LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL Lietuvos mokslo ir studijų informacinės infrastruktūros plėtros 2013–2016 metŲ programOS PATVIRTINIMO

 

2012 m. gruodžio 12 d. Nr. V-1738

Vilnius

 

Atsižvelgdamas į Lietuvos virtualaus universiteto tarybos 2012 m. rugsėjo 27 d. posėdžio protokolą Nr. 11,

t v i r t i n u Lietuvos mokslo ir studijų informacinės infrastruktūros plėtros 2013–2015 metų programą (pridedama).

 

 

Laikinai einantis švietimo ir mokslo ministro

pareigas                                                                             Gintaras Steponavičius

 

_________________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

švietimo ir mokslo ministro

2012 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. V-1738

 

Lietuvos Mokslo ir studijų INFORMACINės infrastruktūros PLĖTROS 2013–2015 METŲ PROGRAMA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos mokslo ir studijų informacinės infrastruktūros plėtros 2013–2015 metų programa (toliau – LITMIS programa) nustato programos įgyvendinimo principus, tikslus, uždavinius ir priemones, numatomus programos rezultatus.

2. LITMIS programa parengta įgyvendinant Lietuvos informacinės visuomenės plėtros 2011–2019 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 301 (Žin., 2011, Nr. 33-1547).

3. LITMIS programa yra tęstinė. 2001–2006 metais buvo vykdoma pirmoji Informacinės technologijos mokslui ir studijoms 2001–2006 m. programa (ITMiS), patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2001 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. 115. 2007–2012 metais buvo vykdoma antroji mokslo ir studijų informacinei infrastruktūrai skirta programa – Lietuvos virtualus universitetas, programa patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. balandžio 27 d. įsakymu Nr. ISAK-791 (Žin., 2007, Nr. 51-1997).

4. LITMIS programos paskirtis – užtikrinti Lietuvos mokslo ir studijų informacinės infrastruktūros programų tęstinumą, palaikyti vykdytas veiklas, jų plėtrą, informacinės infrastruktūros vidinę ir išorinę integraciją.

5. LITMIS programa įgyvendinama vadovaujantis šiais principais:

5.1. Integralumo. Kuriama ir plėtojama informacinė infrastruktūra: integrali tiek duomenų pasikeitimo, tiek ir technologinio bei programinio aprūpinimo prasme; veikianti kaip susijusių ir sąveikaujančių informacinių sistemų visuma; užtikrinanti veikimo veiksmingumą ir rezultatų kokybę; siekianti, kad integracija patenkintų vartotojų poreikius.

5.2. Atvirumo. Kuriama ir plėtojama informacinė infrastruktūra: atvira kitoms informacinėms infrastruktūroms, pagal turimų išteklių galimybes gali būti naudojama ir kitose institucijose; atvira, patogi ir draugiška vartotojams, priemonėms, paslaugoms, galimybėms, procedūroms ir technologijoms; skatina ir palaiko atvirąją prieigą prie mokslo tyrimo duomenų bei mokslo produkcijos; garantuoja mokslo progresą; kuriant produktus siekiama glaudaus bendradarbiavimo tiek su šalies, regioninės, vietos valdžia, tiek ir su visomis švietimo ir mokslo institucijomis; kuriami produktai turi būti technologiškai neutralūs, nediskriminuoti konkrečių informacinių technologijų.

5.3. Globalumo, tarptautiškumo. Informacinė infrastruktūra: atvira, kaupia užsienio šalių mokslo ir studijų duomenis, teikia informaciją apie Lietuvos švietimo ir mokslo sistemą; skatina dalinimąsi informacija, tarptautinį ir tarpdisciplininį bendradarbiavimą; palaiko naujų idėjų ar atradimų sklaidą ir įvairių sričių mokslinių tyrimų efektyvumą; didina bendrų projektų ir tyrimų galimybes; gerina šalies prestižą.

5.4. Atsakingumo. Kiekvienas programos vykdytojas yra atsakingas už tinkamą programos uždavinių planavimą, uždavinių pasiekimą, sukurtų technologijų saugumą, tinkamą informacinės infrastruktūros teisinį reglamentavimą, teikiamos informacijos išsamumą ir teisingumą.

5.5. Kokybiškumo, efektyvumo ir modernumo. LITMIS programa privalo atsižvelgti į šiuos aspektus: rezultatai, pasiekti pasitelkiant modernias technologijas, turi būti kuo kokybiškesni ir efektyvesni, LITMIS programos dalyviai skatinami nuolat ieškoti optimalios kokybės, sprendimų, kaip tenkinti poreikius, siekti kuo mažesnių aptarnavimo ir energijos išlaidų bei keistis patirtimi.

 

II. ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ IR TENDENCIJŲ APŽVALGA

 

6. Nuo 2010 metų Lietuvos virtualaus universiteto 2007–2012 m. programa (toliau – LVU programa) vykdyta, atsižvelgiant į pasirašytas bendradarbiavimo sutartis tarp Švietimo ir mokslo ministerijos ir aukštųjų mokyklų konsorciumų: su Lietuvos akademinių bibliotekų informacinės infrastruktūros mokslui ir studijoms palaikymo ir plėtros konsorciumu (toliau – LABIIMSPPK konsorciumas), 2010 m. spalio mėn. 28 d. sutartis Nr. S-523, su Lietuvos mokslo ir studijų informacinės sistemos palaikymo ir plėtros konsorciumu (toliau – LieMSISPP konsorciumas), 2010 m. spalio mėn. 25 d. sutartis Nr. S-520, su Lietuvos nuotolinio mokymosi tinklo LieDM palaikymo ir plėtros konsorciumu (toliau – LieDM konsorciumas), 2010 m. gruodžio mėn. 15 d. sutartis Nr. S-628. Sutartimis Švietimo ir mokslo ministerija įsipareigoja pagal turimas galimybes finansuoti informacinių sistemų ir infrastruktūros palaikymą ir plėtrą, o konsorciumai – užtikrinti šių sistemų ir infrastruktūros veiklą.

7. Vykdant LVU programą atlikta:

7.1. Plėtojant integruotą Lietuvos mokslo ir studijų informacinę erdvę:

7.1.1. anksčiau sukurtos duomenų bazės ir sistemos sujungtos į Lietuvos akademinės elektroninės bibliotekos informacinę sistemą (toliau – eLABa);

7.1.2. eLABa Lietuvos mokslo ir studijų institucijų mokslo ir studijų dokumentų metaduomenų bazėje užregistruoti 6,6 mln. dokumentų fiziniai vienetai, 2,6 mln. bibliografiniai įrašai apie juos, užregistruota ir aptarnaujama 183 tūkst. eLABa vartotojų;

7.1.3. eLABa Lietuvos elektroninių tezių ir disertacijų duomenų bazėje užregistruota 23 tūkst. dokumentų;

7.1.4. eLABa Lietuvos mokslo ir studijų institucijų publikacijų duomenų bazėje užregistruota 31 tūkst. publikacijų;

7.1.5. eLABa Elektroninių objektų talpykloje sukaupta 6 tūkst. dokumentų; užtikrinama bendra prieiga prie mokslo ir studijų dokumentų per eLABa paieškos vartus;

7.1.6. iš dalies atnaujinta techninė infrastruktūra, akademinėse bibliotekose pradėta diegti atvirųjų fondų ir savitarnos įranga;

7.1.7. 2012 m. eLABa naudojasi 47 Lietuvos mokslo ir studijų institucijos;

7.1.8. šiuo metu derinamas Lietuvos akademinės elektroninės bibliotekos informacinės sistemos (eLABa) nuostatų projektas, 2012 m. pradėta rengti integralios eLABa specifikacija.

