo grupė. Parengtas sprendimas įforminamas vadovaujančiosios institucijos kanclerio potvarkiu arba vadovaujančiosios institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens sprendimu. Paramos lėšų išmokėjimas gali būti atnaujintas, jeigu jis buvo sustabdytas, tik projekto vykdytojui pašalinus visus nustatytus pažeidimus ir (ar) gavus išvadas iš FNTT arba teismo nutartį, jei bendra pagal tarpinės institucijos pateiktus mokėjimo prašymus išmokėta suma (įskaitant ir pervestą avansą projektui vykdyti) nėra pasiekusi sutartyje projektui įgyvendinti skirtos sumos.

63. Vadovaujančioji institucija, priimdama sprendimą dėl netinkamai įgyvendinamų projektų, atsižvelgia į tai, ar projektas įgyvendinamas netinkamai dėl projekto vykdytojo kaltės bei aplaidumo, ar dėl objektyvių aplinkybių, kurių buvo neįmanoma numatyti rengiant paraišką.

64. Vadovaujančioji institucija, priėmusi sprendimą dėl sankcijų taikymo projektui, nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, apie priimtą sprendimą informuoja projekto vykdytoją, rašto kopiją pateikdama ESFA ir mokėjimo institucijai. Vadovaujančioji institucija, prieš priimdama vieną iš šių Taisyklių 61 punkte nurodytų sprendimų, gali prašyti ESFA pateikti motyvuotus paaiškinimus, papildomą informaciją ir dokumentus ir nustatyti papildomos informacijos pateikimo terminus.

65. Tuo atveju, jei nustatytas pažeidimas yra susijęs su projekto vykdytojui išmokėtomis paramos lėšomis ir vadovaujančioji institucija priima sprendimą jas susigrąžinti, šios lėšos yra susigrąžinamos šių Taisyklių VI skyriuje nustatyta tvarka.

66. Projekto vykdytojas, gavęs sprendimą dėl sutarties nutraukimo ir (arba) paramos lėšų gražinimo, privalo per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus ir apie jų įvykdymą raštu informuoti vadovaujančiąją instituciją ir ESFA. Šis terminas negali būti trumpesnis kaip 10 dienų, jei paramos teikimas sustabdomas, ir 30 dienų, jei reikalaujama grąžinti išmokėtas lėšas.

67. Informacijos apie pažeidimus ir pažeidimų ataskaitų teikimas:

67.1. ESFA Taisyklių 68 punkte nustatyta tvarka teikia vadovaujančiajai institucijai Pranešimus apie pažeidimus (5 priedas), taip pat šių pranešimų elektronines versijas. Pranešimai apie pažeidimus neteikiami vadovaujančiajai institucijai, jeigu pažeidimų per ataskaitinį laikotarpį užfiksuota nebuvo;

67.2. vadovaujančioji institucija šių Taisyklių nustatyta tvarka teikia FNTT Pranešimus apie pažeidimus (5 priedas), bet tik tokiu atveju, jeigu tie pažeidimai yra nusikalstamo pobūdžio.

68. Jeigu per ketvirtį buvo nustatytas ir pažeidimų registracijos žurnale užregistruotas pažeidimas (-ai), ESFA pažeidimų kontrolierius rengia ketvirtines ataskaitas, išskirdamas pažeidimus iki 10 000,00 litų ir mažesnius pažeidimus bei aprašydamas jų šalinimo eigą, taip pat rengia išvadas ir rekomendacijas, skirtas sisteminiams trūkumams nustatyti, užkirsti kelią panašiems pažeidimams ir efektyviau juos šalinti, arba organizuoja šių rekomendacijų rengimą. Į šias ataskaitas yra įtraukiama detali informacija, kokių konkrečių veiksmų buvo imtasi atsižvelgiant į kitų institucijų prieš tai pateiktas rekomendacijas. Su išvadomis, rekomendacijomis bei kita naudinga informacija yra supažindinamos vadovaujančioji, mokėjimo, tarpinė institucijos.

69. Sisteminius trūkumus nustato ir analizuoja ESFA pažeidimų kontrolierius, kuris kontroliuoja ir prižiūri sisteminių trūkumų šalinimo priemones ir jų vykdymą.

70. Nustačiusi sistemiškai pasikartojančius pažeidimus administruojant EGF lėšas ir ESFA rekomendavus, vadovaujančioji institucija turi teisę sustabdyti paramos teikimą pagal atitinkamą sutartį. Sistemiškai pasikartojantis pažeidimas yra toks projekto vykdytojo arba vadovaujančiosios, mokėjimo, tarpinės institucijų ESFA užfiksuotas pakartotinis veikimas ar neveikimas, didelio masto, panašaus pobūdžio, vienarūšis, dėl kurio gali arba galėjo atsirasti valstybės ir (arba) Europos Bendrijų biudžeto nuostolių.

 

VI. EGF LĖŠŲ GRĄŽINIMAS

 

71. Pagrindas tarpinei institucijai grąžinti gautas EGF lėšas yra vadovaujančiosios institucijos sprendimas susigrąžinti lėšas arba įsiteisėjęs Lietuvos Respublikos teismo sprendimas dėl lėšų panaudojimo ne pagal paskirtį ir (ar) nustatytą tvarką. Lėšos grąžinamos į vadovaujančiosios institucijos sprendime susigrąžinti lėšas nurodytą sąskaitą.

72. Sprendimas priimamas ir lėšos turi būti susigrąžinamos, jeigu:

72.1. projekto vykdytojas, tarpinė, vadovaujančioji, mokėjimo institucijos arba ESFA nesilaikė ES ir (arba) Lietuvos Respublikos teisės aktų ir (arba) tarptautinių sutarčių ir dėl to:

72.1.1. tarpinei institucijai išmokėta arba už jį sumokėta didesnė nei priklauso lėšų suma, kuri nurodyta sutartyje;

72.1.2. su tarpine institucija, nesilaikant ES ir (arba) Lietuvos Respublikos teisės aktų ir (arba) tarptautinių sutarčių, buvo pasirašyta sutartis;

72.1.3. nutraukiama sutartis su tarpine institucija;

72.2. tarpinei institucijai išmokėta arba už jį sumokėta lėšų suma didesnė nei ESFA pripažintų tinkamomis finansuoti išlaidų suma.

73. Sprendimas susigrąžinti lėšas priimamas, jeigu atsiranda šių Taisyklių 72 punkte nurodytos aplinkybės. Įgaliotoms atlikti auditą institucijoms audito metu nustačius netinkamas finansuoti išlaidas, vadovaujančioji institucija privalo per 14 dienų inicijuoti netinkamų finansuoti išlaidų susigrąžinimą iš projekto vykdytojo. Galutinį sprendimą priima vadovaujančioji institucija kanclerio potvarkiu arba vadovaujančiosios institucijos vadovo arba jo įgalioto atstovo sprendimu.

74. Vadovaujančioji institucija nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo susigrąžinti lėšas priėmimo, apie priimtą sprendimą raštu informuoja tarpinę instituciją, projekto vykdytoją ir ESFA. Vadovaujančioji institucija turi imtis visų priemonių, kad projekto vykdytojas, kuriam išsiųstas sprendimas susigrąžinti lėšas, per sprendime nustatytą terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 30 kalendorinių dienų nuo sprendimo priėmimo dienos, grąžintų sprendime nurodytą lėšų sumą į vadovaujančiosios institucijos nurodytą sąskaitą.

75. Vadovaujančiosios institucijos sprendime susigrąžinti lėšas nurodomas delspinigių, kuriuos privalo mokėti projekto vykdytojas už kiekvieną pavėluotą grąžinti lėšas dieną, dydis. Delspinigių dydį nustato Lietuvos Respublikos finansų ministras atskiru įsakymu kiekvienam ketvirčiui.

76. Vadovaujančioji institucija visas paramos lėšas, kurias projekto vykdytojas privalo grąžinti ir (arba) grąžina į sprendime nurodytą sąskaitą, įtraukia į apskaitą bei registruoja Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo projektų grąžintų, grąžintinų sumų registravimo žurnale (8 priedas).

