LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBĖS PAGALBOS LĖŠŲ TIESIOGINĖMS UŽSIENIO INVESTICIJOMS PRITRAUKTI PAGAL SCHEMĄ „INVEST LT+“ TVARKOS APRAŠO patvirtinimo
2009 m. liepos 24 d. Nr. 4-391
Vilnius
Vadovaudamasis Investicijų skatinimo 2008–2013 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1447 (Žin., 2008, Nr. 7-239), ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008–2012 metų programos įgyvendinimo priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. vasario 25 d. nutarimu Nr. 189 (Žin., 2009, Nr. 33-1268), 3 lentelės „Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008–2012 metų veiklos strategijos nuostatų įgyvendinimo priemonės“ 565 punktu:
1. Tvirtinu Valstybės pagalbos lėšų tiesioginėms užsienio investicijoms pritraukti pagal schemą „Invest LT+“ tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2009 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. 4-391
VALSTYBĖS PAGALBOS LĖŠŲ SKYRIMO TIESIOGINĖMS UŽSIENIO INVESTICIJOMS PRITRAUKTI PAGAL SCHEMĄ „INVEST LT+“ TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės pagalbos lėšų skyrimo tiesioginėms užsienio investicijoms pritraukti pagal schemą Invest LT+ (toliau – Priemonė) tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1447 „Dėl investicijų skatinimo 2008–2013 metų programos patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 7-239) (toliau – Investicijų skatinimo programa), 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 800/2008, skelbiančiu tam tikrų rūšių pagalbą, suderinamą su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas (OL 2008 L 214, p. 3–47) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 800/2008), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5–10) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 1998/2006), Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. 4-298 „Dėl priemonės Invest LT+ schemos patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 75-3080).
2. Aprašas nustato valstybės pagalbos teikimo sąlygas, kurios atitinka Komisijos reglamento Nr. 800/2008 ir Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 nuostatas ir yra suderinamos su bendrąja rinka.
3. Pagalba, teikiama pagal Aprašą, neprieštarauja bendrajai rinkai ir jai netaikomas EB sutarties 88 straipsnio 3 dalyje nurodytas pranešimo reikalavimas.
4. Aprašas reglamentuoja valstybės pagalbos teikimą iš Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos (toliau – Ūkio ministerija) administruojamos Specialiosios ekonomikos augimo ir konkurencingumo didinimo programos (toliau – Programa) dalies lėšų, skirtų programos uždaviniui „Skatinti Lietuvos verslo plėtrą pritraukiant tiesiogines užsienio investicijas“ įgyvendinti.
5. Apraše naudojamos sąvokos:
Administruojančioji institucija – Viešoji įstaiga Lietuvos ekonominės plėtros agentūra (toliau – LEPA).
Darbo užmokesčio išlaidos – visa suma, pagalbos gavėjo faktiškai mokama už atitinkamas darbo vietas, kurią sudaro: bruto darbo užmokestis (pagrindinis darbo užmokestis ir su darbo santykiais susijusios išmokos), neatskaičius mokesčių, privalomos įmokos, kaip antai socialinio draudimo įmokos.
De minimis pagalba – pagal Aprašą teikiama pagalba, neatitinkanti EB Sutarties 87 straipsnio 1 dalies kriterijų. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei per trejus fiskalinius metus, suma neturi viršyti 690 560 Lt (200 000 EUR).
Didelė įmonė – tai privatus juridinis asmuo, neatitinkantis labai mažos, mažos arba vidutinės įmonės apibrėžimo, nustatyto Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (Žin., 1998, Nr. 109-2993; 2007, Nr. 132-5354).
Ilgalaikis materialusis turtas – turtas, kuris teikia privačiam juridiniam asmeniui ekonominės naudos, naudojamas ilgiau nei vienerius metus ir kurio įsigijimo (pasigaminimo) vertė yra ne mažesnė už privataus juridinio asmens nusistatytą minimalią ilgalaikio materialiojo turto vertę.
Investicija – piniginės lėšos, investuojamos į materialųjį ir/ar nematerialųjį turtą, susijusį su naujo privataus juridinio asmens ar filialo kūrimu, esamo privataus juridinio asmens plėtra, privataus juridinio asmens ar filialo produkcijos diversifikavimu į naujus, papildomus produktus arba esamo privataus juridinio asmens ar filialo bendro gamybos proceso esminiu pakeitimu.
Investicijų projektas – projektas, skirtas investicijoms į materialųjį ir/ar nematerialųjį turtą, susijusį su naujo privataus juridinio asmens ar filialo kūrimu, esamo privataus juridinio asmens plėtra, privataus juridinio asmens ar filialo produkcijos diversifikavimu į naujus papildomus produktus, esamo privataus juridinio asmens ar filialo bendro gamybos proceso esminiu pakeitimu, kuriame turi būti nurodytos tiek tinkamos, tiek netinkamos išlaidas, jeigu tokių yra.
Investicijų projekto tiesiogiai sukurtos darbo vietos – su investicijomis susijusios privataus juridinio asmens ar filialo veiklos sukurtos naujos darbo vietos, įskaitant darbo vietas, sukurtas padidėjus dėl investicijų atsiradusių pajėgumų naudojimui.
Investicijų sutartis – susitarimas, pasirašytas tarp investuotojo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės arba Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos ir (ar) kitos Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos institucijos, kuriame nustatyti investuotojo įsipareigojimai įgyvendinant investicijų projektą ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ūkio ministerijos ir (ar) kitų valstybės ar jos kontroliuojamų institucijų įsipareigojimai skiriant valstybės pagalbą.
Inžineriniai tinklai – tinklai, apibrėžti Lietuvos Respublikos statybos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001 Nr. 101-3597), kurie pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus gali būti privataus juridinio asmens nuosavybe.
Ketinimų protokolas – potencialaus investuotojo (ar su juo susijusios įmonės) ir Ūkio ministerijos pasirašytas dokumentas, kuriame yra aptartos galimos būsimos investicijų sutarties sąlygos.
Labai maža įmonė – įmonė, apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.
Lėšos kapitalui formuoti – dotacija, skirta projekte numatytam ilgalaikiam turtui įsigyti ir (ar) kurti.
