LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ELEKTRONINIO PRISTATYMO PASLAUGOS TEIKIMO NACIONALINĖS ELEKTRONINIŲ PRANEŠIMŲ IR ELEKTRONINIŲ DOKUMENTŲ PRISTATYMO FIZINIAMS IR JURIDINIAMS ASMENIMS, NAUDOJANT PAŠTO TINKLĄ, INFORMACINĖS SISTEMOS PRIEMONĖMIS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2013 m. gegužės 31 d. Nr. 3-321

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. spalio 13 d. nutarimu Nr. 1480 (Žin., 2010, Nr. 125-6402), 16.6 punktu ir atsižvelgdamas į Nacionalinės elektroninių pranešimų ir elektroninių dokumentų pristatymo fiziniams ir juridiniams asmenims, naudojant viešąjį pašto tinklą, sistemos sukūrimo programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2010 m. spalio 15 d. įsakymu Nr. 3-617 (Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2012 m. kovo 30 d. įsakymo Nr. 3-234 redakcija), 17.2.1 punktą:

1. T v i r t i n u:

1.1. Elektroninio pristatymo paslaugos teikimo Nacionalinės elektroninių pranešimų ir elektroninių dokumentų pristatymo fiziniams ir juridiniams asmenims, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos priemonėmis taisykles (toliau – taisyklės) (pridedama).

1.2. Elektroninio pristatymo paslaugos teikimo Nacionalinės elektroninių pranešimų ir elektroninių dokumentų pristatymo fiziniams ir juridiniams asmenims, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos priemonėmis sutarties formą (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad iki taisyklėse numatyto Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos teisių ir pareigų perleidimo trečiajam asmeniui teisės aktų nustatyta tvarka, taisyklių IV skyriuje numatyta paslauga neteikiama.

 

Susisiekimo ministras                                                      Rimantas SinkevičiuS

 

_________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2013 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 3-321

 

ELEKTRONINIO PRISTATYMO PASLAUGOS TEIKIMO NACIONALINĖS ELEKTRONINIŲ PRANEŠIMŲ IR ELEKTRONINIŲ DOKUMENTŲ PRISTATYMO FIZINIAMS IR JURIDINIAMS ASMENIMS, NAUDOJANT PAŠTO TINKLĄ, INFORMACINĖS SISTEMOS PRIEMONĖMIS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Elektroninio pristatymo paslaugos teikimo Nacionalinės elektroninių pranešimų ir elektroninių dokumentų pristatymo fiziniams ir juridiniams asmenims, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos priemonėmis taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja Nacionalinės elektroninių pranešimų ir elektroninių dokumentų pristatymo fiziniams ir juridiniams asmenims, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos (toliau – informacinė sistema) priemonėmis teikiamos elektroninio pristatymo paslaugos (toliau – paslauga) teikimo ir gavimo sąlygas ir tvarką, fizinį elektroninės siuntos pristatymą, elektroninės siuntos būsenas, elektroninės siuntos išsiuntimo, pristatymo, gavimo ir perskaitymo laiko patvirtinimo tvarką, elektroninės siuntos turinio konfidencialumo ir susirašinėjimo slaptumo reikalavimus, asmens duomenų tvarkymą, paslaugos teikėjo atsakomybę ir žalos atlyginimo tvarką.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2008, Nr. 22-804) (toliau – Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas), Lietuvos Respublikos informacinės visuomenės paslaugų įstatymu (Žin., 2006, Nr. 65-2380) (toliau – Informacinės visuomenės paslaugų įstatymas), Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu (Žin., 2011, Nr. 163-7739), Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos funkcionavimo taisyklėmis, patvirtintomis Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2008 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. T-228 (Žin., 2008, Nr. 145-5850; 2013, Nr. 12-599), Nacionalinės elektroninių pranešimų ir elektroninių dokumentų pristatymo fiziniams ir juridiniams asmenims, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos nuostatais (toliau – Informacinės sistemos nuostatai) ir Nacionalinės elektroninių pranešimų ir elektroninių dokumentų pristatymo fiziniams ir juridiniams asmenims, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos duomenų saugos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2011 m. lapkričio 9 d. įsakymu Nr. 3-689, ir kitais teisės aktais.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatyme (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982), Informacinės visuomenės paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II. PASLAUGOS TEIKIMO SĄLYGOS

 

4. Paslaugos teikėjas yra Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Susisiekimo ministerijos.

5. Visos ar dalis taisyklėse numatytų paslaugos teikėjo teisių ir pareigų teisės aktų nustatyta tvarka gali būti perleistos trečiajam asmeniui, apie tai iš anksto ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną informavus paslaugos gavėjus informacinėje sistemoje.

6. Taisyklių nustatyta tvarka teisę tapti paslaugos gavėju turi Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka suteiktą asmens kodą turintis fizinis asmuo (toliau – fizinis asmuo) arba Lietuvos Respublikoje įregistruotas juridinis asmuo, įskaitant užsienio juridinio asmens atstovybę ar filialą (toliau – juridinis asmuo) (toliau – paslaugos gavėjas).

7. Kai paslaugos gavėjas yra atstovaujamosios, valstybės vadovo, vykdomosios teisminės valdžios institucija, teisėsaugos institucija ar įstaiga, auditą, kontrolę (priežiūrą) atliekanti institucija ar įstaiga, kita valstybės ar savivaldybių institucija ar įstaiga, kuri finansuojama iš valstybės ar savivaldybių biudžetų bei valstybės pinigų fondų ir kuriai Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nustatyta tvarka yra suteikti viešojo administravimo įgaliojimai, įmonė ar įstaiga, teikianti asmenims viešąsias paslaugas, taip pat valstybės ar savivaldybės įmonė, viešoji įstaiga, kurios savininkė arba bent viena iš dalininkių yra valstybė ar savivaldybė, akcinė bendrovė ar uždaroji akcinė bendrovė, kurioje valstybei arba savivaldybei priklauso daugiau kaip 50 procentų balsų visuotiniame akcininkų susirinkime (toliau – institucija), jis taisyklių nustatyta tvarka turi teisę gauti elektronines siuntas iš bet kurių fizinių asmenų ar juridinių asmenų, siunčiančių elektroninę siuntą (toliau – siuntėjai), ir siųsti elektronines siuntas bet kuriems fiziniams ar juridiniams asmenims (toliau – gavėjai).

8. Kai paslaugos gavėjas yra fizinis asmuo ar juridinis asmuo (išskyrus institucijas), jis taisyklių nustatyta tvarka turi teisę:

8.1. gauti elektronines siuntas tik iš institucijų;

8.2. siųsti elektronines siuntas tik institucijoms.

