LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL Lietuvos mokslo ir studijų informacinės infrastruktūros plėtros 2013–2016 metŲ programOS PATVIRTINIMO
2012 m. gruodžio 12 d. Nr. V-1738
Vilnius
Atsižvelgdamas į Lietuvos virtualaus universiteto tarybos 2012 m. rugsėjo 27 d. posėdžio protokolą Nr. 11,
t v i r t i n u Lietuvos mokslo ir studijų informacinės infrastruktūros plėtros 2013–2015 metų programą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
švietimo ir mokslo ministro
2012 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. V-1738
Lietuvos Mokslo ir studijų INFORMACINės infrastruktūros PLĖTROS 2013–2015 METŲ PROGRAMA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos mokslo ir studijų informacinės infrastruktūros plėtros 2013–2015 metų programa (toliau – LITMIS programa) nustato programos įgyvendinimo principus, tikslus, uždavinius ir priemones, numatomus programos rezultatus.
2. LITMIS programa parengta įgyvendinant Lietuvos informacinės visuomenės plėtros 2011–2019 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 301 (Žin., 2011, Nr. 33-1547).
3. LITMIS programa yra tęstinė. 2001–2006 metais buvo vykdoma pirmoji Informacinės technologijos mokslui ir studijoms 2001–2006 m. programa (ITMiS), patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2001 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. 115. 2007–2012 metais buvo vykdoma antroji mokslo ir studijų informacinei infrastruktūrai skirta programa – Lietuvos virtualus universitetas, programa patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. balandžio 27 d. įsakymu Nr. ISAK-791 (Žin., 2007, Nr. 51-1997).
4. LITMIS programos paskirtis – užtikrinti Lietuvos mokslo ir studijų informacinės infrastruktūros programų tęstinumą, palaikyti vykdytas veiklas, jų plėtrą, informacinės infrastruktūros vidinę ir išorinę integraciją.
5. LITMIS programa įgyvendinama vadovaujantis šiais principais:
5.1. Integralumo. Kuriama ir plėtojama informacinė infrastruktūra: integrali tiek duomenų pasikeitimo, tiek ir technologinio bei programinio aprūpinimo prasme; veikianti kaip susijusių ir sąveikaujančių informacinių sistemų visuma; užtikrinanti veikimo veiksmingumą ir rezultatų kokybę; siekianti, kad integracija patenkintų vartotojų poreikius.
5.2. Atvirumo. Kuriama ir plėtojama informacinė infrastruktūra: atvira kitoms informacinėms infrastruktūroms, pagal turimų išteklių galimybes gali būti naudojama ir kitose institucijose; atvira, patogi ir draugiška vartotojams, priemonėms, paslaugoms, galimybėms, procedūroms ir technologijoms; skatina ir palaiko atvirąją prieigą prie mokslo tyrimo duomenų bei mokslo produkcijos; garantuoja mokslo progresą; kuriant produktus siekiama glaudaus bendradarbiavimo tiek su šalies, regioninės, vietos valdžia, tiek ir su visomis švietimo ir mokslo institucijomis; kuriami produktai turi būti technologiškai neutralūs, nediskriminuoti konkrečių informacinių technologijų.
5.3. Globalumo, tarptautiškumo. Informacinė infrastruktūra: atvira, kaupia užsienio šalių mokslo ir studijų duomenis, teikia informaciją apie Lietuvos švietimo ir mokslo sistemą; skatina dalinimąsi informacija, tarptautinį ir tarpdisciplininį bendradarbiavimą; palaiko naujų idėjų ar atradimų sklaidą ir įvairių sričių mokslinių tyrimų efektyvumą; didina bendrų projektų ir tyrimų galimybes; gerina šalies prestižą.
5.4. Atsakingumo. Kiekvienas programos vykdytojas yra atsakingas už tinkamą programos uždavinių planavimą, uždavinių pasiekimą, sukurtų technologijų saugumą, tinkamą informacinės infrastruktūros teisinį reglamentavimą, teikiamos informacijos išsamumą ir teisingumą.
5.5. Kokybiškumo, efektyvumo ir modernumo. LITMIS programa privalo atsižvelgti į šiuos aspektus: rezultatai, pasiekti pasitelkiant modernias technologijas, turi būti kuo kokybiškesni ir efektyvesni, LITMIS programos dalyviai skatinami nuolat ieškoti optimalios kokybės, sprendimų, kaip tenkinti poreikius, siekti kuo mažesnių aptarnavimo ir energijos išlaidų bei keistis patirtimi.
II. ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ IR TENDENCIJŲ APŽVALGA
6. Nuo 2010 metų Lietuvos virtualaus universiteto 2007–2012 m. programa (toliau – LVU programa) vykdyta, atsižvelgiant į pasirašytas bendradarbiavimo sutartis tarp Švietimo ir mokslo ministerijos ir aukštųjų mokyklų konsorciumų: su Lietuvos akademinių bibliotekų informacinės infrastruktūros mokslui ir studijoms palaikymo ir plėtros konsorciumu (toliau – LABIIMSPPK konsorciumas), 2010 m. spalio mėn. 28 d. sutartis Nr. S-523, su Lietuvos mokslo ir studijų informacinės sistemos palaikymo ir plėtros konsorciumu (toliau – LieMSISPP konsorciumas), 2010 m. spalio mėn. 25 d. sutartis Nr. S-520, su Lietuvos nuotolinio mokymosi tinklo LieDM palaikymo ir plėtros konsorciumu (toliau – LieDM konsorciumas), 2010 m. gruodžio mėn. 15 d. sutartis Nr. S-628. Sutartimis Švietimo ir mokslo ministerija įsipareigoja pagal turimas galimybes finansuoti informacinių sistemų ir infrastruktūros palaikymą ir plėtrą, o konsorciumai – užtikrinti šių sistemų ir infrastruktūros veiklą.
