Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1998 M. RUGSĖJO 8 D. NUTARIMO NR. 1088 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2010 m. spalio 13 d. Nr. 1453
Vilnius
Pakeisti Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 8 d. nutarimu Nr. 1088 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 81-2267; 2008, Nr. 46-1726, Nr. 150-6097; 2009, Nr. 62-2482), ir išdėstyti juos nauja redakcija (pridedama).
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1998 m. rugsėjo 8 d. nutarimu Nr. 1088
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2010 m. spalio 13 d.
nutarimo Nr. 1453 redakcija)
Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatai
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos finansų ministerija (toliau – Finansų ministerija, ministerija) yra Lietuvos Respublikos valstybės įstaiga.
Finansų ministerija formuoja valstybės politiką, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja jos įgyvendinimą finansų ministrui pavestose valstybės valdymo srityse. Valstybės politikos įgyvendinimo funkcijos Finansų ministerijai gali būti pavestos tik įstatymų nustatytais atvejais ir nustatytam terminui.
Finansų ministerijos savininkė yra valstybė, ministerijos savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, įgyvendindama Finansų ministerijos savininko teises ir pareigas, atlieka šias funkcijas:
3. Finansų ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymu (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41(1)-1131), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708), Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699), kitais Lietuvos Respublikos įstatymais ir teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, taip pat šiais nuostatais.
4. Finansų ministerija yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Ministerijos buveinės adresas: Lukiškių g. 2, Vilnius, Lietuvos Respublika.
5. Finansų ministerija yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas).
II. FINANSŲ MINISTERIJOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS
7. Finansų ministerijos veiklos tikslai yra:
7.1. formuoti valstybės politiką valstybės finansų srityje, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti jos įgyvendinimą;
7.3. formuoti finansinės atskaitomybės ir audito politiką, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti jos įgyvendinimą;
7.5. formuoti valstybės turto valdymo politiką, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti jos įgyvendinimą;
7.6. formuoti Europos Sąjungos struktūrinę ir sanglaudos politiką, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti jos įgyvendinimą;
7.7. formuoti turto ir verslo vertinimo politiką, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti jos įgyvendinimą;
7.8. formuoti dokumentų technologinės apsaugos politiką, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti jos įgyvendinimą;
8. Finansų ministerija, siekdama įgyvendinti jai nustatytus veiklos tikslus, atlieka šias funkcijas:
8.1. valstybės finansų politikos srityje:
8.1.1. rengia atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektus;
8.1.3. rengia ir tvirtina valstybės biudžeto programų sąmatų, skaičiavimų ir patvirtintų savivaldybių biudžetų formas;
8.1.5. nagrinėja institucijų pasiūlymus dėl jų investavimo srities investicijų projektų (investicijų projektų įgyvendinimo programų) įtraukimo į atitinkamų metų Valstybės investicijų programos projektą;
8.1.6. analizuoja ir vertina fiskalinės politikos įtaką nustatytiems prioritetiniams sektoriams, kitoms sritims, makroekonomikos rodikliams, rengia atitinkamas fiskalines priemones, užtikrinančias fiskalinės politikos suderinamumą su kitomis ekonominės politikos sritimis (monetarine, socialine ir kitomis);
8.1.7. koordinuoja Lietuvos ūkio socialinės ir ekonominės plėtros scenarijų ir vidutinės trukmės ekonominių programų, teikiamų Europos Komisijai, rengimą;
8.1.10. teisės aktų nustatyta tvarka priima sprendimus, atlieka veiksmus, susijusius su Lietuvos Respublikos Vyriausybės skolinimusi valstybės vardu, skolinantis valstybės vardu prisiimtų įsipareigojimų valdymu, valstybės garantijų teikimu ir administravimu, paskolų, suteiktų iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, ir paskolų su valstybės garantija administravimu;
