VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS LIETUVOS VERSLO PARAMOS AGENTŪROS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL REKOMENDACINĖS PARAIŠKOS SKIRTI FINANSINĘ PAGALBĄ PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTĄ SPECIALIOSIOS (B-5) DALIES PILDYMO INSTRUKCIJOS IR PROJEKTO ĮGYVENDINIMO ATASKAITOS FORMOS PATVIRTINIMO
2006 m. kovo 21 d. Nr. R1-161
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2006 m. kovo 15 d. įsakymo Nr. 4-81 „Dėl Gairių pareiškėjams (privačiam energetikos sektoriui), siekiantiems gauti Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansinę pagalbą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumentą, patvirtinimo ir pavedimų viešajai įstaigai Lietuvos verslo paramos agentūrai“ 2.1.1 punktu, tvirtinu pridedamas:
1. Rekomendacinę paraiškos skirti finansinę pagalbą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumentą specialiosios (B-5) dalies pildymo instrukciją;
PATVIRTINTA
Viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos
agentūros direktoriaus
2006 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. R1-161
REKOMENDACINĖ PARAIŠKOS SKIRTI FINANSINĘ PAGALBĄ PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTĄ SPECIALIOSIOS (B-5) DALIES PILDYMO INSTRUKCIJA
I. BENDROJI DALIS
1. Rekomendacinė paraiškos skirti finansinę pagalbą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumentą specialiosios (B-5) dalies pildymo instrukcija (toliau – Instrukcija) yra nenorminio pobūdžio dokumentas, kuriuo siekiama ne nustatyti paraiškos Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansinei pagalbai gauti pildymo taisykles, o tik rekomenduoti, kaip gali būti pildoma paraiška. Paraiškos Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansinei pagalbai gauti sąvoka šioje Instrukcijoje suprantama kaip atitinkamos institucijos patvirtina paraiškos Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansinei pagalbai gauti forma.
2. Instrukcija taikoma kreipiantis dėl pagalbos pagal 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 1 prioriteto 2 priemonę „Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“ (išskyrus veiklų grupę „Energijos vartojimo efektyvumo didinimas visuomeniniame sektoriuje“).
3. Paraišką skirti Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansinę pagalbą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumentą (toliau – Paraiška) sudaro bendroji (A) dalis ir specialioji (B-5) dalis bei 4 jos priedai.
4. Kreipiantis dėl Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansinės pagalbos turi būti:
– užpildyta Paraiškos bendroji (A) dalis, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2005 m. vasario 4 d. įsakymu Nr. 1K-041 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymo Nr. 1K-033 „Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2005, Nr. 21-667, Nr. 64 (atitaisymas));
– užpildyta Paraiškos specialioji (B-5) dalis ir jos priedai, patvirtinti Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2006 m. kovo 15 d. įsakymu Nr. 4-81 „Dėl Gairių pareiškėjams (privačiam energetikos sektoriui), siekiantiems gauti Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansinę pagalbą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumentą, patvirtinimo ir pavedimų viešajai įstaigai Lietuvos verslo paramos agentūrai“ (Žin., 2006, Nr. 31-1094);
– pateikiamas pridedamų dokumentų sąrašas, nurodomas kiekvieno pateikiamo dokumento lapų skaičius ir pateikiamų dokumentų lapų skaičius iš viso.
5. Paraiškos bendroji (A) dalis pildoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pateiktais nurodymais.
6. Paraiška ir jos priedai turi būti surinkti kompiuteriu (išspausdinti). Ranka užpildytos ir netinkamai užpildytos Paraiškos nebus registruojamos ir nagrinėjamos. Pareiškėjai turi tiksliai laikytis Paraiškos formos, tvarkingai užpildyti kiekvieną teikiamos Paraiškos dalį.
7. Paraiška ir jos priedai turi būti užpildyti lietuvių kalba. Pildant Paraišką, rekomenduojama naudoti Times New Roman šriftą, kurio dydis 12 punktų.
8. Turi būti pateikiamas vienas originalus paraiškos (paraiškos A ir B dalys, B dalies priedai ir kartu pridedami privalomi dokumentai) egzempliorius, kurio pirmajame lape aiškiai nurodoma ORIGINALAS, 2 kopijos, kiekvienos pirmajame lape nurodoma KOPIJA ir paraiškos A ir B dalių ir B dalies priedų elektroninis variantas Word formatu, išskyrus priedą „Projekto biudžetas“, kuris turi būti pateikiamas Excel formatu. Paraiškos originalo ir jos kopijų turinys turi būti tas pats.
9. Paraiškos A ir B dalys ir B dalies priedai turi būti antspauduoti ir pasirašyti Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens.
10. Paraiškos A ir B dalys, B dalies priedai ir kartu pridedami dokumentai turi būti susegti į segtuvus ir sunumeruoti; turi būti pateikiamas pridedamų dokumentų sąrašas, nurodomas kiekvieno pateikiamo dokumento lapų skaičius ir pateikiamų dokumentų lapų skaičius iš viso.
11. Pareiškėjas, pildydamas Paraišką, turi vadovautis šiais pagrindiniais dokumentais:
– Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumentu (toliau – BPD), patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 2 d. nutarimu Nr. 935 (Žin., 2004, Nr. 123-4486);
– Bendrojo programavimo dokumento priedu, patvirtintu 2004 m. vasario 5 d. laikinojo priežiūros komiteto Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento įgyvendinimo priežiūrai atlikti, sprendimu;
– Gairėmis pareiškėjams (privačiajam energetikos sektoriui), siekiantiems gauti Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansinę pagalbą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą (toliau – Gairės pareiškėjams), patvirtintomis Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2006 m. kovo 15 d. įsakymu Nr. 4-81 „Dėl Gairių pareiškėjams (privačiam energetikos sektoriui), siekiantiems gauti Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansinę pagalbą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumentą, patvirtinimo ir pavedimų viešajai įstaigai Lietuvos verslo paramos agentūrai“ (Žin., 2006, Nr. 31-1094).
Visus šiuos dokumentus galima rasti Lietuvos verslo paramos agentūros (toliau – LVPA) tinklalapyje adresu www.lvpa.lt. Dokumentuose nustatyti pagrindiniai reikalavimai, pateikta kita svarbi informacija, su kuria Pareiškėjas turi susipažinti, siekdamas parengti tinkamą projektą ir tinkamai užpildyti Paraiškos formą. Taip pat rekomenduojama naudotis LVPA tinklalapyje www. lvpa. lt teikiama papildoma informacija ir atsakymais į dažniausiai užduodamus klausimus.
12. Paraiška susideda iš įvairių lentelių ir aprašomojo pobūdžio klausimų. Visos lentelės privalo būti užpildytos, o į aprašomojo pobūdžio klausimus atsakyta, išskyrus tuos atvejus, kai Paraiškos formoje yra nuoroda, jog tam tikras Pareiškėjas atsakymo į klausimą gali neteikti. Jei Pareiškėjas dėl objektyvių priežasčių negali pateikti prašomos informacijos (pavyzdžiui, nėra priežiūros organo ir pan.), turi nurodyti, kodėl prašomos informacijos neteikia. Paraiškos bendrosios (A) dalies, specialiosios (B-5) dalies ir jos priedų formas galima rasti Viešosios įstaigos LVPA tinklalapyje adresu www.lvpa.lt, taip pat Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos (toliau – Ūkio ministerija) tinklalapyje adresu www.ukmin.lt.
