LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL GINČŲ TARP PAŠTO IR (AR) PASIUNTINIŲ PASLAUGŲ TEIKĖJŲ IR NAUDOTOJŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2005 m. liepos 20 d. Nr. 1V-659

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos pašto įstatymo (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2004 Nr. 60-2125) 3 straipsnio 4 dalies 10 punktu, 11 straipsniu ir įgyvendindamas 1997 m. gruodžio 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 97/67/EB dėl Bendrijos pašto paslaugų vidaus rinkos plėtros bendrų taisyklių ir paslaugų kokybės gerinimo (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2002 m. birželio 10 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2002/39/EB, iš dalies keičiančia Direktyvą 97/67/EB, dėl Bendrijos pašto paslaugų rinkos tolesnio atvėrimo konkurencijai):

1. Tvirtinu Ginčų tarp pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų nagrinėjimo taisykles (pridedama).

2. Nustatau, kad ginčai tarp pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų, spręstini pagal Lietuvos Respublikos pašto įstatymo 11 straipsnį, priimti nagrinėti iki Ginčų tarp pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų nagrinėjimo taisyklių įsigaliojimo, baigiami nagrinėti ir skundžiami pagal Pašto paslaugų teikėjų ir naudotojų ginčų nagrinėjimo tvarką, patvirtintą Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2003 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. 1V-109 „Dėl pašto paslaugų teikėjų ir naudotojų ginčų nagrinėjimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 94-4270).

3. Pripažįstu netekusiu galios Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2003 m. rugsėjo 29 d. įsakymą Nr. 1V-109 „Dėl pašto paslaugų teikėjų ir naudotojų ginčų nagrinėjimo tvarkos patvirtinimo“.

4. Nurodau paskelbti šį įsakymą oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“.

 

 

 

DIREKTORIAUS PAVADUOTOJAS

L. E. DIREKTORIAUS PAREIGAS                                             ROMUALDAS LEONAVIČIUS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo

tarnybos direktoriaus 2005 m. liepos 20 d.

įsakymu Nr. 1V-659

 

GINČŲ TARP PAŠTO ir (AR) PASIUNTINIŲ Paslaugų TEIKĖJŲ IR NAUDOTOJŲ nagrinėjimo TAISYKLĖS

 

I. BendroSIOS NUOSTATOs

 

1. Ginčų tarp pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų nagrinėjimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato prašymų išspręsti ginčą tarp pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų formos, turinio ir pateikimo, taip pat įrodymų pateikimo ir rinkimo reikalavimus, ginčo šalių, kitų suinteresuotų asmenų, dalyvaujančių ginčo nagrinėjime, teises ir pareigas, pasirengimo ginčo nagrinėjimui procedūrą, detalią šalių taikinimo procedūrą, ginčų nagrinėjimo iš esmės procedūrą bei sprendimo priėmimo tvarką.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos pašto įstatymo (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2004 Nr. 60-2125) 3 straipsnio 4 dalies 10 punktu, 11 straipsniu ir įgyvendinant 1997 m. gruodžio 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 97/67/EB dėl Bendrijos pašto paslaugų vidaus rinkos plėtros bendrų taisyklių ir paslaugų kokybės gerinimo (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2002 m. birželio 10 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2002/39/EB, iš dalies keičiančia Direktyvą 97/67/EB, dėl Bendrijos pašto paslaugų rinkos tolesnio atvėrimo konkurencijai).

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Atsakovas pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjas, kurio veiksmai (neveikimas) skundžiami.

Ieškovas – naudotojas, pateikęs Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai (toliau – Tarnyba) prašymą išspręsti ginčą, kilusį tarp jo bei pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjo.

Prašymas išspręsti ginčą – ieškovo arba jo įgalioto atstovo tiesiogiai pateiktas ar kitų institucijų persiųstas Tarnybai nagrinėti kreipimasis, kuriame nurodyta, kad yra pažeistos jo teisės ar teisėti interesai, ir prašoma juos apginti.

Procedūrinis sprendimas atskirais klausimais, kuriais ginčas neišsprendžiamas iš esmės, Tarnybos direktoriaus priimtas individualus teisės aktas.

Sprendimas – nutraukus ginčo nagrinėjimą arba iš esmės išnagrinėjus ginčą Tarnybos direktoriaus priimtas individualus teisės aktas.

4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos pašto įstatyme.

