LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJA
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ FONDO ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO
1998 m. vasario 26 d. Nr. 79
Vilnius
Vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. vasario 23 d. nutarimą Nr. 217 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. birželio 2 d. nutarimo Nr. 778 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo įgyvendinimo“ dalinio pakeitimo“,
1. Patvirtinti didžiausias leidžiamas kelių transporto priemonių charakteristikas (gabaritų, masės, apkrovų į ašis ir kt.) (1priedas).
2. Patvirtinti valstybinės reikšmės kelių, už naudojimąsi kuriais, sumokėjus atitinkamo dydžio mokestį, leidžiama važiuoti transporto priemonėmis (jų junginiais), turinčiomis varančiąją ašį su suporintais ratais ir kurių ašies apkrova didesnė kaip 11,5 tonos, sąrašą (2 priedas).
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos
1998 m. vasario 26 d. įsakymo Nr. 79
1 priedas
Didžiausios leidžiamos kelių transporto priemonių charakteristikos (gabaritų, masės, apkrovų į ašis ir kt.)
1. Didžiausi leidžiami kelių transporto priemonių, išskyrus tas, kurios turi ne daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 vietą vairuotojui, gabaritai
1.1. Ilgiai: |
|
pavienio automobilio |
– 12,00 m; |
priekabos |
– 12,00 m; |
sujungtos transporto priemonės (vilkikas su puspriekabe) |
– 16,50 m; |
autotraukinio (automobilio su priekaba) |
– 18,75 m; |
sujungto autobuso |
– 18,00 m. |
1.2. Pločiai: |
|
visų kelių transporto priemonių |
– 2,55 m; |
refrižeratoriaus su šilumą izoliuojančiomis sienelėmis |
– 2,60 m. |
1.3. Aukštis: |
|
visų kelių transporto priemonių |
– 4,00 m. |
1.4. Nuimami antstatai ir standartinės krovinių gabenimo priemonės, tokios kaip konteineriai, įskaitytos į 1.1, 1.2, 1.3, 1.6, 1.7, 1.8 ir 4.4 punktus. |
|
1.5. Visos keliu judančios transporto priemonės ar kombinuotos transporto priemonės turi važiuoti žiedu, kurio išorinis ir vidinis spindulys yra atitinkamai lygūs 12,5 m ir 5,3 m. |
|
1.6. Didžiausias atstumas nuo puspriekabės sukabinamojo |
|
šerdeso iki jos kėbulo galinės sienelės |
– 12,00 m. |
1.7. Didžiausias atstumas nuo automobilio kėbulo priekinės sienelės iki priekabos |
|
kėbulo galinės sienelės, atėmus atstumą tarp automobilio kėbulo galinės |
|
sienelės ir priekabos kėbulo priekinės sienelės |
– 15,65 m. |
1.8. Didžiausias atstumas nuo automobilio kėbulo priekinės sienelės iki |
|
priekabos kėbulo galinės sienelės |
– 16,40 m. |
|
|
2. Didžiausios leidžiamos kelių transporto priemonių bendrosios masės (tonomis)
2.1. Autotraukinių priekabos: |
|
dviašės |
– 18 t; |
triašės |
– 24 t. |
2.2. Kombinuotos transporto priemonės: |
|
2.2.1. penkiaašis arba šešiaašis autotraukinys, susidedantis iš: |
|
a) dviašio automobilio, sukabinto su triaše priekaba |
– 40 t; |
b) triašio automobilio, sukabinto su dviaše arba triaše priekaba |
– 40 t; |
2.2.2. penkiaašės arba šešiaašės sujungtos transporto priemonės, |
|
susidedančios iš: |
|
a) dviašio vilkiko su triaše puspriekabe |
– 40 t; |
b) triašio vilkiko su dviaše arba triaše puspriekabe |
– 40 t; |
c) triašio vilkiko su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerių |
|
(pagamintų pagal ISO) kombinuotam vežimui |
– 44 t; |
2.2.3. keturašis autotraukinys, susidedantis iš dviašio automobilio |
|
ir dviašės priekabos |
– 36 t; |
2.2.4. keturašės sujungtos transporto priemonės, susidedančios iš dviašio vilkiko ir dviašės puspriekabės: |
|
2.2.4.1. kai atstumas tarp puspriekabės ašių 1,30...1,80 m |
– 36 t; |
2.2.4.2. kai atstumas tarp puspriekabės ašių didesnis kaip 1,80 m ir puspriekabės su sudvejintomis ašimis didžiausia leistina bendroji masė 20 t, o automobilio – 18 t, kurio varančiosios ašies ratai suporinti ir jų pakaba pneumatinė – 38 t. |
|
2.3. Pavieniai automobiliai: |
|
2.3.1. dviašiai |
– 18 t; |
2.3.2. triašiai |
– 25 t; |
kai varančiosios ašies ratai suporinti ir jų pakaba pneumatinė, arba kai |
|
kiekvieni varančiųjų ašių ratai suporinti ir didžiausia apkrova ant |
|
kiekvienos ašies neviršija 9,5 t |
– 26 t; |
2.3.3. keturašiai su dvejomis valdomosiomis ašimis |