7. Vykdant LVU programą atlikta:
7.1. Plėtojant integruotą Lietuvos mokslo ir studijų informacinę erdvę:
7.1.1. anksčiau sukurtos duomenų bazės ir sistemos sujungtos į Lietuvos akademinės elektroninės bibliotekos informacinę sistemą (toliau – eLABa);
7.1.2. eLABa Lietuvos mokslo ir studijų institucijų mokslo ir studijų dokumentų metaduomenų bazėje užregistruoti 6,6 mln. dokumentų fiziniai vienetai, 2,6 mln. bibliografiniai įrašai apie juos, užregistruota ir aptarnaujama 183 tūkst. eLABa vartotojų;
7.1.3. eLABa Lietuvos elektroninių tezių ir disertacijų duomenų bazėje užregistruota 23 tūkst. dokumentų;
7.1.4. eLABa Lietuvos mokslo ir studijų institucijų publikacijų duomenų bazėje užregistruota 31 tūkst. publikacijų;
7.1.5. eLABa Elektroninių objektų talpykloje sukaupta 6 tūkst. dokumentų; užtikrinama bendra prieiga prie mokslo ir studijų dokumentų per eLABa paieškos vartus;
7.1.6. iš dalies atnaujinta techninė infrastruktūra, akademinėse bibliotekose pradėta diegti atvirųjų fondų ir savitarnos įranga;
7.2. Plėtojant Lietuvos elektroninio mokymosi (toliau el. mokymosi) infrastruktūrą:
7.2.2. vykdytas lėšų panaudojimo optimizavimas Lietuvos nuotoliniam mokymosi tinklui LieDM palaikyti – įdiegta atviro kodo centralizuota virtuali mokymosi aplinka;
7.2.3. optimizuoti techniniai sprendimai, leidžiantys sutaupyti garantinio aptarnavimo ir kitus mokesčius;
7.2.4. pritraukiami pačių konsorciumo narių įnašai, grindžiamas finansavimas leidžia geriau įvertinti investicijų poreikį;
7.3. Plėtojant Lietuvos mokslo ir studijų planavimo, valdymo ir savitarnos infrastruktūrą:
7.3.1. įsteigta ir įteisinta tarpinstitucinė Lietuvos mokslo ir studijų informacinė sistema/Institucijų mokslo ir studijų informacinė sistema (toliau – LieMSIS/IMSIS) ir į ją perkelti likviduotoje Lietuvos mokslo ir studijų informacinėje sistemoje sukaupti duomenys. Patvirtinti informacinės sistemos dokumentai: LieMSIS/ IMSIS nuostatai (KTU rektoriaus 2010-11-26 įsakymas Nr. A-665), LieMSIS/ IMSIS specifikacija (KTU rektoriaus 2011-09-29 įsakymas Nr. A-680), LieMSIS/ IMSIS duomenų saugos nuostatai, LieMSIS/ IMSIS naudotojų administravimo taisyklės, LieMSIS/ IMSIS veiklos tęstinumo valdymo planas LieMSIS/ IMSIS saugaus duomenų tvarkymo taisyklės (KTU rektoriaus 2011-09-14 įsakymas Nr. A-621), LieMSIS/IMSIS paslaugų tarnybos darbo tvarkos aprašas (KTU rektoriaus 2011-11-07 įsakymas Nr. A-794);
7.3.2. sukurti ir 5 aukštosiose mokyklose įdiegti Finansų valdymo ir buhalterinės apskaitos ir Žmogiškųjų išteklių valdymo posistemiai;
8. Švietimo informacinių technologijų centre sukurta, palaikoma ir tobulinama Švietimo valdymo informacinė sistema (toliau – ŠVIS), kuriai teikiami duomenys iš Studentų registro ir kitų švietimo ir mokslo registrų. ŠVIS pateikia suinteresuotoms šalims apdorotą informaciją informacinių technologijų priemonėmis. Studentų registras suinteresuotoms institucijoms pagal duomenų teikimo sutartis teikia asmens duomenis, kurių reikia jų funkcijoms vykdyti.
9. Duomenų centrai kuriami naudojantis LVU ir LITNET programų ištekliais. Pagrindinis duomenų centrų uždavinys yra užtikrinti nenutrūkstamą kuriamų ir plėtojamų bendrų aukštųjų mokyklų valdymo, studijų ir mokslo informacinių sistemų ir teikiamų paslaugų funkcionavimą.
10. Lietuvos informacinės infrastruktūros plėtros tendencijos identifikuojamos atsižvelgiant į Europos Sąjungos mokslo ir studijų informacinės infrastruktūros plėtros kryptis ir prioritetus formuluojančius strateginius dokumentus: strategijoje „Europa 2020“ vienas iš svarbiausių prioritetų yra pažangusis („išmanusis“) augimas (angl. smart growth), kuris įgyvendinamas plėtojant žiniomis ir inovacijomis grindžiamą ekonomiką. Ši strategija numato užtikrinti švietimo, mokslo tyrimų bei inovacijų ir virtualios bendruomenės plėtrą ir garantuoti finansinį palaikymą. EK Bendrosios mokslinių tyrimų ir inovacijų programos „Horizontas 2020“ pirmojoje dalyje „Pažangus mokslas“, be kitų, nurodomas ir šis tikslas: Europos mokslinių tyrimų infrastruktūrų, įskaitant el. infrastruktūras, stiprinimas. EK komunikatuose dėl el. mokslui skirtos IRT infrastruktūros, dėl Europos mokslinių tyrimų erdvės ir kt. nurodoma, kad kuriant ateities Europos mokslinių tyrimų erdvę (angl. Digital ERA – European Research Area), kuri aprėps ir į duomenis orientuotą mokslą, kompiuterines infrastruktūras, mokslo tyrimų ir švietimo tinklus, taip pat virtualias mokslo tyrimų bendruomenes, vienas svarbiausių prioritetų yra efektyvios nacionalinės sistemos kūrimas ir tinkamas finansavimas. EK rekomendacijoje (2012 m. liepos mėn. 17 d.) dėl prieigos prie mokslinės informacijos ir tos informacijos išsaugojimo, valstybėms narėms rekomenduojama aktyviai siekti, kad būtų įgyvendinama atviroji prieiga prie mokslo tyrimų rezultatų, mokslinių leidinių, mokslo tyrimų duomenų ir tam būtų numatytos finansinės asignacijos.
11. Europos struktūrinės paramos lėšomis įgyvendinami ir kiti informacinei infrastruktūrai skirti projektai, kuriantys įvairias informacines sistemas: Nacionalinis atviros prieigos mokslo informacijos duomenų archyvas (toliau – MIDAS), Aukštųjų mokyklų studentų ir absolventų karjeros valdymo informacinė sistema (toliau – KVIS), Nacionalinė Lietuvos aukštųjų mokyklų studentų ir dėstytojų tarptautinės praktikos ir stažuočių sistema, Lietuvos aukštųjų mokyklų dėstytojų I–II pakopų studentų tarptautinių praktikų / stažuočių užsienyje reziduojančiose įmonėse ir tarptautinėse organizacijose informacinė sistema ir kt.
12. Atsirandančios naujos veiklos kelia dubliavimo pavojų, reikalauja didesnės koordinacijos. Sprendimai dėl technologinių infrastruktūrų įsigijimo priimami instituciniu lygiu, todėl lėšos ne visada naudojamos racionaliai, trūksta koordinuotos informacijos apie kitų institucijų turimas technologines infrastruktūras, jų užimtumo lygį. Be to, informacinių sistemų integracijos problemos daugeliu atvejų sprendžiamos ne jų inicijavimo ar specifikavimo, o jau kūrimo ar vėliau eksploatacijos etape.
13. Oficialiai atvira prieiga nėra įteisinta, nors Mokslo ir studijų įstatymo (Žin., 2009, Nr. 54-2140) 45 str. numato, jog Lietuvoje atliekamų mokslo darbų rezultatai turi būti skelbiami viešai. Tai įgyvendinti yra sudėtinga dėl intelektinę nuosavybę reglamentuojančių teisės aktų nuostatų.
14. Duomenų mainai teoriniai, nestandartizuoti, naudojami skirtingi klasifikatoriai, ribotas duomenų suderinamumas ir interoperabilumas. Nors Švietimo ir mokslo ministerija daug dėmesio skiria švietimo ir mokslo klasifikatoriams rengti ir naudoti, tačiau tai reglamentuojantys dokumentai yra rekomendacinio pobūdžio. Į klasifikatorių kūrimą įsitraukusios ne visos jų naudojimu suinteresuotos šalys, jų reikšmės nėra tinkamai aprašytos, todėl gali būti labai įvairiai interpretuojamos.
III. STIPRYBIŲ, SILPNYBIŲ, GALIMYBIŲ IR GRĖSMIŲ (SSGG) ANALIZĖ
16. LITMIS programos SSGG analizė pateikta 1 lentelėje.
1 lentelė. SSGG analizė
STIPRYBĖS |
GALIMYBĖS |
• Sukaupta patirtis, kvalifikacija, techninė bazė leidžia užtikrinti veiklų tęstinumą. • LITNET veikimas garantuoja patikimą tinklą. • Priimti teisiniai dokumentai dėl LieMSIS/ IMSIS steigimo. • Kuriami nacionaliniai mokslui ir studijoms reikalingi registrai. • Efektyvi informacinės visuomenės plėtra. |
• Europos Sąjungos struktūrinių fondų parama. • Palanki aplinka atvirai prieigai. • Didelis informacinės visuomenės plėtros potencialas. • Informacinių technologijų potencialas mokslui ir studijoms efektyvinti. |
SILPNYBĖS |
GRĖSMĖS |
• Menka duomenų integracija esamose informacinėse sistemose. • Labiau teoriniai duomenų mainai tarp esamų informacinių sistemų. • Menkas standartų taikymas. • Kryptingų tyrimų nebuvimas. • Išskaidyta infrastruktūra. • Aukštos kompetencijos darbuotojų trūkumas dėl atlygio. |
• Veiklų dubliavimas. • Nestabilus finansavimas. • Teisinė aplinka nepalanki atviros prieigos plėtrai. • Sparti informacinių technologijų plėtra reikalauja naujų kompetencijų, technologijų atnaujinimo. |
IV. LITMIS PROGRAMOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI, VEIKLOS KRYPTYS
17. LITMIS programos tikslas – taikant šiuolaikines informacines technologijas ir nacionalinio lygmens valdymą, sudaryti kokybiškas sąlygas dinamiškai visuomenei įgyti, taikyti ir tobulinti žinias ir kompetencijas.
