LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2008 m. LAPKRIČIO 19 d. ĮSAKYMO Nr. V-1125 „DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PAGAL 2007–2013 METŲ SANGLAUDOS SKATINIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS PRIEMONĘ Nr. VP3-2.1-SAM-10-V „ambulatorinių, palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugų plėtra bei stacionarinių paslaugų optimizavimas“ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2009 m. rugpjūčio 24 d. Nr. V-674
Vilnius
Pakeičiu Projektų finansavimo sąlygų aprašą pagal 2007–2013 metų Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę Nr. VP3-2.1-SAM-10-V „Ambulatorinių, palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugų plėtra bei stacionarinių paslaugų optimizavimas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. lapkričio 19 d. įsakymu Nr. V-1125 „Dėl Projektų finansavimo sąlygų aprašo pagal 2007–2013 metų Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę Nr. VP3-2.1-SAM-10-V „Ambulatorinių, palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugų plėtra bei stacionarinių paslaugų optimizavimas“ patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 141-5581):
1. Išdėstau 6.3 punktą taip:
3. Išdėstau 6.6 punktą taip:
„6.6. viešųjų asmens sveikatos priežiūros įstaigų, teikiančių stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas, priėmimo-skubiosios pagalbos skyrių atnaujinimas – statinių ir (ar) patalpų statyba, rekonstravimas ir remontas, pasenusios diagnostikos ir gydymo įrangos keitimas arba šių įstaigų aprūpinimas nauja diagnostikos ir gydymo įranga, medicininiais ir biuro baldais, ligoniams pervežti skirtais (A tipo) greitosios medicinos pagalbos automobiliais su būtina medicinos įranga;“.
4. Išdėstau 8 punktą taip:
5. Išdėstau 33.3.1 punktą taip:
6. Išdėstau 33.5.3 punktą taip:
7. Išdėstau 39 punktą taip:
„39. Naujų statinių statybos darbų įkainiai negali viršyti 3000 Lt (įskaitant PVM) vienam kvadratiniam metrui statomo ploto, patalpų kapitalinio remonto ir rekonstrukcijos darbų įkainiai negali viršyti 2000 Lt (įskaitant PVM) vienam kvadratiniam metrui remontuojamos (rekonstruojamos) patalpos ploto, patalpų paprastojo remonto darbų įkainiai negali viršyti 1000 Lt (įskaitant PVM) vienam kvadratiniam metrui remontuojamos patalpos ploto.“
8. Išdėstau 50 punktą taip:
„50. Paraiškos bendroji (A) dalis – tai Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 nustatytos formos paraiškos darbinis dokumentas, kuris turi būti užpildytas griežtai laikantis minėtu įsakymu patvirtintos šios formos pildymo instrukcijos, išspausdintas ir kartu su pridedamais dokumentais tvarkingai susegtas, kaip nurodyta Aprašo 53 punkte.“
9. Išdėstau 54 punktą taip:
10. 1 priedo 11 punkte „Paraiškos priedai“:
10.2. Išdėstau 12 papunktį taip:
„12. Naujai statomo, rekonstruojamo ir (ar) kapitaliai remontuojamo objekto žemės sklypo nuomos (ar) nuosavybės dokumento (-ų) kopija, objekto (pvz., pastato / patalpų) nuomos ar nuosavybės dokumento (-ų) kopija arba dokumentai, sudarantys sąlygas (suteikiantys teisę) statyti, rekonstruoti ir (ar) kapitaliai remontuoti objektus, ir (ar) kiti projekto prielaidų realizaciją patvirtinantys dokumentai (jei taikoma).“
10.3. Išdėstau 13 papunktį taip:
10.4. Papildau 17 papunkčiu:
10.5. Išdėstau paskutinę pastraipą taip:
„Šio punkto 2, 8, 9, 10 dalyse nustatyti reikalavimai netaikomi Sveikatos apsaugos ministerijai. Prie paraiškos gali būti pridėti kiti dokumentai, pagrindžiantys projekto paraiškoje pateikiamą informaciją (pvz., techninis projektas arba jo kopija, komerciniai pasiūlymai, apklausos duomenys ir kiti dokumentai).
