LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS IR

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL SVEIKATOS PRIEŽIŪROS MOKYKLOJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2005 m. gruodžio 30 d. Nr. V-1035/ISAK-2680

Vilnius

 

 

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) 23 straipsnio 2 dalimi ir Sveikatos priežiūros mokyklose finansavimo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 6 d. nutarimu Nr. 5 (Žin., 2004, Nr. 5-96), 3 punktu:

1. Tvirtiname Sveikatos priežiūros mokykloje tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nustatome, kad šis įsakymas įsigalioja nuo 2006 m. sausio 1 d.

3. Pavedame ministerijų sekretoriams pagal administravimo sritį šio įsakymo vykdymo kontrolę.

 

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRĖ,

PAVADUOJANTI SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRĄ                VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                                     REMIGIJUS MOTUZAS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo

ir mokslo ministro

2005 m. gruodžio 30 d.

įsakymu Nr. V-1035/ISAK-2680

 

SVEIKATOS PRIEŽIŪROS MOKYKLOJE TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Sveikatos priežiūros mokykloje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato sveikatos priežiūros mokykloje tikslą, uždavinius, sveikatos priežiūros mokykloje organizavimą, sveikatos priežiūros mokykloje dokumentaciją, visuomenės sveikatos priežiūros specialisto funkcijas, pareigas, teises ir atsakomybę.

2. Aprašas reglamentuoja sveikatos priežiūrą, vykdomą pradinėse, pagrindinėse, vidurinėse ir profesinėse mokyklose (toliau – mokyklos).

3. Visuomenės sveikatos priežiūros specialistas, vykdantis sveikatos priežiūrą mokykloje (toliau – specialistas), – asmuo, baigęs visuomenės sveikatos priežiūros studijas teisės aktų nustatyta tvarka. Užsienyje įgyta visuomenės sveikatos priežiūros kvalifikacija pripažįstama Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

4. Kvalifikacinius reikalavimus specialistams nustato Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministras.

5. Sveikatos priežiūra mokyklose finansuojama vadovaujantis Sveikatos priežiūros mokyklose finansavimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 6 d. nutarimu Nr. 5 (Žin., 2004, Nr. 5-96), ir Paraiškų sveikatos priežiūrai mokyklose finansuoti teikimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. V-28 (Žin., 2004, Nr. 15-475).

6. Sveikatos priežiūra mokyklose organizuojama vadovaujantis šiuo aprašu ir savivaldybių tarybų nustatyta tvarka. Specialisto etatas steigiamas savivaldybių sveikatos priežiūros įstaigose.

7. Mokinių asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros papildomo rėmimo (finansavimo) iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarką nustato savivaldybės taryba.

8. Savivaldybė, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832) bei Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 63-1231; 1998, Nr. 112-3099) 48 straipsniu, gali remti mokinių sveikatos priežiūrą, steigdama visuomenės sveikatos priežiūros specialistų etatus mažesniam mokinių skaičiui.

 

II. SVEIKATOS PRIEŽIŪROS MOKYKLOJE TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

9. Sveikatos priežiūros mokykloje tikslas – padėti mokiniams saugoti ir stiprinti sveikatą, organizuojant ir įgyvendinant priemones, susijusias su ligų ir traumų profilaktika.

10. Sveikatos priežiūros mokykloje uždaviniai:

10.1. užtikrinti sveikatos priežiūros kokybę, kuriant sveiką aplinką mokykloje, stiprinant mokinių sveikatą, šalinant rizikos veiksnius, galinčius sukelti ligas;

10.2. formuoti teisingą mokinių požiūrį į savo sveikatą ir ugdyti sveikos gyvensenos įgūdžius;

10.3. numatyti priemones ligoms ankstyvuoju laikotarpiu įtarti ir užkirsti joms kelią;

10.4. suteikti pirmąją pagalbą pavojingų būklių, traumų, nelaimingų atsitikimų ar apsinuodijimų atvejais.