8.1.11. analizuoja skolinantis valstybės vardu prisiimtų įsipareigojimų būklę, teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei išvadas ir pasiūlymus dėl skolinimosi valstybės vardu rizikos rodiklių nustatymo;
8.1.12. kaupia valstybės iždo bendrojoje sąskaitoje valstybės biudžeto, įskaitant Europos Sąjungos finansinę paramą ir kitą finansinę paramą, piniginius išteklius, valstybės pinigų fondų piniginius išteklius ir kitus teisės aktais Finansų ministerijai priskirtus valdyti piniginius išteklius, juos investuoja, išduoda ir tvarko šių procesų apskaitą, rengia ataskaitas;
8.1.13. organizuoja valstybės biudžeto kasos operacijų vykdymą per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas;
8.1.14. rengia ir nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei valstybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį ir suvestinį visų savivaldybių biudžetų vykdymo ataskaitų rinkinį;
8.1.16. metodiškai vadovauja finansų kontrolės ir vidaus audito klausimais, vertina ir prireikus tikrina, ar vidaus audito tarnybų veikla atitinka teisės aktų reikalavimus, analizuoja, kaip veikia vidaus audito tarnybos viešuosiuose juridiniuose asmenyse, kurie valdo, naudoja valstybės ir savivaldybių turtą ir juo disponuoja;
8.1.17. rengia ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir Lietuvos Respublikos Seimo Audito komitetui metinę vidaus audito tarnybų veikimo viešuosiuose juridiniuose asmenyse, kurie valdo, naudoja valstybės ir savivaldybių turtą ir juo disponuoja, ataskaitą;
8.1.18. koordinuoja viešųjų juridinių asmenų, kurie valdo, naudoja valstybės ir savivaldybių turtą ir juo disponuoja, vidaus auditorių mokymą, kvalifikacijos tobulinimą ir atestavimą;
8.2. finansų rinkų politikos srityje rengia finansų įstaigų, draudimo, loterijų ir lošimų veiklos valdymo sričių įstatymų ir kitų teisės aktų projektus;
8.3. finansinės atskaitomybės ir audito politikos srityje:
8.3.1. rengia ir tvirtina viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų ir biudžeto vykdymo ataskaitų formas;
8.4. statistikos politikos srityje rengia statistikos valdymo srities įstatymų ir kitų teisės aktų projektus;
8.5. valstybės turto valdymo politikos srityje:
8.5.1. teisės aktų nustatyta tvarka rengia išvadas ir atskirąsias nuomones dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų, partnerystės sutarčių projektų finansinių sąlygų ir rizikos paskirstymo partnerystės projektų arba partnerystės sutarčių projektų šalims, taip pat dėl rizikos paskirstymo įtakos valstybės finansiniams rodikliams;
8.5.2. teisės aktų nustatyta tvarka kaupia, sistemina, saugo ir tvarko informaciją apie viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo eigą, teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei sudarytų partnerytės sutarčių ir jų vykdymo metinę ataskaitą;
8.6. Europos Sąjungos struktūrinės ir sanglaudos politikos srityje:
8.6.1. atlieka veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, koordinuojančiosios, vadovaujančiosios, tvirtinančiosios, mokėjimus atliekančiosios, tarpinės (veiksmų programų techninės paramos prioritetų ir Techninės paramos veiksmų programos) institucijos funkcijas;
8.6.2. atlieka Europos Sąjungos sanglaudos fondo ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų, įgyvendinant Lietuvos 2004–2006 metų bendrąjį programavimo dokumentą (toliau – BPD), vadovaujančiosios institucijos funkcijas;
8.6.3. atlieka Europos Sąjungos sanglaudos fondo ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų, įgyvendinant Lietuvos 2004–2006 metų BPD, Europos Bendrijų iniciatyvų EQUAL ir INTERREG IIIA, Šengeno priemonės, 2004–2006 metų Ignalinos programos mokėjimo institucijos funkcijas;
8.6.4. koordinuoja Europos Sąjungos finansinės paramos pagal PHARE programą ir pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonę gavimą, naudojimą ir vertinimą, atlieka pagal šias ir SAPARD programą gaunamų ir išmokėtų Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų finansinę priežiūrą, perveda Europos Sąjungos finansinės paramos lėšas Lietuvos Respublikos ir Europos Bendrijų Komisijos finansiniuose memorandumuose ir sprendimuose nurodytiems juridiniams asmenims;
8.6.5. atlieka Lietuvos Respublikos ir Lenkijos Respublikos bendradarbiavimo per sieną programos tvirtinančiosios institucijos funkcijas;
8.6.7. atlieka Europos Sąjungos struktūrinės paramos, įgyvendinant Lietuvos 2004–2006 metų BPD, auditą koordinuojančios institucijos funkcijas;
