LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL VALSTYBĖS PAGALBOS TEIKIMO SOCIALINĖMS ĮMONĖMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2004 m. lapkričio 24 d. Nr. A1-261
Vilnius
Vykdydama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. liepos 7 d. nutarimo Nr. 852 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymą“ (Žin., 2004, Nr. 107-3991) 2.1 punktą,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir
darbo ministro 2004 m. lapkričio 24 d.
įsakymu Nr. A1-261
valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos Aprašas
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) nustato Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 96-3519) (toliau – Įstatymas) 13 straipsnyje nustatytos valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarką.
2. Šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
Pareiškėjas – socialinė įmonė, pateikusi paraišką valstybės pagalbai gauti.
Priemonės – socialinės įmonės parengti ar įgyvendinti projektai, kurių įgyvendinimo išlaidoms padengti prašoma valstybės pagalbos.
Asistentas – socialinės įmonės darbuotojas, padedantis neįgaliam darbuotojui atlikti darbo funkciją, kurios dėl savo negalios nepajėgia atlikti pats neįgalus darbuotojas.
Gestų kalbos vertėjas – socialinėje įmonėje įdarbintas gestų kalbos vertimo specialistas.
Darbo vietos įsteigimas – materialinių ir teisinių sąlygų darbuotojui savo darbo funkcijas atlikti sudarymas.
Darbo vietos pritaikymas – darbo vietos pritaikymas darbo funkcijoms atlikti pagal neįgalaus darbuotojo specialius poreikius.
Kitos šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme vartojamas sąvokas.
3. Socialinėms įmonėms gali būti skiriama šių rūšių valstybės pagalba:
3.1. darbo užmokesčio ir valstybinio socialinio draudimo įmokų dalinė kompensacija (toliau – darbo užmokesčio kompensacija);
3.2. subsidija neįgaliųjų darbuotojų darbo vietoms pritaikyti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar pritaikyti (toliau – subsidija darbo vietai pritaikyti) ir subsidija darbo vietoms įsteigti;
3.4. subsidija neįgaliųjų darbuotojų darbo aplinkai, gamybinėms ir poilsio patalpoms pritaikyti (toliau – subsidija aplinkai pritaikyti);
4. Šio tvarkos aprašo 3.4–3.6 punktuose nurodytų rūšių valstybės pagalba skiriama tik neįgaliųjų socialinėms įmonėms.
5. Šio tvarkos aprašo 3.3 punkte nurodyta valstybės pagalba tiems patiems socialinės įmonės darbuotojams, priklausantiems bent vienai tikslinei grupei, mokyti gali būti teikiama ne dažniau kaip kas treji metai.
6. Kasmet iki sausio 31 d. Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža), suderinusi su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, nustato maksimalų šio tvarkos aprašo 3.2–3.5 punktuose nurodytų išlaidų subsidijuojamos dalies dydį procentais, neviršydama Įstatymo 15 straipsnio 2 ir 3 dalyse, 16 straipsnio 2 dalyje, 17 straipsnio 2 dalyje ir 18 straipsnio 3 dalyje nustatytų atitinkamų dydžių, ir maksimalią valstybės pagalbos sumą, atsižvelgdama į:
6.5. praėjusiais metais Lietuvos darbo biržos nustatytą maksimalų subsidijuojamų išlaidų dalies dydį procentais ir maksimalią valstybės pagalbos sumą pagal atskiras valstybės pagalbos rūšis;
7. Lietuvos darbo birža gali diferencijuoti šio tvarkos aprašo 3.2–3.5 punktuose nurodytų išlaidų subsidijuojamos dalies dydį pagal tikslines asmenų grupes, socialinių įmonių veiklos sritį, pagal nedarbo lygį atskirose teritorijose, kuriose veikia socialinės įmonės.
8. Lietuvos darbo biržos sprendimas, įformintas direktoriaus įsakymu, teisės aktų nustatyta tvarka paskelbiamas „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Lietuvos darbo biržos interneto tinklapyje.
9. Socialinės įmonės, įsigydamos prekes, paslaugas ir darbus, privalo laikytis Viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296) reikalavimų. Pasiūlymus dėl pirkimų socialinės įmonės skelbia pagrindiniuose Lietuvos Respublikos dienraščiuose. Ataskaitas apie įvykdytus viešuosius socialinės įmonės teikia teritorinei darbo biržai.
10. Tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurios nepadengia skiriamos valstybės pagalbos lėšos, pareiškėjas privalo finansuoti nuosavu įnašu. Nuosavu įnašu negali būti laikomos lėšos, skirtos tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų darbo užmokesčiui mokėti, išskyrus šio tvarkos aprašo 3.1 punkte numatytų valstybės pagalbos rūšių išlaidas. Socialinei įmonei tenkančios išlaidos negali būti padengiamos natūra.
11. Socialinės įmonės, kurioms skiriama šio tvarkos aprašo 3 punkte nurodyta valstybės pagalba, ir jų teikiamos paraiškos valstybės pagalbai gauti turi atitikti bendruosius reikalavimus valstybės pagalbai gauti (šio tvarkos aprašo II dalis) ir specialiuosius reikalavimus atskiros rūšies valstybės pagalbai gauti (tvarkos aprašo III–VIII dalys).
12. Priemonės įgyvendinimo išlaidų sąmatoje turi būti įtrauktos visos priemonei įgyvendinti reikalingos lėšos ir nurodytos litais. Išlaidų sąmatoje nurodomos išlaidos įskaitant visus mokesčius, išskyrus PVM, kai socialinės įmonės yra registruoti Valstybinėje mokesčių inspekcijoje kaip PVM mokėtojai.
13. Ilgalaikis turtas, kurį socialinė įmonė įsigijo ar sukūrė pasinaudodama šio tvarkos aprašo 3.2 ir 3.4 punktuose nurodytomis subsidijomis, privalo būti apdraustas maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų, nuo kurių draudžia socialinės įmonės pasirinkta draudimo bendrovė, ne mažiau kaip 3 metams po turto įsigijimo ar sukūrimo.
II. bendrieji reikalavimai valstybės pagalbai gauti
14. Bendrieji reikalavimai visų rūšių valstybės pagalbai gauti yra šie:
14.1. reikalavimai pareiškėjams;
14.1.2. paraiškos pateikimo momentu negali būti sprendžiamas socialinės įmonės statuso panaikinimo klausimas teritorinėje darbo biržoje ar Lietuvos darbo biržoje;
14.2. išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai:
14.2.1. išlaidos, skirtos finansuoti priemones, numatytas asmenims, priklausantiems bent vienai iš tikslinių asmenų grupių;
14.2.2. išlaidos, patirtos po sutarties dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos (toliau – sutartis) pasirašymo. Subsidijos mokymui išlaidos bei išlaidos neįgaliųjų darbo vietai pritaikyti gali būti socialinės įmonės patirtos per 12 mėnesių laikotarpį iki paraiškos ir kitų nustatytų dokumentų pateikimo teritorinei darbo biržai dienos (šiuo atveju socialinė įmonė turi atsižvelgti į tai, kad subsidijuojamos dalies dydis procentais ir maksimali valstybės pagalbos suma paraiškos teikimo metu gali skirtis nuo tų valstybės pagalbos dydžių, kurie buvo patiriant išlaidas);
III. darbo užmokesčio kompensacija
15. Darbo užmokesčio kompensacija skiriama padengti išlaidas tikslinei asmenų grupei priklausančių darbuotojų visų rūšių darbo užmokesčiui ir nuo šio darbo užmokesčio apskaičiuotoms draudėjo privalomoms mokėti valstybinio socialinio draudimo įmokoms.
