LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ, SKUNDŲ (PRANEŠIMŲ) NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2012 m. kovo 16 d. Nr. D1-229

Vilnius

 

Siekdamas užtikrinti vieningą asmenų prašymų, skundų (pranešimų) nagrinėjimo Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijoje tvarką, įgyvendinant Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nuostatas, taip pat vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nuostatų 15.5 punktu:

1. T v i r t i n u Asmenų prašymų, skundų (pranešimų) nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijoje tvarkos aprašą (toliau – Tvarkos aprašas) (pridedama).

2. P a v e d u įstaigoms prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos ar Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtoms įstaigoms pagal kompetenciją vadovautis Tvarkos aprašu.

 

 

Aplinkos ministras                                                        Gediminas Kazlauskas

 

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2012 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. D1-229

 

ASMENŲ PRAŠYMŲ, SKUNDŲ (PRANEŠIMŲ) NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOJE TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų prašymų, skundų (pranešimų) nagrinėjimo Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijoje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja fizinių ir juridinių asmenų ar šių asmenų teisės aktų nustatyta tvarka įgaliotų atstovų (toliau – Asmenys) prašymų, skundų (pranešimų) nagrinėjimą ir jų aptarnavimą Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijoje (toliau – Ministerija).

2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) ir Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779).

3. Tvarkos aprašo nuostatos taikomos tiek, kiek neprieštarauja Ministerijos darbo reglamento (toliau – Reglamentas) nuostatoms, patvirtintoms Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-275 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 65-2408; 2010, Nr. 13-635).

4. Ministerijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį (toliau – Darbuotojai), aptarnaudami asmenis, nagrinėdami prašymus, skundus (pranešimus), privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo, efektyvumo, subsidiarumo, „vieno langelio“ principais ir Tvarkos aprašu bei kitais teisės aktais.

5. Draudžiama atsisakyti nagrinėti Asmenų prašymus ir skundus (pranešimus) motyvuojant tuo, kad nėra šias funkcijas vykdančio Ministerijos Darbuotojo. Darbuotojų atostogų, komandiruočių ir kitais nebuvimo tarnyboje atvejais Asmenų prašymus, skundus (pranešimus) nagrinėti pavedama kitiems Darbuotojams.

6. Ministerijos Darbuotojas nuo prašymo ar skundo (pranešimo) nagrinėjimo nusišalina pats ar gali būti nušalintas Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo (Žin., 1997, Nr. 67-1659; 2000, Nr. 18-431) nustatytais atvejais ir tvarka, taip pat Darbuotojas nuo prašymo ar skundo (pranešimo) nagrinėjimo nusišalina pats arba turi būti nušalintas Ministerijos vadovo ar jo įgalioto asmens sprendimu, jeigu atsiranda Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 25 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės. Gavęs pavedimą nagrinėti prašymą Darbuotojas, atsiradus minėtoms aplinkybėms, pats turi pranešti Ministerijos vadovui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jo priežastis. Sprendimą dėl Ministerijos vadovo nusišalinimo nuo prašymo nagrinėjimo priima jis pats arba jį į pareigas paskyręs institucijos vadovas ar kolegialios institucijos vadovas.

7. Asmenų prašymai nagrinėjami vadovaujantis Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis. Asmenų skundai ir pranešimai nagrinėjami pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatytą administracinę procedūrą.

8. Ministerijoje nagrinėjami tokie rašytiniai prašymai ir skundai (pranešimai), kurie parašyti valstybine (lietuvių) kalba (išskyrus Tvarkos aprašo 18 punkte nurodytą išimtį, kai prašymas, skundas (pranešimas) Ministerijoje yra gaunamas paštu), įskaitomai, yra Asmens pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė ir gyvenamoji vieta (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti.