8.6.8. teikia Europos Komisijai valdymo ir kontrolės sistemų patikrinimų ataskaitas, metines atrankinių patikrinimų ir veiklos atrankinių patikrinimų ataskaitas ir kitą su tuo susijusią informaciją;
8.6.9. dalyvauja derybose su Europos Komisija dėl Europos Komisijos rengiamų teisės aktų, reglamentuojančių Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimą Europos Sąjungoje;
8.6.10. atsižvelgdama į Europos Komisijos parengtus dokumentus, susijusius su Europos Sąjungos sanglaudos politikos nuostatomis, organizuoja ir koordinuoja Lietuvos Respublikos Europos Sąjungos struktūrinės paramos programavimo dokumentų rengimą ir derinimą su Europos Komisija;
8.6.11. vadovauja deryboms su Europos Komisija dėl Lietuvos Respublikos Europos Sąjungos struktūrinės paramos programavimo dokumentų;
8.6.12. kuria Europos Sąjungos struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės Lietuvos Respublikoje sistemą;
8.7. turto ir verslo vertinimo politikos srityje:
8.7.1. koordinuoja turto ir verslo vertinimo valstybinės priežiūros funkcijas ir kontroliuoja, kaip jos atliekamos;
8.8. dokumentų technologinės apsaugos politikos srityje:
8.8.1. koordinuoja valstybės dokumentų technologinės apsaugos valstybinės priežiūros funkcijas ir kontroliuoja, kaip jos atliekamos;
8.9. tauriųjų metalų, brangakmenių ir jų gaminių valstybinės priežiūros srityje:
8.9.1. koordinuoja tauriųjų metalų, brangakmenių ir jų gaminių valstybinės priežiūros funkcijas ir kontroliuoja, kaip jos atliekamos;
8.10. Finansų ministerija taip pat atlieka šias funkcijas:
8.10.1. koordinuoja paramos pagal Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus ir Šveicarijos finansinės paramos gavimą ir naudojimą Lietuvoje;
8.10.2. atlieka vadovaujančiosios institucijos, kuri koordinuoja valstybės institucijų ir įstaigų veiklą, susijusią su Europos Sąjungos nuosavų išteklių prognoze, apskaičiavimu, surinkimu, mokėjimu, Europos Komisijos atstovų atliekamais patikrinimais ir kontrole;
8.10.3. pagal kompetenciją rengia ir derina Lietuvos Respublikos poziciją Europos Sąjungos institucijose ir jų darbo organuose nagrinėjamais klausimais, koordinuoja ministro valdymo sričiai priskirtų valstybės institucijų ir įstaigų pozicijų rengimą, derinimą Europos Sąjungos institucijose ir jų darbo organuose nagrinėjamais klausimais, taip pat dalyvauja, kai pozicijas rengia kitos valstybės institucijos;
8.10.4. pagal kompetenciją užtikrina efektyvų atstovavimą Lietuvos Respublikos interesams Europos Sąjungos institucijose ir jų darbo organuose;
8.10.5. pagal kompetenciją perkelia į nacionalinę teisę ir įgyvendina Europos Sąjungos teisę, vykdo kitus Lietuvos narystės Europos Sąjungoje įsipareigojimus ir Europos Sąjungos teisės aktų nustatyta tvarka apie tai informuoja Europos Sąjungos institucijas;
8.10.6. pagal kompetenciją atstovauja Lietuvos Respublikai Europos Sąjungos ir tarptautinėse finansų institucijose, nustatyta tvarka palaiko tarptautinius ryšius su užsienio valstybių institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis;
III. FINANSŲ MINISTERIJOS TEISĖS
9. Finansų ministerija, siekdama jai nustatytų veiklos tikslų ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:
9.1. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų informaciją, kurios reikia jos veiklos tikslams pasiekti ir funkcijoms atlikti;
9.2. sudaryti iš ministerijų, kitų valstybės institucijų ir įstaigų, mokslo ir studijų institucijų, kitų institucijų, įstaigų ir organizacijų atstovų (jeigu yra tų institucijų, įstaigų ar organizacijų pasiūlymų dėl atstovų), susitarusi su jų vadovais, komisijas (darbo grupes), turinčias parengti įstatymų ir kitų teisės aktų projektus ir nagrinėti kitus ministerijos kompetencijos klausimus;
9.3. tikrinti įstaigų ir valstybės įmonių, kurių savininko teises ir pareigas Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu įgyvendina ministerija, darbą, nustatyti joms uždavinius, analizuoti jų veiklos ataskaitas, prireikus teikti joms privalomus vykdyti nurodymus;
IV. FINANSŲ MINISTERIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
11. Finansų ministerijos veikla organizuojama vadovaujantis ministro patvirtintais strateginiais ir metiniais veiklos planais, kitais planavimo dokumentais. Ministerijos strateginių ir metinių veiklos planų vykdymą vertina ministerijos Vidaus audito tarnyba. Ministerijos strateginiai ir metiniai veiklos planai skelbiami ministerijos interneto tinklalapyje.