16. Darbo užmokesčio kompensacija neskiriama padengti socialinės įmonės išlaidas, skirtas darbuotojų:
17. Už kiekvieną I ar II invalidumo grupę turintį neįgalų darbuotoją skiriama kompensacija sudaro 60 procentų, o už kiekvieną III invalidumo grupę turintį neįgalų darbuotoją ir kiekvieną Įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 2–6 punktuose nurodytai tikslinei grupei priklausantį darbuotoją – 50 procentų šio tvarkos aprašo 18 punkte nurodytos sumos.
18. Darbo užmokesčio ir nuo šio darbo užmokesčio apskaičiuotų draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų suma, nuo kurios skaičiuojama kompensacija, negali viršyti dviejų tą mėnesį galiojusių Vyriausybės patvirtintų minimalių mėnesinių algų dydžio ir nuo šio dydžio apskaičiuotų draudėjo privalomų mokėti valstybinio socialinio draudimo įmokų sumos.
19. Darbo užmokesčio kompensacijos dydis apskaičiuojamas pagal šią formulę:
K=D x P/100 –VK, kur:
K= Kmax, kai K ≥ Kmax;
D – apskaičiuoto darbo užmokesčio ir draudėjo privalomų mokėti valstybinio socialinio draudimo įmokų suma Lt (ne daugiau kaip Vyriausybės patvirtintos minimalios mėnesinės algos ir nuo šios sumos priskaičiuotų draudėjo privalomų mokėti valstybinio socialinio draudimo įmokų suma);
P – kompensuojamos dalies dydis procentais;
VK – iš kitų šaltinių per tą mėnesį gauta valstybės pagalba litais toms pačioms išlaidoms padengti;
Kmax – maksimalus kompensacijos dydis, nurodytas šio tvarkos aprašo 18 punkte.
20. Darbo užmokesčio kompensacija gali būti skiriama tik tais atvejais, kai darbuotojų, priklausančių Įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje nurodytoms tikslinėms asmenų grupėms, skaičius yra ne mažesnis kaip 40 procentų metinio vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus, bet tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų skaičius turi būti ne mažesnis kaip keturi, išskyrus šio tvarkos aprašo 21 punkte nustatytą atvejį.
21. Darbuotojų, priklausančių Įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje nurodytoms tikslinėms asmenų grupėms, skaičius gali būti mažesnis kaip 40 procentų metinio vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus ir mažesnis kaip keturi, tik tuo atveju, kai socialinės įmonės veiklos (verslo) plane yra numatyta įdarbinti šio tvarkos aprašo 20 punkte nurodytą tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų skaičių.
IV. subsidija papildomoms administracinėms ir TRANSPORTo Išlaidoms kompensuoti
22. Subsidijos papildomoms administracinėms išlaidoms kompensuoti paskirtis – iš dalies dengti socialinės įmonės administracines išlaidas, skirtas sudaryti sąlygas bendrauti su neįgaliaisiais ir perteikti jiems informaciją bei kitus su darbuotojų negalia susijusius administravimo kaštus.
23. Subsidija papildomoms administracinėms išlaidoms kompensuoti gali būti skirta padengti išlaidas, skirtas:
24. Subsidija transporto išlaidoms kompensuoti skiriama socialinei įmonei siekiant sudaryti sąlygas neįgaliems darbuotojams atvykti į darbą ir grįžti į gyvenamąją vietą.
25. Subsidija transporto išlaidoms kompensuoti gali būti skirta transporto priemonės kuro (benzino, dyzelino, dujų) išlaidoms padengti, esant visoms šioms sąlygoms:
25.1. neįgaliųjų, kuriems organizuojamas vežimas į darbą ir iš darbo, skaičius turi būti ne mažesnis kaip keturi;
25.2. automobilio degalų įsigijimo išlaidos neviršija tų, kurios reikalingos atstumui nuo neįgaliųjų darbuotojų gyvenamosios vietos iki darbovietės įveikti. Automobilio kuro normos nustatomos vadovaujantis Susisiekimo ministerijos 1995 m. spalio 12 d. įsakymu Nr. 405 patvirtinta Automobilio kuro normos nustatymo metodika (Žin., 1995, Nr. 85-1933).
26. Subsidijos transporto išlaidoms kompensuoti dydis apskaičiuojamas pagal šią formulę:
ST = K x L x A x P/100 – VK, kur:
ST = STmax, kai ST ≥ STmax,
STmax – Lietuvos darbo biržos nustatytas maksimalus subsidijos transporto išlaidoms kompensuoti dydis;
K – 1 litro degalų kaina (įskaitant PVM, jei įmonė yra PVM mokėtoja) litais;
L – degalų kiekis, reikalingas 100 kilometrų atstumui įveikti litrais;
A – atstumas nuo darbovietės iki gyvenamosios vietos (pirmyn ir atgal) kilometrais;
P – Lietuvos darbo biržos nustatyta subsidijuojama dalis procentais;
VK – iš kitų šaltinių per tą mėnesį gauta valstybės pagalba litais toms pačioms išlaidoms padengti.
V. subsidija asistentui
28. Subsidijos asistentui paskirtis – iš dalies dengti socialinės įmonės išlaidas asistento (gestų kalbos vertėjo) darbo užmokesčiui.
29. Specialieji reikalavimai subsidijai asistentui gauti:
29.1. asistentas padeda I ar II invalidumo grupę turintiems darbuotojams atlikti jų darbo funkcijas;
31. Subsidija sudaro 30 procentų subsidijos skyrimo mėnesį galiojančio Vyriausybės patvirtinto minimalaus valandinio atlygio už kiekvieną darbo valandą, skirtą padėti vienam I invalidumo grupę turinčiam neįgaliam darbuotojui, ir 20 procentų – už kiekvieną darbo valandą, skirtą padėti II invalidumo grupę turinčiam neįgaliam darbuotojui. Jei gestų kalbos vertėjas tuo pat metu verčia keliems neįgaliesiems, jo darbo laikas dalinamas lygiomis dalimis proporcingai neįgaliųjų, kuriems jis verčia, skaičiui.
32. Subsidijos dydis už I invalidumo grupę turinčius neįgaliuosius darbuotojus apskaičiuojamas pagal šią formulę:
VA = (V x N1/N x 100 x M x 0.3 + V x N2/N x 100 x M x 0.2) – VK
V – asistento (gestų kalbos vertėjo) darbo su neįgaliaisiais valandų skaičius per mėnesį;
N1 – I invalidumo grupę turinčių neįgaliųjų, kuriems teikiama asistento (gestų kalbos vertėjo) pagalba, skaičius;
N2 – II invalidumo grupę turinčių neįgaliųjų, kuriems teikiama asistento (gestų kalbos vertėjo) pagalba, skaičius;
N – bendras neįgaliųjų, kuriems teikiama asistento (gestų kalbos vertėjo) pagalba, skaičius;
M – atitinkamą mėnesį galiojęs Vyriausybės patvirtintas minimalus valandinis atlygis;
VK – iš kitų šaltinių per tą mėnesį gauta valstybės pagalba toms pačioms išlaidoms padengti litais.
VI. subsidija darbo vietoms įsteigti ir subsidija darbo vietoms pritaikyti
34. Subsidijos darbo vietai įsteigti paskirtis – iš dalies kompensuoti socialinės įmonės išlaidas darbo vietai, į kurią įdarbinamas tikslinei grupei priklausantis asmuo, įsteigti.