77. Vadovaujančiajai institucijai grąžintos lėšos per 5 darbo dienas nuo jų gavimo į sprendime nurodytą sąskaitą privalo būti pervestos į Lietuvos Respublikos finansų ministerijos valstybės iždo sąskaitą.

 

VII. EGF VIEŠINIMAS

 

78. Informavimo ir viešinimo veiksmai turi padidinti visuomenės ir tikslinės grupės susidomėjimą EGF teikiamomis galimybėmis, užtikrinti EGF įgyvendinimo proceso skaidrumą.

79. Visose informavimo ir viešinimo priemonėse turi būti naudojamas Europos Komisijos EGF logotipas, ES ženklas. Rekomenduojama kartu su anksčiau išvardintais ženklais naudoti ir vadovaujančiosios institucijos logotipą bei darbo biržos logotipą. Atitinkamų ženklų naudojimas turi būti toks, kaip yra nustatyta Informavimo apie Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL programos paramą pagal 2004–2006 m. Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo strategijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. A1-115 (Žin., 2005, Nr. 57-1970). Visi ženklai dedami greta.

80. EGF viešinimo veiksmai, suplanuojami rengiant paraišką ir įtraukiami į paraišką Europos Komisijai. Vadovaujančioji institucija paprašo tarpinės institucijos per rašte nurodytus terminus pateikti viešinimo veiksmų planą pagal jų kompetenciją.

81. Gavus viešinimo veiksmų planą iš tarpinės institucijos, įvertinamas plano tinkamumas, pagrįstumas, jo pagrindu parengiamas bendras viešinimo veiksmų planas. Viešinimo veiksmų planas išsiunčiamas tarpinei institucijai vykdyti. Tarpinė institucija nevykdo viešinimo plane numatytų priemonių, jeigu gauna vadovaujančiosios institucijos raštą apie tai, kad negauta EGF parama.

82. Lėšos EGF informavimo ir viešinimo veikloms naudojamos iš atitinkamo projekto techninės pagalbos lėšų.

 

VIII. DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS IR PRIEINAMUMAS

 

83. Vadovaujančioji, mokėjimo, tarpinė institucijos, ESFA bei projektų vykdytojai visų su EGF įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą organizuoja, vadovaudamiesi Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 1997 m. rugpjūčio 15 d. įsakymu Nr. 38 (Žin., 1997, Nr. 78-2006), ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

84. Vadovaujančioji, mokėjimo, tarpinė institucijos, ESFA bei projektų vykdytojai privalo užtikrinti su EGF įgyvendinimu susijusių dokumentų saugumą ir prieinamumą vadovaujančiosios, mokėjimo, tarpinės institucijų, ESFA, Valstybės kontrolės, Europos Komisijos, Europos Audito Rūmų įgaliotiems atstovams bei kitoms suinteresuotoms institucijoms.

85. Projekto vykdytojas saugo:

85.1. pažangos ir galutinių projekto įgyvendinimo ataskaitų ir jų priedų kopijas, kitų su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus bei kitų partnerių visų su projekto vykdymu susijusių dokumentų oficialiai patvirtintas kopijas;

85.2. mokėjimo prašymų kopijas, išlaidas pateisinančių ir jų pagrįstumą įrodančių dokumentų originalus bei kitų partnerių visų su projekto vykdymu susijusių dokumentų oficialiai patvirtintas kopijas;

85.3. susirašinėjimo su vadovaujančiąja, mokėjimo, tarpine institucija, ESFA dokumentų originalus arba kopijas;

85.4. viešųjų pirkimų vykdymo dokumentų originalus arba kopijas;

85.5. įgyvendintas viešinimo priemones įrodančius dokumentus ir kt.

86. Tarpinė institucija saugo:

86.1. susirašinėjimo su vadovaujančiąja institucija paraiškų rengimo klausimais dokumentų originalus arba kopijas;

86.2. susirašinėjimo su vadovaujančiąja, mokėjimo ar ESFA dokumentų originalus arba kopijas;

86.3. lėšų pervedimo sutarčių originalus;

86.4. pažangos ir galutinių projekto įgyvendinimo ataskaitų ir jų priedų kopijas bei kitų su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų kopijas;

86.5. mokėjimo prašymų kopijas, išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentų oficialiai patvirtintas kopijas;

86.6. kai projektai įgyvendinami esant atleidimui įmonėje (įmonėse) (Reglamento 2 straipsnio a kriterijus) – galutinio mokėjimo prašymo kopiją, išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentų oficialiai patvirtintas kopijas;

87. ESFA saugo:

87.1. mokėjimo prašymų originalus, jų priedų kopijas;

87.2. EGF paraiškų vadovaujančiajai institucijai dėl lėšų pervedimo ir EGF paraiškų vadovaujančiajai institucijai dėl lėšų užskaitymo originalus;

87.3. pažangos ir galutinių projektų įgyvendinimo ataskaitų originalus ir jų priedų kopijas bei kitų su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų kopijas;

87.4. patikrų vietoje suvestinių originalus;

87.5. visų susirašinėjimo su vadovaujančiąja ir mokėjimo institucijomis bei projektų vykdytojais dokumentų originalus ar kopijas ir kt.

88. Vadovaujančioji institucija saugo:

88.1. tarpinės institucijos parengtą paraiškos EGF finansinei paramai gauti originalą ir paraiškos, pateiktos Europos Komisijai, kopijas;

88.2. tarpinės institucijos pateiktų ataskaitų kopijas (pažangos, galutinės);

88.3. gautų EGF paraiškų vadovaujančiajai institucijai dėl lėšų pervedimo ir EGF paraiškų vadovaujančiajai institucijai dėl lėšų užskaitymo kopijas;

88.4. visų susirašinėjimo su mokėjimo institucija, ESFA ir projekto vykdytojais originalus ar kopijas;

88.5. visų susirašinėjimo su Europos Komisija ir kitomis valstybės institucijomis dėl EGF įgyvendinimo dokumentų originalus ar kopijas.

89. Mokėjimo institucija saugo:

89.1. sutarties dėl EGF lėšų pervedimo originalą;

89.2. tarpinės institucijos pateikto prašymo ir ESFA pateiktų EGF paraiškų vadovaujančiajai institucijai dėl lėšų pervedimo ir EGF paraiškų vadovaujančiajai institucijai dėl lėšų užskaitymo originalus ir kt.

 

_________________

 

 

Europos prisitaikymo prie globalizacijos

padarinių fondo projektų finansavimo

ir administravimo taisyklių

1 priedas

 

(Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo mokėjimo prašymo forma)

 

Mokėjimo prašymo gavimo registracijos žyma

 

________________________

(data, iki kurios turėjo būti pateiktas mokėjimo prašymas)

 

__________________________________________________________________________

(projekto vykdytojo pavadinimas)

 

__________________________________________________________________________

(projekto vykdytojo kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

______________________

(adresatas)

 

EUROPOS PRISITAIKYMO PRIE GLOBALIZACIJOS PADARINIŲ FONDO MOKĖJIMO PRAŠYMAS

 

__________

(data)

Nr. ____________

 

1. Bendra informacija

 

Programa

 

Paraiškos, pateiktos Europos Komisijai, numeris

 

Paramos suma pagal finansinį planą

 

Deklaruojama suma, Lt

 

Projekto įgyvendinimo laikotarpis

pradžia

pabaiga

Laikotarpis už kurį teikiamas mokėjimo prašymas

pradžia

pabaiga

Ar projekto vykdytojas yra PVM mokėtojas (pažymėti X)

£[] taip

£[] ne

PVM mokėtojo kodas

Projekto vadovas (vardas, pavardė, pareigos projekte, telefonas, faksas, el. paštas)

 

Projekto finansininkas (vardas, pavardė, pareigos projekte, telefonas, faksas, el. paštas)

 

Banko pavadinimas

 

Banko kodas

 

Banko sąskaitos numeris

 

