LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2007 m. BALANDŽIO 23 d. ĮSAKYMO Nr. 3D-184 „DĖL PAGALBOS KOKYBIŠKŲ ŽEMĖS ŪKIO PRODUKTŲ GAMYBAI SKATINTI TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2010 m. vasario 1 d. Nr. 3D-62
Vilnius
1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 23 d. įsakymą Nr. 3D-184 „Dėl Pagalbos kokybiškų žemės ūkio produktų gamybai skatinti teikimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 46-1759; 2008, Nr. 27-991, Nr. 146-5885) ir išdėstau jį nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL PAGALBOS KOKYBIŠKŲ ŽEMĖS ŪKIO IR MAISTO PRODUKTŲ GAMYBAI SKATINTI TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo (Žin., 2002, Nr. 72-3009; 2008, Nr. 81-3174) 8 straipsnio 4 dalimi ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 83-2327; 2008, Nr. 46-1732), 7.1.4 punktą,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2007 m. balandžio 23 d.
įsakymu Nr. 3D-184
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2010 m. vasario 1 d.
įsakymo Nr. 3D-62 redakcija)
PAGALBOS KOKYBIŠKŲ ŽEMĖS ŪKIO ir MaISTO PRODUKTŲ GAMYBAI SKATINTI TEIKIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pagalbos kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų gamybai skatinti teikimo taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1857/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo valstybės pagalbai mažoms ir vidutinėms įmonėms, kurios verčiasi žemės ūkio produktų gamyba, iš dalies keičiančiu reglamentą (EB) Nr. 70/2001 (OL 2006 L 358, p. 3), ir 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5).
2. Šių taisyklių tikslas – nustatyti pagalbos kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų gamybai skatinti iš Kaimo rėmimo programos (toliau – KRP) lėšų teikimo sąlygas ir tvarką. Pagal šias taisykles pagalba teikiama tik žmonėms vartoti skirtiems žemės ūkio ir maisto produktams, laboratorijų akreditacijai ir akreditacijos sričiai išplėsti.
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Kokybiškas žemės ūkio produktas (toliau – kokybiškas produktas) – žemės ūkio produktas, kurio kokybė oficialiai pripažinta pagal Europos Sąjungos arba nacionalinius teisės aktus.
Maistas – kaip apibrėžta 2002 m. sausio 28 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 178/2002, nustatančio maistui skirtų teisės aktų bendruosius principus ir reikalavimus, įsteigiančio Europos maisto saugos tarnybą ir nustatančio su maisto saugos klausimais susijusias procedūras (OL 2004 m. specialusis leidimas, 15 skyrius, 6 tomas, p. 463), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 596/2009 (OL 2009 L188, p. 14), 2 straipsnyje.
Pirminė gamyba – kaip apibrėžta reglamento (EB) Nr. 178/2002 3 straipsnio 17 dalyje.
Kitos taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos reglamente (EB) Nr. 1857/2006 ir reglamente (EB) Nr. 1998/2006.
4. Šiose taisyklėse kokybiškų produktų kokybė Europos Sąjungos (toliau – ES) lygiu oficialiai pripažįstama pagal šiuos reglamentus:
4.1. 2006 m. kovo 20 d. Tarybos reglamentą (EB) Nr. 509/2006 dėl žemės ūkio produktų ir maisto produktų kaip garantuotų tradicinių gaminių (OL 2006 L 93, p. 1);
4.2. 2006 m. kovo 20 d. Tarybos reglamentą (EB) Nr. 510/2006 dėl žemės ūkio produktų ir maisto produktų geografinių nuorodų ir kilmės vietos nuorodų apsaugos (OL 2006 L 93, p. 12) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2008 m. gegužės 8 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 417/2008 (OL 2008 L 125, p. 27).
5. Šiose taisyklėse kokybiškų produktų kokybė nacionaliniu lygiu pripažįstama pagal Išskirtinės kokybės žemės ūkio ir maisto produktų pripažinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. 3D-524 (Žin., 2007, Nr. 126-5142) (toliau – IKP).
II. PAGALBA PIRMINEI ŽEMĖS ŪKIO PRODUKTŲ GAMYBAI
6. Vadovaujantis taisyklių II skyriaus nuostatomis teikiama pagalba, kurios teikimo pagrindas yra reglamentas (EB) Nr. 1857/2006, toliau išvardytoms paslaugų išlaidoms, susijusioms su pirminės žemės ūkio produktų gamybos produktais, atlyginti:
6.1. saugomų kilmės vietos ar geografinių nuorodų įregistravimo paraiškų parengimo pagal reglamentą (EB) Nr. 510/2006 išlaidoms;
7. Pagal taisyklių II skyriaus nuostatas pagalbą gali gauti pareiškėjai, kurie atitinka šiuos tinkamumo kriterijus:
7.2. yra mikroįmonės, mažos ar vidutinės įmonės, kaip apibrėžta 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 800/2008, skelbiančio tam tikrų rūšių pagalbą suderinama su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3), I priede;
7.3. įmonė (ūkis) nėra naujai besikurianti ir iki paraiškos pateikimo veikia ne trumpiau kaip 1 metus;
7.4. verčiasi pirmine žemės ūkio produktų gamyba ir praėjusių mokestinių metų pajamos iš šios veiklos sudaro daugiau kaip 50 proc. visų gautų pajamų;
7.5. tvarko buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus (ūkininkai privalo tvarkyti buhalterinę apskaitą vadovaudamiesi Ūkininko ūkio veiklos buhalterinės apskaitos tvarkymo supaprastintąja apskaitos sistema rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2005 m. gegužės 11 d. įsakymu Nr. 3D-266 (Žin., 2005, Nr. 62-2216) arba Ūkininko ūkio ir gyventojų, kurie neįregistravę ūkininko ūkio verčiasi individualia žemės ūkio veikla, veiklos buhalterinės apskaitos tvarkymo dvejybine apskaitos sistema rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. 3D-491 (Žin., 2006, Nr. 140-5367);
7.6. neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams ar fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas);
8. Pagal taisyklių II skyrių pareiškėjai taip pat gali būti kokybiškų produktų gamintojų asociacijos, tačiau galutiniai pagalbos gavėjai – subjektai, kurie verčiasi pirmine žemės ūkio produktų gamyba. Asociacija turi užtikrinti, kad jos nariai, kurie gautų pagalbą, atitinka taisyklių 7 punkte nurodytus reikalavimus, ir pateikti informaciją apie savo narius pagal Paraiškos pagal Pagalbos kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų gamybai skatinti teikimo taisykles (toliau – paraiška) I skyriaus 2, 3, 4 ir 5 punktų lenteles.
9. Valstybės lėšomis kompensuojama iki 100 proc. taisyklių 6 punkte išvardytų išlaidų, neatskaičiavus tiesioginių mokesčių. Pagal kiekvieną taisyklių 6.1 ir 6.2 punktą skiriamos pagalbos suma vienam pagalbos gavėjui gali siekti iki 10 000 litų (dešimt tūkstančių litų). Išlaidos, nurodytos taisyklių 6 punkte ir patirtos dėl to paties žemės ūkio produkto, pagal šias taisykles pagalbos gavėjui kompensuojamos tik vieną kartą. Pagalba teikiama už suteiktas paslaugas ir išmokama tiesiogiai paslaugos teikėjui.