7.2. Plėtojant Lietuvos elektroninio mokymosi (toliau el. mokymosi) infrastruktūrą:

7.2.1. užtikrintas veiklos tęstinumas, palaikant sukurtą el. mokymosi infrastruktūrą Lietuvoje;

7.2.2. vykdytas lėšų panaudojimo optimizavimas Lietuvos nuotoliniam mokymosi tinklui LieDM palaikyti – įdiegta atviro kodo centralizuota virtuali mokymosi aplinka;

7.2.3. optimizuoti techniniai sprendimai, leidžiantys sutaupyti garantinio aptarnavimo ir kitus mokesčius;

7.2.4. pritraukiami pačių konsorciumo narių įnašai, grindžiamas finansavimas leidžia geriau įvertinti investicijų poreikį;

7.2.5. įsteigtas LieDM tinklo techninis centras, kurio paslaugomis naudojasi 46 institucijos, iš jų: 22 – vaizdo konferencijų paslaugomis, 25 – centralizuotai palaikoma virtualia mokymosi aplinka, 9 –vaizdo paskaitų sistemos paslaugomis.

7.3. Plėtojant Lietuvos mokslo ir studijų planavimo, valdymo ir savitarnos infrastruktūrą:

7.3.1. įsteigta ir įteisinta tarpinstitucinė Lietuvos mokslo ir studijų informacinė sistema/Institucijų mokslo ir studijų informacinė sistema (toliau – LieMSIS/IMSIS) ir į ją perkelti likviduotoje Lietuvos mokslo ir studijų informacinėje sistemoje sukaupti duomenys. Patvirtinti informacinės sistemos dokumentai: LieMSIS/ IMSIS nuostatai (KTU rektoriaus 2010-11-26 įsakymas Nr. A-665), LieMSIS/ IMSIS specifikacija (KTU rektoriaus 2011-09-29 įsakymas Nr. A-680), LieMSIS/ IMSIS duomenų saugos nuostatai, LieMSIS/ IMSIS naudotojų administravimo taisyklės, LieMSIS/ IMSIS veiklos tęstinumo valdymo planas LieMSIS/ IMSIS saugaus duomenų tvarkymo taisyklės (KTU rektoriaus 2011-09-14 įsakymas Nr. A-621), LieMSIS/IMSIS paslaugų tarnybos darbo tvarkos aprašas (KTU rektoriaus 2011-11-07 įsakymas Nr. A-794);

7.3.2. sukurti ir 5 aukštosiose mokyklose įdiegti Finansų valdymo ir buhalterinės apskaitos ir Žmogiškųjų išteklių valdymo posistemiai;

7.3.3. sukurtas Studijų administravimo posistemio prototipas ir vykdoma bandomoji eksploatacija;

7.3.4. LieMSIS/IMSIS naudoja 7 institucijos (KTU, VGTU, KK, AK, KMAIK, LKKA, ŠU).

8. Švietimo informacinių technologijų centre sukurta, palaikoma ir tobulinama Švietimo valdymo informacinė sistema (toliau – ŠVIS), kuriai teikiami duomenys iš Studentų registro ir kitų švietimo ir mokslo registrų. ŠVIS pateikia suinteresuotoms šalims apdorotą informaciją informacinių technologijų priemonėmis. Studentų registras suinteresuotoms institucijoms pagal duomenų teikimo sutartis teikia asmens duomenis, kurių reikia jų funkcijoms vykdyti.

9. Duomenų centrai kuriami naudojantis LVU ir LITNET programų ištekliais. Pagrindinis duomenų centrų uždavinys yra užtikrinti nenutrūkstamą kuriamų ir plėtojamų bendrų aukštųjų mokyklų valdymo, studijų ir mokslo informacinių sistemų ir teikiamų paslaugų funkcionavimą.

10. Lietuvos informacinės infrastruktūros plėtros tendencijos identifikuojamos atsižvelgiant į Europos Sąjungos mokslo ir studijų informacinės infrastruktūros plėtros kryptis ir prioritetus formuluojančius strateginius dokumentus: strategijoje „Europa 2020“ vienas iš svarbiausių prioritetų yra pažangusis („išmanusis“) augimas (angl. smart growth), kuris įgyvendinamas plėtojant žiniomis ir inovacijomis grindžiamą ekonomiką. Ši strategija numato užtikrinti švietimo, mokslo tyrimų bei inovacijų ir virtualios bendruomenės plėtrą ir garantuoti finansinį palaikymą. EK Bendrosios mokslinių tyrimų ir inovacijų programos „Horizontas 2020“ pirmojoje dalyje „Pažangus mokslas“, be kitų, nurodomas ir šis tikslas: Europos mokslinių tyrimų infrastruktūrų, įskaitant el. infrastruktūras, stiprinimas. EK komunikatuose dėl el. mokslui skirtos IRT infrastruktūros, dėl Europos mokslinių tyrimų erdvės ir kt. nurodoma, kad kuriant ateities Europos mokslinių tyrimų erdvę (angl. Digital ERA – European Research Area), kuri aprėps ir į duomenis orientuotą mokslą, kompiuterines infrastruktūras, mokslo tyrimų ir švietimo tinklus, taip pat virtualias mokslo tyrimų bendruomenes, vienas svarbiausių prioritetų yra efektyvios nacionalinės sistemos kūrimas ir tinkamas finansavimas. EK rekomendacijoje (2012 m. liepos mėn. 17 d.) dėl prieigos prie mokslinės informacijos ir tos informacijos išsaugojimo, valstybėms narėms rekomenduojama aktyviai siekti, kad būtų įgyvendinama atviroji prieiga prie mokslo tyrimų rezultatų, mokslinių leidinių, mokslo tyrimų duomenų ir tam būtų numatytos finansinės asignacijos.

11. Europos struktūrinės paramos lėšomis įgyvendinami ir kiti informacinei infrastruktūrai skirti projektai, kuriantys įvairias informacines sistemas: Nacionalinis atviros prieigos mokslo informacijos duomenų archyvas (toliau – MIDAS), Aukštųjų mokyklų studentų ir absolventų karjeros valdymo informacinė sistema (toliau – KVIS), Nacionalinė Lietuvos aukštųjų mokyklų studentų ir dėstytojų tarptautinės praktikos ir stažuočių sistema, Lietuvos aukštųjų mokyklų dėstytojų I–II pakopų studentų tarptautinių praktikų / stažuočių užsienyje reziduojančiose įmonėse ir tarptautinėse organizacijose informacinė sistema ir kt.

12. Atsirandančios naujos veiklos kelia dubliavimo pavojų, reikalauja didesnės koordinacijos. Sprendimai dėl technologinių infrastruktūrų įsigijimo priimami instituciniu lygiu, todėl lėšos ne visada naudojamos racionaliai, trūksta koordinuotos informacijos apie kitų institucijų turimas technologines infrastruktūras, jų užimtumo lygį. Be to, informacinių sistemų integracijos problemos daugeliu atvejų sprendžiamos ne jų inicijavimo ar specifikavimo, o jau kūrimo ar vėliau eksploatacijos etape.

13. Oficialiai atvira prieiga nėra įteisinta, nors Mokslo ir studijų įstatymo (Žin., 2009, Nr. 54-2140) 45 str. numato, jog Lietuvoje atliekamų mokslo darbų rezultatai turi būti skelbiami viešai. Tai įgyvendinti yra sudėtinga dėl intelektinę nuosavybę reglamentuojančių teisės aktų nuostatų.

14. Duomenų mainai teoriniai, nestandartizuoti, naudojami skirtingi klasifikatoriai, ribotas duomenų suderinamumas ir interoperabilumas. Nors Švietimo ir mokslo ministerija daug dėmesio skiria švietimo ir mokslo klasifikatoriams rengti ir naudoti, tačiau tai reglamentuojantys dokumentai yra rekomendacinio pobūdžio. Į klasifikatorių kūrimą įsitraukusios ne visos jų naudojimu suinteresuotos šalys, jų reikšmės nėra tinkamai aprašytos, todėl gali būti labai įvairiai interpretuojamos.

15. Trūksta kryptingų tyrimų plėtojant elektroninių studijų (toliau – el. studijos) sistemas. Šie tyrimai leistų geriau suvokti dabartinę situaciją, padėtų numatyti atsirandančias naujas galimybes ir įvertinti jų poveikį el. studijoms skirtos infrastruktūros paslaugoms kurti ir tobulinti.