 

II. prašymo išspręsti ginčą PATEIKIMAS

 

5. Iškilus ginčui tarp pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjo ir naudotojo, kiekvienas naudotojas turi teisę Taisyklėse nustatyta tvarka pateikti Tarnybai prašymą išspręsti ginčą (toliau – Prašymas), kad būtų apginta pažeista ar ginčijama jo teisė arba Lietuvos Respublikos pašto įstatymo saugomas interesas. Ieškovo Prašymas Tarnybai laikomas pateiktu ir tuo atveju, kai kitos viešojo administravimo institucijos jų gautą Prašymą persiunčia Tarnybai nagrinėti pagal kompetenciją.

6. Prašymą pasirašo ieškovas ir (arba) jo atstovas. Kai į Tarnybą kreipiasi ieškovo atstovas, prie Prašymo turi būti pridėtas įgaliojimas. Prašyme turi būti nurodyta:

6.1. Prašymą nagrinėjančios institucijos, kuriai Prašymas pateikiamas, pavadinimas;

6.2. Prašymo surašymo vieta ir data;

6.3. ieškovo vardas, pavardė (pavadinimas), adresas (buveinės adresas), telefono ryšio numeris (jei ieškovas jį turi), elektroninio pašto adresas (jei ieškovas jį turi), taip pat atstovo, jeigu jis yra, vardas, pavardė, adresas, telefono ryšio numeris (jei atstovas jį turi) arba atstovaujančio juridinio asmens pavadinimas, buveinės adresas, telefono ryšio numeris, atstovaujančio asmens vardas, pavardė, pareigos;

6.4. atsakovo pavadinimas, buveinės adresas;

6.5. konkretus atsakovo skundžiamas veiksmas (neveikimas) arba sprendimas;

6.6. ieškovo reikalavimas (reikalavimai);

6.7. ieškovo ginčijama konkreti suma, jeigu prašymo dalykas įkainojamas;

6.8. aplinkybės ir įrodymai, kuriais ieškovas grindžia savo reikalavimą (reikalavimus);

6.9. pridedamų dokumentų sąrašas.

7. Prašymas, jo priedai bei kiti dokumentai, teikiami Tarnybai šių Taisyklių nustatyta tvarka, turi atitikti Dokumentų teikimo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai taisyklių, patvirtintų Tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1V-292 (Žin., 2004, Nr. 141-5171; 2005, Nr. 73-2675), reikalavimus.

8. Gavusi ieškovo Prašymą, Tarnyba per 5 darbo dienas nuo Prašymo gavimo dienos, išskyrus Taisyklių 11 ir 32 punktuose nustatytais atvejais, patvirtina Prašymo priėmimo faktą. Prašymo priėmimo faktas patvirtinamas išsiunčiant ieškovui pranešimą, kuriame nurodoma Prašymo priėmimo data, valstybės tarnautojo, kuriam pavesta nagrinėti Prašymą, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, Prašymo registracijos numeris.

9. Tarnyba pasirengimo ginčo nagrinėjimui metu ar ginčo nagrinėjimo iš esmės metu nustačiusi, kad Tarnybos žinioje yra kelios vienarūšės bylos, kuriose dalyvauja tos pačios šalys, arba kelios bylos pagal vieno ieškovo Prašymus skirtingiems atsakovams, arba pagal skirtingų ieškovų Prašymus tam pačiam atsakovui, iki ginčo nagrinėjimo iš esmės pabaigos gali sujungti šias bylas į vieną bylą ir jas nagrinėti kartu, jeigu taip sujungus ginčai bus greičiau ir teisingiau išnagrinėti, taip pat ir tais atvejais, kai bylose nagrinėjami reikalavimai tarpusavyje susiję ir dėl to jų negalima nagrinėti skyrium.

10. Tarnyba atsisako priimti ieškovo Prašymą, jeigu:

10.1. ginčas nėra priskirtinas Tarnybai, tokiu atveju Prašymas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo Tarnyboje dienos persiunčiamas kompetentingai institucijai ir apie tai pranešama ieškovui;

10.2. yra įsigaliojęs Tarnybos, teismo ar arbitražo sprendimas, priimtas dėl ginčo tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu, arba Tarnybos sprendimas ar teismo nutartis priimti ieškovo pateiktą atsisakymą nuo Prašymo ar patvirtinti šalių taikos sutartį;

10.3. Tarnyba arba teismas sprendžia ginčą tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;

10.4. šalys yra sudariusios susitarimą perduoti ginčą spręsti arbitražui ir atsakovas prieštarauja, kad ginčas būtų sprendžiamas Tarnyboje, bei reikalauja laikytis arbitražinio susitarimo, išskyrus ginčus, kurie pagal įstatymus negali būti sprendžiami arbitraže;

10.5. ieškovo vardu Prašymą pateikė neįgaliotas asmuo.

