LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINĖS PARAMOS TRANSEUROPINių ENERGETIKOS TINKLų srityje ĮGYVENDInimo LIETUVOJE ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2011 m. kovo 9 d. Nr. 1-60

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 10 straipsnio 2 dalimi (Žin., 2002, Nr. 56-2224), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gruodžio 8 d. nutarimo Nr. 1732 „Dėl Europos Sąjungos finansinę paramą transeuropinių energetikos tinklų srityje koordinuojančios institucijos paskyrimo“ (Žin., 2010, Nr. 145-7448) 2.1 punktu ir įgyvendindamas 2009 m. lapkričio 30 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 67/2010, nustatančio bendrąsias taisykles dėl Bendrijos finansinės paramos teikimo transeuropinių tinklų srityje (OL 2010 L 27, p. 20), bei 2007 m. birželio 20 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 680/2007, nustatančio bendrąsias taisykles dėl Bendrijos finansinės paramos teikimo transeuropinių transporto ir energetikos tinklų srityje (OL 2007 L 162, p. 1), nuostatas:

1. Tvirtinu Europos Sąjungos finansinės paramos transeuropinių energetikos tinklų srityje įgyvendinimo Lietuvoje administravimo taisykles (pridedama).

2. Skiriu valstybės įmonę Energetikos agentūrą administruojančia institucija Europos Sąjungos finansinės paramos transeuropinių energetikos tinklų srityje bendrai finansuojamų energetikos sektoriaus projektų įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo kontrolės funkcijoms atlikti.

 

 

Energetikos ministras                                                         Arvydas Sekmokas

 

_________________


Patvirtinta

Lietuvos Respublikos energetikos

ministro 2011 m. kovo 9 d.

įsakymu Nr. 1-60

 

EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINĖS PARAMOS TRANSEUROPINIų ENERGETIKOS TINKLų SRITYJE ĮGYVENDINIMO LIETUVOJE ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Europos Sąjungos finansinės paramos transeuropinių energetikos tinklų srityje įgyvendinimo Lietuvoje administravimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Europos Sąjungos finansinės paramos transeuropinių energetikos tinklų srityje (toliau – ES finansinė parama TEN-E) lėšomis finansuojamų projektų planavimo, projektų vykdymo ir priežiūros tvarką, funkcijų, teisių ir atsakomybės pasiskirstymą tarp institucijų, atsakingų už ES finansinės paramos TEN-E lėšų projektams panaudojimo kontrolę, ir projektų vykdytojų.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Administruojanti institucija – institucija, vykdanti ES finansinės paramos TEN-E bendrai finansuojamų energetikos sektoriaus projektų įgyvendinimo bei ES finansinės paramos TEN-E lėšų panaudojimo kontrolę.

Bendro intereso projektas – projektas arba projekto dalis, nustatyta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 171 straipsnyje (buvusioje Europos Bendrijos steigimo sutarties (OL 2006 C 321, p. 37) 155 straipsnio 1 dalyje) nurodytose gairėse ir atitinkanti Bendrijos gairių transeuropiniams energetikos tinklams, patvirtintų 2006 m. rugsėjo 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimu Nr. 1364/2006/EB (OL 2006 L 262, p. 1), 6 straipsnio reikalavimus.

Europos Komisijos sprendimas – Europos Komisijos neskelbtinas dokumentas, kuriuo suteikiama ES finansinė parama TEN-E ir nurodomos veiklos įgyvendinimo sąlygos ir atsakomybės (Europos Komisijos sprendimo modelis pateikiamas http://ec.europa.eu/energy/infrastructure/grants/index_en.htm).

Išlaidas pateisinantys dokumentai rangovų, paslaugų teikėjų ar prekių tiekėjų pateiktos sąskaitos, perdavimo–priėmimo aktai, darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai ar kiti dokumentai, pateisinantys patirtas išlaidas.

Išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai banko darbuotojo parašu ar banko spaudu patvirtinti išrašai iš banko sąskaitos, kasos išlaidų orderiai ar kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas.

Koordinuojanti institucija – institucija, atsakinga už ES finansinės paramos TEN-E plėtros strateginių tikslų įgyvendinimo koordinavimą ir užtikrinanti tinkamą Lietuvos energetikos sektoriaus projektams įgyvendinti skirtų ES finansinės paramos TEN-E valdymo ir kontrolės sistemos veikimą.

Nacionalinis finansavimas valstybės, savivaldybės biudžetų ar projekto vykdytojo nuosavos arba kitos lėšos.

Pažeidimas – Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos teisės aktų nuostatų nesilaikymas veikimu arba neveikimu, dėl kurio atsirado ar galėjo atsirasti valstybės ir (arba) Europos Sąjungos biudžeto nuostolių.

Pažeidimo tyrimas administruojančios institucijos atliekamas projekto vykdytojo ar kitų institucijų ir (ar) įstaigų pateiktos ir papildomai pareikalautos informacijos, duomenų ir dokumentų patikrinimas, patikra vietoje, paaiškinimų apie įtariamo pažeidimo aplinkybes prašymas ir (ar) kiti veiksmai, kuriais siekiama ištirti įtariamą pažeidimą.

Priežiūros komitetas – koordinuojančios institucijos sudaromas komitetas projektų įgyvendinimo eigos stebėsenai vykdyti, teikti rekomendacijas dėl iškilusių problemų sprendimo.

Projektas – ES finansinės paramos TEN-E projektas, atitinkantis Bendrijos gairių transeuropiniams energetikos tinklams 7 straipsnio reikalavimus ir įvardytas Bendrijos gairių transeuropiniams tinklams I priede nustatytame Prioritetinių projektų sąraše.

Projekto paraiška – pagal Europos Komisijos nustatytą formą parengtas dokumentas, kuris teikiamas Europos Komisijai siekiant gauti ES finansinę paramą TEN-E.

Projekto vykdytojas – juridinis asmuo, įvardytas Europos Komisijos sprendime ir (arba) projekto paraiškoje ES finansinei paramai TEN-E gauti ir (ar) įgaliotas koordinuojančios institucijos.

Trišalė sutartis – sutartis tarp koordinuojančios, administruojančios institucijų ir projekto vykdytojo dėl pareigų, teisių ir atsakomybės pasiskirstymo, įgyvendinant projektus, kuriems skiriama ES finansinė parama TEN-E ir nacionalinis finansavimas (1 priedas).

Trečioji šalis – juridinis asmuo, kuris verčiasi energetikos veikla ir įgaliotas koordinuojančios institucijos ar Europos Komisijos įgyvendinti Europos Komisijos sprendime nurodytą projektą.

Valdymo ir kontrolės sistema – koordinuojančios institucijos ir administruojančios institucijos taikomų priemonių, metodų, atliekamų funkcijų sistema, užtikrinanti patikimą projektų valdymą, veiksmingą ir tinkamą lėšų panaudojimą, kaip nustatyta ES finansinės paramos TEN-E valdymo ir kontrolės Lietuvoje darbo apraše.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos teisės aktuose, ES finansinės paramos TEN-E reglamentuose bei Bendrijos gairėse transeuropiniams energetikos tinklams vartojamas sąvokas.

 

FINANSUOJAMOS SRITYS

 

3. ES finansinės paramos TEN-E finansuojamos sritys bei projektų tinkamumas gauti ES finansinę paramą TEN-E nustatyti ES finansinės paramos TEN-E reglamentuose (2009 m. lapkričio 30 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 67/2010, nustatančiame bendrąsias taisykles dėl Bendrijos finansinės paramos teikimo transeuropinių tinklų srityje ir 2007 m. birželio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 680/2007, nustatančiame bendrąsias taisykles dėl Bendrijos finansinės paramos teikimo transeuropinių transporto ir energetikos tinklų srityje), ir 2006 m. rugsėjo 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendime Nr. 1364/2006/EB, nustatančiame gaires transeuropiniams energetikos tinklams ir panaikinančiame Sprendimą Nr. 96/391/EB ir Sprendimą Nr. 1229/2003/EB.

4. Pagrindiniai projektams keliami reikalavimai yra:

4.1. ES finansinė parama TEN-E skiriama tik bendro intereso projektams;

4.2. projektas iš dalies finansuojamas valstybės, savivaldybių biudžetų, viešų ir privačių įmonių, kurios teikia visuomenines paslaugas ar paslaugas, atitinkančias visuomenės interesus, lėšomis.

5. Sprendimą dėl konkretaus projekto finansavimo ES finansinės paramos TEN-E lėšomis priima Europos Komisija, įvertinusi pateiktą projekto paraišką šiam finansavimui gauti.

 

PROJEKTo paraiškos rengimas ir teikimas

 

6. Projekto paraišką projekto vykdytojas rengia ir teikia vadovaudamasis atitinkamo kvietimo teikti projekto paraišką sąlygomis. Kvietimo teikti projekto paraišką ir ES finansinės paramos TEN-E skyrimo sąlygas nustato Europos Komisija.

7. Koordinuojanti institucija Europos Komisijos kvietimą teikti paraiškas skelbia savo interneto tinklalapyje.

8. Parengtą projekto paraišką kartu su lydraščiu projekto vykdytojas pateikia administruojančiai institucijai patikrinti ne vėliau kaip prieš 15 darbo dienų iki galutinio projekto paraiškos pateikimo Europos Komisijai termino.

9. Gavusi projekto paraišką kartu su lydraščiu, administruojanti institucija nedelsdama ją užregistruoja, vadovaudamasi nustatyta vidaus tvarka. Jei projekto vykdytojas pareikalauja, administruojanti institucija išsiunčia arba įteikia užregistruoto projekto paraiškos lydraščio kopiją.