 

III. STIPRYBIŲ, SILPNYBIŲ, GALIMYBIŲ IR GRĖSMIŲ (SSGG) ANALIZĖ

 

16. LITMIS programos SSGG analizė pateikta 1 lentelėje.

 

1 lentelė. SSGG analizė

 

STIPRYBĖS

GALIMYBĖS

• Sukaupta patirtis, kvalifikacija, techninė bazė leidžia užtikrinti veiklų tęstinumą.

• LITNET veikimas garantuoja patikimą tinklą.

• Priimti teisiniai dokumentai dėl LieMSIS/ IMSIS steigimo.

• Kuriami nacionaliniai mokslui ir studijoms reikalingi registrai.

• Efektyvi informacinės visuomenės plėtra.

• Europos Sąjungos struktūrinių fondų parama.

• Palanki aplinka atvirai prieigai.

• Didelis informacinės visuomenės plėtros potencialas.

• Informacinių technologijų potencialas mokslui ir studijoms efektyvinti.

SILPNYBĖS

GRĖSMĖS

• Menka duomenų integracija esamose informacinėse sistemose.

• Labiau teoriniai duomenų mainai tarp esamų informacinių sistemų.

• Menkas standartų taikymas.

• Kryptingų tyrimų nebuvimas.

• Išskaidyta infrastruktūra.

• Aukštos kompetencijos darbuotojų trūkumas dėl atlygio.

• Veiklų dubliavimas.

• Nestabilus finansavimas.

• Teisinė aplinka nepalanki atviros prieigos plėtrai.

• Sparti informacinių technologijų plėtra reikalauja naujų kompetencijų, technologijų atnaujinimo.

 

IV. LITMIS PROGRAMOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI, VEIKLOS KRYPTYS

 

17. LITMIS programos tikslas – taikant šiuolaikines informacines technologijas ir nacionalinio lygmens valdymą, sudaryti kokybiškas sąlygas dinamiškai visuomenei įgyti, taikyti ir tobulinti žinias ir kompetencijas.

18. Atsižvelgiant į atliktą SSGG analizę, nustatomi tokie LITMIS programos uždaviniai:

18.1. kurti ir plėtoti bendras mokslo ir studijų informacines sistemas, užtikrinant mokslo ir studijų informacinių sistemų ir infrastruktūros integraciją, atvirą prieigą ir efektyvų veikimą;

18.2. naudojant sukurtas nacionalines ir tarpinstitucines informacines sistemas ir infrastruktūrą bei sukauptą patirtį, sudaryti tinkamas sąlygas Lietuvos akademinei bendruomenei įgyti žinių ir kompetencijų, padėti plėtoti mokslinį pažinimą.

19. Įgyvendinant pirmąjį uždavinį nustatomos šios veiklų kryptys:

19.1. sukurtų informacinių sistemų plėtojimas;

19.2. duomenų centrų plėtra, užtikrinant esamos bendros infrastruktūros efektyvų veikimą;

19.3. nacionalinių ir tarpinstitucinių sistemų plėtojimas, užtikrinant mokslo ir studijų tinkamą stebėseną.

20. Įgyvendinant antrąjį uždavinį nustatoma ši veiklos kryptis: mokslo ir studijų informacinių sistemų (eLABa, LieMSIS/IMSIS, el. studijos) ir ŠVIS bei mokslo ir studijų stebėsenai skirtų nacionalinių registrų veiklos palaikymas.

21. Priemonės numatytiems uždaviniams įgyvendinti pateiktos LITMIS programos 1 priede. Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšomis vykdomų ir planuojamų vykdyti projektų sąrašas pateiktas programos 2 priede.

 

V. LITMIS PROGRAMOS valdymas ir finansavimas

 

22. LITMIS programos vykdymą koordinuoja LITMIS taryba (toliau – Taryba). Tarybą sudaro Lietuvos universitetų rektorių ir Lietuvos kolegijų direktorių konferencijų, Švietimo informacinių technologijų centro, LITNET, Švietimo ir mokslo ministerijos, mokslo ir studijų institucijų konsorciumų bei kitų organizacijų, susijusių su informacine mokslo ir studijų infrastruktūra, atstovai. Tarybos sudėtį ir jos veiklos reglamentą tvirtina švietimo ir mokslo ministras.

23. Siekdama išvengti veiklų dubliavimo, užtikrinti sistemų integralumą ir efektyvią veiklą, Taryba atlieka šias funkcijas:

23.1. stebi vykdomus ir derina planuojamus projektus, susijusius su mokslo ir studijų informacine infrastruktūra;

23.2. teikia tvirtinti švietimo ir mokslo ministrui kasmetinius LITMIS programos priemonių planus;

23.3. svarsto ir tvirtina LITMIS programos vykdytojų ataskaitas.

24. Švietimo ir mokslo ministras, atsižvelgdamas į numatytą finansavimą, tvirtina kasmetinius LITMIS programos įgyvendinimo priemonių planus ir sąmatas.

25. LITMIS programos vykdytojai gali būti mokslo ir studijų institucijos arba jų koncorsiumai, taip pat Švietimo informacinių technologijų centras.

26. Mokslo ir studijų institucijos arba jų konsorciumai, pageidaujantys įgyvendinti LITMIS programos veiklas, turi raštu kreiptis į Švietimo ir mokslo ministeriją.

27. LITMIS programos finansavimo šaltiniai:

27.1. valstybės biudžeto lėšos, įskaitant investicinių projektų lėšas;

27.2. LITMIS programą vykdančių institucijų lėšos;

27.3. Europos Sąjungos struktūrinės fondų lėšos;

27.4. kitos teisėtai įgytos lėšos.

28. LITMIS programos pirmam uždaviniui įgyvendinti bus siekiama Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramos. Projektus vykdančios institucijos iš savo biudžetų turėtų skirti iki 20 proc. projektams reikalingų lėšų.

29. LITMIS programos antram uždaviniui įgyvendinti planuojama naudoti valstybės biudžeto lėšas. Vykdančios institucijos iš savo biudžetų turėtų skirti iki 20 proc. veiklai reikalingų lėšų.

30. LITMIS programos vykdytojas aktyviai ieško finansavimo šaltinių, rengia ir teikia projektus gauti lėšų iš Europos Sąjungos struktūrinės fondų paramos, Europos Sąjungos Bendrųjų programų ir kitų finansavimo šaltinių.

31. Preliminarus lėšų poreikis LITMIS programos priemonėms įgyvendinti pateiktas LITMIS programos 3 priede.

32. LITMIS programos įgyvendinimo rodikliai pateikti Programos 4 priede.

33. LITMIS programą įgyvendinti planuojama šiais etapais:

33.1. 2013–2014 metais įgyvendinami pradėti vykdyti Europos Sąjungos struktūrinių fondų remiami projektai ir pradedami šių projektų veiklų praplėtimo planuojami projektai, informacinę infrastruktūrą ketinama palaikyti valstybės biudžeto lėšomis;

33.2. 2015–2016 metais numatoma pradėti naujus Europos Sąjungos struktūrinių fondų remiamus projektus, informacinę infrastruktūrą planuojama palaikyti valstybės biudžeto lėšomis.

34. Kasmet rengiamos LITMIS programos konferencijos, jų organizavimą užtikrina LITMIS programos vykdytojai, Tarybai nusprendus.

35. LITMIS programos vykdytojai privalo turėti interneto svetaines, kuriose turi skelbti tiek bendrą, tiek ir su LITMIS programos vykdymu susijusią informaciją.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36. Pasibaigus kiekvienam etapui, LITMIS programa turi būti įvertinta ir, jei būtina, patikslinta pagal tuo metu esamą situaciją.