 

2. Išlaidas, patirtas per atsiskaitymo laikotarpį, pateisinančių ir jų apmokėjimą įrodančių dokumentų sąrašas

 

Detalaus projekto biudžeto išlaidų kategorijos

Išlaidas pateisinantys dokumentai

Pastabos

Pavadinimas

Numeris

Data

Iš viso

1

2

3

4

5

6

A. Vykdymas

 

 

 

 

 

A1. Mokymas ir perkvalifikavimas

 

 

 

 

 

A2. Pagalba įsidarbinant atleistiems asmenims

 

 

 

 

 

A2.1. Viešieji darbai

 

 

 

 

 

A2.2. Darbo įgūdžių įgijimo rėmimas

 

 

 

 

 

A2.3. Įdarbinimas subsidijuojant

 

 

 

 

 

A3. Mokymo stipendijos

 

 

 

 

 

A4. Savarankiško užimtumo rėmimas

 

 

 

 

 

A5. Bedarbių teritorinio judumo rėmimas

 

 

 

 

 

A6. Vienkartinė įsidarbinimo išmoka

 

 

 

 

 

A7. Išmoka paskutinės darbovietės vidutinio darbo užmokesčio ir darbo užmokesčio naujojoje darbovietėje skirtumui kompensuoti

 

 

 

 

 

A8. Išmoka darbo paieškos išlaidoms kompensuoti

 

 

 

 

 

A9. Išmoka vaiko (vaikų) ir neįgaliųjų šeimos narių (vaiko (įvaikio), sutuoktinio, tėvo, motinos) priežiūros paslaugoms kompensuoti

 

 

 

 

 

A10. Išmoka verslumui skatinti

 

 

 

 

 

A11. Išmoka kvalifikacijos kėlimo išlaidoms kompensuoti

 

 

 

 

 

A12. Pagalba ieškant darbo

 

 

 

 

 

Tarpinė vykdymo suma

 

 

 

 

 

B. Techninė parama

 

 

 

 

 

B1. Parengiamasis etapas

 

 

 

 

 

B2. Vadovavimas

 

 

 

 

 

B3. Informavimas ir viešinimas

 

 

 

 

 

B.4. Kontrolė

 

 

 

 

 

Tarpinė techninės paramos suma

 

 

 

 

 

Iš viso išlaidų

 

 

 

 

 

 

Detalaus projekto biudžeto išlaidų kategorijos

Išlaidų ekonominė klasifikacija (kodas ir pavadinimas)

Išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai

Pavadinimas

Numeris

Data

Išmokėta, Lt

1

7

8

9

10

11

A. Vykdymas

 

 

 

 

 

A1. Mokymas ir perkvalifikavimas

 

 

 

 

 

A2. Pagalba įsidarbinant atleistiems asmenims

 

 

 

 

 

A2.1. Viešieji darbai

 

 

 

 

 

A2.2. Darbo įgūdžių įgijimo rėmimas

 

 

 

 

 

A2.3. Įdarbinimas subsidijuojant

 

 

 

 

 

A3. Mokymo stipendijos

 

 

 

 

 

A4. Savarankiško užimtumo rėmimas

 

 

 

 

 

A5. Bedarbių teritorinio judumo rėmimas

 

 

 

 

 

A6. Vienkartinė įsidarbinimo išmoka

 

 

 

 

 

A7. Išmoka paskutinės darbovietės vidutinio darbo užmokesčio ir darbo užmokesčio naujojoje darbovietėje skirtumui kompensuoti

 

 

 

 

 

A8. Išmoka darbo paieškos išlaidoms kompensuoti

 

 

 

 

 

A9. Išmoka vaiko (vaikų) ir neįgaliųjų šeimos narių (vaiko (įvaikio), sutuoktinio, tėvo, motinos) priežiūros paslaugoms kompensuoti

 

 

 

 

 

A10. Išmoka verslumui skatinti

 

 

 

 

 

A11. Išmoka kvalifikacijos kėlimo išlaidoms kompensuoti

 

 

 

 

 

A12. Pagalba ieškant darbo

 

 

 

 

 

Tarpinė vykdymo suma

 

 

 

 

 

B. Techninė parama

 

 

 

 

 

B1. Parengiamasis etapas

 

 

 

 

 

B2. Vadovavimas

 

 

 

 

 

B3. Informavimas ir viešinimas

 

 

 

 

 

B.4. Kontrolė

 

 

 

 

 

Tarpinė techninės paramos suma

 

 

 

 

 

Iš viso išlaidų

 

 

 

 

 


 

Detalaus projekto biudžeto išlaidų kategorijos

Mokėjimo prašyme deklaruoja-ma suma, Lt

Iš jų EGF lėšos, Lt (12 stulpelis x 0,65)

Europos socialinio fondo agentūros sprendimas (komentaras)*

Pripažintos tinkamomis finansuoti išlaidos, Lt

Iš jų EGF lėšos, Lt (14 stulpelis x 0,65)

1

12

13

14

15

A. Vykdymas

 

 

 

 

A1. Mokymas ir perkvalifikavimas

 

 

 

 

A2. Pagalba įsidarbinant atleistiems asmenims

 

 

 

 

A2.1. Viešieji darbai

 

 

 

 

A2.2. Darbo įgūdžių įgijimo rėmimas

 

 

 

 

A2.3. Įdarbinimas subsidijuojant

 

 

 

 

A3. Mokymo stipendijos

 

 

 

 

A4. Savarankiško užimtumo rėmimas

 

 

 

 

A5. Bedarbių teritorinio judumo rėmimas

 

 

 

 

A6. Vienkartinė įsidarbinimo išmoka

 

 

 

 

A7. Išmoka paskutinės darbovietės vidutinio darbo užmokesčio ir darbo užmokesčio naujojoje darbovietėje skirtumui kompensuoti

 

 

 

 

A8. Išmoka darbo paieškos išlaidoms kompensuoti

 

 

 

 

A9. Išmoka vaiko (vaikų) ir neįgaliųjų šeimos narių (vaiko (įvaikio), sutuoktinio, tėvo, motinos) priežiūros paslaugoms kompensuoti

 

 

 

 

A10. Išmoka verslumui skatinti

 

 

 

 

A11. Išmoka kvalifikacijos kėlimo išlaidoms kompensuoti

 

 

 

 

A12. Pagalba ieškant darbo

 

 

 

 

Tarpinė vykdymo suma

 

 

 

 

B. Techninė parama

 

 

 

 

B1. Parengiamasis etapas

 

 

 

 

B2. Vadovavimas

 

 

 

 

B3. Informavimas ir viešinimas

 

 

 

 

B.4. Kontrolė

 

 

 

 

Tarpinė techninės paramos suma

 

 

 

 

Iš viso išlaidų

 

 

 

 

* Pildo Europos socialinio fondo agentūra.


