KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2006 m. sausio 27 d. Nr. 4/07-31

Vilnius

 

 

1. Tvirtinu Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos darbo reglamentą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos direktoriaus 2003 m. sausio 17 d. įsakymą Nr. 4/07-15 „Dėl Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“;

2.2. Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos direktoriaus 2005 m. birželio 21 d. įsakymą Nr. 4/07-128 „Dėl tarnybinių komandiruočių į užsienį įforminimo tvarkos“.

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                                              SAULIUS VITKŪNAS


 

PATVIRTINTA

Kalėjimų departamento prie Lietuvos

Respublikos teisingumo ministerijos

direktoriaus 2006 m. sausio 27 d. įsakymu

Nr. 4/07-31

 

KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šis reglamentas nustato Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau – Kalėjimų departamentas) darbo organizavimo, vykdant jam pavestus uždavinius, tvarką.

2. Kalėjimų departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, teisingumo ministro įsakymais, kitais teisės aktais, Kalėjimų departamento nuostatais ir šiuo reglamentu.

3. Kalėjimų departamento veikla grindžiama demokratinio valstybės administravimo principais: įstatymo viršenybės, objektyvumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo.

4. Kalėjimų departamento darbuotojų veikla grindžiama įstatymo viršenybės, lygiateisiškumo, politinio neutralumo, skaidrumo ir karjeros principais.

 

II. KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

5. Darbas Kalėjimų departamente ir jam pavaldžiose įstaigose yra planuojamas sudarant strateginį veiklos ir pagrindinių priemonių einamųjų metų pusmečių planus.

6. Už Kalėjimų departamento strateginio veiklos plano sudarymą atsakingas Planavimo skyriaus viršininkas. Šiam planui rengti sudaroma darbo grupė.

7. Kalėjimų departamento pagrindinių priemonių pusmečių planų projektams rengti sudaroma nuolat veikianti darbo grupė. Už šių planų sudarymą atsakingas Administracijos reikalų skyriaus viršininkas, planus tvirtina direktorius.

8. Kalėjimų departamento strateginis metų planas sudaromas vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312), ir Kalėjimų departamento ir jam pavaldžių įstaigų strateginio veiklos planavimo metodika, patvirtinta Kalėjimų departamento direktoriaus 2004 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. 4/07-82.

9. Kalėjimų departamento pagrindinių priemonių pusmečio plane glaustai pateikiama aplinkos ir išteklių analizė, prioritetinės veiklos sritys planuojamam periodui, planuojamos priemonės, jų vykdytojai ir vykdymo terminai.

10. Pasiūlymus dėl pagrindinių priemonių pusmečio plano darbo grupei, likus ne mažiau kaip dviem savaitėms iki planuojamojo periodo pradžios, pateikia visi Kalėjimų departamento administraciniai padaliniai.

11. Kalėjimų departamento pagrindinių priemonių pusmečio plano projektas, prieš teikiant jį tvirtinti direktoriui, svarstomas Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos ūkinės ir finansinės veiklos tarybos prie departamento direktoriaus (toliau – Ūkinės ir finansinės veiklos taryba) posėdyje.

12. Kalėjimų departamento administraciniai padaliniai savo veiklą planuoja ketvirčiui, išskyrus Centralizuoto vidaus audito skyrių, kuris vadovaudamasis Vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo (Žin., 2002, Nr. 123-5540) 8 straipsnio 3 dalies 3 punktu sudaro metinius veiklos planus. Administracinių padalinių planus tvirtina direktorius ar jo pavaduotojai pagal priskirtas veiklos sritis.

13. Kalėjimų departamentui pavaldžios įstaigos savo veiklos pagrindinių priemonių pusmečių planus ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 10 d. ir liepos 10 d. pateikia Kalėjimų departamentui. Šiuos planus peržiūri Kalėjimų departamento administraciniai padaliniai, prireikus teikia pasiūlymus dėl planų papildymo ar patikslinimo, kuriuos apibendrina Administracijos reikalų skyrius ir teikia planus tvirtinti Kalėjimų departamento direktoriui. Jeigu yra esminių trūkumų, planai gali būti grąžinti pataisyti juos sudariusiai įstaigai.

14. Už atliktus darbus:

14.1. Kalėjimų departamentui pavaldžios įstaigos departamentui pateikia ataskaitas:

14.1.1. už strateginio veiklos plano programų vykdymą – Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos ir jam pavaldžių įstaigų strateginio veiklos plano programų vykdymo kontrolės ir ataskaitų rengimo taisyklėse, patvirtintose Kalėjimų departamento direktoriaus 2004 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. 4/07-83, nustatytais terminais ir tvarka;

14.1.2. už įstaigos veiklą – ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 5 d.