 

_________________

 


Lietuvos mokslo ir studijų informacinių

technologijų integracijos 2013–2016 metų

programos

1 priedas

 

LITMIS PROGRAMOS PRIEMONIŲ APRAŠAS

 

1. LITMIS programos 1 uždavinys „kurti ir plėtoti bendras mokslo ir studijų informacines sistemas, užtikrinant mokslo ir studijų informacinių sistemų ir infrastruktūros integraciją, atvirą prieigą ir efektyvų veikimą“ įgyvendinamas vykdant šias priemones:

1.1. eLABa plėtojimas atvirajai prieigai realizuoti.

eLABa bus siekiama įgyvendinti atvirąją prieigą prie mokslo tyrimų rezultatų, mokslinių ir studijų leidinių bei mokslo tyrimų duomenų, taip pat bus skatinama ir koordinuojama kooperacija, komunikacija, užtikrinant produktyvų bendradarbiavimą mokslinių tyrimų prieigos ir sklaidos srityje, skatinant gilinti žinias pasirinktomis mokslinių tyrimų temomis.

eLABa bus siekiama integracijos su dabartinėmis ir kuriamomis informacinėmis sistemomis, semantinio sąveikavimo tarp jų, kuris garantuotų mokslo tyrimų prognozavimą, planavimą, tyrimų duomenų ir rezultatų kaupimą, saugojimą, sklaidą ir daugkartinę panaudą, taip pat būtų naudojamas apskaitai, analizei ir mokslui vertinti.

eLABa bus siekiama prisidėti prie nacionalinių ir institucinių strateginių veiksmų įgyvendinimo mokslo tyrimų rezultatų ir mokslo tyrimų duomenų sklaidos, prieigos ir mokslinės informacijos išsaugojimo srityse vadovaujantis atvirosios prieigos nuostatomis.

eLABa bus kuriama siekiant duomenų ir paslaugų suderinamumo, atitikimo tarptautiniams standartams ir tarptautinio matomumo.

eLABa bus siekiama užtikrinti Lietuvos mokslo ir studijų informacinės infrastruktūros turinio prieigą per prieinamiausius, dažniausiai naudojamus ir lengviausiai suprantamus technologinius sprendimus (interneto paieškos sistemos, mobiliosios technologijos).

eLABoje bus kaupiami įvairaus formato ir paskirties studijų ir mokslo informacijos objektai ir užtikrinamos funkcijos bei priemonės įvairaus formato objektų kaupimui, saugojimui, prieigai ir pateikimui. Taip pat bus kaupiami dokumentai kartu susiejant juos su duomenimis, kuriais remiantis buvo sukurti mokslo ir studijų dokumentai ir darbai.

eLABa bus pildoma turiniu, užtikrinant prieigą prie mokslo ir studijų paveldo. Lietuvos mokslo ir studijų informaciniai šaltiniai ir darbai bus skaitmeninami, elektroninėje erdvėje užtikrinama laisva prieiga prie bibliotekose saugomų išteklių.

eLABoje bus kuriamos ir plėtojamos informacinės infrastruktūros priemonės mokslo komunikacijai užtikrinti, mokslo komunikaciją suprantant kaip mokslininko komunikaciją mokslininkų bendruomenei, taip pat kaip mokslininko komunikaciją mokslinėms institucijoms, jo mokslinių rezultatų sklaidą visuomenei tiek nacionaliniu, tiek tarptautiniu lygiu. Bus kuriama draugiška, integrali su mokslo institucijų sistemomis, pažangi platforma mokslininkui, leidžianti sudaryti savo „portfelį“, fiksuoti ryšius, kontaktus su kitais mokslininkais, skelbti mokslo laimėjimus.

eLABoje bus kuriamos paslaugos ir priemonės mokslui vertinti ir analizuoti panaudojant eLABa turinį.

eLABoje bus kuriamos virtualios paslaugų platformos sudarant galimybes mokslininkams ir studijų proceso dalyviams efektyviau ir kokybiškiau vykdyti studijas ir mokslinius tyrimus – registruoti duomenis, juos rasti, cituoti, ieškoti duomenis kaupiančių infrastruktūrų paslaugų ir įrankių, juos naudoti, dalytis savo duomenimis ir įrankiais, integruoti juos į kitas mokslo ir studijų infrastruktūras.

eLABa bus siekiama didinti informacinės infrastruktūros paslaugų ir turinio panaudojimo efektyvumą ugdant tam būtinas mokslo ir studijų dalyvių, eLABa tvarkytojų ir duomenų teikėjų kompetencijas.

1.2. MIDAS plėtojimas, integruojantis su eLABa.

Duomenų bei mokslo produkcijos integravimas garantuoja mokslo informacijos (plačiąja prasme) prieinamumą, lengvą paiešką, daugkartinį panaudojimą, cituojamumo didėjimą, priežiūrą ir išsaugojimą. Atsižvelgiant į tai, bus siekiama kuo glaudesnės informacinių sistemų eLABa ir MIDAS integracijos, kas garantuotų mokslo tyrimų prognozavimą, planavimą, tyrimų duomenų ir rezultatų kaupimą, saugojimą, sklaidą ir daugkartinę panaudą, taip pat būtų naudojama apskaitai, analizei ir mokslui vertinti, užtikrinti žmogiškojo kapitalo stiprinimą ir numatyti finansavimą infrastruktūrai kurti, palaikyti ir plėtoti.

1.3. El. studijų informacinės sistemos kūrimas, užtikrinant prieigą prie bendrų informacinių technologijų (toliau – IT) produktų (priemonių).

Bus siekiama sudaryti sąlygas Lietuvos akademinei ir švietimo bendruomenei taikyti pažangias mokymosi technologijas, užtikrinant dinamiškai visuomenei būtinų žinių bei įgūdžių įgijimą ir tobulinimą. Sukurti vieningą virtualaus mokymosi centralizuotų LieDM paslaugų ir švietimo institucijose teikiamų el. mokymosi paslaugų integravimo sistemą.

Bus siekiama atlikti LieDM tinklo infrastruktūros technologinį atnaujinimą, užtikrinant aukštos kokybės šiuolaikiškas virtualaus bendravimo ir bendradarbiavimo paslaugas:

- užtikrinti ir plėtoti virtualios mokymosi aplinkos paslaugas;

- užtikrinti ir plėtoti vaizdo paskaitų transliavimo ir įrašymo paslaugas;

- kurti ir diegti virtualios ir papildytos realybės mokymosi priemones.

Bus siekiama kurti ir plėtoti el. studijų ir LieDM paslaugų kokybės užtikrinimo sistemą:

- rengti ir sisteminti el. studijų rengimo savianalizei skirtą metodinę medžiagą;

- sukurti ir palaikyti pagalbos liniją (technologinę, metodologinę ir administracinę);

- mokyti personalą ir dėstytojus.

Bus siekiama skatinti bendradarbiavimą kuriant ir teikiant el. mokymosi kursus, burti ir plėtoti kursų autorių bei el. mokymosi entuziastų bendruomenę.

Bus siekiama atlikti kryptingą el. studijų pasiekimų analizę:

- mokymosi technologijų ir metodikų analizė, rekomendacijų teikimas; gerosios praktikos sklaida;

- pažangių el. studijų technologijų taikymo analizė (naujų priemonių (techninės/programinės įrangos) galimybių analizė, taikymo scenarijų, gerosios praktikos pavyzdžių aprašymas;

- inovatyvių bendravimo ir bendradarbiavimo universitetas-verslas modelių kūrimas, analizė ir taikymas panaudojant el. studijų priemones tęstiniame ugdyme;

- technologijų panaudojimo tarpsektoriniame švietime (formalaus, neformalaus ir savaiminio ugdymo sektoriuose) analizė;

- priemonių, skirtų studijų procesui intelektualizuoti, analizė, kūrimas ir diegimas; tarptautiškumo didinimas švietimo plėtros kontekstu (tyrimai, jungtinės studijų programos, studentų pritraukimas).

1.4. LieMSIS/IMSIS plėtojimas, užtikrinant bendrų informacinių sistemų, skirtų studijoms ir mokslui valdyti, efektyvų veikimą.

