VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKO

Į S A K Y M A S

 

DĖL VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKO 2008 M. GRUODŽIO 23 D. ĮSAKYMO Nr. 2B-515 „DĖL MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ GAMYBOS IR PERDIRBIMO BEI MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ, PRIEKABŲ, KURIOMS UŽDRAUSTA DALYVAUTI VIEŠAJAME EISME, REMONTO IR TECHNINĖS EKSPERTIZĖS REIKALAVIMŲ IR ATLIKIMO TVARKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. balandžio 16 d. Nr. 2B-143

Vilnius

 

1. Pakeičiu Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų gamybos ir perdirbimo bei motorinių transporto priemonių, priekabų, kurioms uždrausta dalyvauti viešajame eisme, remonto ir techninės ekspertizės reikalavimus ir atlikimo tvarką, patvirtintą Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 2B-515 (Žin., 2008, Nr. 149-6069; 2009, Nr. 66-2678):

1.1. išdėstau 17 punktą taip:

17. Pagaminus naują transporto priemonę, iki jos registracijos reikia gauti Europos Bendrijos, nacionalinį ar individualų tipo patvirtinimą. Šio punkto nuostatos netaikomos registruotai naujai transporto priemonei, kai transporto priemonė gaminama papildomai įrengiant: sėdynes, pedalus vairavimo instruktoriui, įrangą, numatytą transporto priemonės gamintojo, pritaikant transporto priemonę neįgaliems asmenims.“

1.2. išdėstau 37.1 punktą taip:

37.1. vidutinio sudėtingumo perdirbimui (B) – transporto priemonės matmenų brėžiniai, jei keičiasi jos matmenys, perdirbamų sistemų (agregatų, mazgų) surinkimo (matmenų) brėžiniai; varikliui perdirbti – variklio įsigijimo (pirkimo) dokumentai (su nurodytu variklio kodu ir numeriu), keičiamo variklio tvirtinimo vietų ir dalių nuotraukos. Kai toks perdirbimas atliekamas gamintojo įgaliotojo atstovo, nereikia pateikti šiame punkte išvardytų nuotraukų.“

1.3. išdėstau 40 punktą taip:

40. Transporto priemonėse įrengiamos sudėtinės dalys (apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisai, garso signalizacijos įtaisai, padangos, galinio vaizdo veidrodžiai, ilgų ir sunkių transporto priemonių skiriamieji ženklai, greičio ribotuvai, tachografai, priekinės, galinės ir šoninės apsaugos nuo palindimo po transporto priemone užtvarai, saugos diržai, sėdynės ir galvos atlošai, sukabintuvai) turi būti sertifikuotos pagal Lietuvos Respublikos arba tarptautinius reikalavimus (JT EEK Vidaus transporto komiteto taisykles arba ES direktyvas). Visais atvejais perdirbimas ir jo vertinimas atliekamas vadovaujantis gamintojo instrukcija.“

1.4. išdėstau 67 punktą taip:

67. Transporto priemonės techninė ekspertizė atliekama tik techninės ekspertizės įmonei ir šalims sudarius rašytinę sutartį. Draudžiama atlikti techninę ekspertizę transporto priemonėms, kai transporto priemonės dokumentai nepriimtini registruoti ją Lietuvos Respublikoje.“

1.5. išdėstau 69 punktą taip:

69. Užsakovas techninės ekspertizės įmonei pateikia šiuose Reikalavimuose nurodytą techninę dokumentaciją, reikalingą techninei ekspertizei atlikti. Perdirbant (keičiant) transporto priemonės variklį ekspertui turi būti sudaryta galimybė nufotografuoti variklio kodą, kol dar nesumontuotas variklis.“

1.6. papildau nauju 70.5 punktu ir jį išdėstau taip:

70.5. atlikto perdirbimo įtaka visai transporto priemonei (nors tai nėra ekspertizės užsakovo tikslas) ir jos saugiam eksploatavimui ar keliamiems techniniams reikalavimams.“

1.7. papildau nauju 75.11 punktu ir jį išdėstau taip:

75.11. sudedamųjų dalių gamintojo išduota montavimo instrukcija.“

1.8. išdėstau 94.3 punktą taip:

94.3. įmonės vadovas ir darbuotojai negali būti techninės ekspertizės objektų, kuriuos tikrina, savininkai (bendraturčiai), gamintojai, perdirbėjai, tiekėjai, remontuotojai, montuotojai, pardavėjai, naudotojai, prižiūrėtojai ar įgaliotieji atstovai.“

1.9. pripažįstu netekusiu galios 97.1 punktą;

1.10. išdėstau 2 priedo Kelių transporto priemonių perdirbimo tipinių pavyzdžių katalogo 12 punktą taip:

12. Variklis

12.1.

Variklio keitimas kitu to paties veikimo principo (uždegimo suspaudimu arba kibirkštinio uždegimo) varikliu, kurio darbinis tūris ne didesnis kaip 20 proc., o galingumas ne didesnis kaip 30 proc.

 

X

 

 

12.2.

Variklio keitimas kitu kitokio veikimo principo (iš uždegimo suspaudimu į kibirkštinio uždegimo arba iš kibirkštinio uždegimo į uždegimo suspaudimu) varikliu

 

 

 

Keisti draudžiama

12.3.

Variklio keitimas kitu, kuriam įrengti reikia keisti transporto priemonės laikančiąsias konstrukcijas

 

 

 

Keisti draudžiama

12.4.

Variklio keitimas kitu, kurį įrengus apkrovos ašims galėtų padidėti daugiau nei leistina

 

 

 

Keisti draudžiama

12.5.

Variklio keitimas kitu, kurio darbinis tūris didesnis kaip 20 proc. arba galingumas didesnis kaip 30 proc.

 

 

 

Keisti draudžiama

12.6.

Variklio sistemų keitimas

 

 

12.6.1.

Maitinimo sistemos:

 

 

 

 

 

– degalų bakų įrengimas

 

X

 

 

 

– degalų vamzdelių keitimas

X

 

 

 

 

– degalų pašildymo prietaisų įrengimas

 

X

 

 

 

– suskystintų dujų įrangos įrengimas

 

 

X

 

12.6.2.

Išmetimo sistemos keitimas:

 

 

 

 

 

– naudojant sertifikuotus gaminius

X

 

 

 

 

– naudojant nesertifikuotus gaminius

 

 

 

Keisti draudžiama

 

– įrengiant nereguliuojamus neutralizatorius

X

 

 

 

 

– įrengiant reguliuojamus neutralizatorius

 

X

 

 

 

“.

2. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja nuo 2012 m. lapkričio 1 d.

3. Įpareigoju Technikos skyrių šį įsakymą nustatyta tvarka teikti skelbti „Valstybės žiniose“ ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos interneto svetainėje.

 

 

 

Inspekcijos viršininkas                                                Vidmantas Žukauskas