10. Nustačiusi neatitikimus arba klaidas pagal kvietimo teikti projekto paraišką sąlygas, administruojanti institucija raštu pateikia projekto vykdytojui pastabas dėl projekto paraiškos tikslinimo ir nurodo projekto paraiškos tikslinimo terminą.

11. Administruojanti institucija, patikrinusi projekto vykdytojo parengtą projekto paraišką, ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki galutinio projekto paraiškos pateikimo Europos Komisijai termino teikia koordinuojančiai institucijai tvirtinti.

12. Koordinuojanti institucija, per 3 darbo dienas patvirtinusi projekto paraišką, jos originalą grąžina projekto vykdytojui, o administruojančiai institucijai – Europos Komisijos nustatytos projekto paraiškos patvirtinimo formos kopiją.

13. Projekto vykdytojas koordinuojančios institucijos patvirtintos projekto paraiškos originalą teikia Europos Komisijai.

 

II. ES finansinės paramos TEN-E ADMINISTRAVIMAS LIETUVOJE

 

KOORDINUOJANti INSTITUCIJA

 

14. Koordinuojanti institucija atlieka šias funkcijas:

14.1. rengia bei tvirtina Taisykles, esant poreikiui jas atnaujina pagal Europos Sąjungos (toliau – ES) teisės aktų pakeitimus, administruojančios institucijos, projektų vykdytojų ir kitų institucijų ar įstaigų raštu pateiktas rekomendacijas, pastabas ar pasiūlymus;

14.2. kuria valdymo ir kontrolės sistemą, prižiūri jos veikimą ir ją tobulina;

14.3. rengia ES finansinės paramos TEN-E valdymo ir kontrolės Lietuvoje darbo aprašą, jį atnaujina ir teikia Europos Komisijai bei suinteresuotoms institucijoms;

14.4. skelbia Europos Komisijos kvietimą teikti paraiškas savo interneto tinklalapyje;

14.5. tvirtina per 3 darbo dienas Europos Komisijai teikiamas projektų paraiškas ES finansinei paramai TEN-E gauti, techninio įgyvendinimo apžvalgas, mokėjimo prašymus su lydimaisiais dokumentais, t. y. techninio įgyvendinimo ir finansinėmis ataskaitomis bei dokumentais, numatytais Europos Komisijos sprendime;

14.6. vadovaudamasi projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime nustatytais fiziniais ir finansiniais rodikliais, koordinuoja projektų įgyvendinimą;

14.7. teikia Europos Komisijai iš administruojančios institucijos gautus prašymus dėl Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų;

14.8. nustačiusi, kad esama ES finansinės paramos TEN-E panaudojimo pažeidimų, arba gavusi informaciją apie tokius pažeidimus, praneša apie tai Europos Komisijai ir (ar) Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – FNTT); užtikrina informacijos apie nustatytus pažeidimus konfidencialumą;

14.9. sudaro priežiūros komitetą iš koordinuojančios bei administruojančios institucijų atstovų projekto įgyvendinimo eigos stebėsenai vykdyti, iškilusioms problemoms nagrinėti ir teikti rekomendacijas dėl jų sprendimo;

14.10. Dokumentų tvarkymo bei apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773) (toliau – Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklės), nustatyta tvarka saugo visus koordinuojančios institucijos funkcijoms atlikti reikiamus dokumentus, susijusius su projektų įgyvendinimu; užtikrina, kad dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims;

14.11. tuo atveju, jei koordinuojanti institucija yra projekto paraiškos rengėja ir įvardyta Europos Komisijos sprendime, ji gali įgalioti trečiąją šalį įgyvendinti Europos Komisijos sprendime nurodytą veiklą;

14.12. kreipiasi į Europos Komisiją sutikimui gauti dėl projekto vykdytojo teisių ir įsipareigojimų perleidimo trečiajai šaliai;

14.13. teikia per 3 darbo dienas administruojančiai institucijai gautą iš Europos Komisijos informaciją, reikalingą projekto vykdytojui projektui įgyvendinti.

15. Koordinuojanti institucija turi teisę:

15.1. gauti iš projekto vykdytojo informaciją apie projekto įgyvendinimą, kad įsitikintų, ar tinkamai naudojamos ES finansinės paramos TEN-E lėšos;

15.2. gauti iš administruojančios institucijos informaciją, susijusią su projektų paraiškų tikrinimu, projekto administravimu ir įgyvendinimu;

15.3. dalyvauti Europos Komisijos, Europos Audito Rūmų ir administruojančios institucijos atliekamuose ES finansinės paramos TEN-E panaudojimo ir valdymo ir kontrolės sistemos veikimo efektyvumo nustatymo audituose bei projektų patikrų vietose;

15.4. prireikus kviesti projekto vykdytoją dalyvauti priežiūros komiteto posėdžiuose.

 

ADMINISTRUOJANTI INSTITUCIJA

 

16. Administruojanti institucija atlieka šias funkcijas:

16.1. tikrina projektų vykdytojų pateiktas projektų paraiškas ir teikia jas koordinuojančiai institucijai tvirtinti ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki galutinio projekto paraiškos pateikimo Europos Komisijai termino;

16.2. vykdo projektų, kuriems skirta ES finansinė parama TEN-E, įgyvendinimo bei lėšų panaudojimo kontrolę; vadovaudamasi ES finansinės paramos TEN-E reglamentuose, Europos Komisijos sprendime, šiose Taisyklėse ir trišalės sutarties nustatytomis sąlygomis bei Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatomis, tikrina projekto vykdymo išlaidų tinkamumą bendrai finansuoti ES finansinės paramos TEN-E lėšomis;

16.3. tikrina projektų vykdytojų parengtas techninio įgyvendinimo apžvalgas, mokėjimo prašymus ir lydimuosius dokumentus, numatytus Europos Komisijos sprendime, ir teikia juos koordinuojančiai institucijai tvirtinti;

16.4. kontroliuoja, kad projekto vykdytojo parengti Europos Komisijos sprendime nustatyti mokėjimo prašymai ir lydintieji dokumentai būtų pateikiami Europos Komisijai laiku;

16.5. nagrinėja bei vertina projektų vykdytojų pateiktus prašymus dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų ir teikia išvadas koordinuojančiai institucijai;

16.6. teikia koordinuojančiai institucijai projektų vykdytojų pateiktus prašymus dėl projekto vykdytojo teisių ir įsipareigojimų perleidimo trečiajai šaliai;

16.7. atlieka projektų vykdymo kontrolę jų įgyvendinimo laikotarpiu; gavusi galutinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitą kartu su nepriklausomo audito išvada, atlieka projekto patikrą vietoje; informuoja koordinuojančią instituciją apie patikros vietoje rezultatus; registruoja įtarimus apie pažeidimus, imasi būtinų veiksmų rastiems pažeidimams pašalinti;

16.8. nustačiusi, kad esama ES finansinės paramos TEN-E panaudojimo pažeidimų, arba gavusi informaciją apie tokius pažeidimus, nedelsdama praneša apie tai koordinuojančiai institucijai; užtikrina informacijos apie nustatytus pažeidimus konfidencialumą;

16.9. prižiūri, kad projektų vykdytojai vykdytų privalomąsias viešinimo priemones, nustatytas ES finansinės paramos TEN-E reglamentuose ir Europos Komisijos sprendime;

16.10. Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių nustatyta tvarka saugo visus dokumentus, susijusius su projektų įgyvendinimu; užtikrina, kad dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims;

16.11. teikia per 3 darbo dienas projekto vykdytojui gautą iš koordinuojančios institucijos informaciją, reikalingą projektui įgyvendinti.

17. Administruojanti institucija turi teisę:

17.1. reikalauti iš projektų vykdytojų pateikti informaciją apie projekto įgyvendinimą ir projektui skirtos ES finansinės paramos TEN-E panaudojimą;

17.2. tikrindama dokumentus, kreiptis į projekto vykdytoją dėl dokumentuose pateiktos informacijos paaiškinimo, patikslinimo ar papildomų dokumentų pateikimo per administruojančios institucijos nustatytą terminą;

17.3. teikti koordinuojančiai institucijai pasiūlymus dėl Taisyklių pakeitimo, projektų administravimo, valdymo ir kontrolės sistemos tobulinimo.

 

PRIEŽIŪROS KOMITETAS

 

18. Priežiūros komiteto funkcijos:

18.1. pataria koordinuojančiai institucijai dėl Taisyklių atnaujinimo ar keitimo;

18.2. teikia koordinuojančiai institucijai rekomendacijas dėl valdymo ir kontrolės sistemos veiklos;

18.3. prižiūri, ar įgyvendinant projektą laikomasi Europos komisijos sprendimo, Taisyklių ir trišalės sutarties nuostatų;

18.4. stebi projektų įgyvendinimo bendrą eigą;

18.5. nagrinėja kitas projekto įgyvendinimo metu iškilusias problemas ir teikia rekomendacijas dėl jų sprendimo.