Automatizuojant veiklos procesus bus siekiama užtikrinti operatyvų informacijos apdorojimą, pateikimą ir viešinimą, sumažinti žmogiškąjį veiksnį, klaidas ir pan.

Bus siekiama plėtoti studentų ir darbuotojų savitarnos modulių funkcionalumą, t. y. aukštųjų mokyklų teikiamų paslaugų užsakymą, vykdymą, informavimą ir pan.

Bus siekiama tobulinti veiklos procesų valdymą panaudojant jų vykdymo, stebėjimo ir analizės metu sukauptą patirtį ir informaciją, modeliuojant procesus, pritaikant informacinių sistemų integravimo technologijas.

Bus siekiama sukurti aukštųjų mokyklų veiklos analitikos posistemį, leidžiantį sumažinti informacinės sistemos apkrovimą apdorojant duomenis, naudotojams operatyviai gauti reikiamas ataskaitas, transformuoti ir susieti duomenis ir pan.

Bus plėtojama Paslaugų ir pagalbos tarnybos veikla, tobulinant informacinės sistemos funkcionalumą, efektyviau šalinant gedimus, skaičiuojant ir paskirstant darbus, racionaliai panaudojant žmogiškuosius ir techninius išteklius ir pan.

Bus siekiama įdiegti finansų ir veiklos planavimo posistemį, leidžiantį įvertinti institucijų strateginius ir metinius veiklos planus, stebėti rodiklius, teikti informaciją ir pan.

Užtikrinti duomenų saugumą, integralumą, patikimumą, standartizuoti jų teikimo ir gavimo sąsajas, naudoti bendrus klasifikatorius, tiksliai aprašyti jų reikšmes ir pan.

Bus siekiama sukurti ir įdiegti Projektų valdymo posistemį, įvertinti jų vykdymo ir priežiūros poreikius, būtinų išorinių ataskaitų generavimo aspektus.

Bus siekiama sukurti LieMSIS/IMSIS portalą integruojant viešinimo, paslaugų užsakymo, pagalbos teikimo ir kt. funkcijas.

Bus siekiama sukurti mokslinių tyrimų rodiklių kaupimo ir vertinimo, statistinės informacijos teikimo posistemį. Įdiegti turinio ir dokumentų valdymo sistemą. Tiražuoti LieMSIS/IMSIS posistemius į to pageidaujančias institucijas. Atnaujinti techninę ir programinę įrangą.

1.5. LieMSIS/IMSIS integracijos užtikrinimas su KVIS, praktikoms skirtomis IS.

Plėtojant duomenų centrų techninę įrangą ir ją papildant šiuolaikinius reikalavimus atitinkančiomis tarnybinėmis stotimis, duomenų saugyklomis, komutacine ir ryšių įranga, numatoma pradėti eksploatuoti Lietuvos aukštųjų mokyklų karjeros valdymo informacinę sistemą, palaikyti kuriamos eLABa integralios bendros mokslo ir studijų informacinės sistemos infrastruktūrą, teikti mokslo tyrimų duomenų skaitmeninio archyvavimo paslaugas.

1.6. Duomenų centrų (VU, KTU) plėtra, užtikrinant bendrų aukštojo mokslo ir studijų IS veiklą.

Siekiant efektyvesnės duomenų centrų infrastruktūros veiklos, bus siekiama konsoliduoti duomenų centrų darbą: dubliuoti IT uždavinius per du duomenų centrus, organizuoti paskirstytą duomenų kaupimą, apdorojimą, kopijavimą ir saugojimą, didinti IT infrastruktūros pateikiamumą, patikimumą, duomenų saugumą, lengviau valdyti avarines situacijas.

1.7. Mokslui ir studijoms skirtų registrų (Studentų, Mokytojų) ir ŠVIS (AM) plėtojimas, atnaujinant mokslo ir studijų stebėsenos rodiklius.

Vykdant šią priemonę planuojama plėtoti registrų ir ŠVIS programinių įrangų funkcionalumą, atsižvelgiant į Lietuvos mokslo ir studijų pasikeitimus (naujų švietimo stebėsenos rodiklių atsiradimas ir duomenų jiems apskaičiuoti poreikis). Bus tobulinamos šios sistemos, siekiant jas padaryti kuo funkcionalesnėmis ir kartu paprastesnėmis ir patogesnėmis naudoti. Dėl to daugiau vartotojų galės naudotis šiose sistemose viešai prieinama informacija ir duomenimis apie Lietuvos švietimą ir mokslą. Be to, atnaujinta ŠVIS turėtų leisti integruoti Lietuvoje veikiančius registrus ir informacines sistemas, kaupiančias duomenis apie Lietuvoje vykdomas studijas ir mokslą, ir juos susieti su jau turimais duomenimis, taip pat pateikti vartotojams vis išsamesnį studijų ir mokslo „žemėlapį“.

Kartu planuojama spręsti studijų ir mokslo duomenų teikimo klausimus, siekiant mažinti „popierinių“ dokumentų judėjimą, užtikrinat patikimą duomenų perdavimą, naudojant elektroninius duomenų perdavimo kanalus.

2. LITMIS programos 2 uždavinys „Naudojant sukurtas nacionalines ir tarpinstitucines informacines sistemas, infrastruktūrą ir sukauptą patirtį, sudaryti tinkamas sąlygas Lietuvos akademinei bendruomenei įgyti žinių ir kompetencijų, padėti plėtoti mokslinį pažinimą“ įgyvendinamas vykdant šias priemones:

2.1. Dengti bendros mokslo ir studijų informacinės sistemos eLABa išlaidas.

Numatoma, kad eLABa palaikymas bus finansuojamas programos bei mokslo ir studijų institucijų lėšų. Finansuojamos veiklos: techninės ir programinės (sisteminės, bazinės) įrangos palaikymo darbai; sistemos ir duomenų saugos užtikrinimas; naudotojų ir specialistų mokymai ir konsultavimas; sistemos bazinių licencijų palaikymas; veiklos pokyčiai, susiję su teisinės bazės, norminių aktų ir reikalavimų kaita; veiklos procesų vykdymo optimizavimas ir tobulinimas; dokumentacijos rengimas ir atnaujinimas; darbų koordinavimas, sutarčių priežiūros ir administravimo darbai.

2.2. Dengti bendros mokslo ir studijų informacinės sistemos LIEMSIS/IMSIS išlaidas.

Numatoma, kad LieMSIS/IMSIS palaikymo darbai bus finansuojami iš programos ir aukštųjų mokyklų lėšų. Finansuojama veikla: techninės ir programinės (sisteminės, bazinės) įrangos palaikymo darbai, plėtinių palaikymas ir kūrimas; veiklos pokyčiai, susiję su teisinės bazės, norminių aktų ir reikalavimų kaita; veiklos procesų vykdymo optimizavimas ir tobulinimas; dokumentacijos rengimas ir atnaujinimas; naudotojų ir specialistų mokymai ir konsultavimas; darbų koordinavimas ir sutarčių priežiūros ir administravimo darbai; Oracle EBS ir PeopleSoft licencijų palaikymas.

2.3. Dengti bendros el. studijų informacinės sistemos išlaidas.

Numatoma, kad bendros el. studijų informacinės sistemos (multiinstitucinė Moodle virtuali aplinka, vaizdo konferencijos, vaizdo paskaitų transliavimas ir įrašymas) palaikymo darbai bus finansuojami iš programos ir LieDM tinklo palaikymo ir plėtros konsorciumo lėšų. Finansuojama veikla: techninės ir programinės (sisteminės, bazinės) įrangos palaikymo darbai, plėtinių palaikymas ir kūrimas, veiklos pokyčiai, susiję su teisinės bazės, norminių aktų ir reikalavimų kaita, procesų vykdymo optimizavimas ir tobulinimas; dokumentacijos rengimas ir atnaujinimas; naudotojų ir specialistų mokymai ir konsultavimas; darbų koordinavimas, sutarčių priežiūros ir administravimo darbai.

2.4. Iš dalies dengti Švietimo valdymo informacinės sistemos ir mokslui ir studijoms skirtų nacionalinių registrų būtinas išlaidas.