11. Taisyklių 10 punkte nustatytais atvejais Tarnyba priima procedūrinį sprendimą ir per 5 darbo dienas nuo Prašymo gavimo dienos praneša ieškovui, kad jo Prašymas nebus nagrinėjamas, nurodydama atsisakymo priimti Prašymą priežastis ir apskundimo tvarką.

 

III. GINČO ŠALIŲ, KITŲ SUINTERESUOTŲ ASMENŲ, DALYVAUJANČIŲ GINČO NAGRINĖJIME TEISĖS IR PAREIGOS

 

12. Ginčo šalys, kiti suinteresuoti asmenys, dalyvaujantys ginčo nagrinėjime, turi teisę:

12.1. susipažinti su ginčo nagrinėjimo medžiaga, išskyrus medžiagą, kuri yra valstybės, tarnybos ar komercinė kitų asmenų paslaptis arba kurią atskleidus būtų pažeista fizinio asmens teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą, daryti išrašus ir nuorašus. Atsakovas visada turi teisę susipažinti su Prašymo tekstu, o ieškovas visada turi teisę susipažinti su atsiliepimo tekstu;

12.2. teikti Tarnybai įrodymus, paaiškinimus, argumentus ir samprotavimus, prašymus;

12.3. prieštarauti kitos šalies ar kitų suinteresuotų asmenų, dalyvaujančių ginčo nagrinėjime, prašymams, paaiškinimams, argumentams ir samprotavimams;

12.4. gauti Tarnybos sprendimų, priimtų nagrinėjant ginčą, nuorašus;

12.5. apskųsti Tarnybos sprendimus ir naudotis kitomis teisėmis, kurias suteikia Lietuvos Respublikos pašto įstatymas bei šios Taisyklės;

12.6. ginčo šalys, nemokančios lietuvių kalbos, savo iniciatyva ir sąskaita turi teisę kviesti į komisijos posėdį vertėją.

13. Ieškovas taip pat turi teisę pakeisti Prašymo pagrindą arba dalyką, padidinti ar sumažinti Prašymo reikalavimus arba atsisakyti Prašymo. Atsakovas turi teisę pripažinti Prašymą. Šalys gali užbaigti ginčo nagrinėjimą taikos sutartimi.

14. Ginčo šalys ir kiti suinteresuoti asmenys, dalyvaujantys ginčo nagrinėjime, privalo naudotis savo teisėmis sąžiningai.

15. Ginčo šalys, kiti suinteresuoti asmenys, dalyvaujantys ginčo nagrinėjime, teikdami Tarnybai prašymus, įrodymus, paaiškinimus, argumentus ir samprotavimus bei kitą su ginčo nagrinėjimu susijusią informaciją, turi nurodyti, kuri informacija yra konfidenciali ir negali būti viešinama. Tarnyba gali nepripažinti ginčo šalių, kitų suinteresuotų asmenų, dalyvaujančių ginčo nagrinėjime, nurodytos informacijos konfidencialia, jeigu Lietuvos Respublikos pašto įstatymas ar kiti Lietuvos Respublikos teisės aktai numato, kad tokia informacija negali būti laikoma konfidencialia. Jeigu Tarnyba atsisako pripažinti ginčo šalių, kitų suinteresuotų asmenų, dalyvaujančių ginčo nagrinėjime, nurodytą informaciją konfidencialia, apie tai ji per 5 darbo dienas informuoja informaciją pateikusią ginčo šalį, kitus suinteresuotus asmenis, dalyvaujančius ginčo nagrinėjime.

