LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL GERIAUSIAI TVARKOMOS MOKYKLŲ APLINKOS APŽIŪROS-KONKURSO 2012 METŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2012 m. gegužės 31 d. Nr. V-912
Vilnius
Vadovaudamasis Vaikų ir jaunimo kultūrinio ugdymo koncepcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. ISAK-43 (Žin., 2008, Nr. 20-739), įgyvendindamas Lietuvos kultūros politikos kaitos gairių įgyvendinimo 2012–2014 metų tarpinstitucinio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. spalio 27 d. nutarimu Nr. 1269 (Žin., 2011, Nr. 134-6350), 4.1.4 priemonę ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos 2012–2014 metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 2 d. įsakymu Nr. V-371, 11-0104-01-08 priemonę:
1.T v i r t i n u Geriausiai tvarkomos mokyklų aplinkos apžiūros-konkurso 2012 metų nuostatus (pridedama).
2. R e k o m e n d u o j u savivaldybių administracijoms organizuoti geriausiai tvarkomos mokyklų aplinkos apžiūros-konkurso 2012 metų I etapą.
3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. balandžio 22 d. įsakymą Nr. V-679 „Dėl geriausiai tvarkomos mokyklų (išskyrus suaugusiųjų mokyklas) aplinkos apžiūros-konkurso 2011 metais nuostatų patvirtinimo“(Žin., 2011, Nr. 51-2473).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
švietimo ir mokslo ministro
2012 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. V-912
Geriausiai tvarkomOS MOKYKLŲ APLINKOS APŽIŪROS-KONKURSO 2012 metŲ NUOSTATAI
I. Bendrosios nuostatos
1. Geriausiai tvarkomos mokyklų aplinkos apžiūros-konkurso 2012 metų (toliau – apžiūra-konkursas) nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja apžiūros-konkurso tikslus, organizavimo, dalyvių vertinimo ir apdovanojimo tvarką.
2. Apžiūros-konkurso organizatoriai yra Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija (toliau – ministerija) kartu su Lietuvos jaunimo turizmo centru.
4. Apžiūros-konkurso tikslai:
4.3. ugdyti vaikų ir jaunimo pilietiškumą, atsakomybę už savo aplinką, plėtoti sąmoningą ir kūrybingą požiūrį į aplinkos apsaugą ir tvarkymą;
4.4. skatinti mokyklų bendruomenių iniciatyvas įtraukti vaikus ir jaunimą į nuolatinį aplinkos tvarkymo ir kraštovaizdžio kūrimo procesą;
II. APŽIŪROS-KONKURSO DALYVIAI
5. Apžiūroje-konkurse gali dalyvauti:
III. APŽIŪROS-KONKURSO ORGANIZAVIMAS
8. Apžiūra-konkursas rengiamas 2012 m. birželio–spalio mėnesiais dviem etapais:
9. Už apžiūros-konkurso I etapo rengimą atsakingos savivaldybių administracijos, už II etapo – apžiūros-konkurso organizatoriai.
10. Apžiūrai-konkursui vykdyti ir geriausiai tvarkomai mokyklų aplinkai išrinkti sudaromos savivaldybių ir šalies vertinimo komisijos (toliau – komisijos). Savivaldybių komisijas sudaro savivaldybių administracijų direktoriai. Į šių komisijų sudėtį siūloma įtraukti savivaldybių kraštovaizdžio architektus, švietimo padalinių darbuotojus, nevyriausybinių organizacijų atstovus. Šalies vertinimo komisijos sudėtį tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras.
11. Savivaldybės, norinčios organizuoti apžiūrą-konkursą, sudaro savivaldybių komisijas ir apie tai iki 2012 m. birželio 11 d. raštu informuoja savivaldybės teritorijoje esančias 5 punkte nurodytas mokyklas ir Lietuvos jaunimo turizmo centrą.
IV. VERTINIMO TVARKA IR KRITERIJAI
13. Mokyklų aplinka vertinama pagal Nuostatų priede nurodytus vertinimo kriterijus ir nustatytą balų skaičių.
14. Nuostatų 10 punkte nurodytų komisijų sprendimai priimami dalyvaujančių posėdyje komisijos narių balsų dauguma, dalyvaujant daugiau kaip pusei komisijos narių. Komisijų sprendimai įforminami protokolais.
