LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2007 M. GRUODŽIO 12 D. ĮSAKYMO NR. 3D-549 „DĖL VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ, ĮGYVENDINAMŲ PAGAL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS KRYPTIES „LEADER METODO ĮGYVENDINIMAS“ PRIEMONĘ „VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ ĮGYVENDINIMAS“, ATRANKOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2009 m. birželio 4 d. Nr. 3D-408
Vilnius
Pakeičiu Vietos plėtros strategijų, įgyvendinamų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos krypties „LEADER metodo įgyvendinimas“ priemonę „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“, atrankos taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. 3D-549 „Dėl vietos plėtros strategijų, įgyvendinamų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos krypties „LEADER metodo įgyvendinimas“ priemonę „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“, atrankos taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 132-5388):
1. Išdėstau 9.8 punktą taip:
„9.8. atstovauja ekonominiu, socialiniu ir fiziniu (geografiniu) atžvilgiu vientisai teritorijai, nepriklausančiai kitos VVG teritorijai (atitiktis tinkamumo kriterijui tikrinama neatsižvelgiant į 2004–2006 metų laikotarpiu įsikūrusių, veikusių ir įgyvendinusių projektus pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemones VVG teritoriją);“.
2. Išdėstau 14.2 punktą taip:
„14.2. pagal KPP krypties „LEADER metodo įgyvendinimas“ priemonės „Parama VVG veiklai, įgūdžiams įgyti ir aktyviai pritaikyti“ veiklos sritį „Parama VVG veiklai“ – išlaidos, susijusios su strategijos įgyvendinimo administravimu. Strategijos įgyvendinimo administravimo išlaidų dydis nustatomas remiantis šių taisyklių 7 punkte nurodyta skaičiavimo metodika ir priklauso nuo VVG strategijos vertės. Administravimo išlaidų suma negali būti proporcingai mažinama atsižvelgiant į strategijos įgyvendinimo metu panaudotas, vietos projektams įgyvendinti skirtas paramos lėšas. Strategijoms administruoti skirtų lėšų paskirstymas pagal savivaldybes pateikiamas šių taisyklių 2 priede:
14.2.1. atlyginimas strategijos įgyvendinimą administruojantiems asmenims (darbo užmokestis, įskaitant visus darbdaviui – strategijos vykdytojui (VVG) ir jo darbuotojui (-ams) Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka privalomus mokėti mokesčius ir kitas su darbo teisiniais santykiais susijusias išmokas, jei strategijos įgyvendinimą administruojantis asmuo dirba pagal darbo sutartį, arba atlygis pagal paslaugų sutartį, kai strategijos įgyvendinimo administravimo paslaugas teikia juridinis asmuo arba Nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos vykdymo pažymą turintis fizinis asmuo) (vienam visą darbo dieną dirbančio asmens darbo užmokesčiui per metus gali būti skirta ne daugiau kaip 32 400 Lt, išskaičius darbuotojui ir darbdaviui privalomus mokėti mokesčius. Visą darbo dieną dirbančio vadovo darbo užmokesčiui per metus gali būti skirta ne daugiau kaip 38 400 Lt, išskaičius darbuotojui ir darbdaviui privalomus mokėti mokesčius);