16. Ginčo šalys, kiti suinteresuoti asmenys, dalyvaujantys ginčo nagrinėjime, įskaitant ekspertus, kitų valstybės ar savivaldybės institucijų atstovus, norėdami susipažinti su ginčo nagrinėjimo medžiaga, turi pateikti Tarnybai asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir įgaliojimą, patvirtinantį asmens teisę atstovauti ginčo šaliai bei pasirašyti išduodamos susipažinti ginčų nagrinėjimo medžiagos apskaitos žurnale. Susipažįstantis su ginčo nagrinėjimo medžiaga asmuo privalo elgtis rūpestingai ir atsargiai. Draudžiama išsinešti medžiagą iš susipažinimui skirtos patalpos, perduoti medžiagą susipažinti neįgaliotiems asmenims, lankstyti lapus, rašyti pastabas, braukyti, plėšyti ar kitaip gadinti ginčo nagrinėjimo medžiagos dokumentus. Baigus susipažinti, ginčo nagrinėjimo medžiaga turi būti grąžinta atsakingam Tarnybos valstybės tarnautojui, kuris patikrina medžiagą ir užpildo išduodamos susipažinti ginčų nagrinėjimo medžiagos apskaitos žurnalą.

 

IV. PASIRUOŠIMAS GINČO Nagrinėjimui

 

17. Tarnyba, Taisyklių 8 punkte nustatyta tvarka priėmusi ieškovo Prašymą, kai prie jo pridėtas atsakovo neigiamas atsakymas į ieškovo pretenziją, kuriame iš esmės atsakyta į Prašymo objektą, praneša atsakovui apie gautą ieškovo Prašymą ir pradeda ginčą nagrinėti iš esmės pagal Taisyklių V skyriaus nuostatas.

18. Jeigu ieškovas, pateikdamas Prašymą Tarnybai, nepateikė atsakovo neigiamo atsakymo į jo pretenziją arba jeigu ieškovas pasiruošimo ginčo nagrinėjimui metu arba ginčo nagrinėjimo iš esmės metu pateikia Tarnybai naują Prašymą, kuriame pakeistas ankstesnio Prašymo pagrindas arba dalykas, padidinti ar sumažinti reikalavimai, Tarnyba ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo ieškovo Prašymo priėmimo Tarnyboje dienos persiunčia Prašymą, įskaitant jo priedus, ieškovo nurodytam atsakovui.

19. Atsakovas, Taisyklių 18 punkte nustatyta tvarka gavęs Tarnybos persiųstą ieškovo Prašymą, per 10 darbo dienų nuo ieškovo Prašymo gavimo dienos privalo pateikti Tarnybai paaiškinimus dėl Prašymo arba informuoti ieškovą ir Tarnybą apie galimybes išspręsti iškilusį ginčą taikiai.

20. Jeigu ieškovas nesutinka su atsakovo siūlomu taikiu ginčo sprendimo būdu, jis per 10 darbo dienų nuo atsakovo atsakymo gavimo dienos apie tai informuoja Tarnybą.

 

V. GINČO nagrinėjimas IŠ ESMĖS

 

21. Tarnyba pradeda iš esmės nagrinėti ginčą pagal ieškovo Prašyme nurodytas aplinkybes:

21.1. Taisyklių 17 punkte numatytu atveju (šiuo atveju ginčo nagrinėjimo iš esmės pradžia laikoma ieškovo Prašymo gavimo Tarnyboje diena);

21.2. atsakovui Taisyklių 19 punkte nustatyta tvarka ir terminais nepasiūlius galimybės išspręsti iškilusio ginčo taikiai, bet pateikus Tarnybai paaiškinimus dėl ieškovo Prašymo (šiuo atveju ginčo nagrinėjimo iš esmės pradžia laikoma atsakovo paaiškinimų į ieškovo Prašymą gavimo Tarnyboje diena);

21.3. ieškovui per Taisyklių 20 punkte nustatytą terminą informavus Tarnybą, kad jis nesutinka su atsakovo pasiūlytu taikiu ginčo sprendimo būdu (šiuo atveju ginčo nagrinėjimo iš esmės pradžia laikoma ieškovo atsakymo į atsakovo paaiškinimus gavimo Tarnyboje diena);

21.4. atsakovui per Taisyklių 19 punkte nustatytą terminą nepateikus Tarnybai paaiškinimų dėl ieškovo Prašymo (šiuo atveju ginčo nagrinėjimo iš esmės pradžia laikoma Taisyklių 19 punkte numatytų atsakovo paaiškinimų pateikimo Tarnybai termino pabaiga).