9. Asmenų prašymai, skundai (pranešimai), kuriuose nenurodytas Asmens vardas, pavardė (pavadinimas) ir (ar) adresas, laikomi anoniminiais. Jie registruojami ir pateikiami Ministerijos vadovybei (ministrui, viceministrams ar Ministerijos kancleriui) pagal kuruojamą veiklos sritį. Prireikus su anoniminio prašymo, skundo ar pranešimo turiniu supažindinami Ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų vadovai. Anoniminiai prašymai, skundai (pranešimai) paprastai nenagrinėjami, išskyrus ypatingus atvejus, kai yra siekiama, kad nenukentėtų Asmenų ar valstybės interesai. Tokiu atveju sprendimą dėl anoniminių prašymų, skundų (pranešimų) nagrinėjimo būtinybės priima Ministerijos vadovybė (ministras, viceministrai ar Ministerijos kancleris) pagal kuruojamą veiklos sritį, priimdama sprendimą su rezoliucija „Išnagrinėti“, pasirašant ir nurodant pasirašymo datą. Šio punkto nuostatos netaikomos prašymams, skundams (pranešimams), gaunamiems Ministerijos „Karštąja linija“.

10. Jeigu paaiškėja, kad, pradėjus administracinę procedūrą, skundą (pranešimą) tuo pačiu klausimu pradėjo nagrinėti ir teismas, administracinė procedūra sustabdoma, kol teismas išnagrinės skundą (pranešimą), ir apie administracinės procedūros sustabdymą per 3 darbo dienas motyvuotai pranešama Asmeniui raštu.

11. Skundo (pranešimo), adresuoto Ministerijai ir priklausančio kelių institucijų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja ir atsakymą Asmeniui rengia pirmasis skunde nurodytas viešojo administravimo subjektas. Jeigu Ministerija nėra pirmoji, ji per 10 darbo dienų nuo skundo (pranešimo) gavimo dienos pateikia pagal kompetenciją savo pasiūlymus raštu dėl skundo (pranešimo) sprendimo administracinę procedūrą pradėjusiai bei atsakymą Asmeniui rengiančiai institucijai.

12. Skundas (pranešimas) nenagrinėjamas, jeigu tuo pačiu klausimu teismas jau yra priėmęs sprendimą arba Ministerija yra priėmusi administracinės procedūros sprendimą ir Asmuo nepateikia naujų faktinių duomenų, leidžiančių ginčyti teismo ar Ministerijos priimtą administracinės procedūros sprendimą, taip pat jeigu nuo skunde (pranešime) nurodytų pažeidimų paaiškėjimo dienos iki skundo (pranešimo) padavimo dienos yra praėję daugiau kaip 6 mėnesiai. Apie sprendimą nenagrinėti skundo (pranešimo) motyvuotai pranešama Asmeniui raštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo (pranešimo) gavimo dienos.

 

II. PRAŠYMŲ, SKUNDŲ (PRANEŠIMŲ) PATEIKIMAS

 

13. Asmenų prašymai, skundai (pranešimai) gali būti pateikiami žodžiu (telefonu ar tiesiogiai Asmeniui atvykus į Ministeriją), raštu (tiesiogiai asmeniui atvykus į Ministeriją, atsiuntus paštu ar per pasiuntinį), elektroniniu būdu Ministerijos elektroniniu paštu info@am.lt ir Ministerijos „Karštąja linija“. Ministerijos Darbuotojai savo elektroniniu paštu gautus Asmenų prašymus, skundus (pranešimus) nedelsdami persiunčia Ministerijos elektroniniu paštu info@am.lt.

14. Kai Ministerijos elektroniniu paštu info@am.lt gaunami Asmenų prašymai, skundai (pranešimai), Ministerijos Visuomenės informavimo ir švietimo skyriaus vedėjo įgaliotas asmuo persiunčia tokius Asmenų prašymus, skundus (pranešimus) Ministerijos Dokumentų tvarkymo skyriui. Dokumentų tvarkymo skyriaus atsakingas asmuo įregistruoja Asmenų prašymus, skundus (pranešimus) ir pateikia juos Ministerijos vadovybei (ministrui, viceministrams ar Ministerijos kancleriui) pagal kuruojamą veiklos sritį, kad jie būtų nukreipti atsakingiems Darbuotojams išnagrinėti.

