LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL SAVIVALDYBIŲ NAUDOJIMOSI BANKŲ KREDITAIS, PASKOLŲ ĖMIMO IR TEIKIMO TVARKOS PATVIRTINIMO
1998 m. balandžio 28 d. Nr. 511
Vilnius
Vykdydama Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo (Žin., 1997, Nr. 69-1743) 17 straipsnį, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1998 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 511
SAVIVALDYBIŲ NAUDOJIMOSI BANKŲ KREDITAIS, PASKOLŲ ĖMIMO IR TEIKIMO TVARKA
BENDROJI DALIS
1. Savivaldybė savo tarybos sprendimu gali skolintis šiais tikslais:
1.3. trumpalaikiams biudžeto vykdymo poreikiams, t. y. išlaidoms, numatytoms einamųjų metų savivaldybės biudžete, finansuoti;
2. Nustatomi šie savivaldybės skolinimosi limitai:
2.1. bendra savivaldybės skola negali viršyti 20 (Vilniaus miesto savivaldybės – 30) procentų patvirtintų tų metų biudžeto pajamų (neįskaitant iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto savivaldybei skiriamų specialiųjų tikslinių dotacijų). Itin svarbiais atvejais Finansų ministerija gali leisti padidinti savivaldybės skolinimosi limitą iki 50 procentų;
2.2. bendras metinis savivaldybės skolinimosi limitas yra 10 procentų, iš jų metinis trumpalaikio skolinimosi limitas – 5 procentai patvirtintų tų metų biudžeto pajamų (neįskaitant iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto savivaldybei skiriamų specialiųjų tikslinių dotacijų);
3. Į bendrą savivaldybės skolą įskaitomos trumpalaikės (iki 1 metų) ir ilgalaikės (daugiau kaip 1 metų) jos skolos iš visų skolinimosi šaltinių, kuriuos sudaro:
4. Į bendrą metinį savivaldybės skolinimosi limitą įskaitomos savivaldybės:
4.5. praėjusių metų negrąžintos trumpalaikės paskolos ir palūkanos, dėl kurių buvo suteiktos garantijos ar buvo laiduota;
5. Į metinį trumpalaikio skolinimosi limitą įskaitoma savivaldybės:
6. Atsižvelgdama į praėjusių metų savivaldybės biudžeto vykdymo rezultatus, Lietuvos Respublikos Vyriausybė Finansų ministerijos teikimu atskirai savivaldybei gali nustatyti mažesnius skolinimosi limitus, kad pakaktų lėšų skoloms tvarkyti.
PASKOLŲ GAVIMO TVARKA
7. Savivaldybė ar savivaldybės įmonė savivaldybės tarybos sprendimu gali skolintis tiesiogiai iš užsienio ir šalies komercinių bankų arba kreiptis į specialiai tam įsteigtą Savivaldybių kreditavimo instituciją.
9. Savivaldybė ar savivaldybės įmonė savivaldybės tarybos sprendimu gali imti paskolas iš valstybės vardu gautų užsienio paskolų ir su valstybės garantija Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Lietuvos banko valdybos 1997 m. spalio 30 d. nutarime Nr. 1200/8 „Dėl valstybės vardu ir su valstybės garantija gaunamų užsienio paskolų“ (Žin., 1997, Nr. 100-2524) nustatyta tvarka.
10. Savivaldybė ar savivaldybės įmonė, pretenduojanti gauti ilgalaikę paskolą investiciniam projektui finansuoti, pateikia paraišką Finansų ministerijai.
11. Finansų ministro įsakymu sudaryta komisija, išanalizavusi paraišką ne vėliau kaip per mėnesį nuo dokumentų pateikimo dienos (jeigu savivaldybė nėra išnaudojusi metinio ir bendro skolinimosi limitų), išduoda bendrą leidimą arba leidimą su tam tikromis sąlygomis imti paskolą ir skelbti konkursą.
12. Savivaldybė ar savivaldybės įmonė, imdama tiek trumpalaikę, tiek ilgalaikę paskolą, organizuoja konkursą Lietuvos Respublikos viešojo pirkimo įstatymo nustatyta tvarka.
13. Savivaldybė gali imti ilgalaikes paskolas tik investiciniams projektams finansuoti.
Savivaldybės trumpalaikės paskolos gali būti imamos einamaisiais metais laikinam lėšų trūkumui padengti, t. y. išlaidoms, numatytoms tų metų savivaldybės biudžete, finansuoti.
14. Imdama paskolą, savivaldybė gali užtikrinti jos grąžinimą tik savo biudžeto lėšomis, o savivaldybės įmonė – turtu, iš kurio pagal įstatymą gali būti išieškoma skola.
15. Savivaldybė negali garantuoti už savivaldybės įmonės gaunamus kreditus, išskyrus atvejus, kai tam leidimą duoda Finansų ministerija.
16. Savivaldybė savo tarybos sprendimu turi teisę perskolinti gautas paskolas arba suteikti dėl jų garantiją ar laiduoti savivaldybės įmonei ar akcinei bendrovei (kai šios įmonės ar bendrovės akcijos, priklausančios savivaldybei, suteikia ne mažiau kaip 2/3 balsų), tačiau neviršydama nustatyto metinio ir bendro skolinimosi limito, išskyrus šios tvarkos 17 punkte numatytus atvejus. Tuomet savivaldybė sudaro su savivaldybės įmone ar akcine bendrove paskolos sutartį, kuria ši įmonė ar bendrovė įsipareigoja grąžinti paskolą savivaldybei.
ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ
19. Savivaldybė turi pateikti skolinimosi limito panaudojimo ir skolos būklės ataskaitas Finansų ministerijai jos nustatyta tvarka ir terminais.
20. Savivaldybė, negalinti grąžinti paskolų nustatytu laiku (išskyrus laikinas priežastis), privalo parengti ir pateikti Finansų ministerijai finansų atgaivinimo planą, pagal kurį savivaldybės tarybos sprendimu gali būti:
21. Jeigu savivaldybė negali grąžinti paskolų nustatytu laiku, Lietuvos Respublikos Vyriausybė Finansų ministerijos teikimu skelbia tolesnio skolinimosi moratoriumą.
22. Jeigu savivaldybė, pasiskolinusi iš valstybės vardu gautų paskolų ir paskolų su valstybės garantija, neįvykdo įsipareigojimų, Finansų ministerija ne ginčo tvarka išieško iš skolininko sąskaitų banko įstaigose negrąžintą paskolą arba jos dalį, nesumokėtas palūkanas, delspinigius arba kitas paskolos sutartyje numatytas įmokas.
______________