22. Tarnyba, iš esmės nagrinėdama ginčą pagal ieškovo Prašymą, turi teisę:

22.1. kreiptis į ieškovą dėl papildomos informacijos, įrodymų ar paaiškinimų raštu dėl Prašyme keliamų reikalavimų ir nustatyti jų pateikimo terminą arba apklausti ieškovą žodžiu;

22.2. pareikalauti ieškovo ir (ar) atsakovo per Tarnybos nustatytą terminą pateikti įrodymus ar paaiškinimus, reikalingus ieškovo Prašymui nagrinėti;

22.3. kviesti ieškovą, atsakovą, liudytojus, ekspertus, specialistus, kitų valstybės ar savivaldybės institucijų, kurių veiklai galėtų turėti įtakos sprendimas, atstovus dalyvauti ginčo nagrinėjime;

22.4. gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių, organizacijų ar kitų asmenų ginčui nagrinėti reikalingą informaciją;

22.5. nagrinėjant ginčą naudoti su ginčo nagrinėjimu susijusią, kitais tikslais Tarnyboje gautą informaciją;

22.6. atlikti kitus veiksmus, reikalingus nagrinėjant ginčą.

23. Tarnyba ginčą nagrinėja rašytinės procedūros tvarka, išskyrus atvejus, kai bet kurios iš ginčo šalių ar kitų asmenų, dalyvaujančių ginčo nagrinėjime, prašymu arba savo iniciatyva nusprendžia, kad ginčas gali būti geriau išnagrinėtas posėdyje žodinio nagrinėjimo tvarka. Tarnyba informuoja šalis apie tokį posėdį, tačiau jų neatvykimas nekliudo nagrinėti ginčą.

24. Ginčo nagrinėjimas posėdyje yra viešas, išskyrus atvejus, kai Tarnyba, siekdama apsaugoti valstybės, tarnybos ar komercines paslaptis arba užtikrinti asmens teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą, nusprendžia nagrinėti ginčą uždarame posėdyje.

25. Tarnyba turi teisę atsisakyti priimti įrodymus, prašymus, motyvus ar kitą informaciją, jeigu ji galėjo būti pateikta anksčiau, o jos vėlesnis pateikimas užvilkins ginčo nagrinėjimą.

26. Paprastai ginčą pagal ieškovo Prašymą nagrinėja Tarnybos paskirtas valstybės tarnautojas. Šių Taisyklių 29 punkte nustatytais atvejais ginčą gali nagrinėti Tarnybos direktoriaus sudaryta komisija.

27. Nagrinėti ginčą pagal ieškovo Prašymą neturi teisės valstybės tarnautojas, jeigu yra Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatyme (Žin., 1997, Nr. 67-1659; 2000, Nr. 18-431) nurodytų priežasčių, galinčių sukelti interesų konfliktą.

28. Išaiškėjus šių Taisyklių 27 punkte nurodytoms aplinkybėms, paskirtas nagrinėti ginčą valstybės tarnautojas turi nusišalinti pats arba nušalinamas Tarnybos direktoriaus įsakymu.

29. Tarnybos valstybės tarnautojas, atsakingas už ginčo pagal ieškovo Prašymą nagrinėjimą, nustatęs, kad ginčui išnagrinėti būtinas sudėtingas tyrimas, teikia Tarnybos direktoriui motyvuotą siūlymą sudaryti komisiją Prašymui išnagrinėti. Tarnybos direktorius, įvertinęs siūlyme išdėstytus motyvus, turi teisę sudaryti ieškovo Prašymo nagrinėjimo komisiją. Tarnybos valstybės tarnautojas, atsakingas už ginčo pagal ieškovo Prašymą nagrinėjimą, bei Tarnybos direktoriaus sudarytos komisijos nariai, sekretorius, taip pat specialistas, ekspertas ir vertėjas nagrinėjant ginčą gali dalyvauti tik pasirašę šių Taisyklių priede nurodytą konfidencialumo pasižadėjimą.

30. Ginčas Tarnyboje turi būti išnagrinėtas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo ginčo nagrinėjimo iš esmės pradžios. Jeigu ginčo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių ginčo nagrinėjimas gali užsitęsti ilgiau, Tarnybos motyvuotu procedūriniu sprendimu ginčo nagrinėjimo terminas gali būti pratęstas. Ginčo nagrinėjimas iš esmės laikomas baigtu, atlikus šių Taisyklių 35 punkte nurodytus veiksmus.