 

3. Visos iki mokėjimo prašymo pateikimo datos patirtos ir apmokėtos išlaidos pagal išlaidų kategorijas

 

Detalaus projekto biudžeto išlaidų kategorijos

Planuojama skirti biudžeto išlaidų kategorijai suma pagal finansinį planą, Lt

Mokėjimo prašyme deklaruoja-mos išlaidos, Lt (2 lentelės 12 stulpelis)

Europos socialinio fondo agentūros sprendimas dėl prašomų pripažinti tinkamomis finansuoti išlaidų sumos, Lt*

Šiame mokėjimo prašyme pripažintos tinkamomis finansuoti išlaidos, Lt

Iš jų EGF lėšos, Lt

1

2

3

4

5

A. Vykdymas

 

 

 

 

A1. Mokymas ir perkvalifikavimas

 

 

 

 

A2. Pagalba įsidarbinant atleistiems asmenims

 

 

 

 

A2.1. Viešieji darbai

 

 

 

 

A2.2. Darbo įgūdžių įgijimo rėmimas

 

 

 

 

A2.3. Įdarbinimas subsidijuojant

 

 

 

 

A3. Mokymo stipendijos

 

 

 

 

A4. Savarankiško užimtumo rėmimas

 

 

 

 

A5. Bedarbių teritorinio judumo rėmimas

 

 

 

 

A6. Vienkartinė įsidarbinimo išmoka

 

 

 

 

A7. Išmoka paskutinės darbovietės vidutinio darbo užmokesčio ir darbo užmokesčio naujojoje darbovietėje skirtumui kompensuoti

 

 

 

 

A8. Išmoka darbo paieškos išlaidoms kompensuoti

 

 

 

 

A9. Išmoka vaiko (vaikų) ir neįgaliųjų šeimos narių (vaiko (įvaikio), sutuoktinio, tėvo, motinos) priežiūros paslaugoms kompensuoti

 

 

 

 

A10. Išmoka verslumui skatinti

 

 

 

 

A11. Išmoka kvalifikacijos kėlimo išlaidoms kompensuoti

 

 

 

 

A12. Pagalba ieškant darbo

 

 

 

 

Tarpinė vykdymo suma

 

 

 

 

B. Techninė parama

 

 

 

 

B1. Parengiamasis etapas

 

 

 

 

B2. Vadovavimas

 

 

 

 

B3. Informavimas ir viešinimas

 

 

 

 

B4. Kontrolė

 

 

 

 

Tarpinė techninės paramos suma

 

 

 

 

Iš viso išlaidų

 

 

 

 

 

Detalaus projekto biudžeto išlaidų kategorijos

Europos socialinio fondo agentūros sprendimas dėl prašomų pripažinti tinkamomis finansuoti išlaidų sumos, Lt*

Likusios patirti projekto įgyvendinimo išlaidos, Lt*

Iš jų EGF lėšos, Lt*

Pastabos

Iki šio mokėjimo prašymo pateikimo datos pripažintos tinkamomis finansuoti išlaidos, Lt

Iš jų EGF lėšos, Lt

1

6

7

8=2-4-6

9=8*0,65

10

A. Vykdymas

 

 

 

 

 

A1. Mokymas ir perkvalifikavimas

 

 

 

 

 

A2. Pagalba įsidarbinant atleistiems asmenims

 

 

 

 

 

A2.1. Viešieji darbai

 

 

 

 

 

A2.2. Darbo įgūdžių įgijimo rėmimas

 

 

 

 

 

A2.3. Įdarbinimas subsidijuojant

 

 

 

 

 

A3. Mokymo stipendijos

 

 

 

 

 

A4. Savarankiško užimtumo rėmimas

 

 

 

 

 

A5. Bedarbių teritorinio judumo rėmimas

 

 

 

 

 

A6. Vienkartinė įsidarbinimo išmoka

 

 

 

 

 

A7. Išmoka paskutinės darbovietės vidutinio darbo užmokesčio ir darbo užmokesčio naujojoje darbovietėje skirtumui kompensuoti

 

 

 

 

 

A8. Išmoka darbo paieškos išlaidoms kompensuoti

 

 

 

 

 

A9. Išmoka vaiko (vaikų) ir neįgaliųjų šeimos narių (vaiko (įvaikio), sutuoktinio, tėvo, motinos) priežiūros paslaugoms kompensuoti

 

 

 

 

 

A10. Išmoka verslumui skatinti

 

 

 

 

 

A11. Išmoka kvalifikacijos kėlimo išlaidoms kompensuoti

 

 

 

 

 

A12. Pagalba ieškant darbo

 

 

 

 

 

Tarpinė vykdymo suma

 

 

 

 

 

B. Techninė parama

 

 

 

 

 

B1. Parengiamasis etapas

 

 

 

 

 

B2. Vadovavimas

 

 

 

 

 

B3. Informavimas ir viešinimas

 

 

 

 

 

B4. Kontrolė

 

 

 

 

 

Tarpinė techninės paramos suma

 

 

 

 

 

Iš viso išlaidų

 

 

 

 

 

* Pildo Europos socialinio fondo agentūra.

 


4. Priedai (pažymėti X)

 

£[] 1. Pažangos ataskaita.

£[] 2. Auditoriaus išvada ir audito ataskaita (tik su galutiniu mokėjimo prašymu).

£[] 3. Galutinė ataskaita

£[] 4. Kita _____________________________________.

(įrašyti)

 

5. Projekto vykdytojo deklaracija

 

Patvirtinu, kad šiame dokumente ir jo prieduose pateikta informacija yra teisinga.

 

___________________

(projekto vykdytojo vadovo pareigų pavadinimas)

___________________

(projekto vadovo pareigų pavadinimas)

___________________

(projekto finansininko pareigų pavadinimas)

_____________

(parašas)

_____________

(parašas)

_____________

(parašas)

____________

(vardas ir pavardė)

____________

(vardas ir pavardė)

____________

(vardas ir pavardė)

 

_________________

 


Europos prisitaikymo prie globalizacijos

padarinių fondo projektų finansavimo

ir administravimo taisyklių

2 priedas

 

(Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo paraiškos vadovaujančiajai institucijai dėl lėšų pervedimo forma)

 

Europos socialinio fondo agentūra

(institucijos pavadinimas)

 

__________________________________________________________________________

(Europos socialinio fondo agentūros kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija

(adresatas)

 

EUROPOS PRISITAIKYMO PRIE GLOBALIZACIJOS PADARINIŲ FONDO PARAIŠKA VADOVAUJANČIAJAI INSTITUCIJAI

DĖL LĖŠŲ PERVEDIMO

 

________________ Nr. __________

(data)

 

Paraiškos, pateiktos Europos Komisijai, numeris

Projekto vykdytojo pavadinimas

Projekto vykdytojo banko kodas:

Projekto vykdytojo banko sąskaitos Nr.

Projekto vykdytojo suteiktas mokėjimo prašymo Nr.

Mokėjimo prašymo registravimo data

Mokėjimo prašymo registravimo Nr.

 

Programos kodas

Funkcinė klasifikacija

Ekonominė klasifikacija

Sutartyje numatyta pagal projektą asignavimų suma, Lt

Išmokėta iš valstybės biudžeto (EGF) pagal projektą lėšų suma, Lt

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma

 

 

 

Programos kodas

Funkcinė klasifikacija

Ekonominė klasifikacija

Prašoma išmokėti iš valstybės biudžeto (EGF) pagal projektą lėšų suma, Lt

Likusi išmokėti iš valstybės biudžeto (EGF) pagal projektą lėšų suma, Lt

1

2

3

6

7=4-5-6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma

 

 

 

______________

(vadovo pareigų pavadinimas)

______________

(pareigų pavadinimas)

A.V.

___________

(parašas)

___________

(parašas)

___________

(vardas ir pavardė)

___________

(vardas ir pavardė)

 

_________________

 


Europos prisitaikymo prie globalizacijos

padarinių fondo projektų finansavimo

ir administravimo taisyklių

3 priedas

 

(Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo paraiškos vadovaujančiajai institucijai dėl lėšų užskaitymo forma)

 

Europos socialinio fondo agentūra

(institucijos pavadinimas)

 

__________________________________________________________________________

(Europos socialinio fondo agentūros kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija

(adresatas)

 

EUROPOS PRISITAIKYMO PRIE GLOBALIZACIJOS PADARINIŲ FONDO PARAIŠKA VADOVAUJANČIAJAI INSTITUCIJAI

DĖL LĖŠŲ UŽSKAITYMO

 

________________ Nr. __________

(data)

 

Paraiškos, pateiktos Europos Komisijai, numeris

Projekto vykdytojo pavadinimas

Projekto vykdytojo banko kodas:

Projekto vykdytojo banko sąskaitos Nr.

Projekto vykdytojo suteiktas mokėjimo prašymo Nr.

Mokėjimo prašymo registravimo data

Mokėjimo prašymo registravimo Nr.