Įvykdžius pirmo uždavinio priemonę, bus sukurtos sudėtingos IT sistemos, kurioms bus reikalinga nuolatinė kvalifikuota priežiūra. Atsižvelgiant į studijų ir mokslo specifiką, tai labai dinamiškos ir besikeičiančios sritys. Jos reikalauja daug neatidėliotinų jau sukurtų sistemų atnaujinimo, modifikavimo darbų.

 

_________________

 


Lietuvos mokslo ir studijų informacinių

technologijų integracijos 2013–2016 metų

programos

2 priedas

 

EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINĖS PARAMOS LĖŠOMIS VYKDOMŲ IR PLANUOJAMŲ VYKDYTI PROJEKTŲ APRAŠAS

 

1. Vykdomi projektai

 

1.1. Vykdomas projektas „eLABa integralių paslaugų sukūrimas ir plėtra“, projekto kodas Nr. VP1-2.2-ŠMM-04-V-05-001 (pradžia 2012-05-18, pabaiga 2014-05-18)

 

Uždaviniai

Projekto veiklos

Numatyta lėšų

(tūkst. Lt)

2013

2014

Atnaujinti programinę įrangą, kurios reikia eLABa posistemių funkcionavimui ir integracijai

eLABa specifikacijos parengimas ir įregistravimas IVPK prie LR Vyriausybės (įgyvendinama 2012 m.)

 

 

eLABa programinės įrangos kūrimas, atnaujinimas ir įdiegimas

493

494

Programinės įrangos licencijų palaikymas

574,8

 

Parengta el. objekto įkėlimo į eLABa talpyklą procedūra ir reglamentuojantys dokumentai

17

 

Darbuotojų mokymas įkelti metaduomens ir el. dokumentus į eLABa talpyklą

15

 

Darbuotojų mokymas dirbti su dokumentų sutapties nustatymo funkcija

15

 

 

1.2. Vykdomas projektas „Lietuvos mokslo ir studijų informacinės sistemos diegimas“, projekto kodas Nr. VP1-2.2-ŠMM-04-V-02-003 (pradžia 2012 11 30, pabaiga 2013 11 30)

 

Uždaviniai

Projekto veiklos

Numatyta lėšų

(tūkst. Lt)

 

 

2013

2014

LieMSIS diegimas

Posistemių diegimas

2500

 

Naudotojų mokymai

200

 

Viešinimas

Baigiamoji konferencija

4

 

 

1.3. Vykdomas projektas „Aukštųjų mokyklų valdymo tobulinimas, kuriant studentų registrą“, projekto kodas Nr. 2.2-ŠMM-04-V-02-001 (projekto pradžia 2010 01 08, pabaiga 2013 10 26)

 

Uždaviniai

Projekto veiklos

Numatyta lėšų

(tūkst. Lt)

2013

2014

Atnaujinti ŠVIS

Atnaujinti ŠVIS ir mokyti ekspertus-tyrėjus

348

 

Atnaujinti Studentų registrą

Atnaujinti Studentų registrą ir mokyti registro tvarkytojus bei administratorius

435

 

Atnaujinti Pedagogų registrą

Atnaujinti Pedagogų registrą ir mokyti registro tvarkytojus bei administratorius

392

 

 

2. Planuojami projektai

 

2013–2014 metams

 

2.1. Pateikta paraiška: LieDM tinklo plėtra

 

Uždavinys

Projekto veiklos

Lėšų poreikis (tūkst. Lt)

2013

2014

Vaizdo konferencijų galimybių išplėtimas

Darbastalio vaizdo konferencinės įrangos diegimas

370

0

WEB vaizdo konferencinės įrangos papildomų licencijų įsigijimas

0

70

Kokybės sistemos diegimas

Metodinės medžiagos el. studijų savianalizei rengimas ir sisteminimas

0

25

LieDM tinklo techninės pagalbos linijos plėtra

0

10

Virtualaus metodinės pagalbos centro įkūrimas

0

20

Projekte dalyvaujančių institucijų darbuotojų mokymai

130

2

Mokymo kursų parengimas pagal konkrečias taikymo sritis

0

168

Virtualios mokymo(si) aplinkos funkcinių galimybių plėtra

Centralizuotai įdiegtos virtualios mokymo aplinkos (VMA) pritaikymas atvirųjų švietimo išteklių (AŠI) saugyklai

0

50

Išmaniųjų modulių kūrimas ir integravimas VMA

0

155

 

2.2. eLABa statistinės informacijos pateikimo paslaugų išplėtimas

 

Uždaviniai

Projekto veiklos

Lėšų poreikis (tūkst. Lt)

2013

2014

Nustatyti besiformuojančius ir kintančius Lietuvos mokslo ir studijų mokslinės, meninės ir su jomis susijusios kitos veiklos vertinimo tikslus ir poreikius; atsižvelgiant į tai, patobulinti eLABa statistinės informacijos pateikimo paslaugas

eLABa specifikacijos atnaujinimas

50

 

eLABa programinės įrangos kūrimas, atnaujinimas ir įdiegimas

50

450

eLABa vartotojų mokymas

 

50

eLABa licencijų įsigijimas ir palaikymas

300

300

 

2.3. Studijų administravimo posistemio kūrimas ir diegimas

 

Uždaviniai

Projekto veiklos

Lėšų poreikis (tūkst. Lt)

2013

2014

Studijų administravimo posistemio kūrimas ir diegimas

Studijų administravimo posistemio diegimo inicijavimas

300

 

Programinės įrangos kūrimo, diegimo ir tiražavimo specifikacijos parengimas

200

 

LieMSIS Studijų administravimo posistemio programinės įrangos diegimas

1000

2000

Naudotojų darbo su įdiegtomis sistemomis mokymai

 

500

 

2015–2016 metams

 

2.4. eLABa plėtojimas atvirajai prieigai realizuoti

 

Uždaviniai

Projekto veiklos

Lėšų poreikis (tūkst. Lt)

2015

2016

eLABa funkcionalumo plėtra

Kurti ir plėtoti informacinės infrastruktūros priemones atvirai mokslo komunikacijai užtikrinti tarp mokslininkų, mokslininkų ir mokslo institucijų, mokslinių rezultatų sklaidai visuomenėje tiek nacionaliniu, tiek tarptautiniu lygiu. Kurti atvirą, draugišką, integralią su mokslo institucijų sistemomis, pažangią platformą mokslininkui, kuri leistų sudaryti savo „portfelį“, fiksuoti ryšius, kontaktus su kitais mokslininkais, skelbti mokslo laimėjimus

600

600

eLABa techninės ir programinės įrangos atnaujinimas

Modernizuoti eLABą užtikrinant ir didinant informacijos paslaugų kokybę (galbūt diegti kokybės standartą...), standartizuotą apsikeitimą duomenimis su kitomis Lietuvos ir tarptautinėmis informacinėmis infrastruktūromis, sistemomis ir duomenų bazėmis

450

450

Užtikrinti mokslo ir studijų informacijos išteklių prieigą per prieinamiausius, dažniausiai naudojamus ir lengviausiai suprantamus technologinius sprendimus (interneto paieškos sistemos, mobiliosios technologijos)

600

600

Sukurti eLABa priemones ir įrankius įvairaus formato objektų kaupimui, saugojimui, prieigai ir pateikimui

400

300

Plėtoti mokslo vertinimo ir analizės paslaugas ir priemones panaudojant eLABa turinį

300

300

eLABa pildymas turiniu

Skaitmeninti Lietuvos mokslo ir studijų dokumentinį paveldą, užtikrinti laisvą prieigą prie Lietuvos akademinėse bibliotekose elektroninėje erdvėje saugomų išteklių

600

600

Elektroninėje erdvėje diegti priemones ir įrankius prieigai prie studijų medžiagos (sprendimų, suderintų su leidėjais ir autoriais dėl intelektualinės nuosavybės, diegimas dėl prieigos prie studijų medžiagos elektronine forma)