35. Subsidija darbo vietai steigti gali būti skiriama padengti šioms išlaidoms:
35.1. įrengimams, įrangai ir kitoms darbo priemonėms, reikalingoms tikslinei grupei priklausančiam darbuotojui atlikti savo darbo funkcijas, įsigyti ir montuoti (instaliuoti);
35.3. patalpų remontui, reikalingam darbo vietoms įkurti. Šios išlaidos pagal pateiktą sąmatą negali viršyti 50 procentų darbo vietos steigimui prašomos subsidijos dydžio;
36. Specialūs reikalavimai subsidijai darbo vietai įsteigti gauti:
36.1. darbuotojai, priklausantys Įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje nurodytoms tikslinėms asmenų grupėms, sudaro ne mažiau kaip 40 procentų metinio vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus, bet tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų skaičius turi būti ne mažesnis kaip keturi, arba ši sąlyga bus tenkinama įdarbinus asmenis į įsteigtas darbo vietas;
36.3. įsteigus naują darbo vietą socialinės įmonės vidutinis sąrašuose esančių darbuotojų skaičius padidės, palyginti su vidutiniu sąrašuose esančių darbuotojų skaičiumi per praėjusius 12 kalendorinių mėnesių nuo naujų tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų įdarbinimo dienos;
36.4. įsteigta darbo vieta bus išlaikyta ne trumpiau kaip 36 mėnesius. Šis terminas pradedamas skaičiuoti nuo tikslinei asmenų grupei priklausančio darbuotojo pirmosios darbo dienos naujai įsteigtoje darbo vietoje;
37. Lietuvos darbo biržos nustatyta subsidija darbo vietai įsteigti gali sudaryti ne daugiau kaip 70 procentų (neįgalaus darbuotojo darbo vietai įsteigti – ne daugiau kaip 90 procentų) visų tam tikslui reikalingų išlaidų, tačiau subsidija vienai darbo vietai negali būti didesnė kaip 40 subsidijos skyrimo mėnesį galiojančių Vyriausybės patvirtintų minimalių mėnesinių algų dydžio.
38. Valstybės pagalbos dalis, skirta vienai darbo vietai įsteigti, apskaičiuojama dalijant visą suteiktą valstybės pagalbą darbo vietoms steigti iš darbo vietų skaičiaus.
39. Subsidijos darbo vietai pritaikyti paskirtis – iš dalies padengti socialinės įmonės išlaidas, reikalingas įmonėje pašalinti kliūtims, atsirandančioms dėl darbuotojų negalios ir trukdančioms jam atlikti darbo funkcijas.
40. Subsidija darbo vietai pritaikyti gali būti skiriama padengti šioms išlaidoms:
40.1. specialių įrengimų, įrangos ir kitų specialių darbo priemonių, be kurių neįgalus darbuotojas dėl negalios nepajėgtų atlikti savo darbo funkcijų, pirkimui, projektavimui, gamybai ir montavimui (instaliavimui);
41. Lietuvos darbo biržos nustatyta subsidija darbo vietai pritaikyti gali sudaryti ne daugiau 90 procentų visų tam tikslui reikalingų išlaidų, tačiau ši subsidija vienai darbo vietai negali būti didesnė kaip 40 subsidijos skyrimo mėnesį galiojančių Vyriausybės patvirtintų minimalių mėnesinių algų dydžio.
VIII. subsidija mokymui
42. Subsidijos mokymui paskirtis – kompensuoti socialinių įmonių išlaidas tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų bendrojo pobūdžio ar specialiam mokymui. Šie mokymai turi būti skiriami socialinės įmonės veiklai reikalingai darbuotojų kvalifikacijai kelti.
43. Socialinė įmonė yra atsakinga už mokymo organizavimą (mokymo įstaigų parinkimą, sutarčių sudarymą ir jų įgyvendinimą bei kt.). Gali būti mokoma socialinės įmonės patalpose, mokymo institucijoje ar kitose tam tinkamose vietose.
44. Subsidijuojamos šios bendrojo pobūdžio ir specialiam mokymui reikalingos išlaidos:
44.1. išlaidos mokytojų (auklėtojų, instruktorių, socialinių darbuotojų) darbo apmokėjimui ir socialiniam draudimui už tą laiką, kai jie tiesiogiai dirba su besimokančiais darbuotojais;
44.2. mokytojų (auklėtojų, instruktorių, socialinių darbuotojų) ir besimokančių darbuotojų kelionių, susijusių su mokymu, išlaidos;
45. Subsidijos šio tvarkos aprašo 44.4 punkte nurodytoms išlaidoms padengti dydis negali viršyti subsidijų sumos, skirtos šio tvarkos aprašo 44.1– 44.3 punktuose nurodytoms išlaidoms padengti.
46. Subsidija mokymui neskiriama šioms išlaidoms padengti:
46.1. mokestis už nuosekliąsias universitetines ir neuniversitetines studijas aukštosiose mokyklose pagal studijų programas, įtrauktas į Studijų ir mokymo programų registrą, taip pat nenuosekliąsias studijas;
IX. subsidija aplinkai pritaikyti
48. Subsidijos aplinkai pritaikyti paskirtis – kompensuoti neįgaliųjų socialinių įmonių išlaidas, skirtas kliūtims, susidarančioms dėl neįgalaus darbuotojo negalios ir trukdančioms darbuotojui patekti į darbo vietą ar įmonėje esančias poilsio patalpas, pašalinti.
49. Subsidijuojamos šios neįgaliųjų darbuotojų darbo aplinkos, gamybinių ir poilsio patalpų pritaikymo išlaidos:
49.1. akliesiems ir silpnaregiams – tiflotechniškos aplinkos įrengimas (garsiniai signalai, orientyrai, porankiai, skirtingų dangų įrengimas vaikščiojimui, sienų, grindų dangų, durų dažymas kontrastinėmis spalvomis, užrašai padidintu šriftu, Brailio raštu, specialaus apšvietimo įrengimas ir pan.);
49.2. judėjimo negalią turintiems – nuolydžiai įvažiavimui į įmonę, pritaikyti tualetai, porankiai, praplatintos durys, įrengti liftai ir pan.;
X. reikalavimai Paraiškoms
51. Socialinė įmonė, norinti gauti šio tvarkos aprašo 3 punkte nurodytą valstybės pagalbą, pagal atskirą valstybės pagalbos rūšį atskirai užpildo nustatytos formos paraišką (1 priedas), prie jos pridėdama reikalingų dokumentų originalus arba (jei tai neįmanoma) oficialiai patvirtintas dokumentų kopijas.