 

Programos kodas

Funkcinė klasifikacija

Ekonominė klasifikacija

Sutartyje numatyta pagal projektą asignavimų suma, Lt

Išmokėtos pagal projektą ir pripažintos deklaruotinomis paramos lėšos, Lt

Išmokėtas avansas, Lt

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma

 

 

 

 

Programos kodas

Funkcinė klasifikacija

Ekonominė klasifikacija

Išmokėta iš valstybės biudžeto (EGF) suma (įskaitant avansą), Lt

Mokėjimo prašyme Nr. __ pripažintos deklaruotinomis paramos lėšos, Lt

Grąžinamos lėšos, Lt

1

2

3

7

8

9=7-5-8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma

 

 

 

 

grąžinama suma

 

 

gautos pajamos

 

 

Grąžinama

 

 

______________

(vadovo pareigų pavadinimas)

______________

(pareigų pavadinimas)

A.V.

__________

(parašas)

__________

(parašas)

_________

(vardas ir pavardė)

_________

(vardas ir pavardė)

_________________

 

Europos prisitaikymo prie globalizacijos

padarinių fondo projektų finansavimo ir

administravimo taisyklių

4 priedas

 

(Projekto pažangos ataskaitos forma)

 

 

(Gavimo registracijos žyma)

 

Registravo

___________________________

(pareigų pavadinimas, parašas, vardas ir pavardė)

 

PROJEKTO PAŽANGOS ATASKAITA

_____________________________________

(projekto vykdytojo pavadinimas)

 

___________ Nr.

(data)

 

_________________

(sudarymo vieta)

 

1. Informacija apie projektą

Programa

 

Įrašykite programos pavadinimą – Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo programa

Paraiškos, pateiktos Europos Komisijai, numeris

 

Įrašykite paraiškos, pateiktos Europos Komisijai, numerį – žr. sutartį dėl EGF lėšų pervedimo

Sutarties numeris

 

Įrašykite sutarties dėl EGF lėšų pervedimo numerį – žr. sutartį dėl EGF lėšų pervedimo

Projekto įgyvendinimo laikotarpis

 

Pradžia 20_ _ - _ -_ Pabaiga 20_ _ - _ -_

 

Įrašykite projekto įgyvendinimo laikotarpio pradžią ir laikotarpio pabaigą – žr. sutarties dėl EGF lėšų pervedimo III skyrių

Atsiskaitymo laikotarpis

 

Pradžia 20_ _ - _ -_ Pabaiga 20_ _ - _ -_

 

Nurodykite laikotarpio, už kurį atsiskaitote šioje ataskaitoje, pradžią ir laikotarpio pabaigą. Šis laikotarpis turi sutapti su mokėjimo prašymo eilutėje „Laikotarpis, už kurį teikiamas mokėjimo prašymas“ nurodyta laikotarpio pradžia ir pabaiga

Projekto tikslinė grupė

 

Trumpai apibūdinkite projekto tikslinę grupę, duomenis nurodydami iš paraiškos, pateiktos Europos Komisijai, C punkto

Paraiškoje numatyti veiksmai

 

Išvardinkite visus paraiškoje, pateiktoje Europos Komisijai, numatytus veiksmus – žr. paraiškos, pateiktos Europos Komisijai, F.1 punktą

 

2. Pasiekti projekto rezultatai

Eil. Nr.

Veiksmai

 

Išvardinkite visus veiksmus, numatytus paraiškos, pateiktos Europos Komisijai, F.2 punkte

Planuoti rodikliai

 

Nurodykite asmenų skaičių, numatytą paraiškos, pateiktos Europos Komisijai, F.2 punkte

(taikoma pildant duomenis A daliai)

 

Pildant duomenis B daliai, šis stulpelis nepildomas, užpildomas tik komentarų stulpelis

Nuo projekto įgyvendinimo pradžios iki ataskaitinio laikotarpio pradžios pasiekti rodikliai

 

 

 

Nurodykite asmenų iki ataskaitinio laikotarpio (t. y. ankstesniais laikotarpiais) dalyvavusių veiksmuose skaičių

 

Pildant duomenis B daliai, šis stulpelis nepildomas, užpildomas tik komentarų stulpelis

Per ataskaitinį laikotarpį pasiekti rodikliai

 

Nurodykite asmenų skaičių, kurie nedalyvavo veiksmuose ankstesniais laikotarpiais ir pradėjo dalyvauti veiksmuose ataskaitiniu laikotarpiu, o skliausteliuose – faktinį visų dalyvių per ataskaitinį laikotarpį skaičių

 

Pildant duomenis B daliai, šis stulpelis nepildomas, užpildomas tik komentarų stulpelis

Nuo projekto įgyvendinimo pradžios iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos pasiekti rodikliai

6=4+5 (sudedami skaičiai, esantys ne skliausteliuose)

 

 

 

Nurodykite asmenų skaičių nuo projekto įgyvendinimo pradžios iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos, dalyvavusių veiksmuose

 

Pildant duomenis B daliai, šis stulpelis nepildomas, užpildomas tik komentarų stulpelis

Komentarai

 

Įrašykite komentarus. Taip pat trumpai pakomentuokite, kodėl pasiekti rodikliai viršija planuotus (jei taip atsitiktų)

1

2

3

4

5

6

7

A. Veiksmai

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Veiksmų tarpinė suma

 

 

 

 

 

B. Techninė parama

 

Vadovavimas

 

 

Informavimas ir viešinimas

 

 

Kontrolė

 

 

3. Lėšų panaudojimas pagal paraiškoje Nr. __________ numatytą finansinį planą.

Veiksmai

 

Išvardinkite visus veiksmus, numatytus paraiškos, pateiktos Europos Komisijai, F.2 punkte

Bendros išlaidos, numatytos EGF paraiškoje

(Lt)

Su veiksmais susijusios išlaidos

Asmenų, dalyvavusių veiklose, skaičius

 

Nurodykite asmenų skaičių, nuo projekto įgyvendinimo pradžios iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos dalyvavusių veiksmuose. Šis skaičius turi sutapti su 2 lentelės 6 stulpelyje įrašytu skaičiumi

Patirtos išlaidos iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos __________ d.

(Lt)

 

Šiame stulpelyje įrašytos sumos turi sutapti su ESFA pripažintomis tinkamomis finansuoti išlaidomis ir kartu su pažangos ataskaita teikiamame MP deklaruojama išlaidų suma (bendros išlaidos)

A. Veiksmai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Veiksmų tarpinė suma

 

 

 

 

B. Techninė parama

 

 

 

 

 

Tarpinė techninės paramos suma

 

 

 

 

IŠ VISO IŠLAIDŲ

 

 

 

 

Lėšų panaudojimas, proc.

 

 

 

 

 

4. Pareiškėjo deklaracija

 

Patvirtinu, kad šiame dokumente ir jo prieduose pateikta informacija yra teisinga.


 

Projekto koordinatorius

_______________

(parašas)

____________

(vardas ir pavardė)

 

Projekto finansininkas

_______________

(parašas)

____________

(vardas ir pavardė)

 

_________________

 


Europos prisitaikymo prie globalizacijos

padarinių fondo projektų finansavimo ir

administravimo taisyklių

5 priedas

 

(Pranešimo apie pažeidimą forma)

 

__________________________________________________________________________

(institucijos pavadinimas, kodas, adresas)

 

 

_____________

(adresatas)

__________ Nr. ________

(data)

 

PRANEŠIMAS APIE PAŽEIDIMĄ

 

1. Informacija pie pranešimą

 

1.1. Pažeidimo registracijos numeris

 

1.2. Ar pažeidimo tyrimas užbaigtas?

 

2. Informacija apie instituciją, parengusią pranešimą

 

2.1. Piminį pranešimą parengusi institucija

 

2.2. Pranešimo rengėjas

 

2.3. Telefono numeris

 

2.4. Elektroninio pašto adresas

 

3. Informacija apie projektą

 

3.1. Projekto pavadinimas

 

3.2. Paraiškos numeris

 

3.3. Projekto vykdytojas

 

3.4. Projekto partneriai

 

4. Pažeistos teisės aktų nuostatos

 

4.1. Bendrijų teisės akto pavadinimas, numeris, straipsnis

 