31. Tarnyba nutraukia ginčo nagrinėjimą ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo Tarnybos sprendimo nutraukti ginčo nagrinėjimą priėmimo dienos išsiunčia jį ginčo šalims, jeigu:

31.1. nagrinėjant ginčą paaiškėja Taisyklių 10.1 ir 10.2 punktuose nurodytos aplinkybės;

31.2. ieškovas atsisakė Prašymo ir Tarnyba procedūriniu sprendimu tokį atsisakymą patvirtino;

31.3. teismas nagrinėja ginčą tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;

31.4. šalys sudarė taikos sutartį ir Tarnyba procedūriniu sprendimu ją patvirtino.

32. Tarnyba procedūriniu sprendimu palieka ginčą nenagrinėtą:

32.1. jeigu nagrinėjant ginčą paaiškėjo šių Taisyklių 10.4, 10.5 punktuose nurodytos aplinkybės;

32.2. Tarnyba nagrinėja ginčą tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;

32.3. ieškovo Prašymo turinys neatitinka Taisyklių 6 punkte nurodytų reikalavimų ir ieškovas per Tarnybos nustatytą terminą Prašymo trūkumų nepašalina;

32.4. jeigu atsakovas per Taisyklių 19 punkte nustatytą terminą pasiūlo taikų ginčo sprendimo būdą ir ieškovas sutinka su tokiu ginčo sprendimo būdu;

32.5. ieškovui per Taisyklių 20 punkte nustatytą terminą neinformavus Tarnybos apie tai, kad jis nesutinka su atsakovo siūlomu taikiu ginčo sprendimo būdu.

33. Tarnyba procedūriniu sprendimu sustabdo ginčo nagrinėjimą, jeigu:

33.1. pasibaigė viena iš ginčo šalių (sustabdoma, kol bus perimtos pasibaigusios ginčo šalies teisės ir pareigos arba paaiškės aplinkybės, dėl kurių teisės ir pareigos nebuvo perimtos), jei tokiu atveju įmanoma išskirti reikalavimus, nesusijusius su pasibaigusia ginčo šalimi, Tarnyba toliau atskirai nagrinėja ginčą dėl reikalavimų, nesusijusių su pasibaigusia ginčo šalimi;

33.2. kol Tarnyboje nagrinėjamas kitas ginčas ar teisme nagrinėjama kita byla, kurios neišnagrinėjus negalima spręsti ginčo, kurio sprendimas sustabdomas.

34. Ginčo nagrinėjimo procedūra Tarnyboje gali būti atnaujinta mutatis mutandis vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso (Žin., 2002, Nr. 36-1340) XVIII skyriuje nustatyta tvarka.

 

VI. SPRENDIMo PRIĖMIMAS

 

35. Valstybės tarnautojas (o šių Taisyklių 29 punkte nustatytais atvejais – komisija), išnagrinėjęs ginčą, parašo teikimą dėl sprendimo ir perduoda jį Tarnybos direktoriui sprendimui priimti.

36. Sprendimas, atitinkantis šių Taisyklių 37 punkto reikalavimus, turi būti priimtas ne vėliau kaip per 10 dienų nuo teikimo dėl sprendimo gavimo dienos.

37. Sprendime turi būti nurodyta:

37.1. sprendimo priėmimo data ir vieta;

37.2. sprendimą priėmusios institucijos pavadinimas, valstybės tarnautojo, išnagrinėjusio ginčą, pareigos, vardas ir pavardė (komisijos narių vardai, pavardės), ginčo šalių vardai, pavardės (juridinių asmenų pavadinimai, kodai), adresai bei jų atstovų vardai, pavardės (juridinių asmenų pavadinimai, buveinių adresai);

37.3. ieškovo reikalavimai;

37.4. atsakovo paaiškinimai;

37.5. nustatytos ginčo aplinkybės;

37.6. aplinkybės, kuriomis grindžiamas Tarnybos sprendimas;

37.7. teisės aktai, kuriais Tarnyba vadovavosi, nuorodos į konkrečias normas, kurios buvo taikomos;

37.8. sprendimas tenkinti, iš dalies tenkinti ar netenkinti pareiškėjo reikalavimo;

37.9. sprendimo apskundimo terminas ir tvarka.

38. Ginčo šalims pateikiamas išsamus motyvuotas Tarnybos sprendimas dėl ginčo.

39. Tarnybos sprendimas (įskaitant ir ginčo nagrinėjimo metu priimtus procedūrinius sprendimus) įsigalioja nuo jo priėmimo dienos.