9. Paslaugos gavėjui taisyklių nustatyta tvarka informacinėje sistemoje sukuriama elektroninio pristatymo dėžutė. Vienam paslaugos gavėjui gali būti sukurta tik viena elektroninio pristatymo dėžutė. Elektroninio pristatymo dėžutei nuo jos sukūrimo momento suteikiamas elektroninio pristatymo dėžutės adresas. Elektroninio pristatymo dėžutė registruojama paslaugos gavėjo vardu (kai paslaugos gavėjas yra fizinis asmuo) arba fizinio asmens, kuris Juridinių asmenų registre įregistruotas kaip juridinio asmens (kai paslaugos gavėjas yra juridinis asmuo), vadovas ar kitas vienasmenis valdymo organas, vardu (toliau – elektroninio pristatymo dėžutės savininkas).

10. Elektroninio pristatymo dėžute paslaugos gavėjo vardu turi teisę naudotis šie asmenys (toliau – paslaugos vartotojai):

10.1. elektroninio pristatymo dėžutės savininkas;

10.2. fizinis asmuo, kuriam paslaugos gavėjo (tik juridinio asmens) rašytiniu prašymu, pateiktu paslaugos teikėjui taisyklių nustatyta tvarka yra suteiktos elektroninio pristatymo dėžutės savininko teisės (toliau – įgaliotasis paslaugos gavėjo atstovas);

10.3. fizinis asmuo, kuriam elektroninio pristatymo dėžutės savininkas taisyklių nustatyta tvarka suteikė elektroninio pristatymo dėžutės administratoriaus teises (toliau – elektroninio pristatymo dėžutės administratorius);

10.4. fizinis asmuo, kuriam elektroninio pristatymo dėžutės savininkas arba elektroninio pristatymo dėžutės administratorius taisyklių nustatyta tvarka suteikė vieną ar kelias elektroninio pristatymo dėžutės savininko teises (toliau – elektroninio pristatymo dėžutės naudotojas).

11. Paslaugos vartotojais gali būti tik veiksnūs fiziniai asmenys. Paslaugos teikėjui gavus informaciją, patvirtinančią, kad paslaugos vartotojas yra neveiksnus, jo prieiga prie visų elektroninio pristatymo dėžučių, kurias naudoti jis turėjo teisę, panaikinama.

12. Paslauga teikiama informacinėje sistemoje, prie kurios jungiamasi:

12.1. per Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformą (toliau – VIISP), leidžiančią identifikuoti paslaugos vartotoją per išorines sistemas (naudojant asmens tapatybės kortelę ar valstybės tarnautojo pažymėjimą su integruotais atpažinimo elektroninėje erdvėje sertifikatais, komercinių bankų internetinės bankininkystės sistemas, asmeninį saugų elektroninį parašą, sukurtą saugia parašo formavimo įranga ir patvirtintą galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, ar kitas teisės aktais nustatytas ir VIISP naudojamas asmens tapatybės nustatymo elektroninėje erdvėje priemones, kurios užtikrina tokią pat įrodomąją galią, kaip kitos šiame punkte nurodytos priemonės);

12.2. esant atitinkamam paslaugos teikėjo ir paslaugos gavėjo rašytiniam susitarimui, – per paslaugos gavėjo naudojamą dokumentų valdymo sistemą, užtikrinant patikimą tokios dokumentų valdymo sistemos identifikavimą, autentifikaciją ir autorizaciją.

13. Paslauga teikiama paslaugos gavėjui, elektroniniu būdu sudariusiam sutartį su paslaugos teikėju pagal sutarties formą (toliau – sutartis), patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu, kuriuo buvo patvirtintos taisyklės. Sutartis laikoma sudaryta, kai būsimasis elektroninio pristatymo dėžutės savininkas ar įgaliotasis paslaugos gavėjo atstovas prisijungia prie informacinės sistemos ir paslaugos gavėjo vardu patvirtina, kad susipažino su sutartimi ir sutinka laikytis jos sąlygų. Paslaugos gavėjo patvirtinimas informacinėje sistemoje, kad susipažino su sutartimi ir sutinka laikytis jos sąlygų, turi tokią pat juridinę galią kaip ir paslaugos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu pasirašyta sutartis.

14. Elektroninio pristatymo dėžutė sukuriama po to, kai elektroninio pristatymo dėžutės savininkas arba įgaliotasis paslaugos gavėjo atstovas atlieka visus šiuos veiksmus:

14.1. patvirtina, kad susipažino su taisyklėmis, sutartimi ir sutinka laikytis jų nuostatų;

14.2. įveda privalomus pateikti registracijos duomenis;

14.3. patvirtina, kad sutinka, jog jo asmens duomenys bus perduoti paslaugos teikėjui ir tvarkomi paslaugos teikimo tikslais taisyklių ir Informacinės sistemos nuostatų nustatyta tvarka.

15. Elektroninio pristatymo dėžutės savininko arba įgaliotojo paslaugos gavėjo atstovo sutikimas (patvirtinant jį informacinės sistemos priemonėmis) dėl taisyklių ir sutarties nuostatų laikymosi ir asmens duomenų tvarkymo turi tokią pat juridinę galią kaip ir asmens parašu patvirtintas sutikimas.

16. Elektroninio pristatymo dėžutės adresas informacinėje sistemoje sukuriamas automatiškai ir paslaugos gavėjui pateikiamas automatinis informacinis pranešimas apie elektroninio pristatymo dėžutės adresą. Elektroninio pristatymo dėžutės adresas susiejamas su paslaugos gavėjo duomenimis ir sudaromas šia tvarka:

16.1. juridinio asmens elektroninio pristatymo dėžutės adresas sutampa su juridinio asmens kodu;

16.2. fizinio asmens elektroninio pristatymo dėžutės adresas sudaromas iš pirmųjų trijų jo vardo raidžių, pirmųjų trijų jo pavardės raidžių (be diakritinių ženklų) ir keturių atsitiktinai sugeneruotų skaitmenų kombinacijos.

17. Paslaugos teikėjas paslaugos gavėjui informacinėje sistemoje gali pateikti kelis alternatyvius specialiųjų sutarties sąlygų, numatančių specialiąsias paslaugos teikimo sąlygas ir išimtis iš sutarties sąlygų (toliau – specialiosios sutarties sąlygos), pasiūlymus. Specialiosios sutarties sąlygos privalo atitikti taisyklių ir kitų teisės aktų reikalavimus. Su galimomis specialiosiomis sutarties sąlygomis paslaugos vartotojas gali susipažinti informacinėje sistemoje. Paslaugos gavėjas turi teisę patvirtinti tik vienas paslaugos teikėjo pasiūlytas specialiąsias sutarties sąlygas. Specialiosios sutarties sąlygos taikomos paslaugos gavėjui po to, kai elektroninio pristatymo dėžutės savininkas, elektroninio pristatymo dėžutės administratorius ar įgaliotasis paslaugos gavėjo atstovas paslaugos gavėjo vardu informacinės sistemos priemonėmis patvirtina, kad susipažino su specialiosiomis sutarties sąlygomis ir sutinka jų laikytis. Paslaugos gavėjo patvirtinimas informacinėje sistemoje, kad susipažino su specialiosiomis sutarties sąlygomis ir sutinka jų laikytis, turi tokią pat juridinę galią kaip ir paslaugos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu pasirašytos specialiosios sutarties sąlygos. Paslaugos gavėjas gali nutraukti specialiųjų sutarties sąlygų galiojimą specialiosiose sutarties sąlygose nustatyta tvarka.