14.2. Kalėjimų departamento administraciniai padaliniai atsiskaito Administracijos reikalų skyriui:

14.2.1. už ketvirtį – ne vėliau kaip iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 15 d.;

14.2.2. už Kalėjimų departamento pagrindinių priemonių pusmečio plane numatytų priemonių vykdymą – ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 1 d. ir rugpjūčio 1 d.

15. Administracijos reikalų skyrius apibendrina administracinių padalinių ataskaitas ir iki einamųjų metų kovo 1 d. ir rugsėjo 1 d. parengia pažymą direktoriui apie Kalėjimų departamento pagrindinių priemonių pusmečio plano vykdymą.

16. Kalėjimų departamentui pavaldžių įstaigų veiklos analizėje turi būti pateikti šie ataskaitinės veiklos duomenys:

16.1. įstaigos materialinė bazė, finansiniai ir žmonių ištekliai. Įkalintų asmenų laikymo sąlygų ir personalo darbo sąlygų pokyčiai. Gautų lėšų paskirstymo prioritetai;

16.2. įstaigos veiklos pagrindinių priemonių pusmečių planų vykdymas, veiklos problemos;

16.3. kriminogeninė būklė, darbo organizavimo naujovės;

16.4. personalo kaita, kvalifikacijos tobulinimas;

16.5. įstaigoje laikomi asmenys (skaičius palyginti su praėjusiais metais; kaita; sudėtis; drausmė; užimtumas: darbu (gamyboje ir ūkio darbuose), mokslu, individualia darbine ar kūrybine veikla, moksline, menine ir kita veikla; suteiktos atostogos, iš jų su leidimu parvykti į namus; trumpalaikės išvykos į namus (Bausmių vykdymo kodekso 104 straipsnis, 140 straipsnio 1 dalies 10 punktas); trumpalaikės išvykos už pataisos įstaigų teritorijos ribų (Bausmių vykdymo kodekso 105 straipsnis) ir kt.;

16.6. socialinis darbas (kokios įstaigoje buvo vykdomos programos trumpai jas apibūdinant; dalyvaujančių šiose programose skaičius);

16.7. parengti, laimėti ir/ar pradėti įgyvendinti projektai (trumpai juos apibūdinant; dalyvaujančių šiuose projektuose skaičius);

16.8. narkomanijos prevencija (turinčių priklausomybę narkotikams ir esančių su psichinėmis anomalijomis asmenų skaičius palyginti su praėjusiais metais; vykdytos priemonės, priemonių vykdymo rezultatai);

16.9. bendradarbiavimas su kitomis valstybės institucijomis, visuomeninėmis organizacijomis ir religinėmis bendruomenėmis, su užsienio šalių įstaigomis, teigiamos patirties taikymas.

17. Kalėjimų departamentui pavaldžių įstaigų veiklos analizėje taip pat turi būti nurodomos priežastys, sąlygojusios pateiktų analizėje duomenų kitimą palyginti su praėjusiais metais.

18. Kiekvieną pirmadienį 9.00 val. vyksta Kalėjimų departamento vadovybės ir administracinių padalinių vadovų pasitarimas planavimo ir einamaisiais klausimais.

 

 

III. KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO DOKUMENTŲ TVARKYMAS IR APSKAITA

 

19. Kalėjimų departamento dokumentų tvarkymą ir apskaitą užtikrina Kanceliarijos skyrius, vadovaudamasis skyriaus nuostatais, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211).

20. Kalėjimų departamente gautus dokumentus registruoja Kanceliarijos skyrius. Neregistruojami gauti sveikinimai, atvirukai, kvietimai, padėkos, reklaminiai bukletai, knygos ir periodiniai leidiniai, privataus pobūdžio laiškai, kita korespondencija, nesusijusi su atsakomybe ir rizika, kylančia dėl dokumentų neįtraukimo į apskaitos sistemą. Registruotini dokumentai registruojami dokumentų registruose.

21. Darbuotojai, gavę dokumentus iš kitų institucijų ir organizacijų, privalo juos nedelsdami perduoti į Kanceliarijos skyrių užregistruoti. Dokumentus, gautus tiesiai iš Kalėjimų departamento vadovybės, vykdytojas taip pat privalo užregistruoti Kanceliarijos skyriuje.

22. Kanceliarijos skyriuje visi gauti vokai atplėšiami, patikrinant jų turinį. Kilus abejonių dėl voko turinio, apie tai nedelsiant informuojamas Kanceliarijos skyriaus viršininkas, o kai jo nėra – direktoriaus pavaduotojas, kurio veiklos sričiai priskirtas Kalėjimų departamento veiklos administravimas.

