LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ TURTO PRIVATIZAVIMO VIEŠO KONKURSO BŪDU NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
1997 m. gruodžio 31 d. Nr. 1502
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymu (Žin., 1997, Nr. 107-2688), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Patvirtinti Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo konkurso būdu nuostatus (pridedama).
2. Nustatyti, kad:
2.1. iki 1997 m. gruodžio 1 d. paskelbtos objektų privatizavimo viešo konkurso būdu programos įgyvendinamos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. rugsėjo 18 d. nutarimą Nr. 1075 „Dėl Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo konkurso būdu nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 90-2096; 1997, Nr. 88-2222);
2.2. Lietuvos valstybinė privatizavimo agentūra prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir ministerija, savivaldybė, kita valstybės ar savivaldybės institucija, valdanti, naudojanti patikėjimo teise valstybės ar savivaldybės akcijas arba kitą turtą ir juo disponuojanti, atitinkamai vykdo Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatyme Valstybės turto fondui nustatytas funkcijas, iki jam bus perduotos šiame įstatyme nustatytos teisės ir prievolės.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1997 m. gruodžio 31 d. nutarimu Nr. 1502
Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo konkurso būdu nuostatai
Bendroji dalis
1. Šie nuostatai reglamentuoja valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo konkurso būdu tvarką ir sąlygas pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymą.
2. Savivaldybių tarybų įsteigtos privatizavimo institucijos savivaldybėms nuosavybės teise priklausančius privatizavimo objektus privatizuoja taip pat pagal šiuos nuostatus. Savivaldybių turto fondai ar kiti savivaldybių administracijos padaliniai pagal savo kompetenciją vykdo šiuose nuostatuose reglamentuotas Valstybės turto fondo (toliau vadinama – Turto fondas) funkcijas, o savivaldybių turto privatizavimo komisijos – Privatizavimo komisijos funkcijas.
3. Viešas konkursas – vieno ar kelių privatizavimo objektų perdavimas potencialiam pirkėjui viešo konkurso laimėtojui, kurio rašytiniai kainos ir investiciniai pasiūlymai (pinigai, skirti įsigyti ilgalaikį ir trumpalaikį materialųjį turtą didinant akcinės ar uždarosios akcinės bendrovės įstatinį kapitalą), įvykdžius privatizavimo sąlygose nustatytus darbo vietų minimalius reikalavimus, yra geriausi.
4. Viešo konkurso būdu gali būti privatizuojami valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausantys akcijų paketai įmonių, kurių privatizavimo sąlygas ir kitus įsipareigojimus potencialus pirkėjas turi teisę įgyvendinti.
Viešo konkurso rengimas
7. Valstybės (savivaldybės) kontroliuojama įmonė, kurios valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausančios akcijos parduodamos, Turto fondui jo nustatytais terminais pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gruodžio 18 d. nutarime Nr. 1427 „Dėl Privatizavimo objektų parengimo privatizuoti tvarkos patvirtinimo“ nustatytus duomenis, kurių reikia objekto privatizavimo programai ir informaciniam leidiniui parengti.
Viešo konkurso paskelbimas
8. Informaciją apie objekto privatizavimą viešo konkurso būdu ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki dokumentų dalyvauti viešame konkurse priėmimo pradžios skelbia Turto fondas Informaciniame privatizavimo biuletenyje.
9. Informaciniame privatizavimo biuletenyje turi būti skelbiama:
9.2. Turto fondo darbuotojo, atsakingo už objekto privatizavimo programos vykdymą, vardas ir pavardė, pareigos, adresas, telefono ir fakso numeriai;
9.5. akcijų paketo pradinė pardavimo kaina, jeigu ją nusprendžia skelbti Lietuvos Respublikos Vyriausybė (savivaldybė);
9.7. mokesčio už viešo konkurso dokumentų rinkinį dydis. Šis mokestis – nuo 200 iki 5000 litų. Mokesčio už viešo konkurso dokumentų rinkinį dydį kiekvienam privatizavimo objektui nustato Turto fondas, pritarus Privatizavimo komisijai;
9.10. banko, kuriame atidaryta sąskaita atsiskaityti už privatizavimo objektus, pavadinimas, adresas, kodas ir sąskaitos numeris;
Viešo konkurso dokumentų rinkinio pardavimas
10. Potencialūs pirkėjai, pageidaujantys dalyvauti viešame konkurse, privalo raštu pateikti Turto fondui prašymus parduoti viešo konkurso dokumentų rinkinius, kartu pridėdami banko dokumentą, patvirtinantį, kad į Turto fondo nurodytą sąskaitą pervestas mokestis už šį rinkinį. Prašymus parduoti viešo konkurso dokumentų rinkinius Turto fondas registruoja viešo konkurso dokumentų rinkinių pardavimo žurnale. Su potencialiu pirkėju, įsigyjančiu viešo konkurso dokumentų rinkinį, Turto fondas sudaro susitarimą neatskleisti konfidencialios informacijos apie įmonę, viešo konkurso procesą ir derybas. Rinkinys įteikiamas potencialiam pirkėjui asmeniškai arba kitą darbo dieną išsiunčiamas prašyme nurodytu adresu. Potencialūs pirkėjai, įsigiję viešo konkurso dokumentų rinkinį kitokiais būdais, negu nurodyta šiuose nuostatuose, viešo konkurso dokumentų rinkinių pardavimo žurnale neįregistruojami ir jų paraiškos nenagrinėjamos. Prašymų parduoti viešo konkurso dokumentų rinkinį ir jų pardavimo žurnalo formas nustato Turto fondas.
11. Viešo konkurso dokumentų rinkinį sudaro:
11.4. paraiška dalyvauti viešame konkurse (pavyzdinė paraiškos forma pateikta šių nuostatų 1 priede);
11.5. valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausančių akcijų pirkimo-pardavimo sutarties (toliau vadinama – pirkimo-pardavimo sutartis) forma (pavyzdinė sutarties forma pateikta šių nuostatų 2 priede);
Viešo konkurso dalyvių registravimas
12. Potencialus pirkėjas, norintis dalyvauti viešame konkurse, privalo pervesti į Turto fondo nurodytą ar savivaldybės specialiąją sąskaitą pradinį įnašą – sumą, sudarančią ne mažiau kaip 5 procentus Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytos akcijų pradinės pardavimo kainos, o jeigu ši kaina nenurodyta, – parduodamų akcijų nominalios vertės. Jeigu reikalaujamas sumokėti pradinis įnašas viršija 100 tūkst. litų, potencialus pirkėjas turi teisę pervesti tik 100 tūkst. litų.
13. Potencialus pirkėjas, norintis įsiregistruoti viešo konkurso dalyviu, per Informaciniame privatizavimo biuletenyje paskelbtą dokumentų dalyvauti viešame konkurse priėmimo terminą Turto fondui turi pateikti:
13.3. investicijų planą, kuriame numatyti pinigai ir terminai ilgalaikiam ir trumpalaikiam materialiam turtui įsigyti didinant akcinės ar uždarosios akcinės bendrovės įstatinį kapitalą;
13.5. įmonės registravimo pažymėjimo (užsienio potencialūs pirkėjai – registravimo pažymėjimą ar jį atitinkantį dokumentą, legalizuotą nustatytąja tvarka) ir įstatų nuorašą, naujausią dalyvio finansinę metinę ataskaitą, įmonės vadovo ir vyriausiojo finansininko pasirašytą akcininkų, kurių akcijos sudaro daugiau kaip 5 procentus įmonės įstatinio kapitalo, sąrašą – jeigu potencialus pirkėjas yra įmonė;
13.6. fizinių ar (ir) juridinių asmenų grupės steigimo dokumentus – jeigu potencialus pirkėjas yra tokių asmenų grupė. Kai potencialus pirkėjas yra fizinių asmenų grupė ar grupėje yra bent vienas fizinis asmuo, jos steigimo dokumentai turi būti patvirtinti notaro;
14. Potencialus pirkėjas šių nuostatų 13 punkte nurodytus dokumentus gali pateikti Turto fondui užklijuotame voke asmeniškai arba išsiųsti paštu įvertintu laišku su apyrašu ir apmokėtu pristatymu ar registruotu laišku. Ant voko rašomas Turto fondo arba savivaldybės privatizavimo institucijos pavadinimas ir adresas, privatizavimo objekto pavadinimas, kodas įmonių registre ir žodžiai „su viešo konkurso dokumentais“.
15. Vokai su viešo konkurso dalyvių dokumentais registruojami tik Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytu dokumentų dalyvauti viešame konkurse priėmimo laiku.
16. Užklijuotus vokus su viešo konkurso dalyvių dokumentais Turto fondas registruoja viešo konkurso dalyvių registracijos žurnale (nurodomas dalyvių eilės numeris, jų dokumentų gavimo data ir laikas). Toks pat užrašas kartojamas ant gauto užklijuoto voko su viešo konkurso dokumentais. Kiekvienam potencialiam pirkėjui, asmeniškai pateikusiam voką su viešo konkurso dokumentais, Turto fondo darbuotojas, atsakingas už objekto privatizavimo programos vykdymą, išduoda viešo konkurso dalyvio registracijos pažymėjimą. Viešo konkurso dalyvių registracijos žurnalo ir viešo konkurso dalyvio registracijos pažymėjimo formas nustato Turto fondas.
17. Paštu atsiųsti užklijuoti vokai su viešo konkurso dalyvių dokumentais įregistruojami, jeigu jie gaunami iki Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodyto dokumentų dalyvauti viešame konkurse priėmimo termino pabaigos. Jeigu paštu atsiųsti vokai su viešo konkurso dalyvių dokumentais gaunami dar neprasidėjus jų registravimo terminui, Turto fondas juos įregistruoja pirmąją Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytą dokumentų dalyvauti viešame konkurse priėmimo dieną, suteikdamas jiems pirmuosius registracinius numerius pagal gavimo eiliškumą.
18. Turto fondo darbuotojai neturi teisės registruoti viešo konkurso dalyvių, jeigu pagal užrašą ant užklijuoto voko neįmanoma identifikuoti privatizavimo objekto.
19. Vokai su potencialių pirkėjų pateiktais viešo konkurso dokumentais atplėšiami tik šių nuostatų 27 punkte nurodytu laiku ir tvarka, išskyrus šių nuostatų 20.2 punkte numatytą atvejį, kai potencialus pirkėjas atsisako dalyvauti viešame konkurse, o daugiau potencialių pirkėjų neįsiregistruoja, ir 21 punkte nurodytą atvejį, kai Privatizavimo komisija ar Lietuvos Respublikos Vyriausybė sustabdo ar nutraukia objekto privatizavimo programos vykdymą.