Projektų finansavimo sąlygų aprašo pagal priemonę Nr. VP3-2.1-SAM-10-V „Ambulatorinių, palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugų plėtra bei stacionarinių paslaugų optimizavimas“
2 priedas
Paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelė
|
Vertinimo kriterijai |
Taip |
Ne |
Netaikoma |
1. |
Paraiška (paraiškos A ir B dalys) yra tinkamai pateikta, pilnai užpildyta ir pasirašyta pareiškėjo (yra įgaliojimą pasirašyti paraišką liudijantis dokumentas, jei paraiška pasirašoma ne pareiškėjo organizacijos vadovo) |
|
|
|
2. |
Paraiška (paraiškos A ir B dalys) užpildyta kompiuteriu lietuvių kalba |
|
|
|
3. |
Pridėti visi privalomi 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto VP3-2.1-SAM-10-V priemonės „Ambulatorinių, palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugų plėtra bei stacionarinių paslaugų optimizavimas“ projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyti dokumentai: |
|
|
|
3.1 |
Investicinis projektas |
|
|
|
3.2 |
Pareiškėjo ir partnerio (-ių), jei pareiškėjas projektą įgyvendina su partneriu (-iais), steigimo dokumentų kopijos (netaikoma Sveikatos apsaugos ministerijai (toliau – SAM) |
|
|
|
3.3 |
Pareiškėjo ir partnerių pasirašytos jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija |
|
|
|
3.4 |
Pareiškėjo ar partnerio (-ių) galiojančios licencijos atitinkamoms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms teikti kopijos |
|
|
|
3.5 |
Pareiškėjo ar partnerio (-ių) sutarčių su teritorinėmis ligonių kasomis atitinkamoms paslaugoms teikti kopijos |
|
|
|
3.6 |
Pareiškėjo ar partnerio (-ių) raštiškas įsipareigojimas pateikti su galutine projekto įgyvendinimo ataskaita sveikatos priežiūros įstaigos ambulatorinės reabilitacijos ir (ar) dienos chirurgijos ir (ar) paliatyviosios pagalbos (suaugusiųjų ir vaikų) ir (ar) paliatyviosios pagalbos dienos stacionaro licenciją paslaugoms teikti ir ne vėliau kaip po metų po projekto užbaigimo – sutartį su teritorine ligonių kasa dėl šių paslaugų teikimo |
|
|
|
3.7 |
Įgaliojimą pasirašyti įsipareigojimą su galutine projekto įgyvendinimo ataskaita pateikti sveikatos priežiūros įstaigos ambulatorinės reabilitacijos ir (ar) dienos chirurgijos ir (ar) paliatyviosios pagalbos (suaugusiųjų ir vaikų) ir (ar) paliatyviosios pagalbos dienos stacionaro licenciją paslaugoms teikti ir ne vėliau kaip po metų po projekto užbaigimo – sutartį su teritorine ligonių kasa dėl šių paslaugų teikimo liudijantis dokumentas |
|
|
|
3.8 |
Išrašas iš Valstybės įmonės Registrų centro, liudijantis, kad nėra nurodytų pažeidimų dėl bankrutavimo, likvidavimo (netaikoma SAM) |
|
|
|
3.9 |
Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos teritorinių skyrių pažyma apie Pareiškėjo ir partnerių atsiskaitymus su biudžetu. Pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip 2 mėn. iki Projekto paraiškos pateikimo. Taip pat tinkama pažyma, išduota elektroniniu būdu (netaikoma SAM) |
|
|
|
3.10 |
Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos teritorinių skyrių pažyma apie Pareiškėjo ir partnerių socialinio draudimo mokesčių sumokėjimą. Pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip 2 mėn. iki Projekto paraiškos pateikimo. Taip pat tinkama pažyma, išduota elektroniniu būdu (netaikoma SAM) |
|
|
|
3.11 |
Naujai statomo, rekonstruojamo ir (ar) kapitaliai remontuojamo objekto žemės sklypo nuomos (ar) nuosavybės dokumento (-ų) kopija, objekto (pvz., pastato / patalpų) nuomos ar nuosavybės dokumento (-ų) kopija arba dokumentai, sudarantys sąlygas (suteikiantys teisę) statyti, rekonstruoti ir (ar) kapitaliai remontuoti objektus, ir (ar) kiti projekto prielaidų realizaciją patvirtinantys dokumentai |
|
|
|
3.12 |
Žemės ir objekto savininko raštiškas leidimas statyti, rekonstruoti ar remontuoti (jei tai nenumatyta turto valdymo patikėjimo, nuomos ar panaudos sutartyje) turtą ar analogišką teisę suteikiantis dokumentas |
|
|
|
3.13 |
Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalies paskaičiavimas (metodika skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt) |
|
|
|
3.14 |
