LIETUVOS RESPUBLIKOS

RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL GINČŲ TARP ŪKIO SUBJEKTŲ, TEIKIANČIŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ TINKLUS IR (AR) PASLAUGAS, IR GINČŲ TARP PAŠTO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ IR (AR) PASIUNTINIŲ PASLAUGŲ TEIKĖJŲ SPRENDIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2011 m. spalio 21 d. Nr. 1V-1017

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 28 straipsnio 21 dalimi, Lietuvos Respublikos pašto įstatymo (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2004, Nr. 60-2125) 3 straipsnio 4 dalies 11 punktu, įgyvendindamas 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/21/EB dėl elektroninių ryšių tinklų ir paslaugų bendrosios reguliavimo sistemos (Pagrindų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 349) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/140/EB (OL 2009 L 337, p. 37), ir atsižvelgdamas į 2007 m. birželio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 717/2007 dėl tarptinklinio ryšio per viešuosius judriojo ryšio tinklus Bendrijoje, iš dalies keičiantį direktyvą 2002/21/EB, (OL 2007 L 171, p. 32) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 544/2009 (OL 2009 L 167, p. 12):

1. T v i r t i n u Ginčų tarp ūkio subjektų, teikiančių elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, ir ginčų tarp pašto paslaugų teikėjų ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų sprendimo taisykles (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

2.1. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. liepos 18 d. įsakymą Nr. 1V-656 „Dėl Ginčų tarp pašto paslaugų teikėjų ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų nagrinėjimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 90-3403);

2.2. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. birželio 3 d. įsakymą Nr. 1V-539 „Dėl Ginčų tarp ūkio subjektų, teikiančių elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, sprendimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 73-2674);

2.3. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2007 m. gruodžio 10 d. įsakymą Nr. 1V-1483 „Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus  2005 m. birželio 3 d. įsakymo Nr. 1V-539 „Dėl Ginčų tarp ūkio subjektų, teikiančių elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, sprendimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2007, Nr. 132-5402);

2.4. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2009 m. gegužės 19 d. įsakymą Nr. 1V-666 „Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus  2005 m. birželio 3 d. įsakymo Nr. 1V-539 „Dėl Ginčų tarp ūkio subjektų, teikiančių elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, sprendimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2009, Nr. 60-2398);

2.5. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2009 m. gruodžio 29 d. įsakymą Nr. 1V-1555 „Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus  2005 m. birželio 3 d. įsakymo Nr. 1V-539 „Dėl Ginčų tarp ūkio subjektų, teikiančių elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, sprendimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2009, Nr. 159-7278).

3. N u s t a t a u, kad ginčai tarp ūkio subjektų, teikiančių elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, ir ginčai tarp pašto paslaugų teikėjų ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų priimti nagrinėti iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos, baigiami nagrinėti pagal teisės normas, galiojusias iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos. Ginčo nagrinėjimo pabaiga laikomas ginčo nagrinėjimo rezultatus įtvirtinančio Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos sprendimo priėmimas.

4. N u r o d a u paskelbti šį įsakymą oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“.

 

 

 

Direktorius                                                                         Feliksas Dobrovolskis

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos tarybos

2011 m. spalio 7 d. nutarimu Nr. (1.4) TN-14


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus

2011 m. 21 d. įsakymu Nr. 1V-1017

 

GINČŲ TARP ŪKIO SUBJEKTŲ, TEIKIANČIŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ TINKLUS IR (AR) PASLAUGAS, IR GINČŲ TARP PAŠTO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ IR (AR) PASIUNTINIŲ PASLAUGŲ TEIKĖJŲ SPRENDIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ginčų tarp ūkio subjektų, teikiančių elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, ir ginčų tarp pašto paslaugų teikėjų ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų sprendimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato ginčų tarp ūkio subjektų, teikiančių elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, ir ginčų tarp pašto paslaugų teikėjų ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų (toliau visi kartu – teikėjas) sprendimo išankstine ne teismo tvarka tvarką ir sąlygas, komisijos, sprendžiančios ginčus, sudarymo tvarką, jos veiklos principus, teises ir pareigas, ginčo šalių ir kitų suinteresuotų asmenų, dalyvaujančių ginčo sprendime, teises ir pareigas, prašymų išspręsti ginčą formos, turinio ir pateikimo, įrodymų pateikimo ir rinkimo reikalavimus, laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, panaikinimo ir pakeitimo pagrindus, sąlygas ir tvarką, taip pat detalią ginčų nagrinėjimo procedūrą.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 28 straipsnio 21 dalimi, Lietuvos Respublikos pašto įstatymo (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2004, Nr. 60-2125) 3 straipsnio 4 dalies 11 punktu, įgyvendinant 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/21/EB dėl elektroninių ryšių tinklų ir paslaugų bendrosios reguliavimo sistemos (Pagrindų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 349) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/140/EB (OL 2009 L 337, p. 37), ir atsižvelgiant į 2007 m. birželio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 717/2007 dėl tarptinklinio ryšio per viešuosius judriojo ryšio tinklus Bendrijoje, iš dalies keičiantį direktyvą 2002/21/EB (OL 2007 L 171, p. 32), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 544/2009 (OL 2009 L 167, p. 12).

3. Ginčus tarp ūkio subjektų, teikiančių elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, nagrinėja Ginčų tarp ūkio subjektų, teikiančių elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, sprendimo komisija, o ginčus tarp pašto paslaugų teikėjų ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų – Ginčų tarp pašto paslaugų teikėjų ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų nagrinėjimo komisija (toliau abi kartu – Komisija).

4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymu, Lietuvos Respublikos pašto įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais elektroninių ryšių veiklą ir pašto bei pasiuntinių paslaugų teikimo veiklą, taip pat Taisyklėmis.

5. Taisyklėse vartojamos šios sąvokos:

Atsakovas – teikėjas, kurio veiksmai (neveikimas) skundžiami.

Ieškovas – teikėjas, pateikęs prašymą Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai (toliau – Tarnyba) dėl ginčo nagrinėjimo.

Komercinė paslaptis – asmeniui priklausanti ir viešai neatskleista techninė, technologinė, komercinė ar organizacinė informacija, dėl kurios slaptumo išsaugojimo asmuo imasi tam tikrų priemonių, išskyrus informaciją, kuri pagal Lietuvos Respublikos įstatymus negali būti laikoma komercine paslaptimi.

Valstybės paslaptis – Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo (Žin., 1999, Nr. 105-3019; 2004, Nr. 4-29) nustatyta tvarka įslaptinta politinė, karinė, žvalgybos, kontržvalgybos, teisėsaugos, mokslo ir technikos informacija, kurios praradimas arba neteisėtas atskleidimas gali sukelti grėsmę Lietuvos Respublikos suverenitetui, teritorijos vientisumui, gynybinei galiai, padaryti žalos valstybės interesams, sukelti pavojų žmogaus gyvybei.

Tarnybos paslaptis – Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka įslaptinta politinė, karinė, ekonominė, teisėsaugos, mokslo ir technikos informacija, kurios praradimas arba neteisėtas atskleidimas gali pakenkti valstybės ar jos institucijų interesams arba sudaryti prielaidas neteisėtam valstybės paslaptį sudarančios informacijos atskleidimui, sukelti pavojų žmogaus sveikatai.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme ir Lietuvos Respublikos pašto įstatyme.