 

III. PROJEKTo ĮGYVENDINIMAS IR PRIEŽIŪRA

 

PROJEKTO VYKDYTOJAS

 

19. Projekto vykdytojas atlieka šias funkcijas:

19.1. rengia projekto paraišką ir kartu su lydraščiu teikia administruojančiai institucijai tikrinti ne vėliau kaip prieš 15 darbo dienų iki galutinio projekto paraiškos pateikimo Europos Komisijai termino;

19.2. vadovaudamasis ES finansinės paramos TEN-E reglamentų, šių Taisyklių, trišalės sutarties sąlygų ir kitų ES bei Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatomis bei Europos Komisijos sprendime nurodytomis sąlygomis ir terminais įgyvendina Europos Komisijos sprendimu patvirtintą projektą; užtikrina, kad tinkamai bei laiku būtų įgyvendintos Europos Komisijos sprendimu patvirtintos projekto veiklos;

19.3. organizuoja Europos Komisijos sprendime įvardytoms projekto veikloms įgyvendinti reikalingus viešuosius pirkimus, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) nuostatomis, jeigu jis yra perkančioji organizacija;

19.4. rengia bei teikia administruojančiai institucijai Europos Komisijos sprendime nustatyta forma ir terminais techninio įgyvendinimo apžvalgas, mokėjimo prašymus ir lydimuosius dokumentus, numatytus Europos Komisijos sprendime;

19.5. teikia Europos Komisijai koordinuojančios institucijos patvirtintus mokėjimo prašymus su lydimaisiais dokumentais, taip pat techninio įgyvendinimo apžvalgas, o Lietuvos Respublikos finansų ministerijai – mokėjimo prašymų patvirtintas kopijas;

19.6. praneša administruojančiai institucijai apie galimus nukrypimus nuo Europos Komisijos sprendimu patvirtintų projekto veiklų; prireikus teikia administruojančiai institucijai argumentuotą prašymą dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų;

19.7. vykdo privalomąsias viešinimo priemones, nustatytas ES finansinės paramos TEN-E reglamentuose ir Europos Komisijos sprendime;

19.8. fiksuoja visas ūkines ir kitas operacijas, susijusias su projekto vykdymu, ir teisės aktų nustatyta tvarka saugo su šiomis operacijomis susijusius dokumentus, taip pat dokumentus, susijusius su ES finansinės paramos TEN-E panaudojimu, išlaidų tikrinimu, ir kitus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus. Užtikrina, kad dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims;

19.9. atsako už informacijos ir pateiktų dokumentų ir duomenų administruojančiai institucijai tikslumą;

19.10. teikia administruojančiai institucijai prašymus dėl projekto vykdytojo teisių ir įsipareigojimų perleidimo trečiajai šaliai.

20. Projekto vykdytojas privalo naudoti ES finansinės paramos TEN-E lėšas tik su projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatyto projekto įgyvendinimu susijusioms išlaidoms apmokėti ir tinkamai už jas atsiskaityti, kaip nurodyta Europos Komisijos sprendime.

21. Projekto vykdytojas negali perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų dėl projekto vykdymo tretiesiems asmenims be koordinuojančios institucijos gauto Europos Komisijos sutikimo. Toks perleidimas projekto vykdytojo neatleidžia nuo jo įsipareigojimų pagal Europos Komisijos sprendimo sąlygas.

22. Projekto rezultatai nuosavybės ar patikėjimo teise turi priklausyti projekto vykdytojui, partneriui (-iams) arba projekto vykdytojui kartu su partneriu (-iais), kaip buvo numatyta Europos Komisijai pateiktoje projekto paraiškoje, dėl kurios Europos Komisija priėmė sprendimą skirti ES finansinę paramą TEN-E.

23. Projekto vykdytojas privalo dalyvauti priežiūros komiteto posėdžiuose, jei yra kviečiamas, ir atlikti projekto nepriklausomą auditą.

24. Projekto vykdytojas turi teisę:

24.1. teikti koordinuojančiai ir administruojančiai institucijoms paklausimus, susijusius su projekto įgyvendinimu;

24.2. teikti koordinuojančiai institucijai pasiūlymus raštu dėl Taisyklių pakeitimo bei projektų administravimo tobulinimo;

24.3. inicijuoti priežiūros komiteto posėdį iškilusioms projekto vykdymo problemoms spręsti.

 

PROJEKTo VYKDYMAS

 

25. Už tinkamą projekto vykdymą bei projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų veiklų įgyvendinimą atsakingas projekto vykdytojas.

26. Koordinuojanti institucija, gavusi informaciją iš Europos Komisijos apie priimtą sprendimą dėl projekto finansavimo, informuoja administruojančią instituciją persiųsdama Europos Komisijos sprendimo kopiją.

27. Gavusi Europos Komisijos sprendimą dėl projekto finansavimo, administruojanti institucija per 5 darbo dienas parengia trišalės sutarties projektą (3 egzemplioriai). Parengta ir administruojančios institucijos pasirašyta trišalė sutartis projekto vykdytojui pasirašyti siunčiama registruotu laišku (3 egzemplioriai). Projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo trišalės sutarties su lydraščiu gavimo dienos registruotu paštu, per kurjerį arba asmeniškai grąžina administruojančiai institucijai tris pasirašytos trišalės sutarties egzempliorius. Administruojanti institucija iš projekto vykdytojo gautus tris pasirašytos trišalės sutarties egzempliorius teikia koordinuojančiai institucijai pasirašyti. Koordinuojanti institucija, per 5 darbo dienas pasirašiusi trišalę sutartį (3 egzemplioriai), registruotu laišku išsiunčia po vieną trišalės sutarties egzempliorių projekto vykdytojui ir administruojančiai institucijai.

28. Trišalėje sutartyje nustatomos koordinuojančios ir administruojančios institucijų bei projekto vykdytojo pareigos, teisės ir atsakomybė, įgyvendinant projektus, kuriems skiriama ES finansinė parama TEN-E ir nacionalinis finansavimas, ir kitos sąlygos.

29. Paaiškėjus, kad dėl pasikeitusių sąlygų, kurių negalima buvo numatyti rengiant projektą, negalima pasiekti projekte numatytų tikslų pagal Europos Komisijos sprendime nustatytas sąlygas ir mastus, projekto vykdytojas privalo nedelsdamas informuoti administruojančią instituciją ir pateikti jai argumentuotą prašymą dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų ir, jei reikia, būtinus dokumentus.

30. Administruojanti institucija, gavusi projekto vykdytojo prašymą dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų, išnagrinėja ir kartu su išvadomis pateikia koordinuojančiai institucijai projekto vykdytojo pateiktą prašymo dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų kopiją.

31. Jei Europos Komisija, kaip numatyta Europos Komisijos sprendime, pareikalauja papildomos informacijos dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų, projekto vykdytojas pateikia papildomą informaciją administruojančiai institucijai.

32. Administruojanti institucija, gavusi iš koordinuojančios institucijos informaciją apie Europos Komisijos atsakymą dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų, raštu apie tai informuoja projekto vykdytoją.

33. Visi projekto pakeitimai vykdomi laikantis Europos Komisijos sprendime nurodytų reikalavimų.

34. Visuose susirašinėjimo dėl projekto vykdymo ar finansavimo raštuose turi būti nurodomas Europos Komisijos sprendime nurodytas projekto numeris.

 

PROJEKTO IŠLAIDŲ APMOKĖJIMAS

 

35. Projekto vykdytojas ES finansinę paramą TEN-E privalo naudoti ir administruoti Europos Komisijos sprendime nustatyta tvarka ir visas projekto išlaidas finansuoti iš ES finansinės paramos TEN-E ir nacionalinio finansavimo lėšų, atitinkamai išlaikant Europos Komisijos sprendime nustatytą procentinį ES ir nacionalinio finansavimo lėšų santykį.

36. Europos Komisijos sprendime numatyta tvarka ir sąlygomis projekto vykdytojas gali Europos Komisijos prašyti atlikti išankstinį mokėjimą.

37. Projekto vykdytojas parengia ir pateikia tikrinti administruojančiai institucijai tarpinį mokėjimo prašymą su lydraščiu ir lydimaisiais dokumentais Europos Komisijos sprendime nurodyta forma ne vėliau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki termino, kai tarpinis mokėjimo prašymas ir tarpinė techninio įgyvendinimo ir finansinė ataskaita turi būti pateikta Europos Komisijai.

38. Projekto vykdytojas parengia ir pateikia tikrinti administruojančiai institucijai galutinį mokėjimo prašymą su lydraščiu ir lydimaisiais dokumentais Europos Komisijos sprendime nurodyta forma per 9 mėnesius nuo veiklos užbaigimo datos, kaip nurodyta Europos Komisijos sprendime (toliau – veiklos užbaigimo data).

39. Gavusi mokėjimo prašymą kartu su lydraščiu, lydimaisiais dokumentais, administruojanti institucija nedelsdama jį užregistruoja vadovaudamasi nustatyta vidaus tvarka. Įteikusiam ar atsiuntusiam mokėjimo prašymą projekto vykdytojui administruojanti institucija išsiunčia arba įteikia užregistruoto mokėjimo prašymo lydraščio kopiją, jei projekto vykdytojas pareikalauja.

40. Administruojanti institucija projekto vykdytojo pateiktą tarpinį mokėjimo prašymą patikrina per 14 kalendorinių dienų ir pateikia koordinuojančiai institucijai tvirtinti.

41. Administruojanti institucija patikrina projekto vykdytojo pateiktą galutinį mokėjimo prašymą kartu su nepriklausomo audito išvada per 30 kalendorinių dienų nuo gavimo datos ir pateikia koordinuojančiai institucijai tvirtinti.

42. Jeigu mokėjimo prašyme nurodyti neišsamūs duomenys, administruojanti institucija gali paprašyti projekto vykdytojo pateikti papildomus dokumentus per administruojančios institucijos nurodytą terminą.