14.2.2. atlyginimas vietos projektų vertinimą atliekantiems vertintojams (atlygis pagal paslaugų sutartį, kai vietos projektų vertinimo paslaugas teikia juridinis asmuo arba Nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos vykdymo pažymą turintis fizinis asmuo);
14.2.4. biuro įrangos įsigijimo, aptarnavimo, eksploatacijos ir remonto (kompiuterių, fakso, telefono aparato, spausdintuvo, kopijuoklio, kitos biuro įrangos), biuro baldų įsigijimo ir (arba) nuomos;
14.2.8. dalyvavimo VVG tinkle, kituose nacionaliniuose ir Europos tinkluose, konferencijose, parodose ir panašaus pobūdžio renginiuose, kai tai yra tiesiogiai susiję su LEADER metodo ir strategijos įgyvendinimu, t. y. kelionės (nuvykimo ir grįžimo) ir (arba) transporto nuomos išlaidos, dalyvio mokesčio (jei toks yra nustatytas), sveikatos draudimo išlaidos, taip pat, atsižvelgiant į renginio trukmę (vienos ar kelių dienų), nakvynės išlaidos; komandiruotės išlaidos (komandiruotės išlaidos kompensuojamos tik strategijos vykdytojo darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis) (gali būti skirta ne daugiau kaip 50 000 Lt (neįskaitant PVM) paramos lėšų visam strategijos įgyvendinimo laikotarpiui);
14.2.9. susijusios su paramos strategijai įgyvendinti lėšomis įgyto ilgalaikio turto draudimo paslaugomis strategijos įgyvendinimo laikotarpiu;
14.2.10. susijusios su atsiskaitomosios sąskaitos, kuri skirta paramos strategijai įgyvendinti lėšoms, atidarymu ir aptarnavimu;
5. Išdėstau 45 punkto trečiąjį sakinį taip:
6. Papildau šiuo nauju 48.4 punktu (ankstesniuosius 48.4–48.10 punktus atitinkamai laikyti 48.5–48.11 punktais):
8. Išdėstau 64 punktą taip:
„64. Tinkamumo skirti paramą strategijai įgyvendinti vertinimą Agentūra turi organizuoti bendradarbiaudama su pareiškėju, t. y. Taisyklėse nustatytais terminais ir tvarka agentūrai pateikus pastabas dėl paramos paraiškos ar jos priedų atitikties tinkamumo kriterijams, pareiškėjas gali šiuos dokumentus ir (arba) duomenis patikslinti, išskyrus prašomą paramos sumą ir bendrą strategijos vertę. Pareiškėjui siunčiamas pranešimas, kuriame nurodoma, kokios informacijos ir (arba) dokumentų trūksta, ir (arba) kokius duomenis reikia patikslinti, taip pat paprašo pagrįsti, kad papildomi dokumentai ir (arba) informacija, ir (arba) patikslinti duomenys neturės neigiamos įtakos strategijoje numatytiems tikslams pasiekti. Pranešime turi būti nurodomas iki 10 darbo dienų terminas, per kurį pareiškėjas privalo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus, ir (arba) patikslinti duomenis. Atsižvelgiant į trūkstamos informacijos ar dokumentų specifiką, gali būti nustatomas ilgesnis terminas. Pranešimas laikomas įteiktu praėjus 7 darbo dienoms po jo išsiuntimo registruotu laišku arba įteikus pareiškėjui pasirašytinai. Pranešimas taip pat išsiunčiamas elektroniniu paštu, jeigu paraiškoje pareiškėjas yra nurodęs tokį pageidaujamą informacijos gavimo būdą.“
11. Išdėstau 77 punktą taip:
12. Išdėstau 92 punktą taip:
„92. Strategijų vykdytojai gali taikyti šias papildomas informavimo ir viešinimo priemones17:
92.2. popierinius ir elektroninius leidinius (knygas, plakatus, lankstinukus, informacinius biuletenius, brošiūras, skrajutes), garso bei vaizdo ir reklaminę medžiagą, kitas technines priemones;