52. Prie paraiškų valstybės pagalbai gauti, kuriose prašoma subsidijuoti numatomos įgyvendinti priemonės išlaidas, pridedami šie dokumentai:
52.1. paskutinio ketvirčio Valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo fondo lėšų finansinės ataskaitos (Forma Nr. 4) kopija, kuri turi būti išduota ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos;
52.2. pažyma iš teritorinės Valstybinės mokesčių inspekcijos, kad socialinė įmonė neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams ar fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus tuos atvejus, kai įmonei mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas). Pažymos turi būti išduotos ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos;
52.3. techninė projektavimo užduotis, techninis projektas (specifikacijos), sąmatos, infrastruktūros projektų techniniai duomenys, žemėlapiai, brėžiniai ir kiti reikiami dokumentai, jeigu numatomoms įgyvendinti priemonėms reikės atlikti inžinerinius ar architektūrinius pakeitimus, teikiant paraiškas subsidijoms darbo vietai įsteigti, darbo vietai pritaikyti bei aplinkai pritaikyti. Jei veiklos (darbų) plane numatyti remonto darbai – visi reikiami dokumentai (projektai, sąmatos, leidimai ir kt.);
52.4. sutarties galiojimo užtikrinimas – banko garantija arba draudimo bendrovės finansinis laidavimas visoms pagal sutartį skiriamos valstybės pagalbos lėšoms sutarties galiojimo laikotarpiui, kai valstybės pagalbos dydis vienai socialinei įmonei viršija 100 tūkst. Lt;
52.5. dokumentas, liudijantis apie mokymus organizuojančios institucijos ar asmens teisę ar kompetenciją užsiimti šia veikla (teikiant paraišką subsidijai mokymui);
52.6. tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų darbo sutarčių kopijos, teikiant paraišką darbo užmokesčio kompensacijai gauti;
52.7. Pareiškėjas, teikdamas paraišką subsidijai asistentui gauti papildomai prideda:
52.7.1. ergo terapeuto, reabilotologo ar kineziterapeuto rekomendaciją dėl I ir II grupę turinčių darbuotojų negalios pobūdžio, darbo funkcijos socialinėje įmonėje, kurios neįgalus darbuotojas negali atlikti;
53. Prie paraiškų valstybės pagalbai gauti, kuriose prašoma subsidijuoti socialinės įmonės išlaidas, kurias ji turėjo per 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos, pridedami šie dokumentai:
53.3. teikdamas paraišką subsidijai mokymui gauti prideda šiuos dokumentus arba oficialiai patvirtintas jų kopijas:
53.3.3. mokyme dalyvavusių darbuotojų sąrašą ir jiems išduotų sertifikatų ar kitų, įgytą kvalifikaciją (dalyvavimą mokymuose) patvirtinančių, dokumentų kopijas;
53.3.4. galutinę išlaidų mokymui sąmatos įvykdymo ataskaitą (6 priedas) bei šio tvarkos aprašo 44 punkte nurodytas išlaidas įrodančius ir patvirtinančius dokumentus;
XI. PARAIŠKŲ TEIKIMAS
54. Teritorinės darbo biržos „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, teritorinės darbo biržos interneto svetainėje ir bent viename iš šalies dienraščių vieną kartą per ketvirtį skelbia apie paraiškų šio tvarkos aprašo 3.2–3.4 punktuose nurodytai valstybės pagalbai gauti priėmimą. Kvietimai gali būti papildomai paskelbti ir kituose leidiniuose bei tinklapiuose. Kvietime teikti paraiškas turi būti nurodyta:
54.1. teritorinės darbo biržos, skelbiančios kvietimą teikti paraiškas, pavadinimas, adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas, kuriuo galima gauti papildomos informacijos;
54.2. valstybės pagalbos rūšys ir Lietuvos darbo biržos nustatyti subsidijuojamų išlaidų maksimalūs valstybės pagalbos dydžiai;
55. Paraiškas šio tvarkos aprašo 3.1, 3.5 ir 3.6 punktuose nurodytai valstybės pagalbai gauti socialinės įmonės teikia savo pasirinktą dieną.
56. Socialinės įmonės paraiškas valstybės pagalbai gauti teikia teritorinėms darbo biržoms, kurių aptarnavimo teritorijoje yra socialinių įmonių buveinės.
XII. PARAIŠKŲ VERTINIMas ir SPRENDIMO DĖL SUBSIDIJŲ SKYRIMo PRIĖMIMAS
58. Teritorinė darbo birža, gavusi socialinės įmonės paraišką, patikrina, ar pateikti visi šiame tvarkos apraše nurodyti dokumentai ir ar juose nurodyta visa reikalinga informacija bei ar ji yra teisinga.
59. Jeigu teritorinė darbo birža nustato, kad pateikti ne visi šiame tvarkos apraše nurodyti dokumentai arba juose nurodyta ne visa reikalinga informacija, ar pateikta informacija pagal teritorinės darbo biržos turimus duomenis nėra teisinga, ji kreipiasi į socialinę įmonę nurodydama trūkumus ir terminą jiems pašalinti.
60. Sprendimą skirti/neskirti valstybės pagalbą priima Lietuvos darbo biržos direktorius teritorinės darbo biržos, nagrinėjusios paraiškas, direktoriaus teikimu. Sprendimų priėmimo tvarką nustato Lietuvos darbo birža.
61. Valstybės pagalba socialinei įmonei skiriama, jeigu tenkinami bendrieji ir specialieji reikalavimai atitinkamai subsidijai gauti bei priemonės įgyvendinimo išlaidos yra pripažįstamos tinkamomis finansuoti. Jei socialinė įmonė netenkina bent vieno nurodyto reikalavimo, prašoma valstybės pagalba neskiriama.
XIII. SUTARČIŲ SUDARYMAS
63. Lietuvos darbo biržai priėmus sprendimą skirti šio tvarkos aprašo 3.2–3.6 punktuose nurodytą valstybės pagalbą, ji socialinei įmonei registruotu paštu išsiunčia raštą, kuriame informuoja apie priimtą sprendimą bei nurodo terminą sutarčiai pasirašyti, kuris negali būti trumpesnis kaip 20 dienų, bei pateikia kitą svarbią informaciją. Sutartį pasirašo Lietuvos darbo biržos direktorius ar jo įgaliotas asmuo ir socialinės įmonės vadovas ar jo įgaliotas asmuo.
64. Socialinė įmonė, negalėdama pasirašyti sutarties per nurodytą terminą iki šio termino pabaigos, turi teisę pateikti Lietuvos darbo biržai motyvuotą prašymą nustatyti kitą terminą sutarčiai pasirašyti. Jeigu Lietuvos darbo birža nustato, kad socialinės įmonės nurodytos priežastys, dėl kurių ji negali pasirašyti sutarties per nurodytą terminą, yra svarbios, ji gali nustatyti kitą terminą sutarčiai pasirašyti.
65. Socialinei įmonei per nustatytą terminą nepasirašius sutarties subsidija numatomoms įgyvendinti ar įgyvendintoms priemonėms nesuteikiama.
66. Lietuvos darbo biržai priėmus sprendimą skirti subsidiją mokymui ar subsidiją darbo vietai pritaikyti iš dalies kompensuoti socialinės įmonės išlaidas, kurias ji turėjo per 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos, Lietuvos darbo birža ir socialinė įmonė sudaro sutartį, o prie paraiškos pridėti dokumentai laikomi šios sutarties priedais, kuriais remiantis išmokama subsidija.
XIV. Valstybės pagalbos išmokėjimas
67. Teritorinės darbo biržos subsidijas socialinėms įmonėms išmoka laikantis sutartyse nustatytų įsipareigojimų (išskyrus darbo užmokesčio kompensaciją, kuriai išmokėti sutartis nesudaroma).
68. Valstybės pagalba socialinėms įmonėms išmokama po sutarčių pasirašymo (išskyrus darbo užmokesčio kompensaciją, kuri išmokama po sprendimo skirti šią kompensaciją priėmimo) joms pateikus mokėjimo prašymus atitinkamai valstybės pagalbai gauti (2, 3, 4, 5, 8 priedai) ir prie jų pridedamus reikalingus dokumentų originalus arba (jei tai neįmanoma) oficialiai patvirtintas dokumentų kopijas.
69. Subsidija mokymui ir darbo vietai pritaikyti, skirta kompensuoti socialinės įmonės išlaidoms, kurias socialinė įmonė turėjo per 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos, išmokama pareiškėjui per 15 darbo dienų nuo sutarties sudarymo dienos.
70. Mokėjimo prašymai turi būti atsiųsti registruotu paštu arba įteikti asmeniškai. Mokėjimo prašymuose deklaruojamos patirtos ir apmokėtos išlaidos turi būti pagrįstos išlaidas patvirtinančiais dokumentais.