– 31 t; |
kai varančiosios ašies ratai suporinti ir jų pakaba pneumatinė, arba kai |
|
kiekvieni varančiųjų ašių ratai suporinti ir didžiausia apkrova ant kiekvienos |
|
ašies neviršija 9,5 t |
– 32 t. |
2.4. Triašiai sujungti autobusai |
– 28 t. |
3. Didžiausia leidžiama kelių transporto priemonių ašių apkrova (tonomis), esant sąlygoms, nurodytoms 2 punkte
3.1. Pavienės ašys / nevarančiosios ašys |
– 10,0 t. |
3.2. Priekabų arba puspriekabių sudvejintos ašys |
|
Bendroji ašių apkrova, priklausomai nuo atstumo „d“ (metrais) tarp jų, neturi |
|
viršyti: |
|
3.2.1. d < 1,00 … |
– 11 t; |
3.2.2. 1,00 d < 1,30... |
– 16 t; |
3.2.3. 1,30 d < 1,80... |
– 18 t; |
3.2.4. 1,80 d... |
– 20 t. |
3.3. Triašės priekabos arba puspriekabės |
|
Bendroji ašių apkrova, priklausomai nuo atstumo „d“ (metrais) tarp jų, neturi viršyti: |
|
3.3.1. d 1,30... |
– 21 t; |
3.3.2. 1,30 < d 1,40... |
– 24 t. |
3.4. Varančioji ašis: |
|
3.4.1. kelių transporto priemonių, nurodytų 2.2.1 ir 2.2.2 punktuose, |
|
varančiosios ašies apkrova |
– 11,50 t; |
3.4.2. kelių transporto priemonių, nurodytų 2.2.3, 2.2.4, 2.3 ir 2.4 punktuose, |
|
varančiosios ašies apkrova |
– 11,50 t. |
3.5. Automobiliai su sudvejintomis ašimis |
|
Bendroji ašių apkrova, priklausomai nuo atstumo „d“ (metrais) tarp jų, neturi viršyti: |
|
3.5.1. d < 1,00 … |
– 11,50 t; |
3.5.2. 1,00 d < 1,30... |
– 16,00 t; |
3.5.3. 1,30 d < 1,80... |
– 18,00 t; |
kai varančiosios ašies ratai suporinti ir pakaba pneumatinė, arba kai |
|
kiekvieni varančiųjų ašių ratai suporinti ir didžiausia apkrova ant kiekvienos |
|
ašies neviršija 9,5 t |
– 19,00 t. |
|
|
4. Kelių transporto priemonių, tenkinančių 2 punkto sąlygas, tam tikros charakteristikos
4.1. Visoms kelių transporto priemonėms
Varančiosios ašies apkrova turi būti ne mažesnė kaip 25 % pavienės arba kombinuotos transporto priemonės bendrosios masės.
4.2. Autotraukiniams
Atstumas tarp automobilio galinės ašies ir priekabos priekinės ašies turi būti ne mažesnis kaip 3 m.
4.3. Didžiausia leistina bendroji masė priklausomai nuo transporto priemonės bazės
Didžiausia leistina keturašio automobilio bendroji masė, išreikšta tonomis, neturi viršyti daugiau kaip penkis kartus atstumo, išreikšto metrais, tarp automobilio priekinės ir galinės ašies.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos
1998 m. vasario 26 d. įsakymo Nr. 79
2 priedas
Valstybinės reikšmės kelių, už naudojimąsi kuriais, sumokėjus atitinkamo dydžio mokestį, leidžiama važiuoti transporto priemonėmis (jų junginiais), turinčiomis varančiąją ašį su suporintais ratais ir kurių ašies apkrova didesnė kaip 11,5 tonos,
SĄRAŠAS
Eil. Nr. |
Kelio Nr. |
Kelio pavadinimas |
Kelio ilgis, km |
Magistraliniai keliai
|
|||
|
|
|
|
1. |
A1 |
Vilnius-Kaunas-Klaipėda |
311,4 |
2. |
A2 |
Vilnius-Panevėžys |
135,9 |
3. |
A3 |
Vilnius-Minskas |
33,9 |
4. |
A4 |
Vilnius-Varėna-Gardinas |
134,5 |
5. |
A5 |
Kaunas-Marijampolė-Suvalkai |
94,1 |
6. |
A6 |
Kaunas-Zarasai-Daugpilis |
185,4 |
7. |
A7 |
Marijampolė-Kybartai |
42,9 |
8. |
A8 |
Panevėžys -Kėdainiai-Cinkiškiai |
85,5 |
9. |
A9 |
Panevėžys -Šiauliai |
78,9 |
10. |
A10 |
Panevėžys-Pasvalys-Ryga |
66,1 |
11. |
A11 |
Šiauliai-Palanga |
146,9 |
12. |
A12 |
Ryga-Šiauliai-Tauragė-Kaliningradas |
186,1 |
13. |
A13 |
Klaipėda-Liepoja |
45,3 |
Iš viso: |
|
|
1546,9
|
2. Krašto keliai
1. |
101 |
Vilnius-Utena |
95,6 |
2. |
103 |
Vilnius-Polockas |
33,0 |
3. |
104 |
Vilnius-Lyda |
49,3 |
4. |
129 |
Antakalnis-Jieznas-Alytus-Merkinė |
80,8 |
5. |
163 |
Ežerė-Mažeikiai |
9,8 |
6. |
164 |
Mažeikiai-Plungė-Tauragė |
143,0 |
7. |
171 |
Marijampolės miesto aplinkkelis |
5,6 |
8. |
202 |
Kuršėnų miesto aplinkkelis |
5,8 |
9. |
203 |
Mažeikių miesto aplinkkelis |
4,3 |
10. |
205 |
Panevėžio miesto aplinkkelis |
10,8 |
11. |
208 |
Pietinis Utenos miesto aplinkkelis |
1,9 |
Iš viso: |
|
|
439,9
|
Pastaba. Jeigu transporto priemonė negali šiame sąraše išvardytais keliais privažiuoti iki paskirto jai punkto, leidimą išduodanti institucija, suderinusi su kelio savininku, nurodo kelius, kuriais turi teisę važiuoti transporto priemonė.
______________