23. Direktorius operatyviai supažindinamas su dokumentais, gautais iš Lietuvos Respublikos prezidentūros, Seimo, Vyriausybės, Seimo kontrolierių įstaigos, Generalinės prokuratūros, tarptautinių institucijų, kurių jurisdikciją ar kompetenciją priimti Lietuvos Respublikos įkalinimo įstaigose laikomų asmenų pareiškimus yra pripažinusi Lietuvos Respublika, Teisingumo ministerijos vadovybės, taip pat dokumentais su žyma „SKUBU“.

24. Dokumentas su Kalėjimų departamento vadovybės rezoliucija atiduodamas vykdyti vykdytojui, kuris privalo pasirašyti atitinkamame dokumentų registre. Jeigu dokumentą (išskyrus prašymus ir skundus, susijusius su įkalintais asmenimis) turi vykdyti keli vykdytojai, pirmajam vykdytojui atiduodamas dokumento originalas, kitiems vykdytojams – dokumento kopijos. Kanceliarijos skyrius turi padaryti tiek dokumento kopijų, kiek yra vykdytojų.

25. Korespondencija su žyma „RIBOTO NAUDOJIMO“ registruojama ir apskaitoma atskiru Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

26. Kiekviename Kalėjimų departamento administraciniame padalinyje turi būti vienam iš jo darbuotojų pavesta tvarkyti padalinio bylas. Jeigu tokio darbuotojo padalinyje nėra, už šią funkciją atsakingas padalinio vadovas.

27. Vienam iš Kanceliarijos skyriaus darbuotojų, turinčiam atitinkamą kvalifikaciją, pavedama redaguoti Kalėjimų departamento rengiamus teisės aktus, kuriuos numatoma skelbti leidinyje „Valstybės žinios“, visus direktoriaus pasirašomus dokumentus ir direktoriaus nurodymu kitus dokumentus ir kontroliuoti, kad jie atitiktų Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009), reikalavimus.

 

IV. KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO DIREKTORIAUS TEISĖS AKTAI

 

28. Direktorius pagal kompetenciją, nustatytą teisės aktų, leidžia įsakymus:

28.1. tvarkomosios organizacinės veiklos klausimais;

28.2. personalo valdymo klausimais;

28.3. dėl komandiruočių;

28.4. dėl atostogų;

28.5. dėl suimtųjų ir nuteistųjų.

29. Direktorius pagal kompetenciją, nustatytą teisės aktų, leidžia nutarimus dėl nuteistųjų perkėlimo iš nepilnamečių pataisos namų į pataisos namus.

30. Įsakymus ir nutarimus pasirašo direktorius ar laikinai jo pareigas einantis asmuo.

31. Direktoriaus įsakymų projektus rengia Kalėjimų departamento administracinių padalinių darbuotojai pagal savo kompetenciją. Įsakymų ir jais tvirtinamų teisės aktų projektai turi būti parengti per 10 darbo dienų nuo pavedimo juos parengti dienos,

jeigu nenurodytas konkretus įvykdymo terminas.

32. Direktoriaus įsakymai rengiami pagal Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas (nauja redakcija), patvirtintas teisingumo ministro 2002 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. 75 (Žin., 2002, Nr. 50-1923) ir Dokumentų rengimo ir įforminimo taisykles.

33. Direktoriaus įsakymų projektus vizuoja:

33.1. įsakymo projektą rengęs darbuotojas;

33.2. Kanceliarijos skyriaus darbuotojas, atsakingas už rengiamų dokumentų kalbos ir įforminimo taisyklingumą;

33.3. atitinkamų pagal kompetenciją administracinių padalinių vadovai;

33.4. Teisės skyriaus viršininkas ar laikinai jo pareigas einantis asmuo;

33.5. direktoriaus pavaduotojas pagal priskirtą veiklos sritį.

34. Direktoriaus įsakymus Kanceliarijos skyrius registruoja jų pasirašymo dieną ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną perduoda arba išsiunčia juos vykdyti turinčioms institucijoms (darbuotojams) bei kitiems įsakymo paskirstyme nurodytiems adresatams. Reikalingi asmenys su įsakymu supažindinami pasirašytinai.

35. Pasirašytų įsakymų originalai saugomi Kanceliarijos skyriuje.

36. Direktoriaus įsakymai, kuriuose nustatomos, keičiamos ar pripažįstamos netekusiomis galios teisės normos, skelbiami „Valstybės žiniose“ ir įsigalioja kitą dieną po jų paskelbimo, jeigu pačiuose įsakymuose nenustatoma vėlesnė jų įsigaliojimo data. Šie įsakymai skelbti „Valstybės žinių“ redakcijai pateikiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių, ministrų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės valdymo institucijų vadovų įsakymų ir įsakymais patvirtintų kitų teisės aktų pateikimo oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ ir skelbimo interneto tinklapiuose tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimu Nr. 918 (Žin., 1999, Nr. 71-2236; 2003, Nr. 28-1144).