20. Įregistravęs šiuose nuostatuose nurodyta tvarka Turto fonde voką su viešo konkurso dalyvio dokumentais, iki paskutinės Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytos dokumentų dalyvauti viešame konkurse priėmimo dienos potencialus pirkėjas turi teisę:
20.1. pateikti naujus viešo konkurso dalyvio dokumentus (atšaukęs ankstesniuosius, kartu nurodydamas keičiamus ir pridedamus naujus dokumentus). Šiuo atveju potencialus pirkėjas, pateikdamas naują voką su viešo konkurso dalyvio dokumentais, privalo raštu pranešti apie tai atsakingam už objekto privatizavimo programos įgyvendinimą Turto fondo darbuotojui, kartu pateikdamas viešo konkurso dalyvio registracijos pažymėjimą arba pašto įstaigos išduotą dokumentą ir asmens dokumentą. Turto fondo darbuotojas turi pažymėti viešo konkurso dalyvių registracijos žurnale, kad dokumentai atšaukti ir pateiktas naujas vokas. Pateikusiam naują voką su papildytais ar pataisytais dalyvio dokumentais potencialiam pirkėjui suteikiamas naujas registracijos numeris ir išduodamas naujas registracijos pažymėjimas. Ankstesnieji dalyvio dokumentai potencialiam pirkėjui negrąžinami iki viešo konkurso dalyvių dokumentų peržiūros. Potencialus pirkėjas, atšaukęs savo dokumentus ir nepateikęs naujų, laikomas atsisakiusiu dalyvauti viešame konkurse. Pradinis įnašas jam grąžinamas šių nuostatų 20.2 punkte nustatyta tvarka;
20.2. atsisakyti dalyvauti viešame konkurse. Potencialus pirkėjas, atsisakantis dalyvauti viešame konkurse, turi raštu pranešti apie tai Turto fondo darbuotojui, atsakingam už objekto privatizavimo programos įgyvendinimą, ir kartu pateikti viešo konkurso dalyvio registracijos pažymėjimą arba pašto įstaigos išduotą dokumentą ir asmens dokumentą. Turto fondo darbuotojas turi pažymėti viešo konkurso dalyvių registracijos žurnale, kad šis potencialus pirkėjas atsisako dalyvauti viešame konkurse, nurodyti atsisakymo datą, pasirašyti ir uždėti Turto fondo antspaudą. Potencialiam pirkėjui, atsisakiusiam dalyvauti viešame konkurse, dalyvio dokumentai grąžinami po viešo konkurso dokumentų peržiūros arba pasibaigus šių dokumentų priėmimo terminui, kai dalyvauti viešame konkurse nebeįsiregistruoja nė vienas potencialus pirkėjas. Pradinis įnašas be jokių atskaitymų grąžinamas į potencialaus pirkėjo ar jo įgalioto asmens nurodytą sąskaitą per 5 darbo dienas nuo viešo konkurso dalyvių dokumentų peržiūros arba per 5 darbo dienas pasibaigus viešo konkurso dalyvių dokumentų priėmimo terminui, kai viešam konkursui nebeįsiregistruoja nė vienas potencialus pirkėjas. Pradinius įnašus grąžina Turto fondas.
21. Jeigu Privatizavimo komisija ar Lietuvos Respublikos Vyriausybė sustabdo ar nutraukia privatizavimo programos vykdymą jau po to, kai Turto fonde yra įregistruotas vokas su pateiktais viešo konkurso dalyvio dokumentais, Turto fondas turi nedelsdamas informuoti potencialų pirkėją. Pradinis įnašas ir mokestis už viešo konkurso dokumentų rinkinį per 5 darbo dienas po tokio sprendimo priėmimo grąžinami į potencialaus pirkėjo ar jo įgalioto asmens nurodytą sąskaitą.
Viešo konkurso rezultatų vertinimas
22. Viešo konkurso dalyvių pateiktus dokumentus nagrinėja ir vertina viešo konkurso komisija. Viešo konkurso komisija dirba ir turi teisę priimti sprendimus iki pirkimo-pardavimo sutarties, pasirašytos su konkurso laimėtoju, įsigaliojimo dienos. Šią komisiją (ne mažiau kaip iš 5 narių ir jos pirmininko) sudaro Turto fondas.
23. Į viešo konkurso komisiją turi būti įtraukti Turto fondo darbuotojai ir (ar) valstybės (savivaldybės) institucijų atstovai. Turto fondas viešo konkurso komisijos teikimu gali pagal sutartis kviestis ekspertais konsultacinių įmonių, mokslo institucijų atstovus ir kitus asmenis.
24. Turto fondas turi teisę keisti viešo konkurso komisijos narius, jeigu:
25. Viešo konkurso komisijos sprendimai priimami paprasta komisijos narių balsų dauguma protokoliškai. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia komisijos pirmininko balsas.
26. Viešo konkurso komisijos nariai negali balsuoti dėl viešo konkurso dalyvių, su kuriais jie susiję artimais giminystės ryšiais (yra dalyvio sutuoktiniai, tėvai, vaikai, broliai, seserys) arba turi su jais sutartinių įsipareigojimų.
27. Per 5 darbo dienas nuo dokumentų dalyvauti viešame konkurse pateikimo termino pabaigos uždarame viešo konkurso komisijos posėdyje atplėšiami vokai su potencialių pirkėjų pateiktais dokumentais. Viešo konkurso komisija, patikrinusi pateiktus dokumentus, rašo protokolą, kuriame nurodo dokumentus pateikusių potencialių pirkėjų rekvizitus, pateiktų dokumentų pavadinimus ir bendrą lapų skaičių. Šį protokolą pasirašo viešo konkurso komisijos nariai.
28. Viešo konkurso komisija gali atmesti gautą potencialaus pirkėjo paraišką, jeigu nustatoma, kad:
28.1. potencialus pirkėjas arba asmuo, garantavęs ar laidavęs potencialaus pirkėjo prievolių vykdymą, yra nemokus arba jam iškelta bankroto byla;
28.2. potencialaus pirkėjo siūloma kaina yra mažesnė už privatizavimo objekto pradinę pardavimo kainą (jeigu ji buvo paskelbta Informaciniame privatizavimo biuletenyje);
28.3. potencialaus pirkėjo siūloma kaina yra mažesnė už Privatizavimo komisijos ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą minimalią privatizavimo objekto pardavimo kainą. Minimali privatizavimo objekto pardavimo kaina yra konfidenciali informacija. Pasiūlymą dėl minimalios privatizavimo objekto pardavimo kainos Turto fondas teikia Privatizavimo komisijai (Lietuvos Respublikos Vyriausybei) svarstyti kartu su objekto privatizavimo programos projektu;
28.4. potencialaus pirkėjo pasiūlymai neatitinka Informaciniame privatizavimo biuletenyje paskelbtų objekto privatizavimo sąlygų;
28.5. pateikta paraiška dalyvauti viešame konkurse ar kiti dokumentai neatitinka šių nuostatų reikalavimų arba potencialus pirkėjas pateiktuose dokumentuose yra nurodęs papildomas sąlygas, kurios iš esmės keičia skelbto viešo konkurso objekto privatizavimo sąlygas;
28.10. dokumentus dalyvauti viešame konkurse pateikė asmuo, pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymą negalintis būti potencialiu pirkėju;
29. Potencialius pirkėjus, kurių paraiškas viešo konkurso komisija atmeta, Turto fondas per 5 darbo dienas po tokio komisijos sprendimo priėmimo informuoja apie tai raštu, nurodydamas priežastis, ir grąžina pradinius įnašus be jokių atskaitymų (išskyrus šių nuostatų 28.8 punkte nurodytą atvejį).
30. Turto fondas gali rinkti informaciją apie potencialaus pirkėjo patikimumą bei pateiktų domenų teisingumą. Naudodamasis gauta informacija, Turto fondas privalo laikytis pasirašytų konfidencialumo įsipareigojimų.
31. Patikrintus viešo konkurso dalyvių dokumentus viešo konkurso komisijos nariai turi per 15 darbo dienų išnagrinėti, įvertinti ir atrinkti geriausius pateiktus konkursinius pasiūlymus (geriausią pasiūlymą), kad būtų galima nustatyti konkurso laimėtoją.
32. Viešo konkurso dalyvių pasiūlymai vertinami taip: sumuojama potencialaus pirkėjo pasiūlyta kaina ir investicijų plane numatyti pinigai, kuriais bus didinamas akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės įstatinis kapitalas ir įsigyjamas ilgalaikis ir trumpalaikis materialusis turtas. Jeigu potencialus pirkėjas įsipareigoja sumokėti už valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausančias akcijas ne iš karto, jo pasiūlyta kaina nuo pirkimo-pardavimo sutarties įsigaliojimo diskontuojama privatizavimo programoje nurodyta diskonto norma. Kai bendrovė didina įstatinį kapitalą iš papildomų įnašų, tačiau didindama įstatinį kapitalą:
32.1. neperžengia 2/3, 1/2 ar 1/3 akcijų, suteikiančių balso teisę visuotiniame akcininkų susirinkime, ribos, būsimosios investicijos dauginamos iš objekto privatizavimo programoje nurodyto pataisos koeficiento, kurio kitimo ribos – nuo 0,1 iki 0,3, ir gautas rezultatas diskontuojamas objekto privatizavimo programoje nustatyta diskonto norma (jeigu investicija daroma vėliau kaip 12 mėnesių nuo pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo dienos);
32.2. peržengia 2/3, 1/2 ar 1/3 akcijų, suteikiančių balso teisę visuotiniame akcininkų susirinkime, ribą, būsimosios investicijos vertinamos taip: iš išleidžiamų akcijų emisijos kainos atimama akcijų nominali vertė, ir gautas skirtumas diskontuojamas objekto privatizavimo programoje nustatyta diskonto norma (jeigu investicija daroma vėliau kaip po 12 mėnesių nuo pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo dienos).
33. Vertinant užsienyje įregistruotų potencialių pirkėjų pasiūlymus, atitinkama valiuta perskaičiuojama į litus Lietuvos banko nustatytu užsienio valiutos santykiu arba bazinės valiutos oficialiuoju kursu, galiojusiu paskutinę dokumentų dalyvauti viešame konkurse priėmimo dieną.
34. Pirmąją vietą užėmusiu pripažįstamas viešo konkurso dalyvis, kurio pasiūlytos kainos ir būsimųjų investicijų suma, apskaičiuota pagal šių nuostatų 32 punktą, yra didžiausia, o kiti jo pasiūlymai atitinka privatizavimo programoje nustatytas privatizavimo sąlygas.
35. Apsvarsčiusi potencialaus pirkėjo (viešo konkurso dalyvio) pateiktą geriausią konkursinį pasiūlymą, viešo konkurso komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po viešo konkurso rezultatų įvertinimo teikia Turto fondui išvadą dėl potencialaus pirkėjo pripažinimo viešo konkurso laimėtoju. Viešo konkurso komisija turi teisę šiam konkurso laimėtojui siūlyti derėtis dėl konkursinio pasiūlymo pagerinimo. Šios derybos negali užtrukti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo pranešimo išsiuntimo. Kitus viešo konkurso dalyvius Turto fondas informuoja raštu ir be jokių atskaitymų grąžina sumokėtus pradinius įnašus per 10 darbo dienų nuo viešo konkurso rezultatų įvertinimo.