18. Elektroninio pristatymo dėžutės savininkas turi teisę:

18.1. pasirinktam laikotarpiui paskirti arba atšaukti vieną ar kelis elektroninio pristatymo dėžutės administratorius;

18.2. patvirtinti ar nutraukti sutartį;

18.3. keisti elektroninio pristatymo dėžutės informaciją (išskyrus tą, kuri yra gaunama tiesiogiai iš kitų informacinių sistemų);

18.4. patvirtinti ir keisti specialiąsias sutarties sąlygas, pratęsti ar nutraukti jų galiojimą;

18.5. pasirinktam laikotarpiui paskirti arba atšaukti vieną ar kelis elektroninio pristatymo dėžutės naudotojus, pakeisti ar panaikinti jiems suteiktas teises;

18.6. peržiūrėti paslaugos gavėjui siūlomas specialiąsias sutarties sąlygas;

18.7. sukurti ir redaguoti elektroninę siuntą;

18.8. siųsti, persiųsti, skaityti, pašalinti iš elektroninės dėžutės rengiamą (parengtą) ar išsiųstą elektroninę siuntą;

18.9. gauti, skaityti, persiųsti, šalinti gautą elektroninę siuntą;

18.10. gauti informaciją apie paslaugos teikimo būklę;

18.11. naudotis kitomis informacinėje sistemoje teikiamomis paslaugomis.

19. Įgaliotasis paslaugos gavėjo atstovas turi elektroninio pristatymo dėžutės savininko teises.

20. Elektroninio pristatymo dėžutės administratorius turi taisyklių 18.3–18.11 punktuose nurodytas teises.

21. Elektroninio pristatymo dėžutės naudotojui taisyklių nustatyta tvarka gali būti suteikiamos viena ar kelios taisyklių 18.6–18.11 punktuose nurodytų teisių.

22. Pasikeitus paslaugos gavėjo ar paslaugos vartotojo duomenims, kurie paslaugos teikėjui yra reikalingi paslaugos teikimo tikslais ir kuriuos elektroninio pristatymo dėžutės savininkas, įgaliotasis paslaugos gavėjo atstovas ar elektroninio pristatymo dėžutės administratorius gali redaguoti, elektroninio pristatymo dėžutės savininkas, įgaliotasis paslaugos gavėjo atstovas arba elektroninio pristatymo dėžutės administratorius privalo juos atnaujinti ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas.

23. Paslaugos teikėjas turi teisę laikinai sustabdyti paslaugos teikimą informacinėje sistemoje šiais atvejais:

23.1. iškilus techninėms kliūtims informacinėje sistemoje;

23.2. kilus grėsmei duomenų saugumui;

23.3. paslaugos teikėjui negalint užtikrinti tikslaus ir teisingo elektroninių siuntų būsenų duomenų formavimo;

23.4. paslaugos gavėjui ar paslaugos vartotojui nesilaikant sutarties, specialiųjų sutarties sąlygų, taisyklių ar kitų teisės aktų reikalavimų;

23.5. kitais sutartyje ar specialiosiose sutarties sąlygose numatytais atvejais.

24. Paslaugos teikėjas turi teisę visiškai nutraukti paslaugos teikimą informacinėje sistemoje šiais atvejais:

24.1. kai taisyklių 23.1–23.3 punktuose nurodytos aplinkybės tęsiasi ilgiau kaip 2 procentus paros laiko;

24.2. paslaugos gavėjui ar paslaugos vartotojui pakartotinai pažeidus pareigą laikytis sutarties, specialiųjų sutarties sąlygų, taisyklių ar kitų teisės aktų reikalavimų po to, kai paslaugos gavėjui bent vieną kartą buvo sustabdytas paslaugos teikimas;

24.3. paslaugos gavėjui ar paslaugos vartotojui sutrikdžius informacinės sistemos veikimą;

24.4. kitais sutartyje ar specialiosiose sutarties sąlygose numatytais atvejais.

25. Apie laikiną paslaugos teikimo sustabdymą paslaugos gavėjui paslaugos teikėjas informuoja paslaugos vartotojus, pateikdamas pranešimą apie tai informacinėje sistemoje ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki numatomo paslaugos teikimo sustabdymo ar ne vėliau kaip per 1 valandą sustabdžius paslaugos teikimą, kai tokia būtinybė iš anksto negali būti numatyta. Išnykus priežastims, dėl kurių paslaugos teikimas buvo laikinai sustabdytas, paslaugos teikimas atnaujinamas. Apie paslaugos teikimo atnaujinimą paslaugos teikėjas nedelsdamas informuoja paslaugos vartotojus, pateikdamas pranešimą apie tai informacinėje sistemoje.

26. Paslaugos teikėjui nutraukus paslaugos teikimą paslaugos gavėjui, elektroninio pristatymo dėžutė deaktyvuojama ir prie informacinės sistemos turi teisę prisijungti tik elektroninio pristatymo dėžutės savininkas ar įgaliotasis paslaugos gavėjo atstovas. Apie paslaugos teikimo visišką nutraukimą ir elektroninio pristatymo dėžutės deaktyvavimą paslaugos teikėjas informuoja paslaugos vartotojus taisyklių 25 punkte nurodytais terminais šia tvarka:

26.1. elektroninio pristatymo dėžutės savininkui ar įgaliotajam paslaugos gavėjo atstovui pateikiamas pranešimas informacinėje sistemoje;

26.2. elektroninio pristatymo dėžutės administratoriui ir elektroninio pristatymo dėžutės naudotojams pateikiamas pranešimas jų elektroninio pašto adresu, nurodytu informacinėje sistemoje, ir (ar) VIISP priemonėmis.

 

III. PASLAUGOS TEIKIMO IR GAVIMO TVARKA

 

27. Teikiant paslaugą, paslaugos gavėjui taisyklių nustatyta tvarka sudaroma galimybė sudaryti, siųsti ir gauti elektronines siuntas.

28. Elektroninė siunta parengiama elektroniniame voke – įvedama elektroninės siuntos antraštė ir pridedami priedai (vienas ar keli elektroniniai dokumentai arba elektroninio pristatymo dokumentų išrašai, nuorašai, konvertuotos kopijos, dokumentų skaitmeninės kopijos ar kiti elektroniniai duomenys). Galimi pridedamų priedų plėtiniai (elektroninis formatas) ir vienos elektroninės siuntos dydžio ribojimai skelbiami informacinėje sistemoje. Parengta elektroninė siunta gali būti pasirašoma elektroniniu parašu.