150

300

eLABa išteklių prieigos ir panaudojimo skatinimas

Skatinti ir koordinuoti atvirąją prieigą prie mokslo ir studijų informacijos išteklių Lietuvoje

90

90

Ugdyti eLABa tvarkytojų ir vartotojų kompetencijas eLABa priemonių ir išteklių naudojimo ir plėtojimo, informacinio ir kompiuterinio raštingumo srityse

150

150

eLABa techninės ir programinės įrangos atnaujinimas

eLABa integralios, vieningos mokslo ir studijų informacinės infrastruktūros techninės įrangos įsigijimas ir palaikymas

 

3300

eLABa integralios, vieningos programinės įrangos licencijų įsigijimas ir palaikymas

450

450

 

2.5. MIDAS plėtojimas, integruojantis su eLABa

 

Uždaviniai

Projekto veiklos

Lėšų poreikis (tūkst. Lt)

2015

2016

1. MIDAS paslaugų mokslininkams ir tyrėjams plėtra

Kurti ir diegti įrankius, skirtus atskirų mokslo šakų duomenų analizei

750

750

2. Sukurti elektroninę infrastruktūrą, kuri garantuotų mokslo tyrimų prognozavimą, planavimą, tyrimų duomenų ir rezultatų kaupimą, saugojimą, sklaidą bei daugkartinę panaudą, taip pat būtų naudojama apskaitai, analizei bei mokslui vertinti

Sukurti duomenų pasikeitimo tarp MIDAS ir eLABa priemones

750

750

3. Atnaujinti MIDAS techninę infrastruktūrą

Atnaujinti ir palaikyti MIDAS techninę infrastruktūrą

600

600

 

2.6. El. studijų informacinės sistemos kūrimas, užtikrinant prieigą prie bendrų IT produktų (priemonės)

Uždaviniai

Projekto veiklos

Lėšų poreikis (tūkst. Lt)

2015

2016

Atlikti LieDM tinklo infrastruktūros technologinį atnaujinimą ir palaikymą, užtikrinant aukštos kokybės šiuolaikiškas virtualaus bendravimo ir bendradarbiavimo paslaugas.

Užtikrinti ir plėtoti virtualios mokymosi aplinkos paslaugas,

užtikrinti ir plėtoti vaizdo paskaitų transliavimo ir įrašymo paslaugas,

kurti ir diegti virtualios ir papildytos realybės mokymosi priemones,

techniškai palaikyti ir administruoti LieDM tinklą

300

2300

Plėtoti el. studijų ir LieDM paslaugų kokybės užtikrinimo sistemą

Rengti ir sisteminti el. studijų savianalizės metodinę medžiagą,

palaikyti pagalbos liniją (technologinė, metodologinė ir administracinė pagalba),

mokyti personalą ir dėstytojus

200

300

Skatinti bendradarbiavimą kuriant ir teikiant el. mokymosi kursus, burti ir plėtoti kursų autorių ir el. mokymosi entuziastų bendruomenę, kaupti atviruosius švietimo išteklius.

 

150

150

Kryptingai analizuoti el. studijų pasiekimus

Mokymosi technologijų ir metodikų analizė, rekomendacijų teikimas; gerosios praktikos sklaida,

pažangių el. mokymosi technologijų taikymo analizė (naujų priemonių (techninės/programinės įrangos) galimybių analizė, taikymo scenarijų, gerosios praktikos pavyzdžių aprašymas,

inovatyvių bendravimo ir bendradarbiavimo universitetas-verslas modelių kūrimas, analizė ir taikymas panaudojant el. studijų priemones tęstiniame ugdyme,

technologijų panaudojimo tarpsektoriniame švietime (formalaus, neformalaus ir savaiminio ugdymo sektoriuose) analizė,

priemonių, skirtų mokymosi procesui intelektualizuoti, analizė, kūrimas ir diegimas

300

500

Tarptautiškumo didinimas el. švietimo plėtros kontekstu (tyrimai, jungtinės studijų programos, studentų pritraukimas)

 

400

1000

 

2.7. LieMSIS/IMSIS plėtra, užtikrinant bendras IS studijoms ir mokslui valdyti

 

Uždaviniai

Projekto veiklos

Lėšų poreikis (tūkst. Lt)

2015

2016

LieMSIS/IMSIS studijų administravimo posistemio kūrimas ir diegimas

Studijų administravimo posistemio kūrimas

 

Studijų administravimo posistemio tiražavimas (12 institucijų)

2000

2000

LieMSIS/IMSIS posistemių atnaujinimas ir diegimas

Veiklos analitikos modulio kūrimas ir diegimas

Projektų valdymo modulio kūrimas ir diegimas

Veiklos planavimo modulio diegimas

Mokslinės veiklos rodiklių ir stebėsenos modulio diegimas

1500

1000

LieMSIS/IMSIS techninės ir programinės įrangos atnaujinimas

Oracle licencijų įsigijimas (atnaujinimas/palaikymo pratęsimas)

Techninės įrangos atnaujinimas

2000

3000

 

2.8. KVIS, praktikoms skirtų IS plėtra, integruojant su LIEMSIS/IMSIS

 

Uždaviniai

Projekto veiklos

Lėšų poreikis (tūkst. Lt)

2015

2016

KVIS plėtojimas ir diegimas

IS funkcionalumo plėtra

IS tiražavimas

500

400

Praktikų, stažuočių ir mobilumo informacinių sistemų reinžinerija

Bendro praktikų, stažuočių ir mobilumo modelio sukūrimas

Esamų sistemų integravimas

500

400

 

2.9. Duomenų centrų (VU, KTU) plėtra, derinant su LITNET programa

 

Uždaviniai

Projekto veiklos

Lėšų poreikis (tūkst. Lt)

 

 

2015

2016

Konsoliduoti ITMIS veiklas, užtikrinančius KTU ir VU duomenų centrus

Diegti duomenų centrų infrastruktūros valdymo (DCIM) įrankius

 

800

Diegti VU ir KTU duomenų centrų konsolidacijos priemones

 

1000

Plėtoti duomenų centrų infrastruktūrą

 

1200

 

2.10. ŠVIS ir registrų, skirtų mokslui ir studijoms, plėtojimas (rodikliams atnaujinti)

Uždaviniai

Projekto veiklos

Lėšų poreikis (tūkst. Lt)

2015

2016

ŠVIS plėtra

Atnaujinti serverinių ITC pajėgumą, užtikrinantį aukštą ŠVIS užklausų spartą (nauji serveriai; papildomos licencijos)

450

 

Atlikti analitinį ŠVIS duomenų poreikių tyrimą

100

 

Pagal tyrimo rezultatus atnaujinti programinę įrangą

 

1000

Vykdyti ŠVIS vartotojų mokymus

 

200

Studentų registro plėtra

Atnaujinti serverinį ITC pajėgumą, užtikrinantį aukštą Studentų registro užklausų spartą (nauji serveriai; papildomos licencijos)

450

 

Atlikti analitinį poreikių tyrimą

170

 

Pagal tyrimo rezultatus atnaujinti programinę įrangą

 

400

Vykdyti SR vartotojų mokymus

 

70

Pedagogų ir tyrėjų registro plėtra

Atnaujinti serverinių ITC pajėgumą, užtikrinantį aukštą Studentų registro užklausų spartą (nauji serveriai; papildomos licencijos)

450

 

Atlikti analitinį registre kaupiamų duomenų poreikių tyrimą

170

 

Pagal tyrimo rezultatus atnaujinti programinę įrangą

 

400

Vykdyti PTR vartotojų mokymus

 

70

 

_________________

 

 

 

Lietuvos mokslo ir studijų informacinių technologijų

integracijos 2013–2016 metų programos

3 priedas

 

LĖŠŲ POREIKIS LITMIS PROGRAMOS PRIEMONĖMS ĮGYVENDINTI (tūkst. Lt)

 

 

2013

2014

2015

2016

Iš viso

 