10. Partnerių ir (arba) susijusių įmonių, apibrėžtų reglamento (EB) Nr. 800/2008 I priede, didžiausia bendra pagalbos suma pagal šių taisyklių II skyrių negali viršyti vienam pagalbos gavėjui taisyklių 9 punkte nustatytos didžiausios pagalbos sumos.
11. Pagalba, kuri skiriama taisyklių 6 punkte nurodytoms išlaidoms atlyginti, negali būti kaupiama su bet kokia kita valstybės pagalba arba finansine parama, taip pat su Bendrijos finansine parama, kaip nurodyta reglamento (EB) Nr. 1857/2006 19 straipsnyje toms pačioms pagalbos skyrimo kriterijus atitinkančioms išlaidoms, jeigu dėl tokio kaupimo būtų viršytas šių taisyklių 9 punkte nustatytas pagalbos dydis.
III. DE MINIMIS PAGALBA PERDIRBTŲ ŽEMĖS ŪKIO IR MAISTO PRODUKTŲ GAMYBAI
12. Vadovaujantis taisyklių III skyriaus nuostatomis skiriama de minimis pagalba, kurios teikimo pagrindas yra reglamentas (EB) Nr. 1998/2006, toliau išvardytoms paslaugų išlaidoms, susijusioms su perdirbtais žemės ūkio ir maisto produktais, atlyginti:
12.1. kokybiško produkto ir (arba) maisto produkto, kurio kokybė pripažinta pagal ES arba nacionalinius teisės aktus, išvardytus taisyklių 4 ir 5 punktuose, etiketės spausdinimo išlaidoms;
12.2. kokybiško produkto ir (arba) maisto produkto, kurio kokybė pripažinta pagal ES arba nacionalinius teisės aktus, išvardytus taisyklių 4 ir 5 punktuose, prekinės (pirminės) pakuotės gamybos išlaidoms;
12.3. saugomų kilmės vietos ar geografinių nuorodų įregistravimo paraiškų parengimo pagal reglamentą (EB) Nr. 510/2006 išlaidoms;
12.4. garantuoto tradicinio gaminio įregistravimo paraiškos parengimo pagal reglamentą (EB) Nr. 509/2006 išlaidoms;
12.6. sertifikavimo įstaigos, kuriai žemės ūkio ministro įsakymu suteiktas leidimas sertifikuoti IKP, sertifikavimo išlaidoms;
12.7. sertifikavimo įstaigos, kuriai žemės ūkio ministro įsakymu suteiktas leidimas sertifikuoti IKP, vykdomos priežiūros išlaidoms;
12.8. kontrolės institucijos, paskirtos Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – LRV) nutarimu ar žemės ūkio ministro įsakymu, vykdomos įregistruotų į saugomų kilmės vietos ir geografinių nuorodų registrą arba garantuotų tradicinių gaminių registrą žemės ūkio ir maisto produktų kontrolės išlaidoms.
13. Pagal taisyklių III skyriaus nuostatas pagalbą gali gauti pareiškėjai, kurie atitinka šiuos tinkamumo kriterijus:
13.2. įmonė (ūkis) nėra naujai besikurianti ir iki paraiškos pateikimo veikia ne trumpiau kaip 1 metus;
13.3. yra mikroįmonė, kaip apibrėžta reglamento (EB) Nr. 800/2008 I priede. Šis reikalavimas taikomas pareiškėjui, kuris prašo pagalbos pagal taisyklių 12.1 ir 12.2 punktus;
13.4. perdirba žemės ūkio ir maisto produktus, išskyrus žuvininkystės ir akvakultūros produktus, kuriems taikomos reglamento (EB) Nr. 104/2000 nuostatos;
13.5. gamina kokybiškus produktus ir (arba) maisto produktus, kurių kokybė pripažinta pagal ES arba nacionalinius teisės aktus, išvardytus taisyklių 4 ir 5 punktuose. Šis reikalavimas taikomas pareiškėjui, kuris prašo pagalbos pagal taisyklių 12.1, 12.2, 12.7 ir 12.8 punktus;
13.6. tvarko buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus (ūkininkai privalo tvarkyti buhalterinę apskaitą vadovaudamiesi taisyklių 7.5 punkte nurodytais teisės aktais);
13.7. neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams ar fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas);
13.9. patvirtina, kad nepriskiriami prie įmonių, kurios laikomos turinčios sunkumų, kaip apibrėžta Bendrijos gairių dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (2004/C 244/02) (OL 2004 C 244, p. 2) 2.1 dalyje;
14. Skiriamos pagalbos dydis mikroįmonėms gali siekti iki 70 proc., kitoms įmonėms – iki 40 proc. taisyklių 12.1, 12.2, 12.6–12.8 punktuose nurodytų išlaidų, neatskaičiavus tiesioginių mokesčių. Pagal kiekvieną taisyklių 12.3–12.5 punktą skiriamos pagalbos dydis gali siekti iki 100 proc., neatskaičiavus tiesioginių mokesčių, neviršijant vienam pagalbos gavėjui 10 000 litų (dešimt tūkstančių litų) pagalbos sumos. Didžiausia pagalbos suma vienerių metų laikotarpiui vienam pagalbos gavėjui negali viršyti 50 000 litų (penkiasdešimt tūkstančių litų). Išlaidos, nurodytos taisyklių 12 punkte ir patirtos dėl to paties žemės ūkio ar maisto produkto, pagal šias taisykles pagalbos gavėjui kompensuojamos tik vieną kartą, išskyrus taisyklių 12.7 ir 12.8 punktuose nurodytas išlaidas, kurios gali būti kompensuojamos ateinančius 5 metus po produktų sertifikavimo ar įregistravimo. Pagalba teikiama tiesiogiai pagalbos gavėjui.
15. Partnerių ir (arba) susijusių įmonių, apibrėžtų reglamento (EB) Nr. 800/2008 I priede, didžiausia bendra pagalbos suma pagal šių taisyklių III skyrių negali viršyti vienam pagalbos gavėjui taisyklių 14 punkte nustatytos didžiausios pagalbos sumos.
16. Pagalbos gavėjui suteikta de minimis pagalba negali būti didesnė kaip 690 560 litų pagal oficialų euro kursą (200 000 EUR) per dvejus praėjusius ir einamuosius jo mokestinius metus. Kai pareiškėjui suteikus apskaičiuotą de minimis pagalbos sumą būtų viršijama bendra šiame punkte nurodyta suma, negali būti išmokama net ta de minimis pagalbos suma, kuri šios ribos neviršija.
17. De minimis pagalba nėra kaupiama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms reikalavimus atitinkančioms išlaidoms atlyginti, jeigu dėl tokio pagalbos kaupimo kiekvienu atveju atskirai nustatytas pagalbos intensyvumas viršytų bendrosios išimties reglamente arba Komisijos priimtame sprendime nustatytą dydį.