15. Savivaldybės vertinimo komisija apžiūri vietoje mokyklų, norinčių dalyvauti apžiūroje-konkurse, aplinką, išrenka savivaldybės teritorijoje po vieną geriausiai tvarkomą ikimokyklinio ugdymo mokyklos, bendrojo ugdymo mokyklos, profesinio mokymo įstaigos aplinką (daugiausia balų surinkusias įstaigas) ir iki 2012 m. rugpjūčio 1 d. teikia informaciją šalies vertinimo komisijai.
16. Šalies vertinimo komisija apžiūri vietoje savivaldybių vertinimo komisijų išrinktą geriausiai tvarkomą mokyklos aplinką ir išrenka nugalėtojus – daugiausia balų surinkusias mokyklas – po 10 geriausiai tvarkomų ikimokyklinio ugdymo mokyklų, bendrojo ugdymo mokyklų, profesinio mokymo įstaigų šalyje.
V. APŽIŪROS-KONKURSO laimėtojų APDOVANOJIMo tvarka
17. Savivaldybės vertinimo komisijos išrinkti Apžiūros-konkurso I etapo nugalėtojai paskelbiami ir apdovanojami savivaldybių organizuojamuose renginiuose.
18. Apžiūros-konkurso II etapo rezultatai skelbiami ir apdovanojimai nugalėtojams įteikiami apžiūros- konkurso organizatorių organizuojamo renginio metu.
19. Apžiūros-konkurso II etapo nugalėtojams įteikiamos atminimo lentos: „Geriausiai tvarkoma mokyklos aplinka Lietuvoje 2012 m.“
Geriausiai tvarkomos mokyklų aplinkos
apžiūros-konkurso
2012 metų nuostatų
priedas
......................................................................................................................................................
(Apžiūros-konkurso komisijos pavadinimas)
....................................................
(Mokyklos pavadinimas)
......................................................................................................................................................
(Mokyklos adresas, kontaktiniai asmenys)
geriausiai tvarkomos MOKYKLŲ APLINKOS APŽIŪROS-KONKURSO 2012 mETŲ VERTINIMO LENTELĖ
Mokykla vertinama 100 balų sistema pagal šiuos kriterijus:
Eil.Nr. |
Vertinimo kriterijai |
Balai |
|
1 |
Racionalus aplinkos naudojimas, atsižvelgiant į vaikų ir pedagogų poreikius |
Iki 10 |
|
2 |
Želdinių, takų bendra būklė ir priežiūra |
Iki 10 |
|
3 |
Poilsio zonų būklė ir priežiūra |
Iki 10 |
|
4 |
Statinių būklė ir priežiūra |
Iki 10 |
|
5 |
Sporto aikštynų būklė ir priežiūra |
Iki 10 |
|
6 |
Kita prasmingai mokinių veiklai skirta, kūrybingą darbą skatinanti estetiška aplinka (kūrybinės laboratorijos, dirbtuvės, studijos, galerijos, mokykliniai muziejai, erdvės, kuriose gali vykti parodos, meninės akcijos) |
Iki 10 |
|
7 |
Individualūs, estetiški mokyklų aplinkos bruožai (želdinių komponavimas, dekoratyvumas, mažųjų architektūros formų naudojimas, saviti kraštovaizdžio tvarkymo sprendimai) |
Iki 10 |
|
8 |
Vertingų kraštovaizdžio elementų apsauga (šlaitų, vandens telkinių pakrančių tinkamas sutvarkymas, senų medžių, sodų, riedulių apsauga), jų naudojimas ugdymo procese |
Iki 10 |
|
9 |
Vaikų ir jaunimo įtraukimas į aplinkos tvarkymo, aplinkosauginių, darnaus vystymosi idėjų sklaidą (švara, atliekų tvarkymas, rūšiavimas, inkilai, lesyklos ir kt.) |
Iki 10 |
|
10 |
Teritorija tvarkoma vadovaujantis tvarkymo planu ar schema |
Iki 10 |
|
Pastabos .......................................................................................................................................
Komisijos pirmininkas |
........................ (vardas, pavardė) |
......................... (parašas) |
Nariai |
........................
........................ |
.........................
........................ |