Lėšos projekto veiklai finansuoti – tikslinės paskirties lėšos, skirtos projekto veiklos sąnaudoms (perkamoms paslaugoms, darbo užmokesčio išlaidoms ir su juo susijusiems mokesčiams, patalpų nuomai ir kitoms Apraše nurodytoms tinkamoms išlaidoms) kompensuoti.
Maža įmonė – įmonė, apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.
Nematerialusis turtas – materialios formos neturintis nepiniginis turtas, kuriuo privatus juridinis asmuo disponuoja, kurį naudodamas tikisi gauti tiesioginės ir (arba) netiesioginės ekonominės naudos ir kurio vertė yra ne mažesnė už privataus juridinio asmens nusistatytą minimalią nematerialiojo turto vertę.
Moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra (toliau – MTTP) – suplanuoti svarbūs tyrimai, kuriais siekiama įgyti naujų žinių tam, kad jas būtų galima panaudoti kuriant naujus produktus, paslaugas, procesus ar reikšmingai patobulinant esamus produktus, procesus ar paslaugas, taip pat turimų mokslinių technologinių ir kitų atitinkamų žinių ir įgūdžių įgijimas, sujungimas, formavimas ir taikymas, siekiant sukurti naujų, pakeistų ar patobulintų produktų, procesų ar paslaugų planus, susitarimus ar dizainą.
MTTP centras – juridinis asmuo ar jo filialas, kurio pagrindinė veikla yra MTTP.
Pagalbos gavėjas – privatus juridinis asmuo ir (ar) jo filialas, su kuriuo sudaryta projekto finansavimo ir administravimo sutartis.
Pagalbos intensyvumas – pagalbos dydis, išreikštas tinkamų finansuoti išlaidų procentine dalimi.
Pareiškėjas – privatus juridinis asmuo ir (ar) jo filialas teisės aktų nustatyta tvarka registruotas Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre ir atitinkantis Apraše nustatytas valstybės pagalbos teikimo sąlygas.
Paslaugų centras – juridinis asmuo ir (ar) jo filialas, teikiantis juridiniam asmeniui ar kitiems juridinio asmens filialams ir (arba) kitiems juridiniams asmenims aukštų ar vidutiniškai aukštų technologijų, finansų ar apskaitos, žmogiškųjų išteklių valdymo ar kitas didelę pridėtinę vertę kuriančias paslaugas.`
Potencialus investuotojas – investicijų projektą Lietuvos Respublikos teritorijoje ketinantis įgyvendinti privatus juridinis asmuo.
Projekto finansavimo ir administravimo sutartis – sutartis tarp pareiškėjo, Ūkio ministerijos ir LEPA, kurioje nustatyti pareiškėjo įsipareigojimai vykdyti projektą, Ūkio ministerijos įsipareigojimai pervesti skirtas valstybės pagalbos lėšas pareiškėjui, LEPA įsipareigojimai vykdyti projekto įgyvendinimo ir jo rezultatų kontrolę.
Specialusis mokymas – privataus juridinio asmens ar jo filialo darbuotojo mokymas, tiesiogiai ir iš esmės susijęs su esamomis ar būsimomis tokio darbuotojo pareigomis, sukuriamomis pradinės investicijos dėka, pagalbą gaunančiame privačiame juridiniame asmenyje ar jo filiale ir suteikiantis įgūdžių, kurie negali arba gali būti tik nedideliu mastu perkeliami į kitus juridinius asmenis arba kitas darbo sritis.
Tinkamos išlaidos – išlaidos tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinimu ir atitinkančios Apraše išlaidoms nustatytus reikalavimus.
Valstybės pagalba (toliau – pagalba) – pagal Aprašą teikiama pagalba (negrąžintina subsidija), atitinkanti Europos Bendrijų steigimo sutarties 87 straipsnio 1 dalyje nustatytus kriterijus.
Vidutinė įmonė – įmonė, apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo įstatyme.
Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Komisijos Reglamento Nr. 800/2008 2 straipsnyje, Komisijos Reglamente Nr. 1998/2006, Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme (Žin., 1999, Nr. 66-2127) ir Investicijų skatinimo programoje nurodytas sąvokas.
II. PAGALBOS TIKSLAI IR REMIAMOS VEIKLOS
6. Pagal Aprašą teikiamos pagalbos tikslas – valstybės biudžeto lėšomis skatinti tiesioginių užsienio investicijų pritraukimą.
7. Pagal Aprašą Priemonės lėšomis bus finansuojamos visos Priemonės veiklos, susijusios su tiesioginėmis užsienio investicijomis į didelės pridėtinės vertės gamybos ir (ar) didelės pridėtinės vertės paslaugų verslo pradžią ir plėtrą.
8. Pagal Aprašą pagalba teikiama:
8.1. pagalba pagal Komisijos reglamentą. Nr. 800/2008:
8.1.1. darbuotojų, įdarbintų tiesiogiai privačiam juridiniam asmeniui ar jo filialui įgyvendinant investicijų projektą, darbo užmokesčio išlaidos, ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto kūrimas (inžinerinių tinklų įrengimas, pastatų statyba ir kt.) ir ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto įsigijimas;
9. Veiklos išlaidos, nesusijusios su investicijomis, taip pat žemės, pastatų ir kitų statinių įsigijimas nėra finansuojamos.