15. Jei Tvarkos aprašo 14 punkte nurodyti prašymai, skundai (pranešimai) atitinka Tvarkos aprašo 22 punkte numatytų jiems reikalavimų, atsakymą parengęs Darbuotojas išsiunčia atsakymą Asmeniui raštu Tvarkos aprašo nustatyta tvarka, o jeigu Asmens prašyme, skunde (pranešime) nurodytas tik Asmens elektroninio pašto adresas (nenurodytas adresas, kuriuo būtų galima nusiųsti Asmeniui atsakymą paštu), parengtas atsakymas išsiunčiamas Ministerijos Visuomenės informavimo ir švietimo skyriui, o pastarojo skyriaus atsakingas Darbuotojas elektroniniu paštu persiunčia parengtą atsakymą Asmeniui iš Ministerijos elektroninio pašto info@am.lt.

16. Iš Asmenų priimami tik tokie žodiniai prašymai, skundai (pranešimai), kuriuos galima išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant Asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Ministerijos interesų. Prireikus asmeniui sudaroma galimybė išdėstyti prašymą, skundą (pranešimą) raštu. Tai Asmuo gali atlikti Ministerijos Visuomenės informavimo ir švietimo skyriuje arba Dokumentų tvarkymo skyriuje.

17. Kai Asmuo nemoka valstybinės kalbos arba dėl sensorinio arba kalbos sutrikimo ar kitų sveikatos sutrikimų negali suprantamai reikšti minčių, jam kreipiantis į Ministeriją žodžiu turi dalyvauti asmuo, gebantis išversti jo prašymą, skundą (pranešimą) į valstybinę kalbą (vertėjas). Vertėją pakviečia Ministerija arba asmuo, kuris kreipiasi į Ministeriją, savo iniciatyva.

18. Nevalstybine kalba paštu gauto prašymo ar skundo (pranešimo) vertimą, esant reikalui, organizuoja Dokumentų tvarkymo skyrius, jeigu šiuos dokumentus pagal kompetenciją priklauso nagrinėti Ministerijai. Asmeniui atsakymas pateikiamas ar rengiamas valstybine kalba, išskyrus Tvarkos aprašo 40 punkte nurodytą išimtį.

19. Kai atstovaujamo Asmens vardu į Ministeriją kreipiasi Asmens atstovas, jis savo prašyme skunde (pranešime) turi nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, taip pat atstovaujamo Asmens vardą, pavardę, gyvenamąją vietą (jeigu kreipiamasi fizinio Asmens vardu) arba pavadinimą, kodą, buveinės adresą (jeigu kreipiamasi juridinio Asmens vardu) ir pridėti atstovavimą patvirtinantį dokumentą. Atstovaujamo Asmens vardu pateiktam prašymui, skundui (pranešimui) taikomi analogiški (tokie patys) reikalavimai kaip ir Asmens prašymui, skundui (pranešimui).

20. Kai prašymą, skundą (pranešimą) Ministerijai paduoda Asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti legalizuotas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 (Žin., 2006, Nr. 118-4477).

21. Asmens prašymas, skundas (pranešimas), pateiktas elektroniniu būdu ir pasirašytas elektroniniu parašu, prilyginamas prašymui, skundui (pranešimui) raštu.

22. Elektroniniu būdu prašymas, skundas (pranešimas) pateikiamas taip, kad Ministerija galėtų:

22.1. atpažinti elektroninio dokumento formatą;

22.2. atidaryti ir apdoroti jį elektroninių dokumentų valdymo sistemos ar kitomis Ministerijos naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis;

22.3. atpažinti prašymo, skundo (pranešimo) turinį;

22.4. identifikuoti prašymą, skundą (pranešimą) pateikusį Asmenį.

 

III. PRAŠYMŲ, SKUNDŲ (PRANEŠIMŲ) PRIĖMIMAS, JŲ PERDAVIMAS, NAGRINĖJIMAS

 

23. Asmenų prašymai, skundai (pranešimai) nagrinėjami pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiajame skirsnyje nustatytą administracinę procedūrą.

24. Asmenų prašymai, skundai (pranešimai) registruojami Dokumentų tvarkymo skyriuje jų gavimo dieną ir pateikiami Ministerijos vadovybei (ministrui, viceministrams ar Ministerijos kancleriui) pagal kuruojamą veiklos sritį.

25. Dokumentų tvarkymo skyrius, priėmęs Asmens skundą, patvirtina jo gavimo faktą Asmeniui tam tikru dokumentu Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 23 str. 1 d. nustatyta tvarka.