 

III. SVEIKATOS PRIEŽIŪROS MOKYKLOJE ORGANIZAVIMAS

 

11. Sveikatos priežiūra mokykloje vykdoma pagal mokyklos sveikatos priežiūros veiklos planą (toliau – veiklos planas), kuris yra sudedamoji mokyklos metinės veiklos programos dalis. Veiklos plano projektą rengia mokyklos administracija kartu su specialistu, atsižvelgdama į mokyklos poreikius ir vykdomos visuomenės sveikatos priežiūros nacionalinius ir vietos prioritetus.

12. Specialisto individualų darbo planą tvirtina jo darbdavys.

13. Informacija apie praėjusiais kalendoriniais metais vykdytą sveikatos priežiūrą mokykloje teikiama Valstybinės visuomenės sveikatos priežiūros tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2005 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-3 „Dėl Informacijos apie sveikatos priežiūrą mokyklose teikimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 4-95) nustatyta tvarka.

14. Sveikatos priežiūrai mokykloje vykdyti turi būti skirta patalpa – sveikatos kabinetas.

15. Specialisto funkcijoms vykdyti turi būti:

15.1. stalas, spinta dokumentams, veiklos priemonėms ir drabužiams, kėdės ar suolai mokiniams atsisėsti, medicinos kušetė, praustuvė, rankų higienos priemonės;

15.2. svarstyklės, ūgio matuoklė, kambario termometras, kraujospūdžio matavimo aparatas, termometras kūno temperatūrai matuoti, priemonės, reikalingos regėjimo aštrumui nustatyti, ir kitos priemonės, padedančios įvertinti mokinių sveikatą;

15.3. pirmosios pagalbos rinkinys, reglamentuotas Lietuvos higienos normoje HN 21:2005 „Bendrojo lavinimo mokykla. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. V-476 (Žin., 2005, Nr. 76-2770). Pirmosios pagalbos rinkinių kiekį, atsižvelgiant į mokinių skaičių bei mokymo pobūdį, nustato mokyklos vadovas, suderinęs su savivaldybės gydytoju;

15.4. sveikatos ugdymo informacinės vaizdinės priemonės.

16. Mokyklos vadovas turi užtikrinti galimybę specialistui naudotis telefoninio ryšio priemonėmis bei informacinėmis technologijomis.

 

IV. SVEIKATOS PRIEŽIŪROS MOKYKLOJE DOKUMENTACIJA

 

17. Pagrindiniai Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymai, reglamentuojantys sveikatos priežiūros mokykloje apskaitos ir statistinės atskaitomybės formas:

17.1. statistinės ataskaitos formos Administracinės teritorijos metų higienos būklės įvertinimas Nr. 6-1 (sveikata), patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. V-16 (Žin., 2003, Nr. 66-3010), 10 lentelė;

17.2. statistinė apskaitos forma Nr. 027-1/a „Vaiko sveikatos pažymėjimas“, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. V-951 (Žin., 2005, Nr. 3-38).

 

V. SPECIALISTO FUNKCIJOS

 

18. Pagrindinės specialisto funkcijos yra šios:

18.1. sveikatinimo veiklos metodinių konsultacijų mokytojams, mokiniams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams) teikimas bei metodinės ir informacinės medžiagos mokinių sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo klausimais kaupimas;

18.2. informacijos sveikatos išsaugojimo bei stiprinimo klausimais teikimas ir šios informacijos sklaida (mokyklos stenduose, renginiuose, viktorinose ir pan.) mokyklos bendruomenei;

18.3. mokyklos sveikatinimo projektų (programų) rengimo inicijavimas ir dalyvavimas juos įgyvendinant;

18.4. pagalba mokiniams ugdant sveikos gyvensenos ir asmens higienos įgūdžius;

18.5. mokinių maitinimo organizavimo priežiūra, skatinant sveiką mitybą bei sveikos mitybos įgūdžių formavimą;