Per tris darbo dienas nuo oficialaus paskelbimo „Valstybės žiniose“ direktoriaus įsakymai ir įsakymais patvirtinti teisės aktai, kuriuose nustatomos, keičiamos ar pripažįstamos netekusiomis galios teisės normos, skelbiami Kalėjimų departamento interneto tinklapyje.

37. Direktoriaus įsakymai, kuriuose nėra nustatomos, keičiamos ar pripažįstamos netekusiomis galios teisės normos, gali būti pateikiami skelbti „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ direktoriaus nuožiūra ir įsigalioja nuo jų pasirašymo dienos, neatsižvelgiant į tai, ar jie bus (buvo) ten paskelbti, jeigu pačiuose įsakymuose nenustatyta konkreti jų įsigaliojimo data.

38. Direktoriaus įsakymai su žyma „RIBOTO NAUDOJIMO“ skelbti „Valstybės žiniose“ nepateikiami.

39. Direktoriaus įsakymus paskelbti „Valstybės žiniose“ arba jų priede „Informaciniai pranešimai“ „Valstybės žinių“ redakcijai pateikia Kanceliarijos skyrius. Prireikus ši funkcija gali būti pavesta įsakymo rengėjui.

Teisės akto, skelbtino „Valstybės žiniose“ ir Kalėjimų departamento interneto tinklapyje, tekstą raštu ir kompiuterinėje laikmenoje pateikia Kanceliarijos skyriui ir vyriausiajam specialistui (atstovui spaudai) įsakymo projektą rengęs darbuotojas ar atitinkamo administracinio padalinio vadovas. Teisės aktai turi būti suredaguoti.

 

V. DOKUMENTŲ PASIRAŠYMAS

 

40. Siunčiamus kitoms institucijoms, Kalėjimų departamentui pavaldžioms įstaigoms ir valstybės įmonėms, fiziniams ir juridiniams asmenims dokumentus pasirašo:

40.1. direktorius – visus siunčiamus raštus. Tik direktorius gali pasirašyti šiuos siunčiamus dokumentus: Lietuvos Respublikos prezidentūrai, Seimui ir jo nariams, Vyriausybei, Seimo kontrolierių įstaigai, kitų Seimo ir Vyriausybės įstaigų vadovams, teismams, prokuratūroms (prokurorams), Valstybės kontrolieriams, ministerijoms ir jų administraciniams padaliniams, tarptautinėms institucijoms ir organizacijoms. Kai nėra direktoriaus (atostogos, komandiruotė, liga), šiuos dokumentus pasirašo laikinai jo pareigas einantis asmuo, o kai nėra direktoriaus kitais atvejais, jo pavedimu šiuos dokumentus gali pasirašyti ir direktoriaus pavaduotojai pagal priskirtas veiklos sritis, apie tai vėliau informuodami direktorių;

40.2. direktoriaus pavaduotojai – pagal priskirtas veiklos sritis siunčiamus dokumentus Kalėjimų departamentui pavaldžioms įstaigoms ir valstybės įmonėms, pažymas ir informacinio pobūdžio raštus fiziniams ir juridiniams asmenims, pavaldžių administracinių padalinių darbo laiko apskaitos žiniaraščius;

40.3. Personalo skyriaus viršininkas – pagal savo kompetenciją pažymas fiziniams ir juridiniams asmenims;

40.4. Viešųjų pirkimų skyriaus viršininkas – pagal savo kompetenciją informacinius siunčiamus dokumentus Kalėjimų departamentui pavaldžioms įstaigoms ir valstybės įmonėms.

41. Prieš direktoriui pasirašant (vizuojant) dokumentus, juos vizuoja: tiesioginis dokumento rengėjas, atitinkamų pagal veiklos sritį administracinių padalinių vadovai, darbuotojas, atsakingas už rengiamų dokumentų kalbos ir įforminimo taisyklingumą, direktoriaus pavaduotojas pagal priskirtą veiklos sritį. Sutarčių projektai vizuoti Teisės skyriui pateikiami ne vėliau kaip prieš tris darbo dienas iki jų numatomos pateikimo pasirašyti Kalėjimų departamento direktoriui ar jo įgaliotam darbuotojui dienos.