14. Paraiškos lentelėse būtina tiksliai nurodyti prašomą informaciją: įrašyti skaičius, nurodyti veiklas, kurios, Pareiškėjo manymu, yra būtinos sėkmingam projekto įgyvendinimui, ir t. t.
15. Rekomenduojama, kad Pareiškėjas, prieš pildydamas Paraiškos formą, būtų susipažinęs su BPD, Gairėmis pareiškėjams ir šia Instrukcija, atidžiai perskaitytų, kokios informacijos reikalaujama Paraiškos formoje ir jos prieduose.
II. SPECIALIOSIOS (B-5) DALIES PILDYMAS
16. Specialioji (B-5) forma yra sudedamoji Paraiškos dalis. Ją pagalbos gavėjai privalo užpildyti kreipdamiesi dėl ES struktūrinių fondų pagalbos pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 1 prioriteto 2 priemonę (1.2) „Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“ (išskyrus veiklų grupę „Energijos vartojimo efektyvumo didinimas visuomeniniame sektoriuje“).
18. I skyrius „Informacija apie pareiškėją“:
18.1. Pildydamas 1.1 lentelę, Pareiškėjas turi pateikti duomenis apie jo pastarųjų trejų metų apyvartą ir turto balansinę vertę. Šie duomenys turi būti pateikti iš Pareiškėjo finansinių ataskaitų. Pateikiami pastarųjų trejų metų patvirtintos finansinės atskaitomybės duomenys. Jei Pareiškėjas vykdo veiklą mažiau nei 3 metus, pateikiami pastarųjų Pareiškėjo veiklos metų duomenys. Pavyzdžiui, jei Pareiškėjas veiklą pradėjo vykdyti 2004 m., o Paraišką pateikia 2006 m., tuomet pateikiami 2004 m. ir 2005 m. patvirtintų finansinių ataskaitų duomenys. Jei Pareiškėjas dar neturi patvirtintos pastarųjų metų finansinės atskaitomybės, pateikiami įstaigos buhalterio ir vadovo patvirtintų preliminarių finansinės atskaitomybės dokumentų duomenys. Darbuotojų skaičių Pareiškėjas privalo apskaičiuoti ir nurodyti, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 4-85/1K-052 (Žin., 2003, Nr. 23-977) patvirtinta Smulkaus ir vidutinio verslo subjektų vidutinio sąrašinio metinio darbuotojų skaičiaus apskaičiavimo tvarka.
18.2. Atsakydamas į 1.2 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas nurodo, kokiai juridinių asmenų kategorijai priklauso. Jei Pareiškėjas yra smulkaus ir vidutinio verslo subjektas, tai būtina pažymėti kryželiu „Smulkaus ir vidutinio verslo subjektų kategorijos“ langelį ir lentelėje nurodyti, kokiu pagrindu Pareiškėjas yra priskiriamas šiai kategorijai. Jeigu Pareiškėjas atitinka smulkaus ir vidutinio verslo subjektui Smulkaus ir vidutinio verslo įstatyme nustatytas sąlygas ir nors pareiškėjo 1/4 ar daugiau įstatinio kapitalo ar balsavimo teisių valdo vienas ar keli dalyviai, kurie nėra smulkaus ir vidutinio verslo subjektai, Pareiškėjas yra priskiriamas smulkaus ir vidutinio verslo subjektų kategorijai dėl kitų priežasčių, 1.4 lentelėje tai turi būti pažymėta kryželiu ir nurodytas teisinis pagrindas, kuriuo remiantis Pareiškėjas priskiriamas smulkaus ir vidutinio verslo subjektų kategorijai. Jei Pareiškėjas priklauso didelių juridinių asmenų kategorijai, pažymimas paskutinis lentelės langelis.
18.3. Į klausimą, pateiktą 1.3 punkte, atsako tik tie Pareiškėjai, kurie priskiriami smulkaus ir vidutinio verslo subjektų kategorijai ir tai nurodė 1.2 punkte. Jei Pareiškėjas priklauso didelių juridinių asmenų kategorijai, atsakyti į šiame punkte pateiktą klausimą neprivaloma. Pareiškėjai, priskiriami smulkaus ir vidutinio verslo subjektų kategorijai, pažymėdami atitinkamą langelį, privalo nurodyti, pagal kurią valstybės pagalbos teikimo tvarkos „Verslumo, verslo ir investicijų plėtros skatinimas“, patvirtintos Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2004 m. sausio 21 d. įsakymu Nr. 4-16 (Žin., 2004, Nr. 14-424), dalį (pagalba smulkaus ir vidutinio verslo subjektams ar regioninė pagalba) prašo pagalbos.
18.4. Pildydamas 1.4 lentelę, įvardindamas valdymo organus, pareiškėjas turi nurodyti tik įmonės, įstaigos, organizacijos asmenis (direktorių, jo pavaduotoją ar pavaduotojus, struktūrinių padalinių vadovus ir pan.), kuriems suteikta valdymo teisė. Teikdamas informaciją apie priežiūros organą, Pareiškėjas turi nurodyti asmenis, kuriems suteiktos priežiūros funkcijos. Pagrindžiant dalyvavimo organe pagrindą, nurodomas teisinis dokumentas, kuriuo asmeniui priskiriama dalyvavimo organo veikloje funkcija (darbo sutartis, tarybos sprendimas ar pan.). Pareiškėjas turi nurodyti kiekvieno valdymo ir priežiūros organo asmens nesutrumpintą vardą, pavardę, pareigas (kuravimo ar valdymo sritį).
19. II skyrius „Duomenys apie pareiškėjo veiklą“:
19.1. Atsakant į 2.1 punkte pateiktą klausimą, nurodoma Pareiškėjo, kaip juridinio asmens, registracijos data, įrašyta Pareiškėjo steigimo dokumentuose. Pavyzdžiui, jei Pareiškėjas yra uždaroji akcinė bendrovė, nurodoma akcinės bendrovės registracijos pažymėjime įrašyta data.
19.2. Atsakydamas į 2.2 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas turi išvardyti pagrindines vykdomas veiklas pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (žr. Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2002 m. gruodžio 16 d. įsakymą Nr. 252 (Žin., 2002, Nr. 126-5744)) apimties mažėjimo tvarka. Nurodomos tik tos veiklos, kurių lyginamasis svoris sudaro daugiau negu 10 proc. Pareiškėjo vykdomos veiklos. Teikiant atsakymą, pageidautina nurodyti veiklos poklasį. Jei Pareiškėjas negali tiksliai įvardyti poklasio, tuomet nurodoma klasė. Taip pat reikia nurodyti, kiek procentų įmonės veiklos sudaro atitinkama veikla.
19.3. Jeigu projekto įgyvendinimo metu planuojama vykdyti veiklą, kuri pagal galiojančius Lietuvos Respublikos teisės aktus yra licencijuojama arba jai vykdyti bus reikalinga licencija ar kitokios formos leidimas (pavyzdžiui, elektros energetikos, visuomenės sveikatos, priešgaisrinės įrangos gamybos ir jos techninės priežiūros ar kt. sektorių veikloms), Pareiškėjas, atsakydamas į 2.3 punkte pateiktą klausimą, turi išvardinti turimas licencijas arba kitokius leidimus, nurodyti jų numerius, išdavimo datą, galiojimo laiką, licenciją ar kitokį leidimą išdavusios institucijos pavadinimą. Jeigu projekto įgyvendinimo eigoje veiklos vykdymui bus reikalinga įsigyti licenciją ar leidimą, Pareiškėjas privalo tai nurodyti. Jeigu veikla, susijusi su projekto įgyvendinimu, nėra licencijuojama ar jos vykdymui nėra reikalingi specialūs leidimai, Pareiškėjas 2.3 punkte šį faktą taip pat turi nurodyti.