Finansų ministerijos administracijos padalinių veiklą reglamentuoja ministro tvirtinami Finansų ministerijos darbo reglamentas, ministerijos administracijos padalinių nuostatai, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymai, kiti vidaus tvarką reglamentuojantys teisės aktai.
12. Finansų ministerijai vadovauja ministras. Jį pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų Respublikos Prezidentas Ministro Pirmininko teikimu.
Finansų ministras yra atsakingas Lietuvos Respublikos Seimui, Respublikos Prezidentui ir tiesiogiai pavaldus Ministrui Pirmininkui.
13. Ministrą laikinai pavaduoti gali tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys. Pavaduojantysis ministras neatlieka funkcijų, nurodytų šių nuostatų 14.6, 14.9, 14.13–14.15 punktuose.
14. Ministras:
14.1. vadovauja ministerijai, sprendžia ministerijos kompetencijos klausimus ir yra tiesiogiai atsakingas už Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos ir kasmetinių Vyriausybės veiklos prioritetų bei planuojamų pasiekti rezultatų jam pavestose valdymo srityse įgyvendinimą;
14.2. užtikrina įstatymų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Respublikos Prezidento dekretų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezoliucijų, Ministro Pirmininko potvarkių ir kitų teisės aktų įgyvendinimą;
14.3. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2009, Nr. 109-4650), ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisėkūros taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 1244 (Žin., 2009, Nr. 121-5212), nustatyta tvarka įstatymų ir kitų teisės aktų projektus;
14.5. priima ir pasirašo įsakymus, tikrina, kaip jie įgyvendinami, prireikus kartu su kitais ministrais priima bendrus įsakymus;
14.6. vadovaudamasis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2010, Nr. 102-5279), rengia ir suderinęs su Ministru Pirmininku tvirtina ministrui pavestų valdymo sričių strateginius veiklos planus (strateginį veiklos planą), taip pat tvirtina ministerijos, įstaigų prie ministerijos ir kitų pavaldžių biudžetinių įstaigų metinius veiklos planus, gali pavesti jų vadovams tvirtinti jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų metinius veiklos planus;
14.7. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei ministerijos metines veiklos ataskaitas, Ministro Pirmininko reikalavimu atsiskaito už savo veiklą;
14.8. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstaigų prie ministerijos nuostatų projektus. Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu tvirtina įstaigų prie ministerijos nuostatus ir jų administracijos struktūrą;
14.9. tvirtina ministerijos administracijos struktūrą ir valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Finansų ministerijai Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių skaičiaus;
14.10. tvirtina ministerijos administracijos padalinių nuostatus ir valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymus;
14.12. koordinuoja ir kontroliuoja įstaigų prie ministerijos veiklą, jeigu šių funkcijų nepaveda viceministrams ir ministerijos kancleriui ir jeigu įstatymai nenustato kitaip;
14.13. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų ministerijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, juos skatina, skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas ir pašalpas, taip pat priedus ir priemokas, nustato priemokų dydį arba šias funkcijas gali pavesti ministerijos kancleriui;
14.14. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų įstaigų prie ministerijos vadovus, juos skatina ir skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas ir pašalpas, jeigu įstatymai nenustato kitaip;
14.15. siūlo Lietuvos Respublikos Vyriausybei skirti į pareigas ir atleisti iš pareigų jam pavestose valdymo srityse veikiančių Vyriausybės įstaigų vadovus ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės priimamus kitus šių įstaigų pareigūnus, suteikia šiems pareigūnams atostogas, siunčia juos į komandiruotes, skiria pašalpas; teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl tarnybinių ar drausminių nuobaudų skyrimo Lietuvos Respublikos Vyriausybės priimamiems valstybės tarnautojams ir pareigūnams, veikiantiems jam pavestose valdymo srityse, taip pat dėl jų skatinimo. Jeigu Vyriausybės įstaigos veikla yra susijusi su keliems ministrams pavestomis valdymo sritimis, šiuos įgaliojimus įgyvendina Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskirtas atitinkamos valdymo srities ministras;
14.17. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka informuoja visuomenę apie savo veiklą ministerijos interneto tinklalapyje, o esant galimybei, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones arba susitikimuose su gyventojais;
15. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – viceministrai, ministro patarėjas (patarėjai), ministro atstovas spaudai ir kiti ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – padeda ministrui formuoti politines nuostatas ir prioritetus, priimti sprendimus ir juos įgyvendinti.