Uždavinys, priemonė

Biudžeto lėšos

Institucijų lėšos

ES struktūrinės paramos lėšos

Biudžeto lėšos

Institucijų lėšos

ES struktūrinės paramos lėšos

Biudžeto lėšos

Institucijų lėšos

ES struktūrinės paramos lėšos

Biudžeto lėšos

Institucijų lėšos

ES struktūrinės paramos lėšos

Biudžeto lėšos

Institucijų lėšos

ES struktūrinės paramos lėšos

Iš viso

1.  Kurti ir plėtoti bendras mokslo ir studijų informacines sistemas, užtikrinant mokslo ir studijų informacinių sistemų ir infrastruktūros integraciją, atvirąją prieigą ir efektyvų veikimą

eLABa plėtojimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eLABa integralių paslaugų sukūrimas ir plėtra

 

100

1014,8

 

40

454

 

 

 

 

 

 

0

140

1468,8

1608,8

eLABa statistinės informacijos pateikimo paslaugų išplėtimas

 

40

360

 

80

720

 

 

 

 

 

 

0

120

1080

1200

eLABa plėtojimas atvirajai prieigai realizuoti

 

 

 

 

 

 

 

340

3450

 

650

6490

0

990

9940

10930

eLABa ir MIDAS integracija

 

 

 

 

 

 

 

190

1910

 

190

1910

0

380

3820

4200

el.studijų plėtojimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

El. studijų informacinės sistemos kūrimas, užtikrinant  prieigą prie bendrų IT produktų (priemonių)

 

50

500

 

50

500

 

150

1200

 

380

3870

0

630

6070

6700

LIEMSIS/IMSIS plėtojimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LieMSIS diegimas

 

250

2454

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

250

2454

2704

Studijų posistemio kūrimas ir diegimas

 

130

1370

 

230

2270

 

 

 

 

 

 

0

360

3640

4000

LieMSIS/IMSIS plėtojimas, užtikrinant bendrų informacinių sistemų, skirtų studijoms ir mokslui valdyti, efektyvų veikimą

 

 

 

 

 

 

 

500

5000

 

550

5450

0

1050

10450

11500

KVIS, praktikų  plėtra, integruojant į IMSIS

 

 

 

 

 

 

 

100

900

 

70

730

0

170

1630

1800

Duomenų centrų (VU, KTU) plėtra, derinant veiklas su LITNET programa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

300

2700

0

300

2700

3000

ŠVIS ir nacionalinių registrų, skirtų mokslui ir studijoms, plėtojimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aukštųjų mokyklų valdymo tobulinimas, kuriant Studentų registrą

 

 

1175

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

0

1175

1175

Mokslui ir studijoms skirtų registrų (Studentų, Pedagogų ir tyrėjų) ir ŠVIS (AM) plėtojimas, atnaujinant mokslo ir studijų stebėsenos rodiklius

 

 

 

 

 

 

 

 

1790

 

 

2140

0

0

3930

3930

Iš viso uždaviniui

0

570

6873,8

0

400

3944

0

1280

14250

0

2140

23290

0

4390

48358

52747,8

Iš viso uždaviniams, tūkst. Lt

7443,8

4344

15530

25430

57137,8

2. Naudojant sukurtas nacionalines ir tarpinstitucines informacines sistemas ir infrastruktūrą bei sukauptą patirtį, sudaryti tinkamas sąlygas Lietuvos akademinei bendruomenei įgyti žinių ir kompetencijų, padėti plėtoti mokslinį pažinimą

Dengti bendros mokslo ir studijų informacinės sistemos eLABa išlaidas

900

300

 

900

300

 

900

300

 

900

300

 

3600

1200

 

4800

Dengti bendros mokslo ir studijų informacinės sistemos LIEMSIS/IMSIS išlaidas

700

300

 

700

300

 

700

300

 

700

300

 

2800

1200

 

4000

Dengti bendros mokslo ir studijų informacinės sistemos el. studijos išlaidas

200

40

 

200

40

 

200

40

 

200

40

 

800

160

 

960

Iš dalies dengti Švietimo valdymo informacinės sistemos bei mokslui ir studijoms skirtų nacionalinių registrų būtinas išlaidas

100

 

 

100

 

 

100

 

 

100

 

 

400

0

 

400

Iš viso pagal šaltinius, tūkst. Lt

1900

640

0

1900

640

0

1900

640

0

1900

640

0

7600

2560

 

10160

Iš viso uždaviniams, tūkst. Lt

2540

2540

2540

2540

10160

Visai programai

1900

1210

6873,8

1900

1040

3944

1900

1920

14250

1900

2780

23290

7600

6950

48358

62907,8

Iš viso programai

9983,8

6884

18070

27970

62907,8

 

_________________

 

 

 

Lietuvos mokslo ir studijų informacinių

technologijų integracijos 2013–2016 metų

programos

4 priedas

 

LITMIS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI

 

Uždavinys / priemonė

Rezultatas / Rodiklis

Rodiklis

2012 m.

Rodiklis

2014 m.

Rodiklis

2016 m.

1.

Kurti ir plėtoti bendras mokslo ir studijų informacines sistemas, užtikrinant mokslo ir studijų informacinių sistemų ir infrastruktūros integraciją, atvirąją prieigą ir efektyvų veikimą

1. eLABa plėtojimas atvirajai prieigai realizuoti

2. MIDAS plėtojimas, integruojant su eLABa

1. Atvirai prieinamų Lietuvos mokslo ir studijų institucijų dėstytojų, mokslo darbuotojų ir studentų paskelbtų publikacijų, procentas

2. Atvirai prieinamų Lietuvos elektroninių tezių ir disertacijų, procentas

3. Atvirai prieinamų mokslo tyrimų duomenų, procentas

10

20

40

30

50

70

-

-

10

3. El. studijų informacinės sistemos kūrimas, užtikrinant prieigą prie bendrų IT produktų (priemonių)

Programų, kurios naudojasi el. studijų paslaugomis (iš dalies arba visomis), procentas

5

10

25

50

4. LIEMSIS/IMSIS plėtojimas, užtikrinant bendrų informacinių sistemų, skirtų studijoms ir mokslui valdyti, efektyvų veikimą.

5. KVIS plėtra, integruojant su LIEMSIS/IMSIS

6. „Praktikų“ plėtra, integruojant su LIEMSIS/IMSIS

Mokslo ir studijų institucijų, kurios naudojasi bendra informacine infrastruktūra, procentas

25

35

40

7. Duomenų centrų (VU, KTU) plėtra, derinant veiklas su LITNET programa

Duomenų centrų išteklių (energetinių, serverinių, licencijų, programinės įrangos ir pan.) panaudojimo bendroms LITMIS/LITNET reikmėms dalis, procentas

20

30

40

8. Mokslui ir studijoms skirtų registrų (Studentų, Pedagogų ir tyrėjų) ir ŠVIS (AM) plėtojimas, atnaujinant mokslo ir studijų stebėsenos rodiklius

Nacionalinių (strategijos) stebėsenos rodiklių duomenų, skirtų mokslui ir studijoms, pasiekiamumas iš informacinių sistemų, procentas

-

20

50

2.

Sudaryti tinkamas sąlygas Lietuvos akademinei bendruomenei įgyti žinių ir kompetencijų, padėti plėtoti mokslinį pažinimą

1. Dengti bendros mokslo ir studijų informacinės sistemos eLABa išlaidas,

2. Dengti bendros mokslo ir studijų informacinės sistemos LIEMSIS/IMSIS išlaidas

3. Dengti bendros mokslo ir studijų informacinės sistemos eLABa išlaidas

Tiesiogine sąsaja perduodamų/gaunamų duomenų dalis, procentas

20

40

60

4. Dengti Švietimo valdymo informacinės sistemos bei mokslui ir studijoms skirtų nacionalinių registrų būtinas išlaidas

Reguliariai skaičiuojamų rodiklių iš švietimo ir mokslo ministro patvirtinto valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodiklių sąrašo aukštajam mokslui dalis, procentas

10

30

50

 

_________________