LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2002 M. BALANDŽIO 10 D. ĮSAKYMO NR. 3-139 „DĖL KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO AUTOMOBILIŲ IR PĖSČIŲJŲ VARTŲ TECHNINĖS KONTROLĖS SISTEMOS TECHNINIŲ REIKALAVIMŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO IR PAPILDYMO
2005 m. balandžio 4 d. Nr. 3-115
Vilnius
Pakeičiu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto automobilių ir pėsčiųjų vartų techninės kontrolės sistemos techninius reikalavimus, patvirtintus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2002 m. balandžio 10 d. įsakymu Nr. 3-139 „Dėl Klaipėdos valstybinio jūrų uosto automobilių ir pėsčiųjų vartų techninės kontrolės sistemos techninių reikalavimų patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 42-1583):
1. Išdėstau 1 punktą taip:
„1. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto automobilių ir pėsčiųjų vartų techninės kontrolės sistemą sudaro automobilių vartų vaizdo kontrolės, automobilių registracijos numerių identifikavimo arba automobilių registracijos numerių registravimo ir automobilių ir pėsčiųjų vartų pravažiavimo/praėjimo elektroninės kontrolės sistemos. Visos sistemos sudedamosios dalys turi būti techniškai suderinamos ir tarpusavyje sąveikauti. Sistema turi būti atvira plėsti ir tobulinti.“.
2. Išdėstau 3 punktą taip:
„3. Prie automobilių vartų kiekvienos eismo juostos montuojami automatiniai pakeliami užtvarai, kuriuos valdo pravažiavimo elektroninės kontrolės sistema. Prie kiekvienos eismo juostos montuojami du (brūkšninio kodo ir nuotolinis) skaitytuvai, viena-–dvi spalvoto vaizdo kameros bendrai vartų apžvalgai ir, jeigu diegiama automobilių registracijos numerių identifikavimo sistema, po dvi nespalvoto vaizdo kameras kiekvienai transporto eismo juostai (kad būtų galima fiksuoti pravažiuojančio automobilio registracijos numerius iš priekinės ir galinės dalies). Bendrai vartų apžvalgai skirta (-os) kamera (-os) turi būti valdoma (-os) ir montuojama (-os) taip, kad būtų galima apžiūrėti automobilį iš viršaus bei aiškiai matyti automobilio registracijos numerį (jeigu nėra diegiama automobilių registracijos numerių identifikavimo sistema). Vaizdo kamerų perduodami vaizdai turi būti įrašomi į skaitmeninį įrašymo įrenginį.“.
3. Išdėstau 4 punktą taip:
„4. Kiekvienoje uosto naudotojo įmonėje turi būti įrengta leidimų patekti į uosto teritoriją išdavimo ir registracijos vieta, praėjimo/pravažiavimo elektroninės kontrolės sistemos serveris ir automobilių registracijos numerių identifikavimo arba automobilių registracijos numerių registravimo sistemos duomenų serveris, kurie automatiškai duomenų kopijas perduoda į centrinį uosto serverį.“.
4. Išdėstau 7 punktą taip:
„7. Įvažiuodamas į teritoriją, automobilis sustoja ties nubrėžta linija, vairuotojas pažymi automobilio, savo ir keleivių (jei yra) leidimus, tuo metu vaizdo kameros fiksuoja automobilio priekinę ir galinę dalis. Specializuota programinė įranga automobilio priekinės ir galinės dalies nuotraukas ir identifikuotus (jeigu yra įdiegta automobilių registracijos numerių identifikavimo sistema) arba operatoriaus įtrauktus numerius įrašo į duomenų bazę kartu su informacija apie automobilį. Tikrinęs automobilį apsaugos darbuotojas savo kortele patvirtina, kad automobilis yra patikrintas. Jei visi pažymėti leidimai yra galiojantys, pakeliamas užtvaras. Jei automobilio numeris sutapo su Informatikos ir ryšių departamento prie Vidaus reikalų ministerijos kaupiamojoje ieškomų transporto priemonių duomenų bazėje užfiksuotu numeriu, duodamas aliarmo signalas posto operatoriui ir jis neatidaro užtvaros. Jei automobilio numeris nesutapo su leidime įrašytu numeriu, taip pat duodamas aliarmo signalas. Operatorius vizualiai (pagal pravažiavimo leidimo duomenis ir vaizdo sistemos užfiksuotą vaizdą) sulygina automobilio numerius ir, jeigu jie akivaizdžiai skiriasi, uždraudžia atidaryti užtvarą. Jei numerių skirtumas atsirado dėl sistemos klaidos, operatorius gali pataisyti klaidingai atpažintą numerį. Tokie įrašai duomenų bazėje fiksuojami nurodant atitinkamą žymą ir operatoriaus, padariusio pakeitimus, identifikacijos kodą. Peržiūrint duomenų bazę, operatoriaus veiksmų teisingumą bus galima įvertinti pagal automobilio nuotraukas ir duomenų bazėje įrašytus duomenis (sulyginant originalų įrašą su pakoreguotu).“.
5. Išdėstau 11.5.15 punktą taip:
6. Išdėstau V skyriaus pavadinimą taip:
7. Išdėstau 17 punktą taip:
8. Išdėstau 18 punktą taip:
9. Papildau šiuo nauju 19 punktu:
„19. Tiek automobilių registracijos numerių identifikavimo sistema, tiek automobilių registracijos numerių registravimo sistema turi:
19.5. sutapus įtraukiamam į duomenų bazę numeriui ieškomų transporto priemonių duomenų bazėje užfiksuotu numeriu apie tai įspėti operatorių;