71. Šio tvarkos aprašo 3.1, 3.5 ir 3.6 punktuose nurodytų rūšių valstybės pagalbos priemonių įgyvendinimo išlaidos kompensuojamos taip:
71.1. socialinė įmonė pradeda veiklą iš savo lėšų ir teikia teritorinei darbo biržai užpildytą atitinkamą nustatytos formos mokėjimo prašymą (2, 3, 4, 5 priedai). Mokėjimo prašymai, suderinus su teritorine darbo birža, teikiami kas mėnesį arba kas ketvirtį ne vėliau kaip iki kito mėnesio arba atitinkamo ketvirčio pirmojo mėnesio 15 dienos. Tuo atveju, jeigu socialinė įmonė pageidauja gauti valstybės pagalbą už praėjusį ketvirtį, teritorinei darbo biržai ji pateikia užpildytus mokėjimo prašymus kiekvienam ketvirčio mėnesiui;
71.2. teritorinė darbo birža ne vėliau kaip per 10 dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo dienos nustačiusi, jog prašyme nurodytos išlaidos yra tinkamos kompensuoti, perveda prašomą sumą į mokėjimo prašyme nurodytą specialią socialinės įmonės valstybės pagalbos sąskaitą Lietuvos Respublikoje veikiančioje kredito įstaigoje ne vėliau kaip iki kito mėnesio (ketvirčio pirmojo mėnesio) 25 dienos. Jeigu teritorinė darbo birža nustato, kad pagal jos turimus duomenis mokėjimo prašyme nurodyta informacija nėra tiksli ir išsami arba pateikti ne visi išlaidas pateisinantys ir įrodantys dokumentai, ji kreipiasi į socialinę įmonę, nurodydama, kokią trūkstamą (patikslintą) informaciją ar dokumentus per jos nustatytą terminą socialinė įmonė privalo pateikti. Socialinei įmonei per nustatytą terminą nepateikus trūkstamos informacijos ar dokumentų, prašoma valstybės pagalba neskiriama arba valstybės pagalbos lėšomis dengiama tik tinkamų kompensuoti išlaidų dalis.
72. Darbo užmokesčio kompensacija už atitinkamą mėnesį socialinei įmonei negali būti išmokama, jeigu socialinės įmonės darbuotojų, priklausančių tikslinėms grupėms, dalis tą mėnesį vidutiniame sąrašuose esančių darbuotojų skaičiuje yra mažesnė nei nustatyta Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 2 punkte. Jeigu pasibaigus kalendoriniams metams paaiškėja, kad socialinės įmonės darbuotojų, priklausančių tikslinėms grupėms, dalis metiniame vidutiniame sąrašuose esančių darbuotojų skaičiuje atitinka Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytą sąlygą, neišmokėta už atitinkamus praėjusius mėnesius kompensacija išmokama socialinei įmonei kartu su kompensacija už gruodžio mėnesį (paskutinį metų ketvirtį).
73. Šio tvarkos aprašo 3.2–3.4 punktuose nurodytų rūšių valstybės pagalbos priemonių įgyvendinimo išlaidos kompensuojamos taip:
73.1. socialinė įmonė gali teikti teritorinei darbo biržai mokėjimo prašymą (8 priedas) pervesti sutartyje nurodyto dydžio avansą, jei tai sutartyje buvo numatyta;
73.2. teritorinė darbo birža ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo mokėjimo prašymo gavimo dienos perveda socialinei įmonei avansą į mokėjimo prašyme nurodytą specialią socialinės įmonės valstybės pagalbos sąskaitą Lietuvos Respublikoje veikiančioje kredito įstaigoje;
73.3. socialinė įmonė sutartyje nustatyta tvarka teikia teritorinei darbo biržai prašymą pervesti sutartyje nurodyto dydžio tarpinį mokėjimą (8 priedas). Su mokėjimo prašymu tarpiniam mokėjimui gauti ji pateikia nustatytos formos tarpines veiklos ir išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitas (6 ir 7 priedai);
73.4. teritorinė darbo birža, išnagrinėjusi socialinės įmonės tarpinį mokėjimo prašymą bei tarpines veiklos ir išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitas, priima sprendimą dėl ataskaitų tvirtinimo per 10 darbo dienų nuo šių dokumentų gavimo dienos. Patvirtinus pateiktas tarpines veiklos ir finansines ataskaitas, tarpinis mokėjimas socialinei įmonei pervedamas per 5 darbo dienas nuo ataskaitų patvirtinimo dienos. Teritorinei darbo biržai nepatvirtinus pateiktų ataskaitų dėl to, kad jose pateikti duomenys netikslūs, informacija nepakankama dėl išlaidų panaudojimo tikslingumo, netikslūs ar taisyti finansiniai dokumentai, socialinė įmonė privalo per teritorinės darbo biržos nustatytą terminą ištaisyti nurodytus ataskaitų trūkumus ir pateikti jas kartu su nauju mokėjimo prašymu tarpiniam mokėjimui gauti.
73.5. socialinė įmonė, atlikusi visas sutartyje numatytas veiklas, pateikia teritorinei darbo biržai mokėjimo prašymą galutiniam mokėjimui gauti ir nustatytos formos galutines veiklos ir išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitas (6 ir 7 priedai);
73.6. teritorinė darbo birža, išnagrinėjusi socialinės įmonės mokėjimo prašymą galutiniam mokėjimui gauti (8 priedas) bei galutines veiklos ir finansines ataskaitas (6 ir 7 priedai), priima sprendimą dėl šių ataskaitų tvirtinimo per 10 darbo dienų nuo šių dokumentų gavimo dienos. Patvirtinus ataskaitas, socialinei įmonei galutinis mokėjimas pervedamas per 5 darbo dienas nuo ataskaitų patvirtinimo dienos. Teritorinei darbo biržai nepatvirtinus pateiktų ataskaitų dėl šio tvarkos aprašo 69.4 punkte nurodytų priežasčių, socialinė įmonė privalo per teritorinės darbo biržos nustatytą terminą ištaisyti nurodytus ataskaitų trūkumus ir pateikti jas kartu su nauju mokėjimo prašymu galutiniam mokėjimui gauti.
74. Teikiant mokėjimo prašymus subsidijai asistentui gauti pridedamas asistento (gestų kalbos vertėjo) darbo laiko apskaitos žiniaraštis.
75. Teikiant mokėjimo prašymus darbo užmokesčio kompensacijai gauti pridedamos tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų darbo sutarčių kopijas.
76. Teritorinė darbo birža gautus mokėjimo prašymus registruoja Lietuvos darbo biržos direktoriaus nustatyta tvarka.
77. Socialinė įmonė yra atsakinga už visų šiame tvarkos apraše nurodytų mokėjimo prašymų veiklos ir išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitų pateikimą laiku.
78. Socialinė įmonė, esant būtinumui, gali skirti priemonėms įgyvendinti daugiau nuosavų lėšų nei numatyta išlaidų sąmatoje. Apie nuosavų lėšų padidinimą priemonėms įgyvendinti socialinė įmonė informuoja raštu teritorinę darbo biržą, pateikdama jai priemonės įgyvendinimo išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitas.
79. Socialinė įmonė, norėdama pakeisti išlaidų sąmatoje numatytas išlaidas, privalo pateikti teritorinei darbo biržai motyvuotą prašymą pakeisti sutartį, išskyrus šio tvarkos aprašo 81 punkte nurodytus atvejus.
80. Teritorinė darbo birža per 10 darbo dienų nuo socialinės įmonės prašymo pakeisti sutartį gavimo dienos įvertina jo pagrįstumą ir teikia pasiūlymą Lietuvos darbo biržai dėl sutarties pakeitimo. Lietuvos darbo biržai priėmus sprendimą sutartį pakeisti, teritorinė darbo birža apie tai raštu informuoja socialinę įmonę, prie rašto pridėdama Lietuvos darbo biržos direktoriaus ar jo įgalioto asmens pasirašytą sutarties pakeitimą. Rašte taip pat nurodomas terminas per kurį socialinė įmonė turi pasirašyti sutarties pakeitimą, kuris negali būti trumpesnis už nurodytą šio tvarkos aprašo 63 punkte. Tuo atveju, jeigu socialinė įmonė sutarties pakeitimo nepasirašo, laikoma, kad ji nesutiko su sutarties pakeitimu.