18.6. mokyklos aplinkos atitikties visuomenės sveikatos priežiūros teisės aktų reikalavimams vertinimas, dalyvavimas nustatant prioritetinius mokyklos aplinkos bei sąlygų gerinimo klausimus;

18.7. pasiūlymų mokyklos vadovui dėl reikalingų priemonių, užtikrinančių traumų ir nelaimingų atsitikimų prevenciją mokykloje, teikimas;

18.8. ugdymo proceso organizavimo atitikties visuomenės sveikatos priežiūros teisės aktų reikalavimams vertinimas;

18.9. pagalba kūno kultūros mokytojams komplektuojant fizinio ugdymo grupes, informacijos dėl mokinių galimybės dalyvauti sporto varžybose teikimas kūno kultūros mokytojams;

18.10. informacijos apie kasmetinius mokinių sveikatos profilaktinius patikrinimus kaupimas, informacijos apibendrinimas bei ne rečiau kaip 1 kartą per metus (mokslo metų pradžioje) pateikimas mokyklos bendruomenei bei kitoms institucijoms teisės aktų nustatyta tvarka;

18.11. asmens sveikatos priežiūros įstaigų specialistų rekomendacijų dėl mokinių sveikatos pateikimas klasės auklėtojui (mokytojams) bei šių rekomendacijų įgyvendinimo priežiūra mokykloje;

18.12. lėtinių neinfekcinių ligų rizikos veiksnių (alkoholio, tabako, narkotikų vartojimas ir kt.) paplitimo nustatymas;

18.13. dalyvavimas mokyklos prevencinio darbo grupėse, sprendžiančiose mokinių psichologines, adaptacijos ir socialines problemas;

18.14. pagalba organizuojant mokinių imunoprofilaktiką;

18.15. informacijos visuomenės sveikatos centrui apskrityje teikimas, įtarus užkrečiamąją ligą ar apsinuodijimą mokykloje;

18.16. visuomenės sveikatos centro apskrityje specialistų nurodytų užkrečiamųjų ligų epidemiologinės priežiūros priemonių įgyvendinimas mokykloje;

18.17. pirmosios medicinos pagalbos teikimas ir koordinavimas.

19. Specialistas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, sveikatos priežiūros įstaigos, kurioje dirba, įstatais (nuostatais), mokyklos vidaus tvarkos taisyklėmis bei savo pareigybės aprašymu.

20. Specialistas dirba bendradarbiaudamas su mokyklos bendruomene, kitais sveikatos priežiūros, psichologinės bei socialinės pedagoginės pagalbos ir kitų suinteresuotų tarnybų specialistais, teikia duomenis apie mokinių sveikatą mokyklos vidaus audito koordinavimo darbo grupei.

 

VI. SPECIALISTO PAREIGOS, TEISĖS IR ATSAKOMYBĖ

 

21. Specialisto pareigos:

21.1. Įtarus mokinio atžvilgiu naudojamą psichologinį, fizinį ar seksualinį smurtą, pranešti apie tai mokyklos vadovui.

21.2. Užtikrinti, vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 1999 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. 552 „Dėl asmens sveikatos paslapties kriterijų patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 109-3195), mokinių asmens sveikatos informacijos konfidencialumą.

22. Specialisto teisės:

22.1. Gauti tinkamas darbo sąlygas ir aprūpinimą reikiamomis priemonėmis nustatytoms funkcijoms vykdyti.

22.2. Teikti siūlymus sveikatos priežiūros mokykloje organizavimo tobulinimo klausimais.

22.3. Tobulinti kvalifikaciją Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka.

22.4. Gauti informaciją apie mokinio ugdymo sąlygas iš mokyklos administracijos, mokyklos savivaldos institucijų, mokytojų, reikalingą savo funkcijoms vykdyti.

23. Specialistas už pareigų ir funkcijų nevykdymą ar netinkamą jų vykdymą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

______________