36. Jeigu kelių potencialių pirkėjų geriausi konkursiniai pasiūlymai pripažįstami vienodais arba skiriasi ne daugiau kaip 15 procentų nuo potencialaus pirkėjo pateikto geriausio konkursinio pasiūlymo, viešo konkurso komisija gali derėtis dėl jų pateiktų konkursinių pasiūlymų pagerinimo. Tuo atveju viešo konkurso komisija konkurso laimėtojo neskelbia, o protokole nurodo, kad pradedamos derybos dėl konkursinių pasiūlymų pagerinimo. Viešo konkurso komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po protokolo pasirašymo išsiunčia šiems viešo konkurso dalyviams registruotais laiškais pranešimus dėl konkursinių pasiūlymų pagerinimo.
37. Pasibaigus pasiūlymų pagerinimo terminui ir jų pateikimo laikui, viešo konkurso komisija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų juos įvertina ir pateikia Turto fondui išvadą dėl potencialaus pirkėjo pripažinimo viešo konkurso laimėtoju. Kitus viešo konkurso dalyvius Turto fondas informuoja raštu ir be jokių atskaitymų grąžina sumokėtus pradinius įnašus per 10 darbo dienų nuo pagerintų konkursinių pasiūlymų įvertinimo datos.
38. Turto fondui pritarus viešo konkurso rezultatams, viešo konkurso komisija per 3 darbo dienas raštu praneša potencialiam pirkėjui viešo konkurso laimėtojui, kada ir kur jis turi atvykti dėl pirkimo-pardavimo sutarties projekto parengimo.
39. Viešo konkurso komisijos derybos protokoluojamos, o pasiekti susitarimai įforminami derybų protokolu, kurį pasirašo abi šalys: viešo konkurso komisijos vardu – jos pirmininkas (pirmininko nesant – kitas jo įgaliotas komisijos narys) ir potencialus pirkėjas viešo konkurso laimėtojas.
40. Pirkimo-pardavimo sutarties projekto svarstymui Turto fondas artimiausiam Privatizavimo komisijos posėdžiui turi pateikti:
41. Sutartis gali būti sudaroma ir su vieninteliu konkursinį pasiūlymą pateikusiu potencialiu pirkėju, kurį viešo konkurso komisija pripažino viešo konkurso dalyviu. Viešo konkurso komisija gali derėtis su juo, kad konkursinis pasiūlymas būtų pagerintas laikantis šių nuostatų 35 punkte nustatytų terminų ir tvarkos.
Pirkimo-pardavimo sutarties sudarymas
42. Pirkimo-pardavimo sutartis – tai sutartis tarp Turto fondo, kuris atstovauja valstybei (savivaldybei), ir potencialaus pirkėjo.
43. Pirkimo-pardavimo sutartimi viena šalis įsipareigoja perduoti potencialaus pirkėjo nuosavybėn tam tikrą akcijų skaičių, o kita – sumokėti už nupirktas akcijas ir įvykdyti visas sutartyje numatytas prievoles.
44. Pirkimo-pardavimo sutartyje turi būti nurodyta:
44.2. šie viešo konkurso laimėtojo įsipareigojimai:
44.2.1. įsipareigojimas valstybės (savivaldybės) kontroliuojamoje įmonėje, kurios akcijos parduodamos, nesumažinti darbo vietų daugiau, negu nustatyta šioje sutartyje;
44.2.2. investuoti lėšas ilgalaikiam ir trumpalaikiam materialiam turtui įsigyti ir ta suma didinti valstybės (savivaldybės) kontroliuojamos įmonės, kurios akcijos parduodamos, įstatinį kapitalą;
44.2.3. balsuoti visuotiniame akcininkų susirinkime už sprendimą, kad valstybės (savivaldybės) kontroliuojama įmonė, kurios akcijos parduodamos, išsinuomotų ar išsipirktų nustatytąja tvarka jai priskirtą ne žemės ūkio paskirties žemės sklypą;
44.4. pirkėjo ir Turto fondo pasirašytas akcininkų susitarimas valstybės (savivaldybės) kontroliuojamos įmonės, kurios akcijos parduodamos, atžvilgiu laikytis bendros politikos ir naudotis jiems priklausančių akcijų suteikiamomis neturtinėmis teisėmis (dėl balsavimo), jeigu taip susitaria pirkėjas ir Turto fondas;
44.6. šios Turto fondo teisės:
44.6.1. teisė reikalauti, kad būtų įrašytas nurodymas apriboti pirkėjo teises disponuoti įsigytomis valstybės (savivaldybės) įmonės akcijomis tol, kol šis pirkėjas įvykdys privatizavimo sandoryje nustatytas sąlygas;
44.7. Turto fondo atsakomybė, kurią jis gali prisiimti pagal Lietuvos Respublikos Valstybės turto fondo įstatymą;
44.8. sankcijos pirkėjui už įsipareigojimų nevykdymą (privatizavimo sandoryje turi būti numatytos atitinkančios padarytą žalą sankcijos pirkėjui, jeigu jis nevykdytų įsipareigojimų);
45. Per 10 darbo dienų nuo Privatizavimo komisijos (Lietuvos Respublikos Vyriausybės) pritarimo pirkimo-pardavimo sutarties projektui Turto fondas registruotu laišku išsiunčia viešo konkurso laimėtojui pranešimą, kada ir kur jis turi atvykti pasirašyti pirkimo-pardavimo sutarties. Laikotarpis nuo potencialaus pirkėjo pripažinimo laimėtoju iki pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo turi užtrukti ne ilgiau kaip 25 darbo dienas.
46. Kai Privatizavimo komisija nepritaria pirkimo-pardavimo sutarties projektui, Turto fondas per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo gali kreiptis į Lietuvos Respublikos Vyriausybę (savivaldybės valdybą, kai savivaldybių turto fondai privatizuoja savivaldybėms nuosavybės teise priklausantį turtą), kurios nutarimas yra galutinis.
47. Jeigu objekto privatizavimo programą yra patvirtinusi Lietuvos Respublikos Vyriausybė, pirkimo-pardavimo sutarties projektą (po Privatizavimo komisijos pritarimo) Turto fondas turi teikti tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybei.
48. Jeigu Privatizavimo komisijos (Lietuvos Respublikos Vyriausybės) sprendimas dėl pirkimo-pardavimo sutarties projekto yra neigiamas, Turto fondas per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo praneša apie tai potencialiam pirkėjui ir grąžina jo sumokėtą pradinį įnašą be jokių atskaitymų.
49. Jeigu Privatizavimo komisija ar Lietuvos Respublikos Vyriausybė pritaria pirkimo-pardavimo sutarties projektui, Turto fondas ir potencialus pirkėjas viešo konkurso laimėtojas ją pasirašo 2 egzemplioriais. Po vieną sutarties egzempliorių įteikiama šiam pirkėjui ir Turto fondui. Kai parduodamos valstybei nuosavybės teise priklausančios akcijos, pirkimo-pardavimo sutarties kopija perduodama Finansų ministerijai. Kai Turto fondas parduoda savivaldybei nuosavybės teise priklausančias akcijas pagal savivaldybės mero sudarytą sutartį su Turto fondu, pirkimo-pardavimo sutarties kopija perduodama privatizavimo objekto valdytojui. Sudarant pirkimo-pardavimo sutartį, pirkėjas (jo įgaliotas asmuo) turi pateikti asmens dokumentą.
50. Viešo konkurso laimėtojo sumokėtus pradinį įnašą ir mokesčius už viešo konkurso dokumentų rinkinius Turto fondas perveda į Finansų ministerijai atidarytą privatizavimo fondo sąskaitą per 3 darbo dienas po pirkimo-pardavimo sutarties su viešo konkurso laimėtoju pasirašymo arba po šių nuostatų 45 punkte nustatyto termino, per kurį pirkėjas turėjo atvykti pasirašyti pirkimo-pardavimo sutarties.
51. Apie įvykusį viešą konkursą Turto fondas praneša valstybės (savivaldybės) kontroliuojamos įmonės, kurios akcijos parduodamos, administracijai.
52. Pasirašius įmonės akcijų paketo pirkimo-pardavimo sutartį, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka šios įmonės darbuotojams gali būti pasiūlyta nominalia verte įsigyti iki 5 procentų valstybei (savivaldybei) priklausančių akcijų. Šis pasiūlymas netaikomas toms valstybės (savivaldybės) kontroliuojamoms įmonėms, kurioms valstybė (savivaldybė), pardavusi 5 procentus akcijų, perduotų kontrolę sumažindama savo dalį įmonės įstatiniame kapitale (atitinkamai peržengdama 2/3, 1/2 ar 1/3 akcijų, suteikiančių balso teisę visuotiniame akcininkų susirinkime, ribą), ar tokiu atveju, kai įmonės akcijas jos darbuotojai jau yra įsigiję pagal kitus Lietuvos Respublikos įstatymus.
Atsiskaitymas už viešame konkurse įsigytą privatizavimo objektą
54. Jeigu už privatizavimo objektą sumokama iš karto, potencialus pirkėjas viešo konkurso laimėtojas per 30 darbo dienų nuo pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo privalo pateikti Turto fondui banko dokumentą, patvirtinantį, kad atitinkamai į Finansų ministerijai atidarytą privatizavimo fondo sąskaitą ar savivaldybės specialiąją sąskaitą pervestas patvirtintos kainos ir sumokėto pradinio įnašo skirtumas, taip pat teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos išduotą pažymą apie pajamų deklaravimą, jeigu tokios pažymos reikia pagal Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytą pajamų deklaravimo tvarką.
55. Potencialus pirkėjas gali valstybės (savivaldybės) kontroliuojamos įmonės akcijų paketą pirkti dalimis. Tuomet pirkimo-pardavimo sutartyje numatomi keli pinigų pervedimo ir nuosavybės teisės perėmimo etapai (terminai). Tokių etapų negali būti daugiau kaip 5, vieno akcijų išpirkimo etapo trukmė negali būti ilgesnė kaip vieneri metai. Paskutinis akcijų išpirkimo etapas negali būti atidėtas daugiau kaip 5 metams, skaičiuojant nuo pirkimo-pardavimo sutarties įsigaliojimo.