81. Socialinė įmonė gali savo nuožiūra pakeisti išlaidų sąmatoje numatytas išlaidas, jeigu:
XV. valstybės pagalbos mokėjimo sustabdymas, nutraukimas ir išmokėtos valstybės pagalbos grąžinimas
83. Teritorinė darbo birža turi teisę sustabdyti valstybės pagalbos mokėjimą socialinei įmonei šiais atvejais:
83.1. kilus pagrįstiems įtarimams, kad informacija, pateikta mokėjimų prašymuose valstybės pagalbai gauti, yra neteisinga;
83.2. teritorinei darbo biržai išsiuntus raštą socialinei įmonei dėl patikrinimų metu nustatytų Įstatymo ar jį įgyvendinančių teisės aktų pažeidimų (neatitikimų);
84. Sustabdžius valstybės pagalbos mokėjimą socialinei įmonei, šis mokėjimas atnaujinamas, kai:
84.1. per teritorinės darbo biržos nustatytą terminą socialinė įmonė ištaiso mokėjimų prašymuose valstybės pagalbai gauti nurodytą informaciją;
84.2. socialinė įmonė per teritorinės darbo biržos nustatytą terminą panaikina patikrinimų metu nustatytus Įstatymo ar jį įgyvendinančių teisės aktų pažeidimus (neatitikimus) ir apie tai informuoja teritorinę darbo biržą;
85. Atnaujinus valstybės pagalbos mokėjimą, socialinei įmonei išmokamos socialinei įmonei priklausančios valstybės pagalbos sumos už laikotarpį, nuo sprendimo sustabdyti valstybės pagalbos mokėjimą iki sprendimo atnaujinti valstybės pagalbos mokėjimą priėmimo. Sprendimai sustabdyti/atnaujinti valstybės pagalbos lėšų mokėjimą socialinei įmonei įforminami Lietuvos darbo biržos direktoriaus įsakymu arba jos įgalioto teritorinės darbo biržos direktoriaus įsakymu ir apie tai nedelsiant informuojama socialinė įmonė.
86. Socialinė įmonė privalo grąžinti visą jai skirtą valstybės pagalbą, jeigu:
86.2. nustatoma, kad socialinė įmonė gautą valstybės pagalbą panaudojo kitais tikslais ar pažeisdama sutarties sąlygas;
86.3. pateikia žinomai klaidingą informaciją apie tikslus bei išlaidas, kurioms prašoma konkreti subsidija;
86.5. atsisako suteikti informaciją ar pateikti dokumentus, kurie reikalingi tikrinant valstybės pagalbos lėšų panaudojimą bei socialinės įmonės ūkinę ir finansinę veiklą;
86.6. be Lietuvos darbo biržos leidimo ilgalaikis turtas, kurį socialinė įmonė įsigijo pasinaudodama subsidijomis, buvo parduotas, dovanotas ar kitaip perleistas, taip pat išvežtas už Lietuvos Respublikos teritorijos ribų, įkeistas ar kitaip suvaržytos teisės į jį nepraėjus trejiems metams nuo šio turto įsigijimo momento;
86.7. ilgalaikis materialusis turtas, kuriam įsigyti (sukurti) buvo skirta subsidija, sužalojamas arba sunaikinamas, nepraėjus trejiems metams nuo subsidijuojamo projekto įgyvendinimo pabaigos, išskyrus atvejus, kai jis prarastas dėl nenugalimos jėgos ar nusikalstamos trečiųjų asmenų veikos, jeigu tai įrodyta įstatymų nustatyta tvarka, arba kai socialinė įmonė lėšas, gautas kaip draudimo išmoką dėl sunaikinto ilgalaikio materialiojo turto, investavo į kitą ilgalaikį materialųjį turtą, išskyrus atvejus, kai draudimo išmokos panaudojamos kaip nuosavos lėšos šio tvarkos aprašo 3 punkte nurodytai valstybės pagalbai įsisavinti.
87. Socialinė įmonė per vieną mėnesį nuo pranešimo apie atsisakymą įgyvendinti sutartyje numatytas priemones arba panaudoti jai pervestas valstybės pagalbos lėšas išsiuntimo teritorinei darbo biržai dienos grąžina teritorinei darbo biržai visas jai pervestas lėšas.
88. Patikrinimų metu ar kitaip nustačius, kad socialinė įmonė panaikino darbo vietą, kuriai įsteigti skirta subsidija, socialinė įmonė privalo grąžinti: panaikinus šią darbo vietą pirmaisiais metais po jos įsteigimo – visą tikslinės subsidijos sumą; panaikinus šią darbo vietą antraisiais metais po jos įsteigimo – 80 procentų subsidijos sumos; o panaikinus ją trečiaisiais metais po įsteigimo – 50 procentų subsidijos sumos. Įdarbinusi į šią darbo vietą pirmaisiais metais po jos įsteigimo asmenį, nepriklausantį tikslinei grupei, socialinė įmonė privalo grąžinti 80 procentų subsidijos sumos.
89. Jei subsidijos turi būti grąžinamos dėl socialinės įmonės kaltės, įstatymų nustatyta tvarka išieškoma socialinei įmonei faktiškai pervesta subsidijų suma ir sutartyje nustatyto dydžio palūkanos už laikotarpį nuo subsidijos gavimo iki visiško socialinės įmonės atsiskaitymo su valstybe.
90. Teritorinės darbo biržos registruoja socialinei įmonei skirtas ir išmokėtas valstybės pagalbos sumas. Jei paskutinę ketvirčio dieną apskaičiuojama faktiškai gauta valstybės pagalbos suma viršija Įstatymo 22 straipsnyje nurodytas didžiausias leistinas valstybės pagalbos vienai socialinei įmonei ribas, tai per vieną mėnesį nuo paskutinės socialinės įmonės pateiktos ataskaitos apie iš visų šaltinių gautą ir panaudotą valstybės pagalbą pateikimo dienos, ši perviršio suma turi būti grąžinama teritorinei darbo biržai.
91. Sprendimus dėl socialinei įmonei išmokėtų valstybės pagalbos lėšų grąžinimo priima Lietuvos darbo birža, išnagrinėjusi teritorinės darbo biržos siūlymą. Priėmus sprendimą grąžinti valstybės pagalbos lėšas, apie tai teritorinė darbo birža nedelsiant informuoja socialinę įmonę ir pareikalauja sutartyje numatytomis sąlygomis grąžinti išmokėtą valstybės pagalbą.
XVI. ATSISKAITYMAS UŽ PRiemonėms įgyvendinti Skirtos valstybės pagalbos panaudojimą
92. Socialinė įmonė privalo pateikti teritorinei darbo biržai metinę ataskaitą apie iš visų šaltinių gautą ir panaudotą valstybės pagalbą ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo jos finansinių metų pabaigos.
93. Socialinė įmonė finansinėje apskaitoje valstybės pagalbą registruoja Dotacijų ir subsidijų finansinės apskaitos tvarkoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos finansų ministro 1999 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. 65 (Žin., 1999, Nr. 27-777).
XVII. Baigiamosios nuostatos
95. Socialinėms įmonėms, kurioms socialinės įmonės statusas suteiktas vadovaujantis Socialinės įmonės statuso suteikimo supaprastinta tvarka aprašu, patvirtintu socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. A1-182 (Žin., 2004, Nr. 118-4401), šio tvarkos aprašo 3.1 punkte nurodyta valstybės pagalba išmokama vadovaujantis šiuo tvarkos aprašu už laikotarpį nuo Įstatymo įsigaliojimo dienos.