Įgaliojimą pasirašyti paraišką liudijantis dokumentas, jei paraiška pasirašoma ne pareiškėjo organizacijos vadovo |
|
|
|
3.15 |
Klausimynas dėl pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti Europos Sąjungos fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis (skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt) |
|
|
|
4. |
Pateiktas reikiamas paraiškos ir pridedamų dokumentų egzempliorių skaičius (vienas originalas ir dvi kopijos) |
|
|
|
5. |
Pateikta elektroninė paraiškos versija (įrašyta į elektroninę laikmeną) |
|
|
|
6. |
Pateikta elektroninės paraiškos versija atitinka popierinę paraiškos versiją |
|
|
|
VERTINTOJO PASTABOS (Kokios informacijos ar dokumentų trūksta)
|
Projektų finansavimo sąlygų aprašo pagal priemonę Nr. VP3-2.1-SAM-10-V „Ambulatorinių, palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugų plėtra bei stacionarinių paslaugų optimizavimas“
3 priedas
PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ
Bendrasis arba specialusis (atitikties) atrankos kriterijus |
Kriterijaus vertinimo aspektai |
Vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai |
Taip/ Ne |
Paaiškinimai ir metodinės rekomendacijos vertintojams |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Bendrai finansuojamas iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektas (toliau – projektas) atitinka bent vieną veiksmų programos ir jos prioriteto tikslą, uždavinį, taip pat apima pagal tam tikrą prioritetą numatomas remti veiklas. |
1.1. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su SSVP 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslu ir 1 uždaviniu „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“. |
1.1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai aiškiai siejasi su SSVP 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslu ir 1 uždavinaiu „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“. |
|
Būtina įsitikinti, kad projekto tikslai ir uždaviniai atitinka SSVP 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslą ir 1 uždavinį „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“, ryšys yra akivaizdus ir priežastinis. Paraiškos A dalis, B dalis |
1.1.2. Įgyvendinto projekto poveikis SSVP 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslui ir 1 uždaviniui „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“ yra teigiamas. |
|
Galima teigti, kad įgyvendinus projektą pasiekimų ir rezultatų poveikis SSVP 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslui ir 1 uždaviniui „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“, atsižvelgiant į priemonės specifiką, bus teigiamas. Taip pat įrodytas projekto aktualumas ir poveikis sveikatos priežiūros paslaugų kokybės ir prieinamumo gerinimui. Paraiškos A dalis, B dalis |
||
1.2. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su priemonės aprašymu ir bent viena Apraše numatyta veiklos sritimi. |
1.2.1. Projekto veiklos yra suderintos su SSVP priede pateiktu Priemonės dalies veiklų aprašymu. |
|
Būtina įsitikinti, ar numatytos vykdyti projekto veiklos atitinka bent vieną veiklos sritį, nurodytą Priemonės aprašyme. Paraiškos A dalis, B dalis |
|
1.2.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną šio Aprašo 6 punkte numatytą veiklą. |
|
Būtina įsitikinti, ar projekte numatyti tikslai, uždaviniai ir planuojamos vykdyti veiklos atitinka bent vieną šio Aprašo 6 punkte numatytą veiklą. Paraiškos A dalis, B dalis |
||
1.2.3. Projektas atitinka veiksmų programoje, Priemonės aprašyme ir Apraše nustatytus reikalavimus, susijusius su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu („demarkacinius reikalavimus“). |
|
Būtina įsitikinti, ar tenkinami visi reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas, kitas veiksmų programas, kitus veiksmų programos prioritetus atskyrimu, nurodyti veiksmų programoje Priemonės aprašyme ir Apraše. Paraiškos B dalis |
||
1.2.4. Projektas atitinka kitus, su reikalavimais projekto veikloms susijusius, specialiuosius atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus. |
|
Papildomi reikalavimai nenustatyti. |
||
2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus.