56. Pirkimo-pardavimo sutartyje nustatoma, kad:
56.1. už pirmąją akcijų paketo dalį (ne mažiau kaip 51 procentą privatizuojamo akcijų paketo) mokama ne mažiau kaip 60 procentų privatizuojamo akcijų paketo kainos, taip pat nurodomi per kiekvieną etapą išperkamų akcijų skaičius, atsiskaitymo tvarka, terminai;
56.3. už atidėtas eilines įmokas skaičiuojamos palūkanos nuo nesumokėtos visos akcijų paketo sumos. Palūkanų dydis nurodomas objekto privatizavimo programoje. Už laiku nesumokėtą eilinę įmoką ar palūkanas pirkėjas privalo sumokėti atitinkamai į Finansų ministerijai atidarytą privatizavimo fondo sąskaitą ar savivaldybės specialiąją sąskaitą pirkimo-pardavimo sutartyje nurodytus delspinigius, kurie skaičiuojami už kiekvieną pavėluotą dieną nuo laiku nesumokėtos sumos. Jeigu eilinė įmoka, palūkanos ir delspinigiai nesumokami per 60 dienų nuo atsiskaitymo termino pabaigos, privatizavimo objekto pirkimo-pardavimo sutartis nutraukiama, o visa, kas buvo perduota pirkėjui pagal šią sutartį iki jos nutraukimo, grąžinama valstybei (savivaldybei);
57. Apie pirkėjo nesumokėtas eilines įmokas Finansų ministerija praneša Turto fondui, kuris imasi priemonių, kad šios įmokos, palūkanos bei delspinigiai būtų sumokėti arba sutartis nutraukta.
58. Jeigu per šių nuostatų 38 punkte nurodytą laiką viešo konkurso laimėtojas neatvyksta parengti pirkimo-pardavimo sutarties projekto arba per 45 punkte nurodytą laiką neatvyksta pasirašyti pirkimo-pardavimo sutarties, arba per 54 punkte nurodytą laiką nesumoka už viešame konkurse įsigytą objektą, Turto fondas panaikina viešo konkurso rezultatus (sumokėti pradinis įnašas ir mokestis už viešo konkurso dokumentų rinkinį negrąžinami) ir gali pavesti viešo konkurso komisijai derėtis dėl privatizavimo objekto pardavimo su antrąją vietą užėmusiu viešo konkurso dalyviu.
59. Jeigu Turto fondas paveda viešo konkurso komisijai derėtis dėl privatizavimo objekto pardavimo su antrąją vietą užėmusiu viešo konkurso dalyviu, Turto fondas per 3 darbo dienas po tokio pavedimo išsiunčia šiam viešo konkurso dalyviui pranešimą pakartotinai sumokėti pradinį įnašą ir atvykti derėtis dėl privatizavimo objekto pirkimo. Jeigu per 15 darbo dienų nuo šio pranešimo išsiuntimo viešo konkurso dalyvis nesumoka pradinio įnašo ir neatvyksta derybų arba, jam atvykus, per 25 darbo dienas viešo konkurso komisijai nepavyksta susitarti su juo, laikoma, kad jis atsisakė pirkti privatizavimo objektą. Pasibaigus nustatytam derybų terminui, pradinis įnašas be jokių atskaitymų jam grąžinamas per 5 darbo dienas.
Nuosavybės teisės dokumentų išdavimas
60. Teisę į nuosavybę potencialus pirkėjas įgyja, kai pagal šiuos nuostatus sudaroma privatizavimo objekto pirkimo-pardavimo sutartis, kurią pasirašo abi šalys. Nuosavybės teisės į privatizavimo objektą perdavimo dokumentas yra akcijų perdavimo ir priėmimo aktas (jo forma pateikta šių nuostatų 3 priede). Šis aktas sudaromas per 5 darbo dienas, pirkėjui visiškai sumokėjus už privatizavimo objektą, jeigu už jį sumokama iš karto, arba kiekvieną kartą pirkimo-pardavimo sutartyje nurodytu laiku, jeigu akcijos išperkamos etapais. Akcijų perdavimo ir priėmimo aktas sudaromas 3 egzemplioriais, ir jų po vieną perduodama įmonei, kurios akcijos buvo parduotos, Turto fondui bei pirkėjui. Pirkėjas (jo įgaliotas asmuo), atvykęs pasirašyti akcijų perdavimo ir priėmimo akto, turi pateikti asmens dokumentą.
61. Teisė valdyti, naudoti privatizavimo objektą (akcijas) ir juo (jomis) disponuoti pirkėjui pereina nuo akcijų perdavimo ir priėmimo akto įregistravimo, kai:
61.1. pirkėjo vardu atidaroma vertybinių popierių sąskaita ir joje įrašomos pirkėjui nuosavybės teise priklausančios akcijos (parduodant akcinių bendrovių akcijas);
62. Atitinkama įgaliota valstybės institucija kontroliuoja, kaip vykdomos Informaciniame privatizavimo biuletenyje paskelbtos ir pirkimo-pardavimo sutartyje nurodytos papildomos privatizavimo sąlygos (paminklosaugos, aplinkos apsaugos ir kt.). Turto fondas kontroliuoja, kaip vykdomos kitos sutartyje nurodytos sąlygos ir pirkėjo įsipareigojimai. Apie tai, kad pirkėjas nevykdo papildomų privatizavimo sąlygų arba vykdo jas netinkamai, atitinkama valstybės institucija informuoja Turto fondą.
Neįvykęs viešas konkursas
63. Viešas konkursas laikomas neįvykusiu, jeigu:
63.3. patikrinus atsiųstus viešo konkurso dalyvių dokumentus, paaiškėja, kad nė vienas iš jų neatitinka viešo konkurso reikalavimų;
63.4. dėl šių nuostatų 58 punkte nurodytų priežasčių Turto fondas anuliuoja viešo konkurso rezultatus ir nepaveda viešo konkurso komisijai derėtis su antrąją vietą užėmusiu viešo konkurso dalyviu;
64. Turto fondas Privatizavimo komisijos pritarimu gali sudaryti naują neparduoto objekto privatizavimo programą. Ją sudarydamas, Turto fondas gali siūlyti Privatizavimo komisijai pakeisti šio objekto privatizavimo būdą, sąlygas, nukainoti jį ir panašiai. Taip pat Turto fondas gali priimti sprendimą reorganizuoti valstybės (savivaldybės) kontroliuojamą įmonę, jeigu toks reorganizavimas padidins galimybę ją privatizuoti.
65. Turto fondas gali siūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei išbraukti neparduotą objektą iš privatizavimo objektų sąrašo.
Baigiamosios nuostatos
Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo
viešo konkurso būdu nuostatų
1 priedas
____________________________
____________________________
(potencialus pirkėjas)
____________________________
____________________________
(adresas)
paraiška
Dėl dalyvavimo viešame konkurse
(data)
_______________________
(parengimo vieta)
1. Tikslas. Šioje paraiškoje nurodomos sąlygos, pagal kurias potencialus pirkėjas __________
________________________________________________________________________________
(potencialaus pirkėjo ar jo įgalioto asmens vardas ir pavardė, asmens kodas, adresas;
________________________________________________________________________________
juridinio asmens pavadinimas, kodas įmonių registre, buveinės adresas, telefono ir fakso
________________________________________________________________________________
numeriai)
(toliau vadinama – pirkėjas) įsipareigoja dalyvauti privatizuojant viešo konkurso būdu ___________
________________________________________________________________________________
(valstybės (savivaldybės) kontroliuojamos įmonės pavadinimas, kodas įmonių registre,
________________________________________________________________________________
buveinės adresas)
(toliau vadinama – bendrovė) valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausančias akcijas.
Jeigu pirkėjas yra grupės narys, čia nurodoma ta grupė.
Jeigu pirkėjas yra juridinis asmuo, prie paraiškos pridedami šie dokumentai (arba jų kopijos): įmonės registravimo pažymėjimo ir įstatų nuorašai (grupė prideda savo steigimo dokumentus), naujausios finansinės pirkėjo ataskaitos kartu su naujausia metine ataskaita, akcininkų, kurių akcijos sudaro daugiau kaip 5 procentus įmonės įstatinio kapitalo, sąrašas, įmonės vadovo ir vyriausiojo finansininko pasirašyta pažyma apie valstybei (savivaldybei) priklausančių akcijų dalį įmonės įstatiniame kapitale.
2. Pasiūlymas dėl pirkimo kainos. Pirkėjas nori iš valstybės (savivaldybės) nupirkti ________
________________________________________________________________________________
(nurodoma akcijų rūšis, jų skaičius, akcijos nominali vertė)
________________________________ akcijų paketą, kuris sudaro _____ procentų privatizuojamos
bendrovės įstatinio kapitalo, už ___________________________________________________ litų.
(suma žodžiu, skliausteliuose – skaičiais)
Jeigu pirkėjas yra užsienio juridinis ar fizinis asmuo, ši suma gali būti nurodoma užsienio valiuta, kaip paaiškinta žemiau. Pirkėjas turėtų toliau glaustai aprašyti atsiskaitymo sąlygas, įskaitant bet kurią atidedamos įmokos ar akcijų paketo pirkimo dalimis (bet ne ilgiau kaip 5 metams) programą. Įmokos negali būti sąlygojamos nenugalimos jėgos aplinkybių (force majeure). Vertinant paraišką, į tokius pasiūlymus nebūtina atsižvelgti.
3. Pasiūlymas dėl būsimųjų investicijų į bendrovę (pinigų, skirtų įsigyti ilgalaikį ir trumpalaikį materialųjį turtą didinant bendrovės įstatinį kapitalą):
3.1. pirkėjas įsipareigoja įsigyti _____________________________ išleistų naujų paprastųjų
(akcijų skaičius)
vardinių bendrovės akcijų, turinčių tokią pat nominalią vertę, kaip ir dabartinės bendrovės akcijos. Šių akcijų vertė – _____________________________________________________________________________ litų
(suma žodžiais, skliausteliuose – skaičiais)
(arba _____________________________________________________________ užsienio valiuta).
(suma žodžiais, skliausteliuose – skaičiais)
Pirkėjas išsamiai aprašo numatomas įmokas litais (užsienio dalyvis – užsienio valiuta) už naują akcijų emisiją. Jeigu būsimos investicijos bus daromos per ilgesnį nei vienerių metų laikotarpį po pirkimo-pardavimo sutarties įsigaliojimo, vertinant paraišką, jos bus diskontuojamos privatizavimo programoje nurodyta diskonto norma, patikslinta nustatytu pataisos koeficientu. Visos būsimųjų įmokų datos turėtų būti aiškiai ir tiksliai nurodytos. Aprašomos per 5 metus planuojamos įmokos, kurios paskirstomos metais ar pusmečiais taip:
199__ metų ____ pusmečio (199__ metų) įmoka ___________________________________ ;
(suma žodžiais, skliausteliuose – skaičiais)
3.2. būsimųjų investicijų į bendrovę (pinigų, skirtų įsigyti ilgalaikį ir trumpalaikį materialųjį turtą didinant bendrovės įstatinį kapitalą) finansavimo šaltiniai:
________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________ .
Pirkėjas turi nurodyti finansavimo šaltinius, iš kurių bus įsigyjamos išleistos naujos bendrovės akcijos, taip pat institucijas, kurios padės finansuoti investicijas, ir kalendorinį investavimo grafiką;
3.3. priemonės, užtikrinančios pirkėjo įsipareigojimų pagal investicijų planą įvykdymą:
________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________ .
Pirkėjas nurodo netesybas (baudas ir delspinigius), kurios bus numatytos pirkimo-pardavimo sutartyje, taip pat įkeitimo, laidavimo, garantijų ir kitokias sutartis, kurios bus numatytos pirkimo -pardavimo sutartyje ir pridėtos prie jos, kai ji bus pasirašyta;
3.4. pirkėjas kartu patvirtina, kad neparduos savo akcijų arba nesieks sumažinti savo dalies bendrovės įstatiniame kapitale šio kapitalo mažinimo ar kitokiu Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo reglamentuotu būdu, kol neįvykdys visų finansinių įsipareigojimų.