10. Pagal Aprašą projektų įgyvendinimo rezultatai bus matuojami Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliais:
III. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTAMS
11. Finansavimas pagal šį Aprašą gali būti skiriamas tik tuomet, kai potencialus investuotojas Lietuvos Respublikoje ketina įgyvendinti investicijų projektą, kuris tenkina nors vieną iš šių sąlygų:
11.1. investicijų vertė ne mažiau kaip 20 000 000 Lt, o Aprašo 11.1.1 punkte nurodytu atveju – ne mažiau kaip 5 000 000 Lt ir tenkinamas nors vienas iš šių kriterijų:
11.1.2. investuojama į daugiašalės įmonės kuriamus ir (ar) plėtojamus padalinius, atsakingus už įmonės veiklą daugiau nei vienoje valstybėje, arba paslaugų centrus, aptarnaujančius klientus ir (ar) paslaugų centro įmonių grupei priklausančias įmones ar jų padalinius užsienio valstybėse;
11.1.5. investuojama į įmonės su MTEP padaliniais sukūrimą ir (ar) išplėtojimą ir investicijos į MTEP padalinius sudaro ne mažiau kaip 20 procentų viso projekto;
11.1.6. investuojama į įmonės sukūrimą ir (ar) išplėtojimą ir bus sukurta ne mažiau kaip 20 ilgalaikių (išlaikomų ne trumpiau kaip 3 metus) darbo vietų, iš kurių ne mažiau kaip 50 procentų darbo užmokestis bent 3 kartus viršija šalies vidutinį darbo užmokestį;
11.2. investuojama viešosiomis lėšomis ir (ar) viešojo ir privačiojo sektorių partnerystės būdu plėtojamuose pramoniniuose parkuose, mokslo ir technologijų parkuose, verslo inkubatoriuose;
11.5. investuojama probleminėse teritorijose, nustatytose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 31 d. nutarimu Nr. 112 „Dėl probleminių teritorijų“ (Žin., 2007, Nr. 15-555).
12. Pareiškėjai, teikdami paraiškas dėl projekto finansavimo (toliau – paraiška) pagal Priemonę, privalo pateikti Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 36-1298) (toliau – SVV subjekto deklaracija). Jei pareiškėjas yra didelė įmonė arba nepriklausomai nuo savo statuso projektą nusprendžia įgyvendinti kaip didelė įmonė, ši nuostata netaikoma.
13. Kai pareiškėjas yra didelė įmonė, pareiškėjas turi pateikti LEPA skatinamojo pagalbos poveikio įrodymus, kad bus laikomasi vieno ar daugiau kriterijų, išvardytų Komisijos reglamento Nr. 800/2008 8 straipsnio 3 dalyje.
14. Jeigu nesilaikoma 13 punkte nustatytų reikalavimų, didelės įmonės projektas tampa netinkamas finansuoti ir jam finansavimas neskiriamas.
15. Aprašo 13 punkto reikalavimas netaikomas, kai finansavimas pareiškėjui teikiamas vadovaujantis Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 nuostatomis.
16. Projektas, tinkamas finansuoti pagal Priemonę:
16.1. turi būti įgyvendinamas Lietuvos Respublikos teritorijoje, išskyrus kai dalyvaujama prekybos mugėse, parodose;
16.2. turi būti įgyvendintas ne ilgiau kaip per 36 mėnesius nuo projekto veiklų įgyvendinimo pradžios. Šis terminas pagrįstais atvejais gali būti pratęstas projekto finansavimo ir administravimo sutartyje nustatyta tvarka;
16.3. turi neviršyti Komisijos reglamento Nr. 800/2008 2 straipsnio 11 punkte nustatytos didelio investicijų projekto sumos (tinkamos finansuoti išlaidos) – 172 640 000 Lt (šimto septyniasdešimt dviejų milijonų šešių šimtų keturiasdešimt tūkstančių litų). Investicijų projektui, viršijus 172 640 000 Lt (šimtą septyniasdešimt du milijonus šešis šimtus keturiasdešimt tūkstančius litų), turi būti pranešama Europos Komisijai (toliau – EK). Siekiant, kad dideli investicijų projektai nebūtų dirbtinai dalijami į mažesnius projektus, didelis investicijų projektas laikomas vienu investicijų projektu, kai investicijas, kurias per trejų metų laikotarpį panaudoja ta pati įmonė ar įmonės, sudaro ekonomiškai nedalomas ilgalaikis turtas.
17. Siekiant įrodyti pagalbos, kuri projekto veikloms teikiama pagal Komisijos reglamentą Nr. 800/2008, skatinamąjį poveikį, šios veiklos gali būti pradėtos tik po projekto paraiškos pateikimo LEPA dienos. Kitos projekto veiklos gali būti pradėtos ne anksčiau kaip po ketinimų protokolo pasirašymo dienos. Jeigu projekto veiklos, kurioms pagalba teikiama pagal Komisijos reglamentą Nr. 800/2008, pradedamos iki paraiškos pateikimo LEPA dienos, visos projekto išlaidos tampa netinkamomis ir jam finansavimas neskiriamas.
18. Pareiškėjas negali teikti paraiškos ir jam negali būti skiriama pagalba, jei:
18.2. turi mokestinę nepriemoką valstybės ir (arba) savivaldybės biudžetui, uždelstą daugiau kaip 90 kalendorinių dienų, išskyrus atvejus, kai mokėjimas atidėtas;
18.3. pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai arba finansų sistemai;
18.4. pareiškėjas anksčiau yra kreipęsis Į Lietuvos Respublikos institucijas dėl lėšų, teikiamų iš Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos biudžeto, gavimo, tačiau dėl sutartinių įsipareigojimų nevykdymo buvo nutraukta pagalbos sutartis;
19. Kai pareiškėjui mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas yra atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, turi būti pridėti dokumentai ar jų kopijos, patvirtinančios mokesčių mokėjimo atidėjimą.