|
2.1. Projektas prisideda prie Sveikatos priežiūros sistemos reformos tęstinumo, sveikatos priežiūros infrastruktūros optimizavimo programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. vasario 29 d. įsakymu Nr. V-160 (Žin., 2008, Nr. 27-1000; 2008 Nr. 43-1608) – įgyvendinimo. |
2.1.1. Teisės aktuose arba strategijoje arba veiksmų plane nustatytas projekto vykdytojas ir veiklos sritys. |
|
Būtina įsitikinti, kad projekto paraiškoje yra aiškiai nurodomas ir pagrindžiamas ryšys su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro patvirtintos Sveikatos priežiūros sistemos reformos tęstinumo, sveikatos priežiūros infrastruktūros optimizavimo programos Ambulatorinių paslaugų plėtros krypties apraše ir (ar) Stacionarinių paslaugų optimizavimo krypties apraše ir (ar) Palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugų plėtros krypties apraše nurodytomis veiklos sritimis, vykdytojais. Galimos trys alternatyvos: – teisės akte aiškiai nustatytas (-i) projekto vykdytojas (-ai) ir turimos atlikti veiklos sritys; – patvirtintas detalus nacionalinės ir (ar) regioninės strategijos įgyvendinimo priemonių planas (t. y. aiškiai nurodytos priemonės, vykdytojai), kuris aiškiai nurodo į vertinamą projektą; – teisės aktu patvirtinta programa konkrečiame sektoriuje, galima nustatyti projekto vykdytoją ir jam numatytas projekto veiklas Paraiškos A dalis, B dalis |
2.1.2. Pagrįsta, kad projekto įgyvendinimas prisidės prie atitinkamų teisės aktų, strategijų nuostatų įgyvendinimo (taikoma tik konkurso būdu atrenkamiems projektams). |
|
Netaikoma |
||
3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių, atitinkančių veiksmų programoje nustatytus tikslus. |
3.1. Projektas prisideda prie veiksmų programos priemonės rodiklių įgyvendinimo. |
3.1.1. Įgyvendinant projektą, siekiama šio Aprašo 4 priede išvardytų Priemonės produkto ir rezultato rodiklių. |
|
Būtina įsitikinti, kad projektas prisideda prie visų produkto ir rezultato rodiklių siekimo ir įgyvendinus numatytas projekto veiklas šie rodikliai bus pasiekti. Paraiškos A dalis, B dalis |
3.2. Nuosekli vidinė projekto logika ir kokybiški projekto uždaviniai. |
3.2.1. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika. |
|
Būtina įsitikinti, kad išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai turi būti projekto veiklų padarinys, projekto veiklos – sudaryti prielaidas projekto uždaviniams pasiekti, o pastarieji – įgyvendinti nustatytus tikslus. Paraiškos A dalis, B dalis |
|
3.2.2. Projekto uždaviniai yra specifiniai, išmatuojami, pasiekiami, susieti ir iškelti laiku. |
|
Būtina įsitikinti, kad projekto uždaviniai atitinka šiuos kokybinius reikalavimus: yra specifiniai, t. y. parodo projekto esmę ir charakteristikas; išmatuojami, t. y. kiekybiškai išreikšti ir matuojami; pasiekiami, t. y. realūs; susieti, t. y. adekvatūs vykdomoms projekto veikloms; iškelti laiku, t. y. aiški pradžios ir pabaigos data. Paraiškos A dalis, B dalis |
||
4. Projektas atitinka darnaus vystymosi principą. |
4.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui. |
4.1.1. Aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, klimato kaita, aplinkos apsauga). |
|
Būtina įsitikinti, ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos darnaus vystymosi principo įgyvendinimui. Paraiškos A dalis |
4.1.2. Socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumas). |
|
|||
4.1.3. Ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas). |
|
|||
4.1.4. Regionų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas). |
|
|||
4.2. Projekte atskleistos pastangos skatinti darnaus vystymosi principo įgyvendinimą. |
4.2.1. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą. |
|
Netaikoma. |
|
4.2.2. Projektas atitinka kitus su darnaus vystymosi principo įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir šiame Apraše nustatytus reikalavimus. |
|
Papildomi reikalavimai nenustatyti. |
||
5. Projektas atitinka lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus. |
5.1. Projektas yra neutralus lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui. |