43. Tuo atveju, jeigu mokėjimo prašyme nustatomos klaidos arba neatitikimai, administruojanti institucija raštu pateikia projekto vykdytojui pastabas dėl mokėjimo prašymo tikslinimo ir nurodo mokėjimo prašymo tikslinimo terminą.

44. Visos Europos Komisijai deklaruojamos projekto išlaidos privalo atitikti Europos Komisijos sprendimo nuostatuose numatytus išlaidų tinkamumo reikalavimus.

45. Projekto vykdytojas teikia Europos Komisijai koordinuojančios institucijos patvirtintą tarpinį mokėjimo prašymą su lydimaisiais dokumentais ne vėliau kaip prieš 6 mėnesius iki veiklos užbaigimo datos.

46. Projekto vykdytojas teikia Europos Komisijai koordinuojančios institucijos patvirtintą galutinio mokėjimo prašymą su lydimaisiais dokumentais ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo veiklos užbaigimo datos.

47. ES finansinės paramos TEN-E lėšų likutis Europos Komisijos pervedamas į projekto paraiškoje nurodytą Lietuvos Respublikos finansų ministerijos banko sąskaitą, Europos Komisijai patvirtinus galutinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitą.

48. Projekto vykdytojas turi pateikti dokumentus (sąskaitų plano kopiją arba kitus dokumentus), įrodančius, kad projekto buhalterinė apskaita yra vedama atskirose subsąskaitose, arba nurodyti kitus projekto buhalterinės apskaitos atskyrimo požymius.

49. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti visų iš ES finansinės paramos TEN-E apmokėtų išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų archyvavimą ir saugojimą taip, kad Europos Komisijos tinkamomis finansuoti pripažintų išlaidų ir tinkamomis finansuoti dar nepripažintų išlaidų dokumentai būtų aiškiai identifikuoti tarp kitų apskaitos dokumentų ir, esant poreikiui, operatyviai atrinkti. Jeigu projekto vykdytojas įgyvendina kelis projektus, jis taip pat privalo užtikrinti, kad atskirų projektų dokumentai būtų aiškiai identifikuojami.

50. Europos Komisija teisės aktų nustatyta tvarka perveda ES finansinės paramos TEN-E lėšas į projekto paraiškoje nurodytą Lietuvos Respublikos finansų ministerijos banko sąskaitą. Lietuvos Respublikos finansų ministerija, gavusi iš Europos Komisijos TEN-E projekto lėšas, per 5 darbo dienas informuoja raštu koordinuojančią instituciją, pridėdama Lietuvos banko SWIFT pranešimo kopiją. Koordinuojanti institucija per 3 darbo dienas pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai mokėjimo paraišką. Vadovaudamasi Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976, Nr. 90-3604), Lietuvos Respublikos finansų ministerija per 3 darbo dienas perveda lėšas koordinuojančios institucijos pateiktoje mokėjimo paraiškoje nurodytiems projekto vykdytojams.

 

ATASKAITŲ RENGIMAS IR TEIKIMAS EUROPOS KOMISIJAI

 

51. Projekto vykdytojas, kaip numatyta Europos Komisijos sprendime, rengia ir Europos Komisijai teikia techninio įgyvendinimo apžvalgas, mokėjimo prašymus, tarpinę techninio įgyvendinimo ir finansinę bei galutinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitas.

52. Projekto vykdytojas teikia Europos Komisijai techninio įgyvendinimo apžvalgą, kaip numatyta Europos Komisijos sprendime, per 6 mėnesius nuo pranešimo apie Europos Komisijos sprendimą pateikimo projekto vykdytojui datos, o vėlesnes techninio įgyvendinimo apžvalgas – kas 12 mėnesių, skaičiuojant nuo pirmosios techninio įgyvendinimo apžvalgos pateikimo datos.

53. Projekto vykdytojas, prieš teikdamas techninio įgyvendinimo apžvalgas Europos Komisijai, pateikia jas administruojančiai institucijai patikrinti ne vėliau kaip 20 kalendorinių dienų iki techninio įgyvendinimo apžvalgų pateikimo Europos Komisijai termino.

54. Administruojanti institucija projekto vykdytojo pateiktas techninio įgyvendinimo apžvalgas patikrina per 10 kalendorinių dienų.

55. Jeigu administruojanti institucija nustato neišsamius ar netikslius duomenis techninio įgyvendinimo apžvalgose, ji raštu pateikia projekto vykdytojui pastabas dėl techninio įgyvendinimo apžvalgų tikslinimo ir nurodo techninio įgyvendinimo apžvalgų tikslinimo terminą.

56. Administruojanti institucija, patikrinusi techninio įgyvendinimo apžvalgas, pateikia jas koordinuojančiai institucijai tvirtinti.

57. Administruojanti institucija per 14 kalendorinių dienų patikrina projekto vykdytojo pateiktą tarpinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitą Europos Komisijos sprendime nurodyta forma ir pateikia koordinuojančiai institucijai tvirtinti.

58. Administruojanti institucija per 30 kalendorinių dienų nuo gavimo datos patikrina projekto vykdytojo pateiktą galutinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitą Europos Komisijos sprendime nurodyta forma ir pateikia koordinuojančiai institucijai tvirtinti.

59. Jei Europos Komisija paprašo papildomos informacijos ar dokumentų tikrindama techninio įgyvendinimo ir finansines ataskaitas, projekto vykdytojas šią informaciją per 30 kalendorinių dienų pateikia administruojančiai institucijai, kuri per 5 kalendorines dienas ją patikrina.

60. Galutinis mokėjimo prašymas ir lydimieji dokumentai, numatyti Europos Komisijos sprendime, teikiami koordinuojančiai institucijai tvirtinti kartu su nepriklausomo audito išvada.

61. Projekto vykdytojas teikia techninio įgyvendinimo apžvalgų, mokėjimo prašymų ir lydimųjų dokumentų patvirtintas kopijas anglų kalba (1 egz.) administruojančiai institucijai tikrinti.

62. Projekto vykdytojas, gavęs iš administruojančios institucijos raštą dėl techninio įgyvendinimo apžvalgų ar mokėjimo prašymų ir lydimųjų dokumentų patikrinimo, teikia jų originalą (1 egz.) ir projekto vykdytojo patvirtintas kopijas (2 egz.) anglų kalba administruojančiai institucijai. Administruojanti institucija techninio įgyvendinimo apžvalgų ar mokėjimo prašymų ir lydimųjų dokumentų originalą ir projekto vykdytojo patvirtintą kopiją (1 egz.) pateikia koordinuojančiai institucijai tvirtinti.

63. Koordinuojanti institucija, patvirtinusi techninio įgyvendinimo apžvalgų ar mokėjimo prašymų ir lydimųjų dokumentų originalą, jį grąžina projekto vykdytojui, o administruojančiai institucijai – Europos Komisijos nustatytos tvirtinimo formos, kaip nurodyta Europos Komisijos sprendime, kopiją. Europos Komisijai projekto vykdytojas teikia koordinuojančios institucijos patvirtintą techninio įgyvendinimo apžvalgų ar mokėjimo prašymų ir lydimųjų dokumentų originalą.

 

PROJEKTO PATIKRA VIETOJE

 

64. Projekto patikrą vietoje atlieka administruojanti institucija projekto vykdytojui pateikus galutinį mokėjimo prašymą ir galutinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitą kartu su nepriklausomo audito išvada.

65. Administruojanti institucija apie projekto patikrą vietoje raštu informuoja projekto vykdytoją likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki projekto patikros vietoje atlikimo dienos.

66. Projekto vykdytojas nedelsdamas informuoja administruojančią instituciją telefonu bei išsiunčia raštą faksu, jei negali sudaryti sąlygų atlikti projekto patikrą vietoje, nurodydamas argumentuotas priežastis (kai apie projekto patikrą vietoje administruojanti institucija informuoja projekto vykdytoją iš anksto).

67. Patikrą vietoje atlieka du administruojančios institucijos įgalioti darbuotojai.

68. Patikros vietoje metu gali būti tikrinama, ar projekto vykdytojo galutinėje techninio įgyvendinimo ir finansinėje ataskaitoje pateikta informacija teisinga, ar suteiktos paslaugos ar įsigytos prekės, už kurias projekto vykdytojas atsiskaitė tarpinio mokėjimo metu, ar vykdoma trišalėje sutartyje numatyta veikla ir kita informacija.

69. Prireikus gali būti atliekama neplanuota patikra vietoje, siekiant tinkamo ES finansinės paramos TEN-E lėšų panaudojimo.

70. Administruojanti institucija gali tikrinti projekto vykdytojo ir (ar) jo partnerio (-ių) ūkinę veiklą tik tiek, kiek ji yra susijusi su tikrinamo projekto įgyvendinimu.

71. Jei nustatoma neatitikimų Europos Komisijos sprendimo ir (ar) trišalės sutarties nuostatoms, administruojanti institucija raštu informuoja projekto vykdytoją apie neatitikimus ir nurodo jų pašalinimo terminus. Tuo pačiu apie patikrinimo rezultatus administruojanti institucija informuoja koordinuojančią instituciją.

72. Atlikdami patikrą vietoje administruojančios institucijos darbuotojai pildo patikros vietoje atlikimo ataskaitą.

73. Administruojanti institucija, atlikusi patikrą vietoje, projekto vykdytoją supažindina su patikros vietoje atlikimo ataskaita ir paprašo projekto vykdytojo pasirašyti ant patikros vietoje atlikimo ataskaitos. Jei projekto vykdytojas atsisako pasirašyti, tai pažymima projekto patikros vietoje atlikimo ataskaitoje.