4.2. Lietuvos Respublikos teisės akto pavadinimas, numeris, straipsnis

 

5. Informacija apie pažeidimą

 

5.1. Data / laikotarpis, kada padarytas pažeidimas

 

5.2. Data, kada gauta pirminė informacija, dėl kurios kilo įtarimas dėl pažeidimo

 

5.3. Pažeidimo nustatymo data

 

5.4. Pirminės informacijos šaltinis

 

5.5. Jei pažeidimas nustatytas atliekant patikrą vietoje, nurodykite, kodėl buvo atliekama patikra

 

5.6. Pažeidimo pobūdis

 

5.7. Pažeidimo pobūdžio kodas

 

5.8. Pažeidimo tipas

 

5.9. Kaip buvo atliktas pažeidimas

 

5.10. Su pažeidimu susijusių projekto išlaidų dydis (Lt)

 

5.11. Ar su pažeidimu susiję kitų valstybių fiziniai arba juridiniai asmenys

 

5.11.1. Jei taip:

 

5.11.1.1. Europos Sąjungos šalių

 

5.11.1.2. trečiųjų šalių

 

5.12. Pažeidimo nustatymo metodas (-ai)

 

6. Susijusios institucijos

 

6.1. Pažeidimą nustačiusi institucija ar tarnyba

 

6.2. Institucija, atsakinga už pažeidimo tyrimą

 

7. Atliekant pažeidimą dalyvavę asmenys ir organizacijos

 

7.1. Atliekant pažeidimą dalyvavę fiziniai asmenys:

 

7.1.1. Vardas

 

7.1.2. Pavardė

 

7.1.3. Pareigos

 

7.2. Asmuo, atstovaujantis atliekant pažeidimą dalyvavusiai organizacijai:

 

7.2.1. Vardas

 

7.2.2. Pavardė

 

7.2.3. Pareigos

 

7.2.4. Telefono numeris

 

7.2.5. Faksas

 

7.3. Atliekant pažeidimą dalyvavę juridiniai asmenys:

 

7.3.1. Įmonės pavadinimas

 

7.3.2. Teisinė forma

 

7.3.3. Įmonės kodas

 

7.3.4. Adresas

 

7.3.5. Pašto indeksas

 

7.3.6. Miestas

 

7.3.7. Šalis

 

7.3.8. Telefono numeris

 

7.3.9. Faksas

 

8. Pažeidimo tyrimo būklė

 

8.1. Bylos nagrinėjimo statusas ir eiga

 

8.2. Finansinė skolos būsena

 

8.3. Lėšų susigrąžinimo procedūros nutraukimo priežastys

 

8.4. Pastabos

 

9. Finansinė informacija

Iš viso

Paramos lėšos

EGF lėšos

Nacionalinio finansavimo lėšos

9.1. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dydis

-

-

-

9.2. Faktinis pažeidimo finansinis poveikis (su pažeidimu susijusios išmokėtos lėšos)

-

-

-

9.3. Potencialus pažeidimo finansinis poveikis (su pažeidimu susijusios, bet neišmokėtos lėšos)

-

-

-

9.4. Susigrąžinta suma

-

-

-

9.5. Susigrąžintina suma

-

-

-

9.6. Paramos lėšų susigrąžinimo galimybės

-

-

-

 

____________________

(vadovo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)

__________

(parašas)

____________

(vardas ir pavardė)

____________________

(pažeidimų kontrolieriaus pareigų pavadinimas)

__________

(parašas)

____________

(vardas ir pavardė)

 

_________________

 


Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo projektų finansavimo ir administravimo taisyklių

6 priedas

 

__________________________________________________________________________

(institucijos pavadinimas, kodas, adresas)

Nurodykite pranešimą parengusios institucijos pavadinimą, juridinio asmens kodą, adresą

 

__________________________

(adresatas)

Nurodykite institucijos, kuriai siunčiamas pranešimas apie pažeidimą, pavadinimą

 

Pranešimo apie pažeidimą

pildymo instrukcija

 

_______ Nr. _________

(data)

____________________

(sudarymo vieta)

 

1. Informacija apie pranešimą

 

1.1. Pažeidimo registracijos numeris

1.1. Kiekvienam pažeidimui suteikiamas unikalus registracijos numeris.

Pažeidimo registracijos numerio pavyzdys:

1681/3/EGF/2010-03-26/001/01.

 

Pažeidimo registracijos numeris susideda iš 6 dalių, atskirtų ženklu „/“:

Dalies numeris

1

2

3

4

5

6

 

 

Dalies pavyzdys

1681

3

EGF

2010-03-26

001

01

 

 

1) reglamento, pagal kurį teikiamas pranešimas apie pažeidimą, numerio. Visuomet įrašoma „1681“ (Europos Komisijos 1994 m. liepos 11 d. reglamento Nr. 1681/94 numeris);

2) Europos Komisijos 1994 m. liepos 11 d. reglamento Nr. 1681/94 straipsnio numerio, pagal kurį teikiamas pranešimas apie pažeidimą. Įrašoma „3“, jei teikiama informacija apie naujai užregistruotą pažeidimą, arba „5“, jei teikiama papildoma informacija apie anksčiau praneštą pažeidimą;

3) programos pavadinimo EGF;

4) sutarčių dėl EGF lėšų pervedimo pasirašymo datos;

5) pažeidimo numerio. Pažeidimo numeris susideda iš triženklio skaičiaus, suteikiamo chronologine eilės tvarka pagal atskirą EGF projektą. Pvz., pirmojo pagal EGF projektą užregistruoto pažeidimo numeris būtų 001, antrojo – 002 ir t. t.;

 

6) šeštoji pažeidimo registracijos numerio dalis pildoma tokiu atveju, jei pranešimas apie pažeidimą teikiamas pagal Europos Komisijos 1994 m. liepos 11 d. reglamento Nr. 1681/94 5 str. Šią registracijos numerio dalį sudaro dviženklis skaičius, suteikiamas chronologine eilės tvarka kiekvieną kartą, kai teikiama papildoma informacija apie konkretų anksčiau praneštą pažeidimą. Pvz., kai papildoma informacija apie konkretų anksčiau praneštą pažeidimą teikiama pirmą kartą – įrašoma 01, jei antrą kartą – 02 ir t. t.

 

1.2. Ar pažeidimo tyrimas užbaigtas?

1.2. Pateikiama informacija, ar pažeidimo nagrinėjimas yra užbaigtas, ar ne. Nurodoma „taip“, jei pažeidimo nagrinėjimas yra užbaigtas, arba „ne“, jei pažeidimo nagrinėjimas nėra užbaigtas (pvz., jei vyksta administracinis arba baudžiamasis tyrimas, projekto vykdytojas negrąžino paramos lėšų ir pan.).

2. Informacija apie instituciją, parengusią pranešimą

 

2.1. Pirminį pranešimą parengusi institucija

2.1. EGF administruojančios institucijos, parengusios pirminį pranešimą apie pažeidimą, pavadinimas.

2.2. Pranešimo rengėjas

2.2. Šį pranešimą parengusio darbuotojo pareigos, vardas ir pavardė.

2.3. Telefono numeris

2.3. Šį pranešimą parengusio darbuotojo telefono numeris.

2.4. Elektroninio pašto adresas

2.4. Šį pranešimą parengusio darbuotojo elektroninio pašto adresas.

3. Informacija apie projektą

 

3.1. Projekto pavadinimas

3.1. Pavyzdžiui, projektas skirtas atleistiesiems iš AB „Snaigė“ darbuotojams remti

3.2. Paraiškos numeris

3.2. Paraiškos numeris, kurį suteikė Europos Komisija

 

3.3. Projekto vykdytojas

3.3. Lietuvos darbo birža arba teritorinė darbo birža

3.4. Projekto partneriai

3.4. Nurodomos teritorinės darbo biržos(jeigu taikoma)

4. Pažeistos teisės aktų nuostatos

 

4.1. Bendrijų teisės akto pavadinimas, numeris, straipsnis

4.1. Nurodomas Bendrijų teisės aktą(-us) priėmusios institucijos pavadinimas, teisės akto(-ų) pavadinimas(-ai) (pvz., sprendimas, reglamentas), numeris(-iai) ir straipsnis(-iai), kuris(-ie) buvo pažeistas(-i).