5.1.1. Projekte nenumatoma apribojimų, darančių neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui. |
|
Būtina įsitikinti, ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui. Paraiškos A dalis |
5.2. Projekte nurodytos pastangos skatinti lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimą. |
5.2.1. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas prisideda prie lyčių lygybės principų įgyvendinimo (jeigu taikoma). |
|
Netaikoma. |
|
5.2.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas skatina nediskriminavimo dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos principo įgyvendinimą (jeigu taikoma). |
|
Netaikoma. |
||
5.2.3. Projektas atitinka kitus su lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus. |
|
Papildomi reikalavimai nenustatyti. |
||
6. Projekto įgyvendinimas yra suderinamas su kitų aktualių Europos Bendrijų politikos sričių nuostatomis |
6.1. Projektas suderinamas su horizontaliųjų Europos Bendrijų bendrųjų politikos sričių nuostatomis. |
6.1.1. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų viešųjų pirkimų politikos nuostatomis. |
|
Būtina įvertinti, ar: pareiškėjas (partneriai) yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102; 2008, Nr. 81-3179) arba gavęs (gavę) projekto finansavimo lėšų jomis taps; jei taip, tokiu atveju, ar tikėtina, kad projekto veiklų plane numatyta veiklų trukmė nustatyta įvertinant pirkimų terminus. Jei pareiškėjas ir (arba) partneriai nėra perkančiosios organizacijos, šis vertinimo aspektas vertinamas kaip atitinkantis nustatytus reikalavimus. Paraiškos A dalis, B dalis |
6.1.2. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų aplinkosaugos politikos nuostatomis. |
|
Atsižvelgiant į projekto veiklas ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105), būtina įvertinti, ar: būtinas poveikio aplinkai vertinimas; jei būtinas, ar poveikio vertinimas aplinkai yra atliktas. Paraiškos A dalis |
||
6.1.3. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų konkurencijos politikos nuostatomis. |
|
Vertinant projektą, reikia įsitikinti, ar projektas finansuojamas nepažeidžiant konkurencijos politikos nuostatų. Paraiškos A dalis, B dalis |
||
6.2. Projektas suderinamas su tam tikrų sektorių ES bendrųjų politikos sričių nuostatomis. |
6.2.1. Projektas suderinamas su konkretaus sektoriaus ES politikos sričių nuostatomis. |
|
Papildomi reikalavimai nenustatyti. |
|
7. Pareiškėjas organizaciniu požiūriu yra pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą. |
7.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka formaliuosius reikalavimus. |
7.1.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą Apraše. |
|
Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) atitinka šio Aprašo 13, 14 ir 15 punktų reikalavimus. Paraiškos A dalis |
7.1.2. Pareiškėjas (partneriai) turi (ar turi galimybių įgyti) teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai sukurti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas. |
|
Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) pateikė dokumentus, kuriuose aiškiai apibrėžta veiklos sritis, kuriai vykdyti reikalingai infrastruktūrai prašoma finansavimo. Paraiškos B dalis |
||
7.1.3. Pareiškėjui gali būti skirtos ES fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, jei: 7.1.3.1. jam nėra iškelta byla dėl bankroto arba jis nėra likviduojamas; 7.1.3.2. yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai); 7.1.3.3. paraiškoje dėl projekto finansavimo arba jos prieduose jis nepateikė klaidinančios informacijos; 7.1.3.4. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl pareiškėjo kitos paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto sutarties lėšų pažeidimo; 7.1.3.5. jis nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų dėl projekto finansavimo vertinimo arba atrankos proceso metu. |
|
Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) atitinka 7.1.3 punkte nustatytus reikalavimus. Jei pareiškėjas (partneriai) yra biudžetinės įstaigos, jos atitinka šio kriterijaus 7.1.3.1, 7.1.3.2 punktuose išdėstytus reikalavimus, įrodymo dokumentai gali būti neteikiami ir netikrinami. Paraiškos A dalis, B dalis |