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
1 priedas
(Paraiškos valstybės pagalbai gauti forma)
Teritorinės darbo biržos pavadinimas |
|
Paraiškos gavimo data |
|
Užregistravo (vardas, pavardė, pareigos, parašas) |
|
(teritorinės darbo biržos paraiškos gavimo registracijos žyma)
PARAIŠKA ________________________________________________________ GAUTI
(valstybės pagalbos rūšis)
_________________________
(užpildymo data ir vieta)
1. Duomenys apie paraiškos teikėją
Socialinės įmonės pavadinimas |
|
|
Socialinės įmonės pažymėjimo Nr. |
|
|
Socialinės įmonės rekvizitai |
kodas |
|
adresas: gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė |
|
|
tel. |
|
|
faksas |
|
|
el. p. adresas |
|
|
banko pavadinimas |
|
|
banko kodas |
|
|
atsiskaitomosios sąskaitos numeris |
|
|
PVM mokėjimas |
□ taip PVM mokėtojo kodas __________________ |
|
□ ne PVM nemokėjimo teisinis pagrindas __________________ |
2. Duomenys apie prašomos valstybės pagalbos panaudojimą:
2.2. valstybės pagalbos naudojimo pabaiga[1]: _________metai ___________________ mėnuo;
2.3. valstybės pagalbos dydis (per mėnesį/per metus)[2]: ____________________________ Lt;
(žodžiais)
3. Poreikio valstybės pagalbai pagrindimo ir jos panaudojimo aprašymas (žemiau pateiktais paaiškinimais vadovautis priklausomai nuo prašomos valstybės pagalbos rūšies)
3.1. Prašomos valstybės pagalbos panaudojimo tikslas (nurodyti, ko bus siekiama panaudojant valstybės pagalbą)
3.2. Numatomų (įvykdytų3) veiklų aprašymas (numatomos veiklos, jų organizavimas, tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų darbo funkcijos; darbuotojų mokymo projektas ir/arba jų dalyvavimas socialinių įgūdžių lavinimo bei socialinės integracijos priemonėse ir kt.)
3.3. Valstybės pagalbos lėšų poreikio pagrindimas (nurodyti, kokias išlaidas prašoma subsidijuoti (įrengimams, darbo priemonėms, paslaugoms, kompiuteriams, įrangos montavimui ir kt.)
3.4. Laukiami (gauti[3]) rezultatai (įdarbintų, tikslinėms grupėms priklausančių asmenų, skaičius, įsteigtų/pritaikytų darbo vietų skaičius, pritaikyta aplinka, organizuoti mokymai, darbuotojų įgyti profesiniai gebėjimai ir/ar socialiniai įgūdžiai ir kt.) |
4. Duomenys apie gaunamą ir/arba numatomą gauti kitą valstybės pagalbą (lentelė užpildoma atskirai gautai ir numatomai gauti valstybės pagalbai)
Valstybės pagalbos rūšis |
Finansuojančios programos pavadinimas |
Kitos valstybės pagalbos lėšų šaltinis |
Skirta/numatoma gauti valstybės pagalbos suma, Lt |
Skyrimo data/numatoma gavimo data |
|
|
|
|
|
5. Priemonės įgyvendinimo išlaidų sąmata
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Iš viso išlaidų, Lt |
Iš jų: |
|||||
Valstybės pagalbos lėšos |
Socialinės įmonės lėšos |
Kitos valstybės pagalbos lėšos |
||||||
Suma, Lt |
Struktūra, proc. |
Suma, Lt |
Struktūra, proc. |
Suma, Lt |
Struktūra, proc. |
|||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
6. Veiklos kalendorinis planas
Eil. Nr. |
Veiklos etapas |
Atlikimo terminas |
Veiklos etapo vertė, Lt |
Subsidijuojamos veiklos vertė, Lt |
Pastabos |
|
|
|
|
|
|
8. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA
Aš,__________________, ____________________________________________________ ,
(vardas, pavardė) (socialinės įmonės ir jos vadovo pareigų pavadinimas)
patvirtinu, kad paraiškoje ir kituose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga.
Aš įsipareigoju leisti teritorinei darbo biržai patikrinti pateiktą informaciją, jeigu, jos manymu, tai yra būtina.
(parašas)
A. V.
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
2 priedas
(Mokėjimo prašymo darbo užmokesčio ir valstybinio socialinio draudimo įmokų dalinei kompensacijai gauti forma)
Teritorinės darbo biržos pavadinimas |
|
Mokėjimo prašymo gavimo data |
|
Užregistravo (vardas, pavardė, pareigos, parašas) |
|
(teritorinės darbo biržos mokėjimo prašymo gavimo registracijos žyma)
Socialinės įmonės pavadinimas |
|
Adresas |
|
______________________________ teritorinei darbo biržai
MOKĖJIMO PRAŠYMAS
DARBO UŽMOKESČIO IR VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO ĮMOKŲ DALINEI KOMPENSACIJAI GAUTI
už 20__ m. __________ mėnesį
|
Tikslinės asmenų grupės |
Darbuotojo vardas, pavardė |
Asmens kodas |
Įdarbinimo socialinėje įmonėje data ir darbo sutarties Nr. |
Valstybinio socialinio draudimo pažymėjimo Nr. |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
I, II grupės invalidai |
1. 2. ... |
|
|
|
2 |
III grupės invalidai |
1. 2. ... |
|
|
|
3 |
Kitos tikslinės asmenų grupės |
1. 2. ... |
|
|
|
4 |
Iš viso |
|
|
|
|
(lentelės tęsinys)
|
Apskaičiuoto darbo užmokesčio ir draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokos suma |
Dydis, nuo kurio skaičiuojama kompensacija[4], Lt |
Kompensuojamoji dalis (proc.) |
Kompensacijos suma, Lt (7x8/ 100) |
Kitos valstybės pagalbos suma, Lt |
Galutinė kompensacijos suma, Lt (9-10) |
|
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
1 |
|
|
60 |
|
|
|
2 |
|
|
50 |
|
|
|
3 |
|
|
50 |
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
Darbo užmokesčio ir valstybinio socialinio draudimo įmokų kompensaciją pervesti į:
Banko pavadinimas |
|
Adresas |
|
Banko kodas |
|
Sąskaitos numeris |
|
(Vyriausiasis finansininkas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
A. V.
(Vadovo pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
______________
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
3 priedas
(Mokėjimo prašymo transporto išlaidų subsidijai gauti forma)
Teritorinės darbo biržos pavadinimas |
|
Mokėjimo prašymo gavimo data |
|
Užregistravo (vardas, pavardė, pareigos, parašas) |
|
(teritorinės darbo biržos mokėjimo prašymo gavimo registracijos žyma)
Socialinės įmonės pavadinimas |
|
Adresas |
|
________________________________________________________________________________
(Sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas ir jos numeris)
______________________________ teritorinei darbo biržai
MOKĖJIMO PRAŠYMAS
TRANSPORTO IŠLAIDŲ SUBSIDIJAI GAUTI
už 20__ m. __________ mėnesį
Automobilio markė __________________________________________________________
Vežiojamų asmenų skaičius ____________________________________________________
Detalus maršrutas (nuo darbovietės (adresas) iki neįgaliųjų darbuotojų gyvenamosios vietos (adresai) ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
1 |
Atstumas nuo darbovietės iki neįgaliųjų gyvenamosios vietos (pirmyn ir atgal) (km) |
|
2 |
Degalų kiekis 100 kilometrų ridos (litrais) |
|
3 |
Sunaudotų degalų kiekis (1x2/100) (litrais) |
|
4 |
1 litro degalų kaina (Lt) |
|
5 |
Iš viso išlaidų degalams (3x4) |
|
6 |
Nustatyta subsidijuojama dalis (proc.) |
|
7 |
Kitos gaunamos valstybės pagalbos suma |
|
8 |
Prašomos subsidijos dydis (5x6/100-7) (Lt) |
|
Subsidiją transporto išlaidoms kompensuoti pervesti į:
Banko pavadinimas |
|
Adresas |
|
Banko kodas |
|
Sąskaitos numeris |
|
(Vyriausiasis finansininkas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
A. V.
(Pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
______________
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
4 priedas
(Mokėjimo prašymo administracinių išlaidų subsidijai gauti forma)
Teritorinės darbo biržos pavadinimas |
|
Mokėjimo prašymo gavimo data |
|
Užregistravo (vardas, pavardė, pareigos, parašas) |
|
(teritorinės darbo biržos mokėjimo prašymo gavimo registracijos žyma)
Socialinės įmonės pavadinimas |
|
Adresas |
|
_______________________________________ teritorinei darbo biržai
MOKĖJIMO PRAŠYMAS
ADMINISTRACINIŲ IŠLAIDŲ SUBSIDIJAI GAUTI
________________________________________________________________________________
(Sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas ir jos numeris)
už 20__ m. __________ mėnesį
Išlaidų pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Vieneto kaina |
Vienetų skaičius |
Iš viso išlaidų |
1. 2. |
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
Subsidiją administracinėms išlaidoms kompensuoti pervesti į:
Banko pavadinimas |
|
Adresas |
|
Banko kodas |
|
Sąskaitos numeris |
|
(Vyriausiasis finansininkas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
A. V.
(Vadovo pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
______________
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
5 priedas
(Mokėjimo prašymo asistento (gestų kalbos vertėjo) išlaidų subsidijai gauti forma)
Teritorinės darbo biržos pavadinimas |
|
Mokėjimo prašymo gavimo data |
|
Užregistravo (vardas, pavardė, pareigos, parašas) |
|
(teritorinės darbo biržos mokėjimo prašymo gavimo registracijos žyma)
Socialinės įmonės pavadinimas |
|
Adresas |
|
______________________________teritorinei darbo biržai
MOKĖJIMO PRAŠYMAS
ASISTENTO (GESTŲ KALBOS VERTĖJO) IŠLAIDŲ SUBSIDIJAI GAUTI
________________________________________________________________________________
(Sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas ir jos numeris)
už 20__ m. __________ mėnesį
|
|
I grupės invalidai |
II grupės invalidai |
Iš viso |
1 |
Neįgaliųjų skaičius |
|
|
|
2 |
Asistento (gestų kalbos vertėjo) dirbtas laikas (val.) |
|
|
|
3 |
Minimalus valandinis atlygis (Lt) |
|
|
|
4 |
Iš viso išlaidų asistento darbo užmokesčiui (priskaičiuoto darbo užmokesčio ir nuo jo skaičiuojamo draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokos suma) (Lt) |
|
|
|
5 |
Subsidijuojamos dalies dydis (proc.) |
30 |
20 |
|
6 |
Prašoma subsidijos suma (Lt) |
|
|
|
Subsidiją asistento (gestų kalbos vertėjo) išlaidoms kompensuoti pervesti į:
Banko pavadinimas |
|
Adresas |
|
Banko kodas |
|
Sąskaitos numeris |
|
(Vyriausiasis finansininkas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
A. V.
(Vadovo pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
______________
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
6 priedas
(Išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitos forma)
Teritorinės darbo biržos pavadinimas |
|
Ataskaitos gavimo data |
|
Užregistravo (vardas, pavardė, pareigos, parašas) |
|
(teritorinės darbo biržos ataskaitos gavimo registracijos žyma)
Socialinės įmonės pavadinimas |
|
Adresas |
|
____________________________________teritorinei darbo biržai
TARPINĖ/GALUTINĖ IŠLAIDŲ SĄMATOS ĮVYKDYMO ATASKAITA
(nereikalingą išbraukti)
________________
(parengimo data)
________________________________________________________________________________
(Sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas ir jos numeris)
Lėšų panaudojimo laikotarpis: nuo 20___m. _____mėn.___d.
iki 20___m. _____mėn.___d.
Eil. Nr. |
Išlaidų straipsniai |
Išlaidų sąmata, Lt[5] |
Faktinės išlaidos, Lt. |
||
Iš viso |
iš jų valstybės pagalbos lėšos |
iš viso |
iš jų valstybės paramos lėšos |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
(Vyriausiasis finansininkas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
A. V.
(Vadovo pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
______________
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
7 priedas
(Priemonės įgyvendinimo ataskaitos forma)
Teritorinės darbo biržos pavadinimas |
|
Ataskaitos gavimo data |
|
Užregistravo (vardas, pavardė, pareigos, parašas) |
|
(teritorinės darbo biržos ataskaitos gavimo registracijos žyma)
Socialinės įmonės pavadinimas |
|
Adresas |
|
_________________________________teritorinei darbo biržai
PRIEMONĖS ĮGYVENDINIMO ATASKAITA
________________________________________________________________________________
(Sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas ir jos numeris)
________________
(parengimo data)
Veiklos (darbų) ataskaita pateikiama pagal paraiškos 3 dalį „Valstybės pagalbos panaudojimo aprašymas“ (1 priedas). Nurodomas atliktų veiklų ryšys su išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitos eilutėmis.
(Vyriausiasis finansininkas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
A. V.
(Vadovo pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
______________
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
8 priedas
(Mokėjimo prašymo avanso/ tarpiniam mokėjimui /galutiniam mokėjimui gauti forma)
Teritorinės darbo biržos pavadinimas |
|
Mokėjimo prašymo gavimo data |
|
Užregistravo (vardas, pavardė, pareigos, parašas) |
|
(teritorinės darbo biržos mokėjimo prašymo gavimo registracijos žyma)
Socialinės įmonės pavadinimas |
|
Adresas |
|
____________________________________________ teritorinei darbo biržai
MOKĖJIMO PRAŠYMAS
AVANSO/ TARPINIAM MOKĖJIMUI/GALUTINIAM MOKĖJIMUI GAUTI
(nereikalingą išbraukti)
________________
(parengimo data)
________________________________________________________________________________
(Sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas ir jos numeris)
Lėšų panaudojimo laikotarpis |
pradžia 20__m.________ d. pabaiga 20__m.________ d. |
Išlaidų, deklaruojamų mokėjimo prašyme, patyrimo periodas |
nuo 20__m.________ d. iki 20__m.________ d. |
Sutartyje numatyta valstybės pagalbos suma litais |
|
Iki šio mokėjimo prašymo pateikimo gautos valstybės pagalbos suma (įskaitant avanso mokėjimą) litais |
|
Iki šio mokėjimo prašymo patirtos išlaidos, pripažintos tinkamomis finansuoti, litais |
|
Prašoma kompensuoti suma litais |
|
Išmokėtina suma[6] litais |
|
(Vyriausiasis finansininkas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
A. V.
(Vadovo pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
______________
[1] nepildoma, jei prašoma nuolatinė valstybės pagalba
[2] pagalbos dydis apskaičiuojamas iš paraiškos 5 dalies lentelės 3 skiltyje nurodytos sumos atėmus 7 skiltyje nurodytą sumą
[3] paraiškoms, kuriose prašoma subsidija išlaidoms, patirtoms per 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo
[4] įrašoma didesnioji suma – lentelės 7 stulpelyje nurodyta suma arba dviejų ataskaitinį mėnesį galiojusių Vyriausybės patvirtintų minimalių mėnesinių algų dydžio ir nuo šio darbo užmokesčio apskaičiuotų draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų suma.
[5] Nepildoma subsidijos mokymui ir darbo vietai pritaikyti tais atvejais, kai socialinė įmonė prašo kompensuoti išlaidas, patirtas per 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos.
[6] pildo teritorinės darbo biržos atsakingas darbuotojas