VALSTYBINĖ KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJA

 

N U T A R I M A S

DĖL IKITEISMINIŲ GINČŲ DĖL TEISĖS PASINAUDOTI TINKLAIS SUTEIKIMO SPRENDIMO TVARKOS

 

2002 m. lapkričio 27 d. Nr. 116

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 41 straipsnio 1 dalimi (Žin., 2000, Nr. 66-1984), Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija nutaria patvirtinti Ikiteisminių ginčų dėl teisės pasinaudoti tinklais suteikimo sprendimo tvarką (pridedama).

 

 

KOMISIJOS NARYS

L. E. PIRMININKO PAREIGAS                                                     RIMANTAS LUKOŠEVIČIUS


Patvirtinta

Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės

komisijos 2002 m. lapkričio 27 d. nutarimu

Nr. 116

 

ikiteisminių ginčų dėl teisės pasinaudoti tinklais suteikimo sprendimo tvarka

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši tvarka reglamentuoja fizinių ir juridinių asmenų – tinklų naudotojų (toliau vadinama – interesantai) skundų dėl elektros energijos perdavimo ir skirstymo operatorių teisės pasinaudoti sistema suteikimo nagrinėjimą ir informacijos teikimą.

2. Skundus nagrinėja Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (toliau vadinama – Komisija) išankstinio neteisminio ginčo sprendimo tvarka.

3. Pagrindinės šioje tvarkoje vartojamos sąvokos:

aptarnaujantis valstybės tarnautojas – Komisijos pirmininko sprendimu paskirtas tarnautojas, atsakingas už skundų priėmimą;

sprendimas – Komisijos priimamas rašytinis nutarimas dėl interesanto skunde keliamo klausimo;

informacija – vieša ir privati informacija, kuria disponuoja Komisija ir kurią Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236; Nr. 47-1344) nustatyta tvarka asmuo turi teisę gauti;

interesantas – juridinis asmuo, fizinis asmuo ar fizinių asmenų grupė, teikianti skundą;

skundas – rašytinis interesanto kreipimasis, Komisijai pateiktas laikantis šios tvarkos;

operatorius – perdavimo arba skirstomųjų tinklų operatorius;

perdavimo tinklų operatorius – juridinis asmuo, valdantis perdavimo tinklus, atliekantis gamybos bei vartojimo balansavimą ir rezervavimą bei turintis perdavimo tinklų operatoriaus licenciją;

skirstomųjų tinklų operatorius – juridinis asmuo, valdantis skirstomuosius tinklus savo aptarnaujamoje teritorijoje bei turintis skirstymo tinklų operatoriaus licenciją;

reguliuojamasis trečiosios šalies dalyvavimas – procesas, kai gamintojai, tiekėjai ir laisvieji vartotojai naudojasi perdavimo ar skirstomuoju tinklu elektros energijai persiųsti viešai paskelbtomis sąlygomis.

 

II. SKUNDŲ PRIĖMIMAS

 

4. Skundai siunčiami paštu ar įteikiami asmeniškai.

5. Komisija paskelbia interesantų priėmimo vietos adresą ir telefonų numerius. Interesantai ir jų skundai nurodytoje vietoje priimami darbo dienomis visą darbo dienos laiką. Tiems skundams, kuriuos pagal teisės aktus interesantas turi pateikti asmeniškai, priimti Komisija numato ne mažiau kaip 4 papildomas valandas per savaitę pasibaigus nustatytam darbo laikui.

6. Interesantus ir jų skundus priima aptarnaujantis valstybės tarnautojas.

7. Skundai registruojami specialiame žurnale.

8. Jeigu interesantų daug, Komisijoje klausimas turi būti derinamas iš anksto paskelbtu telefonu. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms, aptarnaujantis valstybės tarnautojas privalo iš anksto įspėti asmenį apie priėmimo sąlygų pasikeitimą.

 

III. REIKALAVIMAI FIZINIO ASMENS SKUNDUI

 

9. Skunde turi būti nurodyta skundą nagrinėjančios institucijos, kuriai skundas paduodamas, pavadinimas, konkretus skundžiamas veiksmas, interesanto reikalavimas, pridedamų dokumentų sąrašas, skundo surašymo vieta ir data, asmens vardas, pavardė ir tikslus adresas, kuriuo jis pageidautų gauti atsakymą, telefono numeris. Skundai turi būti tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine kalba ir interesanto ar jo atstovo pasirašyti. Prie skundo pridedami turimi dokumentai, susiję su skundo nagrinėjimu.

10. Kai į Komisiją kreipiasi interesanto atstovas, prie skundo turi būti pridėtas įgaliojimas, patvirtinantis teisę atstovauti interesantui. Be 9 punkte nurodytų duomenų, skunde nurodomas interesanto atstovo vardas, pavardė, adresas, telefono numeris.