||
7.2. Pareiškėjas yra pajėgus įgyvendinti projektą. |
7.2.1. Pareiškėjas turi pakankamai patirties įgyvendinti projekte numatytas veiklas. |
|
Netaikoma. |
|
7.2.2. Pareiškėjas turi (turi užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdant projektą (pakankama komanda). |
|
Pareiškėjas užtikrina minimalius būtinus projekto administravimo gebėjimus – suformuoja komandą, užtikrina reikiamos kompetencijos darbuotojų įtraukimą, numato paslaugų įsigijimą ir pan. Paraiškos A dalis, B dalis |
||
7.2.3. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas ir uždavinius per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto įgyvendinimo trukmė, vieta, parengtumas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus. |
|
Būtina įsitikinti, kad projekto įgyvendinimo organizavimas (planas) adekvatus projekto veiklų apimtims, yra realus ir racionaliai suplanuotas (pvz., įvertinant turimus išteklius, iš struktūrinių fondų finansuojamų projektų specifiką, sezoniškumą). Būtina įsitikinti, kad projekto įgyvendinimo trukmė, vieta atitinka Aprašo 26 ir 27 punktų reikalavimus. Paraiškos A dalis, B dalis |
||
7.2.4. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir turi pridėtinę vertę (jei taikoma). |
|
Siekiama įsitikinti, ar parneriai įtraukti pagrįstai, t. y. ar partnerystė sukuria papildomą pridėtinę vertę pagal projektą (pvz., partneris turi patirties, prisideda finansiškai, vykdo projekto veiklas, naudosis rezultatais ir pan.). Paraiškos A dalis, B dalis |
||
7.2.5. Projektas atitinka kitus su reikalavimais pareiškėjams susijusius specialiuosius atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus. |
|
Papildomi reikalavimai nenustatyti. |
||
8. Projektas turi aiškų finansavimo paketą: apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius |
8.1. Užtikrintas projekto finansavimas. |
8.1.1. Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka nustatytus reikalavimus. |
|
Būtina įsitikinti, ar: tenkinami Apraše nustatyti reikalavimai pareiškėjo ir (arba) partnerių įnašui, taip pat įvertinant projekto grynųjų pajamų finansavimo poreikį; tenkinami reikalavimai pareiškėjų įnašui pagal atskiras išlaidų kategorijas (jei taikoma valstybės pagalba); numatyti projekto išlaidų finansavimo šaltiniai, atsižvelgiant į projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalį ir išlaidų apmokėjimo būdą, yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti per tam tikrą laikotarpį. Kai pareiškėjui netaikomas reikalavimas prisidėti prie projekto finansavimo ir jis savo iniciatyva nenumatęs skirti įnašo bei neketina gauti grynųjų pajamų, šis kriterijus atitinka nustatytus reikalavimus. Paraiškos A dalis, B dalis |
8.1.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas. |
|
Būtina įsitikinti ar: – projekte numatytas netinkamų finansuoti išlaidų (tarp jų ir netinkamo finansuoti PVM, projekto grynųjų pajamų ir kt.) finansavimas; – netinkamų išlaidų finansavimo šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti laike, t. y. netinkamų išlaidų finansavimas neturės neigiamos įtakos projektui įgyvendinti. Paraiškos A dalis, B dalis |
||
8.1.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) ir rezultatų tęstinumas. |
|
Būtina įsitikinti, kad projekto metu sukurtų rezultatų tolesniam naudojimui yra sudarytos finansinės prielaidos, t. y. sukurtas turtas bus išlaikomas ir užtikrinamas tinkamas jo eksploatavimas. Projekto įgyvendinimo metu sukurti rezultatai bus naudojami pagal numatytą paskirtį. Paraiškos A dalis, B dalis |
||
8.1.4. Projektas atitinka kitus šiame Apraše nustatytus reikalavimus. |
|
Papildomi reikalavimai nenustatyti. |
||
9. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas. |
9.1. Sąnaudų ir naudos analizės korektiškumas ir rezultatų priimtinumas. |
9.1.1. Atlikta alternatyvų analizė. |
|