Jeigu naujos akcijos bus pasirašomos vėliau kaip po metų nuo pirkimo-pardavimo sutarties įsigaliojimo, pirkėjas turi nurodyti naujų akcijų, kurias jis įsipareigoja nupirkti, pasirašymo kainą (po diskontavimo anksčiau nurodytu metinių palūkanų dydžiu, jeigu akcijos bus pasirašytos vėliau kaip po metų), kuri turi būti didesnė už nominalią šių akcijų vertę.
4. Darbo vietų išsaugojimas ir naujų sukūrimas. Pirkėjas įsipareigoja nemažinti darbo vietų bendrovėje daugiau, negu:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Čia pirkėjas gali įrašyti savo pasiūlymus dėl darbo vietų didinimo (mažinimo).
5. Pirkėjas įsipareigoja vykdyti šias papildomas privatizavimo sąlygas: __________________
_______________________________________________________________________________ .
(įrašomos objekto privatizavimo programoje nurodytos papildomos privatizavimo sąlygos)
Šiame punkte nurodoma, per kiek laiko turi būti įgyvendinti pirkėjo įsipareigojimai ir kiek metų galioja kiti įsipareigojimai.
6. Bendrieji klausimai:
6.1. pirkėjas _________________________________________________ patvirtina, kad turi
(įgalioto asmens vardas ir pavardė)
visus reikiamus įgaliojimus, suteikiančius jam teisę pasirašyti pirkimo-pardavimo sutartį;
6.2._______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Šiame punkte pirkėjas turėtų nurodyti visus jo jurisdikcijos valstybėje įstatymo ar administracinių taisyklių nustatytus patvirtinimus, kuriuos reikėtų gauti, kad būtų galima užbaigti šioje paraiškoje nurodytą sandorį;
6.3. pirkėjas patvirtina, kad yra susipažinęs su Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymu ir kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, reglamentuojančiais įmonių veiklą;
6.4. pirkėjas ir Valstybės turto fondas arba savivaldybių turto fondai ar kiti savivaldybių administraciniai padaliniai (toliau vadinama – pardavėjas) turi teisę pasirašyti akcininkų susitarimą bendrovės atžvilgiu laikytis bendros politikos ir naudotis jiems priklausančių akcijų suteikiamomis neturtinėmis teisėmis (dėl balsavimo). Pirkėjo ir pardavėjo pasirašytas akcininkų susitarimas yra neatskiriama pirkimo-pardavimo sutarties dalis.
Akcininkų susitarimas yra būtinas, kai privatizavimo objektas parduodamas etapais. Taip pat jis sudaromas, kai pardavėjas siekia neatitinkančios jo turimų akcijų skaičiaus įtakos bendrovės valdymui. Akcininkų susitarime turi būti nurodyti pirkėjo ir pardavėjo įsipareigojimai taip balsuoti bendrovės visuotiniame akcininkų susirinkime, kad pirkėjui būtų užtikrinta galimybė įvykdyti šioje sutartyje numatytus investicinius įsipareigojimus (bendrovės įstatinio kapitalo didinimas jai įsigyjant ilgalaikį ir (ar) trumpalaikį materialųjį turtą), o pardavėjui suteikta veto teisė bendrovės likvidavimo, reorganizavimo atvejais, taip pat sprendžiant klausimus dėl bendrovės turto pardavimo, įkeitimo ar kitų sandorių, kurie sudarytų sąlygas tretiesiems asmenims perimti nuosavybėn bendrovės turtą, kol pirkėjas neįvykdys įsipareigojimų. Šiame susitarime gali būti nustatytos pirkėjo ir pardavėjo atstovų bendrovės valdymo organuose kvotos;
6.5. pirkėjas patvirtina, kad jis žino apie nenugalimos jėgos aplinkybes (force majeure), kurių pirkimo-pardavimo sutarties šalys negali nei numatyti ar išvengti, nei kaip nors pašalinti ir dėl kurių visiškai ar iš dalies būtų neįmanoma įvykdyti pirkimo-pardavimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų;
6.6. pirkėjas patvirtina, kad be išankstinio viešo konkurso komisijos sutikimo nedarys jokių viešų pranešimų apie paraišką ir joje nurodytą sandorį (išskyrus tuos atvejus, kai to gali būti pareikalauta pagal įstatymą);
6.7. pirkėjas prie paraiškos prideda pirkimo-pardavimo sutarties projektą, kuris sudaro pateiktų viešam konkursui dokumentų dalį.
Pirkėjas gali pateikti savo pasiūlymus dėl privalomų pirkimo-pardavimo sutarties sąlygų pakeitimų ir (ar) papildymų, kuriuos jis nori padaryti prieš ją pasirašydamas. Tačiau šie pasiūlymai viešo konkurso komisijai nėra privalomi ir į juos gali būti neatsižvelgta;
7. Paraiškos statusas:
7.1. paraiška yra pirkėjo pasiūlymas, kuris pagal viešo konkurso nuostatus ir bet kuriuos pakeitimus, susijusius su pirkėjo ir viešo konkurso komisijos derybų rezultatais, bus privalomas pirkėjui, išskyrus tuos atvejus, kai paraišką pagal šių nuostatų reikalavimus per nustatytąjį laiką atšauks pats pirkėjas arba ją atmes viešo konkurso komisija. Laimėjęs viešą konkursą, pirkėjas privalo pasirašyti pirkimo-pardavimo sutartį, tiksliai laikydamasis paraiškoje nurodytų įsipareigojimų, įrašomų į pirkimo-pardavimo sutartį. Jeigu su pirkėju bus deramasi, paraiškoje nurodyti pirkėjo įsipareigojimai gali būti pakeisti (tačiau tik juos pagerinant);
7.2. paraiška yra pagrindas taikyti pirkėjui sankcijas, numatytas Lietuvos Respublikos įstatymuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose, šiuose nuostatuose, jeigu pirkėjas, pažeisdamas juos, atsisakytų dalyvauti šiame viešame bendrovės privatizavimo konkurse;
7.3. paraiška pakeičia visus ankstesnius susitarimus ir derybas (tiek žodines, tiek rašytines) tarp pirkėjo ir bendrovės administracijos, privatizavimo objekto valdytojo, viešo konkurso komisijos ar kurios nors kitos Lietuvos Respublikos valstybinės institucijos ar jos atstovų, išskyrus pirkėjo pasirašytas konfidencialumo sąlygas.
PASTABOS: 1. Paraiškos struktūra ir tekstas pirkėjams yra privalomas, išskyrus tekstą kursyvu. Kursyvu pateiktas tekstas pirkėjams yra privalomas tik tiek, kiek jis nustato paraiškos pildymo taisykles ir vertinimo nuostatas.
2. Paraiška teisiškai įpareigoja jos pateikėją, todėl visi paraiškoje nurodyti pirkėjo, pripažinto viešo konkurso laimėtoju, pasiūlymai, taip pat privatizavimo institucijų nustatytos privatizavimo sąlygos turi būti įrašyti į privatizavimo objekto pirkimo-pardavimo sutartį.
Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo
viešo konkurso būdu nuostatų
2 priedas
PAVYZDINĖ SUTARTIS
199___ m. ____________ __ d. Nr. ___
_______________________________
(sudarymo vieta)
Dėl valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausančių akcijų pirkimo-pardavimo
Vienas tūkstantis devyni šimtai devyniasdešimt ____________ metai ___________ mėnesio
_______________________ diena.
Sutarties šalys:
Vykdanti Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos valstybės turto fondo įstatymo jai pavestas funkcijas valstybės turto privatizavimo srityje valstybės įmonė Valstybės turto fondas (toliau vadinama – pardavėjas), kurios buveinė – ________________ ,
(adresas)
atstovaujama generalinio direktoriaus ____________________________________ , veikiančio pagal
(vardas ir pavardė)
____________________________ įstatus, ir ___________________________________________
(įmonės pavadinimas) (pirkėjo ar jo įgalioto asmens vardas ir pavardė, asmens
________________________________________________________________________________
kodas, adresas; juridinio asmens pavadinimas, kodas įmonių registre, buveinės adresas,
________________________________________________________________________________
telefono ir fakso numeriai; valstybės, kurios jurisdikcijai
________________________________________________________________________________
priklauso pirkėjas, pavadinimas)
(toliau vadinama – pirkėjas), veikiantis pagal _______________________________ ir atstovaujantis
________________________________________________________________________________
(asmens vardas ir pavardė, pareigos, kokiu pagrindu jis turi teisę
_______________________________________________________________________________ .
pasirašyti sutartį pirkėjo vardu)
(2 priedas)
1 straipsnis. Sutarties sudarymo sąlygos
1.1. Lietuvos Respublikai nuosavybės teise priklauso ________________________________
(bendrovės pavadinimas, kodas
__________________________________________ (toliau vadinama – bendrovė)______________
įmonių registre, įregistravimo data, buveinės adresas) (akcijų skaičius)
paprastųjų vardinių _________________________________________ litų nominalios vertės akcijų;
(suma žodžiais, skliausteliuose – skaičiais)
1.2. Lietuvos Respublikai nuosavybės teise priklausančios bendrovės akcijos suteikia visas įstatymų nustatytas akcijų suteikiamas turtines ir neturtines teises, jos nėra įkeistos, areštuotos, nėra kitaip suvaržytos teisės jomis disponuoti. Šios sutarties ______. priede pateikiamas išrašas iš vertybinių popierių sąskaitos (tinkamai patvirtinta išrašo iš vertybinių popierių sąskaitos kopija), kuris pažymi Lietuvos Respublikos nuosavybės teisę į šias akcijas;
1.3. Lietuvos Respublikai nuosavybės teise priklausančias bendrovės akcijas patikėjimo teise valdo, naudoja ir jomis disponuoja pardavėjas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais – Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo, Valstybės turto fondo ir kitais.
2. Ši sutartis sudaryta pagal 199 __ m. ______________ ___ d. paraišką dalyvauti viešame konkurse ir Privatizavimo komisijos (Lietuvos Respublikos Vyriausybės) 199 _ m. ___________ mėn. __ d. sprendimu aprobuotą objekto privatizavimo programą.
Jeigu buvo deramasi dėl pirkėjo konkursinio pasiūlymo tobulinimo – pagal pardavėjo ir pirkėjo derybų protokolą (data, protokolo Nr. ______), kuris patikslina paraišką.