42. Finansinius dokumentus pasirašo:

42.1. direktorius – visus finansinius dokumentus. Institucijos strateginį veiklos planą tvirtinti turi teisę tik direktorius ar laikinai jo pareigas einantis asmuo, finansinės-ūkinės veiklos pobūdžio sutartis pasirašyti taip pat turi teisę tik direktorius ar jo įgaliotas darbuotojas;

42.2. direktoriaus pavaduotojai – visus apskaitos dokumentus ir mokėjimo apskaitos dokumentus, pagal kuriuos pervedamų lėšų suma vienam gavėjui ne didesnė kaip 10 tūkst. Lt;

42.3. direktoriaus pavaduotojas, kuriam priskirta viešųjų pirkimų veiklos sritis, – prekių, paslaugų ir darbų, kurių vertė ne didesnė kaip 10 tūkst. Lt, pirkimų sutartis;

42.4. Buhalterinės apskaitos skyriaus viršininkas – visus apskaitos dokumentus;

42.5. Buhalterinės apskaitos skyriaus vyriausiasis specialistas – visus apskaitos dokumentus;

42.6. Planavimo skyriaus viršininkas – institucijos strateginį veiklos planą. Kai Planavimo skyriaus viršininko nėra, šį planą pasirašo Planavimo skyriaus viršininko pavaduotojas.

 

VI. ĮSTATYMŲ, VYRIAUSYBĖS NUTARIMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ VYKDYMO KONTROLĖ

 

43. Įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų vykdymą Kalėjimų departamente, jam pavaldžiose įstaigose ir valstybės įmonėse kontroliuoja Kalėjimų departamento direktorius per savo pavaduotojus, jam tiesiogiai pavaldžių Kalėjimų departamento administracinių padalinių, taip pat šiam departamentui pavaldžių įstaigų ir valstybės įmonių vadovus.

44. Kalėjimų departamento direktoriaus pavaduotojai pagal jiems priskirtas veiklos sritis atsako už įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų vykdymo organizavimą ir koordinavimą.

45. Kai teisės akto vykdymo organizavimas ir koordinavimas pavedamas Kalėjimų departamento administraciniam padaliniui, už jo vykdymą atsako šio padalinio vadovas.

46. Prireikus atskiriems teisės aktams įgyvendinti direktoriaus įsakymu sudaromos darbo grupės arba komisijos.

47. Kontroliuojamų teisės aktų apskaitą tvarko Kanceliarijos skyrius, kuris privalo:

47.1. sudaryti kontroliuojamų teisės aktų (pavedimų) sąrašą;

47.2. likus 3 darbo dienoms iki teisės akto (pavedimo) įvykdymo termino pabaigos informuoti apie tai vykdytojus ir jų tiesioginius vadovus.

48. Keičiantis tarnautojams, atsakingiems už atitinkamo teisės akto įgyvendinimą bei tokio įgyvendinimo kontrolę, reikalų perėmimo akte (jei jis nerašomas – direktoriaus įsakyme) turi būti nurodoma, kam pavedama toliau įgyvendinti šį teisės aktą ir vykdyti jo įgyvendinimo kontrolę.

49. Kalėjimų departamento direktoriaus ir jo pavaduotojų pavedimai šio departamento administraciniams padaliniams ar konkretiems darbuotojams vykdyti įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų įgyvendinimą, taip pat gautus kitus institucijų pavedimus ir prašymus įforminami rezoliucijomis ant pačių dokumentų.

50. Pavedimai turi būti įvykdomi per 10 darbo dienų nuo jų gavimo, jeigu pavedime nenurodyta konkreti jo įvykdymo data.

51. Norėdamas pratęsti pavedimo įvykdymo terminą, administracinio padalinio vadovas šį klausimą derina su pavedimą pasirašiusiu pareigūnu.

Pavedimo įvykdymo termino pratęsimo klausimas turi būti išspręstas ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki įvykdymo termino pabaigos.

52. Jeigu pavedime nurodyti keli vykdytojai, pavedimo vykdymą organizuoja ir reikiamą medžiagą rengia pavedime pirmuoju nurodytas administracinis padalinys ar konkretus darbuotojas. Kiti pavedime nurodyti vykdytojai privalo pavedimui vykdyti reikalingą medžiagą pagal savo kompetenciją pateikti pirmajam vykdytojui.

53. Laikoma, kad pavedimas įvykdytas, jeigu išspręsti visi vykdomame dokumente keliami klausimai arba į juos atsakyta iš esmės. Jei pavedimas įvykdomas netinkamai, visa medžiaga grąžinama rengėjams tobulinti, o pavedimo įvykdymo termino klausimą sprendžia pavedimą pasirašęs pareigūnas.

 

VII. UŽSIENIO KORESPONDENCIJOS TVARKYMAS

 

54. Iš užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų gautus anglų kalba parašytus dokumentus direktoriui referuoja Administracijos reikalų skyriaus darbuotojas, atsakingas už tarptautinį bendradarbiavimą.