20. Pareiškėjas tampa netinkamu ir jam negali būti skiriama pagalba, jeigu jis:
20.1. teikdamas informaciją, kurios reikalaujama kaip būtinos sąlygos teikiant paraiškas arba pasirašant sutartį, sąmoningai pateikia klaidingus duomenis arba visai nepateikia šios informacijos;
21. Pagalba pagal Aprašą neteikiama:
21.1. ūkinei komercinei veiklai, susijusiai su valstybės saugumo ir gynybos užtikrinimu, taip pat ginklų, šaudmenų, sprogmenų gamyba, laikymu ar pardavimu, kenksmingu poveikiu aplinkai;
21.3. narkotikų, narkotinių, stipriai veikiančių ir nuodingųjų medžiagų gamybai, pardavimui ir laikymui;
21.4. kultūrų, kuriose yra narkotinių, stipriai veikiančių ir nuodingųjų medžiagų, perdirbimui, pardavimui ir laikymui;
21.5. gėrimų gamybai (Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus (EVRK 2 red.), patvirtinto Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 (Žin., 2007, Nr. 119-4877) (toliau – EVRK) klasės nuo 11.01 iki 11.06, 20.14);
21.10. finansiniam tarpininkavimui ir pagalbinei finansinio tarpininkavimo veiklai (EVRK skyriai 64, 65, 66);
22. Projektas nėra finansuojamas jei:
22.1. yra skirtas žuvininkystės ir akvakultūros produktams, kuriems taikomas 1999 m. gruodžio 17 d. Tarybos reglamentas (EB) Nr. 104/2000 dėl bendro žuvininkystės ir akvakultūros produktų rinkų organizavimo (OL 2000 L 17, p. 22);
22.2. yra skirtas su žemės ūkio produktų pirmine gamyba susijusiai veiklai, kaip apibrėžta 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos Reglamente (EB) Nr. 1857/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo valstybės pagalbai mažoms ir vidutinėms įmonėms, kurios verčiasi žemės ūkio produktų gamyba, iš dalies keičiančiame Reglamentą (EB) Nr. 70/2001 (OL 2006 L 358, p. 3);
22.3. yra skirtas veiklai žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos srityse, kaip yra apibrėžta Komisijos reglamento Nr. 800/2008 2 straipsnio 22, 23 ir 24 dalyse, šiais atvejais, kaip yra nustatyta Komisijos reglamento Nr. 800/2008 1 straipsnio 3 dalies c punkte (taikoma, kai finansavimas teikiamas pagal Komisijos reglamento Nr. 800/2008 13 straipsnį) ir Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 1straipsnio 1 dalies c punkte (taikoma, kai finansavimas teikiamas pagal Nr. 1998/2006 nuostatas):
22.3.1. kai pagalbos dydis nustatomas pagal tokių produktų, įsigytų iš pirminės produkcijos gamintojų arba atitinkamų įmonių pateiktų į rinką, kainą arba kiekį, arba
22.4. yra skirtas su eksportu susijusiai veiklai, tai yra pagalbai, tiesiogiai susijusiai su eksportuotais prekių kiekiais, platinimo tinklo kūrimu ir veikla, arba kitoms su eksporto veikla susijusioms einamosioms išlaidoms, kaip yra nustatyta Komisijos reglamento Nr. 800/2008 1 straipsnio 2 dalies a punkte (taikoma, kai finansavimas teikiamas pagal Komisijos reglamento Nr. 800/2008 13 straipsnį) ir Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 1straipsnio 1 dalies d punkte (taikoma, kai finansavimas teikiamas pagal Nr. 1998/2006 nuostatas);
22.5. teikia prioritetą vietinių, o ne importuojamų prekių vartojimui, kaip yra nustatyta Komisijos reglamento Nr. 800/2008 1 straipsnio 2 dalies b punkte (taikoma, kai finansavimas teikiamas pagal Komisijos reglamento Nr. 800/2008 13 straipsnį) ir Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 1 straipsnio 1 dalies e punkte (taikoma, kai finansavimas teikiamas pagal Nr. 1998/2006 nuostatas);
22.6. yra skirtas veiklai anglių sektoriuje, kuriai taikomas 2002 m. liepos 23 d. Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1407/2002 dėl valstybės paramos anglies pramonei (OL 2002 m. specialusis leidimas, 8 skyrius, 2 tomas, p. 170);
22.7. yra skirtas veiklai plieno sektoriuje, kaip yra nustatyta Komisijos reglamento Nr. 800/2008 1 straipsnio 3 dalies e punkte ir 2 straipsnio 29 dalyje (taikoma, kai finansavimas teikiamas pagal Komisijos reglamento Nr. 800/2008 13 straipsnį);
22.8. yra skirtas veiklai laivų statybos sektoriuje, kaip yra apibrėžiama Valstybės pagalbos laivų statybai sistemoje (OL 2004 m. specialusis leidimas, 8 skyrius, 2 tomas, p. 201) (taikoma, kai finansavimas teikiamas pagal Komisijos reglamento Nr. 800/2008 13 straipsnį);
23. Pagal Aprašą finansavimas nėra teikiamas pareiškėjui, jei jis yra priskiriamas sunkumų turinčios įmonės kategorijai, kaip nustatyta Komisijos reglamento Nr. 800/2008 1 straipsnio 6 dalies c punkte (taikoma, kai finansavimas teikiamas pagal Komisijos reglamento Nr. 800/2008 13 straipsnį) ir Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 1 straipsnio 1 dalies h punkte (taikoma, kai finansavimas teikiamas pagal Nr. 1998/2006 nuostatas).
IV. TINKAMOS FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDOS
26. Projekto sąnaudoms priskiriamos per projekto įgyvendinimo laikotarpį patirtos, projektui vykdyti skirtos, tinkamų išlaidų kategorijas ir Aprašo 1 priedo reikalavimus atitinkančios, išlaidos.
27. Patiriant tinkamas išlaidas, sumokamas pirkimo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) yra priskirtinas netinkamoms išlaidoms. Jei pagalbos gavėjas, remdamasis galiojančiais Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais, negali šio mokesčio susigrąžinti ir įtraukti į PVM atskaitą, PVM gali būti priskiriamas tinkamoms projekto vertės išlaidoms kaip pareiškėjo indėlis. Tokiu atveju pareiškėjas turi pateikti raštą iš Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, kad jam netaikoma teisė susigrąžinti PVM.
28. Tinkamų išlaidų, kurios gali būti priskirtos projekto sąnaudoms ir kurioms kompensuoti Apraše nustatyta tvarka gali būti skiriamos lėšos, kategorijos:
28.1. Tinkamos išlaidos kapitalui formuoti:
28.1.1. ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo išlaidos:
28.1.2. ilgalaikio nematerialiojo turto įsigijimo išlaidos:
28.2. Tinkamos išlaidos projekto veiklai finansuoti investicijų projekto atveju:
28.2.1. darbuotojų, įdarbintų įgyvendinant investicijų projektą, ne daugiau kaip 2 pirmųjų metų darbo užmokesčio išlaidos;
28.2.2. MTTP projektui įgyvendinti įdarbintų darbuotojų ne daugiau kaip 2,5 pirmųjų metų darbo užmokesčio išlaidos;
28.2.7. paslaugų dėl naujo arba esamo produkto pristatymo naujose rinkose bei dalyvavimo tarptautinėse parodose, mugėse išlaidos (de minimis);
29. Visas projekte įsigyjamas materialusis turtas iki jo įsigijimo turi būti naujas (nenaudotas). Naujas (nenaudotas) turtas, kurį juridinis asmuo perduoda filialui, yra laikomas nauju (nenaudotu) turtu.