2 straipsnis. Pirkimo – pardavimo objektas
Pardavėjas įsipareigoja parduoti ir be trukdymų perduoti pirkėjui arba jo įgaliotam atstovui _
________________________________________________________________________________
(pilnas bendrovės pavadinimas, akcijų kiekis, rūšis, nominali vertė)
akcijas (toliau vadinama – privatizavimo objektas), kurios sudaro _________ procentų bendrovės įstatinio kapitalo, o pirkėjas įsipareigoja už privatizavimo objektą sumokėti šioje sutartyje nurodytą pirkimo kainą ir įvykdyti kitus šioje sutartyje nustatytus įsipareigojimus.
Šiame straipsnyje gali būti nustatyta, kad pirkėjui akcijos parduodamos ir nuosavybėn perduodamos etapais. Paskutinis akcijų išpirkimo etapas negali būti vėliau kaip po 5 metų nuo šios sutarties įsigaliojimo.
3 straipsnis. Pirkimo kaina, pradinis įnašas ir atsiskaitymas
1. Visa privatizavimo objekto pirkimo kaina – __________________________________ litų
(suma žodžiais, skliausteliuose – skaičiais)
(toliau vadinama – pirkimo kaina).
Jeigu pirkėjas yra užsienio fizinis ar juridinis asmuo, mokantis už privatizavimo objektą užsienyje, pirkimo kaina gali būti nurodoma užsienio valiuta.
2. Pagal konkurso taisykles pirkėjas iki šios sutarties pasirašymo pervedė į pardavėjo nurodytą sąskaitą ________________________________________________________________________________
(pradinio įnašo suma žodžiais, skliausteliuose – skaičiais;
_______________________________________________________________________________ .
pardavėjo sąskaitos rekvizitai)
Pradinio įnašo suma įskaitoma į pirkimo kainą.
3. Likusią mokėti privatizavimo objekto pirkimo kainos dalį, kuri yra lygi_______________ ,
__________________________________________________________________ ne vėliau kaip iki
(suma žodžiais, skliausteliuose – skaičiais)
199_ m. ____________ __ d. pirkėjas perveda į Finansų ministerijai atidarytą privatizavimo fondo sąskaitą .
(sąskaitos ir banko rekvizitai)
Jeigu akcijos išperkamos etapais, sutartyje numatomi keli pinigų pervedimo terminai: už pirmąją akcijų paketo dalį (ne mažiau kaip 51 procentą privatizuojamo akcijų paketo) mokama ne mažiau kaip 60 procentų privatizuojamo akcijų paketo kainos. Taip pat nurodomos palūkanos ir delspinigiai, kuriuos privalės mokėti pirkėjas.
4 straipsnis. Informacija apie bendrovę
1. Pagal 199 __ m. ____________ ____ d. sudarytą balansą bendrovei nuosavybės teise priklauso turtas, kurio balansinė vertė yra _________________________________________________________ litų
(suma žodžiais, skliausteliuose – skaičiais)
(bendrovės balansas ir kiti finansinės atskaitomybės dokumentai, sudaryti 199 __ m. __________ ___ d., pateikiami šios sutarties __________ priede).
Šioje formoje sutarties priedai nepateikiami.
Sutarties prieduose gali būti pateikti bendrovei nuosavybės teise priklausančio ilgalaikio materialiojo nekilnojamojo ir kilnojamojo turto apyrašai su pagrindinėmis turto charakteristikomis, arba sutartyje nurodoma pateikti apibendrintą ilgalaikio ir trumpalaikio turto aprašymą, teises į intelektualinę nuosavybę patvirtinančius dokumentus.
2. Bendrovė turi nustatytąja tvarka įformintas teises naudotis šiuo nekilnojamuoju turtu, įskaitant ir žemės sklypus:_________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(Informacinio leidinio duomenys apie nuomojamą ar kitokiu teisiniu pagrindu naudojamą nekilnojamąjį turtą (taip pat ir žemės sklypus), sutarčių sudarymo ir galiojimo datos, jų registravimo valstybės registruose duomenys ir pagrindinės šio turto naudojimo sąlygos.)
3. Bendrovė yra išdavusi šias paskolas, kurios yra suteiktos ne įprastinės bendrovės ūkinės veiklos metu:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________ .
(Informacinio leidinio duomenys apie bendrovės suteiktas paskolas patikslinti pagal paskutinįjį buhalterinį balansą. Nurodyti, kokio dydžio, kam, kuriam laikui paskolos buvo suteiktos, kokiomis priemonėmis garantuojamas paskolų grąžinimas.)
4. Nurodytu pirmojoje šio straipsnio dalyje turtu bendrovė naudojasi šios sutarties pasirašymo dieną be jokių kliūčių, galinčių atsirasti dėl kokių nors pretenzijų, pareikštų į šį turtą trečiųjų asmenų (išskyrus šioje sutartyje aiškiai nurodytus atvejus).
Jeigu turtas įkeistas ar pagal kokias nors sutartis tretieji asmenys gali pareikšti pretenzijas į šio turto nuosavybės teisės perėmimą, tai turi būti detaliai nurodyta.
5. Bendrovės nuosavas kapitalas yra lygus __________________ litų. Iš tos sumos bendrovės įstatinis kapitalas yra lygus _________________ litų. Jis padalytas į ________________________________
paprastųjų vardinių ______________ litų nominalios vertės akcijų. Iki šios sutarties pasirašymo Lietuvos Respublikai nuosavybės teise priklausė ___________ paprastųjų vardinių akcijų, kurios sudarė _______ procentų bendrovės įstatinio kapitalo, bendrovės darbuotojams nuosavybės teise priklauso ___________ paprastųjų vardinių akcijų, kurios sudaro _______ procentų bendrovės įstatinio kapitalo, kitiems pagrindiniams akcininkams priklauso ___________ paprastųjų vardinių akcijų, kurios sudaro _______ procentų bendrovės įstatinio kapitalo.
Atskirai nurodyti kitus pagrindinius akcininkus, kurių akcijos sudaro daugiau kaip 5 procentus bendrovės įstatinio kapitalo.
6. Bendrovės finansiniai įsipareigojimai (mokėtinos sumos ir įsipareigojimai) yra lygūs _______ litams.
7.1. nėra jokių susitarimų, numatančių pareigą leisti bendrovės akcijas, ar įmonės įsipareigojimų suteikti teisę kuriai nors trečiajai šaliai reikalauti teisės į bendrovės nuosavą kapitalą.
Jeigu tokių susitarimų yra, jie turi būti detaliai aprašyti;
7.2. bendrovė nėra laidavusi, garantavusi jokios trečiosios šalies įsipareigojimų, taip pat nėra įkeitusi savo turto trečiosios šalies įsipareigojimų vykdymui užtikrinti.
Jeigu tokių įsipareigojimų yra, jie turi būti detaliai aprašyti;
7.3. nėra sudaryta jokių svarbių susitarimų, kurių šalimi yra bendrovė ir kuriais yra suinteresuotas bet kuris iš bendrovės vadovų arba kokie nors kiti asmenys ar įmonės, kuriose tie asmenys turi interesų.
Jeigu tokių susitarimų yra, jie turi būti nurodyti informaciniame memorandume ir detaliai aprašyti šiame punkte;
7.4. nėra jokių kitų pensinių, gyvybės draudimo, nedarbingumo pašalpų ar panašių bendrovės įsipareigojimų jos darbuotojams ar vadovams, išskyrus tuos, kuriuos numato įstatymas, kolektyvinės ar darbo sutartys.
Jeigu tokių įsipareigojimų yra, jie turi būti detaliai aprašyti.
8. Pretenzijos bendrovei. Kiek žinoma pardavėjui, šios sutarties pasirašymo dieną valstybės institucijos nėra pareiškusios jokių pretenzijų bendrovei, išskyrus tas, kurios aiškiai nurodytos šioje sutartyje.
Jeigu tokių pretenzijų bendrovei yra ar jos gali būti pareikštos, turi būti detaliai aprašyta šių pretenzijų esmė. Pridedamos teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos įstaigų pažymos, jeigu šios valstybės institucijos yra pareiškusios pretenzijas bendrovei.
9. Leidimai. Bendrovė turi visus būtinus pagal Lietuvos Respublikos įstatymus leidimus ir licencijas toliau verstis savo ūkine ir komercine veikla.
Jeigu bendrovė neturi kokių nors reikiamų leidimų ar licencijų, jeigu jie atšaukti ar nustatyti jų naudojimo apribojimai, tai turi būti detaliai aprašyta.
10. Investicijos. Nuo objekto privatizavimo programos paskelbimo bendrovė nėra dariusi jokių investicijų į kitas bendroves, bankus ar kitokias komercines ar nekomercines organizacijas ir prisiėmusi kokių nors įsipareigojimų dėl investicijų, kurių suma viršytų_____________________________________________________ .
Jeigu yra padarytos investicijos ar sudaryti kokie nors susitarimai dėl investicijų, jie turi būti detaliai aprašyti.
11. Kita informacija. Visi buhalterinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės, taip pat visi kiti bendrovės dokumentai yra jos dispozicijoje, kur bus palikti ir pardavus privatizavimo objektą.
12. Pardavėjas garantuoja, kad nuo šios sutarties pasirašymo dienos iki nuosavybės teisių į privatizavimo objektą perdavimo dienos (jeigu akcijos parduodamos etapais – iki pirmojo akcijų perdavimo), bet ne ilgiau kaip iki 199 __ m. _____________ ___ d., pirkėjui bus suteikta teisė stebėti privatizavimo objektą (tikrinti bendrovės buhalterinius dokumentus, naujas sutartis).
5 straipsnis. Pirkėjo įsipareigojimai
Šiame straipsnyje pirkėjas išsamiai aprašo savo įsipareigojimus, kurie nurodyti jo paraiškoje, taip pat po derybų įrašomi papildomi jo įsipareigojimai, kurie numatyti derybų protokole. Sutartyje nurodyti įsipareigojimai turi tiksliai atitikti paraiškoje, taip pat derybų protokole nurodytus įsipareigojimus.
1. Pirkėjas įsipareigoja bendrovėje išlaikyti ______________ darbo vietų.
Turi būti nurodytas darbo vietų išlaikymo terminas (ne ilgesnis kaip 5 metai). Gali būti nurodytos maksimaliai leistinos metinės darbuotojų mažinimo kvotos.
2. Pirkėjas įsipareigoja investuoti į bendrovę _________________ litų, įsigydamas naujų išleidžiamų akcijų bendrovei didinant savo įstatinį kapitalą papildomais įnašais. Lėšos, kurias gavo bendrovė už išleistas akcijas, turi būti panaudotos bendrovei ilgalaikiam ir trumpalaikiam materialiajam turtui įsigyti.
Nurodyti investicijų terminus ir jų panaudojimo tikslus.
3. Pirkėjas įsipareigoja balsuoti visuotiniame akcininkų susirinkime, kad iki 199_ m. ___________ ___d. bendrovė išsinuomotų (jeigu ji nesudarė naudojamos žemės nuomos sutarties) ar išsipirktų jai priskirtą žemės sklypą (jeigu bendrovei tai leidžiama).