4.2. Lietuvos Respublikos teisės akto pavadinimas, numeris, straipsnis

4.2. Nurodomas Lietuvos Respublikos teisės aktą(-us) priėmusios institucijos pavadinimas, teisės akto(-ų) (pvz., įstatymas, Vyriausybės nutarimas, įsakymas) pavadinimas(-ai), numeris(-iai) ir straipsnis(-iai), kuris(-ie) buvo pažeistas(-i).

5. Informacija apie pažeidimą

 

5.1. Data / laikotarpis, kada padarytas pažeidimas

5.1. Nurodoma data (jei pažeidimas buvo pavienis veiksmas) arba laikotarpis (jeigu pažeidimo padarymas vyko sistemingai ar truko atitinkamą laiko tarpą), kada padarytas pažeidimas (pvz., 2005-09-11, 2005-03-12–2005-03-20).

5.2. Data, kada gauta pirminė informacija, dėl kurios kilo įtarimas dėl pažeidimo

5.2. Nurodoma data, kada gauta pirminė informacija, sukėlusi įtarimą dėl pažeidimo.

5.3. Pažeidimo nustatymo data

5.3. Nurodoma data, kada pažeidimas buvo pirmą kartą oficialiai nustatytas, bei pažeidimo nustatymą patvirtinantis dokumentas (pvz., raštas, pažyma ir pan.).

5.4. Pirminės informacijos šaltinis

5.4. Nurodomas pirminės informacijos, sukėlusios įtarimą dėl pažeidimo ir kuria remiantis buvo imtasi atitinkamų veiksmų pažeidimui nustatyti, šaltinis (pvz., gautas skundas (nurodoma skundą pateikusio fizinio ar juridinio asmens pavadinimas, skundo gavimo data ir numeris), informacija žiniasklaidoje (nurodomas žiniasklaidos informacijos šaltinio pavadinimas, data, straipsnio numeris), dokumentų patikra (nurodomas patikrintų dokumentų pavadinimas, data, dokumento rengėjas) ir pan.).

5.5. Jei pažeidimas nustatytas atliekant patikrą vietoje, nurodykite, kodėl buvo atliekama patikra

5.5. Jei pažeidimas nustatytas atliekant patikrą vietoje, nurodomos patikros vietoje atlikimo priežastys (pvz., planuota patikra vietoje, neplanuota patikra vietoje reaguojant į pirminę informaciją dėl įtariamo pažeidimo).

5.6. Pažeidimo pobūdis

5.6. Nurodoma, ar padarytoji (nustatytoji) veika apibrėžiama kaip klaida, pažeidimas (pagal ES finansinės paramos naudojimo pažeidimų nustatymo bei šalinimo ir apribojimų gauti ES finansinę paramą nustatymo taisyklių, patvirtintų finansų ministro 2005 m. spalio 17 d. įsakymu Nr. 1K-307 (Žin., 2005, Nr. 127-4588), 2 punktą) ar sukčiavimas (įtarimas sukčiavimu) (pagal Baudžiamojo kodekso 182 str.), organizuotas nusikaltimas, ir pateikiami pažeidimo pobūdžio priskyrimą pagrindžiantys argumentai.

5.7. Pažeidimo tipas

5.7. Nurodoma padaryta su pažeidimu susijusi veika (pvz., sąskaitos suklastojimas pakeičiant pirminę sumą, viešųjų pirkimų procedūrų pažeidimas, projekto įgyvendinimo ataskaitoje pateikta klaidinanti informacija).

5.8. Kaip buvo atliktas pažeidimas

5.8. Išsamiai aprašoma padarytoji (nustatytoji) su pažeidimu susijusi veika ir nurodomas su pažeidimu susijusių projekto išlaidų kategorijos pavadinimas (pvz., projekto vykdytojas kartu su 2005 m. spalio 6 d. mokėjimo prašymu Nr. 2 pateikė suklastotą kompiuterio pirkimo sąskaitą, projekto išlaidų kategorija – įrangos įsigijimas).

5.9. Su pažeidimu susijusių projekto išlaidų dydis (Lt)

5.9. Nurodomas faktinis pažeidimo finansinis poveikis, t. y. grąžintinų projekto išlaidų, susijusių su pažeidimu, suma litais, jei paramos lėšos jau buvo išmokėtos (tokiu atveju nurodoma suma turi sutapti su pranešimo apie pažeidimą 9.2 punkto grafoje „Iš viso“ pateikiama suma), arba potencialus pažeidimo finansinis poveikis, suma litais, jei pažeidimas nustatytas prieš išmokant paramos lėšas (tokiu atveju nurodoma suma turi sutapti su pranešimo apie pažeidimą 9.3 punkto grafoje „Iš viso“ pateikiama suma).

5.10. Ar su pažeidimu susiję kitų valstybių fiziniai arba juridiniai asmenys?

5.10. Nurodoma „taip“, jei su pažeidimu susijusioje veikoje dalyvavo kitų valstybių fiziniai arba juridiniai asmenys, arba „ne“, jei su pažeidimu susijusioje veikoje kitų valstybių fiziniai arba juridiniai asmenys nedalyvavo.

5.10.1. Jei taip:

5.10.1. šis punktas pildomas tik tuo atveju, jei 5.10 punkte pažymėta „taip“:

5.10.1.1. Europos Sąjungos šalių

5.10.1.1. nurodomos ES šalys;

5.10.1.2. trečiųjų šalių

5.10.1.2. nurodomos trečiosios šalys.

5.11. Pažeidimo nustatymo metodas (-ai)

5.11. Nurodomi veiksmai (taikyta praktika), kuriuos atliekant buvo nustatytas pažeidimas (pvz., neplanuota patikra vietoje, veiklos atrankinis patikrinimas, papildomas išlaidas įrodančių dokumentų patikrinimas).

6. Susijusios institucijos

 

6.1. Pažeidimą nustačiusi institucija ar tarnyba

6.1. Nurodomas pažeidimą nustačiusios institucijos ar tarnybos pavadinimas (pvz., Europos socialinio fondo agentūra, FNTT).

6.2. Institucija, atsakinga už pažeidimo tyrimą

6.2. Nurodoma institucija, atsakinga už pažeidimo tyrimą (pvz., Europos socialinio fondo agentūra, Generalinė prokuratūra), taip pat nurodomas teisinis pagrindas, kodėl atsakomybė priskirta šiai institucijai, bei dokumentas, pagal kurį jai perduotas pažeidimo nagrinėjimas.

7. Atliekant pažeidimą dalyvavę asmenys ir organizacijos

Nurodomi su pažeidimu susijusioje veikoje dalyvavusių asmenų ir/ar organizacijų duomenys.

7.1. Atliekant pažeidimą dalyvavę fiziniai asmenys:

 

7.1.1. Vardas

 

7.1.2. Pavardė

 

7.1.3. Pareigos

 

7.2. Asmuo, atstovaujantis atliekant pažeidimą dalyvavusiai organizacijai:

 

7.2.1. Vardas

 

7.2.2. Pavardė

 

7.2.3. Pareigos

 

7.2.4. Telefono numeris

 

7.2.5. Faksas

 

7.3. Atliekant pažeidimą dalyvavę juridiniai asmenys:

 

7.3.1. Įmonės pavadinimas

 

7.3.2. Teisinė forma

 

7.3.3. Įmonės kodas

 

7.3.4. Įmonės buveinės adresas

 

7.3.5. Pašto indeksas

 

7.3.6. Miestas

 

7.3.7. Šalis

 

7.3.8. Telefono numeris

 

7.3.9. Faksas

 

8. Pažeidimo tyrimo būklė

8. Pateikiama informacija apie pažeidimo tyrimo būklę bei jo nagrinėjimo eigą pranešimo rengimo metu.

8.1. Bylos nagrinėjimo statusas ir eiga

8.1. Nurodomas pažeidimo statusas (pvz., administracinis procesas; teisminis nagrinėjimas: administracinis procesas, civilinis procesas, baudžiamasis procesas; byla nutraukta; pažeidimo tyrimas baigtas) ir pateikiama išsami informacija apie pažeidimo nagrinėjimo eigą, nurodant visus pažeidimą nustačiusios ir pažeidimo tyrimą atliekančios institucijos atliktus su pažeidimo nagrinėjimu susijusius veiksmus.