18. Atsižvelgiant į atliktą SSGG analizę, nustatomi tokie LITMIS programos uždaviniai:
18.1. kurti ir plėtoti bendras mokslo ir studijų informacines sistemas, užtikrinant mokslo ir studijų informacinių sistemų ir infrastruktūros integraciją, atvirą prieigą ir efektyvų veikimą;
19. Įgyvendinant pirmąjį uždavinį nustatomos šios veiklų kryptys:
20. Įgyvendinant antrąjį uždavinį nustatoma ši veiklos kryptis: mokslo ir studijų informacinių sistemų (eLABa, LieMSIS/IMSIS, el. studijos) ir ŠVIS bei mokslo ir studijų stebėsenai skirtų nacionalinių registrų veiklos palaikymas.
V. LITMIS PROGRAMOS valdymas ir finansavimas
22. LITMIS programos vykdymą koordinuoja LITMIS taryba (toliau – Taryba). Tarybą sudaro Lietuvos universitetų rektorių ir Lietuvos kolegijų direktorių konferencijų, Švietimo informacinių technologijų centro, LITNET, Švietimo ir mokslo ministerijos, mokslo ir studijų institucijų konsorciumų bei kitų organizacijų, susijusių su informacine mokslo ir studijų infrastruktūra, atstovai. Tarybos sudėtį ir jos veiklos reglamentą tvirtina švietimo ir mokslo ministras.
23. Siekdama išvengti veiklų dubliavimo, užtikrinti sistemų integralumą ir efektyvią veiklą, Taryba atlieka šias funkcijas:
23.1. stebi vykdomus ir derina planuojamus projektus, susijusius su mokslo ir studijų informacine infrastruktūra;
24. Švietimo ir mokslo ministras, atsižvelgdamas į numatytą finansavimą, tvirtina kasmetinius LITMIS programos įgyvendinimo priemonių planus ir sąmatas.
25. LITMIS programos vykdytojai gali būti mokslo ir studijų institucijos arba jų koncorsiumai, taip pat Švietimo informacinių technologijų centras.
26. Mokslo ir studijų institucijos arba jų konsorciumai, pageidaujantys įgyvendinti LITMIS programos veiklas, turi raštu kreiptis į Švietimo ir mokslo ministeriją.
27. LITMIS programos finansavimo šaltiniai:
28. LITMIS programos pirmam uždaviniui įgyvendinti bus siekiama Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramos. Projektus vykdančios institucijos iš savo biudžetų turėtų skirti iki 20 proc. projektams reikalingų lėšų.
29. LITMIS programos antram uždaviniui įgyvendinti planuojama naudoti valstybės biudžeto lėšas. Vykdančios institucijos iš savo biudžetų turėtų skirti iki 20 proc. veiklai reikalingų lėšų.
30. LITMIS programos vykdytojas aktyviai ieško finansavimo šaltinių, rengia ir teikia projektus gauti lėšų iš Europos Sąjungos struktūrinės fondų paramos, Europos Sąjungos Bendrųjų programų ir kitų finansavimo šaltinių.
31. Preliminarus lėšų poreikis LITMIS programos priemonėms įgyvendinti pateiktas LITMIS programos 3 priede.
33. LITMIS programą įgyvendinti planuojama šiais etapais:
33.1. 2013–2014 metais įgyvendinami pradėti vykdyti Europos Sąjungos struktūrinių fondų remiami projektai ir pradedami šių projektų veiklų praplėtimo planuojami projektai, informacinę infrastruktūrą ketinama palaikyti valstybės biudžeto lėšomis;
34. Kasmet rengiamos LITMIS programos konferencijos, jų organizavimą užtikrina LITMIS programos vykdytojai, Tarybai nusprendus.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Lietuvos mokslo ir studijų informacinių
technologijų integracijos 2013–2016 metų
programos
1 priedas
LITMIS PROGRAMOS PRIEMONIŲ APRAŠAS
1. LITMIS programos 1 uždavinys „kurti ir plėtoti bendras mokslo ir studijų informacines sistemas, užtikrinant mokslo ir studijų informacinių sistemų ir infrastruktūros integraciją, atvirą prieigą ir efektyvų veikimą“ įgyvendinamas vykdant šias priemones:
1.1. eLABa plėtojimas atvirajai prieigai realizuoti.
eLABa bus siekiama įgyvendinti atvirąją prieigą prie mokslo tyrimų rezultatų, mokslinių ir studijų leidinių bei mokslo tyrimų duomenų, taip pat bus skatinama ir koordinuojama kooperacija, komunikacija, užtikrinant produktyvų bendradarbiavimą mokslinių tyrimų prieigos ir sklaidos srityje, skatinant gilinti žinias pasirinktomis mokslinių tyrimų temomis.
eLABa bus siekiama integracijos su dabartinėmis ir kuriamomis informacinėmis sistemomis, semantinio sąveikavimo tarp jų, kuris garantuotų mokslo tyrimų prognozavimą, planavimą, tyrimų duomenų ir rezultatų kaupimą, saugojimą, sklaidą ir daugkartinę panaudą, taip pat būtų naudojamas apskaitai, analizei ir mokslui vertinti.
eLABa bus siekiama prisidėti prie nacionalinių ir institucinių strateginių veiksmų įgyvendinimo mokslo tyrimų rezultatų ir mokslo tyrimų duomenų sklaidos, prieigos ir mokslinės informacijos išsaugojimo srityse vadovaujantis atvirosios prieigos nuostatomis.
eLABa bus kuriama siekiant duomenų ir paslaugų suderinamumo, atitikimo tarptautiniams standartams ir tarptautinio matomumo.
eLABa bus siekiama užtikrinti Lietuvos mokslo ir studijų informacinės infrastruktūros turinio prieigą per prieinamiausius, dažniausiai naudojamus ir lengviausiai suprantamus technologinius sprendimus (interneto paieškos sistemos, mobiliosios technologijos).
eLABoje bus kaupiami įvairaus formato ir paskirties studijų ir mokslo informacijos objektai ir užtikrinamos funkcijos bei priemonės įvairaus formato objektų kaupimui, saugojimui, prieigai ir pateikimui. Taip pat bus kaupiami dokumentai kartu susiejant juos su duomenimis, kuriais remiantis buvo sukurti mokslo ir studijų dokumentai ir darbai.
eLABa bus pildoma turiniu, užtikrinant prieigą prie mokslo ir studijų paveldo. Lietuvos mokslo ir studijų informaciniai šaltiniai ir darbai bus skaitmeninami, elektroninėje erdvėje užtikrinama laisva prieiga prie bibliotekose saugomų išteklių.
eLABoje bus kuriamos ir plėtojamos informacinės infrastruktūros priemonės mokslo komunikacijai užtikrinti, mokslo komunikaciją suprantant kaip mokslininko komunikaciją mokslininkų bendruomenei, taip pat kaip mokslininko komunikaciją mokslinėms institucijoms, jo mokslinių rezultatų sklaidą visuomenei tiek nacionaliniu, tiek tarptautiniu lygiu. Bus kuriama draugiška, integrali su mokslo institucijų sistemomis, pažangi platforma mokslininkui, leidžianti sudaryti savo „portfelį“, fiksuoti ryšius, kontaktus su kitais mokslininkais, skelbti mokslo laimėjimus.
eLABoje bus kuriamos paslaugos ir priemonės mokslui vertinti ir analizuoti panaudojant eLABa turinį.
eLABoje bus kuriamos virtualios paslaugų platformos sudarant galimybes mokslininkams ir studijų proceso dalyviams efektyviau ir kokybiškiau vykdyti studijas ir mokslinius tyrimus – registruoti duomenis, juos rasti, cituoti, ieškoti duomenis kaupiančių infrastruktūrų paslaugų ir įrankių, juos naudoti, dalytis savo duomenimis ir įrankiais, integruoti juos į kitas mokslo ir studijų infrastruktūras.
eLABa bus siekiama didinti informacinės infrastruktūros paslaugų ir turinio panaudojimo efektyvumą ugdant tam būtinas mokslo ir studijų dalyvių, eLABa tvarkytojų ir duomenų teikėjų kompetencijas.
