LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL VISUOMENĖS INFORMAVIMO APIE PLANUOJAMĄ ŪKINĘ VEIKLĄ IR JOS PASIŪLYMŲ ĮGYVENDINIMO TVARKOS PATVIRTINIMO

 

1996 m. lapkričio 11 d. Nr. 1305

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Visuomenės informavimo apie planuojamą ūkinę veiklą ir jos pasiūlymų įgyvendinimo tvarką (pridedama).

2. Nustatyti, kad visuomenė su planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai pirminiu vertinimu supažindinama per teritorijų planavimo dokumentų svarstymą, organizuojamą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. rugsėjo 19 d. nutarimo Nr. 1079 „Dėl Teritorijų planavimo dokumentų projektų svarstymo su visuomene nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 90-2099) nustatyta tvarka.

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                                       Mindaugas Stankevičius

 

Aplinkos apsaugos ministras                                                                                    Bronius Bradauskas

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1996 m. lapkričio 11 d. nutarimu Nr. 1305

 

Visuomenės informavimo apie planuojamą ūkinę veiklą

ir jos pasiūlymų įgyvendinimo tvarka

 

Bendroji dalis

 

1. Ši tvarka reglamentuoja planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai išsamaus vertinimo rezultatų viešo svarstymo su visuomene etapus ir procedūras, užtikrina šio vertinimo viešumą, sudaro galimybę visuomenės nariams dalyvauti rengiant planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai išsamų vertinimą, siekti Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme nurodytų tikslų.

2. Viešas svarstymas yra privaloma sudėtinė planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai išsamaus vertinimo proceso dalis.

Planuojamos ūkinės veiklos rūšių ir objektų, kurių poveikio aplinkai išsamus vertinimas yra privalomas, sąrašą tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

3. Šios tvarkos laikytis privalo visi planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo subjektai (valstybės ir vietos savivaldos institucijos, kiti fiziniai ir juridiniai asmenys).

 

Poveikio aplinkai išsamaus vertinimo rezultatų viešo svarstymo su visuomene etapai ir procedūros

 

Rezultatų svarstymo etapai

 

4. Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai išsamaus vertinimo rezultatai viešai svarstomi dviem etapais:

4.1. pirmasis etapas – parengtos poveikio aplinkai išsamaus vertinimo programos (toliau vadinama – programa), kurioje nustatytas poveikio aplinkai vertinimo procese nagrinėjamų klausimų mastas ir turinys, svarstymas;

4.2. antrasis etapas – poveikio aplinkai išsamaus vertinimo ataskaitos (toliau vadinama – ataskaita), parengtos pagal programą, svarstymas.

 

Pirmasis etapas

 

5. Visuomenei apie planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai išsamaus vertinimo viešą svarstymą skelbiama:

5.1. per Lietuvos radiją ir televiziją, spaudoje (taip pat vietinėje), iškabinant skelbimus apskričių ir savivaldos institucijų administraciniuose pastatuose, kai planuojama ūkinė veikla yra valstybinės reikšmės arba gali turėti įtakos visiems Lietuvos visuomenės nariams;

5.2. per vietines visuomenės informavimo priemones, iškabinant skelbimus seniūnijų administraciniuose pastatuose, kai planuojama ūkinė veikla yra vietinės reikšmės ir gali turėti įtakos tik tos seniūnijos visuomenės nariams.

6. Parengęs programą ir suderinęs ją su planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo subjektais, užsakovas ne vėliau kaip prieš 20 dienų iki susitikimo su visuomene 5 punkte nurodytose visuomenės informavimo priemonėse skelbia šią informaciją:

6.1. kur ir kada įvyks susirinkimas, per kiek laiko ir kur galima susipažinti su programa. Susirinkimas turi vykti toje teritorijoje, kurioje numatoma planuojama ūkinė veikla, visuomenei patogiu laiku (ne darbo valandomis);

6.2. kam, kada, kaip ir per kiek laiko pateikti pasiūlymus.

7. Valstybės institucijos, visuomeninės organizacijos, kiti fiziniai ir juridiniai asmenys (ne planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo subjektai), teikdami pasiūlymus dėl programos papildymo, privalo nurodyti savo buveinę (pavadinimą), vardą, pavardę, adresą ir datą.

8. Susirinkimo dalyviai registruojami jiems pasirašant. Juos registruoja užsakovo paskirtas registratorius. Susirinkimui pirmininkauja planuojamos ūkinės veiklos užsakovas arba jo pavedimu programos rengėjas, o sekretoriauja jo paskirtas atstovas. Susirinkimo dalyvių kalbos protokoluojamos. Protokolą pasirašo susirinkimo pirmininkas, sekretorius ir visuomenės atstovas, kurį išrenka susirinkimo dalyviai.

Jeigu per valandą nuo nustatytojo susirinkimo pradžios laiko niekas neatvyksta, registratorius gali konstatuoti, kad susirinkimas neįvyko. Tai įforminama protokolu, kurį pasirašo užsakovas ir registratorius.

9. Užsakovas arba jo pavedimu programos rengėjas susirinkimo metu apibūdina planuojamą ūkinę veiklą ir programą, atsako į pateiktus klausimus, įvertina prieš susirinkimą raštu gautus visuomenės pasiūlymus. Jeigu pasiūlymų autorius susirinkime nedalyvauja arba jo metu pateikia papildomų pasiūlymų, užsakovas apie priimtą sprendimą argumentuotai jį informuoja raštu ne vėliau kaip per 10 dienų nuo susirinkimo.

Taip pat informuojama, kad numatytas dar vienas svarstymo su visuomene etapas, kai pagal aptartą programą bus parengta ataskaita.

10. Užsakovas kartu su programos rengėju po susirinkimo išnagrinėja ir įvertina visuomenės pasiūlymus.

Programa pateikiama tvirtinti Aplinkos apsaugos ministerijai. Taip pat pateikiamos visuomenės pasiūlymų analizės išvados, susirinkimo protokolas ir dalyvių registracijos sąrašas. Jeigu pasiūlymų negaunama ir į susirinkimą visuomenės nariai neatvyksta, užsakovas pateikia protokolą, kuriame nurodoma, kad susirinkimas neįvyko.

 

Antrasis etapas

 

11. Pagal patvirtintą programą parengus ataskaitą, užsakovas arba jo pavedimu ataskaitos rengėjas su parengta ataskaita supažindina visuomenę tokia pat tvarka, kaip per pirmąjį etapą.

12. Ataskaitą su pateiktomis kitų planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo subjektų išvadomis ir visuomenės pasiūlymų analize užsakovas pateikia Aplinkos apsaugos ministerijai derinti.

13. Valstybės institucijos, visuomeninės organizacijos, kiti fiziniai ir juridiniai asmenys turi teisę per 15 dienų nuo susirinkimo apskųsti poveikio aplinkai išsamaus vertinimo viešo svarstymo procedūras ir argumentuotus atsisakymus priimti pasiūlymus Aplinkos apsaugos ministerijai, taip pat atlikti visuomeninį poveikio aplinkai vertinimą.

14. Aplinkos apsaugos ministerija, prieš priimdama galutinį sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos, pakviečia atvykti 13 punkte nurodytus visuomenės narius dalyvauti svarstant jų pasiūlymus ir ekspertų išvadas.

______________