LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

R E Z O L I U C I J A

DĖL VYRIAUSYBĖS VEIKLOS REORGANIZUOJANT ENERGETIKOS SEKTORIŲ

 

2001 m. balandžio 12 d.

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Seimas, išnagrinėjęs Vyriausybės priimtus sprendimus reorganizuojant energetikos sektorių, pažymi, kad:

siekiant reorganizuoti energetikos sektorių ir užtikrinti valstybės valdžios bei valdymo institucijų ir politinių partijų keitimąsi informacija apie tai, Vyriausybės 2000 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 652 buvo sudarytas Energetikos sektoriaus reorganizavimo konsultacinis komitetas. Šiame komitete iš 17 narių 8 buvo Seimo nariai. Pažeidžiant nustatytą teisės norminių aktų rengimo tvarką, t. y. naujai rengiamo Vyriausybės nutarimo projekto nesuderinus su visomis suinteresuotomis institucijomis, šiuo atveju su Seimo Ekonomikos, Biudžeto ir finansų, Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetais, Valstybine kainų ir energetikos kontrolės komisija bei teisingumo ministru, Vyriausybės 2001 m. kovo 22 d. nutarimu Nr. 322 buvo pripažintas netekusiu galios Vyriausybės 2000 m. birželio 6 d. nutarimas Nr. 652 ir vietoj Energetikos sektoriaus reorganizavimo konsultacinio komiteto sudaryta komisija, kuriai pavesta užtikrinti akcinės bendrovės „Lietuvos energija“ reorganizavimą bei koordinuoti šios bendrovės reorganizavimo procesą. Akivaizdu, kad šie du nutarimai yra nelygiaverčiai pagal reguliavimo sritis, apribojamos Seimo galimybės kontroliuoti Vyriausybės veiklą Lietuvos energetikos srityje;

Vyriausybės 2001 m. kovo 28 d. nutarimu Nr. 338 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. kovo 2 d. nutarimo Nr. 246 „Dėl akcinės bendrovės „Lietuvos dujos“ pagrindinių privatizavimo bei pertvarkymo nuostatų patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ atsisakoma nuostatos užtikrinti dujų tiekimą iš alternatyvių šaltinių, valstybės kapitalo norma po privatizavimo mažinama nuo 51 iki 34 procentų. Toks Vyriausybės sprendimas neatitinka Nacionalinio saugumo pagrindų įstatymo, kuriame numatyta, kad Vyriausybė privalo užtikrinti alternatyvius kuro ir žaliavų įsigijimo šaltinius, o sprendžiamoji galia dėl įmonių ir įrenginių, turinčių strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui, turi būti palikta valstybei. Be to, šis Vyriausybės nutarimas parengtas pažeidžiant nustatytą teisės norminių aktų rengimo tvarką (nutarimas priimtas negavus suinteresuotų šiais klausimais Seimo komitetų išvadų, projektas nevizuotas teisingumo ministro),

ir siūlo Vyriausybei:

1. Priimant Vyriausybės sprendimus, griežtai laikytis Vyriausybės įstatymo ir Vyriausybės darbo reglamento nustatytos tvarkos.

2. Pripažinti netekusiais galios:

1) Vyriausybės 2001 m. kovo 22 d. nutarimo Nr. 322 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gruodžio 6 d. nutarimo Nr. 1363 dalinio pakeitimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. birželio 6 d. nutarimo Nr. 652 pripažinimo netekusiu galios“ 2 punktą;

2) Vyriausybės 2001 m. kovo 28 d. nutarimą Nr. 338 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. kovo 2 d. nutarimo Nr. 246 „Dėl Akcinės bendrovės „Lietuvos dujos“ pagrindinių privatizavimo bei pertvarkymo nuostatų patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“.

3. Patikslinti Vyriausybės 2000 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 652 sudaryto Energetikos sektoriaus reorganizavimo konsultacinio komiteto sudėtį.

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SEIMO PIRMININKAS                                                                         ARTŪRAS PAULAUSKAS