1.2. MIDAS plėtojimas, integruojantis su eLABa.
Duomenų bei mokslo produkcijos integravimas garantuoja mokslo informacijos (plačiąja prasme) prieinamumą, lengvą paiešką, daugkartinį panaudojimą, cituojamumo didėjimą, priežiūrą ir išsaugojimą. Atsižvelgiant į tai, bus siekiama kuo glaudesnės informacinių sistemų eLABa ir MIDAS integracijos, kas garantuotų mokslo tyrimų prognozavimą, planavimą, tyrimų duomenų ir rezultatų kaupimą, saugojimą, sklaidą ir daugkartinę panaudą, taip pat būtų naudojama apskaitai, analizei ir mokslui vertinti, užtikrinti žmogiškojo kapitalo stiprinimą ir numatyti finansavimą infrastruktūrai kurti, palaikyti ir plėtoti.
1.3. El. studijų informacinės sistemos kūrimas, užtikrinant prieigą prie bendrų informacinių technologijų (toliau – IT) produktų (priemonių).
Bus siekiama sudaryti sąlygas Lietuvos akademinei ir švietimo bendruomenei taikyti pažangias mokymosi technologijas, užtikrinant dinamiškai visuomenei būtinų žinių bei įgūdžių įgijimą ir tobulinimą. Sukurti vieningą virtualaus mokymosi centralizuotų LieDM paslaugų ir švietimo institucijose teikiamų el. mokymosi paslaugų integravimo sistemą.
Bus siekiama atlikti LieDM tinklo infrastruktūros technologinį atnaujinimą, užtikrinant aukštos kokybės šiuolaikiškas virtualaus bendravimo ir bendradarbiavimo paslaugas:
- užtikrinti ir plėtoti virtualios mokymosi aplinkos paslaugas;
- užtikrinti ir plėtoti vaizdo paskaitų transliavimo ir įrašymo paslaugas;
- kurti ir diegti virtualios ir papildytos realybės mokymosi priemones.
Bus siekiama kurti ir plėtoti el. studijų ir LieDM paslaugų kokybės užtikrinimo sistemą:
- rengti ir sisteminti el. studijų rengimo savianalizei skirtą metodinę medžiagą;
- sukurti ir palaikyti pagalbos liniją (technologinę, metodologinę ir administracinę);
- mokyti personalą ir dėstytojus.
Bus siekiama skatinti bendradarbiavimą kuriant ir teikiant el. mokymosi kursus, burti ir plėtoti kursų autorių bei el. mokymosi entuziastų bendruomenę.
Bus siekiama atlikti kryptingą el. studijų pasiekimų analizę:
- mokymosi technologijų ir metodikų analizė, rekomendacijų teikimas; gerosios praktikos sklaida;
- pažangių el. studijų technologijų taikymo analizė (naujų priemonių (techninės/programinės įrangos) galimybių analizė, taikymo scenarijų, gerosios praktikos pavyzdžių aprašymas;
- inovatyvių bendravimo ir bendradarbiavimo universitetas-verslas modelių kūrimas, analizė ir taikymas panaudojant el. studijų priemones tęstiniame ugdyme;
- technologijų panaudojimo tarpsektoriniame švietime (formalaus, neformalaus ir savaiminio ugdymo sektoriuose) analizė;
- priemonių, skirtų studijų procesui intelektualizuoti, analizė, kūrimas ir diegimas; tarptautiškumo didinimas švietimo plėtros kontekstu (tyrimai, jungtinės studijų programos, studentų pritraukimas).
1.4. LieMSIS/IMSIS plėtojimas, užtikrinant bendrų informacinių sistemų, skirtų studijoms ir mokslui valdyti, efektyvų veikimą.
Automatizuojant veiklos procesus bus siekiama užtikrinti operatyvų informacijos apdorojimą, pateikimą ir viešinimą, sumažinti žmogiškąjį veiksnį, klaidas ir pan.
Bus siekiama plėtoti studentų ir darbuotojų savitarnos modulių funkcionalumą, t. y. aukštųjų mokyklų teikiamų paslaugų užsakymą, vykdymą, informavimą ir pan.
Bus siekiama tobulinti veiklos procesų valdymą panaudojant jų vykdymo, stebėjimo ir analizės metu sukauptą patirtį ir informaciją, modeliuojant procesus, pritaikant informacinių sistemų integravimo technologijas.
Bus siekiama sukurti aukštųjų mokyklų veiklos analitikos posistemį, leidžiantį sumažinti informacinės sistemos apkrovimą apdorojant duomenis, naudotojams operatyviai gauti reikiamas ataskaitas, transformuoti ir susieti duomenis ir pan.
Bus plėtojama Paslaugų ir pagalbos tarnybos veikla, tobulinant informacinės sistemos funkcionalumą, efektyviau šalinant gedimus, skaičiuojant ir paskirstant darbus, racionaliai panaudojant žmogiškuosius ir techninius išteklius ir pan.
Bus siekiama įdiegti finansų ir veiklos planavimo posistemį, leidžiantį įvertinti institucijų strateginius ir metinius veiklos planus, stebėti rodiklius, teikti informaciją ir pan.
Užtikrinti duomenų saugumą, integralumą, patikimumą, standartizuoti jų teikimo ir gavimo sąsajas, naudoti bendrus klasifikatorius, tiksliai aprašyti jų reikšmes ir pan.
Bus siekiama sukurti ir įdiegti Projektų valdymo posistemį, įvertinti jų vykdymo ir priežiūros poreikius, būtinų išorinių ataskaitų generavimo aspektus.
Bus siekiama sukurti LieMSIS/IMSIS portalą integruojant viešinimo, paslaugų užsakymo, pagalbos teikimo ir kt. funkcijas.
Bus siekiama sukurti mokslinių tyrimų rodiklių kaupimo ir vertinimo, statistinės informacijos teikimo posistemį. Įdiegti turinio ir dokumentų valdymo sistemą. Tiražuoti LieMSIS/IMSIS posistemius į to pageidaujančias institucijas. Atnaujinti techninę ir programinę įrangą.
1.5. LieMSIS/IMSIS integracijos užtikrinimas su KVIS, praktikoms skirtomis IS.
Plėtojant duomenų centrų techninę įrangą ir ją papildant šiuolaikinius reikalavimus atitinkančiomis tarnybinėmis stotimis, duomenų saugyklomis, komutacine ir ryšių įranga, numatoma pradėti eksploatuoti Lietuvos aukštųjų mokyklų karjeros valdymo informacinę sistemą, palaikyti kuriamos eLABa integralios bendros mokslo ir studijų informacinės sistemos infrastruktūrą, teikti mokslo tyrimų duomenų skaitmeninio archyvavimo paslaugas.