Aiškiai suformuluoti techninio projekto sprendimo reikalavimai (planuojamo objekto techniniai reikalavimai pagal jo paskirtį, eksploatavimo sąlygas; projektavimo, įrengimo ir veiklos principai, procesai ir pan.). Kiekvienam projektui pagrįsti turėtų būti svarstomos bent dvi alternatyvios galimybės: „Nulinė“ alternatyva (alternatyva, kai projektas nėra įgyvendinamas) ir kita alternatyva (projektas, paremtas alternatyvia technologija, ar pan.). Projekte turi būti atskleista, kad visos realios projekto įgyvendinimo galimybės buvo svarstytos arba kad kitos alternatyvos, be jau nagrinėjamų, nėra tikslinga svarstyti. Jeigu projekto įgyvendinimo galimybių vertinimo metu išskiriamos kelios galimybės projekto įgyvendinimo alternatyvai, vertinimo metu kiekvienai alternatyvai turi būti naudojami tie patys vertinimo kriterijai. Alternatyvos įvertintos išsamiai ir korektiškai. Pasirinkta alternatyva turi būti optimali, atsižvelgiant į esamus apribojimus. Paraiškos B dalis |
9.1.2. Projekto prielaidos (susijusios su būsimomis pajamomis ir sąnaudomis) yra pagrįstos (jei taikoma). |
|
Projekto skaičiavimai projekte remiasi pagrįstomis būsimų pajamų ir sąnaudų prognozavimo prielaidomis. Taikoma, jei bendra projekto vertė, įskaitant ir netinkamas finansuoti išlaidas, viršija 1 000 000 EUR ir/arba, įgyvendinus projektą, bus įsteigtos naujos asmens sveikatos priežiūros paslaugos arba įgyvendinta esamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų plėtra. Paraiškos B dalis |
||
9.1.3. Taikomas pagrįstas analizės laikotarpis (jei taikoma). |
|
Sąnaudų ir naudos analizės laikotarpis atitinka Europos Komisijos parengtame dokumente Nr. 4 „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinės gairės“ (angl. Guidance on the Methodology for carrying out cost-benefit analysis, Working Document No. 4) ir dokumente „Investicinių projektų kaštų naudos analizės gairės“ (angl.Guide to cost-benefit analysis of investment projects) rekomenduojamą laikotarpį; jei analizuojant imamas kitas laikotarpis, tai projekte yra pateiktas paaiškinimas, kuris, vertintojo nuomone, pagrindžia sprendimą taikyti kitą analizės laikotarpį. Taikoma, jei bendra projekto vertė, įskaitant ir netinkamas finansuoti išlaidas, viršija 1 000 000 EUR ir/arba, įgyvendinus projektą, bus įsteigtos naujos asmens sveikatos priežiūros paslaugos arba įgyvendinta esamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų plėtra. Paraiškos B dalis |
||
9.1.4. Taikoma pagrįsta diskonto norma (jei taikoma). |
|
Taikoma diskonto norma atitinka Europos Komisijos parengtame dokumente Nr. 4 „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinės gairės“ (angl. Guidance on the Methodology for carrying out cost-benefit analysis, Working Document No. 4) ir dokumente „Investicinių projektų kaštų-naudos analizės gairės“ (angl.Guide to cost-benefit analysis of investment projects) rekomenduojamą normą; jei neatitinka, pateiktas paaiškinimas, kuris, vertintojo nuomone, pagrindžia sprendimą taikyti kitokią diskonto normą. Taikoma, jei bendra projekto vertė, įskaitant ir netinkamas finansuoti išlaidas, viršija 1 000 000 EUR ir/arba, įgyvendinus projektą, bus įsteigtos naujos asmens sveikatos priežiūros paslaugos arba įgyvendinta esamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų plėtra. Paraiškos B dalis |
||
9.1.5. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos finansinių rodiklių reikšmės (jei taikoma). |
|
Teisingai apskaičiuoti finansiniai rodikliai (finansinė grynoji dabartinė vertė (angl. financial net present value) (FNPV), finansinė grąžos norma (angl. financial rate of return) (FRR) ir sąnaudų (naudos) santykis (angl. benefit/cost ratio). Jų reikšmės pagrindžia prašomų lėšų apimtis. Taikoma, jei bendra projekto vertė, įskaitant ir netinkamas finansuoti išlaidas, viršija 1 000 000 EUR ir/arba, įgyvendinus projektą, bus įsteigtos naujos asmens sveikatos priežiūros paslaugos arba įgyvendinta esamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų plėtra. Paraiškos B dalis |
||
9.1.6. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos ekonominių rodiklių reikšmės. |
|
Netaikoma. |
||
9.1.7. Įvertintos rizikos. |
|
Įvertintos pagrindinės projekto rizikos, numatyti jų valdymo veiksmai. Paraiškos B dalis |
||
9.1.8. Projekto teikiama nauda atitinka planuojamiems rezultatams pasiekti reikalingas sąnaudas. |