IV. DE MINIMIs PAGALBA KITOMS VEIKLOs SRITIMS
18. Vadovaujantis taisyklių IV skyriaus nuostatomis skiriama de minimis pagalba, kurios teikimo pagrindas yra reglamentas (EB) Nr. 1998/2006, šioms veiklos sritims:
18.1. laboratorijų akreditacijai pagal LST EN ISO/IEC 17025:2006 standartą tyrimams, kurie nėra akredituoti Lietuvoje, vykdyti;
19. Taisyklių 18 punkte nurodytoms veiklos sritims tinkamos finansuoti išlaidos:
19.1. būtiniems prietaisams, įrangai, instrumentams, medžiagoms, reagentams, etalonams, programinei įrangai ir kitoms priemonėms bei medžiagoms įsigyti;
19.3. samdomų konsultantų (ekspertų) teikiamoms paslaugoms, apimančioms laboratorijos pasirengimą akreditacijai (dokumentų rengimą, konsultavimą, darbuotojų mokymą), apmokėti;
20. Pagal taisyklių IV skyriaus nuostatas pagalbą gali gauti pareiškėjai, kurie atitinka šiuos tinkamumo kriterijus:
20.2. turi laboratoriją, kurioje atliekama dauguma reglamentuojamų žemės ūkio ar maisto produkto rodiklių tyrimų;
20.5. neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams ar fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas);
20.7. patvirtina, kad nepriskiriami prie įmonių, kurios laikomos turinčios sunkumų, kaip apibrėžta Bendrijos gairių dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti 2.1 dalyje;
20.8. nepriskiriami prie žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje veikiančių įmonių, kurioms taikomos reglamento (EB) Nr. 104/2000 nuostatos;
21. Skiriamos pagalbos dydis gali siekti iki 80 proc. taisyklių 19.1–19.4 punktuose nurodytų išlaidų, neatskaičiavus tiesioginių mokesčių. Didžiausia pagalbos suma vienerių metų laikotarpiui vienam pagalbos gavėjui negali viršyti 50 000 litų (penkiasdešimt tūkstančių litų). Pagalba teikiama tiesiogiai pagalbos gavėjui.
22. Partnerių ir (arba) susijusių įmonių, apibrėžtų reglamento (EB) Nr. 800/2008 I priede, didžiausia bendra pagalbos suma pagal šias taisykles negali viršyti vienam pagalbos gavėjui taisyklių 21 punkte nustatytos didžiausios pagalbos sumos.
23. Pagalbos gavėjui suteikta de minimis pagalba negali būti didesnė kaip 690 560 litų pagal oficialų euro kursą (200 000 EUR) per dvejus praėjusius ir einamuosius jo mokestinius metus. Kai pareiškėjui suteikus apskaičiuotą de minimis pagalbos dydį būtų viršijama bendra šiame punkte nurodyta suma, negali būti išmokama net ta de minimis pagalbos dalis, kuri šios ribos neviršija.
24. De minimis pagalba nėra kaupiama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms reikalavimus atitinkančioms išlaidoms atlyginti, jeigu dėl tokio pagalbos kaupimo kiekvienu atveju atskirai nustatytas pagalbos intensyvumas viršytų bendrosios išimties reglamente arba Komisijos priimtame sprendime nustatytą dydį.
V. PARAIŠKOS PATEIKIMO, ADMINISTRAVIMO IR PAGALBOS SKYRIMO TVARKA
25. Paraiškos forma pateikiama šių taisyklių priede (1 priedas) ir skelbiama Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – Ministerija) ir Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) interneto svetainėse adresais: www.zum.lt ir www.nma.lt. Viena paraiška teikiama pagal vieno taisyklių skyriaus nuostatas.
26. Paraiška ir paraiškoje nurodyti privalomi pridėti dokumentai (dokumentų originalai ir jų kopijų 1 egzempliorius) teikiami pareiškėjo asmeniškai arba per įgaliotą asmenį Agentūros Kontrolės departamento teritoriniams skyriams (toliau – KDTS) pagal įmonės (fiziniams asmenims – ūkio) registracijos vietą kiekvienais metais nuo kovo 1 iki 30 d. Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba elektroniniu paštu ir t. t.) arba kitose vietose pateiktos paraiškos nepriimamos. Jei pridedamo dokumento originalas yra nevalstybine kalba, kartu teikiamas patvirtintas vertimas į valstybinę kalbą.
27. Pareiškėjas privalo pasirašyti kiekvieną paraiškos ir pridedamų dokumentų originalo ir kopijos lapą.
28. Norėdami gauti pagalbą, pareiškėjai, prieš teikdami paraišką, turi būti atlikę paslaugų teikėjų apklausą ir užpildę Teikėjų apklausos pažymą (2 priedas). Paslaugų teikėjai turi būti tinkamos kvalifikacijos:
28.1. turėti ne mažesnę kaip dvejų metų darbo patirtį ir kvalifikacijos patvirtinimo dokumentą teikti paslaugas pagal taisyklių 12.1 ir 12.2 punktus;
28.2. turėti ne mažesnę kaip trejų metų darbo patirtį mokslinių tyrimų srityje, kuriai priklauso produktas, kuriam bus rengiama specifikacija ar paraiška pagal taisyklių 6.1, 6.2 ir 12.3–12.5 punktus;
28.3. būti sertifikavimo įstaiga, kuriai žemės ūkio ministro įsakymu suteiktas leidimas sertifikuoti produktus pagal nacionalinę pripažintą maisto kokybės schemą, teikti paslaugas pagal taisyklių 12.6 ir 12.7 punktus;
29. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos, patirtos nuo paraiškos užregistravimo Agentūros KDTS datos ir projekto įgyvendinimo metu, kaip numatyta sutartyje, tačiau jei pagalba projektui neskiriama, pareiškėjas šias išlaidas turi apmokėti pats. Kai pagalba teikiama pirminei žemės ūkio produktų gamybai, vadovaujantis taisyklių II skyriaus nuostatomis, tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos, patirtos po žemės ūkio ministro įsakymu patvirtinto sprendimo suteikti pagalbą datos.
30. Pridėtinės vertės mokestis (PVM) nėra tinkama finansuoti išlaidų rūšis pagal šias taisykles, išskyrus atvejus, kai jį faktiškai ir galutinai sumoka lėšų gavėjas, nesantis PVM mokėtojas, už numatomų įsigyti (įsigytų) ir (arba) importuoti (importuotų) prekių ir (arba) paslaugų vertę ir įsipareigoja nesiekti susigrąžinti iš valstybės biudžeto.
31. Paraiškų vertinimas pradedamas nelaukiant paraiškų priėmimo termino pabaigos. Paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo jos užregistravimo Agentūros Rinkos reguliavimo programų departamento Nacionalinės paramos skyriuje (toliau – NPS), išskyrus atvejus, kai išsiųstas paklausimas dėl papildomos informacijos pateikimo ir negautas atsakymas į jį. Agentūra gali prašyti pateikti papildomus dokumentus, reikalingus paraiškai įvertinti.
32. Paraiškos vertinamos ir jų vertinimo procesas organizuojamas Agentūros nustatyta tvarka.
Jei pagal šias taisykles skiriama de minimis pagalba, Agentūra, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 (Žin., 2005, Nr. 9-282), ir Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2005 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1S-111 (Žin., 2005, Nr. 118-4301), patikrina, ar pareiškėjui suteikus apskaičiuotą visam projekto įgyvendinimo laikotarpiui de minimis pagalbos dydį nebus viršytos taisyklių 16 ar 23 punktuose nurodytos de minimis pagalbos sumos.