1.6. Duomenų centrų (VU, KTU) plėtra, užtikrinant bendrų aukštojo mokslo ir studijų IS veiklą.
Siekiant efektyvesnės duomenų centrų infrastruktūros veiklos, bus siekiama konsoliduoti duomenų centrų darbą: dubliuoti IT uždavinius per du duomenų centrus, organizuoti paskirstytą duomenų kaupimą, apdorojimą, kopijavimą ir saugojimą, didinti IT infrastruktūros pateikiamumą, patikimumą, duomenų saugumą, lengviau valdyti avarines situacijas.
1.7. Mokslui ir studijoms skirtų registrų (Studentų, Mokytojų) ir ŠVIS (AM) plėtojimas, atnaujinant mokslo ir studijų stebėsenos rodiklius.
Vykdant šią priemonę planuojama plėtoti registrų ir ŠVIS programinių įrangų funkcionalumą, atsižvelgiant į Lietuvos mokslo ir studijų pasikeitimus (naujų švietimo stebėsenos rodiklių atsiradimas ir duomenų jiems apskaičiuoti poreikis). Bus tobulinamos šios sistemos, siekiant jas padaryti kuo funkcionalesnėmis ir kartu paprastesnėmis ir patogesnėmis naudoti. Dėl to daugiau vartotojų galės naudotis šiose sistemose viešai prieinama informacija ir duomenimis apie Lietuvos švietimą ir mokslą. Be to, atnaujinta ŠVIS turėtų leisti integruoti Lietuvoje veikiančius registrus ir informacines sistemas, kaupiančias duomenis apie Lietuvoje vykdomas studijas ir mokslą, ir juos susieti su jau turimais duomenimis, taip pat pateikti vartotojams vis išsamesnį studijų ir mokslo „žemėlapį“.
Kartu planuojama spręsti studijų ir mokslo duomenų teikimo klausimus, siekiant mažinti „popierinių“ dokumentų judėjimą, užtikrinat patikimą duomenų perdavimą, naudojant elektroninius duomenų perdavimo kanalus.
2. LITMIS programos 2 uždavinys „Naudojant sukurtas nacionalines ir tarpinstitucines informacines sistemas, infrastruktūrą ir sukauptą patirtį, sudaryti tinkamas sąlygas Lietuvos akademinei bendruomenei įgyti žinių ir kompetencijų, padėti plėtoti mokslinį pažinimą“ įgyvendinamas vykdant šias priemones:
2.1. Dengti bendros mokslo ir studijų informacinės sistemos eLABa išlaidas.
Numatoma, kad eLABa palaikymas bus finansuojamas programos bei mokslo ir studijų institucijų lėšų. Finansuojamos veiklos: techninės ir programinės (sisteminės, bazinės) įrangos palaikymo darbai; sistemos ir duomenų saugos užtikrinimas; naudotojų ir specialistų mokymai ir konsultavimas; sistemos bazinių licencijų palaikymas; veiklos pokyčiai, susiję su teisinės bazės, norminių aktų ir reikalavimų kaita; veiklos procesų vykdymo optimizavimas ir tobulinimas; dokumentacijos rengimas ir atnaujinimas; darbų koordinavimas, sutarčių priežiūros ir administravimo darbai.
2.2. Dengti bendros mokslo ir studijų informacinės sistemos LIEMSIS/IMSIS išlaidas.
Numatoma, kad LieMSIS/IMSIS palaikymo darbai bus finansuojami iš programos ir aukštųjų mokyklų lėšų. Finansuojama veikla: techninės ir programinės (sisteminės, bazinės) įrangos palaikymo darbai, plėtinių palaikymas ir kūrimas; veiklos pokyčiai, susiję su teisinės bazės, norminių aktų ir reikalavimų kaita; veiklos procesų vykdymo optimizavimas ir tobulinimas; dokumentacijos rengimas ir atnaujinimas; naudotojų ir specialistų mokymai ir konsultavimas; darbų koordinavimas ir sutarčių priežiūros ir administravimo darbai; Oracle EBS ir PeopleSoft licencijų palaikymas.
2.3. Dengti bendros el. studijų informacinės sistemos išlaidas.
Numatoma, kad bendros el. studijų informacinės sistemos (multiinstitucinė Moodle virtuali aplinka, vaizdo konferencijos, vaizdo paskaitų transliavimas ir įrašymas) palaikymo darbai bus finansuojami iš programos ir LieDM tinklo palaikymo ir plėtros konsorciumo lėšų. Finansuojama veikla: techninės ir programinės (sisteminės, bazinės) įrangos palaikymo darbai, plėtinių palaikymas ir kūrimas, veiklos pokyčiai, susiję su teisinės bazės, norminių aktų ir reikalavimų kaita, procesų vykdymo optimizavimas ir tobulinimas; dokumentacijos rengimas ir atnaujinimas; naudotojų ir specialistų mokymai ir konsultavimas; darbų koordinavimas, sutarčių priežiūros ir administravimo darbai.
2.4. Iš dalies dengti Švietimo valdymo informacinės sistemos ir mokslui ir studijoms skirtų nacionalinių registrų būtinas išlaidas.
Įvykdžius pirmo uždavinio priemonę, bus sukurtos sudėtingos IT sistemos, kurioms bus reikalinga nuolatinė kvalifikuota priežiūra. Atsižvelgiant į studijų ir mokslo specifiką, tai labai dinamiškos ir besikeičiančios sritys. Jos reikalauja daug neatidėliotinų jau sukurtų sistemų atnaujinimo, modifikavimo darbų.