 

PAŽEIDIMŲ ADMINISTRAVIMAS

 

74. Pažeidimus įtarti gali kiekvienas koordinuojančios, administruojančios ir kitų institucijų darbuotojas pagal kompetenciją:

74.1. tikrindamas mokėjimo prašymus ir kartu su jais pateiktus išlaidas pateisinančius ir išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus, projekto tarpinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ar galutinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitas;

74.2. projekto vykdytojui atsisakius pateikti prašomą informaciją arba pateikus neišsamią informaciją apie projektą ar jo įgyvendinimo eigą;

74.3. atlikdamas projektų patikras vietose;

74.4. atlikdamas auditą;

74.5. gavęs informaciją iš Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Europos Komisijos, Europos Audito Rūmų, FNTT ir trečiųjų šalių;

74.6. pastebėjęs atitinkamą informaciją visuomenės informavimo priemonėse (spaudoje, televizijos ar radijo laidose, internete ir pan.);

74.7. kitais būdais.

75. Pažeidimas gali būti nustatomas, jei projekto vykdytojas ir (ar) partneris (-iai):

75.1. teikdamas projekto paraišką, mokėjimo prašymus, projekto techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitas ar kitus dokumentus, pateikia neteisingą informaciją arba nuslepia informaciją, turinčią reikšmės Europos Komisijos sprendimo suteikti ES finansinę paramą TEN-E priėmimui, padarytų išlaidų tinkamumo finansuoti nustatymui arba tinkamai projekto vykdymo kontrolei;

75.2. vykdydamas projektą, pažeidžia Lietuvos Respublikos ir (ar) ES teisės aktų reikalavimus, kiek jie yra susiję su projekto įgyvendinimu;

75.3. nustoja vykdyti projektą, nukrypsta nuo patvirtinto projekto biudžeto sumų ir apie tai neinformuoja administruojančios institucijos;

75.4. negali pasiekti Europos Komisijos sprendime nustatytų projekto veiklų;

75.5. negavęs Europos Komisijos leidimo, perleidžia trečiajai šaliai savo teises ir įsipareigojimus;

75.6. nesudaro sąlygų ar neleidžia atlikti projekto patikros vietoje ir (ar) patikrinti, kaip įgyvendinamas projektas;

75.7. nevykdo trišalės sutarties sąlygų, nustatančių projekto vykdytojui pareigą tvarkyti projekto buhalterinę apskaitą taip, kad buhalterinės apskaitos informacija būtų aiški, objektyvi, palyginama ir laiku pateikiama;

75.8. pažeidžia norminiuose teisės aktuose ir trišalėje sutartyje nustatytą dokumentų saugojimo tvarką;

75.9. nesilaiko Europos Komisijos nustatyto projekto įgyvendinimo grafiko ir apie tai neinformuoja administruojančios institucijos;

75.10. neužtikrina su projekto įgyvendinimu susijusių viešųjų pirkimų nuostatų, įtvirtintų Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme;

75.11. pažeidžia kitas trišalės sutarties nuostatas.

76. Administruojanti institucija, įtarusi pažeidimą ir (ar) gavusi informacijos apie įtariamus pažeidimus iš Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Europos Komisijos, Europos Audito Rūmų, FNTT ir kitų institucijų, šią informaciją persiunčia koordinuojančiai institucijai.

77. Pažeidimo tyrimo pradžia laikoma įtariamo pažeidimo įregistravimo Įtariamų ir nustatytų pažeidimų registracijos žurnale diena.

78. Administruojanti institucija, įtarusi pažeidimą ir (ar) gavusi apie jį informacijos, turi atlikti projekto patikrą vietoje ir (ar) papildomą projekto vykdytojo dokumentų patikrinimą ar kitus veiksmus, būtinus pažeidimui ištirti. Administruojanti institucija, atlikdama pažeidimo tyrimą, gali kreiptis į kompetentingas institucijas, prašydama pateikti informaciją ir (ar) dokumentus, susijusius su atliekamu pažeidimo tyrimu.

79. Administruojanti institucija pažeidimus tiria ir nustato per 20 darbo dienų nuo įtariamo pažeidimo įregistravimo Įtariamų ir nustatytų pažeidimų registracijos žurnale dienos. Tais atvejais, kai dėl įtariamo pažeidimo reikalinga kompetentingos institucijos išvada arba reikia gauti papildomą informaciją iš projekto vykdytojo ir (ar) kitų institucijų ar įstaigų, pažeidimo tyrimo terminas gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip 30 darbo dienų koordinuojančios institucijos sprendimu, kuriame taip pat turi būti nurodytos priežastys, dėl kurių pratęsiamas pažeidimo tyrimas.

80. Administruojanti institucija, atlikusi pažeidimo tyrimą ir nustačiusi pažeidimą, kuris, jos nuomone, gali būti ištaisomas, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pažeidimo nustatymo informuoja koordinuojančią instituciją. Taip pat per 5 darbo dienas nuo pažeidimo nustatymo raštu informuoja projekto vykdytoją apie nustatytą pažeidimą ir nustato terminą, per kurį pažeidimas turi būti ištaisytas ir apie atliktus pažeidimo ištaisymo veiksmus raštu informuota administruojanti institucija. Tuo atveju, kai pažeidimui ištaisyti reikalingi trečiųjų asmenų veiksmai, projekto vykdytojo pagrįstu prašymu pažeidimo ištaisymo terminas administruojančios institucijos sprendimu gali būti pratęstas tiek, kiek reikia trečiųjų asmenų veiksmams atlikti ir pažeidimui ištaisyti.

81. Tuo atveju, jei yra įtariama nusikalstama veika, administruojanti institucija nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo nusikalstamos veikos įtarimo dienos, apie tai raštu informuoja koordinuojančią instituciją, kartu pateikdama visų turimų su pažeidimu susijusių dokumentų kopijas ir kitą turimą informaciją.

82. Administruojanti institucija, atlikusi įtariamo pažeidimo tyrimą ir nustačiusi pažeidimą, kuris, jos nuomone, negali būti ištaisomas, nedelsdama informuoja koordinuojančią instituciją, kuri priima atitinkamą sprendimą.

83. Koordinuojanti institucija, priimdama sprendimą dėl administruojančios institucijos nustatytų pažeidimų, turi atsižvelgti į tai, ar projektas įgyvendinamas netinkamai dėl projekto vykdytojo kaltės bei aplaidumo ar dėl objektyvių aplinkybių, kurių buvo neįmanoma numatyti projekto paraiškos rengimo, projekto paraiškos tikrinimo ir trišalės sutarties sudarymo metu.

84. Nustačiusi, kad administruojanti institucija suklydo tirdama ir (ar) nustatydama pažeidimą, ir (ar) paaiškėjus naujoms aplinkybėms, koordinuojanti institucija paveda administruojančiai institucijai iš naujo atlikti įtariamo pažeidimo tyrimą ir nustato terminą, per kurį turi būti atliktas pakartotinis įtariamo pažeidimo tyrimas.

85. Koordinuojanti institucija nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl pažeidimo priėmimo dienos, apie priimtą sprendimą informuoja administruojančią instituciją, o ši – projekto vykdytoją.

86. Jei nustatomas pažeidimas, koordinuojanti institucija apie jį informuoja Europos Komisiją.

87. Europos Komisija gali priimti sprendimus lėšas išieškoti, vadovaudamasi ES finansinės paramos TEN-E reglamentų, Europos Komisijos sprendimo ir kitų ES teisės aktų nuostatomis.

 

auditai

 

88. Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, koordinuojančios institucijos ir (arba) kitos valstybės institucijos bei administruojančios institucijos įgalioti asmenys turi teisę audituoti ir kontroliuoti, kaip yra vykdomas projektas.

89. Kaip nustatyta Europos Komisijos sprendime, Europos Komisija ar jos įgaliotas atstovas gali atlikti vykdomo projekto priežiūrą ir finansų patikrinimus, taip pat auditą gali atlikti Europos Audito Rūmai, kuriems suteikiamos tokios pat teisės kaip ir Europos Komisijai, t.y. teisė gauti informaciją ir lankytis veiklos vykdymo vietoje, atliekant patikrinimus ir auditus.

90. Administruojanti institucija atlieka audito rekomendacijų dėl projekto įgyvendinimo priežiūrą, o rekomendacijų dėl valdymo ir kontrolės sistemos – koordinuojanti institucija.

 

IV. DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS IR PRIEINAMUMAS

 

91. Visi dokumentai, susiję su projekto įgyvendinimu, turi būti komplektuojami ir saugomi vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis. Įgyvendinus projektą ir atlikus galutinį mokėjimą, su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi 5 metus. Prireikus dokumentai teikiami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims.

92. Projekto vykdytojas privalo saugoti:

92.1. projekto paraiškos ir jos priedų kopijas;

92.2. projekto paraiškos keitimo dokumentų kopijas;

92.3. Europos Komisijos sprendimo dėl projekto finansavimo ES finansinės paramos TEN-E lėšomis originalą;

92.4. trišalės sutarties originalą ir padarytų pakeitimų originalus;

92.5. tarpinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitą, galutinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitų, jų priedų kopijas ir kitus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus;

92.6. išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų originalus;

92.7. susirašinėjimo su administruojančia ir koordinuojančią institucijomis dokumentų kopijas;

92.8. viešųjų pirkimų vykdymo dokumentų originalus;

92.9. įgyvendintas viešinimo priemones įrodančius dokumentus.

 

V. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

93. Administruojančios institucijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su projekto administravimu, projekto vykdytojas gali apskųsti koordinuojančiai institucijai raštu per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kai jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius administruojančios institucijos veiksmus.