19.4. Pildydamas 2.4 lentelę, Pareiškėjas pateikia duomenis iš Pareiškėjo finansinės atskaitomybės ir kitų oficialių finansinių ataskaitų. Pateikiami pastarųjų trejų metų teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintų finansinių atskaitomybių duomenys. Jei Pareiškėjas vykdo veiklą mažiau nei 3 metus, pateikiami pastarųjų Pareiškėjo veiklos metų duomenys. Pavyzdžiui, jei Pareiškėjas veiklą pradėjo vykdyti 2004 m., o Paraišką pateikia 2006 m., tuomet pateikiami 2004 m. ir 2005 m. patvirtintų finansinės atskaitomybės dokumentų duomenys. Jei Pareiškėjas vykdo veiklą trumpiau nei vienerius metus ir dar neturi patvirtintos finansinės atskaitomybės, pateikiami Pareiškėjo vadovo, vyriausiojo finansininko ir valdybos ar/ir tarybos pirmininko arba steigėjo patvirtintų strateginių veiklos planų duomenys. Jei Pareiškėjo įstatinio kapitalo dydis buvo keičiamas per pastaruosius trejus finansinius metus, nurodomos pokyčio priežastys ir suma.
20. III skyrius „Projekto atitiktis BPD priemonei“:
20.1. Atsakydamas į 3.1 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas nurodo, kaip teikiamas projektas prisideda prie BPD 1.2 priemonės tikslo siekimo ir kaip teikiamas projektas atitinka BPD 1.2 priemonės specifinius projektų atrankos kriterijus, nurodytus Gairėse pareiškėjams.
20.2. Atsakydamas į 3.2 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas nurodo, kurią BPD 1.2 priemonės veiklų grupę, nurodytą Gairėse pareiškėjams, teikiamas projektas atitinka. Būtina nurodyti tik vieną (pagrindinę) veiklų grupę. Pareiškėjas pagrindžia projekto atitiktį veiklų grupės, pagal kurią teikiamas projektas, specifiniams tikslams, nurodytiems Gairėse pareiškėjams.
20.3. Atsakydamas į 3.3 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas, nurodydamas duomenis, rodiklius, paaiškinimus ar kt. informaciją, pateikia išsamų pagrindimą, kaip projektas atitinka Gairėse pareiškėjams nurodytus veiklų grupės, pagal kurią teikiamas projektas, prioritetus (pateikia projekto atitiktį nurodytiems prioritetams).
20.4. Jei vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu poveikio aplinkai vertinimas ar atranka dėl privalomo poveikio aplinkai vertinimo yra privaloma, Pareiškėjas kartu su Paraiška pateikia nustatytos formos poveikio aplinkai vertinimo deklaraciją ir 3.4 lentelėje pažymi, ar pagal atliktą poveikio aplinkai vertinimą projektas atitinka aplinkosaugos reikalavimus (atitinkamai „Taip“ arba „Ne“). Pareiškėjai, kurių planuojamiems vykdyti projektams nėra būtina atlikti poveikio aplinkai vertinimo (nes jie nėra Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo, aplinkos ministro 2004 m. sausio 27 d. įsakymo Nr. D1-44 „Dėl Europos Sąjungos lėšomis finansuojamų investicinių projektų poveikio aplinkai vertinimo deklaracijos formos ir institucijos, atsakingos už Europos ekologinio tinklo Natura 2000 teritorijų monitoringą, deklaracijos formos patvirtinimo bei šių deklaracijų pasirašymo“ (Žin., 2004, Nr. 50-1677) bei aplinkos ministro 2000 m. rugpjūčio 7 d. įsakymo Nr. 333 „Dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo dokumentų nagrinėjimo Aplinkos ministerijoje ir jai pavaldžiose institucijose tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 69-2062) subjektai), 3.4 lentelėje pažymi „Netaikoma“ ir kartu su paraiška pateikia laisvos formos raštą, kuriame nurodo, kad jo projekto vykdomai veiklai (-oms) poveikio aplinkai vertinimo atlikti nereikia. Pareiškėjai informaciją apie tai, ar planuojamiems vykdyti projektams reikalingas poveikio aplinkai vertinimas, raštu ar žodžiu gali pasitikslinti Aplinkos ministerijoje, Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentuose ar Aplinkos ministerijos Aplinkos apsaugos agentūroje.
21. IV skyrius „Projekto poreikis ir aprašymas“:
21.1. Pildydamas 4.1 lentelę, Pareiškėjas turi nurodyti projekto tikslus, uždavinius ir juos atitinkančias projekto veiklas. Uždavinys – per nustatytą laikotarpį pasiekiamas ir įvertinamas atitinkamo tikslo įgyvendinimo pasiekimus. Projekto uždavinys turi įvardinti laukiamus projekto rezultatus, pasekmes ir poveikį. Projekto uždaviniai turi būti išreikšti kaip konkretūs, išmatuojami pasiekimai. Atitinkamai, pildant lentelę, prie kiekvieno projekto uždavinio turi būti nurodoma projekto veikla(-os), leisianti vykdant nurodytą projekto uždavinį pasiekti numatytą projekto tikslą.
21.2. Pildydamas 4.2 lentelę, Pareiškėjas nurodo ir trumpai aprašo tikslines projekto grupes, kurių naudai vykdomas projektas. Taip pat nurodo jų pasirinkimo priežastis, tikslinių grupių poreikius, susijusius su projektu, ir nustatytų poreikių tenkinimo būdus. Projekto tikslinė grupė – tai grupė įmonių, įstaigų, organizacijų ar asmenų, sugrupuotų pagal tam tikrus požymius, į kuriuos nukreipiama Pareiškėjo vykdoma projekto veikla. Projekto metu gali būti vykdoma viena veikla, skirta kelioms tikslinėms grupėms, taip pat kelios veiklos, skirtos vienai tikslinei grupei. Kartu su tikslinėmis grupėmis nurodomos ir tokių tikslinių grupių pasirinkimo priežastys, jų poreikiai, susiję su projektu, ir nustatytų poreikių tenkinimo būdai. Pareiškėjas nurodo projekto tikėtiną kiekybinį ir/ ar kokybinį projekto poveikį projekto tikslinėms grupėms.
21.3. Pildydamas Paraiškos formos 4.3 punktą, Pareiškėjas turi pagrįsti projektą, jo poreikį, aprašyti, projekto įgyvendinimo aplinką, vidines ir išorines prielaidas. Taip pat jis turi paaiškinti, kokioms problemoms spręsti inicijavo teikiamą projektą. Pareiškėjas turi aprašyti problemų sprendimo būdus ir jų pasirinkimo priežastis, pagrįsti pasirinktų būdų veiksmingumą sprendžiant nurodytas problemas. Taip pat Pareiškėjas turi paaiškinti, kodėl pasirinktos vykdyti veiklos yra veiksmingesnės nei galimos alternatyvos.
21.4. Pildydamas 4.4 lentelę, Pareiškėjas nurodo projektui įgyvendinti numatomą naudoti turimą ar eksploatuojamą ilgalaikį turtą (patalpas, įrangą, kt.). Lentelėje Pareiškėjas nurodo turto, kurį panaudos įgyvendindamas projektą, pavadinimą, taip pat kokiu juridiniu pagrindu valdo šį turtą (nuosavybės teise, nuomos ar panaudos pagrindais), kiekį bei veiklas, kurioms vykdyti šis turtas bus naudojamas.
21.5. Atsakydamas į 4.5 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas turi aprašyti išorinius teigiamą poveikį projekto įgyvendinimui ir projekto padariniams turinčius, tiesiogiai nuo Pareiškėjo nepriklausančius veiksnius, kurių pasireiškimas yra būtinas projektui sėkmingai įgyvendinti ir be kurių gali kilti grėsmė projekto eigai. Pavyzdžiui, palanki verslui plėtoti fiskalinė politika, stabili makroekonominė padėtis, palankios skolinimosi iš bankų palūkanos ir t. t.
21.6. Pildydamas 4.6 lentelę, Pareiškėjas turi nurodyti atliktus tiesiogiai su teikiamo projekto įgyvendinimu susijusius darbus. Projektui įgyvendinti dažnai reikia atlikti projekto parengiamuosius darbus, pavyzdžiui, parengti galimybių studiją, techninius dokumentus, poveikio aplinkai vertinimą, investicijų projektą, rinkos tyrimą ir panašiai. Tokie atlikti darbai gali pagrįsti konkretaus projekto tikslingumą, įvertinti jo naudą, ekonominius ir socialinius (pavyzdžiui, sukurtos naujos darbo vietos), technologinius (įdiegtos naujos technologijos), aplinkosaugos ir kt. padarinius, pagelbėti apskaičiuojant reikiamų investuoti lėšų dydį ir panašiai. Dažnai projekto svarbai pagrįsti yra naudojami ir netiesiogiai su projektu susiję tyrimai, studijos ar kiti darbai, todėl tikslinga nurodyti ir tokius informacijos šaltinius, pavyzdžiui, regiono, savivaldybės plėtros strateginius planus, ilgalaikes valstybės ar ūkio šakos plėtros strategijas, statistinius tyrimus ir pan. Šiame punkte Pareiškėjas trumpai nurodo atlikto darbo pavadinimą, atlikimo datą, tikslą bei gautus rezultatus. Pareiškėjas gali būti paprašytas pateikti atliktus darbus patvirtinančius dokumentus (trumpus darbų aprašymus, darbų priėmimo-perdavimo aktus ar pan.).
21.7. Atsakydamas į 4.7 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas turi nurodyti, kaip teikiamas projektas atitinka savivaldybės, kurios teritorijoje projektas bus įgyvendinamas, planavimo ir plėtros planus.
21.8. Atsakydamas į 4.8 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas turi nurodyti, kaip projektas susijęs su pareiškėjo esamos veiklos plėtra, gaminamo produkto (teikiamos paslaugos) patobulinimu (racionalizavimu, įvairinimu, modernizavimu), ir pagrįsti tai kiekybiniais ir/ar kokybiniais rodikliais (patikimumo, efektyvumo, naujumo ir kitais vertinimo aspektais).
21.9. Pildydamas 4.9 lentelę, Pareiškėjas turi nurodyti pagrindinę (-es) projekto įgyvendinimo riziką (-as) ir jos (-ų) mažinimo priemones (būdus). Rizika yra apibūdinama kaip galimų įvykių tikimybė, kurią lemia išorės veiksniai (grėsmė) ir kuri pasireiškusi gali neigiamai paveikti projekto įgyvendinimo eigą, galbūt net neleisti įgyvendinti projekto. Paraiškoje būtina paminėti pagrindinius rizikos veiksnius, kurie gali daryti įtaką projekto sėkmei. Rizikos nustatymas turi būti siejamas su Pareiškėjo veiklą lemiančiais išorės veiksniais. Pareiškėjas turi trumpai nurodyti, kokių rizikos mažinimo priemonių imsis, siekdamas išvengti galimos grėsmės įgyvendinant projektą pasireiškimo. Pareiškėjas turi nurodyti galimas rizikas taip pat ir tam, kad jeigu, įgyvendinant projektą, kiltų nenumatytų aplinkybių, galinčių tiesiogiai paveikti projektą, Pareiškėjas galėtų motyvuoti sutarties pakeitimą.
22. V skyrius „Projekto valdymas“:
22.1. Pildydamas 5.1 lentelę, Pareiškėjas turi pateikti informaciją apie projekto administravimo funkcijų pasiskirstymą tarp projekto darbuotojų. Lentelėje turi būti aiškiai nustatyta atsakomybė už kiekvieną projekto veiklą (etapus, užduotis, jeigu numatoma), t. y. kas konkrečiai ir už ką (priskirtos funkcijos ar sritys) yra atsakingas, nurodyti asmens vardą, pavardę, pareigas, taip pat kokią patirtį priskirtoms funkcijoms vykdyti turi darbuotojas. Jeigu Pareiškėjas paraiškos pildymo metu dar nežino konkretaus darbuotojo, kuriam numatoma priskirti tam tikras projekto administravimo funkcijas, lentelėje turi nurodyti pareigas ir kam numatoma jas priskirti (pvz., numatoma, kad tam tikras projekto administravimo funkcijas atliks konsultantai, bus samdomi ekspertai ar pan.) bei įvardyti, kokios funkcijos bus priskirtos. Paraiškoje nurodytos projekto, valdymo, projekto finansų valdymo, projekto darbų priežiūros sritys yra privalomos, bet jeigu Pareiškėjas numato daugiau sričių, jas taip pat reikia nurodyti. Lentelėje taip pat pateikiama informacija apie darbo valandų poreikį atskiriems darbuotojams įvykdyti jiems priskirtas funkcijas.
22.2. Lentelėje 5.2 Pareiškėjas pateikia informaciją apie projektui įgyvendinti reikalingus papildomus žmogiškuosius išteklius. Jeigu projektui įgyvendinti numatomi papildomi žmoniškieji ištekliai, lentelėje nurodomas papildomų darbuotojų, ekspertų skaičius ir/ar konsultavimo paslaugos, kurias numatoma įsigyti (aiškiai nurodomas numatytos priskirti funkcijos bei darbo valandų poreikis).
22.3. Atsakydamas į 5.3 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas pateikia projekto administravimo funkcijų paskirstymo grafinę schemą, kurioje turėtų atsispindėti kompetencijos sritys, būtų aiškiai matyti pavaldumo ryšiai. Schema turi būti aiški, suprantama, nepaini, pavaldumo ryšiai nurodyti rodyklėmis.
22.4. Atsakydamas į 5.4 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas turi aprašyti asmenų, kuriems priskirtos projekto administravimo funkcijos, administracinius gebėjimus. Jei Pareiškėjas planuoja samdyti asmenis, atliksiančius dalį ar visas projekto administravimo funkcijas, šiame punkte reikia aprašyti, kokie reikalavimai (susiję su administravimo funkcijomis) bus keliami numatomiems samdyti asmenims.
22.5. Atsakydamas į 5.5 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas, turintis panašaus pobūdžio projektų vykdymo patirties, turi trumpai aprašyti per pastaruosius penkerius metus vykdytus projektus. Pageidautina, kad Pareiškėjas nurodytų projekto pasiekimus, kokiomis lėšomis projektas buvo finansuotas (subsidijomis, skolintomis ar nuosavomis lėšomis). Jei projektas įgyvendintas gavus subsidiją, nurodykite tikslų programos pavadinimą, pagal kurią buvo gauta subsidija. Pareiškėjas turi nurodyti vykdyto projekto apimtį, trukmę. Trumpas ir aiškus buvusių projektų aprašymas padėtų vertintojui lengviau suvokti ir įvertinti jų turinį bei Pareiškėjo gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą. Siūloma nurodyti, ar dabar teikiamas projektas yra susijęs su Pareiškėjo anksčiau vykdytais projektais, o jei susijęs, nurodyti kaip.
23. VI skyrius „Informacija apie pagalbos projektui poreikį ir pareiškėjo gautą valstybės pagalbą“:
23.1. Atsakydamas į 6.1 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas turi argumentuotai paaiškinti, kodėl projektui įgyvendinti yra būtina prašoma pagalba (pareiškėjas turi pagrįsti, kodėl prašomos pagalbos dydžio lėšos negali būti gautos iš kitų šaltinių (bankų, privačių fondų ir kt.) arba kodėl alternatyvūs finansavimo šaltiniai negali būti panaudoti teikiamo tipo projektui finansuoti (rizika, atsiperkamumas (pagrįsti skaičiavimais) ir kt.)). Taip pat pareiškėjas turi pagrįsti, kodėl jam reikalinga būtent paraiškoje nurodomo dydžio pagalba. Įvertindamas pagalbos poveikį projekto įgyvendinimui, pareiškėjas turėtų pasirinkti vieną iš keturių pateiktų galimų variantų ir jį išsamiai (pateikiant įrodančius dokumentus, skaičiavimus ir pan.) pagrįsti.
23.2. Pildydamas 6.2 lentelę, Pareiškėjas turi nurodyti duomenis apie gautą de minimis pagalbą per pastaruosius trejus metus iki paraiškos pateikimo dienos ir numatomą iš kitų šaltinių gauti (pateikta paraiška) de minimis pagalbą. Ši pagalba yra apibrėžiama ir jos teikimas reglamentuojamas valstybės pagalbos teikimo tvarkoje „Verslumo, verslo ir investicijų plėtros skatinimas“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2004 m. sausio 21 d. įsakymu Nr. 4-16 (Žin., 2004, Nr. 14-424). Lentelėje būtina nurodyti pagalbos suteikimo datą, sumą litais, sveikaisiais skaičiais, tikslų pagalbos teikėjo pavadinimą ir kokiu pagrindu (sutartis, įsakymas, kitas pagalbą teikiančios institucijos dokumentas ir pan.) de minimis pagalba buvo suteikta.
23.3. Pildydamas 6.3 lentelę, Pareiškėjas turi nurodyti gautą arba planuojamą gauti (pateikta paraiška) valstybės pagalbą teikiamam projektui. Pavyzdžiui, jei Pareiškėjas dėl vieno iš teikiamo projekto etapų – kokybės valdymo sistemos diegimo finansavimo kreipėsi pagalbos į Ūkio ministeriją, būtina nurodyti prašomos pagalbos sumą litais, sveikaisiais skaičiais pagal nurodytas išlaidų kategorijas. Šioje lentelėje taip pat būtina nurodyti pagalbos teikėją, informaciją apie pagalbos suteikimą ir pagalbos teikimo pagrindą. Šiame punkte nenurodoma pagalba, gauta pagal de minimis taisyklę.
24. VII skyrius „Projekto biudžetas ir išlaidų tinkamumas“:
24.1. Pildydamas 7.1 lentelę, Pareiškėjas turi detalizuoti prašomą pagalbą pagal tinkamų išlaidų kategorijas. Primename, kad prašomos pagalbos intensyvumas negali viršyti Gairėse pareiškėjams nurodyto intensyvumo (intensyvumas paraiškoje nurodomas su dviem skaičiais po kablelio), pagal atskiras išlaidų kategorijas pagal atitinkamą valstybės pagalbos schemą.
24.2. Projekto išlaidos turi būti suplanuotos atsižvelgiant į vidutinį metinį kainų augimą ir valiutų riziką. Jei Pareiškėjas, planuodamas projekto išlaidas atsižvelgia į šiuos veiksnius, 7.2 lentelėje žymi „Taip“, jei, planuojant išlaidas, į šiuos veiksnius nebuvo atsižvelgta, žymima „Ne“.
24.3. Pildydamas 7.3 lentelę, Pareiškėjas turi detaliai išskaidyti ir tiksliai nurodyti tinkamas ir netinkamas projekto išlaidas. Tinkamos projekto išlaidos – tai projekto išlaidos, kurios pagal Gaires pareiškėjams atitinka tinkamų projekto išlaidų kategorijas. Netinkamos projekto išlaidos – tai projekto išlaidos, kurios pagal Gaires pareiškėjams negali būti priskirtos tinkamų projekto išlaidų kategorijoms. Išlaidas reikia nurodyti litais, sveikaisiais skaičiais.
25. VIII skyrius „Projekto pasiekimai, rezultatai ir poveikis“:
25.1. Atsakydamas į 8.1 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas turi nurodyti planuojamus projekto pasiekimus (pateikti kiekybinę išraišką), kurie bus pasiekti įgyvendinus projektą. Projekto pasiekimai – tai nauda, kurią, įgyvendinę projektą, patiria tiesioginiai projekto naudos gavėjai: sukurtos ar įsigytos prekės, paslaugos, atlikti statybos ar rekonstrukcijos darbai.
25.2. Atsakydamas į 8.2 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas turi nurodyti pagrindinius numatomo įgyvendinti projekto rezultatus, nurodyti rodiklius, kurie apibrėžia planuojamus rezultatus, pavyzdžiui, įdiegti kokybės ir aplinkosaugos vadybos standartai užtikrino efektyvesnį išteklių naudojimą, padidino įmonės našumą ir konkurencingumą.
25.3. Pildydamas 8.3 punktą, Pareiškėjas turi nurodyti informaciją apie darbo vietas, kurias, įgyvendinant projektą, Pareiškėjo įstaigoje, įmonėje, organizacijoje planuojama išsaugoti ir sukurti. Būtina išskirti, kiek iš viso bus sukurta ar išsaugota darbo vietų, taip pat kiek iš jų bus sukurta ar išsaugota vyrams/moterims. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad išsaugotomis laikomos tik tos darbo vietos, kurios, jeigu projektas nebūtų įgyvendinamas, būtų panaikintos (šiame punkte Pareiškėjui nurodant, kad darbo vietos bus išsaugotos, reikalinga pateikti darbo vietų panaikinimo pagrindimą, jei projektas nebūtų įgyvendinamas).
25.4. Pildydamas 8.4 punktą, Pareiškėjas turi nurodyti informaciją apie darbo vietų sumažėjimą Pareiškėjo įstaigoje, įmonėje, organizacijoje, dėl projekto įgyvendinimo (dėl procesų automatizavimo, naujų technologijų diegimo ar kt.). Pareiškėjas turi nurodyti pagrįstas ir argumentuotas priežastis. Pavyzdžiui, įdiegus naujas technologijas, kurios užtikrins veiksmingesnį išteklių naudojimą, gali tekti atleisti darbuotojus. Būtina nurodyti visą planuojamų atleisti darbuotojų skaičių ir išskirti, kiek iš to skaičiaus gali tekti atleisti moterų/vyrų.
25.5. Pildydamas 8.5 punktą, Pareiškėjas kokybiniu ir kiekybiniu aspektu turi aprašyti laukiamą projekto ekonominį, socialinį, technologinį, aplinkosaugos ir kitokį poveikį įmonei, regionui bei šaliai. Poveikis parodo, kokią įtaką projekto pasiekimai ir rezultatai darys bendriesiems tikslams: didins įmonių konkurencingumą, sukurs didesnę pridėtinę vertę turinčių produktų (paslaugų), o tai nulems ekonominę plėtrą (BVP augimą) ir pan. Pagal galimybes ir turimą informaciją reikia nurodyti, kokią įtaką projekto įgyvendinimas turės Pareiškėjo organizacijai, įstaigai, įmonei, regionui, kuriame įgyvendinamas projektas, visai Lietuvai. Įgyvendinant projektą sukurti konkretūs pasiekimai gali turėti įvairų poveikį. Nors projekto vykdytojai yra tiesiogiai atsakingi už žadamų pasiekimų sukūrimą ir būtent jiems skiriamas didžiausias dėmesys įgyvendinant projektą, tačiau projektai yra vykdomi tikintis platesnės naudos, t. y. poveikio. Pagalbą teikiančioji institucija lygins prašomos pagalbos dydį tiek su numatomais projekto pasiekimai, tiek su tikėtinu poveikiu. Kita vertus, tikėtinas poveikis bus lyginamas su projekto tikslais. Būtent dėl to labai svarbu laukiamą poveikį susieti su projekto tikslais: bus žiūrima, ar poveikio pasireiškimas turės įtakos visiškai ar iš dalies pasiekti deklaruotus tikslus.
26. IX skyrius „Projekto tęstinumas“
26.1. Atsakydamas į 9.1 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas turi pagrįsti, kaip pasireikš projekto tęstinumas. Pareiškėjas turi nurodyti, kaip esama ar nauja įmonės veikla, kuriai yra skirtas projektas, bus tęsiama baigus pagalbos teikimą. Pareiškėjas turi nurodyti, kam priklausys sukurtas produktas, objektas, kaip jis bus toliau naudojamas, valdomas, prižiūrimas, ar numatomas tolesnis projekto vykdytų veiklų bei pasiekimų finansavimas, koks, iš kokių šaltinių ir pan. Pavyzdžiui, jeigu įgyvendinat projektą sumontuojama nauja moderni įranga, toliau labai svarbu užtikrinti jos priežiūrą, tinkamą ir efektyvų naudojimą projektui pasibaigus.
26.2. Atsakydamas į 9.2 punkte pateiktą klausimą, Pareiškėjas turi paaiškinti, kaip penkerius metus nuo projekto pabaigos užtikrins sukurtų gebėjimų tęstinumą. Šiame punkte reikia nurodyti, kas bus atsakingas už tolesnį projekto pasiekimų panaudojimą ir sklaidą, pagrįsti, kad ir projektui pasibaigus bus atitinkamos institucijos ir atitinkamų gebėjimų darbuotojai, galintys užtikrinti projekto pasiekimų tęstinumą.
III. SPECIALIOSIOS (B-5) DALIES 1 PRIEDO „PAREIŠKĖJO DALYVIAI“ PILDYMO REKOMENDACIJOS
27. Pildydamas šį priedą, Pareiškėjas turi nurodyti visus Pareiškėjo dalyvius, kurie Paraiškos pateikimo metu valdo ne mažiau kaip 25 proc. Pareiškėjo akcinio kapitalo ar turi ne mažiau kaip 25 proc. balsavimo teisių.
28. Jei Pareiškėjo dalyviai – fiziniai asmenys, privaloma nurodyti visų fizini ų asmenų nesutrumpintus vardus, pavardes, gyvenamąją vietą, valdomo akcinio kapitalo kiekį (proc.) ir turimų balsavimo teisi kiekį (proc.)
29. Jei Pareiškėjo dalyviai – juridiniai asmenys, nurodomas juridinio asmens nesutrumpintas pavadinimas, kodas, buveinės adresas, valdomo akcinio kapitalo kiekis (proc.), turimų balsavimo teisių kiekis (proc.).
30. Nenurodomi tie asmenys, kurie Paraiškos teikimo metu valdo mažiau negu 25 proc. akcinio kapitalo ar turi mažiau nei 25 proc. balsavimo teisių, nors jie ir dalyvavo steigiant Pareiškėją ir steigimo metu valdė ne mažiau kaip 25 proc. akcinio kapitalo ar balsavimo teisių.
31. Pareiškėją valdančių subjektų rodiklius būtina nurodyti tik tiems Pareiškėjams, kurie priskiriami smulkaus ir vidutinio verslo subjektų kategorijai. Pateikiami pastarųjų 3 metų patvirtintos finansinės atskaitomybės duomenys. Jei Pareiškėją valdantis subjektas vykdo veiklą mažiau nei 3 metus, pateikiami pastarųjų veiklos metų duomenys. Pavyzdžiui, jei Pareiškėją valdantis subjektas veiklą pradėjo vykdyti 2004 m., o Paraiška teikiama 2006 m, tuomet pateikiami 2004 m. ir 2005 m. patvirtintų finansinių ataskaitų duomenys. Jei Pareiškėją valdantis subjektas dar neturi patvirtintos pastarųjų metų finansinės atskaitomybės, pateikiami įstaigos buhalterio ir vadovo patvirtintų preliminarių finansinės atskaitomybės dokumentų duomenys.
32. Darbuotojų skaičių būtina apskaičiuoti vadovaujantis Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 4-85/1K-052 (Žin., 2003, Nr. 23-977) patvirtinta Smulkaus ir vidutinio verslo subjektų vidutinio sąrašinio metinio darbuotojų skaičiaus apskaičiavimo tvarka.
IV. SPECIALIOSIOS (B-5) DALIES 2 PRIEDO „PAREIŠKĖJO VALDOMI SUBJEKTAI“ PILDYMO REKOMENDACIJOS
35. Pildydamas šį priedą Pareiškėjas nurodo visus Pareiškėjo valdomus subjektus, kuriuose Paraiškos pateikimo metu valdo ne mažiau kaip 25 proc. kapitalo ar turi ne mažiau kaip 25 proc. balsavimo teisių. Būtina pažymėti, ar Pareiškėjas juos valdo tiesiogiai, ar netiesiogiai, t. y. per subjektą, kuriame valdo ne mažiau kaip 25 proc. kapitalo ar turi ne mažiau kaip 25 proc. balsavimo teisių. Privaloma nurodyti valdomo subjekto nesutrumpintą pavadinimą, registracijos kodą, buveinės adresą, valdomo akcinio kapitalo kiekį (proc.), turimų balsavimo teisių kiekį (proc.).
36. Nenurodomi tie subjektai, kuriuose Paraiškos teikimo metu Pareiškėjas valdo mažiau negu 25 proc. kapitalo ar turi mažiau nei 25 proc. balsavimo teisių.
37. Pareiškėjo valdomų subjektų rodiklius būtina nurodyti tik tiems Pareiškėjams, kurie priskiriami smulkaus ir vidutinio verslo subjektų kategorijai. Pateikiami pastarųjų 3 metų patvirtintos finansinės atskaitomybės duomenys. Jei Pareiškėjo valdomas subjektas vykdo veiklą mažiau nei 3 metus, pateikiami pastarųjų veiklos metų duomenys. Pavyzdžiui, jei Pareiškėjo valdomas subjektas veiklą pradėjo vykdyti 2004 m., o Paraiška pateikiama 2006 m., tuomet pateikiami 2004 m. ir 2005 m. patvirtintų finansinių ataskaitų duomenys. Jei Pareiškėjo valdomas subjektas dar neturi patvirtintos pastarųjų metų finansinės atskaitomybės, pateikiami įstaigos buhalterio bei vadovo patvirtintų preliminarių finansinės atskaitomybės dokumentų duomenys.
38. Darbuotojų skaičių būtina apskaičiuoti vadovaujantis Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 4-85/1K-052 (Žin., 2003, Nr. 23-977) patvirtinta Smulkaus ir vidutinio verslo subjektų vidutinio sąrašinio metinio darbuotojų skaičiaus apskaičiavimo tvarka.
39. Jei Pareiškėjo valdomas subjektas nepriklauso Smulkaus ir vidutinio verslo subjektų kategorijai, tuomet nurodant priežastį (pavyzdžiui, priklauso didelių subjektų kategorijai) tokio subjekto rodiklių pateikti neprivaloma.
V. SPECIALIOSIOS (B-5) DALIES 3 PRIEDO „PROJEKTO BIUDŽETAS“ PILDYMO REKOMENDACIJOS
42. Šis priedas susideda iš 3 dalių: detalusis biudžetas, finansavimo šaltiniai ir išlaidų pagrindimas, kurias būtina užpildyti ir pridėti prie Paraiškos.
43. Pareiškėjui rekomenduojama perskaityti ir Paraiškos specialiosios (B-5) dalies VII skyrių. Svarbu atidžiai perskaityti, ko reikalaujama kiekvienoje biudžeto dalyje, ir užpildyti reikiamas eilutes.
44. Lentelėje „Detalus biudžetas“ nurodykite planuojamas išlaidas materialioms investicijoms, nematerialioms investicijoms, konsultavimo paslaugoms įsigyti, materialiojo turto draudimui, projekto auditui bei viešinimo priemonėms apmokėti. Tas biudžeto eilutes, kurias prašoma konkretizuoti, išskaidykite, papunkčiui nurodykite įsigyjamas prekes, paslaugas ir pan.
45. Lentelėje „Finansavimo šaltiniai“ labai svarbu detaliai nurodyti, kaip Pareiškėjas numato finansuoti projektą (aiškiai nurodyti apibrėžtus, patikimus ir tinkamus projekto bendrafinansavimo šaltinius, kaip tai nustatyta Gairių pareiškėjams IX skirsnyje).
46. Lentelėje „Išlaidų pagrindimas“ pagrįskite, kodėl šios išlaidos yra būtinos ir kaip jos prisidės prie projekto tikslų įgyvendinimo. Jei yra galimybė, pridėkite išlaidas pagrindžiančių dokumentų kopijas.
47. Atidžiai įrašykite skaičius. Užpildykite ir pagrįskite kiekvieną biudžeto eilutę taip, kad vertintojams neliktų abejonių dėl išlaidų pagrįstumo. Nepagrįstos, abejotinos išlaidos gali būti pripažintos kaip netinkamos, bendra tinkamų išlaidų suma ir prašomos pagalbos dydis sumažinamas.
VI. SPECIALIOSIOS (B-5) DALIES 4 PRIEDO „PROJEKTO RODIKLIAI“ PILDYMO REKOMENDACIJOS
49. Priede pateikiama tik projekto prognozuojama 10 metų pinigų srautų ataskaita, sudaryta tiesioginiu būdu. Sudaromos projekto pinigų srautų ataskaitos: a) projektui suteikiama prašoma pagalba ir b) projektas įgyvendinamas be pagalbos.
50. Priede pateikiama informacija apie ilgalaikio turto, naudojamo tik projekto veikloje, balansinę likutinę vertę projekto pradžioje bei ilgalaikio turto, naudojamo tik projekto veikloje, prognozuojamą balansinę likutinę vertę prognozuojamo laikotarpio pabaigoje (paskutiniais prognozinės projekto pinigų srautų ataskaitos metais). Turto naudojimas projekte turi būti aiškus ir pagrįstas, t. y. be nurodomo turto projekto veikla (-os) negalėtų būti įgyvendinama (-os) ir turtas naudojamas projekto veiklose nėra naudojamas pareiškėjo kitose (ne projekto) veiklose.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
52. Rekomendacijos parengtos vadovaujantis Europos Sąjungos struktūrinių fondų pagalbą reglamentuojančiais teisės aktais, Ūkio ministerijos ir kitų kompetentingų institucijų paaiškinimais.
53. Rekomendacijos bus tobulinamos pagal Pareiškėjų pasiūlymus, Europos Sąjungos struktūrinių fondų pagalbą reglamentuojančių teisės aktų pasikeitimus.
54. Rekomendacijos ir jų pakeitimai skelbiami LVPA interneto tinklalapyje adresu www. lvpa. lt.
SUDERINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos
2006 m. kovo 16 d. raštu Nr. (35.4-91)-3-1589
PATVIRTINTA
Viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos
agentūros direktoriaus
2006 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. R1-161
PROJEKTO ĮGYVENDINIMO ATASKAITA
1. Informacija apie ataskaitą:
Ataskaitos tipas |
£ tarpinė £ galutinė |
|
Ataskaitinis laikotarpis1 |
Nuo 200_/__/__ iki 200_/__/__ |
|
Ataskaitos pateikimo data |
Gauta: 200_/__/__ |
|
Asmuo, parengęs ataskaitą |
Vardas, pavardė |
|
Pareigos |
|
|
Telefonas, faksas |
|
|
El. paštas |
|
|
Iki kada turėjo būti pateikta ataskaita |
200_/__/__ |
_________________
1 Pildant projekto įgyvendinimo ataskaitą pateikiami tik ataskaitinio laikotarpio duomenys. Projekto įgyvendinimo ataskaita teikiama kasmet ne vėliau kaip per 30 dienų pasibaigus kalendoriniams metams, neatsižvelgiant į tai, kad paramos sutartis buvo pasirašyta metų viduryje. Pildant galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą pateikiami viso projekto įgyvendinimo laikotarpio duomenys.
2. Informacija apie projektą
Projekto pavadinimas |
|
|||
Paramos sutarties numeris |
|
|||
Programa |
Prioritetas |
Priemonė |
Veiklos sritis |
|
Paramos gavėjo pavadinimas |
|
|||
Adresas |
Pašto indeksas |
|||
Gatvė, namo numeris |
||||
Gyv. vietovė |
||||
Telefonas, faksas |
||||
El. paštas |
||||
Projekto sąskaitos Nr. |
Banko pavadinimas |
|
||
Banko kodas |
|
|||
Sąskaitos numeris |
|
|||
Projekto vadovas |
Vardas, pavardė |
|
||
Pareigos |
|
|||
Telefonas, faksas |
|
|||
El. paštas |
|
|||
Projekto finansininkas |
Vardas, pavardė |
|
||
Pareigos |
|
|||
Telefonas, faksas |
|
|||
El. paštas |
|
|||
Asmuo, atsakingas už projekto priežiūrą |
Vardas, pavardė |
|
||
Pareigos |
|
|||
Telefonas, faksas |
|
|||
El. paštas |
|
|||
Planuotas projekto įgyvendinimo laikotarpis |
nuo___________ iki____________ |
|||
Faktinis projekto įgyvendinimo laikotarpis (tik galutinei ataskaitai) |
nuo___________ iki____________ |
|||
Bendra projekto vertė (planuota) |
_____________ Lt |
iš jų tinkamos išlaidos _____ Lt |
||
Netinkamų finansuoti PVM išlaidų suma (planuota) |
_____________ Lt |
|||
Išlaidos per ataskaitinį laikotarpį |
_____________ Lt |
iš jų tinkamos išlaidos _____ Lt |
||
Netinkamų finansuoti PVM išlaidų suma per ataskaitinį laikotarpį |
_____________ Lt |
|||
Iki ataskaitos pateikimo nepanaudota paramos suma |
_____________ Lt |
|||
Faktinė projekto vertė (tik galutinei ataskaitai) |
_____________ Lt |
iš jų tinkamos išlaidos _____ Lt |
||
Projekto tikslai ____________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Tikslinė grupė ____________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Projekto įgyvendinimo eigos santrauka ________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
4. Pasiekimai, rezultatai, poveikis
4.1 Pasiekimai
a) Pasiekimai
(Išvardijami ir trumpai aprašomi (nurodoma kiekybinė išraiška) visi ataskaitinio laikotarpio pasiekimai, kurie buvo nurodyti paraiškoje, nurodoma pasiekimų data Pasiekimus įrodantys dokumentai pridedami kaip priedai.)
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Paaiškinimai dėl projekto pasiekimų __________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
4.2 Rezultatai
a) Projekto rezultatai (pagal paraiškos formą)
(Išvardijami ir trumpai aprašomi (nurodoma kiekybinė išraiška) projekto ataskaitiniu laikotarpiu pasiekti rezultatai (tiesioginiai padariniai, kai jau atlikti projekto veiksmai ir pasiekti pasiekimai), kurie buvo nurodytos paraiškoje, nurodoma pasiektų rezultatų data. Jei galima, pridedami įrodantys priedai)
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
b) Projekto rezultatai2 (EPO priede įrodytiems rodikliams apskaičiuoti)
(Pildoma atitinkamai pagal BPD priemonę. Jei kartojasi a) dalies duomenys, nekartoti.)
_______________________________________________________________________________
_________________
2 Pildyti tik konkrečiai priemonei tinkamus punktus.
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Kiekis |
BPD priemonė „Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“ |
||
Sutaupytos energijos kiekis |
kWh |
|
Energijos, pagamintos iš atsinaujinančių energijos šaltinių, padidėjimas |
kWh |
|
Pateikite informaciją apie sukurtas ir išsaugotas darbo vietas3
Sukurtos ir išsaugotos darbo vietos |
Išsaugotos darbo vietos |
Sukurtos darbo vietos |
|||
iš viso |
iš jų moterų |
iš viso |
iš jų moterų |
iš viso |
iš jų moterų |
|
|
|
|
|
|
Paaiškinimai dėl projekto rezultatų ___________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
4.3. Poveikis
a) Pasireiškęs poveikis (pagal paraiškos formą)
Išvardijamas ir trumpai aprašomas (nurodant kiekybinę išraišką) projekto ataskaitiniu laikotarpiu pasireiškęs poveikis (ilgalaikiai padariniai), kuris buvo nurodytas paraiškoje, nurodoma pasireiškusio poveikio data. Jei galima, pridedami įrodantys priedai.)
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
b) Pasireiškęs poveikis4 (BPD priede nurodytiems rodikliams apskaičiuoti)
(Pildoma atitinkamai pagal BPD priemonę. Jei kartojasi a) dalies duomenys, nekartoti)
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Kiekis |
BPD priemonė „Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“ |
||
CO2 išmetimų sumažėjimas |
t |
|
_________________
4 Pildyti tik konkrečiai priemonei tinkamus punktus.
Pateikite informaciją apie sukurtas papildomas darbo vietas, apie numatomą darbo vietų sumažėjimą dėl projekto įgyvendinimo5
Sukurtos ir išsaugotos papildomos darbo vietos |
Išsaugotos papildomos darbo vietos |
Sukurtos papildomos darbo vietos |
|||
iš viso |
iš jų moterų |
iš viso |
iš jų moterų |
iš viso |
iš jų moterų |
|
|
|
|
|
|
Paaiškinimai dėl projekto poveikio ___________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Paaiškinimai dėl projekto veiklų______________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
6. Projekto finansavimas ir patirtos išlaidos
6.1. Projekto finansavimo šaltiniai, litais
Eil. Nr. |
Finansavimo šaltinis |
Planuota atskaitiniu laikotarpiu |
Faktiškai gauta per ataskaitinį laikotarpį |
Komentarai |
1. |
Paramos lėšos |
|
|
|
2. |
Pareiškėjo lėšos |
|
|
|
2.1. |
Nuosavos lėšos (išskyrus skolintas) |
|
|
|
2.2. |
Skolintos lėšos |
|
|
|
2.3. |
Kitos lėšos |
|
|
|
3. |
Viešas finansavimas, išskyrus pagalbos lėšas |
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
6.2. Projekto išlaidos
6.2.1. Visos projekto išlaidos, litais
Išlaidos |
Planuota suma |
Faktinė suma per ataskaitinį laikotarpį |
Faktinė suma nuo projekto įgyvendinimo pradžios |
Komentaras |
Visos projekto išlaidos |
|
|
|
|
Tinkamos projekto išlaidos |
|
|
|
|
Kompensuotinos pagal paramos sutartį projekto išlaidos |
|
|
|
|
Išvados ir rekomendacijos dėl projekto finansavimo ir patirtų išlaidų _______________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
7. Projekto valdymas
Projekto valdymo schemos ir darbuotojų atsakomybės aprašymas_____________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Projekto priežiūros komiteto sudėtis ir funkcijos __________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Išvados ir rekomendacijos dėl pasirinkto projekto valdymo struktūros ir jos funkcionavimo
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
8. Projekto metu kilusios problemos ir jų sprendimo priemonės
Eil. Nr. |
Problemos |
Priemonės, kurių buvo imtasi problemai spręsti |
Rezultatas |
|
Techninės |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Finansinės |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Teisinės |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. Informacija apie įgyvendinant projektą atliktas patikras
Eil. Nr. |
Patikros data |
Nustatyti pažeidimai ir neatitikimai |
Priemonės pažeidimams ir neatitikimams pašalinti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. Informavimo ir viešinimo priemonės
Eil. Nr. |
Paramos sutartyje nurodytos priemonės |
Įgyvendintos priemonės |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. Projekto tęstinumas (tik galutinei ataskaitai)
Ar užtikrintas projekto tęstinumas ______________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Kaip planuojama panaudoti projekto pasiekimus __________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Kaip kitos institucijos ir asmenys gali panaudoti projekto pasiekimus ______________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Kas atsakingas už tęstinę veiklą įgyvendinus projektą __________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
12. Priežiūra įgyvendinus projektą (tik galutinei ataskaitai)
Kaip bus stebimas projekto rezultatas _______________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Kaip bus teikiamos ataskaitos įgyvendinus projektą ____________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Kaip bus saugomi projekto dokumentai _____________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
13. Kita informacija:
Ar pasikeitė projekto vykdymo sąlygos (remiama veikla, savininkas)? taip £ ne £
Jeigu taip, nurodykite _______________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Ar pasikeitė paramos gavėjo rekvizitai? taip £ ne £
Jeigu taip, nurodykite _______________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Ar pasikeitė banko duomenys? taip £ ne £
Jeigu taip, nurodykite _______________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Ar kiekvienu atveju informavote Agentūrą apie projekto pasikeitimus? taip £ ne £
Jeigu ne, motyvuokite kodėl ______________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Kiti pastebėjimai _______________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Už ataskaitos parengimą atsakingo darbuotojo išvados ir pastabos_________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Vieta, data:
__________________________ ____________ _____________________
už projekto priežiūrą atsakingas (parašas) (vardas ir pavardė)
asmuo
__________________________ ____________ _____________________
paramos gavėjo įgaliotas asmuo (parašas) (vardas ir pavardė)
__________________________ ____________ _____________________
auditorius6 (parašas) (vardas ir pavardė)
_________________
6 Tik galutinėje ataskaitoje.
SUDERINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos
2006 m. kovo 16 d. raštu Nr. (35.4-91)-3-1589
______________