33. Agentūra, įvertinusi visas paraiškas, parengia ir pateikia Ministerijos Kokybės politikos departamentui el. pašto adresu AngeleL@zum.lt paraiškų vertinimo ataskaitą, kurią sudaro:
33.2. atskirų paraiškų vertinimo ataskaitos, kuriose pateikiama trumpa informacija apie pareiškėjus ir numatomus įgyvendinti projektus, kurie yra aprašyti paraiškos specialiojoje dalyje (toliau – projektai). De minimis pagalbos skyrimo atveju nurodoma, ar suteikus apskaičiuotą de minimis pagalbos dydį nebus viršytos taisyklių 16 ir 23 punktuose nurodytos de minimis pagalbos sumos.
34. Rekomendacinio pobūdžio sprendimams priimti dėl pagalbos skyrimo arba neskyrimo sudaromas Pagalbos kokybiškų žemės ūkio produktų gamybai skatinti teikimo projektų atrankos komitetas (toliau – komitetas).
35. Į komiteto sudėtį įtraukiami Ministerijos, kitų institucijų ir įstaigų, kurių kompetencijos sritis yra susijusi su svarstomuose projektuose nustatytos veiklos pobūdžiu, atstovai. Vadovaujantis partnerystės principu, į komitetą gali būti įtraukiami ir socialiniai–ekonominiai partneriai. Ministerijos atstovas skiriamas komiteto pirmininku, komiteto sudėtis tvirtinama žemės ūkio ministro įsakymu.
36. Komiteto darbą ir posėdžius organizuoja komiteto sekretorius. Agentūros atsakingas asmuo dalyvauja komiteto posėdyje, pristato įvertintas paraiškų bylas ir pateikia informaciją apie įvertinimo rezultatus, iškilusius klausimus, neaiškumus, pasiūlymus. Komitetas, įvertinęs Agentūros atsakingo asmens pateiktą informaciją ir paraiškų vertinimo rezultatus, priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl pagalbos skyrimo arba neskyrimo.
37. Jeigu paraiškose ar paraiškų vertinimo ataskaitose yra neaiškumų ir komitetas negali priimti rekomendacinio pobūdžio sprendimo dėl pagalbos skyrimo ar neskyrimo, kol bus gauti papildomi dokumentai, jis gali pavesti Agentūrai pateikti papildomus dokumentus ir informaciją.
38. Esant didesniam lėšų poreikiui, negu einamaisiais metais KRP skirta lėšų paramai kokybiškų žemės ūkio produktų gamybai skatinti, Komitetas, vadovaudamasis nustatytais prioritetais, priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl pagalbos skyrimo. Prioritetai išdėstyti taip:
38.1. pirmumas teikiamas pareiškėjams, kurie užsiima pirmine žemės ūkio produktų gamyba ir prašo kompensuoti išlaidas pagal taisyklių 6.1 ir 6.2 punktus;
38.2. likus lėšų, pagalbą skirti pareiškėjams, kurie užsiima žemės ūkio produktų perdirbimu ir prašo kompensuoti išlaidas pagal taisyklių 12.3–12.5 punktus;
38.3. likus lėšų, pagalbą skirti pareiškėjams, kurie užsiima žemės ūkio produktų perdirbimu ir prašo kompensuoti išlaidas pagal taisyklių 12.6–12.8 punktus;
38.4. likus lėšų, pagalbą skirti pareiškėjams, kurie užsiima žemės ūkio produktų perdirbimu ir prašo kompensuoti išlaidas pagal taisyklių 12.1 ir 12.2 punktus;
39. Galutinį sprendimą dėl pagalbos skyrimo arba neskyrimo, remdamasis komiteto protokolu, priima žemės ūkio ministras. Žemės ūkio ministro įsakymą dėl pagalbos komiteto sekretorius ne vėliau kaip kitą darbo dieną persiunčia Agentūros NPS el. paštu adresu: nacparama@nma.lt. Komiteto protokolas ir minėtas žemės ūkio ministro įsakymas taip pat išsiunčiami Agentūrai.
41. Jei pagal šias taisykles skiriama de minimis pagalba, Agentūra, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatais ir Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklėmis, teikia apie ją informaciją Suteiktos valstybės pagalbos registrui, o pagalbos gavėją informuoja apie jam skirtą de minimis pagalbą pagal reglamento (EB) Nr. 1998/2006 3 straipsnio 1 dalies nuostatas.
42. Agentūra apie sprendimą dėl pagalbos neskyrimo informuoja pareiškėjus registruotu laišku per 5 darbo dienas nuo galutinio sprendimo priėmimo dienos, nurodydama sprendimo apskundimo tvarką.
43. Agentūra savo nustatyta tvarka su pagalbos gavėju sudaro pagalbos sutartį (toliau – sutartis). Pasirašius sutartį, Agentūra perveda patvirtintos pagalbos sumos 50 proc. avansą. Jei projektas įgyvendinamas per dvejus metus, Agentūra išmoka avanso sumą, ne didesnę kaip numatyta paraiškoje pirmaisiais projekto įgyvendinimo metais planuojamoms patirti išlaidoms prašoma pagalbos suma.
44. Įgyvendinant projektą galimas iki 20 proc. sumos nukrypimas pagal sutarties atskiras išlaidų eilutes, neviršijant sutartyje numatytos sumos, ir toks nukrypimas yra tinkamas kompensuoti be sutarties pakeitimo. Sutarties pakeitimas dėl didesnio kaip 20 proc. sumos nukrypimo pagal sutarties atskiras išlaidų eilutes ir dėl išlaidų, kurioms buvo pritarta skirti pagalbą, pakeitimo negalimas. Sumos nukrypimas pagal sutarties atskiras išlaidų eilutes daugiau kaip 20 proc. ir išlaidos, nenumatytos taisyklėse ir sutartyje, nefinansuojamos.
Pagalbos gavėjas, norėdamas pakeisti neesminę sutarties sąlygą (pvz., keičiasi pagalbos gavėjo rekvizitai, sąskaitos banke arba kredito unijoje ir kt.), kuri neturi įtakos priimant sprendimą dėl pagalbos skyrimo pagal taisykles, teikia Agentūrai prašymą, kuriame nurodo norimas pakeisti arba papildyti sutarties sąlygas, jų pakeitimo arba papildymo priežastis, ir pateikia tai patvirtinančius dokumentus. Sutartį pakeičia Agentūra savo nustatyta tvarka.
45. Jeigu priėmus galutinį sprendimą dėl visų gautų paraiškų finansavimo Agentūra nustato, kad KRP paramai kokybiškų žemės ūkio produktų gamybai skatinti lieka lėšų, Agentūra, suderinusi su ministerija, skelbia „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Agentūros interneto tinklalapyje informaciją apie papildomą paraiškų priėmimą nuo gegužės 2 iki 31 d.
VI. MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO, ADMINISTRAVIMO IR PAGALBOS IŠMOKĖJIMO TVARKA
46. Mokėjimo prašymo forma (3 priedas) skelbiama Ministerijos ir Agentūros interneto svetainėse adresais: www.zum.lt ir www.nma.lt.
47. Jei projektas trunka ne ilgiau kaip vienerius metus, jis turi būti įgyvendintas ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 5 d. Iki šios datos Agentūros KDTS turi būti pateiktas galutinis mokėjimo prašymas ir prie jo pridedami išlaidų pagrindimo ir (arba) apmokėjimo įrodymo dokumentai. Pateikdamas galutinį mokėjimo prašymą pagalbos gavėjas turi visiškai atsiskaityti už įgyvendintą projektą ir gautą avansą.