4. Pirkėjas įsipareigoja nepriimti sprendimų, kuriais pagal Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymą bendrovė be pardavėjo sutikimo būtų likviduota ar reorganizuota, taip pat užtikrinti, kad bendrovė be pardavėjo sutikimo neparduos ilgalaikio turto, kurio dydis viršija ________ procentų bendrovės įstatinio kapitalo, neįkeis savo turto, nesudarys jokių sandorių, kurie leistų tretiesiems asmenims perimti nuosavybėn bendrovės turtą, kol pirkėjas neįvykdys šioje sutartyje numatytų įsipareigojimų.
5. Pirkėjas teiks pardavėjui informaciją apie visų įsipareigojimų, numatytų šiame straipsnyje, vykdymą per pirmuosius metus po sutarties pasirašymo – kas 3 mėnesius, bet ne vėliau kaip per 20 dienų nuo šio 3 mėnesių laikotarpio pabaigos, o po metų – kartą per metus, bet ne vėliau kaip iki kitų metų kovo 31 dienos. Vykdydamas įsipareigojimus, pirkėjas suteiks galimybę pardavėjui ar jo įgaliotam atstovui tikrinti visus įsipareigojimų vykdymą patvirtinančius bendrovės dokumentus (šis punktas netaikomas, jeigu visus sutarties įsipareigojimus pirkėjas įvykdo iki privatizavimo objekto perdavimo jo nuosavybėn dienos).
6. Pirkėjas įsipareigoja vykdyti šias papildomas privatizavimo sąlygas: __________________
_______________________________________________________________________________ .
(objekto privatizavimo programoje nurodytos papildomos privatizavimo sąlygos)
7. Pirkėjo įsipareigojimų (įskaitant ir įsipareigojimus, susijusius su atsakomybe už šios sutarties pažeidimus) įvykdymo užtikrinimo priemonės (laidavimas, įkeitimas ir panašiai), pridedant tinkamai sudarytas sutartis ar garantinius raštus: _________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________ .
Šiame straipsnyje reikia nurodyti, per kiek laiko turi būti įgyvendinti pirkėjo įsipareigojimai ir kiek metų galioja kiti įsipareigojimai.
6 straipsnis. Nuosavybės teisių į privatizavimo objektą perdavimas
1. Ne vėliau kaip iki 199___ m. _______________ ___ d. pirkėjas ir pardavėjas atlieka šiuos veiksmus (jeigu akcijos išperkamos keliais etapais, sutartyje numatoma tiek terminų, kiek yra išpirkimo etapų):
1.1. pardavėjas raštu informuoja pirkėją, pridėdamas patvirtinančius dokumentus (ar jų kopijas), kad yra gauti visi reikiami sutikimai, patvirtinimai ir leidimai, susiję su privatizavimo objekto perdavimu pirkėjui;
1.2. pardavėjas raštu informuoja pirkėją, kad nėra jokių iškilusių ar kylančių aplinkybių, kurių šios sutarties šalys nevaldytų, nekontroliuotų ir kurios galėtų sukliudyti perduoti pagal šią sutartį parduodamą privatizavimo objektą;
1.3. pirkėjas pateikia pardavėjui dokumentą, patvirtinantį, kad šios sutarties 3 straipsnio trečiojoje dalyje nurodytos sumos pervestos į Finansų ministerijai skirtą privatizavimo fondo sąskaitą Nr. ________________, atidarytą _____________________ banke;
1.4. pirkėjas pateikia visus paraiškoje ir šioje sutartyje nurodytus dokumentus, patvirtinančius, kad numatytos priemonės įsipareigojimų, kurie pagal šią sutartį turės būti vykdomi ateityje, įvykdymui užtikrinti ir (ar) kad vykdomi sutarties 5 straipsnyje nurodyti įsipareigojimai;
1.5. pirkėjas ir pardavėjas pasirašė akcininkų susitarimą laikytis bendrovės atžvilgiu bendros politikos ir naudotis jiems priklausančių akcijų suteikiamomis neturtinėmis teisėmis (dėl balsavimo). Pirkėjo ir pardavėjo pasirašytas akcininkų susitarimas yra neatskiriama šios sutarties dalis.
Akcininkų susitarimas yra būtinas, kai už privatizavimo objektą mokama etapais. Taip pat jis sudaromas, kai pardavėjas siekia turėti neatitinkančią jo turimų akcijų kiekio įtaką bendrovės valdymui. Akcininkų susitarime turi būti nurodyti pirkėjo ir pardavėjo įsipareigojimai taip balsuoti bendrovės visuotiniame akcininkų susirinkime, kad pirkėjui būtų užtikrinta galimybė įvykdyti šioje sutartyje numatytus investicinius įsipareigojimus (bendrovės įstatinio kapitalo didinimas jai įsigyjant ilgalaikį ir (ar) trumpalaikį materialųjį turtą), o pardavėjui suteikta veto teisė bendrovės likvidavimo ar reorganizavimo atvejais, taip pat sprendžiant bendrovės turto pardavimo, įkeitimo ar kitų sandorių, kurie sudarytų sąlygas tretiesiems asmenims perimti nuosavybėn bendrovės turtą, kol pirkėjas neįvykdys įsipareigojimų. Šiame susitarime gali būti nustatytos pirkėjo ir pardavėjo atstovų bendrovės valdymo organuose kvotos.
2. Penktą darbo dieną, atlikus visus veiksmus, nurodytus šio straipsnio pirmojoje dalyje, bet ne vėliau kaip 199__ m. ________________ ___ d., pirkėjas ir pardavėjas susitinka pardavėjo buveinėje ir pasirašo tris privatizavimo objekto
(adresas)
(akcijų) nuosavybės teisės perdavimo ir priėmimo akto egzempliorius lietuvių kalba. Vieną akcijų nuosavybės teisės perdavimo ir priėmimo akto egzempliorių pirkėjas perduoda akcinės bendrovės vertybinių popierių sąskaitų tvarkytojui, kuris atidaro pirkėjo vardu vertybinių popierių sąskaitą. Šioje sąskaitoje įrašomos pirkėjui nuosavybės teise priklausančios akcijos. Privatizuojant uždarosios akcinės bendrovės akcijas, vieną akcijų nuosavybės teisės perdavimo ir priėmimo akto egzempliorių pirkėjas perduoda uždarosios akcinės bendrovės administracijai, kad įrašytų akcininkų registravimo knygoje ir išduotų akcijų sertifikatą. Kiti du akcijų nuosavybės teisės perdavimo ir priėmimo akto egzemplioriai perduodami kiekvienai šaliai po vieną.
7 straipsnis. Apribojimai
1. Pirkėjas neturi teisės perleisti kitiems asmenims bendrovės akcijų, kurias įsigyja pagal šią sutartį, kol nebus įvykdyti visi šioje sutartyje nurodyti mokestiniai įsipareigojimai (gali būti nurodyti tik mokestiniai (piniginiai)įsipareigojimai).
2. Jeigu šio straipsnio pirmojoje dalyje nurodytų pirkėjui nuosavybės teise priklausančių bendrovės akcijų perleidimas, kol jis neįvykdė visų šioje sutartyje nurodytų mokestinių įsipareigojimų, būtų pagrįstas Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo, kitų įstatymų arba teismo sprendimo reikalavimais, pirkėjas arba jo prievolių įvykdymą garantavęs subjektas turi atlyginti visus dėl to patirtus nuostolius.
8 straipsnis. Šalių atsakomybė. Sutarties nutraukimas
1. Vienerius metus po šios sutarties pasirašymo dienos pardavėjas atsako už bendrovės suteiktas garantijas, laidavimą, už padarytą aplinkai žalą ar kitas bendrovės prievoles, kurios atsirado iki šios sutarties pasirašymo dienos ir kurių vertė viršija 5 procentus privatizavimo objekto pirkimo kainos, jeigu:
1.2. šios prievolės yra privalomos pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir nebuvo perduotos pirkėjui pagal šią sutartį.
2. Pardavėjas neatsako už bendrovės prievoles, kurios atsirado po šios sutarties pasirašymo dienos.
Jeigu pirkėjas iki 199 __ m. ___________ ___ d. arba iki vėlesnės datos, dėl kurios raštu susitaria pardavėjas ir pirkėjas, neįvykdo įsipareigojimo pervesti į pardavėjo sąskaitą pinigų sumą, kuri yra lygi pirkimo kainai, pardavėjas turi teisę nutraukti sutartį ir kokie nors pardavėjo įsipareigojimai pirkėjui, susiję su šia sutartimi, netenka juridinės galios, išskyrus tai, ko gali reikėti šios sutarties 11 straipsnio pirmosios dalies sąlygoms įvykdyti. Visa pradinio įnašo, nurodyto šios sutarties 3 straipsnio antrojoje dalyje, suma, kurią pirkėjas buvo sumokėjęs pardavėjui, lieka pardavėjui.
Jeigu pirkėjui akcijos parduodamos ir nuosavybėn perduodamos etapais, šiame straipsnyje įrašoma, kad pirkėjui per 60 dienų nuo sutartyje nurodyto akcijų išpirkimo termino pabaigos neišpirkus akcijų, pardavėjas turi teisę teismine tvarka nutraukti sutartį be jokių padarinių sau ir pareikalauti, kad visa tai, kas buvo perduota pirkėjui pagal šią sutartį iki jos nutraukimo, būtų grąžinta pardavėjui, taip pat būtų atlyginti dėl to patirti nuostoliai. Visi pirkėjo pagal šią sutartį sumokėti pinigai lieka pardavėjui.
3. Jeigu pirkėjas neįvykdo įsipareigojimų, nurodytų šios sutarties 5 straipsnio antrojoje dalyje, pardavėjas, prieš mėnesį raštu įspėjęs pirkėją, turi teisę teismine tvarka nutraukti sutartį be jokių padarinių sau ir pareikalauti grąžinti jo nuosavybėn privatizavimo objektą, atlyginti dėl to patirtus nuostolius arba reikalauti, kad pirkėjas sumokėtų baudą, kurios suma lygi pirkimo kainai.
4. Jeigu pirkėjas neįvykdo įsipareigojimų, nurodytų šios sutarties 5 straipsnio ketvirtojoje dalyje, pardavėjas turi teisę reikalauti, kad pirkėjas sumokėtų baudą, kurios suma lygi pirkimo kainai.
5. Jeigu pirkėjas neįvykdo nurodytų šios sutarties 5 straipsnio pirmojoje dalyje įsipareigojimų išsaugoti bendrovėje darbo vietas ir (ar) padidinti jų skaičių, pardavėjas turi teisę reikalauti, kad pirkėjas už kiekvieną sumažintą arba nesukurtą darbo vietą sumokėtų baudą, kurios suma lygi ___________________ litų.
6. Pardavėjas taip pat turi teisę reikalauti, kad pirkėjas atlygintų bendrovei nuostolius, kuriuos ji patirs sumokėdama pagal Lietuvos Respublikos bedarbių rėmimo įstatymą baudas už darbo vietų sumažinimą.
