LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL SUSISIEKIMO MINISTRO 1998 M. SAUSIO 15 D. ĮSAKYMO NR. 12 „DĖL TARNYBOS LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS VANDENŲ LAIVUOSE STATUTO PATVIRTINIMO“ DALINIO PAKEITIMO

 

2001 m. lapkričio 8 d. Nr. 398

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto kodekso (Žin., 1996, Nr. 105-2393; 2000, Nr. 75-2267, Nr. 85-2585)18 straipsniu bei atsižvelgdamas į 1996 m. liepos 23 d. Europos Tarybos direktyvą 96/50/EC dėl nacionalinių laivų kapitonų pažymėjimų prekių ir keleivių gabenimui Bendrijos vidaus vandenų keliais gavimo sąlygų suderinimo,

iš dalies keičiu Tarnybos Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivuose statutą, patvirtintą susisiekimo ministro 1998 m. sausio 15 d. įsakymu Nr. 12 (Žin., 1998, Nr. 12-283):

1. išdėstau 1 punktą taip:

1. Tarnybos Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivuose statutas (toliau – Statutas) nustato vidaus vandenų laivų, plaukiojančių su Lietuvos Respublikos vėliava, kapitonų, vadovaujančios sudėties vidaus vandenų transporto specialistų ir eilinių įgulos narių pagrindines pareigas, atsakomybę ir teises.“;

2. išdėstau 16 punkto trečią pastraipą taip:

„Laivo valdytojas – fizinis arba juridinis asmuo, eksploatuojantis laivą, nepriklausomai nuo to, ar tas laivas priklauso jam nuosavybės teise, ar jis eksploatuoja laivą kitu teisėtu pagrindu.“;

3. išdėstau 24 punkto pirmą sakinį taip:

24. Laivo įgulą sudaro kapitonas (škiperis), vadovaujančios sudėties vidaus vandenų transporto specialistai ir eiliniai laivo įgulos nariai.“;

4. išdėstau 52 punktą taip:

52. Laivo kapitono ligos atveju savo pareigas jis laikinai paveda eiti vyresniajam kapitono padėjėjui, apie tai pranešdamas laivo savininkui ir įrašydamas budėjimų žurnale.“;

5. išdėstau 53 punktą taip:

53. Išlipdamas į krantą laivo kapitonas įgalioja vyresnįjį kapitono padėjėją arba budintį padėjėją vykdyti laivo saugumą užtikrinančias priemones ir darbus. Kapitonas praneša vyresniajam kapitono padėjėjui arba budinčiam padėjėjui apie savo sugrįžimo į laivą laiką ir vietą, kur jis bus.“;

6. išdėstau 61 punktą taip:

61. Išvykdamas iš žemkasės kapitonas savo pareigas raštiškai perduoda pamainos kapitonui arba vyresniajam kapitono padėjėjui, nurodydamas, kokie darbai turi būti atlikti jam nesant.“;

7. išdėstau 67 punktą taip:

67. Mechanikas yra vadovaujančios sudėties vidaus vandenų transporto specialistas, tiesiogiai atsakingas už laivo korpuso, jo eigos variklių, mechanizmų bei elektroninės įrangos techninę būklę, jos atitikimą saugiai eksploatacijai bei laivybai. Mechanikas taip pat atsakingas už įgulos narių saugumą ir aplinkos apsaugos reikalavimų vykdymą, kaip tai numato atitinkamos specifikacijos, klasifikacinių bendrovių išduoti dokumentai, Lietuvos Respublikos teisės aktai ir tarptautiniai susitarimai.“;

8. išdėstau 4 ir 5 skirsnius taip:

 

4 SKIRSNIS. VYRESNYSIS KAPITONO PADĖJĖJAS

 

76. Vyresnysis kapitono padėjėjas yra pirmas vadovaujantis asmuo po laivo kapitono. Jis vadovauja laivui, kai jame nėra kapitono arba kapitonas negali vykdyti savo pareigų. Vyresnysis kapitono padėjėjas turi būti visada pasiruošęs pakeisti laivo kapitoną eigos pamainos arba budėjimo metu.

77. Vyresniajam kapitono padėjėjui pavaldi visa laivo įgula, ir jo potvarkius dėl tvarkos, disciplinos, tarnybos bei laivo darbų planavimo ir organizavimo privalo vykdyti visi laivo įgulos nariai ir laive esantys asmenys.

78. Vyresnysis kapitono padėjėjas privalo užtikrinti:

78.1. laivo inventoriaus, materialinių vertybių apskaitą ir jų saugumą;

78.2. laivo korpusų, denių, antstatų, taip pat visų laivo patalpų, įrengimų ir sistemų (inkaro, švartavimosi, buksyravimo, avarinės, priešgaisrinės, rangauto, takelažo) bei gelbėjimo priemonių priežiūrą ir techninį eksploatavimą. Jis atsakingas už navigacinių, elektros, radijo navigacinių prietaisų ir įrenginių priežiūrą bei locmaninių žemėlapių koregavimą;

78.3. laivo darbų planavimą ir organizavimą;

78.4. pavojų tvarkaraščių ir darbo avarinių situacijų planų sudarymą, jų koregavimą, įgulos narių supažindinimą su jais;

78.5. įgulos narių ir keleivių apmokymą avarinių situacijų metu palikti laivą bei gelbėti žmonių gyvybes;

78.6. budinčių laivo kapitonų padėjėjų, denio įgulos narių budėjimo ir poilsio grafikų sudarymą bei laivo kapitono patvirtintų grafikų paskelbimą.