Lietuvos mokslo ir studijų informacinių
technologijų integracijos 2013–2016 metų
programos
2 priedas
EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINĖS PARAMOS LĖŠOMIS VYKDOMŲ IR PLANUOJAMŲ VYKDYTI PROJEKTŲ APRAŠAS
1. Vykdomi projektai
1.1. Vykdomas projektas „eLABa integralių paslaugų sukūrimas ir plėtra“, projekto kodas Nr. VP1-2.2-ŠMM-04-V-05-001 (pradžia 2012-05-18, pabaiga 2014-05-18)
Uždaviniai |
Projekto veiklos |
Numatyta lėšų (tūkst. Lt) |
|
2013 |
2014 |
||
Atnaujinti programinę įrangą, kurios reikia eLABa posistemių funkcionavimui ir integracijai |
eLABa specifikacijos parengimas ir įregistravimas IVPK prie LR Vyriausybės (įgyvendinama 2012 m.) |
|
|
eLABa programinės įrangos kūrimas, atnaujinimas ir įdiegimas |
493 |
494 |
|
Programinės įrangos licencijų palaikymas |
574,8 |
|
|
Parengta el. objekto įkėlimo į eLABa talpyklą procedūra ir reglamentuojantys dokumentai |
17 |
|
|
Darbuotojų mokymas įkelti metaduomens ir el. dokumentus į eLABa talpyklą |
15 |
|
|
Darbuotojų mokymas dirbti su dokumentų sutapties nustatymo funkcija |
15 |
|
1.2. Vykdomas projektas „Lietuvos mokslo ir studijų informacinės sistemos diegimas“, projekto kodas Nr. VP1-2.2-ŠMM-04-V-02-003 (pradžia 2012 11 30, pabaiga 2013 11 30)
Uždaviniai |
Projekto veiklos |
Numatyta lėšų (tūkst. Lt) |
|
|
|
2013 |
2014 |
LieMSIS diegimas |
Posistemių diegimas |
2500 |
|
Naudotojų mokymai |
200 |
|
|
Viešinimas |
Baigiamoji konferencija |
4 |
|
1.3. Vykdomas projektas „Aukštųjų mokyklų valdymo tobulinimas, kuriant studentų registrą“, projekto kodas Nr. 2.2-ŠMM-04-V-02-001 (projekto pradžia 2010 01 08, pabaiga 2013 10 26)
Uždaviniai |
Projekto veiklos |
Numatyta lėšų (tūkst. Lt) |
|
2013 |
2014 |
||
Atnaujinti ŠVIS |
Atnaujinti ŠVIS ir mokyti ekspertus-tyrėjus |
348 |
|
Atnaujinti Studentų registrą |
Atnaujinti Studentų registrą ir mokyti registro tvarkytojus bei administratorius |
435 |
|
Atnaujinti Pedagogų registrą |
Atnaujinti Pedagogų registrą ir mokyti registro tvarkytojus bei administratorius |
392 |
|
2013–2014 metams
2.1. Pateikta paraiška: LieDM tinklo plėtra
Uždavinys |
Projekto veiklos |
Lėšų poreikis (tūkst. Lt) |
|
2013 |
2014 |
||
Vaizdo konferencijų galimybių išplėtimas |
Darbastalio vaizdo konferencinės įrangos diegimas |
370 |
0 |
WEB vaizdo konferencinės įrangos papildomų licencijų įsigijimas |
0 |
70 |
|
Kokybės sistemos diegimas |
Metodinės medžiagos el. studijų savianalizei rengimas ir sisteminimas |
0 |
25 |
LieDM tinklo techninės pagalbos linijos plėtra |
0 |
10 |
|
Virtualaus metodinės pagalbos centro įkūrimas |
0 |
20 |
|
Projekte dalyvaujančių institucijų darbuotojų mokymai |
130 |
2 |
|
Mokymo kursų parengimas pagal konkrečias taikymo sritis |
0 |
168 |
|
Virtualios mokymo(si) aplinkos funkcinių galimybių plėtra |
Centralizuotai įdiegtos virtualios mokymo aplinkos (VMA) pritaikymas atvirųjų švietimo išteklių (AŠI) saugyklai |
0 |
50 |
Išmaniųjų modulių kūrimas ir integravimas VMA |
0 |
155 |
2.2. eLABa statistinės informacijos pateikimo paslaugų išplėtimas
Uždaviniai |
Projekto veiklos |
Lėšų poreikis (tūkst. Lt) |
|
2013 |
2014 |
||
Nustatyti besiformuojančius ir kintančius Lietuvos mokslo ir studijų mokslinės, meninės ir su jomis susijusios kitos veiklos vertinimo tikslus ir poreikius; atsižvelgiant į tai, patobulinti eLABa statistinės informacijos pateikimo paslaugas |
eLABa specifikacijos atnaujinimas |
50 |
|
eLABa programinės įrangos kūrimas, atnaujinimas ir įdiegimas |
50 |
450 |
|
eLABa vartotojų mokymas |
|
50 |
|
eLABa licencijų įsigijimas ir palaikymas |
300 |
300 |
2.3. Studijų administravimo posistemio kūrimas ir diegimas
Uždaviniai |
Projekto veiklos |
Lėšų poreikis (tūkst. Lt) |
|
2013 |
2014 |
||
Studijų administravimo posistemio kūrimas ir diegimas |
Studijų administravimo posistemio diegimo inicijavimas |
300 |
|
Programinės įrangos kūrimo, diegimo ir tiražavimo specifikacijos parengimas |
200 |
|
|
LieMSIS Studijų administravimo posistemio programinės įrangos diegimas |
1000 |
2000 |
|
Naudotojų darbo su įdiegtomis sistemomis mokymai |
|
500 |
2015–2016 metams
2.4. eLABa plėtojimas atvirajai prieigai realizuoti
Uždaviniai |
Projekto veiklos |
Lėšų poreikis (tūkst. Lt) |
|
2015 |
2016 |
||
eLABa funkcionalumo plėtra |
Kurti ir plėtoti informacinės infrastruktūros priemones atvirai mokslo komunikacijai užtikrinti tarp mokslininkų, mokslininkų ir mokslo institucijų, mokslinių rezultatų sklaidai visuomenėje tiek nacionaliniu, tiek tarptautiniu lygiu. Kurti atvirą, draugišką, integralią su mokslo institucijų sistemomis, pažangią platformą mokslininkui, kuri leistų sudaryti savo „portfelį“, fiksuoti ryšius, kontaktus su kitais mokslininkais, skelbti mokslo laimėjimus |
600 |
600 |
eLABa techninės ir programinės įrangos atnaujinimas |
Modernizuoti eLABą užtikrinant ir didinant informacijos paslaugų kokybę (galbūt diegti kokybės standartą...), standartizuotą apsikeitimą duomenimis su kitomis Lietuvos ir tarptautinėmis informacinėmis infrastruktūromis, sistemomis ir duomenų bazėmis |
450 |
450 |
Užtikrinti mokslo ir studijų informacijos išteklių prieigą per prieinamiausius, dažniausiai naudojamus ir lengviausiai suprantamus technologinius sprendimus (interneto paieškos sistemos, mobiliosios technologijos) |
600 |
600 |
|
Sukurti eLABa priemones ir įrankius įvairaus formato objektų kaupimui, saugojimui, prieigai ir pateikimui |
400 |
300 |
|
Plėtoti mokslo vertinimo ir analizės paslaugas ir priemones panaudojant eLABa turinį |
300 |
300 |
|
eLABa pildymas turiniu |
Skaitmeninti Lietuvos mokslo ir studijų dokumentinį paveldą, užtikrinti laisvą prieigą prie Lietuvos akademinėse bibliotekose elektroninėje erdvėje saugomų išteklių |
600 |
600 |
Elektroninėje erdvėje diegti priemones ir įrankius prieigai prie studijų medžiagos (sprendimų, suderintų su leidėjais ir autoriais dėl intelektualinės nuosavybės, diegimas dėl prieigos prie studijų medžiagos elektronine forma) |
150 |
300 |
|
eLABa išteklių prieigos ir panaudojimo skatinimas |
Skatinti ir koordinuoti atvirąją prieigą prie mokslo ir studijų informacijos išteklių Lietuvoje |
90 |
90 |
Ugdyti eLABa tvarkytojų ir vartotojų kompetencijas eLABa priemonių ir išteklių naudojimo ir plėtojimo, informacinio ir kompiuterinio raštingumo srityse |
150 |
150 |
|
eLABa techninės ir programinės įrangos atnaujinimas |
