VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO
Į S A K Y M A S
DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO 2004 M. BIRŽELIO 23 D. ĮSAKYMO Nr. VA-128 „DĖL OPERATYVIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO, JŲ REZULTATŲ ĮFORMINIMO IR TVIRTINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2013 m. vasario 4 d. Nr. VA-10
Vilnius
1. P a k e i č i u Operatyvių patikrinimų atlikimo, jų rezultatų įforminimo ir tvirtinimo taisykles, patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. VA-128 (Žin., 2004, Nr. 107-4025):
1.1. Išdėstau 2 punktą taip:
„2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu (Žin., 2004, Nr. 63-2243, toliau – MAĮ), Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodeksu (Žin., 1985, Nr. 1-1, toliau – ATPK), Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymu (Žin., 1995, Nr. 44-1073; 2004, Nr. 47-1548), Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymu (Žin., 1996, Nr. 11-281; 2003, Nr. 117-5317), kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.“.
1.2. Išdėstau 6 punktą taip:
„6. Pavedimas turi būti išrašomas, prieš pradedant tikrinti mokesčių mokėtoją. Išrašomas tik vienas pavedimo egzempliorius ir tikrinamam mokesčių mokėtojui jis nepaliekamas. Išrašius pavedimą, mokesčių administratorius turi informuoti mokesčių mokėtoją apie numatomą atlikti operatyvų patikrinimą, ne vėliau kaip prieš 5 kalendorines dienas iki patikrinimo pradžios.
Mokesčių mokėtojas apie operatyvų patikrinimą iš anksto neinformuojamas, kai:
6.2. yra rizika, kad mokesčių mokėtojas paslėps ar sunaikins operatyviam patikrinimui atlikti reikiamus dokumentus, arba atsiras kitų aplinkybių, dėl kurių operatyvus patikrinimas taptų neįmanomas arba jo atlikimas ypač pasunkėtų;
6.4. pavedimas išrašomas tam tikrai teritorijai ir konkretus mokesčių mokėtojas iš anksto nėra žinomas;
6.5. operatyvus patikrinimas yra susijęs su mokesčio permokos (skirtumo) grąžinimu.
Mokesčių mokėtojo prašymu (sutikimu) operatyvus patikrinimas gali būti pradedamas ir anksčiau. Mokesčių mokėtojo prašymas (sutikimas) gali būti išreikštas raštu, elektroninio ryšio priemonėmis arba apie tai pažymint pavedime.“.
1.3. Papildau 6-1 punktu:
„6-1. Apie numatomą atlikti operatyvų patikrinimą mokesčių mokėtojas informuojamas laisvos formos raštu. Raštas išsiunčiamas paštu ar elektroniniu būdu. Jame nurodoma data ir laikas, kada mokesčių mokėtojas turi atvykti pas mokesčių administratorių ar būti savo patalpose, numatomas tikrinimo dalykas, reikalingų pateikti dokumentų (registrų) ar kitų duomenų sąrašas bei laikotarpis už kurį jie turi būti pateikti. Taip pat rašte gali būti nurodoma ir kita mokesčių mokėtojui aktuali informacija.“.
1.4. Išdėstau 9-1 punktą taip:
„9-1. Prireikus, operatyviam patikrinimui atlikti gali būti skiriamas papildomas mokesčių administratoriaus pareigūnas. Kai pareigūnas pakeičiamas kitu (kai papildomas ir/ar priimamas sprendimas pratęsti operatyvų patikrinimą), turi būti pildomas Operatyvaus patikrinimo pavedimo priedas (toliau – pavedimo priedas) ir su juo supažindinamas mokesčių mokėtojas.“.
1.5. Išdėstau 10 punktą taip:
„10. Operatyvų patikrinimą atliekančio padalinio vadovas ar kitas atsakingas asmuo su operatyvų patikrinimą atliksiančiais pareigūnais turi aptarti patikrinimo tikslus, eigą, tikrintinas mokesčių mokėtojo ūkinės, finansinės, komercinės veiklos sritis, kitas operatyvaus patikrinimo atlikimo aplinkybes. Operatyviam patikrinimui privalo vadovauti pirmas pavedime įrašytas pareigūnas. Jis su kitais pavedime įrašytais pareigūnais suderina operatyvaus patikrinimo eigą, paskirsto darbus ir atsako už operatyvaus patikrinimo atlikimo kokybę.“.
1.6. Papildau 10-2 punktu:
„10-2. Jei vienu pavedimu tikrinami keli mokesčių mokėtojai ir reikia pratęsti kelių mokesčių mokėtojų operatyvų patikrinimą, ar tikrinant kelis mokesčių mokėtojus, iškyla būtinybė pakeisti/papildyti operatyvų patikrinimą atliekančius pareigūnus, turi būti pildomi atskiri pavedimo priedai dėl kiekvieno konkretaus tikrinamo mokesčių mokėtojo.“.
1.7. Išdėstau 13 punktą taip:
1.8. Išdėstau 16.1 punktą taip:
„16.1. gauti iš asmenų, tarp jų iš kredito, mokėjimo ir elektroninių pinigų įstaigų funkcijoms atlikti reikiamus duomenis ir dokumentų nuorašus, kompiuterinių laikmenų duomenis (kopijas) apie to arba kito asmens turtą, pajamas, išlaidas ir veiklą, naudotis savo ir kitų juridinių asmenų valdomų ar tvarkomų registrų, duomenų bazių informacija;“.
1.10. Išdėstau 21 punktą taip:
„21. Operatyvaus patikrinimo pažyma surašoma visais atvejais, atliekant operatyvų patikrinimą, išskyrus, kai atliekamas priešpriešinės informacijos surinkimas. Surašant operatyvaus patikrinimo pažymą, joje būtina išsamiai nurodyti operatyvaus patikrinimo metu atliktus veiksmus, užfiksuoti nustatytus faktus, gautus duomenis ir/ar kitą surinktą informaciją, susijusią su mokesčių mokėtojo veikla, bei kitą informaciją, numatytą Operatyvaus patikrinimo pavedimo ir operatyvių patikrinimų rezultatų įforminimo dokumentų formų užpildymo taisyklėse, patvirtintose Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. VA-71 (Žin., 2009, Nr. 5-135).“.
1.11. Išdėstau 29 punktą taip:
„29. Operatyvaus patikrinimo medžiaga po patikrinimo turi būti pateikiama operatyvų patikrinimą atlikusio pareigūno padalinio vadovui ar kitam atsakingam asmeniui. Padalinio vadovas ar kitas atsakingas asmuo, susipažinęs su atlikto operatyvaus patikrinimo eiga ir medžiaga, vizuoja operatyvaus patikrinimo rezultatų įforminimo dokumentą.“.