79. Prieš reisą vyresnysis kapitono padėjėjas asmeniškai patikrina laivo grimzlę, krovinių išdėstymą ir tvirtinimą, visų angų uždarymo sandarumą, navigacinę ir signalinę įrangą, eigos mechanizmų ir variklių parengtį darbui, įgulos ir keleivių kiekį laive ir praneša laivo kapitonui.

80. Plaukiojimo metu vyresnysis kapitono padėjėjas nuolat kontroliuoja krovinių būklę ir jų tvirtinimą, laivo grimzlę, asmeniškai vadovauja laivo parengimui plaukioti audros metu ir leduose.

81. Avarinių situacijų metu vyresnysis kapitono padėjėjas kapitono nurodymu asmeniškai vadovauja įgulos veiksmams, visų gelbėjimo priemonių paruošimui ir laive esančių žmonių evakuacijai.

 

5 SKIRSNIS. VYRESNYSIS ŽEMKASĖS KAPITONO PADĖJĖJAS

 

82. Vyresnysis žemkasės kapitono padėjėjas yra žemkasės kapitono pavaduotojas. Jis vadovauja laivui, kai laive nėra kapitono.

83. Vyresnysis žemkasės kapitono padėjėjas privalo:

83.1. vadovauti vienai iš pamainų;

83.2. nepriklausomai nuo pamainos, statant žemkasę į darbo vietą, vadovauti darbams perstatant ir surenkant žemkasės vilkstinę (karavaną), kontroliuoti jos sudarymą ir švartavimą buksyruojant, dalyvauti sudėtinguose darbuose;

83.3. nustatyti ir kontroliuoti žemkasės optimalų technologinį režimą;

83.4. užtikrinti gelbėjimo, avarinių, priešgaisrinių priemonių ir inventoriaus tinkamumą naudoti bei jų išsaugojimą;

83.5. instruktuoti denio įgulos narius darbų saugos klausimais;

83.6. vadovauti aliarminiams darbams, taip pat tikrinti įgulos narių mokėjimą veikti pagal žemkasės pavojų tvarkaraščius;

83.7. užtikrinti žemkasės aprūpinimą kuru, inventoriumi ir medžiagomis;

83.8. tvarkyti inventoriaus ir laivo atsargų apskaitą;

83.9. užtikrinti žemkasės lynų teisingą eksploatavimą ir saugojimą.“;

9. išdėstau 87 punktą taip:

87. Jėgainės tarnybos vidaus vandenų transporto specialistai – mechaniko padėjėjai dalyvauja eigos pamainose ir budėjimuose laivui stovint. Užtikrina jėgainės, pagalbinių variklių, degalų sistemų ir talpų, gelbėjimo ir darbinių valčių variklių, šaldymo įrangos, denio mechanizmų, įrengimų mechaninės dalies, laivo sistemų, gaisrinės įrengimų, signalizacijos, kontrolinių matavimo prietaisų darbą.“;

10. išdėstau 91 punktą taip:

91. Laivo gydytojas arba felčeris pavaldus laivo kapitonui. Kartu su vyresniuoju kapitono padėjėju jis atsako už laivo sanitarinę būklę ir už tai, kad laive būtų sudarytos tinkamos higienos sąlygos įgulai ir keleiviams.“;

11. išdėstau 94 punktą taip:

94. Bocmanas yra pavaldus vyresniajam kapitono padėjėjui. Bocmanas užtikrina laivo korpuso, denių, krovininių ir kitų patalpų, antstatų, gėlo vandens tankų, matavimo ir oro vamzdžių, rangauto, takelažo, antenų, trapų konstrukcijų, fenderių, klinketinių durų ir jų pavarų (išskyrus mašinų skyrių), vairo, krovininio inkaro, švartavimosi ir buksyravimo įrenginių su jų techninėmis priemonėmis, gelbėjimosi priemonių, priešgaisrinės, avarinės gelbėjimo įrangos, turto, inventoriaus bei kitų, esančių jo bare priemonių, įrangos ir įrenginių techninį aptarnavimą. Jis atsako už atsargines dalis, materialinį techninį aprūpinimą, sandėlius, priklausančius jo darbo barui. Bocmanas tiesiogiai vadovauja denio komandos darbams.“;

12. išdėstau 99 punktą taip:

99. Vadovaujančios sudėties vidaus vandenų transporto specialistai ir vidaus vandenų laivų eiliniai įgulos nariai naudojasi visomis teisėmis, taip pat vykdo visas pareigas ir atsako pagal pareigybės reikalavimus.“;

13. išdėstau 100 punktą taip:

100. Vadovaujančios sudėties vidaus vandenų transporto specialistai privalo turėti laipsnių diplomus, o vidaus vandenų laivų eiliniai įgulos nariai – laipsnių kvalifikacijos liudijimus, suteikiančius teisę vykdyti pareigas.“;

14. išdėstau 136 punktą taip:

136. Laivo įgulos nariai ypač sudėtingų situacijų metu privalo veikti pagal Pareiginius veiksmų ypatingomis situacijomis planus ir vardinius pavojų tvarkaraščius. Kilus abejonėms dėl savo pareigų arba galimybių jas vykdyti, įgulos nariai privalo apie tai neatidėliodami pranešti vyresniajam kapitono padėjėjui arba mechanikui.“

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                   ZIGMANTAS BALČYTIS