LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL PRIEMONIŲ VERSLO SĄLYGOMS GERINTI MUITINĖS FORMALUMŲ IR TRANZITO SRITYJE ĮGYVENDINIMO GRAFIKO PATVIRTINIMO

 

2002 m. spalio 8 d. Nr. 1593

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti priemonių verslo sąlygoms gerinti muitinės formalumų ir tranzito srityje įgyvendinimo grafiką (pridedama).

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                                  PETRAS ČĖSNA

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

Vyriausybės

2002 m. spalio 8 d.

nutarimu Nr. 1593

 

PRIEMONIŲ VERSLO SĄLYGOMS GERINTI MUITINĖS FORMALUMŲ IR TRANZITO SRITYJE ĮGYVENDINIMO GRAFIKAS

 

Eil. Nr.

Problema arba tikslas

Siūloma priemonė

Atsakingi vykdytojai

Teisės akto parengimo ar patikslinimo data (pateikimas Lietuvos Respublikos Vyriausybei)

1.

Reglamentuojant muitinės sandėlių veiklą, neaptarti klausimai, susiję su muitinės sandėlio tipo pakeitimu, nenumatyta galimybė perkelti veikiantį muitinės sandėlį į naujas patalpas, esančias kitame žemės sklype (išskyrus E tipo muitinės sandėlius)

pateikti pasiūlymą dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 19 d. nutarimo Nr. 744 „Dėl Muitinės sandėlių steigimo ir veiklos taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 53-1879) papildymo (numatyti galimybę reorganizuoti vieno tipo muitinės sandėlius į kito tipo muitinės sandėlius nemokant valstybės rinkliavos už leidimą steigti muitinės sandėlius ir nevykdant muitinės sandėlio steigimo procedūros). Sudaryti ūkio subjektams galimybę perkelti veikiantį muitinės sandėlį į naujas patalpas, esančias kitame žemės sklype, netaikant naujo muitinės sandėlio steigimo procedūros

Finansų ministerija, Muitinės departamentas prie Finansų ministerijos (toliau vadinama – Muitinės departamentas), Nacionalinė muitinės sandėlių ir eksporto-importo terminalų asociacija

2003 metų I ketvirtis

2.

Ne visada gali būti iki galo realizuojamas reikalavimas pateikti kompensacinių produktų reeksporto galimybes pagrindžiančias sutartis, kad būtų gautas leidimas laikinajam įvežimui perdirbti (perdirbimas pradedamas turint tik dalį sutarčių su pirkėjais, dalis pagamintų prekių paliekama vidaus rinkoje ir t. t.); procedūros vykdytojams sunku užbaigti šią muitinės procedūrą (atliekų, broko nurašymas ir kita)

pateikti pasiūlymus dėl Laikinojo prekių įvežimo į Lietuvos Respubliką perdirbti tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 898 (Žin., 1997, Nr. 76-1958), pakeitimo, kuriame būtų numatyta: a) galimybė gauti leidimą laikinajam prekių įvežimui perdirbti (12.2 punktas) ir tuo atveju, kai pateikiamos kompensacinių produktų reeksporto galimybes pagrindžiančios sutartys ne mažiau kaip pusei numatomų pagaminti kompensacinių produktų kiekio; b) galimybė nurodyti kompensacinių produktų išeigą su leistina paklaida ir deklaranto pageidavimu tikslinti ją kiekvienai eksportuojamai prekių siuntai; c) galimybė padėti reeksportuojamus kompensacinius produktus į muitinės sandėlį be atskiro muitinės sutikimo (19.3 punktas)

Ūkio ministerija, Finansų ministerija, Muitinės departamentas

2002 metų IV ketvirtis

3.

Galioja įvairūs pašto siuntų gabenimo draudimai ir apribojimai, kurių nėra Europos Sąjungos šalyse, kai kurios Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, reglamentuojančių muitinės formalumus pašto siuntoms, nuostatos prieštarauja Lietuvos Respublikos pašto įstatymui (Žin., 2001, Nr. 94-1336)

parengti naują Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 6 d. nutarimo Nr. 538 „Dėl siunčiamų į Lietuvos Respubliką ir iš jos pašto siuntų“ (Žin., 1996, Nr. 43-1059) redakciją, joje reglamentuoti muitinės formalumus pašto siuntoms ir kurjerinių firmų gabenamiems kroviniams, taip pat suderinti su Europos Sąjungos reikalavimais ir rekomendacijomis numatomus taikyti draudimus bei apribojimus

Susisiekimo ministerija, Finansų ministerija, Ūkio ministerija, Muitinės departamentas

2002 metų IV ketvirtis

4.