8.2. Finansinė skolos būsena

8.2. Nurodoma finansinė skolos būsena. Pvz., grąžintinos sumos dydis dar nepatvirtintas, susigrąžinimo procedūra dar nepradėta, susigrąžinimo procedūra vyksta, susigrąžinimo procedūra nutraukta, susigrąžinimo procedūra apskųsta, visa suma susigrąžinta, skola pripažinta beviltiška, grąžintinų sumų nėra (nurodoma tuo atveju, jei pažeidimas nustatytas dar neišmokėjus paramos lėšų).

Nurodant būseną įrašyti ir šią būseną pagrindžiantį dokumentą.

8.3. Lėšų susigrąžinimo procedūros nutraukimo priežastys

8.3. Išsamiai aprašomos priežastys, dėl kurių buvo nutrauktos lėšų susigrąžinimo procedūros (jeigu jos nutrauktos).

8.4. Pastabos

8.4. Šiame punkte galite nurodyti, Jūsų nuomone, svarbią informaciją, jei ji nebuvo nurodyta kituose punktuose.

 

9. Finansinė informacija

Iš viso

Paramos lėšos

EGF lėšos

nacionalinis finansavimas

9.1. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dydis:

Nurodoma visa projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma, nustatyta paraiškoje.

Nurodoma projektui skirta EGF paramos dalis.

Nurodoma projektui iš spec. programos skirta nacionalinio finansavimo dalis.

9.2. Faktinis pažeidimo finansinis poveikis (su pažeidimu susijusios išmokėtos lėšos)

Nurodoma bendra su pažeidimu susijusių išmokėtų lėšų suma.

Nurodoma su pažeidimu susijusių išmokėtų EGF lėšų suma.

Nurodoma su pažeidimu susijusių iš spec. programos išmokėtų nacionalinio finansavimo lėšų suma.

 

9.3. Potencialus pažeidimo finansinis poveikis (su pažeidimu susijusios, bet neišmokėtos lėšos) (Šis punktas pildomas, jei pažeidimas nustatytas dar neišmokėjus paramos lėšų)

Nurodoma bendra su pažeidimu susijusių neišmokėtų lėšų suma.

Nurodoma su pažeidimu susijusių neišmokėtų EGF paramos lėšų suma.

Nurodoma su pažeidimu susijusių iš spec. programos skirtų neišmokėtų lėšų suma.

-

-

9.4. Susigrąžinta suma (Šis punktas pildomas, jei išmokėtos su pažeidimu susijusios paramos lėšos arba jų dalis yra susigrąžintos)

Nurodoma bendra susigrąžinta su pažeidimu susijusių išmokėtų paramos lėšų suma.

Nurodoma susigrąžinta su pažeidimu susijusių išmokėtų EGF paramos lėšų suma.

Nurodoma susigrąžinta su pažeidimu susijusių iš spec. programos išmokėtų nacionalinio finansavimo lėšų suma.

-

-

9.5. Susigrąžintina suma (suma, likusi susigrąžinti, t. y. 9.5 punkto suma = 9.2 punkto suma – 9.4 punkto suma)

Nurodoma bendra likusi susigrąžinti su pažeidimu susijusių išmokėtų paramos lėšų suma.

Nurodoma likusi susigrąžinti su pažeidimu susijusių išmokėtų EGF paramos lėšų suma.

Nurodoma likusi susigrąžinti su pažeidimu susijusių iš spec. programos išmokėtų nacionalinio finansavimo lėšų suma.

-

-

9.6. Paramos lėšų susigrąžinimo galimybės

Nurodoma informacija, pagrindžiant galimybę (arba jos nebuvimą) susigrąžinti iš projekto vykdytojo išmokėtas paramos lėšas. Jei yra galimybė susigrąžinti išmokėtas paramos lėšas, nurodoma, kada galima tikėtis jas susigrąžinti.

 

 

_____________

(įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)

_________

(parašas)

________

(vardas ir pavardė)

_____________

(pažeidimų kontrolieriaus pareigų  pavadinimas)

________

(parašas)

________

(vardas ir pavardė)

_________________

 

Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių

fondo projektų finansavimo ir administravimo taisyklių

7 priedas

 

(Nustatytų ir įtariamų pažeidimų registracijos žurnalo forma)

 

__________________________________________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

EUROPOS PRISITAIKYMO PRIE GLOBALIZACIJOS PADARINIŲ FONDO PROJEKTŲ LIETUVOJE NUSTATYTŲ IR ĮTARIAMŲ PAŽEIDIMŲ REGISTRACIJOS ŽURNALAS

 

Eil. Nr.

Projekto pavadinimas

Projekto vykdytojas

Paraiškos Nr.

Pažeidimo nustatymo arba įtarimo data

Nustatyto arba įtariamo pažeidimo tyrimo arba šalinimo būklė

Skirta paramos suma

aktyvus

užbaigtas

Bendra suma

EGF lėšos

Nacionalinio finansavimo lėšos

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eil. Nr.

Projekto pavadinimas

Su pažeidimu susijusi paramos suma

Išmokėta paramos suma

Bendra suma

EGF lėšos

Nacionalinio finansavimo lėšos

Bendra suma

EGF lėšos

Nacionalinio finansavimo lėšos

1

2

11

12

13

14

15

16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eil. Nr.

Projekto pavadinimas

Nustatyto arba įtariamo pažeidimo aprašymas

Veiksmai, atlikti tiriant ir (ar) šalinant nustatytą arba įtariamą pažeidimą

Kitų institucijų informavimas apie nustatytą arba įtariamą pažeidimą

1

2

17

18

19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

__________________

(institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)

______________

(parašas)

________________

(vardas ir pavardė)

 

________________

(data)

 

_________________

 

 

Europos prisitaikymo prie globalizacijos

padarinių fondo projektų finansavimo ir

administravimo taisyklių

8 priedas

 

(Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo projektų grąžintų, grąžintinų sumų registravimo žurnalo forma)

 

EUROPOS PRISITAIKYMO PRIE GLOBALIZACIJOS PADARINIŲ FONDO PROJEKTŲ GRĄŽINTŲ, GRĄŽINTINŲ SUMŲ REGISTRAVIMO ŽURNALAS

 

Eil. Nr.

Sprendimo susigrąžinti lėšas data

Paraiškos  Nr.

Skolininkas

Priskaičiuota grąžinti

 

EGF lėšos

bendrojo finansavimo palūkanos ir delspinigiai

1

2

3

4

5=6+7

6

7

I. Sprendimai susigrąžinti lėšas

 

 

 

 

a) sprendimai, įtraukti į pažeidimų registracijos žurnalą:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

b) sprendimai, neįtraukti į pažeidimų registracijos žurnalą:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

Iš viso (a+b):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eil. Nr.

Sprendimo susigrąžinti lėšas data

Paraiškos  Nr.

Skolininkas

Susigrąžinta

Grąžinimo į valstybės iždo sąskaitą data

Skolos likutis

EGF lėšos

susigrąžinimo data

EGF lėšos

1

2

3

4

8

9

10

11

I. Sprendimai susigrąžinti lėšas

 

 

 

 

 

a) sprendimai, įtraukti į pažeidimų registracijos žurnalą:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

b) sprendimai, neįtraukti į pažeidimų registracijos žurnalą:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso (a+b):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

___________

(pareigų pavadinimas)

__________

(parašas)

_________

(vardas ir pavardė)

 

_________________