14. Išdėstau priedo VII skyrių taip:
„VII. VIETOS PLĖTROS STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMO IŠLAIDOS PAGAL KATEGORIJAS
(užpildykite lentelę; atsižvelgdami į prašomą paramos sumą, paskirstykite vietos plėtros strategijos įgyvendinimo išlaidas pagal išvardytas kategorijas (išlaidos, tiesiogiai susijusios su vietos plėtros strategijos įgyvendinimo administravimu, turi būti paskirstytos vadovaujantis taisyklių 14.2 punkte nustatytomis tinkamų finansuoti išlaidų kategorijomis)“
Eil. Nr. |
Tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos pavadinimas |
Dalis nuo vietos plėtros strategijai įgyvendinti prašomos paramos sumos, proc. |
Tinkamos finansuoti išlaidos pagal tinkamų finansuoti išlaidų kategorijas, Lt |
||
be PVM, Lt |
PVM, Lt |
su PVM, Lt |
|||
1. |
Išlaidos vietos plėtros strategiją atitinkantiems vietos projektams finansuoti: |
|
|
|
|
1.1. |
Planuojamos išlaidos priemonei „Kaimo atnaujinimas ir plėtra“2 |
|
|
|
|
1.2. |
Planuojamos išlaidos kitoms priemonėms |
|
|
|
|
2. |
Išlaidos, susijusios su vietos plėtros strategijos įgyvendinimo administravimu |
|
|
|
|
2.1. |
|
|
|
|
|
n... |
|
|
|
|
|
IŠ VISO: |
|
|
|
|
“
15. Išdėstau priedo VIII skyrių taip:
„VIII. VIETOS PLĖTROS STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMO IŠLAIDOS PAGAL METUS
(užpildykite lentelę; atsižvelgdami į vietos plėtros strategijos įgyvendinimo planą, nurodykite lėšų vietos plėtros strategijai įgyvendinti poreikį pagal metus (išlaidos, tiesiogiai susijusios su vietos plėtros strategijos įgyvendinimo administravimu, turi būti paskirstytos vadovaujantis taisyklių 14.2 punkte nustatytomis tinkamų finansuoti išlaidų kategorijomis)“.
Eil. Nr. |
Tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos pavadinimas |
Tinkamos finansuoti išlaidos iš viso, Lt |
Tinkamos finansuoti išlaidos pagal metus, Lt |
|||||||
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
|||
1. |
Išlaidos vietos plėtros strategiją atitinkantiems vietos projektams finansuoti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Išlaidos, susijusios su vietos plėtros strategijos įgyvendinimo administravimu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IŠ VISO: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
“
16. Papildau priedo XIII skyriaus lentelę šiuo nauju 6 punktu (ankstesniuosius 6–10 punktus atitinkamai laikyti 7–11 punktais):
Vietos plėtros strategijų, įgyvendinamų
pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013
metų programos krypties „LEADER
metodo įgyvendinimas“ priemonę
„Vietos plėtros strategijų
įgyvendinimas“, atrankos taisyklių
2 priedas
VIETOS VEIKLOS GRUPIŲ, ĮGYVENDINANČIŲ VIETOS PLĖTROS STRATEGIJAS, PAGAL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS KRYPTIES „LEADER METODO ĮGYVENDINIMAS“ PRIEMONĘ „VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ ĮGYVENDINIMAS“ VIETOS PLĖTROS STRATEGIJOMS ADMINISTRUOTI SKIRTŲ LĖŠŲ PASKIRSTYMAS PAGAL SAVIVALDYBES
Eil. Nr. |
Savivaldybės pavadinimas |
Vietos plėtros strategijai įgyvendinti didžiausia galima paramos suma, Lt |