55. Kalėjimų departamente gautų dokumentų vertimą iš anglų kalbos į lietuvių kalbą bei siunčiamų dokumentų vertimą į anglų kalbą atlieka Administracijos reikalų skyriaus darbuotojas, atsakingas už tarptautinį bendradarbiavimą.

 

VIII. UŽSIENIO VALSTYBIŲ IR TARPTAUTINIŲ ORGANIZACIJŲ ATSTOVŲ PRIĖMIMAS. KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO BEI JAM PAVALDŽIŲ ĮSTAIGŲ IR VALSTYBĖS ĮMONIŲ DARBUOTOJŲ KOMANDIRUOTĖS Į UŽSIENĮ

 

56. Užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų atstovų priėmimą organizuoja Administracijos reikalų skyriaus darbuotojas, atsakingas už tarptautinį bendradarbiavimą. Jei tokių atstovų priėmimą organizuoja kiti Kalėjimų departamento administraciniai padaliniai ar Kalėjimų departamentui pavaldžios įstaigos, apie tai informuojamas Kalėjimų departamento Administracijos reikalų skyrius.

57. Kalėjimų departamento, jam pavaldžių įstaigų ir valstybės įmonių darbuotojų tarnybinės komandiruotės į užsienį organizuojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

58. Kalėjimų departamento direktoriaus komandiruotės į užsienį įforminamos teisingumo ministro įsakymu. Kitų Kalėjimų departamento darbuotojų, jam pavaldžių įstaigų ir valstybės įmonių vadovų siuntimas į tarnybinę komandiruotę į užsienį įforminamas Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymu, kuriame turi būti nurodyta siunčiamojo į tarnybinę komandiruotę vardas ir pavardė, pareigos, komandiruotės tikslas, vietovė (vietovės), komandiruotės trukmė ir komandiruotės išlaidų apmokėjimo sąlygos. Prireikus įsakyme nurodomas išvykstantįjį į komandiruotę pavaduojantis asmuo. Kalėjimų departamentui pavaldžių įstaigų ir valstybės įmonių vadovų tarnybinės komandiruotės į užsienį turi būti suderintos su Teisingumo ministerijos Tarptautinės teisės departamentu. Komandiruočių į užsienį įsakymų projektus rengia Kalėjimų departamento Personalo skyrius.

59. Įsakymas dėl Kalėjimų departamento darbuotojų siuntimo į tarnybinę komandiruotę į užsienį turi būti vizuotas Buhalterinės apskaitos skyriaus viršininko.

60. Kalėjimų departamentui pavaldžių įstaigų kitų darbuotojų siuntimas į tarnybinę komandiruotę į užsienį įforminamas įstaigos, kurioje dirba siunčiamas į komandiruotę darbuotojas, direktoriaus įsakymu, remiantis raštišku Kalėjimų departamento direktoriaus leidimu.

61. Sprendimą dėl Kalėjimų departamentui pavaldžių valstybės įmonių kitų darbuotojų siuntimo į tarnybinę komandiruotę į užsienį priima pats valstybės įmonės direktorius.

62. Dėl leidimo vykti į tarnybinę komandiruotę į užsienį į Kalėjimų departamento direktorių raštu kreipiasi šiam departamentui pavaldi įstaiga ar valstybės įmonė, nurodydama komandiruotės išlaidų apmokėjimo sąlygas. Kreipimasis turi būti vizuotas siunčiančios įstaigos ar valstybės įmonės Buhalterinės apskaitos skyriaus viršininko ir pateiktas ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų (išskyrus skubius ir nenumatytus atvejus) iki numatomos išvykimo dienos.

63. Su komandiruote susijusios išlaidos atlyginamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka. Jeigu komandiruotės išlaidas numatoma apmokėti avansu, apie tai Buhalterinės apskaitos skyrius turi būti informuotas ne vėliau kaip prieš tris darbo dienas iki išvykimo į komandiruotę.

64. Kalėjimų departamento ar jam pavaldžios įstaigos darbuotojas ar valstybės įmonės vadovas, grįžęs iš komandiruotės, privalo parengti komandiruotėje atlikto darbo, užduoties įvykdymo ataskaitą ir per Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarime Nr. 526 (Žin., 2004, Nr. 74-2555) nustatytą terminą pateikti Kalėjimų departamento Administracijos reikalų skyriui. Ataskaitoje turi būti nurodytas komandiruotės laikas, jos iniciatorius, komandiruotėje buvusių darbuotojų vardai ir pavardės, pareigos, kur ir su kuo vyko susitikimai, kokie klausimai buvo svarstyti, komandiruotės rezultatai, išvados ir pasiūlymai.