40. Tarnybos sprendimas dėl ginčo yra viešas, kiek tai nepažeidžia valstybės, tarnybos, komercinės paslapties ar fizinio asmens privataus gyvenimo apsaugos. Ginčo šalys ir kiti suinteresuoti asmenys, kurie dalyvavo ginčo nagrinėjime, gavę Tarnybos sprendimą ir manydami, kad jame nurodoma informacija yra konfidenciali, per protingą terminą turi pateikti Tarnybai dokumentą, kuriame turi būti nurodyta, kuri informacija, išdėstyta sprendimo tekste, yra konfidenciali ir negali būti viešinama. Sprendimo tekste išdėstytos teisės aiškinimo taisyklės visais atvejais yra viešos. Tarnyba gali nepripažinti ginčo šalių ir kitų suinteresuotų asmenų, dalyvavusių ginčo nagrinėjime, nurodytos informacijos konfidencialia, jeigu Lietuvos Respublikos teisės aktai numato, kad tokia informacija negali būti konfidenciali. Jeigu Tarnyba atsisako pripažinti ginčo šalių ir kitų suinteresuotų asmenų, dalyvavusių ginčo nagrinėjime, nurodytos informacijos konfidencialia, apie tai ji per 5 darbo dienas informuoja informaciją pateikusią ginčo šalį, kitus suinteresuotus asmenis, dalyvavusius ginčo nagrinėjime.

41. Sprendimas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo priėmimo dienos siunčiamas pareiškėjui ir atsakovui. Kai sprendimo įgyvendinimas susijęs su kitų valstybės ar savivaldybių institucijų veikla, apie sprendimą informuojama ir suinteresuota valstybės ar savivaldybės institucija.

42. Kol sprendimas neįvykdytas, Tarnyba gali savo iniciatyva ar ginčo šalių Prašymu ištaisyti sprendime aptiktus rašymo apsirikimus ar aiškias aritmetines klaidas. Ištaisymų klausimas sprendžiamas nepranešus ginčo šalims, Tarnybos direktoriui priimant dėl to sprendimą. Tarnybos direktoriaus sprendimas dėl rašymo apsirikimų ar aiškių aritmetinių klaidų ištaisymo ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo priėmimo dienos siunčiamas ginčo šalims.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

43. Tarnybos sprendimai, priimti nagrinėjant ginčą, gali būti skundžiami teismui.

______________


Ginčų tarp pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų

teikėjų ir naudotojų nagrinėjimo taisyklių

priedas

 

___________________________________________________________________

(Valstybės tarnautojo, komisijos nario, komisijos sekretoriaus, specialisto, eksperto, vertėjo vardas, pavardė, pareigos)

___________________________________________________________________

(Komisijos pavadinimas)

 

 

KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS

 

200 m. ____________d. Nr. ______

__________________________

(Vieta)

 

Būdamas ginčo tarp pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų nagrinėjime dalyvaujančiu valstybės tarnautoju, komisijos nariu, komisijos sekretoriumi, ekspertu, specialistu, vertėju,

1. Pasižadu:

1.1. saugoti ir tik Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią, su žmogaus asmeniniu ar šeiminiu gyvenimu susijusią, informaciją, komercines paslaptis, kurios man taps žinomos dirbant komisijos nariu, specialistu, ekspertu, vertėju ar valstybės tarnautoju, nagrinėjančiu ginčus tarp pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų;

1.2. man patikėtą konfidencialią, su žmogaus asmeniniu ar šeiminiu gyvenimu susijusią, informaciją, taip pat informaciją, kuri yra komercinė paslaptis, saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su ja susipažinti ar pasinaudoti.

2. Man išaiškinta, kad konfidencialią, su žmogaus asmeniniu ar šeiminiu gyvenimu susijusią, informaciją ir komercinę paslaptį sudaro ta informacija, kurią ginčo šalys, kiti suinteresuoti asmenys, dalyvaujantys ginčo nagrinėjime, konkrečiai nurodo, pateikdami Prašymus, paaiškinimus ar kitus dokumentus arba teikdami paaiškinimus žodžiu ginčo nagrinėjimo posėdyje.

3. Esu perspėtas, kad pažeidęs šį pasižadėjimą turėsiu atlyginti ginčo šalims padarytus nuostolius.

 

                   (Parašas)                                                                          (Vardas ir pavardė)

______________