Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL ŠVIETIMO PAGALBOS ĮSTAIGŲ STEIGIMO, REORGANIZAVIMO, LIKVIDAVIMO IR PERTVARKYMO KRITERIJŲ SĄRAŠO PATVIRTINIMO
2011 m. liepos 13 d. Nr. 883
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804) 42 straipsnio 1 dalies 5 punktu ir 44 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Patvirtinti Švietimo pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijų sąrašą (pridedama).
2. Nustatyti, kad:
2.1. Šiuo nutarimu patvirtinto Švietimo pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijų sąrašo nuostatos taikomos po šio nutarimo įsigaliojimo steigiamoms, reorganizuojamoms, likviduojamoms ir pertvarkomoms švietimo pagalbos įstaigoms.
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2011 m. liepos 13 d. nutarimu Nr. 883
ŠVIETIMO PAGALBOS ĮSTAIGŲ STEIGIMO, REORGANIZAVIMO, LIKVIDAVIMO IR PERTVARKYMO KRITERIJŲ SĄRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Švietimo pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijų sąraše (toliau – Sąrašas) nustatomi savivaldybių švietimo pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, pertvarkymo ir likvidavimo kriterijai.
2. Sąrašu vadovaujasi savivaldybės, steigdamos, reorganizuodamos, likviduodamos ir pertvarkydamos savivaldybės švietimo pagalbos įstaigas.
3. Savivaldybės švietimo pagalbos įstaigos steigiamos siekiant užtikrinti švietimo pagalbos teikimą savivaldybės teritorijoje gyvenantiems vaikams, bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų mokiniams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir švietimo įstaigoms, jų vadovams, pavaduotojams ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjams, mokytojams, švietimo pagalbą teikiantiems specialistams (toliau – pedagoginiai darbuotojai).
4. Savivaldybės taryba, atsižvelgdama į švietimo pagalbos poreikį, priima sprendimą, kiek ir kokių švietimo pagalbos įstaigų reikia steigti.
5. Savivaldybės švietimo pagalbos įstaigos:
5.1. įvertina asmens mokymosi sunkumus, sutrikimus, pedagogines, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, specialiuosius ugdymosi poreikius (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais, vaiko brandumą mokytis, prireikus skiria specialųjį ugdymą;
5.2. teikia psichologinę, socialinę pedagoginę ir švietimo informacinę pagalbą vaikams, specialiąją pedagoginę pagalbą – specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems asmenims iki 21 metų;
5.3. teikia informacinę, ekspertinę ir konsultacinę pagalbą tėvams (globėjams, rūpintojams) ir mokykloms, jų pedagoginiams darbuotojams;
5.4. kompleksiškai vertina bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų mokinių poreikius ir vykdo profesinio informavimo, konsultavimo ir ugdymo karjerai priemones;
6. Gali būti steigiamos šios savivaldybės švietimo pagalbos įstaigos:
6.1. pedagoginė psichologinė tarnyba, atliekanti Sąrašo 5.1, 5.2 ir 5.3 punktuose nustatytas funkcijas;
7. Steigdama, reorganizuodama, likviduodama ir pertvarkydama savivaldybės švietimo pagalbos įstaigą, savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas) vadovaujasi Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu (Žin., 2000, Nr. 74-2262), Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699), Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 68-1633; 2004, Nr. 25-752), Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804) ir Sąrašu.
II. SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO PAGALBOS ĮSTAIGŲ STEIGIMO, REORGANIZAVIMO, PERTVARKYMO IR LIKVIDAVIMO KRITERIJAI
8. Steigiamoje pedagoginėje psichologinėje tarnyboje turi būti:
9. Steigiamame profesinio orientavimo centre turi būti:
10. Steigiamame mokytojų švietimo centre turi būti:
11. Steigiant švietimo pagalbos tarnybą, turi būti vykdomi Sąrašo 8–10 arba 8 ir 9, arba 9 ir 10, arba 8 ir 10 punktų reikalavimai.
12. Švietimo pagalbos įstaigos gali būti reorganizuojamos arba likviduojamos Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatytais pagrindais, atsižvelgiant į švietimo pagalbos poreikį ir užtikrinant pakankamą Sąrašo 8.1, 9.1 ir 10.1 punktuose nurodytų specialistų skaičių savivaldybės teritorijoje.