CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL AUKŠČIAMAČIO NUSTATYMO

 

2005 m. sausio 5 d. Nr. 4R-2

Vilnius

 

Atsižvelgdamas į Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos dokumento 8168-OPS/611 Oro navigacijos paslaugų procedūros ir dokumento 7030/4 Papildomos regioninės taisyklės nuostatas, tvirtinu:

1. Aukščiamačio nustatymo reikalavimus vykdant skrydžius (1 priedas);

2. Skrydžių aukščių ir lygių skirstymą teikiant oro eismo paslaugas (2 priedas).

 

 

DIREKTORIUS                                                                                                KĘSTUTIS AURYLA

______________

 


Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus

2005 m. sausio 2 d. įsakymo Nr. 4R-2

1 priedas

 

Aukščiamačio nustatymo reikalavimai vykdant skrydžius

 

1. Skrendant pereinamajame absoliučiajame aukštyje ar žemiau jo, orlaivio aukščiamatyje turi būti nustatyta slėgio reikšmė pagal vidutinį jūros lygį (toliau vadinama – QNH).

2. Skrendant aukščiau pereinamojo absoliučiojo aukščio, orlaivio aukščiamatyje turi būti nustatytas 1013,2 hektopaskalių (hPa).

3. Orlaiviui aukštėjant QNH reikšmė turi būti keičiama į 1013.2 hPa pereinamajame absoliučiajame aukštyje ir žemėjant 1013.2 hPa keičiami į QNH pereinamajame skrydžio lygyje.

4. Orlaivio padėtis vertikalioje plokštumoje, jam aukštėjant iki pereinamojo absoliučiojo aukščio, išreiškiama absoliučiuoju aukščiu, aukščiau – skrydžių lygiais ir žemėjant – atvirkštine tvarka.

5. Orlaiviui tupiant, aukščio atsarga virš vietovės turi būti nustatoma pagal aukščiamačio rodomą absoliutųjį aukštį (kai nustatytas QNH) arba turint atmosferos slėgį aerodromo aukštyje (QFE) – pagal aukštį virš atraminio QFE taško.

6. Nulinė skrydžio lygio reikšmė priskiriama 1013,2 atmosferinio slėgio paviršiaus hektopaskaliams. Toliau iš eilės einantys skrydžių lygiai turi būti atskiriami slėgio intervalu, atitinkančiu ne mažiau kaip 500 pėdų.

7. Pereinamasis absoliutusis aukštis Lietuvos Respublikos oro eismo paslaugų oro erdvės Vilniaus skrydžių informacijos regione (Vilniaus FIR) yra 5000 pėdų.

8. Pereinamasis absoliutusis aukštis skelbiamas Oro navigacijos informaciniame rinkinyje.

______________

 


Civilinės aviacijos administracijos

direktoriaus 2005 m. sausio 2 d.

įsakymo Nr. 4R-2

2 priedas

 

Skrydžių aukščių ir lygių skirstymas teikiant oro eismo paslaugas

 

Pereinamasis skrydžio lygis

 

1. Pereinamąjį skrydžio lygį nustato atitinkama prieigų arba aerodromo skrydžių valdymo vadavietė priklausomai nuo slėgio reikšmės pagal vidutinį jūros lygį (toliau – QNH) aerodrome:

 

QNH

reikšmė

(hPa)

Didesnė negu

1049

Nuo 1031

iki 1049

Nuo 1013,3

iki 1030

Nuo 996

iki 1013,2

Nuo 978

iki 995

Nuo 960

iki 977

Pereinamasis skrydžio lygis

40

45

50

55

60

65

2. Prieigų arba Aerodromo skrydžių valdymo vadavietė pagal VĮ „Oro navigacija“ nustatytas procedūras turi teikti visų artėjančių tūpti į aerodromą orlaivių įguloms informaciją apie esamąjį pereinamąjį skrydžio lygį.