26. Užregistruoti prašymai, skundai (pranešimai) perduodami nagrinėti Ministerijos administracijos padaliniams, Ministerijos Darbuotojams pagal kompetenciją Reglamente nustatyta tvarka.

27. Ministerijos „Karštąja linija“ gauti Asmenų prašymai, skundai (pranešimai), taip pat ir anoniminiai, nedelsiant registruojami Ministerijos Teisės ir kontrolės departamento Kontrolės skyriuje (žurnale), kuris organizuoja šių prašymų, skundų, pranešimų tyrimą.

28. Prašymus, skundus (pranešimus) dėl Ministerijos viceministrų, Ministerijos kanclerio nagrinėja ministras ar ministro įsakymu sudaryta komisija.

29. Kai Ministerijai skundžiami Ministerijos, įstaigų prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų tarnautojų, pareigūnų, darbuotojų veiksmai (neveikimas), tokius skundus (pranešimus) Tvarkos aprašo nustatyta tvarka nagrinėja Ministerija arba Tvarkos aprašo 31 punkte nustatyta tvarka persiunčia juos nagrinėti kompetentingoms įstaigoms prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtoms įstaigoms. Jeigu gaunamas skundas (pranešimas) dėl atsakymo į šiame punkte nurodytus skundus (pranešimus), tokius Asmenų skundus (pranešimus) nagrinėja Ministerija ar įstaigos prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos pačiose įstaigose nustatyta tvarka.

30. Asmenų prašymus, skundus (pranešimus) dėl įstaigų prie Ministerijos ar ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų vadovų veiksmų ar priimtų sprendimų, ar neveikimo pagal kompetenciją teisės aktų nustatyta tvarka nagrinėja Ministerija (Ministerijos padaliniai pagal kuruojamas sritis ir kompetenciją), administracinių ginčų komisija arba teismas.

31. Tais atvejais, kai prašymo, skundo (pranešimo) išsprendimas yra priskirtas Ministerijos kompetencijai, pirmuoju atsakingu vykdytoju yra paskiriamas atitinkamo Ministerijos administracijos padalinio vadovas, o antruoju yra nurodomas atitinkamos Ministerijai pavaldžios institucijos, iš kurios rengiant atsakymą reikia gauti informaciją, vadovas. Jeigu prašymo, skundo (pranešimo) išsprendimas yra priskirtas Ministerijos pavaldžiai institucijai, minėtas prašymas, skundas (pranešimas) yra nukreipiamas tik pavaldžios institucijos vadovui su Ministerijos vadovybės rezoliucija „Išnagrinėti“, o Dokumentų tvarkymo skyrius informuoja pareiškėją apie tai, kad jo raštas yra persiųstas atitinkamai institucijai. Pastaruoju atveju Ministerijai pavaldi institucija atsakymą rengia ant savo blanko.

32. Tais atvejais, kai Asmenų prašymuose, skunduose (pranešimuose) yra keliami kompleksiniai Ministerijai ar jos reguliavimo sričiai priskirti klausimai, t. y. skundžiamasi dėl pareigūnų galimo piktnaudžiavimo tarnyba, neveikimo ar dėl teisės aktų, reglamentuojančių miškų, gyvosios gamtos, aplinkos kokybės, pareigūnų veiksmų ir kitų galimų aplinkos apsaugos reikalavimų pažeidimų, Ministerijos vadovybės (pagal kuruojamą sritį) sprendimu gali būti sudaromos komisijos prašymui, skundui (pranešimui) tirti.

33. Ministerija taip pat gali pavesti Tvarkos aprašo 29 punkte minėtoms institucijoms atlikti tyrimą ir apie jo rezultatus informuoti Ministeriją.

34. Prašymai, skundai (pranešimai), kuriuose yra informacijos, susijusios su ypatingais Asmens duomenimis (rasine ar etnine kilme, politiniais, religiniais, filosofiniais ar kitais įsitikinimais, naryste profesinėse sąjungose, sveikata, lytiniu gyvenimu, asmens teistumu), persiunčiami nagrinėti kompetentingoms institucijoms tik gavus Asmens rašytinį sutikimą. Ministerija per 5 darbo dienas nuo prašymo, skundo (pranešimo) gavimo raštu kreipiasi į Asmenį, prašydama per nustatytą terminą pateikti šį sutikimą. Kai per Ministerijos nustatytą terminą toks sutikimas negaunamas, prašymas, skundas (pranešimas) grąžinamas Asmeniui, nurodant grąžinimo priežastis. Šiame punkte nustatytas 5 darbo dienų prašymo, skundo (pranešimo) persiuntimo terminas skaičiuojamas nuo Asmens rašytinio sutikimo persiųsti prašymą, skundą (pranešimą) gavimo Ministerijoje dienos.