|
Vertinama (vadovaujantis analogiškais projektais, veiklomis ir pan.) projekto rezultatų atitiktis investicijoms. Paraiškos A dalis, B dalis |
||
9.2. Atitiktis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789), (toliau – Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklės) ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytiems projekto veiklų ir išlaidų apribojimams. |
9.2.1. Projekte numatytos veiklos ir išlaidos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus. |
|
Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos yra tinkamos finansuoti atsižvelgiant į Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklėse bei šiame Apraše nustatytus reikalavimus, taip pat specialiuosius (atitikties) atrankos kriterijus. Projekto išlaidos turi būti suplanuotos atsižvelgiant į šio Aprašo IV skyriaus reikalavimus. Taip pat būtina įvertinti projekto riziką, susijusią su „dvigubu“ finansavimu, t. y. vertinant pareiškėjo ir partnerių įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus būtina įsitikinti, kad toms pačios veikloms ir išlaidoms finansavimas nebus skiriamas pakartotinai. Paraiškos A dalis, B dalis |
|
9.2.2. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai. |
|
Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos suplanuotos efektyviai, o išlaidos yra būtinos projekto veikloms atlikti ir atitinka rinkos kainas arba įkainius, nustatytus Apraše. Paraiškos A dalis, B dalis |
||
9.2.3. Užtikrinama lėšų panaudojimo sparta. |
|
Būtina įsitikinti, kad projekto veiklų suplanavimas užtikrins numatomą lėšų panaudojimo spartą. Paraiškos A dalis, B dalis |
||
9.2.4. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus. |
|
Kryžminis finansavimas negalimas. Būtina įsitikinti, kad projekte kryžminis finansavimas nenumatytas. Paraiškos A dalis, B dalis |
||
9.2.5. Teisingai pritaikyta vienodo dydžio norma (angl. Flat-rate), vadovaujantis Netiesioginių projekto išlaidų nustatymo ir apmokėjimo naudojant vienodo dydžio normą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. 1K-112 (Žin., 2008, Nr. 37-1348) (taikoma tik įgyvendinant Europos socialinio fondo projektus). |
|
Netaikoma |
||
9.2.6. Projektas atitinka kitus specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus. |
|
Papildomi reikalavimai nenustatyti. |
||
9.3. Projektui reikiamas finansavimas nustatytas atsižvelgiant į reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus. |
9.3.1. Paraiškoje dėl projekto finansavimo teisingai nurodyta, kuriai kategorijai priklauso projektas, ar iš jo: –negaunama pajamų; –gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto (reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 3 dalis); –gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto (reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalis). |
|
Būtina įsitikinti, ar projekto vykdytojas teisingai priskyrė savo projektą vienai iš išvardytų kategorijų. Detalios metodologinės rekomendacijos EK pateiktos Metodinėse rekomendacijose dėl Tarybos Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai (angl. Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects). Paraiškos B dalis |
|
9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis (jei taikoma). |
|
Būtina įsitikinti, kad iš projekto planuojamos gauti grynosios pajamos apskaičiuotos ir priskirtos prie tinkamų ir netinkamų projekto išlaidų teisingai. Taip pat būtina įsitikinti, kad projektui reikiamo finansavimo dydis yra apskaičiuotas grynųjų pajamų dydžiu sumažinus projekto EK tinkamų deklaruoti išlaidų sumą taip, kaip nustatyta reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalyje. Detalios metodologinės rekomendacijos EK pateiktos Metodinėse rekomendacijose dėl Tarybos Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai (angl. Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects). (Netaikoma, jei bendra rojekto vertė neviršija 1 000 000 EUR). Paraiškos B dalis |
||
VERTINTOJO PASTABOS Didžiausia leistina projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma, litais: Didžiausias leistinas skirti projektui lėšų dydis, litais:
|