eLABa integralios, vieningos mokslo ir studijų informacinės infrastruktūros techninės įrangos įsigijimas ir palaikymas |
|
3300 |
eLABa integralios, vieningos programinės įrangos licencijų įsigijimas ir palaikymas |
450 |
450 |
2.5. MIDAS plėtojimas, integruojantis su eLABa
Uždaviniai |
Projekto veiklos |
Lėšų poreikis (tūkst. Lt) |
|
2015 |
2016 |
||
1. MIDAS paslaugų mokslininkams ir tyrėjams plėtra |
Kurti ir diegti įrankius, skirtus atskirų mokslo šakų duomenų analizei |
750 |
750 |
2. Sukurti elektroninę infrastruktūrą, kuri garantuotų mokslo tyrimų prognozavimą, planavimą, tyrimų duomenų ir rezultatų kaupimą, saugojimą, sklaidą bei daugkartinę panaudą, taip pat būtų naudojama apskaitai, analizei bei mokslui vertinti |
Sukurti duomenų pasikeitimo tarp MIDAS ir eLABa priemones |
750 |
750 |
3. Atnaujinti MIDAS techninę infrastruktūrą |
Atnaujinti ir palaikyti MIDAS techninę infrastruktūrą |
600 |
600 |
2.6. El. studijų informacinės sistemos kūrimas, užtikrinant prieigą prie bendrų IT produktų (priemonės)
Uždaviniai |
Projekto veiklos |
Lėšų poreikis (tūkst. Lt) |
|
2015 |
2016 |
||
Atlikti LieDM tinklo infrastruktūros technologinį atnaujinimą ir palaikymą, užtikrinant aukštos kokybės šiuolaikiškas virtualaus bendravimo ir bendradarbiavimo paslaugas. |
Užtikrinti ir plėtoti virtualios mokymosi aplinkos paslaugas, užtikrinti ir plėtoti vaizdo paskaitų transliavimo ir įrašymo paslaugas, kurti ir diegti virtualios ir papildytos realybės mokymosi priemones, techniškai palaikyti ir administruoti LieDM tinklą |
300 |
2300 |
Plėtoti el. studijų ir LieDM paslaugų kokybės užtikrinimo sistemą |
Rengti ir sisteminti el. studijų savianalizės metodinę medžiagą, palaikyti pagalbos liniją (technologinė, metodologinė ir administracinė pagalba), mokyti personalą ir dėstytojus |
200 |
300 |
Skatinti bendradarbiavimą kuriant ir teikiant el. mokymosi kursus, burti ir plėtoti kursų autorių ir el. mokymosi entuziastų bendruomenę, kaupti atviruosius švietimo išteklius. |
|
150 |
150 |
Kryptingai analizuoti el. studijų pasiekimus |
Mokymosi technologijų ir metodikų analizė, rekomendacijų teikimas; gerosios praktikos sklaida, pažangių el. mokymosi technologijų taikymo analizė (naujų priemonių (techninės/programinės įrangos) galimybių analizė, taikymo scenarijų, gerosios praktikos pavyzdžių aprašymas, inovatyvių bendravimo ir bendradarbiavimo universitetas-verslas modelių kūrimas, analizė ir taikymas panaudojant el. studijų priemones tęstiniame ugdyme, technologijų panaudojimo tarpsektoriniame švietime (formalaus, neformalaus ir savaiminio ugdymo sektoriuose) analizė, priemonių, skirtų mokymosi procesui intelektualizuoti, analizė, kūrimas ir diegimas |
300 |
500 |
Tarptautiškumo didinimas el. švietimo plėtros kontekstu (tyrimai, jungtinės studijų programos, studentų pritraukimas) |
|
400 |
1000 |
2.7. LieMSIS/IMSIS plėtra, užtikrinant bendras IS studijoms ir mokslui valdyti
Uždaviniai |
Projekto veiklos |
Lėšų poreikis (tūkst. Lt) |
|
2015 |
2016 |
||
LieMSIS/IMSIS studijų administravimo posistemio kūrimas ir diegimas |
Studijų administravimo posistemio kūrimas
Studijų administravimo posistemio tiražavimas (12 institucijų) |
2000 |
2000 |
LieMSIS/IMSIS posistemių atnaujinimas ir diegimas |
Veiklos analitikos modulio kūrimas ir diegimas Projektų valdymo modulio kūrimas ir diegimas Veiklos planavimo modulio diegimas Mokslinės veiklos rodiklių ir stebėsenos modulio diegimas |
1500 |
1000 |
LieMSIS/IMSIS techninės ir programinės įrangos atnaujinimas |
Oracle licencijų įsigijimas (atnaujinimas/palaikymo pratęsimas) Techninės įrangos atnaujinimas |
2000 |
3000 |
2.8. KVIS, praktikoms skirtų IS plėtra, integruojant su LIEMSIS/IMSIS
Uždaviniai |
Projekto veiklos |
Lėšų poreikis (tūkst. Lt) |
|
2015 |
2016 |
||
KVIS plėtojimas ir diegimas |
IS funkcionalumo plėtra IS tiražavimas |
500 |
400 |
Praktikų, stažuočių ir mobilumo informacinių sistemų reinžinerija |
Bendro praktikų, stažuočių ir mobilumo modelio sukūrimas Esamų sistemų integravimas |
500 |
400 |
2.9. Duomenų centrų (VU, KTU) plėtra, derinant su LITNET programa
Uždaviniai |
Projekto veiklos |
Lėšų poreikis (tūkst. Lt) |
|
|
|
2015 |
2016 |
Konsoliduoti ITMIS veiklas, užtikrinančius KTU ir VU duomenų centrus |
Diegti duomenų centrų infrastruktūros valdymo (DCIM) įrankius |
|
800 |
Diegti VU ir KTU duomenų centrų konsolidacijos priemones |
|
1000 |
|
Plėtoti duomenų centrų infrastruktūrą |
|
1200 |
2.10. ŠVIS ir registrų, skirtų mokslui ir studijoms, plėtojimas (rodikliams atnaujinti)
Uždaviniai |
Projekto veiklos |
Lėšų poreikis (tūkst. Lt) |
|
2015 |
2016 |
||
ŠVIS plėtra |
Atnaujinti serverinių ITC pajėgumą, užtikrinantį aukštą ŠVIS užklausų spartą (nauji serveriai; papildomos licencijos) |
450 |
|
Atlikti analitinį ŠVIS duomenų poreikių tyrimą |
100 |
|
|
Pagal tyrimo rezultatus atnaujinti programinę įrangą |
|
1000 |
|
Vykdyti ŠVIS vartotojų mokymus |
|
200 |
|
Studentų registro plėtra |
Atnaujinti serverinį ITC pajėgumą, užtikrinantį aukštą Studentų registro užklausų spartą (nauji serveriai; papildomos licencijos) |
450 |
|
Atlikti analitinį poreikių tyrimą |
170 |
|
|
Pagal tyrimo rezultatus atnaujinti programinę įrangą |
|
400 |
|
Vykdyti SR vartotojų mokymus |
|
70 |
|
Pedagogų ir tyrėjų registro plėtra |
Atnaujinti serverinių ITC pajėgumą, užtikrinantį aukštą Studentų registro užklausų spartą (nauji serveriai; papildomos licencijos) |
450 |
|
Atlikti analitinį registre kaupiamų duomenų poreikių tyrimą |
170 |
|
|
Pagal tyrimo rezultatus atnaujinti programinę įrangą |
|
400 |
|
Vykdyti PTR vartotojų mokymus |
|
70 |
Lietuvos mokslo ir studijų informacinių technologijų
integracijos 2013–2016 metų programos
3 priedas
LĖŠŲ POREIKIS LITMIS PROGRAMOS PRIEMONĖMS ĮGYVENDINTI (tūkst. Lt)
|
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
Iš viso |
|
||||||||||
Uždavinys, priemonė |
Biudžeto lėšos |
Institucijų lėšos |
ES struktūrinės paramos lėšos |
Biudžeto lėšos |
Institucijų lėšos |
ES struktūrinės paramos lėšos |
Biudžeto lėšos |
Institucijų lėšos |
ES struktūrinės paramos lėšos |
Biudžeto lėšos |
Institucijų lėšos |
ES struktūrinės paramos lėšos |
Biudžeto lėšos |
Institucijų lėšos |
ES struktūrinės paramos lėšos |
Iš viso |
1. Kurti ir plėtoti bendras mokslo ir studijų informacines sistemas, užtikrinant mokslo ir studijų informacinių sistemų ir infrastruktūros integraciją, atvirąją prieigą ir efektyvų veikimą |