29. Elektroninė siunta gali būti siunčiama vienam ar keliems gavėjams. Gavėjas nurodomas elektroniniame voke – įvedami jo duomenys arba atliekama gavėjų paieška. Gavėjo paieška gali būti atliekama pagal:

29.1. fizinio asmens vardą, pavardę ir asmens kodą;

29.2. juridinio asmens pavadinimą ar jo dalį;

29.3. juridinio asmens kodą ar jo dalį;

29.4. elektroninio pristatymo dėžutės adresą.

30. Elektroninė siunta išsiunčiama sukūrus elektroninę siuntą, nurodžius gavėją (-us) ir paslaugos vartotojui informacinės sistemos priemonėmis pateikus nurodymą ją išsiųsti. Išsiųstos elektroninės siuntos atšaukti negalima.

31. Išsiųsta elektroninė siunta pristatoma gavėjui į elektroninio pristatymo dėžutę, jeigu jis yra paslaugos gavėjas (išskyrus, atvejus, kai siuntėjas taisyklių nustatyta tvarka pasirenka fizinį elektroninės siuntos pristatymo būdą).

32. Paslaugos vartotojas turi teisę perskaityti gautą elektroninę siuntą, atsakyti į gautą elektroninę siuntą, ją persiųsti ar šalinti.

33. Išsiųstos ar gautos elektroninės siuntos elektroninio pristatymo dėžutėje saugomos tol, kol jas pašalina paslaugos vartotojas, o jų nepašalinus – 6 mėnesius nuo jų išsiuntimo ar gavimo dienos.

34. Pasibaigus elektroninės siuntos saugojimo terminui, kiekvienam prie elektroninės siuntos pridėtam priedui informacinėje sistemoje suteikiamas unikalus kodas, kuris yra išsaugomas informacinėje sistemoje ir paslaugos vartotojas netenka galimybės elektroninio pristatymo dėžutėje skaityti šių elektroninės siuntos priedų.

35. Duomenys apie išsiųstas, pristatytas ar gautas elektronines siuntas – elektroninės siuntos antraštė, elektroninis vokas (įskaitant elektroninės siuntos būsenos duomenis) ir prie elektroninės siuntos pridėtiems priedams suteiktų unikalių kodų įrašai informacinėje sistemoje saugomi 2 metus. Pasibaigus šiame punkte nurodytų duomenų saugojimo terminui, jie yra sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų nustatytais atvejais turi būti perduoti valstybės archyvams.

36. Paslaugos gavėjui informacinėje sistemoje taip pat sudaroma galimybė:

36.1. parengti elektroninę siuntą pagal informacinėje sistemoje pateiktus šablonus;

36.2. siųsti elektronines siuntas naudojantis funkcija „susipažinimas su elektronine siunta“, suteikiančia galimybę gauti informaciją apie gavėjo susipažinimo su elektronine siunta laiką. Gavėjui patvirtinus susipažinimo su elektronine siunta faktą, siuntėjui siunčiamas automatinis tai patvirtinantis pranešimas;

36.3. pasirinkti fizinį elektroninės siuntos pristatymo būdą. Šiuo atveju išsiųsta elektroninė siunta pristatoma gavėjui taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka;

36.4. pratęsti elektroninės siuntos saugojimo terminą, užsisakius paslaugą „archyvo matymas“. Šiuo atveju taisyklių 33 punkte numatytas išsiųstų ar gautų elektroninių siuntų saugojimo elektroninio pristatymo dėžutėje terminas pratęsiamas iki 2 metų;

36.5. gauti informaciją apie paslaugos teikimo būklę informacinėje sistemoje;

36.6. užsisakyti informavimo apie gautas elektronines siuntas ir išsiųstų elektroninių siuntų būsenų pasikeitimą paslaugą. Šiuo atveju paslaugos gavėjui informacinėje sistemoje nurodytu elektroninio pašto adresu išsiunčiamas informacinis pranešimas apie gautą elektroninę siuntą ar išsiųstos elektroninės siuntos būsenos pasikeitimą. Paslaugos gavėjas, užsisakęs šiame punkte nurodytą paslaugą, informacinėje sistemoje gali nurodyti, po kelių dienų jis bus informuotas apie tai, kad negavo ar neperskaitė elektroninės siuntos;

36.7. informacinės sistemos priemonėmis suformuoti paslaugos suteikimo ir kitas ataskaitas;

36.8. naudotis kitomis informacinėje sistemoje teikiamomis paslaugomis.

37. Detalios paslaugos gavimo procedūros (veiksmai, kuriuos privalo atlikti paslaugos vartotojas) ir su paslaugos teikimu susijusių papildomų paslaugų gavimo tvarka yra aprašomos informacinės sistemos vartotojo vadove (toliau – Vartotojo vadovas), kuriuo paslaugos vartotojas privalo vadovautis siekdamas gauti ar gaudamas paslaugą. Su Vartotojo vadovu paslaugos vartotojas gali susipažinti informacinėje sistemoje.

 


IV. FIZINIS ELEKTRONINĖS SIUNTOS PRISTATYMAS

 

38. Siųsdamas elektroninę siuntą, siuntėjas turi teisę pasirinkti fizinį elektroninės siuntos pristatymą, nepriklausomai nuo to, ar gavėjas yra paslaugos gavėjas. Siuntėjui pasirinkus fizinį elektroninės siuntos pristatymo būdą, paslaugos teikėjas gauna automatinį pranešimą apie išsiųstą elektroninę siuntą ir, nepažeisdamas taisyklių VI skyriuje nustatytų reikalavimų, naudodamas technines priemones, ją atspausdina, įdeda į voką ir pateikia pristatyti gavėjui kaip registruotąją pašto siuntą Lietuvos Respublikos pašto įstatymo (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2012, Nr. 135-6867) (toliau – Pašto įstatymas) nustatyta tvarka.

39. Elektroninei siuntai, siunčiamai fizinio pristatymo būdu, keliami reikalavimai, taip pat elektroninės siuntos dydžio ribojimai (maksimalus galimas atspausdintos elektroninės siuntos lapų skaičius) skelbiami informacinėje sistemoje.

40. Elektroninę siuntą išsiuntus pasirinkus fizinį jos pristatymo būdą, informacinėje sistemoje fiksuojama:

40.1. elektroninės siuntos būsena „išsiųsta“ ir elektroninės siuntos išsiuntimo laikas taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka;

40.2. pateikimo pristatyti gavėjui kaip registruotąją pašto siuntą Pašto įstatymo nustatyta tvarka faktas, data ir laikas;

40.3. pateiktos pristatyti atspausdintos elektroninės siuntos būsenos: „siunta priimta siųsti“, „siuntos nepavyko įteikti“, „siunta įteikta“.

41. Elektroninės siuntos, išsiųstos pasirinkus fizinį jų pristatymo būdą, pristatomos ir įteikiamos Pašto įstatymo nustatyta tvarka.

42. Kai elektroninės siuntos, išsiųstos pasirinkus fizinį jos pristatymo būdą, įteikti Pašto įstatymo nustatyta tvarka nepavyksta, ji grąžinama paslaugos teikėjui, kuris grąžintą atspausdintą elektroninę siuntą sunaikina ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo jos grąžinimo dienos.