48. Jei projektas trunka ilgiau kaip vienerius metus, ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 5 d. pagalbos gavėjas Agentūros KDTS pateikia tarpinį mokėjimo prašymą, o iki kitų metų lapkričio 5 d. pateikia galutinį mokėjimo prašymą dėl visiško atsiskaitymo už įgyvendinamą projektą. Kartu su tarpiniu mokėjimo prašymu ir galutiniu mokėjimo prašymu pagalbos gavėjas pateikia išlaidų pagrindimo ir (arba) apmokėjimo įrodymo dokumentus. Pateikdamas tarpinį mokėjimo prašymą pagalbos gavėjas turi atsiskaityti už pirmuosius projekto įgyvendinimo metus ir gautą avansą, o pateikdamas galutinį mokėjimo prašymą pagalbos gavėjas turi visiškai atsiskaityti už įgyvendintą projektą.
49. Kai pagalba teikiama pagal taisyklių 6 punktą, pagalbos gavėjas prie tarpinio mokėjimo prašymo ar galutinio mokėjimo prašymo prideda išlaidų pagrindimo dokumentus ir PVM apmokėjimo įrodymo dokumentus, jei pagalbos gavėjas yra PVM mokėtojas, ir jų kopijas, patvirtintas pagalbos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu.
50. Kai pagalba pagal taisyklių 12 ir 18 punktus teikiama ne ilgiau kaip vienerius metus trunkančiam projektui įgyvendinti ir pagalbos gavėjas projektui įgyvendinti neturi nuosavų lėšų, įgyvendinęs projektą avansu pervestomis lėšomis jis gali atsiskaityti pateikdamas Agentūrai su galutiniu mokėjimo prašymu išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus ir jų kopijas, patvirtintas pagalbos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu, o už likusią sutartyje numatytos sumos dalį, kuriai apmokėti Agentūra taiko sąskaitų apmokėjimo būdą, gali atsiskaityti pateikdamas Agentūrai išlaidų pagrindimo dokumentus ir jų kopijas, patvirtintas pagalbos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu, ir per 10 darbo dienų nuo pagalbos išmokėjimo dienos privalo pateikti Agentūros KDTS išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus ir jų kopijas, patvirtintas pagalbos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu.
51. Kai pagalba pagal taisyklių 12 ir 18 punktus teikiama ilgiau kaip vienerius metus trunkančiam projektui įgyvendinti ir pagalbos gavėjas projektui įgyvendinti neturi nuosavų lėšų, už avansu pervestas lėšas jis gali atsiskaityti pateikdamas Agentūrai su tarpiniu mokėjimo prašymu išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus ir jų kopijas, patvirtintas pagalbos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu, o už likusią sumos dalį, numatytą sutartyje darbams pirmaisiais projekto įgyvendinimo metais atlikti, arba galutinio atsiskaitymo už projektą atveju – likusiai projekto daliai įgyvendinti, kuriai apmokėti Agentūra taiko sąskaitų apmokėjimo būdą, gali pateikti Agentūrai išlaidų pagrindimo dokumentus ir jų kopijas, patvirtintas pagalbos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu, ir per 10 darbo dienų nuo pagalbos lėšų išmokėjimo dienos privalo pateikti Agentūros KDTS išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus ir jų kopijas, patvirtintas pagalbos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu.
52. Jei vertindama tarpinį arba galutinį mokėjimo prašymą, kuriuo pagalbos gavėjas atsiskaito už avansu pervestas lėšas, Agentūra nustato, kad:
52.1. projektas įgyvendintas nesilaikant sutarties sąlygų, pagalbos gavėjas privalo grąžinti Agentūrai jos nustatytais terminais avansu išmokėtą pagalbos dalį;
52.2. avansu išmokėta suma didesnė negu pagalbos gavėjas padarė tinkamų finansuoti išlaidų arba, jei atsiskaitant taikomas sąskaitų apmokėjimo būdas – netinkamai panaudota avanso suma didesnė už sąskaitos apmokėjimo būdu apmokamas išlaidas, pagalbos gavėjas Agentūrai pareikalavus privalo grąžinti atitinkamą išmokėto avanso dalį nustatytu laiku;
52.3. sąskaitų apmokėjimo būdo taikymo atveju – netinkamai panaudota avanso suma mažesnė už sąskaitų apmokėjimo būdu apmokamas išlaidas, sąskaitų apmokėjimo būdu apmokamos išlaidos mažinamos netinkamų finansuoti išlaidų suma.
Sutartyje gali būti nustatytos ir kitos pagalbos (avanso) grąžinimo Agentūrai sąlygos ir nustatyti atvejai, kada sutartis gali būti nutraukta.
53. Jei atsiskaitant taikomas sąskaitų apmokėjimo būdas ir per 10 darbo dienų nuo pagalbos išmokėjimo dienos nepateikti Agentūros KDTS išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai ir jų kopijos, patvirtintos pagalbos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu, arba jei laiku nepateikiamas tarpinis mokėjimo prašymas arba mokėjimo prašymas, Agentūra siunčia pagalbos gavėjui pranešimą priminimą apie praleistus terminus. Jei pagalbos gavėjas, gavęs priminimą, per 10 darbo dienų nuo priminimo gavimo dienos nepateikia Agentūros KDTS išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų ir jų kopijų, patvirtintų pagalbos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu, arba jei nepateikia tarpinio mokėjimo prašymo arba galutinio mokėjimo prašymo, jis privalo Agentūrai per jos nustatytą laiką grąžinti visą išmokėtą pagalbos sumą.
54. Prireikus Agentūra savo nustatyta tvarka atlieka užsakomąją patikrą vietoje. Pagalbos gavėjas privalo leisti Agentūros Kontrolės departamento ar kitiems kompetentingiems tarnautojams atlikti patikrą.
55. Agentūra savo nustatyta tvarka įvertinusi mokėjimo prašymą ir nustačiusi, kad projektas yra įgyvendintas laikantis sutarties sąlygų, perveda likusią pagalbos sumą. Jei mokėjimo prašymą tinkamai įvertinti trūksta informacijos, Agentūra gali kreiptis į pagalbos gavėją, kuris privalo Agentūros nustatytais terminais pateikti reikiamą informaciją ar dokumentus.
56. Pagalbos gavėjas, kuris prašo pagalbos pagal taisyklių 12.5 punktą, privalo prisiimti įsipareigojimą pateikti dokumentą, įrodantį, kad kreipėsi į sertifikavimo įstaigą, kuriai žemės ūkio ministro įsakymu suteiktas leidimas sertifikuoti produktus pagal nacionalinę pripažintą maisto kokybės schemą, dėl produktų sertifikavimo, ir tai padaryti per vienerius metus po projekto įgyvendinimo ir per 10 darbo dienų nuo kreipimosi pateikti Agentūrai šio dokumento kopiją (ant dokumento turi būti tos sertifikavimo įstaigos spaudas „Gauta“). Nepateikus šio dokumento Agentūrai, pagalbos gavėjas privalo grąžinti visą jam išmokėtą pagalbą.