 

IV. REIKALAVIMAI JURIDINIO ASMENS SKUNDUI

 

11. Skunde turi būti nurodyta skundą nagrinėjančios institucijos, kuriai skundas paduodamas, pavadinimas, konkretus skundžiamas veiksmas, interesanto reikalavimas, pridedamų dokumentų sąrašas, skundo surašymo vieta ir data, juridinio asmens pavadinimas, jo buveinės adresas, telefono numeris, atsakingo asmens vardas, pavardė, pareigos. Skundai turi būti tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine kalba ir interesanto ar jo atstovo pasirašyti. Prie skundo pridedami turimi dokumentai, susiję su skundo nagrinėjimu.

12. Kai į Komisiją kreipiasi interesanto atstovas, prie skundo turi būti pridėtas įgaliojimas, patvirtinantis teisę atstovauti interesantui. Be 11 punkte nurodytų duomenų, skunde nurodomas interesanto atstovo vardas, pavardė, adresas, telefono numeris arba atstovaujančio juridinio asmens pavadinimas, jo buveinės adresas, telefono numeris, atsakingo asmens vardas, pavardė, pareigos.

 

V. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

13. Komisija nagrinėja skundus vadovaudamasi Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais bei norminiais teisės aktais.

14. Skundai, neatitinkantys III ir IV skyrių reikalavimų, nenagrinėjami, tačiau per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo interesantą būtina žodžiu ar raštu informuoti apie pateikto skundo trūkumus. Komisija, neįgaliota priimti sprendimo prašomu klausimu, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perduoda jį kompetentingai institucijai ir apie tai praneša interesantui.

15. Skundai, kuriuose nepateikti interesanto duomenys (anoniminiai skundai), neregistruojami ir nenagrinėjami.

16. Komisija gali pareikalauti patikslinti skundo esmę arba paprašyti pateikti papildomų dokumentų ar duomenų.

17. Skundo priėmimo faktas interesantui gali būti patvirtinamas žodžiu, nurodant gauto dokumento registravimo datą ir numerį, arba raštu, nurodant ant antrojo skundo egzemplioriaus (kopijos) skundo įregistravimo datą, numerį, skundą nagrinėsiančio valstybės tarnautojo vardą, pavardę, tarnybinio telefono numerį (jeigu iš karto žinomas skundą nagrinėsiantis valstybės tarnautojas).

18. Komisijos gautus skundus draudžiama persiųsti nagrinėti institucijoms ar darbuotojams, kurių veiksmai skundžiami.

19. Nagrinėti interesanto skundo neturi teisės valstybės pareigūnas ar tarnautojas, jeigu yra Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945) 21 straipsnyje nurodytų priežasčių, galinčių sukelti interesų konfliktą.

20. Skundai interesantų, kurie, nenurodydami naujų aplinkybių, pakartotinai kreipiasi klausimais, į kuriuos jau kartą atsakyta, nenagrinėjami. Jeigu padaugėja skundų tais pačiais klausimais, iš tos pačios vietovės ar dėl tos pačios įmonės veiklos, Komisija atlieka platesnį tyrimą, rengia pasiūlymus dėl galimų prevencijos priemonių rengimo, peržiūri teisės aktų nuostatas, gali kreiptis į kitas valstybės institucijas su prašymu atlikti nuodugnesnį tyrimą, nustatytąja tvarka gali pateikti pasiūlymus dėl teisės aktų tobulinimo.

 

VI. SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS

 

21. Interesantų pateikti skundai turi būti išnagrinėti ir sprendimai priimti ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų.

22. Skundų nagrinėjimo terminas pradedamas skaičiuoti nuo skundo gavimo Komisijoje dienos, jeigu skundas atitinka III ir IV skyrių reikalavimus.

23. Kai dalis informacijos, kurios reikia sprendimams priimti, yra kitoje valstybės ar savivaldybės institucijoje, įstaigoje ar kitoje įmonėje, sprendimai turi būti priimti ne vėliau kaip per 20 kalendorinių dienų nuo informacijos iš kitos institucijos, įstaigos, įmonės gavimo. Reikalaujamą informaciją Komisijos prašymu kita valstybės ar savivaldybės institucija, įstaiga ar kita įmonė privalo pateikti ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų.

24. Apie raštu pateikto skundo nagrinėjimo rezultatus interesantui turi būti pranešta raštu. Sprendimas turi būti pagrįstas teisės aktų nuostatomis, nurodoma, kada ir kur jie paskelbti. Skundas laikomas išnagrinėtu, jeigu dėl visų skunde nurodytų klausimų priimtas sprendimas pagal Komisijos kompetenciją.

25. Sprendimas turi būti įformintas Komisijos blanke. Jame turi būti nurodyta sprendimo data, numeris, skundo, į kurį atsakoma, data ir numeris (jeigu šie duomenys yra), adresatas (adresatai), trumpa sprendimo antraštė, valstybės tarnautojo, rengusio sprendimo projektą, vardo raidė, pavardė ir telefono numeris.

26. Sprendime nurodyta informacija interesantui turi būti tiksli ir išsami.

 

VII. APSKUNDIMAS

 

27. Interesantas, nesutinkantis su Komisijos priimtu sprendimu, taip pat sprendimo negavęs per 21 ir 23 punktuose nurodytą laiką, turi teisę apskųsti Komisijos sprendimą ar veiksmus (neveikimą) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

______________