30. Nematerialusis turtas atitinka reikalavimus, jei jis:
30.3. įsigyjamas iš trečiųjų asmenų rinkos sąlygomis, o pareiškėjas pagal Tarybos reglamento (EB) Nr. 139/2004 3 straipsnį negali kontroliuoti pardavėjo ir atvirkščiai;
31. Visas projekto metu įsigyjamas materialusis ir nematerialus turtas įtraukiamas į pareiškėjo turto apskaitą ir priklauso paramos gavėjui ne mažiau kaip 5 metus didelių įmonių arba 3 metus labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių atveju nuo projekto įgyvendinimo pabaigos.
32. Investicijų projekto vykdymo metu sukurtos darbo vietos turi atitikti šias sąlygas:
32.2. dėl investicijų projekto turi padidėti bendras pareiškėjo darbuotojų skaičius, palyginti su vidutiniu darbuotojų skaičiumi per pastaruosius dvylika mėnesių;
V. PAGALBOS DYDIS IR INTENSYVUMAS
33. Pareiškėjas projektą pradeda įgyvendinti nuosavomis (ne valstybės pagalbos) lėšomis. Pareiškėjo nuosavų lėšų šaltiniai turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs paraiškos pateikimo metu.
34. Pareiškėjo finansinis įnašas iš nuosavų lėšų arba kitų gautų lėšų, kurioms nesuteikiama jokia valstybės parama, turi atitikti Komisijos reglamento (EB) Nr. 800/2008 13 straipsnio 6 dalies nuostatas.
35. Projekto tinkamų išlaidų dydis nustatomas atsižvelgiant į projekto išlaidų realumą ir būtinumą bei reikalavimus, keliamus tinkamoms išlaidoms finansuoti.
36. Pagalbos dydis, arba pagalbos intensyvumas nustatomas kaip tinkamų finansuoti išlaidų dalis ir gali siekti iki:
36.1. Pagalbos intensyvumas ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto įsigijimo ir kūrimo išlaidoms bei darbuotojų, įdarbintų įgyvendinant investicijų projektą, iki 2 metų darbo užmokesčio išlaidoms gali siekti iki:
36.1.4. pagalbos intensyvumas apskaičiuojamas kaip procentinė dalis nuo tinkamų finansuoti materialiųjų arba nematerialiųjų išlaidų arba kaip procentinė dalis nuo sukurtose darbo vietose (kurios įkuriamos įgyvendinant investicijų projektą) įdarbintų asmenų 2 metų darbo užmokesčiui skirtų išlaidų arba, jei pagalba neviršija palankiausios nustatytos ribos, gaunamos remiantis vienu iš skaičiavimo būdu, pagalbos intensyvumas skaičiuojamas šiais dviem būdais.
36.2. Pagalbos intensyvumas specialiajam mokymui:
36.3. Didžiausia pagalbos lėšų suma negali viršyti 690 560 Lt (šešių šimtų devyniasdešimt tūstančių penkių šimtų šešiasdešimt litų) (200 000 EUR (dviejų šimtų tūkstančių eurų)) specialiajam mokymo projektui.
36.4. Pagalbos intensyvumas MTTP:
36.4.1. didžiausias leistinas finansavimo intensyvumas technologinei plėtrai gali siekti:
36.4.2. didžiausias pagalbos intensyvumas moksliniams tyrimams:
36.5. Didžiausia pagalbos lėšų suma mokslinių tyrimų projektui negali viršyti 34 528 000 Lt (trisdešimt keturių milijonų penkių šimtų dvidešimt aštuonių tūkstančių litų) (10 000 000 EUR (dešimt milijonų eurų). Projektui viršijus nurodytą sumą, turi būti pranešama EK.
37. Sumavimas iki pagal Komisijos reglamentą Nr. 800/2008 nustatyto maksimalaus finansavimo intensyvumo skaičiuojamas nepriklausomai nuo to, ar pagalba buvo projektui teikiama vietos, regionų, nacionalinių arba Europos Bendrijos šaltinių.
38. Pagalba, kuriai pagal Komisijos reglamentą Nr. 800/2008 taikoma išimtis, gali būti sumuojama su bet kokia kita pagalba, kuriai pagal šį reglamentą taikoma išimtis, jei tokios pagalbos priemonės yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti.
39. Pagalba, kuriai pagal Komisijos reglamentą Nr. 800/2008 taikoma išimtis, nesumuojama su jokia kita pagalba, kuriai pagal šį reglamentą taikoma išimtis, arba de minimis pagalba, atitinkančia Komisijos reglamente (EB) Nr. 1998/2006 nustatytas sąlygas, arba su kitu Bendrijos finansavimu, susijusiu su tomis pačiomis finansuoti tinkamomis išlaidomis (kurios iš dalies arba visiškai sutampa), jei tokio sumavimo rezultatas – viršijamas didžiausias pagal Komisijos reglamentą 800/2008 numatytas pagalbos intensyvumas ar pagalbos suma.
40. Pagalbos priemonių, turinčių aiškias tinkamas finansuoti išlaidas, kurioms pagal Komisijos reglamentą Nr. 800/2008 taikoma išimtis, sumavimui su aiškių tinkamų finansuoti išlaidų neturinčiomis pagalbos priemonėmis, kurioms pagal Komisijos reglamentą Nr. 800/2008 taikoma išimtis, taikomos šios sąlygos:
40.1. jei pareiškėjas gavo kapitalo pagal rizikos kapitalo priemonę, kuriai taikomas Komisijos reglamento Nr. 800/2008 29 straipsnis, ir per pirmuosius trejus metus po pirmos rizikos kapitalo investicijos kreipiasi pagalbos, kuriai taikomas šis reglamentas, atitinkamos pagalbos ribos arba didžiausios tinkamos finansuoti sumos pagal Komisijos reglamentą Nr. 800/2008 sumažinamos 20 procentų pareiškėjui, esančiam remiamose teritorijose. Toks sumažinimas neviršija bendros gauto rizikos kapitalo sumos. Nurodytas sumažinimas netaikomas pagalbai, skirtai moksliniams tyrimams, technologijų plėtrai ir naujovių diegimui, kuriai taikoma išimtis pagal Komisijos reglamentą Nr. 800/2008 31–37 straipsnius;
40.2. jei pareiškėjas yra nauja naujoves diegianti įmonė, tai pagalba per pirmuosius trejus metus nuo pagalbos skyrimo negali būti sumuojama su kita pagalba, kuriai taikoma išimtis pagal Komisijos reglamentą Nr. 800/2008, išskyrus pagalbos, kuriai taikoma išimtis pagal Komisijos reglamentą Nr. 800/2008 31–37 straipsnius, sumavimą su pagalba, kuriai taikoma išimtis pagal Komisijos reglamento Nr. 800/2008 29 straipsnį.
41. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienam pareiškėjui per trejus fiskalinius metus, suma turi neviršyti 690 560 Lt (200 000 EUR). Bendra de minimis pagalbos, suteiktos pareiškėjui, veikiančiam kelių transporto sektoriuje, per bet kuriuos trejus fiskalinius metus, suma turi neviršyti 345 208 Lt (100 000 EUR). Šios ribos taikomos nepriklausomai nuo de minimis pagalbos formos arba siekiamų tikslų ir neatsižvelgiant į tai, kad valstybės skirta pagalba visa arba iš dalies finansuojama Bendrijos kilmės ištekliais. Kai pagal pagalbos priemonę numatyta bendra suma viršija šią ribą, Komisijos reglamentas Nr. 1998/2006 negali būti taikomas pagalbos sumai, net mažai jos daliai, kuri neviršija nustatytos ribos.
42. De minimis pagalba nėra kaupiama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms reikalavimus atitinkančioms išlaidoms padengti, jeigu dėl tokio pagalbos kaupimo kiekvienu atveju atskirai nustatytas pagalbos intensyvumas viršytų bendrosios išimties reglamente arba Komisijos priimtame sprendime nustatytą dydį.
VI. PROJEKTŲ VERTINIMAS, ATRANKA IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS
43. Potencialus investuotojas dėl valstybės pagalbos investicijų projektui kreipiasi į LEPA ir pateikia LEPA nustatytos formos preliminarią paraišką.
44. LEPA įvertina, ar potencialus investuotojas ir planuojamas investicijų projektas atitinka šiame Apraše nustatytus reikalavimus ir informuoja jį apie galimybę gauti valstybės pagalbą investicijų projektui.
45. LEPA potencialių investuotojų preliminarias paraiškas ir išvadas bei rekomendacijas dėl investicijų projekto įgyvendinimo tikslingumo teikia svarstyti Ūkio ministerijos darbo grupei, sudarytai Lietuvos Respublikos ūkio ministro (toliau – ūkio ministras) įsakymu, bei atsakingai už projektų vertinimą.
46. Ūkio ministerijos darbo grupė, įvertinusi LEPA rekomendacijas dėl potencialių investuotojų investicijų projektų ir su jais suderėtų investavimo sąlygų, teikia rekomendacijas ūkio ministrui dėl ketinimų protokolo sudarymo su potencialiu investuotoju ir jo sąlygų.
47. Vadovaudamasi Ūkio ministerijos darbo grupės rekomendacijomis, LEPA, bendradarbiaudama su potencialiu investuotoju, parengia ketinimų protokolo projektą. Ketinimų protokole pateikiama informacija apie projektą, nurodoma potencialaus investuotojo planuojamų investicijų vertė, planuojamos sukurti darbo vietos ir Ūkio ministerijos planuojama skirti valstybės pagalba projektui. Sprendimą dėl ketinimo protokolo pasirašymo priima ūkio ministras. Ketinimų protokolą pasirašo ūkio ministras ar jo įgaliotas atstovas ir potencialus investuotojas ar jo įgaliotas atstovas.
48. Su potencialiu investuotoju gali būti sudaroma investicijų sutartis. Sprendimą dėl investicijų sutarties sudarymo priima ketinimų protokolą pasirašiusios šalys. Investicijų sutartį pasirašo investuotojas ir Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba Ūkio ministerija ir (ar) kita Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija.
49. Pasirašius ketinimų protokolą ir (ar) investicijų sutartį, potencialus investuotojas rengia paraišką pagalbai gauti. LEPA teikia konsultacijas ir pagalbą potencialiam investuotojui paraiškos parengimo klausimais.
50. Potencialus investuotojas nustatytos formos paraišką (Aprašo 2 priedas) pagalbai gauti pateikia LEPA. Potencialus investuotojas pateikęs paraišką tampa pareiškėju. Kartu su paraiška yra pateikiami šie dokumentai:
50.1. ketinimų protokolo patvirtinta kopija ir (ar) investicijų sutarties, jeigu tokia sudaryta, patvirtinta kopija;
50.4. pareiškėjo registracijos pažymėjimo kopija, patvirtinta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto atstovo;
50.5. jei pareiškėjas yra Lietuvos Respublikos juridinis asmuo, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pažyma apie pareiškėjo įsiskolinimą arba jo nebuvimą biudžetui ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinio skyriaus pažyma apie pareiškėjo įsiskolinimą arba jo nebuvimą Valstybinio socialinio draudimo fondui. Pažymos turi būti išduotos ne anksčiau nei 2 mėn. iki paraiškos LEPA pateikimo datos;
50.6. jei pareiškėjas yra užsienio juridinis asmuo ir (ar) jo filialas įsteigtas Lietuvos Respublikoje, kompetentingos institucijos pažyma apie pareiškėjo finansinių ir kitų įsipareigojimų vykdymą. Pažymos turi būti išduotos ne anksčiau nei 2 mėn. iki paraiškos LEPA pateikimo datos;
50.7. pareiškėjo pasirašytas laisvos formos raštas, patvirtinantis, kad pareiškėjas nėra priskiriamas nė vienai Aprašo 18 punkte išvardytai kategorijai;
51. Pareiškėjas privalo pateikti vieną Aprašo 50 punkte nurodytų paraiškos dokumentų originalų paketą, kurio pirmajame lape nurodoma ORIGINALAS, vieną paraiškos dokumentų kopijų paketą, kurio pirmajame lape nurodoma KOPIJA, ir elektroninę paraiškos dokumentų versiją. Visi paraiškos dokumentai turi būti pateikti lietuvių kalba arba pateiktas vertimas į lietuvių kalbą. Visi paraiškos lapai turi būti sunumeruoti. Lydraštyje turi būti nurodytas pareiškėjo pavadinimas, adresas, pareiškėjo kontaktinio asmens vardas ir pavardė, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas. Faksu ar elektroniniu paštu atsiųstos ar kitu adresu pristatytos paraiškos neregistruojamos.