 

IX. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

 

65. Visuomenės informavimu apie Kalėjimų departamento, jam pavaldžių įstaigų ir valstybės įmonių veiklą ir palankios viešosios nuomonės formavimu rūpinasi Kalėjimų departamento vyriausiasis specialistas (atstovas spaudai).

66. Vyriausiasis specialistas (atstovas spaudai) teikia informaciją visuomenės informavimo priemonių atstovams ir visuomenei, komentuodamas su Kalėjimų departamento, jam pavaldžių įstaigų ir valstybės įmonių veikla susijusius klausimus, informuodamas apie svarbius vadovų susitikimus, pasitarimus ir vizitus, pasirašytus dokumentus, taip pat rengia pranešimus spaudai aktualiais klausimais. Pranešimai derinami su direktoriumi.

67. Vyriausiasis specialistas (atstovas spaudai) operatyviai reaguoja į visuomenės informavimo priemonėse pasirodžiusias žinias apie tikrovės neatitinkančius faktus ir, suderinęs su direktoriumi, teikia oficialią Kalėjimų departamento poziciją probleminiais klausimais.

68. Prireikus vyriausiasis specialistas (atstovas spaudai) organizuoja Kalėjimų departamento, jam pavaldžių įstaigų ir valstybės įmonių vadovų interviu su visuomenės informavimo priemonių atstovais.

69. Vyriausiasis specialistas (atstovas spaudai) tvarko informaciją Kalėjimų departamento interneto tinklapyje.

 

X. KOMANDIRUOTĖS

 

70. Kalėjimų departamento darbuotojų, jam pavaldžių įstaigų ir valstybės įmonių vadovų išvykimo į komandiruotę klausimą sprendžia Kalėjimų departamento direktorius. Pasiūlymai dėl Kalėjimų departamento darbuotojų, jam pavaldžių įstaigų ir valstybės įmonių vadovų komandiravimo teikiami ne vėliau kaip prieš 7 darbo dienas (išskyrus skubius ir nenumatytus atvejus) iki numatomos išvykimo dienos.

71. Siuntimas į komandiruotę įforminamas Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymu, kuriame turi būti nurodyta: komandiruojamo darbuotojo vardas, pavardė, pareigos, kur komandiruojamas, komandiruotės tikslas ir trukmė, komandiruotės išlaidų apmokėjimo sąlygos, prireikus – išvykstantį į komandiruotę darbuotoją pavaduojantis asmuo.

72. Komandiruočių įsakymų projektus rengia Personalo skyrius ar padalinys, kuriame dirba komandiruojamas darbuotojas, o šiuos įsakymus registruoja ir saugo Kanceliarijos skyrius. Įsakymų kopijos pateikiamos Personalo skyriui ir Buhalterinės apskaitos skyriui. Jeigu komandiruotės išlaidas numatoma apmokėti avansu, apie tai Buhalterinės apskaitos skyrius turi būti informuotas ne vėliau kaip prieš tris darbo dienas iki išvykimo į komandiruotę.

73. Darbuotojai, grįžę iš komandiruočių, ne vėliau kaip per penkias darbo dienas (jeigu įsakyme nenurodyta kitaip) pateikia ataskaitas apie užduoties atlikimą administracinio padalinio vadovui arba direktoriui.

 

XI. REIKALŲ PERĖMIMAS KEIČIANTIS VADOVYBEI, PADALINIŲ VADOVAMS BEI KITIEMS DARBUOTOJAMS

 

74. Keičiantis Kalėjimų departamento vadovybei, padalinių vadovams ir kitiems darbuotojams reikalai perduodami pagal perėmimo aktą:

74.1. keičiantis Kalėjimų departamento direktoriaus pavaduotojams – aktą tvirtina Kalėjimų departamento direktorius;

74.2. keičiantis administracinių padalinių vadovams ir kitiems darbuotojams – aktą tvirtina Kalėjimų departamento direktorius arba jo pavaduotojas atitinkamai pagal veiklos sričių pasiskirstymą.

 

75. Atleidžiamas iš darbo arba perkeliamas į kitą darbą Kalėjimų departamento darbuotojas privalo perduoti dokumentus, kurių užduotys nebaigtos vykdyti, ir turimas bylas, taip pat norminę ir informacinę medžiagą, antspaudus ir spaudus.

Keičiantis darbuotojams, atsakingiems už konkretaus įstatymo, Vyriausybės nutarimo ar kito teisės akto įgyvendinimą bei tokio įgyvendinimo kontrolę, reikalų perėmimo akte nurodoma, kam pavedama toliau vykdyti šias funkcijas.