94. Koordinuojanti institucija, gavusi projekto vykdytojo skundą, per 20 darbo dienų nuo jo užregistravimo dienos privalo išnagrinėti skunde pateiktus argumentus ir priimti sprendimą, ar jie pagrįsti.

95. Jei koordinuojanti institucija nusprendžia, kad administruojančios institucijos veiksmai buvo teisėti ir pagrįsti, ji apie tai informuoja projekto vykdytoją per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl projekto vykdytojo skundo priėmimo dienos.

96. Jei koordinuojanti institucija nusprendžia, kad skundas yra pagrįstas, ji paveda administruojančiai institucijai imtis koordinuojančios institucijos siūlomų veiksmų, nustato veiksmų atlikimo terminus ir informuoja apie tai projekto vykdytoją per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl projekto vykdytojo skundo priėmimo dienos.

97. Projekto vykdytojas, nesutikdamas su koordinuojančios institucijos sprendimais ar veiksmais, gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatyta tvarka.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

98. Esant prieštaravimams tarp Europos Komisijos sprendimo, Taisyklių ir trišalės sutarties, minėtų teisės aktų nuostatos turi viršenybę šia eilės tvarka:

98.1. Europos Komisijos sprendimas;

98.2. Taisyklės;

98.3. trišalė sutartis.

99. Koordinuojanti ir administruojanti institucijos detalizuoja šiose Taisyklėse įtvirtintas ES finansinės paramos TEN-E administravimo nuostatas ES finansinės paramos TEN-E valdymo ir kontrolės Lietuvoje darbo apraše.

 

_________________


 

Europos Sąjungos finansinės paramos transeuropinių energetikos tinklų srityje įgyvendinimo Lietuvoje administravimo taisyklių

1 priedas

 

SUTARTIS NR. ______________ dėl pareigų, teisių ir atsakomybės pasiskirstymo įgyvendinant EuropoS sąjungos finansinės paramos transeuropinių energetikos tinklų srityje projektą Nr. ________________________

 

__________________

(data)

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos energetikos ministerija (toliau – Koordinuojanti institucija), atstovaujama (pareigos, vardas, pavardė), veikiančio pagal_______________________________________________ ,

 

ir valstybės įmonė Energetikos agentūra (toliau – Administruojanti institucija), atstovaujama direktoriaus Marijaus Franckevičiaus, veikiančio pagal valstybės įmonės Energetikos agentūros nuostatus,

 

ir __________________________________________________________________________

(toliau – projekto vykdytojas), atstovaujama (-as)___________________________________ ,

veikiančio (-ios) pagal ____________________________________________  (toliau – Šalys),

 

 

atsižvelgdamos į tai, kad Lietuvos Respublikos energetikos ministerija Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gruodžio 8 d. nutarimu Nr. 1732 „Dėl Europos Sąjungos finansinę paramą transeuropinių energetikos tinklų srityje koordinuojančios institucijos paskyrimo“ (Žin., 2010, Nr. 145-7448) paskirta Europos Sąjungos finansinę paramą transeuropinių energetikos tinklų srityje (toliau – ES finansinė parama TEN-E) Koordinuojančia institucija, ir

 

 

atsižvelgdamos į tai, kad valstybės įmonė Energetikos agentūra Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. 1-60 „Dėl Europos Sąjungos finansinės paramos transeuropinių energetikos tinklų srityje įgyvendinimo Lietuvoje administravimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 32-1527) (toliau – Taisyklės) paskirta ES finansinę paramą TEN-E Administruojančia institucija,

 

atsižvelgdamos į 2009 m. lapkričio 30 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 67/2010, nustatančio bendrąsias taisykles dėl Bendrijos finansinės paramos teikimo transeuropinių tinklų srityje (OL 2010 L 27, p. 20), bei 2007 m. birželio 20 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 680/2007, nustatančio bendrąsias taisykles dėl Bendrijos finansinės paramos teikimo transeuropinių transporto ir energetikos tinklų srityje (OL 2007 L 162, p. 1), 2006 m. rugsėjo 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimo Nr. 1364/2006, nustatančio gaires transeuropiniams energetikos tinklams ir panaikinančio Sprendimą Nr. 96/391/EB ir Sprendimą Nr. 1229/2003/EB (OL 2006 L 262, p.1), nuostatas,

 

atsižvelgdamos į tai, kad projekto vykdytojas, vadovaudamasis Europos Komisijos 20__ m. paskelbtu kvietimu teikti paraiškas, pateikė projekto paraišką skirti ES finansinės paramos TEN-E lėšas šioje sutartyje nurodytam projektui (toliau – projektas) įgyvendinti,

 

atsižvelgdamos į tai, kad pateikta projekto paraiška buvo sėkmingai įvertinta visuose vertinimo ir atrankos etapuose ir Europos Komisija priėmė sprendimą Nr. _________________ suteikti ES finansinę paramą TEN-E šioje sutartyje nurodytam projektui įgyvendinti,

 

 

sudarė šią projekto „_____________________________________________________ „,

projekto Nr. _____________________________, trišalę sutartį (toliau – Sutartis).

 

1. Sutarties dalykas

 

1.1. Šia Sutartimi nustatomos Koordinuojančios, Administruojančios institucijos ir projekto vykdytojo pareigos, teisės ir atsakomybė įgyvendinant projektą, kuriam konkrečiu Europos Komisijos sprendimu skirtos ES finansinės paramos TEN-E lėšos ir nacionalinis finansavimas:

1.1.1. projekto vykdytojas Sutartyje nustatyta tvarka, vadovaudamasis Taisyklėmis, kitų ES bei Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatomis, Europos Komisijos sprendime nurodytomis sąlygomis ir terminais, įgyvendina Europos Komisijos sprendimu patvirtintą projektą bei užtikrina, kad tinkamai bei laiku būtų įgyvendintos projekto veiklos;

1.1.2. Administruojanti institucija Sutartyje nustatyta tvarka bei vadovaudamasi Taisyklėmis, kitų ES bei Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatomis, pagal savo kompetenciją vykdo projekto įgyvendinimo bei lėšų panaudojimo kontrolę;

1.1.3. Koordinuojanti institucija Sutartyje nustatyta tvarka, vadovaudamasi Taisyklėmis, kitų ES bei Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatomis pagal savo kompetenciją vykdo transeuropinių energetikos tinklų srities strateginių tikslų įgyvendinimo koordinavimą ir užtikrina tinkamą Lietuvos energetikos sektoriaus projektams įgyvendinti skirtos ES finansinės paramos TEN-E valdymo ir kontrolės sistemos veikimą.

 

Esant prieštaravimams tarp Europos Komisijos sprendimo, Taisyklių ir Sutarties, minėtų teisės aktų nuostatos turi viršenybę šia tvarka: Europos Komisijos sprendimas, Taisyklės, Sutartis.

 

2. Projekto veiklos finansavimas

 

Bendra preliminari reikalavimus atitinkančių projekto veiklos išlaidų suma yra _______ eurų (žodžiais – __________________________), iš jų _______ (žodžiais – __________________________) eurų yra skirta ES finansinės paramos TEN-E lėšų.

 

2.1. Projekto vykdytojas įsipareigoja:

2.1.1. naudoti ES finansinę paramą TEN-E Europos Komisijos sprendime nustatyta tvarka ir visas projekto išlaidas finansuoti iš ES finansinės paramos TEN-E ir nacionalinio finansavimo lėšų, atitinkamai išlaikant Europos Komisijos sprendime nustatytą procentinį ES ir nacionalinio finansavimo lėšų santykį;

2.1.2. teikti informaciją Administruojančiai institucijai apie tai, kaip naudojamos ES finansinės paramos TEN-E lėšos projekto veikloms vykdyti.

 

2.2. Administruojanti institucija įsipareigoja:

Pagal kompetenciją vykdyti ES finansinės paramos TEN-E projektų įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo kontrolę, atlikdama projekto patikras vietoje, tikrindama techninio įgyvendinimo apžvalgas, mokėjimų prašymus, tarpinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitą, galutinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitą bei kitą dokumentaciją, susijusią su projekto įgyvendinimu.

 

2.3. Koordinuojanti institucija įsipareigoja:

Gavusi iš Lietuvos Respublikos finansų ministerijos informaciją apie Europos Komisijos pervestas TEN-E projekto lėšas, per 3 darbo dienas pateikti Lietuvos Respublikos finansų ministerijai mokėjimo paraišką dėl lėšų pervedimo projekto vykdytojui.

 

3. Projekto vykdymas

 

3.1. Projekto veiklų įgyvendinimo pradžia ir pabaiga, kaip nurodyta EK sprendime:

3.1.1. projekto veiklų įgyvendinimo pradžia yra ________________________.

3.1.2. projekto veiklų įgyvendinimo pabaiga, iki kurios turi būti pabaigtos visos projekto veiklos ir patirtos visos su projekto įgyvendinimu susijusios tinkamos finansuoti išlaidos, yra ________________________.