52. LEPA atlieka paraiškos ir projekto atitikties ir tinkamumo vertinimą Apraše nustatytiems reikalavimams.
53. Jeigu paraiška atitinka Apraše nustatytus reikalavimus, LEPA teikia siūlymą Ūkio ministerijai dėl valstybės pagalbos skyrimo projektui.
VII. PROJEKTO ĮGYVENDINIMAS
56. Ūkio ministrui priėmus sprendimą dėl valstybės pagalbos projektui skyrimo, tarp pareiškėjo, Ūkio ministerijos ir LEPA ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo sudaroma trišalė projekto finansavimo ir administravimo sutartis (toliau – Sutartis).
57. LEPA su Ūkio ministerija ir pareiškėju suderinusi Sutarties projektą kviečia pareiškėją atvykti pasirašyti Sutarties.
58. Jei pareiškėjas be pateisinamos priežasties per LEPA rašte nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą neatvyksta pasirašyti Sutarties, pasiūlymas pasirašyti Sutartį netenka galios ir projektas nefinansuojamas. LEPA teikia ūkio ministrui rekomendacijas dėl sprendimo skirti lėšas panaikinimo.
59. Pareiškėjui sudarius Sutartį, jis tampa projekto vykdytoju. Su pareiškėju, kuriam skirtas finansavimas, Sutartis sudaroma trimis egzemplioriais, turinčiais vienodą juridinę galią.
60. Sutartis įsigalioja nuo tos dienos, kai ją pasirašo paskutinė Sutarties šalis. Sutartis galioja, kol šalys įvykdo visus Sutartyje nurodytus įsipareigojimus arba Sutartis nutraukiama.
62. Projekto vykdytojo patirtos išlaidos turi atitikti šias sąlygas:
62.1. Sutartyje nustatytą finansuoti atitinkamą tokių išlaidų kategoriją ir konkrečias išlaidas arba jų dalį;
62.3. išlaidos yra faktiškai padarytos, fiksuotos projekto vykdytojo sąskaitose, identifikuojamos ir patikrinamos, pagrįstos atitinkamais dokumentais, kaip nustatyta Aprašo 1 priede;
63. Turtas, sukurtas ar įsigytas iš finansavimo lėšų, privalo likti Lietuvos Respublikos teritorijoje, negali būti pakeista to turto paskirtis, perleista nuosavybės teisė anksčiau nei po penkerių metų didelių įmonių arba trejų metų labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių atveju nuo projekto įgyvendinimo pabaigos.
64. Investicijų projekto įgyvendinimo metu tiesiogiai sukurtos darbo vietos turi būti išlaikytos ne mažiau kaip penkerius metus didelių įmonių arba trejus metus labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių atveju nuo projekto įgyvendinimo pabaigos.
65. Projekto vykdytojas turi apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti vykdant projektą buvo suteikta valstybės pagalba, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiu (nuo to momento, kai atsiranda draustinas turtas) ir ne mažiau kaip penkerius metus didelių įmonių arba trejus metus labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių atveju nuo projekto įgyvendinimo pabaigos teisės aktų nustatyta tvarka.
66. Projekto vykdytojas Sutartyje nustatytais terminais LEPA pateikia:
66.1. projekto veiklos ir kapitalo formavimo biudžeto vykdymo finansinę ataskaitą (Aprašo 5 priedas) kartu su projekto įgyvendinimo išlaidas ir mokėjimą pateisinančiais dokumentais;
67. Sutartyje gali būti numatyta pareiga projekto vykdytojui pateikti ir kitus nei 66 punkte išvardytus dokumentus.
68. LEPA vertina 66 punkte nurodytų dokumentų atitiktį projekto vykdytojo ataskaitose nurodytoms faktinėms išlaidoms, dokumentų atitiktį Aprašo reikalavimams, išlaidas pateisinantiems dokumentams, tikrina, ar išlaidos yra padarytos vykdant projektą.
69. LEPA, tikrindama dokumentus, turi teisę kreiptis į projekto vykdytoją dėl dokumentuose pateiktos informacijos paaiškinimo, patikslinimo ar papildomų dokumentų pateikimo.
70. LEPA atsiskaito Ūkio ministerijai už projekto vykdymui panaudotas lėšas pateikdama Aprašo 66 punkte nurodytus dokumentus. Atsiskaitymo tvarka ir terminai nustatomi Sutartyje.
71. Jei kyla įtarimas, kad projekto vykdytojas nevykdo projekto, nukrypo nuo projekto aprašymo, LEPA turi teisę pati, taip pat Ūkio ministerijos iniciatyva ir pasirinktinai projekto vykdymo vietoje atlikti patikrą ir gauti iš projekto vykdytojo reikalingą informaciją ir projekto vykdymo dokumentus.
72. LEPA turi teisę inicijuoti pagalbos teikimo sustabdymą arba nutraukimą ir (arba) reikalauti grąžinti suteiktą pagalbą ir (arba) siūlyti Ūkio ministerijai priimti sprendimą dėl projekto vykdytojui suteiktos pagalbos lėšų grąžinimo, kai projekto vykdytojas nesilaiko ar pažeidžia Sutartyje nustatytas esmines sąlygas.
73. Jei projekto vykdytojas per Sutartyje nustatytą terminą neįgyvendina investicijų projekto, dėl kurio buvo sudaryta Sutartis, jam suteiktos lėšos turi būti grąžintos per Ūkio ministerijos nustatytą laiką, pridėjus EK nustatytą palūkanų normą už kiekvieną naudojimosi pagalbos lėšomis dieną nuo Sutartyje nustatytos veiklos pradžios iki paramos lėšų grąžinimo dienos, jeigu Sutartyje nenustatyta kitaip.