35. Prašymas, skundas (pranešimas), pateiktas elektroniniu būdu, kuris neatitinka Tvarkos aprašo 22.1–22.3 punktuose nustatytų reikalavimų, nedelsiant grąžinamas Asmeniui elektroniniu būdu, nurodant grąžinimo priežastis. Prašymas, skundas (pranešimas), pateiktas elektroniniu būdu, kuris neatitinka Tvarkos aprašo 22.4 punkte nustatyto reikalavimo, nenagrinėjamas, jeigu Ministerijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip.

36. Ministerijos Darbuotojai, elektroniniu paštu gavę valstybės ir kitų institucijų, įstaigų, organizacijų prašymus, skundus (pranešimus), kurie nepasirašyti elektroniniu parašu, pateikia juos Ministerijos Dokumentų tvarkymo skyriui. Dokumentų tvarkymo skyrius minėtus prašymus, skundus (pranešimus) pateikia viceministrams pagal ministro nustatytas veiklos sritis arba Ministerijos kancleriui, kurie rezoliucija priima sprendimą dėl pastarųjų dokumentų registracijos ir nagrinėjimo. Prašymai, skundai (pranešimai), kurių nuspręsta neregistruoti ir nenagrinėti, grąžinami Dokumentų tvarkymo skyriui, kuris juos sunaikina, o nagrinėti paskirti prašymai, skundai (pranešimai) užregistruojami ir pateikiami rezoliucijoje nurodytiems vykdytojams.

37. Nagrinėjant Asmenų prašymus, skundus (pranešimus), teisės aktų nustatyta tvarka turi būti užtikrintas informacijos konfidencialumas.

38. Draudžiama persiųsti skundą nagrinėti viešojo administravimo subjektui, jo administracijos padaliniui arba perduoti nagrinėti pareigūnui, valstybės tarnautojui ar darbuotojui, kurių veiksmai yra skundžiami.

39. Pagal Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisykles Asmenų prašymai, priskirti nagrinėti Ministerijos kompetencijai, turi būti išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo jų gavimo Ministerijoje dienos. Jeigu dėl objektyvių priežasčių atsakymo pateikimas Asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo Ministerijoje dienos, šis terminas gali būti pratęsiamas dar iki 10 darbo dienų ir apie tai raštu turi būti informuojamas Asmuo.

 

IV. ATSAKYMŲ Į PRAŠYMUS, SKUNDUS (PRANEŠIMUS) PARENGIMAS, IŠSIUNTIMAS (ĮTEIKIMAS) ASMENIMS

 

40. Į Asmenų prašymus, skundus (pranešimus) atsakoma valstybine kalba ir tokiu būdu (elektroniniu būdu, raštu ar žodžiu), kokiu pateiktas prašymas, skundas (pranešimas), jeigu Asmuo nepageidauja gauti atsakymą kitu būdu. Prireikus į prašymą, skundą (pranešimą) gali būti atsakoma ne valstybine kalba, kai vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais prašymą, skundą (pranešimą) pateikia užsienio valstybės institucija, kitas užsienio subjektas ar tarptautinė organizacija.

41. Atsakymas į prašymą, skundą (pranešimą) parengiamas dviem egzemplioriais, iš kurių vienas išsiunčiamas (įteikiamas) Asmeniui, o kitas lieka Ministerijoje.