 

II. KOMISIJOS VEIKLOS PRINCIPAI

 

6. Komisija, nagrinėdama ginčus, kilusius tarp teikėjų, atsižvelgia į:

6.1. vartotojų ir naudotojų interesus;

6.2. reguliavimo įpareigojimus ar apribojimus, taikomus bet kuriai iš ginčo šalių;

6.3. poreikį skatinti naujas pasiūlas rinkose, teikiančias vartotojams bei naudotojams platų elektroninių ryšių, pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų pasirinkimą;

6.4. techniškai ir komerciškai galimas reikalaujamo elektroninių ryšių tinklų sujungimo ar elektroninių ryšių infrastruktūros bendro naudojimo alternatyvas;

6.5. galimybių naudotis viešuoju pašto tinklu technines ir komercines alternatyvas;

6.6. poreikį užtikrinti vienodą paslaugų prieinamumą;

6.7. poreikį užtikrinti vienodo prieinamumo priemones;

6.8. poreikį palaikyti bendrųjų elektroninių ryšių tinklų integralumą ir paslaugų sąveiką;

6.9. reikalavimo pobūdį, atsižvelgiant į prieinamus išteklius tokiam reikalavimui patenkinti;

6.10. santykinę ginčo šalių padėtį rinkoje;

6.11. visuomenės interesus;

6.12. konkurencijos skatinimą;

6.13. poreikį palaikyti universaliąsias paslaugas;

6.14. Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 1 ir 2 straipsniuose nustatytus tikslus bei elektroninių ryšių veiklos reguliavimo principus;

6.15. Lietuvos Respublikos pašto įstatymo 1 ir 4 straipsniuose nustatytus tikslus bei pašto ir pasiuntinių veiklos reguliavimo principus;

6.16. Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso (Žin., 2002, Nr. 36-1340) 7, 8, 12, 13, 17 straipsniuose nurodytus proceso koncentracijos ir ekonomiškumo, kooperacijos, rungimosi, dispozityvumo, šalių procesinio lygiateisiškumo principus, kiek Taisyklės nenumato kitaip.

7. Komisija ginčą pagal ieškovo prašymą nagrinėja viešai, išskyrus atvejus, kai būtina apsaugoti valstybės, tarnybos ar komercines paslaptis arba užtikrinti ieškovo teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą.

 

III. KOMISIJOS SUDĖTIS, KOMISIJOS NARIŲ NUŠALINIMO PAGRINDAI IR TVARKA, KITO KOMISIJOS NARIO PASKYRIMAS

 

8. Nuolatinė Komisija sudaroma Tarnybos direktoriaus įsakymu iš 5 (penkių) narių, iš kurių yra skiriamas Komisijos pirmininkas ir Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisijos nariais skiriami Tarnybos valstybės tarnautojai.

9. Komisijos sekretoriumi (toliau – Sekretorius) Tarnybos direktoriaus įsakymu skiriamas Tarnybos valstybės tarnautojas. Jeigu Sekretorius negali dalyvauti Komisijos posėdyje, Komisijos pirmininkas bet kurioje ginčo nagrinėjimo stadijoje gali raštu pavesti kitam Tarnybos valstybės tarnautojui vykdyti Sekretoriaus funkcijas. Tarnybos valstybės tarnautojas, kuriam laikinai pavesta vykdyti Sekretoriaus funkcijas, turi visas Sekretoriaus teises ir pareigas.

10. Komisijos nariai ir Sekretorius prieš pradėdami darbą Komisijoje bei Taisyklių 58 punkte nustatyta tvarka Komisijos paskirtas pranešėjas (toliau – Pranešėjas) po jo paskyrimo turi pasirašyti Taisyklių priede nurodytą konfidencialumo pasižadėjimą.

11. Nušalinimai Komisijai gali būti reiškiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymo nuostatomis (Žin., 1997, Nr. 67-1659; 2000, Nr. 18-431).

12. Esant aplinkybėms, nurodytoms Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatyme, Komisijos pirmininkas ar narys privalo kreiptis į Tarnybos direktorių su prašymu nušalinti jį nuo ginčo nagrinėjimo. Tais pačiais pagrindais nušalinimą jiems gali pareikšti bet kuri iš ginčo šalių bei Tarnybos direktorius.

13. Nušalinimas turi būti motyvuotas ir pareikštas iki Komisijai priimant Taisyklių 63 ar 68 punktuose nurodytą procedūrinį sprendimą. Vėliau pareikšti nušalinimą galima tik tais atvejais, kai pareiškiantis nušalinimą asmuo apie nušalinimo pagrindą sužinojo po Taisyklių 63 ar 68 punktuose nurodyto procedūrinio sprendimo priėmimo.

14. Komisijos nario nušalinimo klausimą ne vėliau kaip kitą darbo dieną po prašymo nušalinti gavimo išsprendžia Tarnybos direktorius. Tarnybos direktorius, nusprendęs tenkinti prašymą nušalinti Komisijos narį, įsakymu pakeičia Komisijos narį kitu Tarnybos valstybės tarnautoju. Sprendimas dėl nušalinimo yra galutinis ir neskundžiamas.

 

IV. KOMISIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

15. Komisija turi teisę:

15.1. gauti iš ginčo šalių visą su ginčo nagrinėjimu susijusią informaciją, įskaitant ir finansinę, išlaikant konfidencialios informacijos konfidencialumą;

15.2. kviesti į posėdžius specialistus;

15.3. kviesti į posėdžius ginčo šalis ar jų atstovus;

15.4. ginčo šalių prašymu kviesti į posėdžius liudytojus, specialistus bei vertėjus;

15.5. pareikalauti, kad Pranešėjas ar specialistai pateiktų medžiagą, informaciją ar išvadas, reikalingas Komisijos sprendimui priimti. Komisijos reikalaujama medžiaga ar dokumentų kopijos turi būti jai pateiktos per Komisijos nustatytą terminą;

15.6. sujungti ginčus į vieną ginčą ir jį išnagrinėti, jeigu Komisijos žinioje yra keli vienarūšiai ginčai, kuriuose dalyvauja tos pačios ginčo šalys, arba keli ginčai pagal vieno ieškovo reikalavimus skirtingiems atsakovams ar pagal skirtingų ieškovų prašymus tam pačiam atsakovui, jeigu, Komisijos nuomone, sujungus ginčus, jie bus greičiau ir efektyviau išnagrinėti;

15.7. siūlyti ginčo šalims ginčą išspręsti taikos sutartimi;

15.8. gauti iš ginčo šalių, jų atstovų ir specialistų paaiškinimus dėl ginčo žodžiu, raštu ar kita forma;

15.9. gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių, organizacijų ar kitų asmenų ginčui nagrinėti reikalingą informaciją;

15.10. priimti procedūrinius sprendimus ir sprendimus;

15.11. atsisakyti priimti įrodymus, prašymus ir motyvus, jeigu jie galėjo būti pateikti anksčiau, o jų vėlesnis pateikimas užvilkins ginčo nagrinėjimą;

15.12. kreiptis į Tarnybos direktorių dėl ginčo nagrinėjimo termino pratęsimo;

15.13. nagrinėjant ginčą naudoti su ginčo sprendimu susijusią kitais tikslais Tarnyboje gautą informaciją;

15.14. konsultuotis su Europos elektroninių ryšių reguliuotojų institucija ir prašyti jos pateikti nuomonę dėl veiksmų, kurių turi būti imtasi ginčui išspręsti, kuomet ginčas kilęs tarp ūkio subjektų, teikiančių elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, esančių skirtingose Europos Sąjungos valstybėse narėse;

15.15. atlikti kitus veiksmus, reikalingus nagrinėjant ginčą.

16. Komisija privalo:

16.1. išnagrinėti ginčą nešališkai, objektyviai, laikydamasi Taisyklių 30 punkte terminų, ir priimti sprendimą;

16.2. neatskleisti valstybės, tarnybos ir komercinių paslapčių;

16.3. nesiimti jokių veiksmų tol, kol Europos elektroninių ryšių reguliuotojų institucija pateiks nuomonę dėl veiksmų, kurių turi būti imtasi ginčui išspręsti, kuomet ginčas kilęs tarp ūkio subjektų, teikiančių elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, esančių skirtingose Europos Sąjungos valstybėse narėse;

16.4. vykdyti kitas pareigas, kurias nustato Taisyklės.

