LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL GABIŲ VAIKŲ PROGRAMŲ RĖMIMO KRITERIJŲ APRAŠO TVIRTINIMO
2005 m. gruodžio 13 d. Nr. ISAK-2551
Vilnius
Įgyvendindamas Vaikų ir jaunimo socializacijos programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. vasario 23 d. nutarimu Nr. 209 (Žin., 2004, Nr. 30-995), įgyvendinimo priemonių 2.1.2.3 punktą,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2005 m. gruodžio 13 d. įsakymu
Nr. ISAK-2551
GABIŲ VAIKŲ PROGRAMŲ RĖMIMO KRITERIJŲ APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Gabių vaikų programų rėmimo kriterijų aprašas (toliau – Aprašas) nustato valstybinių, savivaldybių mokyklų, kitų švietimo teikėjų vykdomų gabių vaikų programų rėmimo kriterijus.
2. Aprašo paskirtis:
3. Apraše vartojamos sąvokos:
Gabių vaikų programa – gabiems vaikams skirta įvairiai formalizuota švietimo programa, kuria siekiama atskleisti vaiko gabumus vienoje ar keliose šių sričių: bendrojo intelekto, atskiroje akademinėje, kūrybinio ar produktyvaus mąstymo, lyderiavimo, meninės veiklos, psichomotorinėje ir kitose.
Gabūs vaikai – vaikai, galintys greitai ir veiksmingai įgyti žinių ir mokėjimų; juos pritaikyti kintančiose situacijose naujoms problemoms spręsti; sparčiai mokytis iš įgytos patirties ir atpažinti, kokiose situacijose tikslinga naudoti įgytas žinias ir mokėjimus.
Gabių vaikų programos dalyviai – vaikai, jaunimas ir suaugusieji, tiesiogiai dalyvaujantys gabių vaikų programoje.
Gabių vaikų programos rėmimas – sąlygų gabių vaikų švietimui sudarymas, švietimo pagalba, labdara ir parama.
II. GABIŲ VAIKŲ PROGRAMOS RĖMIMO KRITERIJAI IR RODIKLIAI
6. Nustatomi šie gabių vaikų programos rėmimo kriterijai:
7. Gabių vaikų programos turinio tinkamumas:
8. Gabių vaikų programos dalyvių pasiekimai:
9. Gabių vaikų programos remiamos siekiant vieno ar kelių iš šių tikslų:
9.2. užtikrinti pradėtų ugdymo programų ir veiksmingų veiklos sričių (konkursų, programų, diferencijuoto mokymo ir t. t.) tęstinumą;
9.4. stiprinti aukštųjų ir bendrojo lavinimo mokyklų sąveiką bei bendradarbiavimą, užtikrinant gabių vaikų ugdymo perimamumą;
9.5. skatinti itin gabių vaikų ugdymui skirtų bendrų mokslo, meno ir edukacinių projektų kūrimą ir vykdymą, dėstytojų, mokytojų, mokinių mainus;
9.7. tobulinti mokytojų rengimą ir kvalifikacijos kėlimą, suteikiant mokytojams šiuolaikinių gabių vaikų ugdymo kompetencijų;
9.8. plėtoti bendradarbiavimą su Europos Sąjungos ir kitų šalių švietimo institucijų institucijomis, organizacijomis, tarptautinėmis organizacijomis;
9.10. naudoti informacines technologijas, siekiant sumažinti regioninius skirtumus, pasitelkti regionuose turimą ar galimą sukurti potencialą;
10. Formaliojo vaikų švietimo įstaigų gabių vaikų ugdymo programos rengiamos vadovaujantis Bendrųjų formaliojo švietimo programų reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. balandžio 13 d. įsakymu Nr. ISAK-535 (Žin., 2004, Nr. 56-1960).
11. Neformaliojo vaikų švietimo įstaigų gabių vaikų ugdymo programos rengiamos vadovaujantis Bendrųjų iš valstybės ir savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. ISAK-991 (Žin., 2004, Nr. 98-3663).
______________