57. Pagalbos gavėjas, kuris prašo pagalbos pagal taisyklių 6.1, 6.2, 12.3 ir 12.4 punktus, privalo prisiimti įsipareigojimą pateikti dokumentą, įrodantį, kad kreipėsi į ministeriją ir pateikė įregistravimo paraišką, ir tai padaryti per vienerius metus po projekto įgyvendinimo ir per 10 darbo dienų nuo kreipimosi pateikti Agentūrai šio dokumento kopiją (ant dokumento turi būti ministerijos spaudas „Gauta“). Nepateikus šio dokumento Agentūrai, pagalbos gavėjas privalo grąžinti visą jam išmokėtą pagalbą.
58. Norėdama išmokėti avansą arba likusią neapmokėtą pagalbos dalį, Agentūra teikia Ministerijai pinigų užsakymo paraišką dėl lėšų poreikio.
59. Ministerija tikrina gautas pinigų užsakymo paraiškas ir rengia mokėjimo paraiškas Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui (toliau – Valstybės iždo departamentas) dėl lėšų pervedimo Agentūrai. Ministerija pateikia mokėjimo paraišką Valstybės iždo departamentui per 5 darbo dienas nuo tinkamos pinigų užsakymo paraiškos užregistravimo dienos.
60. Agentūra, gavusi iš banko, tvarkančio jos sąskaitas, išrašą apie Valstybės iždo departamento pervestas lėšas, per 7 darbo dienas suformuoja ir išsiunčia bankui mokėjimo pavedimus lėšoms pervesti pagalbos gavėjams.
61. Agentūra pagal šias taisykles pagalbos gavėjų jai grąžintas lėšas perveda Ministerijai. Kai lėšos ar jų dalis Agentūrai grąžinamos tais pačiais biudžetiniais metais, kuriais jos buvo išmokėtos, Ministerija grąžintas lėšas perveda į Finansų ministerijos nurodytą valstybės iždo sąskaitą ir jomis atkuriamos tų metų KRP išlaidos. Kai šios lėšos grąžinamos kitais biudžetiniais metais nei buvo išmokėtos, Ministerija jas perveda į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą.
VII. ATASKAITŲ TEIKIMO TVARKA
62. Agentūra teikia Ministerijos Kokybės politikos departamentui el. pašto adresu AngeleL@zum.lt ataskaitą pagal taisyklių II, III, IV skyrius ir pareiškėjus:
62.2. pasibaigus tarpinio mokėjimo prašymo arba galutinio mokėjimo prašymo pateikimo terminui – per 5 darbo dienas;
VIII. ATSAKOMYBĖ
64. Pagalbos gavėjas privalo ne trumpiau kaip 5 metus nuo paraiškos užregistravimo Agentūros KDTS datos saugoti visą su paraiška ir vykdomu projektu susijusią medžiagą ir dokumentus.
65. Pagalbos gavėjas, gavęs pagalbą pagal šias taisykles neteisėtai, arba asmuo, prisidėjęs prie jos neteisėto gavimo (sąmoningai patvirtinęs klaidingus duomenis), atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
Pagalbos kokybiškų žemės ūkio ir
maisto produktų gamybai skatinti
teikimo taisyklių
1 priedas
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2010 m. vasario 1 d.
įsakymo Nr. 3D-62 redakcija)
(Paraiškos forma)
Pildo Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) Kontrolės departamento tarnautojas |
|
Paraiška registruojama / neregistruojama (kas nereikalinga, išbraukti) |
(Dokumento gavimo registracijos žymos vieta) |
Registracijos Nr. NP/__/__/__/__/ |
|
Registracijos data: 2/0/0/__/-__/__/-__/__/ |
|
Atsakingas tarnautojas (vardas, pavardė, parašas) |
__________________________________________
(pareiškėjo vardas, pavardė/įmonės pavadinimas, asmens/įmonės kodas)
Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos
Kontrolės departamento ______________ teritoriniam skyriui
PARAIŠKA PAGAL Pagalbos kokybiškų žemės ūkio IR MAISTO produktų gamybai skatinti teikimo taisyklEs
_____________
(data)
I. BENDROJI DALIS
1. Pareiškėjo duomenys
Rekvizitai |
Pavadinimas |
|
Teisinė forma |
|
|
Subjekto kodas |
|
|
Vadovo vardas, pavardė, tel. Nr. |
|
|
Finansininko vardas, pavardė, tel. Nr. |
|
|
Adresas: gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė |
|
|
Tel. Nr. |
|
|
Fakso Nr. |
|
|
El. p. adresas |
|
|
Banko pavadinimas |
|
|
Banko kodas |
|
|
Sąskaitos numeris |
|
|
Pažymėti tinkamą |
⬜ PVM mokėtojas Jei taip, nurodykite PVM mokėtojo kodą: _________________ ⬜ ne PVM mokėtojas
|
2. Informacija apie pareiškėjo vykdomą veiklą ir praėjusiais mokestiniais metais gautas pajamas
Kodas pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių |
Veiklos pavadinimas |
____ m. gautos pajamos, Lt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso
|
|
3. Informacija apie atitiktį reglamento (EB) Nr. 800/2008 I priede nustatytiems reikalavimams
Aš, pretenduodamas gauti pagalbą pagal Pagalbos kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų gamybai skatinti teikimo taisyklių nuostatas, pasirašydamas paraišką patvirtinu, kad vadovaujantis reglamento (EB) Nr. 800/2008 I priedo nuostatomis, esu pripažįstamas*:: |
||
1. |
šios rūšies įmone: |
|
savarankiška įmonė |
⬜ |
|
įmonė partnerė |
⬜ |
|
susijusi įmonė |
⬜ |
|
2. |
šios kategorijos įmone: |
|
mikroįmonė |
⬜ |
|
maža įmonė |
⬜ |
|
vidutinė įmonė |
⬜ |
|
didelė įmonė |
⬜ |
* Rekomenduojama pagal analogiją vadovautis Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 36-1298).
4. Duomenys apie pareiškėjo gautą ir (arba) gaunamą paramą*
Institucijos, kuri skyrė paramą, pavadinimas |
Paramos priemonės pavadinimas |
Projekto (paraiškos) pavadinimas, numeris ir data |
Paramos skyrimo juridinio pagrindo pavadinimas, data, numeris (paramos sutarties, įsakymo ir pan.) |
Išlaidos, kurioms buvo skirta parama |
Paramos suma, Lt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Pastaba. Pateikiami duomenys apie bet kokią gautą ir (arba) numatomą gauti valstybės pagalbą (gautą iš savivaldos ar kitų institucijų), paramą, gautą pagal BPD ar KPP priemones.
5. Duomenys apie įmonių partnerių ir (arba) susijusių įmonių, apibrėžtų reglamento (EB) Nr. 800/2008 I priede, gautą ir (arba) gaunamą paramą*
Įmonės partnerės arba susijusios įmonės pavadinimas |
Institucijos, kuri skyrė paramą, ir paramos priemonės pavadinimai |
Projekto (paraiškos) pavadinimas, numeris ir data |
Paramos skyrimo juridinio pagrindo pavadinimas, data, numeris (paramos sutarties, įsakymo ir pan.) |
Išlaidos, kurioms buvo skirta parama |
Paramos suma, Lt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Pastaba. Pildo pareiškėjai, kurie turi įmonių partnerių arba susijusių įmonių, kaip apibrėžta reglamento (EB) Nr. 800/2008 I priede.