Taikomi apribojimai įvežti į Lietuvos Respubliką maisto produktus, siunčiamus pašto siuntomis (vienoje Kombinuotosios prekių nomenklatūros pozicijoje klasifikuojamų prekių galima atsiųsti ne daugiau kaip 3 kilogramus; įvežant nedidelius maisto produktų pavyzdžių kiekius, reikia atlikti tuos pačius formalumus kaip ir gabenant didelę prekių siuntą ir t. t.)

pateikti pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. spalio 8 d. nutarimo Nr. 1132 „Dėl Maisto prekių įvežimo į Lietuvos Respubliką ir jų nekenksmingumo bei kokybės kontrolės tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 85-2547) pakeitimo, kuriame būtų suderinti su Europos Sąjungos reikalavimais ir rekomendacijomis muitinės formalumai maisto produktams, taip pat numatomi taikyti draudimai bei apribojimai

Žemės ūkio ministerija, Finansų ministerija, Ūkio ministerija, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, Valstybinė tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2002 metų IV ketvirtis

5.

Pagal galiojančią muitinio tikrinimo tvarką (finansų ministro 2000 m. sausio 13 d. įsakymas Nr. 3 „Dėl Prekių deklaravimo ir muitinio tikrinimo nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 11-264) prekes atgabenusi transporto priemonė iš muitinio tikrinimo vietos gali išvykti tik po to, kai užbaigiami visi muitinės formalumai. Todėl net ir tos transporto priemonės, kurių gabentos prekės fiziškai jau patikrintos, turi būti muitinės įstaigoje tol, kol bus užbaigti visi muitinės formalumai (pvz., kol mokami importo mokesčiai). Tai didina transporto prastovas (ypač aktualu sudėtinių krovinių atveju)

parengti teisės aktą, kuriame būtų reglamentuota prekių muitinio tikrinimo tvarka, apimanti sudėtinių krovinių muitinio tikrinimo ypatumus ir nustatanti prekių išgabenimo iš muitinės įstaigos, eksporto ir importo terminalo, muitinės sandėlio po fizinio jų tikrinimo atvejus ir tvarką

Muitinės departamentas

2003 metų I ketvirtis

6.

Skolos muitinei užtikrinimo požiūriu visi ūkio subjektai skirstomi tik į dvi grupes: patikimi ūkio subjektai (jiems suteikiamos lengvatos) ir visi kiti ūkio subjektai (jiems taikoma įprastinė tvarka). Tikslinga būtų įvesti kelis ar keliolika ūkio subjektų patikimumo lygmenų ir diferencijuoti ūkio subjektams taikomas lengvatas atsižvelgiant į ūkio subjekto patikimumo lygmenį. Supaprastintas muitinės procedūras numatoma taikyti tik patikimiems ūkio subjektams, o pastariesiems keliami labai dideli reikalavimai. Taigi supaprastintomis muitinės procedūromis galės naudotis nedaug ūkio subjektų, o tai silpnins konkurencines galimybes smulkių ir vidutinių įmonių, taip pat įmonių, kurios norėtų naudotis tam tikrais muitinės procedūrų supaprastinimais, bet nepretenduoja į didesnes lengvatas skolos muitinei užtikrinimo srityje

iš valstybės institucijų ir asocijuotų verslo struktūrų atstovų sudaryti ekspertų darbo grupę, kuri įvertintų galimybes ir tikslingumą įvesti ūkio subjektų patikimumo lygmenis ir susieti muitinės formalumų supaprastinimą su ūkio subjekto patikimumo lygmeniu

Finansų ministerija, Muitinės formalumų ir tranzito klausimų laikinoji darbo grupė

2002 metų IV ketvirtis

7.

Importuotojai susiduria su nepagrįstais apribojimais (nuodugniai tikrinama reklamai skirtų prekių muitinė vertė, ir jos apmokestinamos importo mokesčiais, rinkodaros tikslais įvežamoms prekėms taikoma įprastinė ir gana sudėtinga prekių deklaravimo, muitinio įvertinimo ir muitinio tikrinimo procedūra ir kita), norėdami atsivežti prekių reklamai skirtus bukletus, prekių pavyzdžius, kartu su prekėmis įvežamus gamintojų nemokamai pridedamus papildomus produktus

parengti teisės aktą, reglamentuojantį prekių pavyzdžių įvežimą į Lietuvos Respubliką ir suderinantį su Europos Sąjungos reikalavimais bei rekomendacijomis muitinės formalumų atlikimo tvarką prekių pavyzdžiams, taip pat numatomus taikyti draudimus bei apribojimus

Finansų ministerija

2003 metų I ketvirtis

______________