43. Jeigu išsiųsta elektroninė siunta dingsta, būna pavogta ar sugadinta po to, kai ji yra pateikta pristatyti gavėjui kaip registruotoji pašto siunta Pašto įstatymo nustatyta tvarka, žala siuntėjui atlyginama Pašto įstatymo nustatyta tvarka.

 

V. ELEKTRONINĖS SIUNTOS BŪSENOS, ELEKTRONINIŲ SIUNTŲ IŠSIUNTIMO, PRISTATYMO, GAVIMO IR PERSKAITYMO LAIKAS

 

44. Informacinė sistema fiksuoja tokias elektroninės siuntos būsenas ir jų atsiradimo laiką:

44.1. „Išsiųsta“ – elektroninės siuntos būsena, kuri reiškia, kad elektroninė siunta buvo išsiųsta iš siuntėjo elektroninio pristatymo dėžutės. Elektroninės siuntos išsiuntimo laikas patvirtinamas taisyklių 45.1 punkte nustatyta tvarka;

44.2. „Pristatyta“ – elektroninės siuntos būsena, kuri reiškia, kad elektroninė siunta buvo pristatyta į gavėjo elektroninio pristatymo dėžutę. Elektroninės siuntos pristatymo gavėjui laikas patvirtinamas taisyklių 45.1 punkte nustatyta tvarka;

44.3. „Gauta“ – elektroninės siuntos būsena, kuri reiškia, kad gavėjas, kuriam elektroninė siunta adresuota, gavo elektroninę siuntą. Elektroninės siuntos gavimo laikas patvirtinamas taisyklių 45.2 ir 45.3 punktuose nustatyta tvarka;

44.4. „Perskaityta“ – elektroninės siuntos būsena, kuri reiškia, kad gavėjas, kuris gavo elektroninę siuntą, ją atidarė savo elektroninio pristatymo dėžutėje. Elektroninės siuntos perskaitymo laikas, patvirtinamas taisyklių 45.4 punkte nustatyta tvarka.

45. Taisyklių 44 punkte nurodytų elektroninės siuntos būsenų atsiradimo laikas patvirtinamas tokia tvarka:

45.1. Elektroninės siuntos išsiuntimo ir pristatymo gavėjui laikas patvirtinamas informacinės sistemos suformuojamais elektroniniais duomenimis, logiškai susietais su elektronine siunta, kurie įrašomi į elektroninį voką. Elektroninės siuntos išsiuntimo metu užfiksuoti elektroninės siuntos būsenos duomenys patvirtina, kad elektroninė siunta buvo išsiųsta nurodytu laiku. Elektroninės siuntos pristatymo gavėjui metu užfiksuoti elektroninės siuntos būsenos duomenys patvirtina, kad elektroninė siunta buvo pristatyta gavėjui nurodytu laiku.

45.2. Elektroninė siunta yra laikoma gauta nuo to momento, kai gavėjas, kuriam elektroninė siunta adresuota, gali šią elektroninę siuntą pasiekti, tai yra nuo to momento, kai gavėjas, kuriam elektroninė siunta adresuota, pirmą kartą po elektroninės siuntos pristatymo jam prisijungia prie savo elektroninio pristatymo dėžutės, jeigu teisės aktai nenustato kitaip. Elektroninės siuntos gavimo laikas patvirtinamas informacinės sistemos suformuojamais elektroniniais duomenimis, logiškai susietais su elektronine siunta, kurie įrašomi į elektroninį voką. Elektroninės siuntos gavimo metu užfiksuoti elektroninės siuntos būsenos duomenys patvirtina, kad elektroninė siunta buvo gauta nurodytu laiku.

45.3. Paslaugos vartotojui prisijungus prie informacinės sistemos naudojant dokumentų valdymo sistemą, laikoma, kad prie informacinės sistemos prisijungė paslaugos gavėjas. Jeigu paslaugos gavėjo naudojama dokumentų valdymo sistema yra susieta su informacine sistema, tokiam paslaugos gavėjui pristatyta elektroninė siunta laikoma gauta nuo to momento, kai ji yra gauta integruotoje paslaugos gavėjo dokumentų valdymo sistemoje ir informacinei sistemai yra perduodamas paslaugos gavėjo dokumentų valdymo sistemos automatinis patvirtinimas apie elektroninės siuntos gavimą joje.

45.4. Elektroninės siuntos perskaitymo laikas ir elektroninės siuntos būsena „perskaityta“ patvirtinami informacinės sistemos suformuojamais elektroniniais duomenimis, logiškai susietais su elektronine siunta, kurie įrašomi į elektroninį voką.

46. Elektroninės siuntos būsenos ir jų atsiradimo laikas pateikiami elektroninę siuntą išsiuntusio siuntėjo elektroninio pristatymo dėžutėje.

47. Siuntėjas, norėdamas gauti įrodymus, kad gavėjas, kuriam elektroninė siunta adresuota, elektroninę siuntą gavo, gali kreiptis į paslaugos teikėją su prašymu pateikti elektroninės siuntos būsenos duomenis, kurie patvirtina:

47.1. elektroninės siuntos, išsiųstos į gavėjo elektroninio pristatymo dėžutę išsiuntimo ir pristatymo gavėjui laiką, kaip nurodyta taisyklių 45.1 punkte, ir elektroninės siuntos gavimo laiką, kaip nurodyta taisyklių 45.2 ar 45.3 punkte, taip pat taisyklių 34 punkte nurodytą elektroninės siuntos priedo unikalų kodą (kai jis yra suteiktas);

47.2. elektroninės siuntos, išsiųstos pasirinkus fizinį jos pristatymo būdą taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka, išsiuntimo gavėjui laiką, kaip nurodyta taisyklių 45.1 punkte, ir įteikimo laiką Pašto įstatymo nustatyta tvarka, taip pat taisyklių 34 punkte nurodytą elektroninės siuntos priedo unikalų kodą (kai jis yra suteiktas).

48. Siuntėjas pateikia paslaugos teikėjui taisyklių 47 punkte nurodytą prašymą išsiųsdamas paslaugos teikėjui elektroninę siuntą ar raštu. Paslaugos teikėjas išnagrinėja šį prašymą ir pateikia siuntėjui prašomus įrodymus išsiųsdamas jam elektroninę siuntą ar raštu ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo tokio prašymo gavimo.

49. Šio skyriaus nuostatos, reglamentuojančios elektroninės siuntos būsenas „pristatyta“, „gauta“, „perskaityta“ ir elektroninės siuntos pristatymo, gavimo ir perskaitymo laiko patvirtinimą, netaikomos, kai elektroninė siunta išsiųsta pasirinkus fizinį jos pristatymo būdą taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka.