II. SPECIALIOJI DALIS – PROJEKTAS
6. Duomenys apie projektą
Asmuo, atsakingas už projekto įgyvendinimą ir priežiūrą |
Vardas, pavardė, pareigos |
|
Tel. Nr. |
|
|
Fakso Nr. |
|
|
El. p. adresas |
|
|
Bendra projekto vertė, Lt
|
|
|
Prašoma pagalbos suma, Lt |
|
|
Prašoma avanso suma, Lt |
|
|
Planuojama projekto įgyvendinimo pradžia |
20________________d. |
|
Planuojama projekto įgyvendinimo pabaiga |
20________________d. |
|
Pagalbos kryptis (priskiriama pagal taisyklių II, III ar IV skyrių) |
⬜ pagalba pirminei žemės ūkio produktų gamybai pagal taisyklių II skyrių
|
|
⬜ de minimis pagalba perdirbtų žemės ūkio ir maisto produktų gamybai pagal taisyklių III skyrių |
||
⬜ de minimis pagalba kitoms veiklos sritims pagal taisyklių IV skyrių
|
7. Duomenys apie kokybiškų produktų arba maisto produktų kokybės pripažinimą
ES arba nacionalinis teisės aktas, nurodytas taisyklių 4 ir 5 punktuose, pagal kurį pripažinta produkto kokybė |
Institucija, kuriai pateikta (planuojama pateikti) įregistravimo paraiška (prašymas) |
Įregistravimo paraiškos (prašymo) pateikimo (planuojamo pateikimo) data |
Kokybiško produkto arba maisto produkto pavadinimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. Duomenys apie prašomą pagalbą
Nr. |
Detalus išlaidų pavadinimas |
Suma be PVM, Lt |
PVM, Lt |
Bendra suma su PVM, Lt |
Pagalbos dydis, proc. |
Pagalbos suma nuo sumos be PVM/su PVM (reikiamą pabraukti) |
Pirmieji projekto įgyvendinimo metai |
||||||
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
n |
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
X |
|
|
Antrieji projekto įgyvendinimo metai |
||||||
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
n |
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
X |
|
|
Iš viso |
|
|
|
X |
|
9. Projekto pagrindimas
Trumpai pateikite informaciją apie įmonės veiklą. Nurodykite projekto tikslą, uždavinius, siekiamus rezultatus ir priemones tam pasiekti. Taip pat nurodykite, kaip prašomos finansuoti išlaidos susijusios su paraiškos 6 punkte nurodytais žmonėms vartoti skirtais kokybiškais produktais arba maisto produktais, kurių kokybė pripažinta pagal ES arba nacionalinius teisės aktus, nurodytus taisyklių 4 ir 5 punktuose.
|
10. Projekto naudos įvertinimas
Išskirkite pagrindinius rodiklius, kurie nurodytų, kokių pasikeitimų laukiate įgyvendinę projektą. Jei įmanoma, išreikškite šiuos rodiklius kiekybine išraiška.
|
11. Kita informacija
Eil. Nr. |
Klausimas |
Atsakymas |
Pastabos |
1 |
Ar nesate patvirtinti paramos gavėjais pagal priemonę „Ankstyvo pasitraukimo iš prekinės žemės ūkio gamybos rėmimas“? |
⬜ taip ⬜ ne |
|
12. Pridedami dokumentai
Eil. Nr. |
Dokumento pavadinimas |
Lapų skaičius |
1 |
Juridinio asmens registravimo pažymėjimas (įmonėms)
|
__/__/__/__/ |
2 |
Ūkininko ūkio registravimo pažymėjimas (fiziniams asmenims)
|
__/__/__/__/ |
3 |
Juridinio asmens steigimo dokumentai (įstatai)
|
__/__/__/__/ |
4 |
Įmonės vadovo patvirtinti praėjusių mokestinių metų finansinės atskaitomybės dokumentai – balansas, pelno (nuostolių) ataskaita |
__/__/__/__/ |
5 |
Paslaugų teikėjo apklausos pažyma (taisyklių 2 priedas)
|
__/__/__/__/ |
6 |
Paslaugos pirkimo sutartis su paslaugų teikėju
|
__/__/__/__/ |
7 |
Paslaugų teikėjo kvalifikacijos patvirtinimo dokumento ir darbo patirties įrodymo dokumento kopija (pagal taisyklių 28 punktą) |
__/__/__/__/ |
8 |
Patvirtinimas, kad nesate priskiriami prie įmonių, kurios laikomos turinčios sunkumų, kaip apibrėžta Bendrijos gairių dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti 2.1 dalyje (teikia pareiškėjai, kurie prašo pagalbos pagal taisyklių III ir IV skyrius) |
__/__/__/__/ |
9 |
Dokumentai, patvirtinantys nekilnojamojo turto (laboratorijos) valdymo faktą (nuosavybės teisę, nuomą ar panaudą patvirtinantys dokumentai) (teikia pareiškėjai, kurie prašo pagalbos pagal taisyklių IV skyrių) |
__/__/__/__/ |
10 |
Įsipareigojimas nesiekti gauti pagalbos, prašomos pagal šią paraišką, iš kitų finansavimo šaltinių |
__/__/__/__/ |
11 |
Įsipareigojimas nesiekti iš valstybės biudžeto susigrąžinti PVM, kuris buvo kompensuotas iš pagalbos lėšų (teikia pareiškėjai, nurodyti taisyklių 30 punkte) |
__/__/__/__/ |
12 |
Įsipareigojimas įgyvendinus projektą pateikti dokumentą, įrodantį, kad pareiškėjas pateikė įregistravimo paraišką arba prašymą dėl produktų kokybės pripažinimo pagal ES arba nacionalinius teisės aktus, nurodytus taisyklių 4 ir 5 punktuose (teikia pareiškėjai, kurie prašo pagalbos pagal taisyklių 6.1, 6.2, 12.3–12.5 punktus) |
__/__/__/__/ |
13 |
Dokumentai (sertifikatai, registracija), įrodantys, kad pareiškėjas gamina kokybiškus produktus ir (arba) maisto produktus, kurių kokybė pripažinta pagal ES arba nacionalinius teisės aktus, nurodytus taisyklių 4 ir 5 punktuose. |
__/__/__/__/ |
13. Pastabos
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
Patvirtinu, kad visa paraiškoje ir prie jos pridedamuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga.
Patvirtinu, kad susipažinau su šios pagalbos teikimo taisyklių ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių pagalbos teikimą, nuostatomis.
Sutinku Agentūrai pareikalavus pateikti įvairios su projektu susijusios papildomos informacijos.
Sutinku visiems įgaliotiems asmenims leisti atlikti dokumentų patikrinimus ir patikras vietoje, susijusias su projekto įgyvendinimu.
Sutinku, kad informacija apie man skirtą (gautą) pagalbą bus viešinama visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduota audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Bendrijos ir Lietuvos Respublikos finansinius interesus.
Patvirtinu, kad esu informuotas apie mano asmens duomenų tvarkymą patikrinimų, susijusių su finansavimo taisyklių ir šio projekto įgyvendinimu, tikslais.