 

V. GINČO ŠALIŲ, KITŲ SUINTERESUOTŲ ASMENŲ, DALYVAUJANČIŲ GINČO SPRENDIME, TEISĖS IR PAREIGOS

 

17. Ginčo šalys, kiti suinteresuoti asmenys, dalyvaujantys ginčo sprendime, turi teisę:

17.1. susipažinti su ginčo nagrinėjimo medžiaga, išskyrus medžiagą, kuri yra valstybės, tarnybos ar komercinė kitų ūkio subjektų paslaptis arba kurią atskleidus būtų pažeista fizinio asmens teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą, daryti išrašus ir nuorašus. Atsakovas visada turi teisę susipažinti su prašymo tekstu, o ieškovas visada turi teisę susipažinti su atsiliepimo tekstu;

17.2. teikti Komisijai įrodymus, paaiškinimus, argumentus ir samprotavimus, prašymus;

17.3. prieštarauti kitos šalies ar kitų suinteresuotų asmenų, dalyvaujančių ginčo nagrinėjime, prašymams, paaiškinimams, argumentams ir samprotavimams;

17.4. gauti Komisijos procedūrinių sprendimų ar sprendimų, priimtų nagrinėjant ginčą, nuorašus;

17.5. Komisijai leidus, kviestis savo iniciatyva ir sąskaita į posėdį specialistus ir vertėjus;

17.6. apskųsti Komisijos sprendimus;

17.7. naudotis kitomis teisėmis, kurias suteikia Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymas, Lietuvos Respublikos pašto įstatymas ir Taisyklės.

18. Ieškovas turi teisę pakeisti prašymo pagrindą arba dalyką pateikdamas Komisijai rašytinį pareiškimą. Ieškovas taip pat turi teisę raštu ar žodžiu atsisakyti prašymo. Rašytiniame pareiškime turi būti nurodyta, kad ieškovui yra žinomos prašymo atsisakymo pasekmės. Kai prašymo atsisakoma žodžiu, Komisijos pirmininkas išaiškina ieškovui prašymo atsisakymo pasekmes, o ieškovo žodinis pareiškimas įrašomas į posėdžio protokolą.

19. Atsakovas turi teisę raštu ar žodžiu pripažinti prašymą. Žodinis atsakovo pareiškimas pripažinti prašymą įrašomas į posėdžio protokolą.

20. Ginčo šalys gali užbaigti ginčo nagrinėjimą taikos sutartimi, kuri turi būti Komisijos patvirtinta.

21. Ginčo šalys ir kiti suinteresuoti asmenys, dalyvaujantys ginčo nagrinėjime, privalo naudotis savo teisėmis sąžiningai.

22. Komisijai pareikalavus ir per jos nustatytą terminą ginčo šalys privalo pateikti dokumento be komercinių paslapčių išrašą, kuris įtraukiamas į ginčo bylą.

23. Ginčo šalys, kiti suinteresuoti asmenys, dalyvaujantys ginčo sprendime, teikdami Komisijai prašymus, įrodymus, paaiškinimus, argumentus ir samprotavimus ir kitą su ginčo sprendimu susijusią informaciją, turi nurodyti, kuri informacija yra konfidenciali ir negali būti viešinama. Komisija gali nepripažinti ginčo šalių, kitų suinteresuotų asmenų, dalyvaujančių ginčo sprendime, nurodytos informacijos konfidencialia, jeigu Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymas, Lietuvos Respublikos pašto įstatymas ar kiti Lietuvos Respublikos teisės aktai numato, kad tokia informacija negali būti laikoma konfidencialia. Jeigu Komisija atsisako pripažinti ginčo šalių, kitų suinteresuotų asmenų, dalyvaujančių ginčo sprendime, nurodytą informaciją konfidencialia, apie tai ji per 5 darbo dienas informuoja informaciją pateikusią ginčo šalį, kitus asmenis, dalyvaujančius ginčo sprendime.

24. Ginčo šalys, kiti suinteresuoti asmenys, dalyvaujantys ginčo nagrinėjime, norėdami susipažinti su ginčo nagrinėjimo medžiaga, turi pateikti Tarnybai asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir įgaliojimą, patvirtinantį asmens teisę atstovauti ginčo šaliai, bei pasirašyti išduodamos susipažinti ginčų nagrinėjimo medžiagos apskaitos žurnale. Susipažįstantis su ginčo nagrinėjimo medžiaga asmuo privalo elgtis rūpestingai ir atsargiai. Draudžiama išsinešti medžiagą iš susipažinimui skirtos patalpos, perduoti medžiagą susipažinti neįgaliotiems asmenims, lankstyti lapus, rašyti pastabas, braukyti, plėšyti ar kitaip gadinti ginčo nagrinėjimo medžiagos dokumentus. Susipažinus ginčo nagrinėjimo medžiaga turi būti grąžinta Sekretoriui, kuris patikrina medžiagą ir užpildo išduodamos susipažinti ginčų nagrinėjimo medžiagos apskaitos žurnalą.

 

VI. PRAŠYMO PATEIKIMAS, PRIĖMIMAS IR GINČO NAGRINĖJIMO TERMINAI

 

25. Teikėjas turi teisę pateikti Tarnybai prašymą dėl ginčo, kilusio dėl Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo arba Lietuvos Respublikos pašto įstatymo reglamentuotų visuomeninių santykių, sprendimo.

26. Ieškovas, pateikdamas Tarnybai prašymą, kad ši išspręstų ginčą (įskaitant ir tuos atvejus, kai prašoma atnaujinti ginčo nagrinėjimą), Tarnybai už ginčo nagrinėjimą privalo sumokėti atitinkamą ginčo nagrinėjimo užmokestį, nustatytą Užmokesčių už Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos suteiktas paslaugas ir atliktus darbus tarifuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. balandžio 7  d. įsakymu Nr. 1V-367 (Žin., 2011, Nr. 45-2148).

27. Prašymas laikomas pateiktu tą dieną, kai jis registruojamas Tarnyboje.

28. Komisijos pirmininkas per 3 darbo dienas nuo prašymo pateikimo dienos sušaukia posėdį, kuriame Komisija prašymą priima arba atsisako jį priimti.

29. Jeigu ieškovas kartu su prašymu nepateikė Taisyklių 32–34 punktuose nurodytų dokumentų arba pateikė dokumentus, kurie neatitinka Taisyklių 31, 32 ir 35 punktuose nustatytų reikalavimų, ar nesumokėjo atitinkamo ginčo nagrinėjimo užmokesčio, nurodyto Taisyklių 26 punkte, Komisija priima prašymą bei procedūriniu sprendimu nustato ieškovui terminą trūkumams pašalinti. Jeigu ieškovas per Komisijos nustatytą terminą pašalina trūkumus, prašymas laikomas paduotu pradinio jo pateikimo Tarnybai dieną.

30. Komisija privalo išnagrinėti prašymą ir priimti sprendimą ne vėliau kaip per 4 (keturis) mėnesius nuo prašymo jai pateikimo dienos. Šiuos terminus turi teisę motyvuotai pratęsti Tarnybos direktorius, kai dėl išimtinių aplinkybių (pavyzdžiui, daug įrodymų, sudėtingos ginčo aplinkybės) ginčui nagrinėti reikia ilgesnio laiko.