||||||||||||||||
eLABa plėtojimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eLABa integralių paslaugų sukūrimas ir plėtra |
|
100 |
1014,8 |
|
40 |
454 |
|
|
|
|
|
|
0 |
140 |
1468,8 |
1608,8 |
eLABa statistinės informacijos pateikimo paslaugų išplėtimas |
|
40 |
360 |
|
80 |
720 |
|
|
|
|
|
|
0 |
120 |
1080 |
1200 |
eLABa plėtojimas atvirajai prieigai realizuoti |
|
|
|
|
|
|
|
340 |
3450 |
|
650 |
6490 |
0 |
990 |
9940 |
10930 |
eLABa ir MIDAS integracija |
|
|
|
|
|
|
|
190 |
1910 |
|
190 |
1910 |
0 |
380 |
3820 |
4200 |
el.studijų plėtojimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
El. studijų informacinės sistemos kūrimas, užtikrinant prieigą prie bendrų IT produktų (priemonių) |
|
50 |
500 |
|
50 |
500 |
|
150 |
1200 |
|
380 |
3870 |
0 |
630 |
6070 |
6700 |
LIEMSIS/IMSIS plėtojimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LieMSIS diegimas |
|
250 |
2454 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
250 |
2454 |
2704 |
Studijų posistemio kūrimas ir diegimas |
|
130 |
1370 |
|
230 |
2270 |
|
|
|
|
|
|
0 |
360 |
3640 |
4000 |
LieMSIS/IMSIS plėtojimas, užtikrinant bendrų informacinių sistemų, skirtų studijoms ir mokslui valdyti, efektyvų veikimą |
|
|
|
|
|
|
|
500 |
5000 |
|
550 |
5450 |
0 |
1050 |
10450 |
11500 |
KVIS, praktikų plėtra, integruojant į IMSIS |
|
|
|
|
|
|
|
100 |
900 |
|
70 |
730 |
0 |
170 |
1630 |
1800 |
Duomenų centrų (VU, KTU) plėtra, derinant veiklas su LITNET programa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
300 |
2700 |
0 |
300 |
2700 |
3000 |
ŠVIS ir nacionalinių registrų, skirtų mokslui ir studijoms, plėtojimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aukštųjų mokyklų valdymo tobulinimas, kuriant Studentų registrą |
|
|
1175 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
1175 |
1175 |
Mokslui ir studijoms skirtų registrų (Studentų, Pedagogų ir tyrėjų) ir ŠVIS (AM) plėtojimas, atnaujinant mokslo ir studijų stebėsenos rodiklius |
|
|
|
|
|
|
|
|
1790 |
|
|
2140 |
0 |
0 |
3930 |
3930 |
Iš viso uždaviniui |
0 |
570 |
6873,8 |
0 |
400 |
3944 |
0 |
1280 |
14250 |
0 |
2140 |
23290 |
0 |
4390 |
48358 |
52747,8 |
Iš viso uždaviniams, tūkst. Lt |
7443,8 |
4344 |
15530 |
25430 |
57137,8 |
|||||||||||
2. Naudojant sukurtas nacionalines ir tarpinstitucines informacines sistemas ir infrastruktūrą bei sukauptą patirtį, sudaryti tinkamas sąlygas Lietuvos akademinei bendruomenei įgyti žinių ir kompetencijų, padėti plėtoti mokslinį pažinimą |
||||||||||||||||
Dengti bendros mokslo ir studijų informacinės sistemos eLABa išlaidas |
900 |
300 |
|
900 |
300 |
|
900 |
300 |
|
900 |
300 |
|
3600 |
1200 |
|
4800 |
Dengti bendros mokslo ir studijų informacinės sistemos LIEMSIS/IMSIS išlaidas |
700 |
300 |
|
700 |
300 |
|
700 |
300 |
|
700 |
300 |
|
2800 |
1200 |
|
4000 |
Dengti bendros mokslo ir studijų informacinės sistemos el. studijos išlaidas |
200 |
40 |
|
200 |
40 |
|
200 |
40 |
|
200 |
40 |
|
800 |
160 |
|
960 |
Iš dalies dengti Švietimo valdymo informacinės sistemos bei mokslui ir studijoms skirtų nacionalinių registrų būtinas išlaidas |
100 |
|
|
100 |
|
|
100 |
|
|
100 |
|
|
400 |
0 |
|
400 |
Iš viso pagal šaltinius, tūkst. Lt |
1900 |
640 |
0 |
1900 |
640 |
0 |
1900 |
640 |
0 |
1900 |
640 |
0 |
7600 |
2560 |
|
10160 |
Iš viso uždaviniams, tūkst. Lt |
2540 |
2540 |
2540 |
2540 |
10160 |
|||||||||||
Visai programai |
1900 |
1210 |
6873,8 |
1900 |
1040 |
3944 |
1900 |
1920 |
14250 |
1900 |
2780 |
23290 |
7600 |
6950 |
48358 |
62907,8 |
Iš viso programai |
9983,8 |
6884 |
18070 |
27970 |
62907,8 |
Lietuvos mokslo ir studijų informacinių
technologijų integracijos 2013–2016 metų
programos
4 priedas
LITMIS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
Uždavinys / priemonė |
Rezultatas / Rodiklis |
Rodiklis 2012 m. |
Rodiklis 2014 m. |
Rodiklis 2016 m. |
|
1. |
Kurti ir plėtoti bendras mokslo ir studijų informacines sistemas, užtikrinant mokslo ir studijų informacinių sistemų ir infrastruktūros integraciją, atvirąją prieigą ir efektyvų veikimą |
||||
1. eLABa plėtojimas atvirajai prieigai realizuoti 2. MIDAS plėtojimas, integruojant su eLABa |
1. Atvirai prieinamų Lietuvos mokslo ir studijų institucijų dėstytojų, mokslo darbuotojų ir studentų paskelbtų publikacijų, procentas 2. Atvirai prieinamų Lietuvos elektroninių tezių ir disertacijų, procentas 3. Atvirai prieinamų mokslo tyrimų duomenų, procentas |
10 |
20 |
40 |
|
30 |
50 |
70 |
|||
- |
- |
10 |
|||
3. El. studijų informacinės sistemos kūrimas, užtikrinant prieigą prie bendrų IT produktų (priemonių) |
Programų, kurios naudojasi el. studijų paslaugomis (iš dalies arba visomis), procentas |
5 |
10 |
25 50 |
|
4. LIEMSIS/IMSIS plėtojimas, užtikrinant bendrų informacinių sistemų, skirtų studijoms ir mokslui valdyti, efektyvų veikimą. 5. KVIS plėtra, integruojant su LIEMSIS/IMSIS 6. „Praktikų“ plėtra, integruojant su LIEMSIS/IMSIS |
Mokslo ir studijų institucijų, kurios naudojasi bendra informacine infrastruktūra, procentas |
25 |
35 |
40 |
|
7. Duomenų centrų (VU, KTU) plėtra, derinant veiklas su LITNET programa |
Duomenų centrų išteklių (energetinių, serverinių, licencijų, programinės įrangos ir pan.) panaudojimo bendroms LITMIS/LITNET reikmėms dalis, procentas |
20 |
30 |
40 |
|
8. Mokslui ir studijoms skirtų registrų (Studentų, Pedagogų ir tyrėjų) ir ŠVIS (AM) plėtojimas, atnaujinant mokslo ir studijų stebėsenos rodiklius |
Nacionalinių (strategijos) stebėsenos rodiklių duomenų, skirtų mokslui ir studijoms, pasiekiamumas iš informacinių sistemų, procentas |
- |
20 |
50 |
|
2. |
Sudaryti tinkamas sąlygas Lietuvos akademinei bendruomenei įgyti žinių ir kompetencijų, padėti plėtoti mokslinį pažinimą |
||||
1. Dengti bendros mokslo ir studijų informacinės sistemos eLABa išlaidas, 2. Dengti bendros mokslo ir studijų informacinės sistemos LIEMSIS/IMSIS išlaidas 3. Dengti bendros mokslo ir studijų informacinės sistemos eLABa išlaidas |
Tiesiogine sąsaja perduodamų/gaunamų duomenų dalis, procentas |
20 |
40 |
60 |
|
4. Dengti Švietimo valdymo informacinės sistemos bei mokslui ir studijoms skirtų nacionalinių registrų būtinas išlaidas |
Reguliariai skaičiuojamų rodiklių iš švietimo ir mokslo ministro patvirtinto valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodiklių sąrašo aukštajam mokslui dalis, procentas |
10 |
30 |
50 |
|