_________________ (vadovo ar įgalioto asmens pareigos) |
_____________ (parašas) |
_____________ (vardas, pavardė) |
Pagalbos kokybiškų žemės ūkio ir
maisto produktų gamybai skatinti
teikimo taisyklių
2 priedas
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2010 m. vasario 1 d.
įsakymo Nr. 3D-62
redakcija)
(Teikėjų apklausos pažymos forma)
_________________________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
TEIKĖJŲ APKLAUSOS PAŽYMA
___________ Nr. ________
(data)
Vilnius
1. Pirkimo objekto ar jo dalies pavadinimas ir trumpas aprašymas
|
||||||||||||
2. Pirkimą organizuoja |
|
|||||||||||
3. Teikėjų apklausos būdas |
Žodinis / Rašytinis |
|||||||||||
4. Duomenys apie apklaustą teikėją |
4.1. Pavadinimas |
|
|
|
||||||||
4.2. Adresas, telefonas ar kt. |
|
|
|
|||||||||
4.3. Pasiūlymą pa-teikusio asmens pareigos, vardas ir pavardė |
|
|
|
|||||||||
5. Pasiūlymo pateikimo data |
|
|
|
|||||||||
6. Pasiūlymų priėmimo terminas |
|
|||||||||||
7. Pasiūlytų prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas ir charakteristikos |
Kiekis |
Pasiūlyta kaina, Lt |
||||||||||
Vieneto kaina |
Suma |
Vieneto kaina |
Suma |
Vieneto kaina |
Suma |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
8. Bendra pasiūlyta kaina |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
9. Tinkamiausiu pripažinto teikėjo pavadinimas |
|
|||||||||||
10. Pastabos: |
|
|
|
|||||||||
(Pareiškėjo arba pareiškėjo atstovo pareigos) |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
Pagalbos kokybiškų žemės ūkio ir
maisto produktų gamybai skatinti
teikimo taisyklių
3 priedas
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2010 m. vasario 1 d.
įsakymo Nr. 3D-62
redakcija)
(Mokėjimo prašymo forma)
_______________________________
(pagalbos gavėjo pavadinimas)
Nacionalinei mokėjimo agentūrai
prie Žemės ūkio ministerijos
MOKĖJIMO PRAŠYMAS
_______________ Nr. _________
(data)
⬜ Tarpinis mokėjimo prašymas |
⬜ Galutinis mokėjimo prašymas |
I. Pagalbos gavėjo duomenys
1. Rekvizitai |
|
Pavadinimas |
|
Teisinė forma |
|
Subjekto kodas |
|
Vadovo vardas |
|
Vadovo pavardė |
|
Vadovo tel. Nr. |
|
Finansininko vardas |
|
Finansininko pavardė |
|
Finansininko tel. Nr. |
|
Adresas: |
|
Gatvės pavadinimas |
|
Namo Nr. |
|
Pašto indeksas |
|
Vietovės pavadinimas |
|
Tel. Nr. |
|
Fakso Nr. |
|
El. p. adresas |
|
Banko pavadinimas |
|
Banko kodas |
|
Sąskaitos Nr. |
|
2. PVM mokėtojas |
|||
⬜ Taip |
|
||
Jei taip, nurodykite PVM mokėtojo kodą |
__________________ |
||
⬜ Ne
|
|
||
3. Įmonės kategorija pagal reglamento Nr. 800/2008 I priedą |
|||
⬜ mikroįmonė |
⬜ maža arba vidutinė |
⬜ didelė |
|
4. Pagalbos kryptis |
|||
⬜ pagalba pirminei žemės ūkio produktų gamybai pagal taisyklių II skyrių ⬜ de minimis pagalba perdirbtų žemės ūkio ir maisto produktų gamybai pagal taisyklių III skyrių ⬜ de minimis pagalba kitoms veiklos sritims pagal taisyklių IV skyrių |
|||
II. DUOMENYS APIE PROJEKTĄ
1. Asmuo, atsakingas už projekto įgyvendinimą ir priežiūrą |
|||
Pareigos |
|
||
Vardas |
|
||
Pavardė |
|
||
Tel. Nr. |
|
||
Fakso Nr. |
|
||
El. p. adresas |
|
||
2. Bendra projekto vertė, Lt |
|||
|
|||
3. Šiame mokėjimo prašyme deklaruota tinkamų išlaidų suma, Lt |
|||
|
|||
4. Išmokėta avanso suma, Lt |
|||
|
|||
5. Prašoma pagalbos suma, Lt |
|||
|
|||
6. Jei mokėjimo prašymą pildo konsultantas, jo duomenys |
|||
Pareigos |
|
||
Vardas |
|
||
Pavardė |
|
||
Institucijos pavadinimas |
|
||
Tel. Nr. |
|
||
Fakso Nr. |
|
||
El. p. adresas |
|
||
7. Projektas trunka |
|||
⬜ vienerius metus |
⬜ dvejus metus |
||
III. Deklaruotos išlaidos
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Išlaidų pagrindimo dokumentai |
Išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai |
Suma be PVM, Lt |
PVM, Lt |
Bendra suma su PVM, Lt |
Pagalbos dydis, proc. |
Pagalbos suma nuo sumos be PVM/ su PVM, Lt (reikiamą pabraukti) |
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
24. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
IV. Pridedami dokumentai
Eil. Nr. |
Dokumento pavadinimas |
Jei dokumentas pateiktas, pažymėkite |
Lapų skaičius |
1. |
Sutartis (pirkimo–pardavimo, paslaugų teikimo, nuomos, panaudos, autorinė ir kt.) |
⬜ |
|
2. |
Aktas (darbų, paslaugų priėmimo ir perdavimo ir kt.) |
⬜ |
|
3. |
PVM sąskaita faktūra, sąskaita faktūra |
⬜ |
|
4. |
Prekių (paslaugų) pirkimo–pardavimo kvitas |
⬜ |
|
5. |
Sąskaitos išrašas |
⬜ |
|
6. |
Kasos pajamų orderio kvitas |
⬜ |
|
7. |
Kasos išlaidų orderio kvitas |
|
|
8. |
Kasos aparato čekis |
⬜ |
|
9. |
Darbo laiko apskaitos žiniaraštis ir kt. |
⬜ |
|
10. |
Vadovo patvirtintas dokumentas, nurodantis tam tikrų išlaidų (elektros ir šildymo energijos, ryšių, kuro) priskyrimą projektui (įsakymas, potvarkis, pažyma ir kt.) |
⬜ |
|
11. |
Įgaliojimas |
⬜ |
|
12. |
Kiti dokumentai |
⬜ |
|
V. Pagalbos gavėjo deklaracija
Patvirtinu, kad susipažinau su šios pagalbos teikimo taisyklių ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių pagalbos teikimą, nuostatomis.
Patvirtinu, kad visa mokėjimo prašyme ir prie jo pridedamuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga.
Įsipareigoju nesiekti gauti pagalbos, prašomos pagal šį mokėjimo prašymą, iš kitų finansavimo šaltinių.
Sutinku Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos pareikalavus pateikti įvairios su projektu susijusios papildomos informacijos.
Sutinku Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos atsakingiems tarnautojams leisti atlikti patikras vietoje, susijusias su projektu.
Įsipareigoju, gavęs pagalbą neteisėtai, Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos grąžinti reikalaujamą sumą.
(vadovo ar įgalioto asmens pareigos) |
(parašas) |
(vardas, pavardė) |