Administravimo išlaidų dalis nuo vietos plėtros strategijai įgyvendinti galimos paramos sumos, proc.1 |
Administravimo išlaidų suma nuo vietos plėtros strategijai įgyvendinti galimos paramos sumos, Lt |
|
1. |
Birštono |
4 420 000 |
17 |
751 400 |
|
2. |
Kazlų Rūdos |
5 000 000 |
17 |
850 000 |
|
3. |
Druskininkų |
5 330 000 |
17 |
906 100 |
|
4. |
Rietavo |
5 760 000 |
17 |
979 200 |
|
5. |
Pagėgių |
6 130 000 |
17 |
1 042 100 |
|
6. |
Širvintų r. |
6 310 000 |
17 |
1 072 700 |
|
7. |
Zarasų r. |
6 540 000 |
17 |
1 111 800 |
|
8. |
Kalvarijos |
6 640 000 |
17 |
1 128 800 |
|
9. |
Elektrėnų |
6 840 000 |
17 |
1 162 800 |
|
10. |
Ignalinos r. |
7 110 000 |
17 |
1 208 700 |
|
11. |
Kupiškio r. |
7 100 000 |
17 |
1 207 000 |
|
12. |
Utenos r. |
7 160 000 |
17 |
1 217 200 |
|
13. |
Molėtų r. |
7 350 000 |
17 |
1 249 500 |
|
14. |
Akmenės r. |
7 580 000 |
17 |
1 288 600 |
|
15. |
Skuodo r. |
7 600 000 |
17 |
1 292 000 |
|
16. |
Jonavos r. |
7 740 000 |
17 |
1 315 800 |
|
17. |
Švenčionių r. |
7 940 000 |
17 |
1 349 800 |
|
18. |
Ukmergės r. |
7 730 000 |
17 |
1 314 100 |
|
19. |
Varėnos r. |
7 730 000 |
17 |
1 314 100 |
|
20. |
Biržų r. |
7 770 000 |
17 |
1 320 900 |
|
21. |
Joniškio r. |
8 150 000 |
17 ir 15 |
1 382 500 |
|
22. |
Plungės r. |
8 090 000 |
17 ir 15 |
1 373 500 |
|
23. |
Anykščių r. |
8 130 000 |
17 ir 15 |
1 379 500 |
|
24. |
Marijampolės |
8 400 000 |
17 ir 15 |
1 420 000 |
|
25. |
Jurbarko r. |
8 690 000 |
17 ir 15 |
1 463 500 |
|
26. |
Tauragės r. |
8 580 000 |
17 ir 15 |
1 447 000 |
|
27. |
Prienų r. |
8 580 000 |
17 ir 15 |
1447 000 |
|
28. |
Rokiškio r. |
8 980 000 |
17 ir 15 |
1 507 000 |
|
29. |
Kretingos r. |
8 820 000 |
17 ir 15 |
1 483 000 |
|
30. |
Šilalės r. |
8 830 000 |
17 ir 15 |
1 484 500 |
|
31. |
Mažeikių r. |
9 110 000 |
17 ir 15 |
1 526 500 |
|
32. |
Pasvalio r. |
8 870 000 |
17 ir 15 |
1 490 500 |
|
33. |
Trakų r. |
9 140 000 |
17 ir 15 |
1 531 000 |
|
34. |
Telšių r. |
8 910 000 |
17 ir 15 |
1 496 500 |
|
35. |
Lazdijų r. |
9 200 000 |
17 ir 15 |
1 540 000 |
|
36. |
Kaišiadorių r. |
9 110 000 |
17 ir 15 |
1 526 500 |
|
37. |
Pakruojo r. |
9 290 000 |
17 ir 15 |
1 553 500 |
|
38. |
Vilkaviškio r. |
9 460 000 |
17 ir 15 |
1 579 000 |
|
39. |
Kelmės r. |
9 610 000 |
17 ir 15 |
1 601 500 |
|
40. |
Raseinių r. |
9 580 000 |
17 ir 15 |
1 597 000 |
|
41. |
Radviliškio r. |
9 590 000 |
17 ir 15 |
1 598 500 |
|
42. |
Šakių r. |
9 610 000 |
17 ir 15 |
1 601 500 |
|
43. |
Alytaus r. |
9 770 000 |
17 ir 15 |
1 625 500 |
|
44. |
Šilutės r. |
9 890 000 |
17 ir 15 |
1 643 500 |
|
45. |
Kėdainių r. |
9 890 000 |
17 ir 15 |
1 643 500 |
|
46. |
Šalčininkų r. |
10 050 000 |
17 ir 15 |
1 667 500 |
|
47. |
Klaipėdos r. |
10 020 000 |
17 ir 15 |
1 663 000 |
|
48. |
Šiaulių r. |
10 360 000 |
17 ir 15 |
1 714 000 |
|
49. |
Panevėžio r. |
11 010 000 |
17 ir 15 |
1 811 500 |
|
50. |
Kauno r. |
13 940 000 |
17 ir 15 |
2 251 000 |
|
51. |
Vilniaus r. |
16 160 000 |
17 ir 15 |
2 584 000 |
|
_____________________
1 Vietos veiklos grupėms, kurių strategijų vertė didesnė nei 8 mln. Lt, administravimo išlaidos apskaičiuojamos šia tvarka: nuo 8 mln. Lt – 17 proc., nuo likusios lėšų dalies – 15 proc.