 

VII. PRAŠYMO FORMA IR TURINYS

 

31. Tarnybai pateikiamame prašyme turi būti nurodyta:

31.1. Komisijos, kuriai prašymas paduodamas, pavadinimas;

31.2. ieškovo pavadinimas, adresas, vardas, pavardė, juridinio asmens kodas, taip pat atstovo (jeigu prašymą paduoda atstovas) pavadinimas, adresas, vardas, pavardė, juridinio asmens kodas (tuo atveju, jei ieškovas yra juridinių asmenų junginys, juridinio asmens kodą turi nurodyti kiekvienas juridinis asmuo, esantis junginio sudėtyje);

31.3. atsakovo pavadinimas, adresas, vardas, pavardė, juridinio asmens kodas (tuo atveju, jei atsakovas yra juridinių asmenų junginys, juridinio asmens kodą turi nurodyti kiekvienas juridinis asmuo, esantis junginio sudėtyje);

31.4. aplinkybės, kuriomis ieškovas pagrindžia savo reikalavimą, ir įrodymai, patvirtinantys ieškovo išdėstytas aplinkybes, liudytojų vardai, pavardės, gyvenamosios vietos ir kitų įrodymų buvimo vieta;

31.5. ieškovo reikalavimas;

31.6. ieškovo patvirtinimas, kad teismas ar arbitražas nėra priėmę sprendimo dėl ginčo tarp tų pačių ginčo šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;

31.7. pridedamų prie prašymo dokumentų sąrašas.

32. Prašymą pasirašo ieškovas arba jo atstovas. Prie atstovo paduodamo prašymo turi būti pridedamas įgaliojimas.

33. Prie prašymo turi būti pridedami įrodymai, kuriais ieškovas grindžia savo reikalavimus.

34. Popierine forma teikiamo prašymo ir (ar) jo priedų egzempliorių Tarnybai turi būti pateikta tiek, kad juos būtų galima įteikti atsakovui, kiekvienam Komisijos nariui ir liktų originalus egzempliorius Tarnyboje.

35. Prašymas, jo priedai bei kiti dokumentai, teikiami Taisyklių nustatyta tvarka, turi atitikti Dokumentų teikimo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1V-292 (Žin., 2004, Nr. 141-5171; 2005, Nr. 73-2675), reikalavimus.

 

VIII. ATSISAKYMAS PRIIMTI PRAŠYMĄ

 

36. Komisija atsisako priimti prašymą nagrinėti ginčą, jeigu:

36.1. ji nėra kompetentinga tokį ginčą nagrinėti;

36.2. yra įsigaliojęs Tarnybos, teismo ar arbitražo sprendimas, priimtas dėl ginčo tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu, arba Tarnybos sprendimas ar teismo nutartis priimti ieškovo pateiktą prašymo nagrinėti ginčą atsisakymą ar patvirtinti šalių taikos sutartį;

36.3. Tarnyba ar teismas nagrinėja ginčą tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;

36.4. šalys yra sudariusios susitarimą perduoti tą ginčą spręsti arbitražui ir atsakovas prieštarauja, kad ginčas būtų nagrinėjamas Tarnyboje, bei reikalauja laikytis arbitražinio susitarimo, išskyrus ginčus, kurie pagal įstatymus negali būti nagrinėjami arbitraže;

36.5. ieškovo vardu prašymą nagrinėti ginčą padavė neįgaliotas asmuo.

 

IX. LAIKINOSIOS APSAUGOS PRIEMONĖS

 

37. Komisija bet kurios ginčo šalies, taip pat savo iniciatyva gali imtis Taisyklių 39 punkte nurodytų laikinųjų apsaugos priemonių, jeigu jų nesiėmus Komisijos sprendimą dėl Komisijai pateikto prašymo išspręsti ginčą įvykdyti gali tapti sunkiau arba to padaryti bus nebeįmanoma.

38. Laikinosios apsaugos priemonės gali būti taikomos, pakeičiamos ir (ar) panaikinamos bet kurioje ginčo sprendimo stadijoje šiame skyriuje nustatyta tvarka.

39. Komisija gali taikyti šias laikinąsias apsaugos priemones:

39.1. nustatyti įpareigojimą susilaikyti nuo tam tikrų veiksmų atlikimo;

39.2. nustatyti įpareigojimą atlikti tam tikrus veiksmus.

40. Komisija vienu metu gali pritaikyti kelias laikinąsias apsaugos priemones.

41. Komisija gali bet kurios ginčo šalies ar kitų suinteresuotų ūkio subjektų ar asmenų pagrįstu prašymu, taip pat savo iniciatyva pakeisti vieną laikinąją apsaugos priemonę kita.

42. Laikinosios apsaugos priemonės parenkamos ir (ar) pakeičiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso 145 straipsnio 2 dalyje nurodytu ekonomiškumo principu.

43. Komisija, gavusi bet kurios ginčo šalies prašymą dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, pakeitimo ir (ar) panaikinimo, taip pat tuo atveju, jeigu Komisija ketina taikyti, pakeisti ir (ar) panaikinti laikinąsias apsaugos priemones savo iniciatyva, apie tokį prašymą ar apie tokį savo ketinimą privalo pranešti ginčo šalims ar kitiems suinteresuotiems asmenims, dalyvaujantiems ginčo sprendime, kurie dėl tokio prašymo turi teisę pareikšti prieštaravimus.

44. Prašymą dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, pakeitimo ir (ar) panaikinimo Komisija išnagrinėja ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo jo gavimo Tarnyboje. Jeigu prašymas dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo yra pateikiamas kartu su Taisyklių 25 punkte nurodytu prašymu, tokį prašymą dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo Komisija išnagrinėja ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo prašymo išspręsti ginčą priėmimo dienos pagal Taisyklių 28 punktą. Apie prašymo dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, pakeitimo ir (ar) panaikinimo nagrinėjimą yra pranešama atsakovui. Laikinosios apsaugos priemonės gali būti taikomos ir (ar) pakeičiamos nepranešus atsakovui tik išimtiniais atvejais, kai yra reali grėsmė, jog toks pranešimas sutrukdys laikinųjų apsaugos priemonių taikymą arba padarys jų taikymą nebeįmanomą.

45. Komisija prašymą dėl laikinųjų apsaugos priemonių nagrinėja rašytinio proceso tvarka.

46. Dėl laikinųjų apsaugos priemonių Komisija priima motyvuotą procedūrinį sprendimą, įforminamą atskiru dokumentu, kuriame turi būti nurodoma:

46.1. procedūrinio sprendimo priėmimo data ir vieta;

46.2. Komisijos, priėmusios procedūrinį sprendimą, pavadinimas ir Komisijos narių vardai, pavardės;

46.3. procedūrinio sprendimo priėmimo motyvai ir laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, pakeitimo ir (ar) panaikinimo pagrindas;

46.4. asmens, kuriam taikomos, pakeičiamos ir (ar) panaikinamos laikinosios apsaugos priemonės, pavadinimas, adresas, vardas, pavardė, juridinio asmens kodas (tuo atveju, jei asmuo yra juridinių asmenų junginys, juridinio asmens kodą turi nurodyti kiekvienas juridinis asmuo, esantis junginio sudėtyje);

46.5. asmens, kurio reikalavimų įvykdymui užtikrinti taikomos ir (ar) pakeičiamos laikinosios apsaugos priemonės, pavadinimas, adresas, vardas, pavardė, juridinio asmens kodas (tuo atveju, jei ūkio subjektas yra juridinių asmenų junginys, juridinio asmens kodą turi nurodyti kiekvienas juridinis asmuo, esantis junginio sudėtyje);

46.6. taikomos, pakeičiamos ir (ar) panaikinamos laikinosios apsaugos priemonės apibūdinimas;

46.7. laikinosios apsaugos priemonės taikymo, pakeitimo ir (ar) panaikinimo mastas, įvykdymo būdai;

46.8. kiti su taikoma ir (ar) pakeičiama laikinąja apsaugos priemone susiję teisių apribojimai, jeigu jie taikomi;

46.9. procedūrinio sprendimo vykdymo tvarka;

46.10. procedūrinio sprendimo apskundimo tvarka.