Viceministrų skaičių ministro teikimu tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Ministerijoje negali būti daugiau kaip 4 viceministrai.
16. Viceministrai ministro nustatytose veiklos srityse:
16.1. organizuoja ir kontroliuoja Ministro Pirmininko, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir ministro pavedimų vykdymą;
16.2. organizuoja ir kontroliuoja teisės aktų projektų rengimą ir derinimą su suinteresuotomis institucijomis; kontroliuoja, ar rengiami teisės aktų projektai atitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatas ir teisėkūros reikalavimus;
16.3. ministro pavedimu atstovauja ministrui, aptardami ir pristatydami ministro politines nuostatas ir sprendimus visuomenei, taip pat Lietuvos Respublikos Seimo komitetuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžiuose ir pasitarimuose;
17. Finansų ministerija turi savo administraciją. Administracijai vadovauja ministerijos kancleris – karjeros valstybės tarnautojas, ministerijos administracijos vadovas, pavaldus ministrui.
18. Ministerijos kancleris:
18.1. koordinuoja ir kontroliuoja ministerijos administracijos padalinių veiklą, užtikrina, kad įgyvendinant ministerijos strateginius veiklos planus optimaliai būtų valdomi ir panaudojami finansiniai, materialiniai, intelektiniai ir informacijos ištekliai; ministro pavedimu koordinuoja ir kontroliuoja įstaigų prie ministerijos veiklą;
18.4. dalyvauja organizuojant ir koordinuojant Ministro Pirmininko ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimų vykdymą, teisės aktų projektų rengimą ir derinimą; vadovaudamasis ministerijos strateginiu veiklos planu ir kitais strateginio planavimo dokumentais, užtikrina ministerijos rengiamų teisės aktų projektų ir kitų sprendimų suderinamumą;
18.5. organizuoja ministerijos nuostatų, ministerijos administracijos padalinių nuostatų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių sąrašo, pareigybių aprašymų ir ministro įsakymų projektų rengimą;
18.6. ministro pavedimu įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų ministerijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, taip pat juos skatina, skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas arba pašalpas;
19. Jeigu ministerijos kanclerio laikinai nėra, visas funkcijas arba jų dalį ministras paveda atlikti vienam iš ministerijos administracijos padalinių vadovų.
20. Ministerijos kancleris, o kai jo laikinai nėra, – ministro paskirtas ministerijos administracijos padalinio vadovas pagal savo kompetenciją priima potvarkius.
21. Ministerijos kancleris saugo ministerijos antspaudą ir atsako už jo naudojimą.
Saugoti ministerijos antspaudą ministras gali įgalioti kitą ministerijos valstybės tarnautoją. Šiuo atveju už antspaudo naudojimą atsako ministro įgaliotas ministerijos valstybės tarnautojas.
22. Ministerijoje sudaroma kolegija – ministro patariamoji institucija. Kolegijos nariai yra ministras (kolegijos pirmininkas), viceministrai ir ministerijos kancleris. Į kolegijos sudėtį gali būti įtraukiami kiti ministerijos ir kitų institucijų atstovai. Į kolegijos posėdžius gali būti kviečiami kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų atstovai ir mokslininkai šių sutikimu.
Kolegijos narių skaičių nustato, kolegijos personalinę sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina ministras. Jis taip pat teikia kolegijai svarstyti klausimus.
23. Valstybės politikai ministrui pavestose valdymo srityse įgyvendinti ir šios politikos formavimui ir įgyvendinimui aptarnauti prie ministerijos teisės aktų nustatyta tvarka gali būti steigiamos įstaigos prie ministerijos. Dalyvauti formuojant valstybės politiką ministrui pavestose valdymo srityse ir jai įgyvendinti teisės aktų nustatyta tvarka taip pat gali būti steigiamos Vyriausybės įstaigos.
24. Finansų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, statusą, priėmimo į darbą (pareigas), darbo užmokesčio mokėjimo jiems tvarką ir sąlygas, atsakomybę, socialines ir kitas garantijas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.
V. FINANSŲ MINISTERIJOS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ
25. Finansų ministerijos buhalterinė apskaita tvarkoma, finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai sudaromi ir teikiami teisės aktų nustatyta tvarka. Ministerijos finansų kontrolė atliekama finansų ministro nustatyta tvarka. Ministerijos strateginių ir metinių veiklos planų įgyvendinimą kontroliuoja ministras.
26. Finansų ministerijos finansinį (teisėtumo) ir veiklos auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS