LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 1996 M. RUGSĖJO 20 D. ĮSAKYMO Nr. 297 „DĖL TECHNINIO GELEŽINKELIŲ NAUDOJIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2012 m. kovo 15 d. Nr. 3-189
Vilnius
P a k e i č i u Techninio geležinkelių naudojimo nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1996 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. 297 „Dėl Techninio geležinkelių naudojimo nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 98-2251):
2. Išdėstau 5.4.7 punktą taip:
3. Išdėstau 5.6.1 punktą taip:
„5.6.1. Prie pagrindinių kelių statomi signaliniai ir kelio ženklai. Prie iešmų ir kitose kelių sujungimo vietose statomi riboženkliai. Geležinkelio kelių ir jų įrenginių apsaugos zonoje esantiems įrenginiams paženklinti statomi specialieji ženklai.
Signaliniai ženklai statomi dešinėje kelio pusėje pagal traukinių eismo kryptį, o kelio ženklai – dešinėje kelio pusėje kilometrų didėjimo kryptimi ne arčiau kaip 3100 mm nuo kraštinio kelio ašies. Jei nėra galimybės statyti kelio ženklų dešinėje kelio pusėje kilometrų didėjimo kryptimi, geležinkelio valdytojo leidimu kelio ženklai gali būti statomi kairėje geležinkelio kelio pusėje kilometrų didėjimo kryptimi.
Iškasose kelio ženklai statomi ne arčiau kaip 5700 mm nuo kraštinio kelio ašies. Elektrifikuotuose ruožuose signaliniai ir kelio ženklai gali būti tvirtinami prie kontaktinio tinklo atramų, išskyrus tas, prie kurių pritvirtintos šviesoforų galvutės, kompleksinės transformatorių pastotės ir kontaktinio tinklo skyrikliai ir iškrovikliai.
Riboženkliai statomi tarpukelės viduryje, kur atstumas tarp jungiamųjų kelių ašių lygus 4100 mm. Stoties keliuose, kuriais nevažinėja T gabarito riedmenys, riboženklius leidžiama palikti ten, kur atstumas tarp kelių lygus 3810 mm. Krovimo keliuose su pasiaurinta tarpukele riboženkliai statomi ten, kur tarpukelės plotis lygus 3600 mm.
Kreivėse šie atstumai nustatomi pagal viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo patvirtintą Statinių artumo gabaritų taikymo instrukciją.
Signalinių, kelio ir specialiųjų ženklų projektavimo, gamybos, montavimo ir techninės priežiūros taisykles tvirtina viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas.“
4. Išdėstau 8.1.6 punktą taip:
„8.1.6. Šviesoforai statomi dešinėje kelio pusėje pagal traukinių eismo kryptį arba kabinami virš atitinkamo kelio ašies.
Tarpstočiuose, kur numatytas traukinių eismas netaisyklinguoju keliu, atitveriamieji ir jų įspėjamieji šviesoforai prieš pervažas traukiniams, važiuojantiems netaisyklinguoju keliu, gali būti statomi ir kairėje traukinių eismo krypties pusėje.
Šviesoforai statomi taip, kad, žiūrint iš traukinio lokomotyvo kabinos, jų signalų nebūtų galima supainioti su gretimų kelių šviesoforų signalais.
Jei, laikantis statinių artumo gabarito, nėra galimybės įrengti šviesoforo dešinėje kelio pusėje pagal traukinių eismo kryptį, tai geležinkelio valdytojo leidimu jis gali būti įrengtas kairėje:
a) įleidžiamieji ir jų įspėjamieji šviesoforai – atvykstantiems į stotį netaisyklinguoju keliu traukiniams, grįžtantiems iš tarpstočio stumtuvams, ūkiniams traukiniams;
b) įleidžiamieji šviesoforai – kai traukiniai važiuoja netaisyklinguoju keliu pagal lokomotyvo šviesoforo signalus, organizavus dvipusį eismą vienu iš dvikelio ruožo kelių;
Jei nėra galimybės įrengti manevrinio šviesoforo dešinėje kelio pusėje pagal traukinių eismo kryptį, jis gali būti įrengtas kairėje išorinio kelio pusėje gavus rašytinį Inspekcijos pritarimą. Teikiant prašymą dėl manevrinio šviesoforo įrengimo kairėje išorinio kelio pusėje turi būti pateikta pavojaus geležinkelių transporto eismo saugai, įrengus manevrinį šviesoforą kairėje išorinio kelio pusėje, analizė ir įvertinimas.“