47. Procedūrinis sprendimas dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, pakeitimo ir (ar) panaikinimo įsigalioja nuo jo priėmimo momento. Apie procedūrinio sprendimo priėmimą ne vėliau kaip per tris darbo dienas Sekretorius praneša asmeniui, kuriam taikoma, pakeičiama ir (ar) panaikinama laikinoji apsaugos priemonė, ir jam išaiškinama atsakomybė už nustatytų apribojimų pažeidimą.

48. Komisija, taikydama ir (ar) pakeisdama laikinąsias apsaugos priemones, gali pareikalauti, kad ieškovas ar kitas prašymą taikyti ir (ar) pakeisti laikinąsias apsaugos priemones padavęs asmuo pateiktų atsakovo nuostolių, galinčių atsirasti dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo ir (ar) pakeitimo, atlyginimo užtikrinimą, kuriuo taip pat gali būti ir banko garantija.

49. Jeigu asmuo, kuris turi įmokėti pinigus arba pateikti banko garantiją, to nepadaro per Komisijos nustatytą terminą, laikinosios apsaugos priemonės panaikinamos arba nepakeičiamos.

50. Taisyklių 109 punkte nustatyta tvarka Tarnybos direktoriui patvirtinus Komisijos sprendimą, kuriuo ginčas išsprendžiamas atsakovo naudai, atsakovas turi teisę pateikti Komisijai prašymą ir reikalauti, kad ieškovas atlygintų nuostolius, kuriuos jam padarė ieškovo prašymu taikytos laikinosios apsaugos priemonės.

51. Laikinosios apsaugos priemonės galioja iki Komisijos sprendimo dėl ginčo įsigaliojimo, išskyrus, kai jas Komisija bet kurios ginčo šalies ar kitų suinteresuotų asmenų, dalyvaujančių ginčo sprendime, prašymu, taip pat savo iniciatyva panaikina ar pakeičia anksčiau.

52. Komisijos procedūrinis sprendimas dėl laikinųjų apsaugos priemonių per 7 dienas nuo tokio procedūrinio sprendimo įteikimo asmeniui dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos teismui. Skundo padavimas teismui nesustabdo ginčo nagrinėjimo Komisijoje. Skundas teismui pateikiamas ir nagrinėjamas Taisyklių 121 punkto nustatyta tvarka.

 

X. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

53. Komisija ginčus nagrinėja rašytinės procedūros tvarka, išskyrus Taisyklių 68 punkte nurodyto procedūrinio sprendimo priėmimo atveju.

54. Komisija savo iniciatyva ar bet kurios iš ginčo šalių ar kitų suinteresuotų asmenų, dalyvaujančių ginčo sprendime, prašymu gali nuspręsti ginčą nagrinėti žodinio ginčo nagrinėjimo posėdžio metu. Dėl ginčo nagrinėjimo žodiniame ginčo nagrinėjimo posėdyje Komisija nusprendžia rašytinės procedūros tvarka.

55. Komisija, nagrinėdama ginčą, priima:

55.1. procedūrinius sprendimus. Procedūriniai sprendimai priimami atskirais klausimais, kuriais nesprendžiamas ginčas iš esmės. Komisijos procedūriniai sprendimai įrašomi į Komisijos posėdžio protokolą, išskyrus Taisyklių 46 punkte nurodyto procedūrinio sprendimo priėmimo atveju;

55.2. sprendimus. Sprendimas priimamas nutraukus ginčo nagrinėjimą arba jį išsprendus iš esmės.

56. Komisija priima procedūrinius sprendimus ar sprendimus posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių paprasta balsų dauguma. Nė vienas iš Komisijos narių neturi teisės susilaikyti nuo balsavimo. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Tuo atveju, kai Komisijos narys nesutinka su Komisijos procedūriniu sprendimu ar sprendimu, jis turi teisę raštu pareikšti atskirąją nuomonę.

57. Komisijos posėdžiai vyksta Tarnybos paskirtose patalpose. Komisijos posėdis yra teisėtas ir Komisija gali priimti procedūrinius sprendimus ar sprendimus, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė visų Komisijos narių. Komisijos nariai gali dalyvauti Komisijos posėdžiuose bet kurioje ginčo nagrinėjimo stadijoje nepaisant to, ar jie dalyvavo ankstesnėse atitinkamo ginčo nagrinėjimo stadijose.

 


XI. PASIRUOŠIMAS GINČO NAGRINĖJIMUI

 

58. Komisija, priėmusi nagrinėti prašymą, atsižvelgdama į ginčo pobūdį bei Tarnybos struktūriniams padaliniams priskirtos veiklos sritį, savo procedūriniu sprendimu iš Tarnybos atitinkamų struktūrinių padalinių vadovų, ne Komisijos narių, paskiria Pranešėją, kuriam perduoda ieškovo prašymą bei paveda per Komisijos nustatytą terminą surinkti iš ginčo šalių paaiškinimus, dokumentus, ištirti ginčo medžiagą.

59. Pranešėjas, vykdydamas Komisijos pavedimus, turi teisę:

59.1. duoti pavedimus Sekretoriui;

59.2. esant reikalui, pasitelkti specialistus, kad jie pagal savo kompetenciją pateiktų išvadas dėl ginčo;

59.3. gauti raštu iš ginčo šalių, jų atstovų ir specialistų paaiškinimus dėl ginčo;

59.4. gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių, organizacijų ar kitų asmenų ginčui nagrinėti reikalingą informaciją.

60. Pranešėjas, gavęs prašymą, paveda Sekretoriui išsiųsti prašymą su priedais atsakovui ir nurodyti jam per 10 darbo dienų pateikti savo motyvuotus paaiškinimus. Atsakovas pateikia paaiškinimus į ieškovo prašymą pagal Taisyklių VII skyriaus nustatytą tvarką prašymui pateikti. Sekretorius atsakovo paaiškinimus išsiunčia ieškovui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų gavimo dienos.

61. Pranešėjas, baigęs tirti ginčo medžiagą, pateikia Komisijai išvadas. Išvadose turi būti nurodyta:

61.1. ginčo esmė ir surinktos ginčo medžiagos analizė;

61.2. siūlymas, ar tikslinga nagrinėti ginčą žodinio ginčo nagrinėjimo posėdžio metu. Jei yra siūloma nagrinėti ginčą žodinio ginčo nagrinėjimo posėdžio metu, Pranešėjas turi nurodyti kviestinių į posėdį asmenų sąrašą.

62. Prie išvados Pranešėjas turi pridėti siūlomo Komisijos sprendimo projektą. Šis reikalavimas netaikomas tuo atveju, jei Pranešėjas siūlo nagrinėti ginčą žodinio ginčo nagrinėjimo posėdžio metu. Tuo atveju, jei Pranešėjas išvadose siūlo nagrinėti ginčą žodinio ginčo nagrinėjimo posėdžio metu, Pranešėjas pateikia Komisijai siūlomą ginčo sprendimo projektą per 5 darbo dienas nuo paskutinio posėdžio dienos. Komisija turi teisę pareikšti pastabas Pranešėjo pateiktai išvadai ir (ar) siūlomam Komisijos sprendimo projektui, į kurias Pranešėjas privalo atsižvelgti bei pateikti Komisijai atitinkamai pataisytą išvadą ir (ar) siūlomą Komisijos sprendimo projektą per Komisijos nustatytą terminą.

 

XII. GINČO NAGRINĖJIMAS RAŠYTINĖS PROCEDŪROS TVARKA

 

63. Pasibaigus Taisyklių 58 punkte nurodytam terminui, Komisija priima procedūrinį sprendimą dėl ginčo nagrinėjimo rašytinės procedūros tvarka.