76. Reikalai perduodami naujai paskirtam į atleidžiamojo pareigas darbuotojui. Tais atvejais, kai naujai paskirto darbuotojo nėra, reikalai pagal aktą perduodami administracinio padalinio vadovui arba darbuotojui, kuriam pavesta laikinai eiti atleidžiamojo pareigas.

 

XII. ANTSPAUDŲ NAUDOJIMAS

 

77. Kalėjimų departamentas turi antspaudus su Lietuvos valstybės herbu.

Antspaudas Nr. 1 saugomas Kanceliarijos skyriuje ir naudojamas Kalėjimų departamento sudarytų ar jo oficialiai gautų dokumentų kopijų tikrumui tvirtinti, taip pat gali būti naudojamas direktoriaus, jo pavaduotojų ar įgaliotų asmenų pasirašytiems dokumentams tvirtinti.

Antspaudas Nr. 2 saugomas Buhalterinės apskaitos skyriuje ir naudojamas finansiniams dokumentams tvirtinti.

Antspaudas Nr. 3 (mažesnių matmenų) saugomas Personalo skyriuje ir naudojamas tarnybiniams, darbo, konvojuotojo, pensininko pažymėjimams, taip pat pažymėjimams, patvirtinantiems teisę laikyti (nešiotis) šaunamąjį ginklą ir ginklo kortelėms tvirtinti.

78. Kalėjimų departamento antspaudai su Lietuvos valstybės herbu gaminami ir naikinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos antspaudų ir spaudų apyvartos kontrolės įstatymu (Žin., 2002, Nr. 73-3094).

 

XIII. ARCHYVO TVARKYMAS

 

79. Kalėjimų departamento nuolatinio ir ilgo saugojimo dokumentai iki 2 metų gali būti saugomi administraciniuose padaliniuose, vėliau turi būti perduoti saugoti į archyvą. Laikino saugojimo dokumentai saugomi administraciniuose padaliniuose arba archyve.

80. Archyvą tvarko Kanceliarijos skyriaus inspektorius, atsakingas už archyvo tvarkymą (toliau – inspektorius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus, Lietuvos valstybės naujojo archyvo direktoriaus, teisingumo ministro, Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir metodiniais nurodymais.

81. Saugomų dokumentų tinkamą priežiūrą, teisingą laikymą ir naudojimą, jų apskaitą, nuolatinio saugojimo dokumentų parengimą valstybiniam saugojimui organizuoja ir už šių funkcijų vykdymą atsako Kanceliarijos skyriaus inspektorius ir šio skyriaus viršininkas.

82. Kanceliarijos skyriaus inspektorius privalo:

82.1. kontroliuoti dokumentų saugojimą Kalėjimų departamento administraciniuose padaliniuose, teikti administracinių padalinių darbuotojams metodinę pagalbą įforminant nuolatinio, ilgo ir laikino saugojimo bylas, priimti nuolatinio ir ilgo saugojimo bylas saugoti į archyvą;

82.2. Kalėjimų departamento vadovybės pavedimu teikti juridiniams ir fiziniams asmenims informaciją apie Kalėjimų departamento archyvo fonduose saugomų dokumentų sudėtį ir turinį, rengti archyvo pažymėjimus, dokumentų kopijas ar išrašus, išduoti dokumentus laikinam naudojimui.

83. Kalėjimų departamento administracinio padalinio likvidavimo atveju visi šio padalinio nuolatinio, ilgo ir laikino saugojimo dokumentai perduodami į Kalėjimų departamento archyvą.

84. Dokumentų, kurių saugojimo terminas pasibaigęs, vertinimą atlieka ir sprendimus dėl tolesnio jų saugojimo ar atrinkimo naikinti siūlo administraciniai padaliniai, atsakingi už atitinkamą veiklos sritį, kartu su Kanceliarijos skyriaus inspektoriumi.

Atrinkti naikinti dokumentai naikinami pritarus Dokumentų ekspertų komisijai pagal Naikinti atrinktų dokumentų aktą, kuris derinamas su Lietuvos valstybės naujuoju archyvu ir tvirtinamas Kalėjimų departamento direktoriaus arba jo įgalioto asmens.

 

XIV. TARNYBINIO TRANSPORTO IR MOBILIŲJŲ TELEFONŲ NAUDOJIMAS

 

85. Kalėjimų departamento tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimu Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių įsigijimo, nuomos ir naudojimo biudžetinėse įstaigose“ (Žin., 1998, Nr. 103-2838; 2003 Nr. 121-5486) ir Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

86. Kalėjimų departamento tarnybiniai mobilieji telefonai naudojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 5 d. nutarimu Nr. 331 „Dėl tarnybinių mobiliųjų telefonų“ (Žin., 2002, Nr. 26-941) ir Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

______________