LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL UŽSIENIO ŠALIŲ INSTITUCIJOSE IŠSILAVINIMĄ ĮGIJUSIŲ ASMENŲ KONKURAVIMO DĖL PRIĖMIMO Į VALSTYBĖS FINANSUOJAMAS STUDIJŲ VIETAS TVARKOS APRAŠO PAKEITIMO

 

2011 m. vasario 24 d. Nr. V-289

Vilnius

 

Pakeičiu Užsienio šalių institucijose išsilavinimą įgijusių asmenų konkuravimo dėl priėmimo į valstybės finansuojamas studijų vietas tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2009 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. ISAK-1086 „Dėl Užsienio šalių institucijose išsilavinimą įgijusių asmenų konkuravimo dėl priėmimo į valstybės finansuojamas studijų vietas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 63-2516; 2010, Nr. 30-1399):

1. išdėstau 16 punktą taip:

16. Kriterijus, reikalingas geriausiai vidurinio ugdymo programą baigusiųjų eilei sudaryti (toliau – kriterijus), išreiškiamas balais ir apskaičiuojamas pagal Geriausiai vidurinio ugdymo programą baigusiųjų eilės sudarymo tvarkos aprašą, tvirtinamą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu (toliau – Geriausiųjų eilės tvarkos aprašas), o konkursinis balas – pagal aukštosios mokyklos priėmimo taisykles:

16.1. Duomenys kriterijui ir konkursiniam balui apskaičiuoti imami iš Studijų kokybės vertinimo centro pažymos dėl dalykų atitikmenų nustatymo ir pažymių pervedimo. Jei užsienio valstybėje neorganizuojami baigiamieji egzaminai, brandos egzaminų atitikmenimis gali būti laikomi atitinkamų dalykų metiniai pažymiai (toliau – brandos egzamino atitikmuo).

16.2. Jei asmuo brandos egzaminus yra išlaikęs pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatytą tvarką, duomenys kriterijui ir konkursiniam balui apskaičiuoti imami iš šių egzaminų įvertinimo. Jei asmuo turi brandos egzamino atitikmenį ir taip pat yra išlaikęs brandos egzaminą pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatytą tvarką, duomuo kriterijui ir konkursiniam balui apskaičiuoti imamas iš geresnio įvertinimo.

16.3. Atskirais atvejais Studijų kokybės vertinimo centrui priimant sprendimą dėl atitikmenų rekomendacijas gali teikti švietimo ir mokslo ministro įsakymu sudaryta komisija. Ši komisija sudaroma iš Švietimo ir mokslo ministerijos, Studijų kokybės vertinimo centro ir Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliotos institucijos vykdyti bendrą stojančiųjų priėmimą į Lietuvos aukštąsias mokyklas atstovų.

16.4. Apskaičiuojant kriterijų valstybinio brandos egzamino įvertinimo atitikmuo dalijamas iš dešimt ir pridedama 13 balų, o prie mokyklinio brandos egzamino įvertinimo atitikmens – 3 balai. Lietuvių kilmės užsieniečiams ir išeivijai pridedami 2 papildomi balai.“;

2. išdėstau 18 punktą taip:

18. Nurodytų stojančiųjų skaičius atskirose studijų programose negali viršyti 10 procentų aukštosios mokyklos nustatyto bendro studijų vietų skaičiaus atitinkamose studijų programose.“;

3. išdėstau 19 punktą taip:

19. Bendrą pagal šio tvarkos aprašą į valstybės finansuojamas pirmosios pakopos ir vientisųjų studijų programas priimamų asmenų skaičių kasmet nustato Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.“;

4. išdėstau priedą nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                               Gintaras Steponavičius

 

Užsienio šalių institucijose išsilavinimą

įgijusių asmenų konkuravimo dėl

priėmimo į valstybės finansuojamas

studijų vietas tvarkos aprašo

priedas

 

BŪTINAS LIETUVIŲ KALBOS MOKĖJIMO LYGIS STOJANTIESIEMS Į LIETUVIŲ KALBA ORGANIZUOJAMAS STUDIJAS

 

Studijų sritis

Studijų kryptis

Būtinas žemiausias lietuvių kalbos mokėjimo lygis

1

2

3

Humanitarinių mokslų

Visos lietuvių filologijos studijų kryptys

C1

Visos kitos studijų kryptys 

B2

Menų

Teatras ir kinas Rašytinė kūryba

C1

Visos kitos studijų kryptys 

B2

Socialinių mokslų

Informacijos paslaugos Viešieji ryšiai Leidyba Žurnalistika

C1

Visos kitos studijų kryptys

B2

Fizinių mokslų

Visos studijų kryptys 

B2

Biomedicinos mokslų

Visos studijų kryptys 

B2

Technologijos mokslų

Visos studijų kryptys

B2

 

Mokėjimo lygių aprašymai:

B2 lygis – asmuo, mokantis lietuvių kalbą šiuo lygiu, turi gebėti suprasti sudėtingų tekstų tiek konkrečiomis, tiek abstrakčiomis temomis pagrindines mintis, taip pat ir specializuotas diskusijas profesinėmis temomis (bendrine kalba); turi gebėti pakankamai spontaniškai ir laisvai bendrauti žodžiu ir raštu, todėl bendravimas su gimtakalbiais, nesukeliant jiems įtampos ir pačiam jos nejaučiant, turėtų būti visiškai įmanomas; turi gebėti kurti aiškų, detalų tekstą daugeliu temų ir paaiškinti savo požiūrį svarstomais klausimais, išdėstydamas įvairių pasirinkimų pranašumus ir trūkumus.

C1 lygis – asmuo, mokantis lietuvių kalbą šiuo lygiu, turi suprasti įvairius sudėtingus ilgus tekstus ir suvokti potekstę; turi gebėti spontaniškai, laisvai, ilgai neieškodamas išraiškos priemonių, išdėstyti savo nuomonę, nuostatą, pažiūras; turi gebėti lanksčiai ir veiksmingai vartoti kalbą visuomeniniais, akademiniais ir profesiniais tikslais; turi gebėti kurti aiškų, gerai sukomponuotą, detalų tekstą sudėtinga tema laikydamasis stiliaus ir formos reikalavimų, tinkamai vartodamas siejimo priemones.

 

_________________