7. Jeigu pirkėjas uždelsia daugiau kaip mėnesį įvykdyti savo įsipareigojimus, nurodytus šios sutarties 5 straipsnio šeštojoje dalyje, pardavėjas turi teisę reikalauti, kad pirkėjas sumokėtų baudą, kurios suma lygi ________ procentų pirkimo kainos, arba (jeigu šis pažeidimas daromas ne kartą) prieš mėnesį raštu įspėjęs pirkėją teismine tvarka nutraukti sutartį be jokių padarinių sau ir pareikalauti grąžinti jo nuosavybėn privatizavimo objektą, taip pat reikalauti, kad pirkėjas atlygintų dėl to patirtus nuostolius. Jeigu pirkėjas nesudaro sąlygų arba trukdo pardavėjui ar jo įgaliotam atstovui patikrinti visus įmonės dokumentus, patvirtinančius, kad pirkėjas vykdo įsipareigojimus, pardavėjas turi teisę, prieš mėnesį raštu įspėjęs pirkėją, teismine tvarka nutraukti sutartį be jokių padarinių sau ir pareikalauti grąžinti jo nuosavybėn privatizavimo objektą ir reikalauti, kad pirkėjas atlygintų dėl to patirtus nuostolius.
8. Pirkėjas, uždelsęs mokėti už privatizavimo objektą pardavėjui šios sutarties 3 straipsnyje nurodytais terminais, moka pardavėjui _____ procentų delspinigių už kiekvieną uždelstą dieną.
Jeigu pirkimo kaina, palyginti su investicijomis į įmonę, yra daug mažesnė, pardavėjas, sudarydamas pirkimo-pardavimo sutartį, turi pasiūlyti tokias sankcijas, kurios užtikrintų, kad pirkėjas prievoles įvykdys.
9 straipsnis. Nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės
1. Iškilus tokioms nenugalimos jėgos aplinkybėms, kurių šios sutarties šalys negalėjo nei numatyti ar išvengti, nei kuriomis nors priemonėmis pašalinti ir dėl kurių bus visiškai ar iš dalies neįmanoma įvykdyti šioje sutartyje nustatytų įsipareigojimų, pirkėjas ir pardavėjas per 3 darbo dienas nuo tokių aplinkybių atsiradimo ar sužinojimo apie jų atsiradimą dienos privalo raštu pranešti apie tai kitai sutarties šaliai. Gavusi pranešimą apie nenugalimos jėgos aplinkybių atsiradimą, sutarties šalis, kurią paveikė šios aplinkybės, privalo per 20 dienų pateikti kitai šaliai teritorinių pramonės ir prekybos rūmų išduotą pažymą, liudijančią nenugalimos jėgos aplinkybes.
2. Jeigu sutarties šalis, kurią paveikė nenugalimos jėgos aplinkybės, ėmėsi visų pagrįstų atsargos priemonių ir dėjo visas pastangas, kad sumažintų išlaidas, panaudojo visas reikiamas priemones, kad ši sutartis būtų tinkamai įvykdyta, sutarties šalies nesugebėjimas įvykdyti šioje sutartyje numatytų įsipareigojimų nebus traktuojamas kaip sutarties pažeidimas ar šios šalies įsipareigojimų nevykdymas.
3. Pagrindas atleisti sutarties šalį nuo atsakomybės atsiranda nuo nenugalimos jėgos atsiradimo momento, arba jeigu apie ją nėra laiku pranešta, nuo pranešimo momento. Laiku nepranešusi apie nenugalimos jėgos aplinkybes, įsipareigojimų nevykdanti šalis tampa iš dalies atsakinga už nuostolių, kurių priešingu atveju būtų buvę išvengta, atlyginimą.
4. Nenugalimos jėgos aplinkybėmis nėra ir negali būti lėšų trūkumas ar nesugebėjimas atsiskaityti pagal šios sutarties sąlygas.
10 straipsnis. Sutarties sudarymą ir vykdymą reguliuojantys įstatymai ir kalba
1. Ši sutartis sudaryta vadovaujantis Lietuvos Respublikoje galiojančiais įstatymais. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos.
2. Šios sutarties pasirašyti 4 egzemplioriai lietuvių kalba. Visi sutarties egzemplioriai turi vienodą teisinę galią. Kiekvienai sutarties šaliai perduodama po du jos egzempliorius.
Jeigu pirkėjas yra užsienio fizinis ar juridinis asmuo, šis punktas išdėstomas taip:
„2. Sutartis sudaryta lietuvių ir anglų kalbomis. Kiekviena kalba pasirašoma po 2 sutarties egzempliorius. Visi sutarties egzemplioriai turi vienodą teisinę galią. Kilus nesutarimams dėl lietuviško ir angliško sutarties teksto aiškinimo, pirmenybė teikiama lietuviškam tekstui. Kiekvienai sutarties šaliai perduodama po vieną sutarties egzempliorių kiekviena kalba“.
3. Visi ginčai, kylantys dėl šios sutarties, taip pat klausimai dėl jos teisėtumo, galiojimo ar nutraukimo bus nagrinėjami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
Jeigu pirkėjas yra užsienio fizinis ar juridinis asmuo, šis punktas išdėstomas taip:
„3. Visi ginčai, kylantys dėl šios sutarties, taip pat klausimai dėl jos teisėtumo, galiojimo ar nutraukimo bus perduoti arbitražui ir jo galutinai nagrinėjami pagal Vilniaus tarptautinio komercinio arbitražo taisykles, kurias reikia įtraukti į šį punktą. Arbitražą sudaro vienintelis arbitras, kuris turi būti valstybės Europos Bendrijos narės pilietis, paskirtas abiem šalims sutarus. Nesutarus šalims dėl arbitro, jis skiriamas Vilniaus tarptautinio komercinio arbitražo taisyklių numatyta tvarka. Arbitražo vieta yra Vilnius, o arbitražo kalba – anglų su privalomu vertimu į lietuvių kalbą“.
4. Privatizavimo sandoriui taikomos Lietuvos Respublikos civilinio kodekso normos, jeigu Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatyme ir šioje sutartyje nenustatyta kitaip.
5. Pranešimai, kuriuos reikia įteikti arba pristatyti pagal šią sutartį, šalims gali būti siunčiami šiais adresais:
Pirkėjui: ___________________________________________________________________
Pardavėjui: _________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________ .
11 straipsnis. Baigiamosios nuostatos
1. Kiekviena iš sutarties šalių sutinka laikyti šios sutarties turinį ir visą su derybomis susijusią informaciją konfidencialiais ir neatskleisti jų jokioms kitoms šalims, išskyrus tuos atvejus, kai šios informacijos gali būti reikalaujama įstatymų nustatyta tvarka arba ji jau yra viešai žinoma.
2. Išskyrus tuos atvejus, kai to gali būti reikalaujama įstatymo nustatyta tvarka, nė viena šios sutarties šalių nedarys jokių pareiškimų spaudoje ar kitokių viešų pranešimų, susijusių su klausimais, nurodytais šioje sutartyje, be išankstinio kitos šalies raštiško sutikimo ir kol ta šalis nepatvirtins tokio pareiškimo ar pranešimo teksto. Toks kitos šalies atsisakymas patvirtinti ar sutikimo patvirtinimas negali būti uždelstas ilgiau kaip ______ dienų nuo pranešimo gavimo, o atsisakymas patvirtinti negali būti nemotyvuotas.
3. Kiekviena šios sutarties šalis padengs savo išlaidas, susijusias su derybomis, sutarties pasirašymu ir vykdymu, išskyrus atvejus, aiškiai nurodytus šioje sutartyje.
4. Jeigu kurios nors šios sutarties sąlygos paskelbiamos negaliojančiomis, kitos sutarties sąlygos lieka ir toliau galioti.
5. Sutarties šalys susitaria, kad šios sutarties pakeitimai galioja tik abiem šalims pasirašius susitarimą dėl tokių pakeitimų.
6. Sutarties šalys patvirtina, kad ši sutartis panaikina bet kuriuos ankstesnius šalių susitarimus, reglamentuojančius tuos pačius dalykus kaip ir ši sutartis, ir kad tokių panaikintų susitarimų sąlygos nebėra joms privalomos.
PASTABA. Sutarties struktūra ir pagrindiniai jos principai bei šalių atsakomybė sutarties šalims yra privalomi, išskyrus tekstą kursyvu. Kursyvu pateiktas tekstas yra privalomas tik tiek, kiek jis nustato sutarties pildymo taisykles.
Pardavėjas Pirkėjas
__________________________________________
(valstybės įmonės Valstybės turto fondo (pirkėjo ar jo įgalioto asmens pareigos)
įgalioto asmens pareigos)
(parašas) (vardas, pavardė) (parašas) (vardas, pavardė)
A. V. A. V. (tik juridiniams asmenims)
Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo
viešo konkurso būdu nuostatų
3 priedas
______________________________
(institucijos pavadinimas)
Dėl akcijų perdavimo ir priėmimo AKTAS
199__ m._____________ ___ d.
(parengimo vieta)
________________________________________________________________________________
(Turto fondo ar savivaldybės institucijos, vykdančios savivaldybės turto privatizavimą,
_______________________________________________________________________________ ,
įgalioto asmens pareigos, vardas, pavardė)
vadovaudamasi (-s) 199__ m. ______________ ___ d. valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausančių akcijų pirkimo-pardavimo sutartimi, perduoda, o ______________________________________________
(pirkėjo ar jo įgalioto asmens vardas ir pavardė;
________________________________________________________________________________
asmens kodas; juridinio asmens pavadinimas, kodas įmonių registre, buveinės adresas, telefono ir fakso numeriai)
________________________________________________________________ priima nuosavybėn
(įmonės pavadinimas, kodas įmonių registre, buveinės adresas, telefono ir fakso numeriai)
_________________________________________________ akcijų, kurių kiekvienos nominali vertė
(akcijų skaičius žodžiais, skliausteliuose – skaičiais; akcijų rūšis)
yra _________________________________________________________________________ litų.
(suma žodžiais, skliausteliuose – skaičiais)
Šis aktas taip pat patvirtina, kad pirkėjas iki šio akto surašymo dienos sumokėjo __________
_____________________________________________________________________________ litų,
(suma žodžiais, skliausteliuose – skaičiais)
tai yra _________ procentų akcijų paketo pardavimo kainos.
Aktas yra surašytas 3 egzemplioriais, kurių po vieną perduodama pirkėjui, privatizavimo objekto valdytojui ir Turto fondui.
Perdavė Priėmė
_________________________________________
(Turto fondo ar savivaldybės institucijos, (pirkėjo ar jo įgalioto asmens pareigos)
vykdančios savivaldybės turto privatizavimą,
įgalioto asmens pareigos)
(parašas) (vardo raidė, pavardė) (parašas) (vardo raidė, pavardė)
A. V. A. V. (tik juridiniams asmenims)
______________