 

VI. ELEKTRONINĖS SIUNTOS TURINIO KONFIDENCIALUMAS IR SUSIRAŠINĖJIMO SLAPTUMAS

 

50. Paslaugos teikėjas privalo siuntėjams ir gavėjams garantuoti elektroninės siuntos turinio konfidencialumą, vientisumą, pasiekiamumą ir susirašinėjimo slaptumą. Paslaugos teikėjas privalo užtikrinti, kad tretieji asmenys negalėtų susipažinti su elektroninės siuntos turiniu.

51. Paslaugos teikėjas neturi teisės teikti informacijos apie paslaugos gavėjų siunčiamas ar gaunamas elektronines siuntas arba sudaryti sąlygų gauti šią informaciją, išskyrus turimą ir reikalingą nusikalstamoms veikoms užkardyti, tirti, nustatyti informaciją, kurią paslaugos teikėjas privalo pateikti kriminalinės žvalgybos pagrindinėms institucijoms, Vyriausybės nurodytoms ikiteisminio tyrimo įstaigoms, prokurorui, teismui ar teisėjui teisės aktų nustatyta tvarka ir atvejais, kurie yra taikomi informacijos perdavimui elektroninių ryšių tinklais ir elektroninių ryšių tinklų ir (ar) paslaugų teikėjams.

52. Paslaugos teikėjas privalo imtis visų prieinamų techninių ir organizacinių priemonių, kad užtikrintų paslaugos ir surinktų bei perduodamų duomenų saugumą, vientisumą ir pasiekiamumą, kad būtų išvengta neleistino neįgaliotų asmenų prisijungimo ir (ar) arba pranešimų turinio perėmimo.

53. Paslaugos teikėjas privalo išsamiai informuoti paslaugos gavėją apie galimą grėsmę duomenų saugai, kurios pašalinti jis nepajėgia. Reikalavimas pranešti paslaugos gavėjams apie konkrečią riziką saugumui neatleidžia paslaugos teikėjo nuo įsipareigojimo imtis tinkamų ir skubių priemonių, kad pašalintų bet kokią naują, nenumatytą riziką saugumui ir atkurtų normalų paslaugos saugumo lygį.

54. Paslaugos vartotojas neturi teisės perleisti kitam asmeniui prisijungimo prie informacinės sistemos duomenų. Paslaugos vartotojas yra atsakingas už prisijungimo prie informacinės sistemos duomenų saugojimą.

 

VII. ASMENS DUOMENŲ TVARKYMAS

 

55. Paslaugos teikėjas taisyklėse nurodytais tikslais tvarko paslaugos vartotojų asmens duomenis, kuriuos paslaugos vartotojai tiesiogiai ar netiesiogiai pateikia paslaugos teikėjui naudodamiesi paslauga ar kurie yra gaunami iš su informacine sistema susijusių registrų arba kitų informacinių sistemų.

56. Asmens duomenys tvarkomi ir naudojami paslaugos teikimo tikslais, tai yra paslaugos vartotojams identifikuoti, elektroninėms siuntoms siųsti ir pristatyti, gavėjo paieškai informacinėje sistemoje atlikti, elektroninių siuntų ir jų būsenų ataskaitoms formuoti, paslaugai administruoti, kitiems paslaugos teikėjo įsipareigojimams vykdyti ir galimybei paslaugos gavėjui naudotis paslauga užtikrinti.

57. Paslaugos teikėjas tvarko asmens duomenis, laikydamasis Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų, kitų Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių šių duomenų tvarkymą ir apsaugą. Tvarkydamas asmens duomenis, paslaugos teikėjas įgyvendina organizacines ir technines priemones, kurios užtikrins asmens duomenų apsaugą nuo atsitiktinio ar neteisėto sunaikinimo, pakeitimo, atskleidimo, taip pat nuo bet kokio kito neteisėto tvarkymo.

58. Paslaugos teikėjas neturi teisės atskleisti asmens duomenų tretiesiems asmenims, išskyrus atvejus, kai Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytais atvejais yra įpareigotas tą padaryti.

59. Paslaugos vartotojų asmens duomenys saugomi sutarties galiojimo metu ir 5 metus po jos nutraukimo. Asmens duomenys, nebereikalingi jų tvarkymo tikslais ar pasibaigus jų saugojimo terminui, sunaikinami.

60. Paslaugos vartotojas Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nustatyta tvarka turi teisę bet kada, pateikęs prašymą paslaugos teikėjui, susipažinti su paslaugos teikėjo tvarkomais paslaugos vartotojo asmens duomenimis ir gauti informaciją, kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti neteisingus, neišsamius, netikslius savo asmens duomenis, reikalauti sustabdyti, išskyrus saugojimą, savo asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant įstatymų ir taisyklių sąlygų.

 

VIII. PASLAUGOS TEIKĖJO ATSAKOMYBĖ IR ŽALOS ATLYGINIMAS

 

61. Paslaugos teikėjas neatsako už paslaugos gavėjo į informacinę sistemą pateikiamų duomenų, elektroninių siuntų turinį ir kitą informaciją.

62. Jeigu išsiųsta elektroninė siunta dingsta, būna pavogta ar sugadinta dėl paslaugos teikėjo kaltės, paslaugos teikėjas atlygina siuntėjui tik elektroninės siuntos siuntimo išlaidas. Šiame punkte nurodytais atvejais paslaugos teikėjas neatsako ir žalos neatlygina esant bent vienai iš šių sąlygų:

62.1. siunčiant elektroninę siuntą atsirado nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės, įskaitant informacinių ryšių technologijų gedimus ne dėl paslaugos teikėjo kaltės;

62.2. informacinėje sistemoje užfiksuoti elektroniniai duomenys patvirtina, kad išsiųsta elektroninė siunta buvo gauta gavėjo, jeigu gauta elektroninė siunta nėra sugadinta;

62.3. siuntėjas nesilaikė taisyklių ar sutarties reikalavimų, susijusių su elektroninės siuntos siuntimo tvarka.

63. Siuntėjas dėl žalos atlyginimo gali kreiptis į paslaugos teikėją pateikdamas reikalavimą paslaugos teikėjui dėl žalos atlyginimo raštu ar informacinėje sistemoje elektroniniu būdu Vartotojo vadove nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo atitinkamos elektroninės siuntos išsiuntimo dienos. Reikalavimų, pateiktų pasibaigus šiam terminui, paslaugos teikėjas nenagrinėja.

64. Paslaugos teikėjas privalo pripažinti, kad elektroninė siunta dingo, buvo pavogta ar sugadinta dėl paslaugos teikėjo kaltės ar motyvuotai atsisakyti pripažinti kaltę per 30 kalendorinių dienų nuo atitinkamo reikalavimo iš siuntėjo gavimo dienos. Apie paslaugos teikėjo priimtą sprendimą siuntėjui informacinėje sistemoje pateikiamas informacinis pranešimas.

65. Jei paslaugos teikėjas taisyklių 64 punkte nustatyta tvarka pripažįsta, kad elektroninė siunta dingo, buvo pavogta ar sugadinta dėl paslaugos teikėjo kaltės, paslaugos teikėjas privalo atlyginti siuntėjui elektroninės siuntos siuntimo išlaidas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo informacinio pranešimo, kuriuo buvo pripažinta paslaugos teikėjo kaltė, pateikimo siuntėjui.

66. Kai elektroninė siunta dingsta, būna pavogta ar sugadinta dėl paslaugos teikėjo kaltės ar paslaugos teikėjas taisyklių 64 punkte nustatyta tvarka atsisako pripažinti kaltę, siuntėjas dėl elektroninės siuntos siuntimo išlaidų atlyginimo taip pat gali teisės aktų nustatyta tvarka kreiptis į teismą.

67. Šio skyriaus 62–66 punktų nuostatos netaikomos nuo to momento, kai elektroninė siunta, išsiųsta pasirinkus fizinį jos pristatymo būdą taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka, yra pateikta pristatyti gavėjui kaip registruotoji pašto siunta Pašto įstatymo nustatyta tvarka.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

68. Paslaugos teikimas finansuojamas iš valstybės biudžeto lėšų.

69. Jei sutartis nustato paslaugos gavėjui palankesnes paslaugos teikimo sąlygas, nei nustatytos taisyklėse, taikomos atitinkamos sutarties nuostatos.

70. Paslaugos teikėjas ar jo teises ir pareigas perėmęs trečiasis asmuo, paslaugos gavėjas ir paslaugos vartotojai už taisyklių nesilaikymą atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________

 


Forma patvirtinta

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2013 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 3-321

 

Elektroninio pristatymo paslaugOS teikimo NACIONALINĖS ELEKTRONINIŲ PRANEŠIMŲ IR ELEKTRONINIŲ DOKUMENTŲ PRISTATYMO FIZINIAMS IR JURIDINIAMS ASMENIMS, NAUDOJANT PAŠTO TINKLĄ, INFORMACINĖS SISTEMOS PRIEMONĖMIS SUTARTIS

 

I. SUTARTIES ŠALYS

 

Elektroninio pristatymo paslaugos teikėjas (toliau – paslaugos teikėjas) – Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Susisiekimo ministerijos.

Elektroninio pristatymo paslaugos gavėjas (toliau – paslaugos gavėjas) – asmuo, kuriam šios elektroninio pristatymo paslaugos teikimo Nacionalinės elektroninių pranešimų ir elektroninių dokumentų pristatymo fiziniams ir juridiniams asmenims, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos (toliau – informacinė sistema) priemonėmis sutarties (toliau – sutartis) pagrindu yra sukuriama elektroninio pristatymo dėžutė ir Elektroninio pristatymo paslaugos teikimo Nacionalinės elektroninių pranešimų ir elektroninių dokumentų pristatymo fiziniams ir juridiniams asmenims, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos priemonėmis taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2013 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 3-321 (Žin., 2013, Nr. 65-3273) (toliau – taisyklės), nustatyta tvarka teikiama elektroninio pristatymo paslauga (toliau – paslauga).

Paslaugos teikėjas ir paslaugos gavėjas toliau kartu gali būti vadinami šalimis, o bet kuris iš jų atskirai – šalimi.

 

II. SUTARTIES OBJEKTAS

 

1. Sutartis reguliuoja šalių tarpusavio santykius paslaugos teikėjui teikiant, o paslaugos gavėjui naudojantis paslauga.

2. Paslaugos teikimo sąlygos ir tvarka nustatyta taisyklėse, kurios yra neatskiriama sutarties dalis.

3. Sutartyje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatyme (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982), Lietuvos Respublikos informacinės visuomenės paslaugų įstatyme (Žin., 2006, Nr. 65-2380) ir kituose teisės aktuose, jeigu sutartyje nenurodyta kitaip.

 

III. ŠALIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

4. Paslaugos gavėjas privalo:

4.1. užtikrinti, kad prieš pradėdami naudotis paslauga, paslaugos vartotojai susipažintų su taisyklėmis ir jų laikytųsi;

4.2. į informacinę sistemą teikti teisingus duomenis apie paslaugos gavėją ir paslaugos vartotojus, reikalingus paslaugos teikimo tikslais, ir, jiems pasikeitus, nedelsiant juos pakeisti informacinėje sistemoje;

4.3. naudoti paslaugos vartotojų asmens duomenis paslaugos gavimo tikslais tik su jų sutikimu;

4.4. susilaikyti nuo bet kokių veiksmų, kuriais siekiama pakeisti, sutrikdyti ar kitaip pakenkti informacinės sistemos veikimui.

5. Paslaugos gavėjas turi teisę gauti paslaugą taisyklėse ir sutartyje nustatyta tvarka.

6. Paslaugos teikėjas privalo:

6.1. teikti paslaugą taisyklėse, sutartyje ir teisės aktuose nustatyta tvarka;

6.2. tinkamai vykdyti paslaugos vartotojo informacinėje sistemoje pateiktus nurodymus, jeigu paslaugos vartotojo pateikiami nurodymai informacinėje sistemoje atitinka sutarties sąlygas, taisyklių ir kitų teisės aktų reikalavimus;

6.3. teisės aktų nustatyta tvarka užtikrinti paslaugos teikėjui pateiktų paslaugos gavėjo ar paslaugos vartotojo duomenų ir kitos susijusios informacijos konfidencialumą, informaciją apie paslaugos gavėją ar paslaugos vartotoją teikti tik teisės aktų nustatyta tvarka;

6.4. taikyti tinkamas organizacines ir technines priemones, skirtas paslaugos gavėjo ar paslaugos vartotojo pateikiamiems asmens duomenims apsaugoti nuo atsitiktinio ar neteisėto sunaikinimo, pakeitimo, atskleidimo ar nuo bet kokio kitokio neteisėto tvarkymo.

7. Paslaugos teikėjas turi teisę:

7.1. laikinai sustabdyti ar visiškai nutraukti paslaugos teikimą taisyklių ir sutarties nustatytais atvejais ir tvarka;

7.2. fiksuoti ir padaryti įrašus informacinėje sistemoje apie bet kokius paslaugos gavėjo ar paslaugos vartotojo atliekamus veiksmus informacinėje sistemoje, įskaitant duomenis apie šių veiksmų atlikimo laiką. Šie įrašai gali būti panaudoti kaip įrodymai, kad duomenys ar nurodymai pateikti ar gauti elektroniniu būdu.

8. Sutartimi paslaugos gavėjas patvirtina, kad sutinka, jog teisės aktų nustatyta tvarka perleidus visas ar dalį paslaugos teikėjo teisių ir pareigų trečiajam asmeniui, šiam pereis visos ar dalis paslaugos teikėjo teisių ir pareigų pagal sutartį. Apie tai, kokios paslaugos teikėjo teisės ir pareigos perleistos trečiajam asmeniui, paslaugos gavėjai informuojami informacinėje sistemoje.

9. Paslaugos teikėjo, paslaugos gavėjo ar paslaugos vartotojo (pagal suteiktus įgaliojimus) nurodymai, pareiškimai, informacija ir kitos valios išraiškos formos, pateiktos informacinėje sistemoje, šalims turi tokią pačią teisinę galią kaip ir šalių valia, išreikšta asmeniškai pasirašytame popierinės formos dokumente, jeigu vienos šalies valia buvo perduota kitai šaliai paslaugos vartotojui prisijungus prie informacinės sistemos. Šalys privalo prisiimti visus iš tokių veiksmų atsiradusius įsipareigojimus.

 

IV. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

10. Paslaugos teikėjas teisės aktų nustatyta tvarka atsako už paslaugos gavėjo išsiųstų ir (ar) gautų elektroninių siuntų ir kitų duomenų saugojimą taisyklėse nustatytais terminais ir tvarka.

11. Paslaugos teikėjas neatsako už tai, kad dėl informacinių ryšių technologijų gedimų paslaugos vartotojas negalės prisijungti prie informacinės sistemos arba kad dėl tokių gedimų bus prarasti ar iškraipomi duomenys jų pateikimo metu.

12. Paslaugos gavėjas neturi teisės perleisti kitam asmeniui prisijungimo prie informacinės sistemos duomenų. Paslaugos gavėjas yra atsakingas už prisijungimo prie informacinės sistemos duomenų saugojimą.

13. Paslaugos gavėjas atsako už saugų kompiuterinės, programinės ar kitos įrangos, kuria naudodamiesi paslaugos vartotojai jungiasi prie informacinės sistemos, naudojimą ir įsipareigoja reguliariai atnaujinti antivirusines ir kitas įrangos naudojimo saugą užtikrinančias programas. Jei dėl šio reikalavimo nesilaikymo paslauga paslaugos gavėjui negali būti suteikta, paslaugos teikėjas atleidžiamas nuo bet kokios atsakomybės ar su sutartimi susijusių įsipareigojimų vykdymo.

14. Paslaugos gavėjas prisiima atsakomybę už bet kokius jo elektroninio pristatymo dėžutę tvarkančio paslaugos vartotojo informacinėje sistemoje atliktus veiksmus.

15. Paslaugos gavėjas privalo užtikrinti, kad elektroninio pristatymo dėžute naudotųsi tik nurodyti paslaugos vartotojai pagal jiems suteiktus įgaliojimus. Jei paslaugos gavėjas pažeidžia šį įsipareigojimą, paslaugos teikėjas atleidžiamas nuo bet kokios atsakomybės paslaugos gavėjo ar trečiųjų asmenų atžvilgiu.

16. Paslaugos teikėjas neatsako už paslaugos vartotojo informacinėje sistemoje nurodytus klaidingus duomenis.

17. Paslaugos gavėjui nepakeitus duomenų sutarties 4.2 punkte nustatyta tvarka ir paslaugos teikėjui toliau teikiant paslaugą remiantis paslaugos gavėjo informacinėje sistemoje nurodytais duomenimis, už dėl to kilusias neigiamas pasekmes atsako paslaugos gavėjas.

18. Nė viena iš šalių neatsako už visišką ar dalinį įsipareigojimų neįvykdymą, jeigu ji įrodo, kad įsipareigojimų neįvykdė dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių. Įrodžius nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybes, šalys vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) nuostatomis.

 

V. SUTARTIES GALIOJIMAS, NUTRAUKIMAS, KEITIMAS

 

19. Sutartis įsigalioja nuo to momento, kai paslaugos gavėjas elektroniniu būdu informacinėje sistemoje patvirtina, kad sutinka su sutarties sąlygomis, ir galioja tol, kol nutraukiama sutartyje nustatyta tvarka. Nutraukus sutartį, šalys privalo įvykdyti viena kitai visus įsipareigojimus, atsiradusius iki sutarties nutraukimo dienos.

20. Bet kuri iš šalių turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį. Apie tai šalis raštu turi įspėti kitą šalį prieš 15 darbo dienų, jei specialiosios sutarties sąlygos nenustato kitaip. Jei paslaugos gavėjas yra patvirtinęs specialiąsias sutarties sąlygas, taikoma specialiosiose sutarties sąlygose numatyta sutarties nutraukimo tvarka.

21. Paslaugos teikėjas turi teisę pasiūlyti paslaugos gavėjui pakeisti sutarties sąlygas, išdėstydamas keičiamas sutarties sąlygas naujoje sutarties redakcijoje. Paslaugos teikėjui pateikus šį pasiūlymą, paslaugos teikimas paslaugos gavėjui sustabdomas tol, kol paslaugos gavėjas nepatvirtina pakeistos sutarties. Paslaugos gavėjui patvirtinus pakeistą sutartį, paslaugos teikimas jam atnaujinamas. Jei paslaugos teikėjui pateikus pasiūlymą pakeisti sutarties sąlygas paslaugos vartotojas, turintis teisę pakeisti sutartį, pirmą kartą prisijungęs prie informacinės sistemos nepatvirtina pakeistos sutarties, laikoma, kad paslaugos gavėjas vienašališkai nutraukė sutartį. Tokiu atveju sutarties 20 punkte numatytas įspėjimo terminas netaikomas.

22. Jeigu paslaugos gavėjas iš esmės pažeidžia sutarties sąlygas ar paslaugos vartotojai nesilaiko taisyklių ar kitų teisės aktų reikalavimų, paslaugos teikėjas turi teisę nutraukti sutartį be išankstinio įspėjimo.

23. Nutraukus sutartį, paslaugos gavėjui paslauga neteikiama. Paslaugos gavėjas turi teisę toliau naudotis elektroninio pristatymo dėžute ir gauti elektroninio pristatymo paslaugą teisės aktų nustatyta tvarka sudaręs naują sutartį su paslaugos teikėju.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Papildomų paslaugų, teikiamų informacinės sistemos priemonėmis, teikimo sąlygas ir tvarką, taip pat žalos dėl prarastų, sugadintų elektroninių siuntų atlyginimo sąlygas ir tvarką nustato taisyklės.

25. Šalys patvirtina, kad visi informacinėje sistemoje vienos šalies kitai pateikiami pranešimai bus laikomi rašytiniais pranešimais ir turės tokią pačią teisinę galią kaip rašytiniai dokumentai.

26. Jeigu paslaugos gavėjas patvirtina specialiąsias sutarties sąlygas, jos yra laikomos neatskiriama sutarties dalimi. Jei sutarties specialiosios sąlygos nustato paslaugos gavėjui kitokias paslaugos teikimo sąlygas, nei nustatytos sutartyje, taikomos atitinkamos sutarties specialiųjų sąlygų nuostatos.

27. Sutarčiai taikoma Lietuvos Respublikos teisė.

28. Iškilusius ginčus dėl sutarties vykdymo šalys sprendžia derybų būdu. Jeigu ginčo nepavyksta išspręsti derybų būdu, šalys turi teisę ginčą spręsti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

_________________