64. Posėdžiui pirmininkauja Komisijos pirmininkas, o jo nesant – pirmininko pavaduotojas.

65. Komisijos narys, negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, suderinęs su Tarnybos direktoriumi, turi teisę raštu įgalioti kitą Tarnybos valstybės tarnautoją dalyvauti tame posėdyje bet kurioje ginčo nagrinėjimo stadijoje.

66. Pagal Taisyklių 65 punktą įgaliotas Tarnybos valstybės tarnautojas turi visas Komisijos nario teises ir pareigas bei gali dalyvauti Komisijai nagrinėjant ginčą bet kurioje ginčo nagrinėjimo stadijoje.

67. Posėdyje Pranešėjas pristato visą su ginču susijusią bei ginčo šalių pateiktą medžiagą.

68. Jeigu Komisija mano, kad ginčas gali būti geriau išnagrinėtas žodinio ginčo nagrinėjimo posėdžio metu, arba yra pateiktas Taisyklių 61.2 punkte nustatyta tvarka Pranešėjo siūlymas ar bet kurios iš ginčo šalių ar kitų suinteresuotų asmenų, dalyvaujančių ginčo sprendime, prašymas ginčą nagrinėti žodinio ginčo nagrinėjimo posėdžio metu, Komisija gali priimti procedūrinį sprendimą ginčą nagrinėti žodiniame ginčo nagrinėjimo posėdyje.

69. Komisijai priėmus procedūrinį sprendimą ginčą nagrinėti žodinio ginčo nagrinėjimo posėdyje, Komisija:

69.1. nutaria, kurie asmenys, išskyrus ginčo šalis ir jų atstovus, turi dalyvauti ginčo žodinio nagrinėjimo posėdyje;

69.2. nustato žodinio ginčo nagrinėjimo posėdžio datą, laiką ir įpareigoja Sekretorių informuoti ginčo šalis bei kitus asmenis apie žodinio ginčo nagrinėjimo posėdžio datą, laiką ir vietą.

70. Komisijai nepriėmus procedūrinio sprendimo ginčą nagrinėti žodinio ginčo nagrinėjimo posėdyje, posėdis toliau vyksta pagal šio skyriaus nuostatas.

71. Komisija posėdyje sprendžia šiuos klausimus:

71.1. priima arba atsisako priimti prašymus;

71.2. svarsto, ar prašymui nagrinėti reikia papildomos medžiagos;

71.3. svarsto, ar reikia specialistų išvados;

71.4. nagrinėja ieškovo ir atsakovo prašymus;

71.5. svarsto Pranešėjo pateiktą išvadą;

71.6. priima procedūrinius sprendimus;

71.7. išnagrinėjusi ginčą iš esmės priima sprendimą.

72. Komisija, nagrinėdama ginčą posėdyje, gali priimti sprendimą nutraukti ginčo nagrinėjimą, jeigu:

72.1. nagrinėjant ginčą paaiškėja Taisyklių 36.1 ir 36.2 punktuose nurodytos aplinkybės;

72.2. ieškovas atsisakė prašymo nagrinėti ginčą ir Komisija jį patvirtino;

72.3. teismas nagrinėja ginčą tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;

72.4. šalys sudarė taikos sutartį ir Komisija ją patvirtino. Šiuo atveju taikos sutartis laikoma vykdytinu Komisijos sprendimu.

73. Komisijai nutraukus ginčo nagrinėjimą, vėl kreiptis į Komisiją dėl ginčo tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu neleidžiama.

74. Komisija palieka prašymą nenagrinėtą, jeigu:

74.1. nagrinėjant ginčą paaiškėjo Taisyklių 36.4 ir 36.5 punktuose nurodytos aplinkybės;

74.2. Komisija nagrinėja ginčą tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;

74.3. prašymas nagrinėti ginčą yra su trūkumais, tarp jų nesumokėtas Taisyklių 26 punkte nurodytas užmokestis ar nepateikti duomenys, patvirtinantys atitinkamo užmokesčio sumokėjimą, ir ieškovas per Tarnybos nustatytą terminą šių trūkumų nepašalina.

75. Komisija sustabdo ginčo nagrinėjimą, jeigu:

75.1. pasibaigė viena iš ginčo šalių (sustabdoma, kol bus perimtos pasibaigusios ginčo šalies teisės ir pareigos arba paaiškės aplinkybės, dėl kurių teisės ir pareigos nebuvo perimtos). Jei tokiu atveju įmanoma išskirti reikalavimus, nesusijusius su pasibaigusia ginčo šalimi, Komisija toliau atskirai nagrinėja ginčą dėl reikalavimų, nesusijusių su pasibaigusia ginčo šalimi;

75.2. Komisijoje nagrinėjamas kitas ginčas ar teisme nagrinėjama kita byla, kurios neišnagrinėjus negalima nagrinėti ginčo, kurio nagrinėjimas sustabdomas.

76. Jeigu ginčas sudėtingas ir per vieną posėdį jo išnagrinėti negalima, Komisijos pirmininkas gali nustatyti rengti keletą posėdžių.

77. Posėdžio metu Sekretorius rašo posėdžio protokolą.

78. Posėdžio protokole turi būti nurodyta:

78.1. posėdžio vieta ir data, jo pradžios ir pabaigos laikas;

78.2. posėdžio dalyvių vardai bei pavardės, darbovietė bei pareigos;

78.3. informacija apie posėdyje turinčių dalyvauti asmenų neatvykimo priežastis;

78.4. kvorumo buvimas;

78.5. posėdžio darbotvarkė;

78.6. prašymo esmė;

78.7. ieškovo reikalavimai;

78.8. jeigu posėdis atidedamas – jo atidėjimo priežastys;

78.9. posėdžio pirmininko, Komisijos narių, Pranešėjo, kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų pareiškimai, paaiškinimai, nuomonės, išvados ir pasiūlymai dėl svarstomų posėdyje klausimų;

78.10. balsavimo rezultatai svarstomu klausimu;

78.11. Komisijos priimtas sprendimas svarstomu klausimu.

79. Prie posėdžio protokolo turi būti pridedamas posėdžio dalyvių sąrašas.

80. Posėdyje dalyvaujančių asmenų reikalavimu į posėdžio protokolą turi būti įrašoma jų pareikalauta informacija. Visi pakeitimai, papildymai posėdžio protokole turi būti aptarti.

81. Posėdžio protokolą pasirašo Sekretorius ir posėdžio pirmininkas.

82. Posėdžio protokolas turi būti surašytas ir pasirašytas ne vėliau kaip per penkias darbo dienas nuo posėdžio dienos.

83. Dalyvavę posėdyje Komisijos nariai turi teisę pareikšti pastabų dėl posėdžio protokolo per tris darbo dienas nuo posėdžio protokolo pasirašymo dienos.

84. Pastabos dėl posėdžio protokolo pridedamos prie posėdžio protokolo ir nurodoma, ar posėdžio protokolą pasirašę asmenys su jomis sutinka, ar nesutinka.

85. Posėdyje dalyvavę ar turėję teisę dalyvauti asmenys turi teisę neatlygintinai gauti posėdžio protokolo kopiją.

86. Sekretorius registruoja posėdžių protokolus posėdžių protokolų registravimo žurnale.

87. Posėdžių protokolai turi būti saugomi ne mažiau kaip dešimt metų.

 

XIII. GINČO NAGRINĖJIMAS ŽODINIO GINČO NAGRINĖJIMO POSĖDYJE

 

88. Komisijai nagrinėjant ginčą žodinio ginčo nagrinėjimo posėdyje procesas vyksta pagal šio skyriaus nuostatas bei mutatis mutandis taikant Taisyklių 64–67 ir 72–87 punktų nuostatas.

89. Apie posėdžio datą, laiką ir vietą ginčo šalims arba jų atstovams ir kitiems asmenims, kviečiamiems dalyvauti nagrinėjant ginčą, bei Komisijos nariams praneša Sekretorius ne vėliau kaip prieš penkias darbo dienas iki planuojamo posėdžio dienos. Informacija apie posėdžio sušaukimą pridedama prie žodinio ginčo nagrinėjimo posėdžio protokolo.

90. Ginčo šalių ar kitų suinteresuotų ūkio subjektų ar asmenų neatvykimas į posėdį, jeigu jiems buvo pranešta apie posėdžio datą, laiką ir vietą, nėra kliūtis nagrinėti ginčą ir priimti sprendimą.

91. Posėdyje ginčai tarp šalių sprendžiami viešai. Komisijos iniciatyva ar ginčo šalių prašymu Komisija procedūriniu sprendimu gali paskelbti ginčo nagrinėjimą uždaru, kai Komisija siekia apsaugoti valstybės, tarnybos ar komercines paslaptis arba užtikrinti asmens teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą. Uždarame posėdyje, be Komisijos narių, Pranešėjo ir Sekretoriaus, gali dalyvauti tik ginčo šalys ar jų atstovai, taip pat specialistai, ekspertai bei vertėjai, pasirašę konfidencialumo pasižadėjimą.

92. Ginčo nagrinėjimas posėdyje vyksta lietuvių kalba.

93. Posėdžio pirmininkas:

93.1. skelbia posėdžio pradžią;

93.2. nustato į posėdį atvykusių asmenų, dalyvaujančių nagrinėjant ginčą, tapatybę, patikrina atstovų įgaliojimus;

93.3. suteikia asmenims, dalyvaujantiems nagrinėjant ginčą, teisę pareikšti savo nuomonę, užduoda jiems klausimų;

93.4. įspėja, o kai nepaisoma įspėjimo, nutraukia asmens, dalyvaujančio nagrinėjant ginčą, kalbą, jeigu tai nesusiję su ginčo nagrinėjimu;

93.5. įspėja, o kai nepaisoma įspėjimo, pašalina iš posėdžio salės asmenį, pažeidžiantį posėdžio tvarką;

93.6. skelbia posėdžio pertraukas;

93.7. pasirašo posėdžio protokolą;

93.8. skelbia posėdžio pabaigą;

93.9. skelbia sprendimą.

94. Posėdžio dalyviai yra:

94.1. ieškovas;

94.2. atsakovas;

94.3. suinteresuotas asmuo;

94.4. ginčo šalių atstovai;

94.5. Pranešėjas;

94.6. liudytojai, ekspertai, specialistai bei vertėjai.

95. Posėdžio pirmininkas pradeda posėdį paskelbdamas, koks ginčas nagrinėjamas, kas atvyko į posėdį. Posėdžio pirmininkas nustato atvykusiųjų tapatybę, patikrina atstovų įgaliojimus.

96. Jei kas nors iš šalių (jų atstovų) neatvyksta, posėdžio Sekretorius informuoja, ar jiems buvo tinkamai pranešta apie posėdžio vietą ir laiką, o Komisija nusprendžia, ar galima be jų nagrinėti ginčą.

97. Posėdžio pirmininkas paskelbia Komisijos sudėtį, praneša, kas yra posėdžio Sekretorius ir Pranešėjas.

98. Pirmininkaujantis išaiškina ginčo šalims jų teises ir pareigas, paklausia, ar ginčo šalys turi prašymų, susijusių su nagrinėjamu ginču, ir ar nenori pareikšti nušalinimų Komisijos nariams Taisyklių 11 punkte nurodytu pagrindu.

99. Ginčo nagrinėjimas posėdyje pradedamas pirmininkaujančio pranešimu apie ginčą. Po to posėdžio pirmininkas paklausia, ar ieškovas palaiko savo reikalavimus, ar atsakovas pripažįsta ieškovo reikalavimus ir ar nenori šalys baigti ginčą taikos sutartimi.

100. Komisija išklauso ieškovo, po to atsakovo paaiškinimus. Dalyvaujantys byloje asmenys turi teisę užduoti vienas kitam klausimus. Kiekvienai šaliai turi būti suteikiama galimybė pareikšti savo nuomonę dėl kiekvieno kitos šalies pareiškimo. Po to, kai pasisakė ginčo šalys, jie gali pasisakyti ir antrą kartą dėl to, kas pasakyta ginčuose. Paskutinės replikos teisė visada priklauso atsakovui ir jo atstovui.

101. Ištyrus ginčo esmę, posėdžio pirmininkas paskelbia prašymo nagrinėjimą baigtu ir praneša terminą, per kurį Komisija priims sprendimą.

102. Jeigu ginčas sudėtingas ir per vieną posėdį jo išnagrinėti negalima, posėdžio pirmininkas gali nustatyti rengti keletą posėdžių.

 

XIV. SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

103. Komisija sprendimą priima posėdyje rašytinės procedūros tvarka. Sprendimo priėmimo metu posėdyje gali būti tik Komisijos nariai, nagrinėję ginčą, Pranešėjas ir Sekretorius. Komisija priima motyvuotą sprendimą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paskutinio posėdžio dienos.

104. Sprendimą surašo konkrečiam ginčui ištirti paskirtas Pranešėjas.

105. Sprendimas įforminamas atskiru dokumentu. Sprendimas išdėstomas raštu ir pasirašomas ginčą nagrinėjusių Komisijos pirmininko ir narių.

106. Sprendime nurodoma:

106.1. sprendimo priėmimo data ir vieta;

106.2. sprendimą priėmusių Komisijos narių vardai ir pavardės;

106.3. ginčo šalių bei jų atstovų pavadinimai, juridinių asmenų kodai, vardai, pavardės, adresai;

106.4. ieškovo reikalavimai;

106.5. šalių, jų atstovų, dalyvaujančių nagrinėjant prašymą, paaiškinimai;

106.6. nustatytos faktinės aplinkybės;

106.7. aplinkybės, kuriomis grindžiamas Komisijos sprendimas;

106.8. teisės aktai, kuriais Komisija vadovavosi priimdama sprendimą;

106.9. Komisijos sprendimas;

106.10. ginčo šalių teisė apskųsti Komisijos sprendimą teismui.

107. Tarnybos sprendimas dėl ginčo yra viešas, kiek tai nepažeidžia valstybės, tarnybos, komercinės paslapties ar fizinio asmens privataus gyvenimo apsaugos. Ginčo šalys ir kiti suinteresuoti asmenys, dalyvavę ginčo sprendime, gavę Tarnybos sprendimą ir manydami, kad jame nurodoma informacija yra konfidenciali, per 10 darbo dienų turi pateikti Tarnybai dokumentą, kuriame turi būti nurodyta, kuri informacija, išdėstyta sprendimo tekste, yra konfidenciali ir negali būti viešinama. Sprendimo tekste išdėstytos teisės aiškinimo taisyklės visais atvejais yra viešos. Tarnyba gali nepripažinti ginčo šalių ir kitų suinteresuotų asmenų, dalyvavusių ginčo sprendime, nurodytos informacijos konfidencialia, jeigu Lietuvos Respublikos teisės aktai numato, kad tokia informacija negali būti konfidenciali. Jeigu Tarnyba atsisako pripažinti ginčo šalių ir kitų suinteresuotų asmenų, dalyvavusių ginčo sprendime, nurodytos informacijos konfidencialia, apie tai ji per 5 darbo dienas informuoja informaciją pateikusią ginčo šalį, kitus suinteresuotus asmenis, dalyvavusius ginčo sprendime.

108. Sprendimą ir visą su ginčo nagrinėjimu susijusią medžiagą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po sprendimo priėmimo Komisijos pirmininkas perduoda Tarnybos direktoriui.

109. Tarnybos direktorius įsakymu tvirtina Komisijos sprendimą arba motyvuotai atsisako jį tvirtinti, grąžindamas ginčą papildomam nagrinėjimui.

110. Sekretorius Komisijos sprendimą išsiunčia ginčo šalims ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo patvirtinimo dienos. Kai sprendimo įgyvendinimas susijęs su kitų valstybės ar savivaldybių institucijų veikla, apie sprendimą informuojama ir suinteresuota valstybės ar savivaldybės institucija.

111. Įsigaliojęs Tarnybos sprendimas yra privalomas ginčo šalims.

112. Kol sprendimas neįvykdytas, Tarnyba gali savo iniciatyva ar ginčo šalių prašymu ištaisyti sprendime aptiktus rašymo apsirikimus ar aiškias aritmetines klaidas. Ištaisymų klausimas sprendžiamas nepranešus ginčo šalims Tarnybos direktoriui priimant dėl to sprendimą. Tarnybos direktoriaus sprendimas dėl rašymo apsirikimų ar aiškių aritmetinių klaidų ištaisymo ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo priėmimo dienos siunčiamas ginčo šalims.

113. Išnagrinėtų ginčų bylos saugomos Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.

 

XV. IŠLAIDŲ PASKIRSTYMAS ŠALIMS

 

114. Komisijai patenkinus ieškovo prašymą visiškai ar iš dalies, ieškovo prašymu sprendimu, kuriuo tenkinamas prašymas, atsakovas atitinkamai proporcingai patenkintų reikalavimų dydžiui gali būti įpareigojamas atlyginti ieškovui jo sumokėtą užmokestį už ginčo nagrinėjimą.

115. Jeigu konkretaus ginčo nagrinėjimo sąnaudos viršijo ieškovo sumokėtą užmokestį, Komisija, priimdama sprendimą dėl ginčo, turi teisę, atsižvelgdama į tai, ar tenkinamas ir kokia apimtimi tenkinamas prašymas išspręsti ginčą (t. y. proporcingai patenkintų ir atmestų reikalavimų dydžiui), paskirstyti ginčo šalims ginčo nagrinėjimo sąnaudas.

116. Asmenys neturi teisės reikalauti atlyginti Tarnybai sumokėtų užmokesčių už konkrečias šiems asmenims suteiktas su ginčo nagrinėjimu susijusias paslaugas.

117. Atsisakius priimti prašymą pagal Taisyklių 36 punktą, palikus ginčą nenagrinėtą pagal Taisyklių 74 punktą ar nutraukus jo nagrinėjimą pagal Taisyklių 72 punktą, Tarnyba ieškovo sumokėtų užmokesčių negrąžina.

118. Ginčo šalies, kurios naudai priimtas Komisijos sprendimas, prašymu Komisija, priimdama sprendimą dėl ginčo, gali įpareigoti kitą šalį atlyginti laimėjusios šalies išlaidas, susijusias su ginčo nagrinėjimu. Šiuo atveju mutatis mutandis taikoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso 93 straipsnio 2 dalis.

119. Ginčo šalis, kurios naudai priimtas sprendimas, taip pat turi teisę į išlaidų atlyginimą už advokato ar advokato padėjėjo pagalbos apmokėjimą mutatis mutandis vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso 98 straipsnio nuostatomis.

 

XVI. GINČO NAGRINĖJIMO PROCEDŪROS ATNAUJINIMAS

 

120. Ginčo nagrinėjimo procedūra Tarnyboje gali būti atnaujinta mutatis mutandis vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso XVIII skyriuje nustatyta tvarka.

 

XVII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

121. Komisijos procedūriniai sprendimai atsisakyti priimti prašymą, palikti prašymą nenagrinėtą, sustabdyti ginčo nagrinėjimą, taip pat kiti procedūriniai sprendimai, priimti nagrinėjant ginčą, užkertantys kelią tolesniam ginčo nagrinėjimui, per 7 dienas nuo tokio sprendimo įteikimo suinteresuotam ūkio subjektui ar asmeniui dienos gali būti skundžiami Vilniaus apygardos teismui, mutatis mutandis vadovaujantis Civilinio proceso kodekso XVI skyriaus antrojo skirsnio nuostatomis.

122. Ginčo šalys per 14 dienų nuo Tarnybos sprendimo, kuriuo ginčas tarp ūkio subjektų, teikiančių elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, išsprendžiamas iš esmės ar ginčo nagrinėjimas nutraukiamas, priėmimo turi teisę kreiptis tiesiogiai į Vilniaus apygardos teismą ir prašyti nagrinėti jų ginčą iš esmės.

123. Ginčo šalys per 30 dienų nuo Tarnybos sprendimo, kuriuo ginčas tarp pašto paslaugų teikėjų ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų išsprendžiamas iš esmės ar ginčo nagrinėjimas nutraukiamas, priėmimo turi teisę kreiptis tiesiogiai į bendrosios kompetencijos teismą ir prašyti nagrinėti jų ginčą iš esmės įstatymų nustatyta tvarka.

124. Tarnybos sprendimas (taip pat ir nagrinėjant ginčą priimti procedūriniai sprendimai) yra vykdomasis dokumentas. Tarnybos sprendimas įsiteisėja ir yra privalomas vykdyti pasibaigus terminams, nustatytiems Taisyklių 122 ir 123 punktuose, per kurį ginčo šalys turi teisę kreiptis tiesiogiai į atitinkamą teismą ir prašyti nagrinėti jų ginčą iš esmės. Tarnybos procedūriniai sprendimai, priimti nagrinėjant ginčą, įsigalioja ir yra privalomi vykdyti nuo jų priėmimo dienos. Jeigu šis sprendimas neįvykdomas, jis gali būti priverstinai vykdomas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Sprendimas gali būti pateikiamas vykdyti ne vėliau kaip per 10 metų nuo jo priėmimo dienos.

 

_________________


Ginčų tarp ūkio subjektų, teikiančių

elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas,

arba ginčų tarp pašto paslaugų teikėjų ir (ar)

pasiuntinių paslaugų teikėjų sprendimo

taisyklių

priedas

 

__________________________________________________________________________

(komisijos nario, komisijos sekretoriaus, specialisto, eksperto, vertėjo vardas, pavardė, pareigos)

__________________________________________________________________________

(komisijos pavadinimas)

 

KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS

 

200 m. _________ d. Nr. ______

_______________________

(vieta)

 

Būdamas ginčo tarp ūkio subjektų, teikiančių elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, arba ginčų tarp pašto paslaugų teikėjų ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų, sprendime dalyvaujančiu komisijos nariu, sekretoriumi, specialistu, ekspertu, vertėju,

1. Pasižadu:

1.1. saugoti ir tik Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią su žmogaus asmeniniu ar šeiminiu gyvenimu susijusią informaciją, komercines paslaptis, kurios man taps žinomos, dirbant komisijos nariu, komisijos sekretoriumi, specialistu, ekspertu, vertėju;

1.2. man patikėtą konfidencialią su žmogaus asmeniniu ar šeiminiu gyvenimu susijusią informaciją, informaciją, kuri yra komercinė paslaptis, saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su ja susipažinti ar pasinaudoti.

2. Man išaiškinta, kad konfidencialią su žmogaus asmeniniu ar šeiminiu gyvenimu susijusią informaciją ir komercinę paslaptį sudaro ta informacija, kurią ginčo šalis konkrečiai nurodo, pateikdama prašymą (paaiškinimą) ar kitus dokumentus ar teikdama paaiškinimus žodžiu ginčo sprendimo posėdyje.

3. Esu perspėtas, kad, pažeidęs šį pasižadėjimą, turėsiu atlyginti ginčo šalims padarytus nuostolius.

 

(Parašas)                                                                                                (Vardas ir pavardė)

 

_________________