LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL SUSISIEKIMO MINISTRO 1998 M. SAUSIO 15 D. ĮSAKYMO NR. 12 „DĖL TARNYBOS LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS VANDENŲ LAIVUOSE STATUTO PATVIRTINIMO“ DALINIO PAKEITIMO
2001 m. lapkričio 8 d. Nr. 398
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto kodekso (Žin., 1996, Nr. 105-2393; 2000, Nr. 75-2267, Nr. 85-2585)18 straipsniu bei atsižvelgdamas į 1996 m. liepos 23 d. Europos Tarybos direktyvą 96/50/EC dėl nacionalinių laivų kapitonų pažymėjimų prekių ir keleivių gabenimui Bendrijos vidaus vandenų keliais gavimo sąlygų suderinimo,
iš dalies keičiu Tarnybos Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivuose statutą, patvirtintą susisiekimo ministro 1998 m. sausio 15 d. įsakymu Nr. 12 (Žin., 1998, Nr. 12-283):
1. išdėstau 1 punktą taip:
„1. Tarnybos Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivuose statutas (toliau – Statutas) nustato vidaus vandenų laivų, plaukiojančių su Lietuvos Respublikos vėliava, kapitonų, vadovaujančios sudėties vidaus vandenų transporto specialistų ir eilinių įgulos narių pagrindines pareigas, atsakomybę ir teises.“;
2. išdėstau 16 punkto trečią pastraipą taip:
3. išdėstau 24 punkto pirmą sakinį taip:
4. išdėstau 52 punktą taip:
5. išdėstau 53 punktą taip:
6. išdėstau 61 punktą taip:
7. išdėstau 67 punktą taip:
„67. Mechanikas yra vadovaujančios sudėties vidaus vandenų transporto specialistas, tiesiogiai atsakingas už laivo korpuso, jo eigos variklių, mechanizmų bei elektroninės įrangos techninę būklę, jos atitikimą saugiai eksploatacijai bei laivybai. Mechanikas taip pat atsakingas už įgulos narių saugumą ir aplinkos apsaugos reikalavimų vykdymą, kaip tai numato atitinkamos specifikacijos, klasifikacinių bendrovių išduoti dokumentai, Lietuvos Respublikos teisės aktai ir tarptautiniai susitarimai.“;
8. išdėstau 4 ir 5 skirsnius taip:
„4 SKIRSNIS. VYRESNYSIS KAPITONO PADĖJĖJAS
76. Vyresnysis kapitono padėjėjas yra pirmas vadovaujantis asmuo po laivo kapitono. Jis vadovauja laivui, kai jame nėra kapitono arba kapitonas negali vykdyti savo pareigų. Vyresnysis kapitono padėjėjas turi būti visada pasiruošęs pakeisti laivo kapitoną eigos pamainos arba budėjimo metu.
77. Vyresniajam kapitono padėjėjui pavaldi visa laivo įgula, ir jo potvarkius dėl tvarkos, disciplinos, tarnybos bei laivo darbų planavimo ir organizavimo privalo vykdyti visi laivo įgulos nariai ir laive esantys asmenys.
78. Vyresnysis kapitono padėjėjas privalo užtikrinti:
78.2. laivo korpusų, denių, antstatų, taip pat visų laivo patalpų, įrengimų ir sistemų (inkaro, švartavimosi, buksyravimo, avarinės, priešgaisrinės, rangauto, takelažo) bei gelbėjimo priemonių priežiūrą ir techninį eksploatavimą. Jis atsakingas už navigacinių, elektros, radijo navigacinių prietaisų ir įrenginių priežiūrą bei locmaninių žemėlapių koregavimą;
78.4. pavojų tvarkaraščių ir darbo avarinių situacijų planų sudarymą, jų koregavimą, įgulos narių supažindinimą su jais;
78.5. įgulos narių ir keleivių apmokymą avarinių situacijų metu palikti laivą bei gelbėti žmonių gyvybes;
79. Prieš reisą vyresnysis kapitono padėjėjas asmeniškai patikrina laivo grimzlę, krovinių išdėstymą ir tvirtinimą, visų angų uždarymo sandarumą, navigacinę ir signalinę įrangą, eigos mechanizmų ir variklių parengtį darbui, įgulos ir keleivių kiekį laive ir praneša laivo kapitonui.
80. Plaukiojimo metu vyresnysis kapitono padėjėjas nuolat kontroliuoja krovinių būklę ir jų tvirtinimą, laivo grimzlę, asmeniškai vadovauja laivo parengimui plaukioti audros metu ir leduose.
5 SKIRSNIS. VYRESNYSIS ŽEMKASĖS KAPITONO PADĖJĖJAS
82. Vyresnysis žemkasės kapitono padėjėjas yra žemkasės kapitono pavaduotojas. Jis vadovauja laivui, kai laive nėra kapitono.
83. Vyresnysis žemkasės kapitono padėjėjas privalo:
83.2. nepriklausomai nuo pamainos, statant žemkasę į darbo vietą, vadovauti darbams perstatant ir surenkant žemkasės vilkstinę (karavaną), kontroliuoti jos sudarymą ir švartavimą buksyruojant, dalyvauti sudėtinguose darbuose;
83.4. užtikrinti gelbėjimo, avarinių, priešgaisrinių priemonių ir inventoriaus tinkamumą naudoti bei jų išsaugojimą;
83.6. vadovauti aliarminiams darbams, taip pat tikrinti įgulos narių mokėjimą veikti pagal žemkasės pavojų tvarkaraščius;
9. išdėstau 87 punktą taip:
„87. Jėgainės tarnybos vidaus vandenų transporto specialistai – mechaniko padėjėjai dalyvauja eigos pamainose ir budėjimuose laivui stovint. Užtikrina jėgainės, pagalbinių variklių, degalų sistemų ir talpų, gelbėjimo ir darbinių valčių variklių, šaldymo įrangos, denio mechanizmų, įrengimų mechaninės dalies, laivo sistemų, gaisrinės įrengimų, signalizacijos, kontrolinių matavimo prietaisų darbą.“;
10. išdėstau 91 punktą taip:
11. išdėstau 94 punktą taip:
„94. Bocmanas yra pavaldus vyresniajam kapitono padėjėjui. Bocmanas užtikrina laivo korpuso, denių, krovininių ir kitų patalpų, antstatų, gėlo vandens tankų, matavimo ir oro vamzdžių, rangauto, takelažo, antenų, trapų konstrukcijų, fenderių, klinketinių durų ir jų pavarų (išskyrus mašinų skyrių), vairo, krovininio inkaro, švartavimosi ir buksyravimo įrenginių su jų techninėmis priemonėmis, gelbėjimosi priemonių, priešgaisrinės, avarinės gelbėjimo įrangos, turto, inventoriaus bei kitų, esančių jo bare priemonių, įrangos ir įrenginių techninį aptarnavimą. Jis atsako už atsargines dalis, materialinį techninį aprūpinimą, sandėlius, priklausančius jo darbo barui. Bocmanas tiesiogiai vadovauja denio komandos darbams.“;
12. išdėstau 99 punktą taip:
13. išdėstau 100 punktą taip:
14. išdėstau 136 punktą taip:
„136. Laivo įgulos nariai ypač sudėtingų situacijų metu privalo veikti pagal Pareiginius veiksmų ypatingomis situacijomis planus ir vardinius pavojų tvarkaraščius. Kilus abejonėms dėl savo pareigų arba galimybių jas vykdyti, įgulos nariai privalo apie tai neatidėliodami pranešti vyresniajam kapitono padėjėjui arba mechanikui.“