42. Atsakymai į prašymus, skundus (pranešimus) parengiami atsižvelgiant į jų turinį:

42.1. į prašymą suteikti administracinę paslaugą – išduoti leidimą (licenciją), dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, – atsakoma suteikiant prašomą administracinę paslaugą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

42.2. į prašymą pateikti Ministerijos turimą informaciją atsakoma pateikiant prašomą informaciją Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) nustatyta tvarka arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

42.3. į prašymą priimti administracinį sprendimą – įsakymą, potvarkį ar nustatyta tvarka kitą nustatytosios formos dokumentą, kuriame išreikšta Ministerijos valia, – atsakoma pateikiant atitinkamo dokumento kopiją, išrašą ar nuorašą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

42.4. į kreipimąsi, kuriame išdėstoma Asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie Ministerijos veiklos pagerėjimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį, informuojama apie Darbuotojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu, ar kitokį Asmens kreipimąsi atsakoma laisvos formos raštu;

42.5. atsakymas į skundą (pranešimą) parengiamas atsižvelgiant į skundo (pranešimo) esmę, pagal Ministerijos kompetenciją atsakant į visus Asmens skunde (pranešime) pateiktus klausimus ir vadovaujantis galiojančiais teisės aktais įvertinus skunde (pranešime) nurodytus faktus bei aplinkybes.

43. Atsakymai, kuriuose yra privačios informacijos, Asmeniui siunčiami tik registruota pašto siunta.

 

V. KLAIDŲ IŠTAISYMO PROCEDŪRA IR SPRENDIMO APSKUNDIMAS

 

44. Ministerija, gavusi pagrįstą Asmens kreipimąsi dėl atsakyme į prašymą, skundą (pranešimą) esančių spausdinimo, skaičiavimo ar faktinių duomenų klaidų, nedelsdama jas ištaiso ir grąžina Asmeniui ištaisytą atsakymo egzempliorių arba nurodo, kodėl klaidos nebuvo taisomos.

45. Asmuo, nesutinkantis su Ministerijos atsakymu į jo prašymą, skundą (pranešimą), arba tuo atveju, jeigu per nustatytą prašymo, skundo (pranešimo) nagrinėjimo terminą atsakymas Asmeniui neišsiųstas, turi teisę paduoti skundą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiojo skirsnio „Administracinė procedūra“ nustatyta tvarka, Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-310) nustatyta tvarka Administracinių ginčų komisijai, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka Administraciniam teismui.

46. Dėl Ministerijos Darbuotojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje Asmuo turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo (Žin., 1998, Nr. 110-3024; 2004, Nr. 170-6238) nustatyta tvarka.

 

VI. APTARNAVIMAS TELEFONU

 

47. Ministerijos Darbuotojų, aptarnaujančių Asmenis telefonu, uždavinys – suteikti Asmens prašomą informaciją, susijusią su jam rūpimo klausimo išnagrinėjimu. Darbuotojas turi mokėti trumpai ir suprantamai:

47.1. paaiškinti, ar Ministerija kompetentinga nagrinėti prašymą, skundą (pranešimą) Asmeniui rūpimu klausimu;

47.2. paaiškinti, kokius dokumentus ir kaip (žodžiu, elektroniniu būdu ar paštu) reikėtų pateikti, kad prašymas, skundas (pranešimas) būtų išnagrinėtas;

47.3. nurodyti instituciją (jos adresą ir telefono numerį), į kurią Asmuo turėtų kreiptis, jeigu Ministerija nekompetentinga nagrinėti jo prašymo, skundo (pranešimo);

47.4. pateikti kitą Asmens pageidaujamą informaciją, kuria disponuoja Ministerija ir kurią Asmuo turi teisę gauti Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

48. Aptarnaudamas Asmenį telefonu, Ministerijos Darbuotojas turi laikytis šių taisyklių:

48.1. pakelti telefono ragelį pageidautina prieš trečią skambutį ir pasisveikinti;

48.2. prisistatyti skambinančiajam, pasakydamas Ministerijos pavadinimą, savo pavardę ir pareigas;

48.3. atidžiai išklausyti, prireikus paprašyti išsamiau paaiškinti prašymą, skundą (pranešimą);

48.4. aiškiai ir tiksliai atsakyti į klausimus;

48.5. pasistengti iš karto atsakyti į klausimus, prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti, tiksliai nurodyti kito pokalbio telefonu laiką arba pasiūlyti perduoti atsakymą kita komunikacijos priemone;

48.6. ramiai kalbėtis, mandagiai atsisveikinti.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

49. Ministerijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, pažeidę Tvarkos aprašo nuostatas, atsako įstatymų nustatyta tvarka.

 

_________________