 

3.2. Projekto vykdytojas įsipareigoja:

3.2.1. įgyvendinti projektą, kaip numatyta Europos Komisijos sprendime, ir vadovaudamasis Taisyklėmis;

3.2.2. užtikrinti sėkmingą projekto įgyvendinimą ir efektyvų ES finansinės paramos TEN-E lėšų panaudojimą tik su projektu susijusioms išlaidoms apmokėti: paskirti projekto vadovą, projekto finansininką ir kitus atsakingus asmenis;

3.2.3. nedelsdamas informuoti Administruojančią instituciją ir pateikti jai argumentuotą prašymą dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų ir, jei reikia, būtinus dokumentus, paaiškėjus, kad dėl pasikeitusių sąlygų, kurių negalima buvo numatyti rengiant projektą, negalima pasiekti projekte numatytų tikslų pagal Europos Komisijos sprendime nustatytas sąlygas;

3.2.4. pateikti Administruojančiai institucijai papildomą informaciją per 14 kalendorinių dienų, jei Europos Komisija pareikalauja papildomos informacijos dėl prašymo dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų;

3.2.5. pateikti techninio įgyvendinimo apžvalgų, mokėjimo prašymų ir lydimųjų dokumentų patvirtintas kopijas anglų kalba (1 egz.) Administruojančiai institucijai tikrinti;

3.2.6. pateikti, gavus iš Administruojančios institucijos raštą dėl techninio įgyvendinimo apžvalgų ar mokėjimo prašymų ir lydimųjų dokumentų patikrinimo, jų originalą (1 egz.) ir patvirtintas kopijas (2 egz.) anglų kalba Administruojančiai institucijai;

3.2.7. pateikti Europos Komisijai Koordinuojančios institucijos patvirtintą techninio įgyvendinimo apžvalgų ar mokėjimo prašymų ir lydimųjų dokumentų originalą.

 

3.3. Administruojanti institucija įsipareigoja:

3.3.1. Administruoti projektą vadovaujantis Taisyklėmis ir ES finansinės paramos TEN-E valdymo ir kontrolės Lietuvoje darbo aprašu;

3.3.2. teikti Koordinuojančiai institucijai projekto vykdytojo pateiktų techninio įgyvendinimo apžvalgų, mokėjimų prašymų bei tarpinių ir galutinės techninio įgyvendinimo ir finansinių ataskaitų originalą tvirtinti ir patvirtintą kopiją saugoti;

3.3.3. teikti projekto vykdytojui reikalingą informaciją, gautą iš Koordinuojančios institucijos;

3.3.4. per 14 kalendorinių dienų išnagrinėti iš projekto vykdytojo gautą prašymą dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų ir pateikti savo išvadas Koordinuojančiai institucijai bei projekto vykdytojui;

3.3.5. kartu su išvadomis pateikti Koordinuojančiai institucijai iš projekto vykdytojo gautą prašymo dėl projekto paraiškoje ir Europos Komisijos sprendime numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų kopiją, jeigu pritariama siūlomam projekto pakeitimui;

3.3.6. vykdyti kitais teisės aktais jai pavestas funkcijas.

 

3.4. Koordinuojanti institucija įsipareigoja:

3.4.1. per 3 darbo dienas patvirtinti Europos Komisijai teikiamas techninio įgyvendinimo apžvalgas, mokėjimo prašymus su lydimaisiais dokumentais, t. y. techninio įgyvendinimo ir finansinėmis ataskaitomis, bei kitus dokumentus, numatytus Europos Komisijos sprendime;

3.4.2. patvirtinusi techninio įgyvendinimo apžvalgų ar mokėjimo prašymų ir lydimųjų dokumentų originalus, juos pateikti projekto vykdytojui, o Administruojančiai institucijai – Europos Komisijos nustatytos tvirtinimo formos kopiją.

 

4. Mokėjimo prašymų teikimas

 

Mokėjimų prašymai teikiami kartu su tarpine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita arba galutine techninio įgyvendinimo ir finansine ataskaita. Kartu su mokėjimo prašymais projekto vykdytojas Administruojančiai institucijai pateikia išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintas kopijas. Europos Komisijos sprendime numatyta tvarka ir sąlygomis projekto vykdytojas gali Europos Komisijos prašyti atlikti išankstinį mokėjimą.

 

4.1. Projekto vykdytojas įsipareigoja:

4.1.1. užtikrinti, kad teikiamame mokėjimo prašyme deklaruojamos tinkamos projekto išlaidos apmokėtos vieną kartą;

4.1.2. parengti ir pateikti tikrinti Administruojančiai institucijai tarpinio mokėjimo prašymą su lydimaisiais dokumentais Europos Komisijos sprendime nurodyta forma ne vėliau kaip likus 45 kalendorinėms dienoms iki termino, kai tarpinio mokėjimo prašymas ir tarpinė techninio įgyvendinimo ir finansinė ataskaita turi būti pateikta Europos Komisijai;

4.1.3. pateikti Europos Komisijai Koordinuojančios institucijos patvirtintą tarpinį mokėjimo prašymą su lydimaisiais dokumentais ne vėliau kaip prieš 6 mėnesius iki veiklos užbaigimo datos;

4.1.4. parengti ir pateikti tikrinti Administruojančiai institucijai Europos Komisijos sprendime nurodyta forma galutinio mokėjimo prašymą su lydimaisiais dokumentais ir nepriklausomo audito išvada per 9 mėn. nuo veiklos užbaigimo datos;

4.1.5. pateikti Europos Komisijai Koordinuojančios institucijos patvirtintą galutinio mokėjimo prašymą su lydimaisiais dokumentais ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo veiklos užbaigimo datos;

4.1.6. pateikti Lietuvos Respublikos finansų ministerijai mokėjimo prašymų patvirtintas kopijas;

4.1.7. užtikrinti, kad projekto išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų originalai atitiktų patvirtintas kopijas, pateikiamas kartu su mokėjimo prašymais.

 

4.2. Administruojanti institucija įsipareigoja:

4.2.1. tikrinti mokėjimo prašymus, išlaidas pateisinančius ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintas kopijas vadovaudamasi Taisyklėmis;

4.2.2. užregistruoti iš projekto vykdytojo gautą mokėjimo prašymą kartu su lydimaisiais dokumentais; išsiųsti arba įteikti projekto vykdytojui užregistruoto mokėjimo prašymo lydraščio kopiją, jei projekto vykdytojas pareikalauja;

4.2.3. patikrinti pateiktą tarpinį mokėjimo prašymą kartu su lydimaisiais dokumentais ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo mokėjimo prašymo registravimo dienos ir pateikti jį Koordinuojančiai institucijai tvirtinti;

4.2.4. patikrinti pateiktą galutinį mokėjimo prašymą kartu su lydimaisiais dokumentais ir nepriklausomo audito išvada per 2 mėnesius nuo mokėjimo prašymo registravimo dienos ir pateikti jį Koordinuojančiai institucijai tvirtinti;

4.2.5. pateikti projekto vykdytojui pastabas dėl mokėjimo prašymo tikslinimo ir nurodyti mokėjimo prašymo tikslinimo terminą tuo atveju, jeigu tarpiniame arba galutiniame mokėjimo prašyme nustatomos klaidos arba neatitikimai.

 

5. Ataskaitų teikimas

 

5.1. Projekto vykdytojas įsipareigoja:

5.1.1. pateikti Europos Komisijai techninio įgyvendinimo apžvalgą, kaip numatyta Europos Komisijos sprendime, per 6 mėnesius nuo pranešimo apie Europos Komisijos sprendimą pateikimo projekto vykdytojui datos, o vėlesnes techninio įgyvendinimo apžvalgas – kas 12 mėnesių, skaičiuojant nuo pirmosios techninio įgyvendinimo apžvalgos pateikimo datos;

5.1.2. prieš teikiant techninio įgyvendinimo apžvalgas Europos Komisijai, pateikti techninio įgyvendinimo apžvalgas Administruojančiai institucijai patikrinti ne vėliau kaip 20 kalendorinių dienų iki jų pateikimo Europos Komisijai termino;

5.1.3. pateikti Administruojančiai institucijai tikrinti tarpinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitą ne vėliau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki termino, kai tarpinė techninio įgyvendinimo ir finansinė ataskaita kartu su tarpiniu mokėjimo prašymu turi būti pateikta Europos Komisijai;

5.1.4. pateikti Administruojančiai institucijai tikrinti galutinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitą su nepriklausomo audito išvada per 9 mėn. nuo veiklos užbaigimo datos Europos Komisijos sprendime nurodyta forma;

5.1.5. jei Europos Komisija, tikrindama tarpinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitą ar galutinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitą, paprašo papildomos informacijos ar dokumentų, pateikti Administruojančiai institucijai šią informaciją per 30 kalendorinių dienų.

 

5.2. Administruojanti institucija įsipareigoja:

5.2.1. patikrinti projekto vykdytojo pateiktas techninio įgyvendinimo apžvalgas per 10 kalendorinių dienų;

5.2.2. nustačiusi neišsamius ar netikslius duomenis techninio įgyvendinimo apžvalgose, raštu pateikti projekto vykdytojui pastabas dėl techninio įgyvendinimo apžvalgų tikslinimo ir nurodyti techninio įgyvendinimo apžvalgų tikslinimo terminą;

5.2.3. patikrinti tarpinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitą per 14 kalendorinių dienų nuo gavimo datos ir pateikti ją Koordinuojančiai institucijai tvirtinti;

5.2.4. patikrinti galutinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitą per 30 kalendorinių dienų nuo gavimo datos ir pateikti ją Koordinuojančiai institucijai tvirtinti;

5.2.5. patikrinti projekto vykdytojo patikslintą informaciją ar dokumentus dėl tarpinės ar galutinės techninio įgyvendinimo ir finansinės ataskaitos per 5 kalendorines dienas.

 

6. Projekto priežiūra

 

Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Koordinuojančios institucijos ir (arba) kitos valstybės institucijos bei Administruojančios institucijos įgalioti asmenys turi teisę audituoti ir kontroliuoti, kaip yra vykdomas projektas.