 

Perėjimas nuo skrydžių lygių prie absoliučiųjų aukščių ir atvirkščiai

 

3. Kai kylančių ir artėjančių tūpti orlaivių keliai kertasi, prieigų arba aerodromo skrydžių valdymo vadavietės turi skirti žemiausiąjį skrydžio lygį arba aukščiausiąjį absoliutųjį aukštį pagal tokius paskirtuosius pereinamuosius skrydžio lygius ir vertikaliuosius orlaivių skirstymo minimumus:

 

Pereinamasis skrydžio lygis

40

45

50

55

60

65

Žemiausiasis skrydžio lygis

65

65

65

65

70

75

Auščiausiasis absoliutusis aukštis, pėdomis

2500

3000

3500

4000

4000

4000

 

Kilimas ir aukštėjimas

 

4. Skrydžių vadovas, prieš duodamas leidimą orlaiviui riedėti iš stovėjimo aikštelės į parengiamąjį startą arba kartu su skrydžių vadovo leidimu, privalo pranešti QNH reikšmę aukščiamačiui nusistatyti.

 

Vertikalusis skirstymas ir aukščio atsarga virš vietovės skrendant maršrutu

 

5. Vertikalusis skirstymas tarp orlaivių skrendant maršrutu pereinamajame absoliučiajame aukštyje ar žemiau jo vykdomas absoliučiojo aukščio dydžiais.

6. Vertikalusis skirstymas tarp orlaivių skrendant maršrutu aukščiau pereinamojo absoliučiojo aukščio vykdomas skrydžių lygių dydžiais.

7. Abipusio oro ir žemės ryšio metu vertikali orlaivio padėtis turi būti pateikiama pėdomis, kai orlaivis skrenda pereinamajame absoliučiajame aukštyje ar žemiau jo; ir skrydžių lygiais – kai orlaivis skrenda aukščiau pereinamojo absoliučiojo aukščio.

8. Meteorologijos stočių, esančių skrydžių informacijos paslaugų teikimo padalinių atsakomybės oro erdvėje, QNH pranešimais reikia naudotis nustatant tikslią aukščio atsargą virš vietovės. Jeigu pagal turimus QNH pranešimus aukščio atsarga virš vietovės negali būti nustatyta tiksliai, gali būti naudojamasi QNH reikšmėmis, gautomis iš kitų šaltinių.

9. Valdomojoje oro erdvėje už žemiausiojo absoliučiojo aukščio, užtikrinančio tinkamą aukščio atsargą virš vietovės, nustatymą atsako VĮ „Oro navigacija“. Žemiausieji absoliutieji aukščiai turi būti skelbiami Lietuvos Respublikos oro navigacijos informaciniame rinkinyje.

10. Aerodromo skrydžių informacijos tarnyba, teikianti skrydžių informacijos paslaugas nevaldomojoje oro erdvėje, privalo turėti informaciją apie esamąjį QNH savo atsakomybės oro erdvės dalyse, kad ją pateiktų orlaivių įguloms, o šios nusistatytų žemiausiąjį absoliutųjį aukštį, užtikrinantį tinkamą aukščio atsargą virš vietovės.

11. Informacija apie esamąjį QNH turi būti naudojama ir nustatant žemiausiąjį skrydžio lygį (SL), užtikrinantį aukščio atsargą virš vietovės. Žemiausieji skrydžio lygiai, skrendant pagal SPT ir pagal vizualiųjų skrydžių taisykles yra šie:

 

QNH

reikšmė

(hPa)

Didesnė negu

1049

Nuo 1031

iki 1049

Nuo 1013,3

iki 1030

Nuo 996

iki 1013,2

Nuo 978

iki 995

Nuo 960

iki 977

Skrendant pagal SPT, SL

40

50

50

60

60

70

Skrendant pagal VST, SL

45

45

55

55

65

65

 

Artėjimas tūpti ir tūpimas

 

12. Skrydžių vadovas, duodamas leidimą artėti tūpti arba įskristi į aerodromo oro eismo ratą, privalo pranešti orlaivio įgulai QNH reikšmę aukščiamačiui nusistatyti.

13. Orlaivių įguloms paprašius, joms turi būti perduodama atmosferos slėgio aerodromo aukštyje (QFE) reikšmė.

14. Kai orlaivis yra aukščiau pereinamojo skrydžio lygio, orlaivio įgula, gavusi skrydžių vadovo leidimą artėti tūpti ir pradėti žemėti, gali aukščiamatyje nusistatyti QNH, iki bus pasiektas pereinamasis skrydžio lygis, su sąlyga, kad nebus vykdomas horizontalusis skrydis aukščiau absoliučiojo pereinamojo aukščio.

______________