 

6.1. Projekto vykdytojas įsipareigoja:

6.1.1. sudaryti sąlygas Administruojančiai institucijai tikrinti projektą jo įgyvendinimo vietoje;

6.1.2. nedelsdamas informuoti Administruojančią instituciją telefonu bei išsiųsti raštą faksu, jei negali sudaryti sąlygų atlikti projekto patikrą vietoje, nurodydamas argumentuotas priežastis (kai apie projekto patikrą vietoje Administruojanti institucija informuoja projekto vykdytoją iš anksto);

6.1.3. susipažinti su projekto patikros vietoje atlikimo ataskaita;

6.1.4. įgyvendinti Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, nepriklausomo audito, Koordinuojančios institucijos ir (arba) kitos valstybės institucijos bei Administruojančios institucijos rekomendacijas projektui.

 

6.2. Administruojanti institucija įsipareigoja:

6.2.1. atlikti projekto patikras projekto įgyvendinimo vietoje vadovaudamasi Taisyklių nustatyta tvarka;

6.2.2. apie numatomą projekto patikrą vietoje raštu informuoti projekto vykdytoją likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki projekto patikros vietoje atlikimo dienos;

6.2.3. atlikusi projekto įgyvendinimo patikrą vietoje, supažindinti projekto vykdytoją su patikros vietoje atlikimo ataskaita ir paprašyti projekto vykdytojo ją pasirašyti. Jei projekto vykdytojas atsisako pasirašyti, tai pažymėti patikros vietoje atlikimo ataskaitoje;

6.2.4. atlikti audito rekomendacijų dėl projekto įgyvendinimo priežiūrą.

 

6.3. Koordinuojanti institucija įsipareigoja:

Atlikti audito rekomendacijų dėl valdymo ir kontrolės sistemos priežiūrą.

 

7. Projekto viešinimas

 

7.1. Projekto vykdytojas įsipareigoja:

7.1.1. paskelbti (savo interneto tinklalapyje, viešinimo apie projektą priemonėse, vykdant projekto veiklą, ar kitu būdu), kad įgyvendinamas projektas, finansuojamas iš ES finansinės paramos TEN-E ir nacionalinio finansavimo lėšų;

7.1.2. naudoti visose įgyvendinamose viešinimo apie projektą priemonėse Europos Komisijos sprendime nurodytą projekto numerį.

 

7.2. Administruojanti institucija įsipareigoja:

Prižiūrėti, kad projekto vykdytojas vykdytų privalomąsias viešinimo priemones, nustatytas ES finansinės paramos TEN-E reglamentuose ir Europos Komisijos sprendime.

 

8. Dokumentų saugojimas

 

8.1. Projekto dokumentų apskaita turi būti tvarkoma vadovaujantis Dokumentų tvarkymo bei apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773) (toliau – Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklės).

8.2. Projekto vykdytojas turi pateikti dokumentus (sąskaitų plano kopiją arba kitus dokumentus), įrodančius, kad projekto buhalterinė apskaita yra vedama atskirose subsąskaitose, arba nurodyti kitus projekto buhalterinės apskaitos atskyrimo požymius.

8.3. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti visų iš ES finansinės paramos TEN-E lėšų apmokėtų išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų archyvavimą ir saugojimą taip, kad dokumentai būtų aiškiai identifikuoti tarp kitų projekto vykdytojo ūkinių operacijų dokumentų ir esant poreikiui operatyviai atrinkti. Jeigu projekto vykdytojas įgyvendina kelis projektus, jis taip pat privalo užtikrinti, kad atskirų projektų dokumentai būtų aiškiai identifikuojami.

8.4. Visi dokumentai, susiję su projekto įgyvendinimu, turi būti komplektuojami ir saugomi vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis. Įgyvendinus projektą ir atlikus galutinį mokėjimą, su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi 5 metus. Prireikus dokumentai teikiami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims.

8.5. Projekto vykdytojas privalo saugoti:

8.5.1. projekto paraiškos ir jos priedų kopijas;

8.5.2. projekto paraiškos keitimo dokumentų kopijas;

8.5.3. Europos Komisijos sprendimo dėl projekto finansavimo ES finansinės paramos TEN-E lėšomis originalą;

8.5.4. techninio įgyvendinimo apžvalgas, tarpinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitą, galutinę techninio įgyvendinimo ir finansinę ataskaitą, jų priedų kopijas ir kitus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus;

8.5.5. išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų originalus;

8.5.6. susirašinėjimo su įgyvendinančiąja ir Koordinuojančiąja institucijomis dokumentų kopijas;

8.5.7. viešųjų pirkimų vykdymo dokumentų originalus;

8.5.8. įgyvendintas viešinimo priemones įrodančius dokumentus;

8.5.9. Sutarties originalą ir padarytų pakeitimų originalus.

 

9. Konfidencialumas

 

Šios Sutarties sąlygos viešai neskelbiamos be Šalių sutikimo, išskyrus ES bei Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus atvejus.

 

10. Kitos sąlygos

 

10.1. Projekto vykdytojas turi vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, jeigu projekto vykdytojas yra perkančioji organizacija, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102).

10.2. Projekto vykdytojas turi teikti tikslią ir teisingą informaciją apie projekto įgyvendinimą, jo metu kilusius sunkumus, problemas bei kitą informaciją.

10.3. Projekto vykdytojas turi pateikti Administruojančiai institucijai Europos Komisijos sprendime numatytus dokumentus registruotu paštu, per kurjerį arba pristatyti asmeniškai Administruojančiai institucijai kartu su lydraščiu.

10.4. Projekto vykdytojas gali apskųsti Administruojančios institucijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su projekto administravimu, Koordinuojančiai institucijai raštu per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kai jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius Administruojančios institucijos veiksmus.

10.5. Už lėšų projektui įgyvendinti panaudojimą pagal tikslinę paskirtį bei įsipareigojimų pagal šią sutartį įvykdymą atsako projekto vykdytojas Lietuvos Respublikos teisės aktų ir šios Sutarties nustatyta tvarka.

10.6. Koordinuojanti institucija, Administruojanti institucija ir (arba) kita valstybės institucija negali būti laikomos atsakingomis už jokią žalą, patirtą projekto vykdytojo ir (arba) jo partnerių ir tiesiogiai ar netiesiogiai susijusią su šios Sutarties vykdymu ar projekto įgyvendinimu, jei tokia žala atsirado ne dėl Koordinuojančios institucijos ir (arba) kitos valstybės institucijos ir Administruojančios institucijos kaltės. Koordinuojančiai institucijai, Administruojančiai institucijai ir (arba) kitai valstybės institucijai nekyla atsakomybė pagal šią Sutartį dėl kitų valstybinės valdžios institucijų ar ES institucijų veiksmų ar neveikimo.

10.7. Jei projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, nesilaiko Sutarties sąlygų ir (arba) pažeidė Lietuvos Respublikos ir (arba) ES teisės aktus, Administruojanti institucija turi pažeidimą užregistruoti vadovaudamasi taisyklėmis ir informuoti apie tai Koordinuojančią instituciją.

 

11. Šalių įsipareigojimai

 

11.1. Tiksliai laikytis ir nepažeisti šios Sutarties nuostatų.

11.2. Laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų, ES teisės aktų, susijusių su projekto įgyvendinimu.

11.3. Informuoti apie savo adreso, elektroninio pašto adreso ar kitų kontaktų pasikeitimą. Šalis, neįvykdžiusi šio reikalavimo, negali pareikšti pretenzijų ar atsikirtimų, kad kitos Šalies veiksmai, atlikti pagal paskutinius jai žinomus duomenis, neatitinka Sutarties sąlygų arba ji negavo pranešimų, siųstų pagal šiuos duomenis.

11.4. Visus ginčus, susijusius su Sutarties vykdymu, šalys įsipareigoja pirmiausia spręsti taikiai derybų būdu. Nepavykus susitarti, ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

12. Baigiamosios nuostatos

 

12.1. Sutartis įsigalioja nuo to momento, kai ją pasirašo visos Sutarties Šalys, ir galioja iki tol, kol Šalys įvykdys visus savo įsipareigojimus pagal šią Sutartį.

12.2. Sutartis sudaryta trimis vienodą juridinę galią turinčiais egzemplioriais, po vieną kiekvienai Šaliai. Šalių adresai ir rekvizitai:

 

 

Lietuvos Respublikos energetikos ministerija

Valstybės įmonė Energetikos agentūra

„              “

Adresas

Gedimino pr. 38/ Vasario 16-osios g. 2,

LT-01104 Vilnius

Gedimino pr. 38/ Vasario 16-osios g. 2,

LT-01104 Vilnius

 

Kodas

302308327

222251110

 

Telefono Nr.

(8 5) 262 0549

(8 5) 261 9225

 

Fakso Nr.

(8 5) 261 5140

(8 5) 262 6845

 

El. paštas

info@enmin.lt

eainfo@ena.lt

 

 

Šalių parašai

 

Koordinuojanti institucija (Koordinuojančiai institucijai atstovaujančio asmens pareigų pavadinimas)

Administruojanti institucija (Administruojančiai institucijai atstovaujančio asmens pareigų pavadinimas)

Projekto vykdytojas

(Projekto vykdytojui atstovaujančio asmens pareigų pavadinimas)

 

 

 

(Vardas, pavardė)

(Vardas, pavardė)

(Vardas, pavardė)

 

 

 

_____________

(parašas, data)

_____________

(parašas, data)

______________

(parašas, data)

 

 

 

A.V.

A.V.

A.V.

 

_________________