74. Tais atvejais, kai dėl trečiųjų asmenų veikimo ar neveikimo LEPA ir (arba) Ūkio ministerija negali vykdyti Apraše nurodytų savo funkcijų ar sutartinių įsipareigojimų, finansavimo teikimas (taip pat ir veiksmai iki Sutarties sudarymo) nutraukiamas be jokių pasekmių LEPA ir (arba) Ūkio ministerijai, jeigu Sutartyje nenustatyta kitaip.
Valstybės pagalbos lėšų skyrimo tiesioginėms užsienio
investicijoms pritraukti pagal schemą „Invest LT+“
tvarkos aprašo
1 priedas
Reikalavimai tinkamoms išlaidoms
Eil. Nr. |
Išlaidų kategorija |
Tinkamos išlaidos |
Sąnaudas pateisinantys dokumentai |
1. |
Ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo išlaidos: įrangos, mašinų, įrengimų ir prietaisų įsigijimas |
Tinkamos yra projektui vykdyti reikalingos įrangos, mašinų, įrengimų ir prietaisų įsigijimas (taip pat ir MTTP įrangos, įrengimų ir priemonių), jei tos išlaidos yra pagrįstos, tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu. Įsigyjami įranga, mašinos, įrengimai ir prietaisai turi būti nauji. Naujas nenaudotas turtas, kurį juridinis asmuo perduoda filialui, yra laikomas nauju turtu. Transporto priemonių ir jų įrangos pirkimo išlaidos yra netinkamos išlaidos |
Pirkimų komisijos posėdžių protokolai arba tiekėjų apklausos pažymos, pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai |
2. |
Ilgalaikio nematerialiojo turto įsigijimo išlaidos: patentų, licencijų įsigijimo išlaidos |
Tinkamos finansuoti yra projektui vykdyti reikalingų MTTP techninių žinių ir išradimų patentų arba teisių pagal licencijos sutartį, jei pirkta iš išorinių šaltinių už rinkos kainas, pagal nesusijusių šalių sudarytą sandorį, kai nėra jokių susijusių slapto susitarimo elementų. Patentų, licencijų įsigijimo išlaidos didelių įmonių atveju gali sudaryti ne daugiau kaip 50 procentų tinkamų finansuoti projekto išlaidų |
Pirkimų komisijos posėdžių protokolai arba tiekėjų apklausos pažymos, pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai |
3. |
Ilgalaikio nematerialiojo turto įsigijimo išlaidos: programinės įrangos įsigijimo išlaidos |
Tinkamos yra projektui reikalingos programinės įrangos įsigijimo išlaidos, jei pirkta iš išorinių šaltinių už rinkos kainas, pagal nesusijusių šalių sudarytą sandorį, kai nėra jokių susijusių slapto susitarimo elementų. Programinės įrangos įsigijimo išlaidos didelių įmonių atveju gali sudaryti ne daugiau kaip 50 procentų tinkamų finansuoti projekto išlaidų |
Pirkimų komisijos posėdžių protokolai arba tiekėjų apklausos pažymos, pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai |
4. |
Ilgalaikio materialiojo turto kūrimo išlaidos: techninio projekto parengimas |
Tinkamos yra projektui vykdyti reikalingos techninio projekto (pastatų ar inžinerinių tinklų įrengimo) parengimo išlaidos, įskaitant techninio projekto ekspertizę, taip pat techniniam projektui parengti reikalingų topografinių nuotraukų, geodezinių ir geologinių tyrinėjimų atlikimą. Parengti techniniai projektai yra pareiškėjo nuosavybė |
Pirkimų komisijos posėdžių protokolai arba tiekėjų apklausos pažymos, pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai |
5. |
Ilgalaikio materialiojo turto kūrimo išlaidos: inžinerinių tinklų įrengimo išlaidos |
Tinkamos yra projektui vykdyti reikalingų inžinerinių tinklų įrengimo išlaidos, jei tos išlaidos yra pagrįstos, tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu. Inžineriniai tinklai suprantami kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos statybos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001 Nr. 101-3597) ir kurie pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus gali būti pareiškėjo nuosavybe |
Pirkimų komisijos posėdžių protokolai arba tiekėjų apklausos pažymos, pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, pripažinimo tinkamais naudoti aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai |
6. |
Ilgalaikio materialiojo turto kūrimo išlaidos: pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos ir (ar) pertvarkymo pagal specialius poreikius išlaidos |
Tinkamos yra projektui vykdyti reikalingų pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos ir (ar) pertvarkymo pagal specialius poreikius išlaidos (pertvarkymas pagal specialius poreikius gali apimti, kaip, pvz., elektros tinklų, patalpų pertvarų įrengimą). Pastatų, patalpų ir rekonstrukcijos bei pertvarkymo išlaidos taip pat apima vidinių inžinerinių tinklų įrengimą (pastato viduje). Tinkamos išlaidos apima statybos medžiagų ir statybos darbų išlaidas. Pastatų ar patalpų einamasis remontas nėra tinkamos išlaidos. Pastatyti ar pertvarkyti pastatai, patalpos yra pareiškėjo nuosavybė |
Pirkimų komisijos posėdžių protokolai arba tiekėjų apklausos pažymos, pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, pripažinimo tinkamais naudoti aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai |
7. |
Projekto veiklos išlaidos: darbuotojų, įdarbintų įgyvendinant investicijų projektą, ne daugiau kaip 2 pirmų metų darbo užmokesčio išlaidos |
Tinkamos išlaidos apima pagal darbo sutartis dirbančių darbuotojų, įdarbintų įgyvendinant investicijų projektą, darbo užmokestį (tarp jų ir su darbo santykiais susijusias išmokas), socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą. Darbo užmokesčio sąnaudas sudaro priskaičiuotas darbo užmokestis. Darbo dienos (valandos) įkainis neturi viršyti darbo sutartyje nustatyto įkainio. Priskaičiuotos tinkamos atostogų išlaidos yra tik už faktiškai projekte išdirbtą laiką. Darbo užmokesčio išlaidos pripažįstamos tinkamomis, kai sukuriama ne mažiau kaip 20 naujų ilgalaikių darbo vietų, iš kurių ne mažiau kaip 50 procentų darbo užmokestis bent 3 kartus viršija šalies vidutinį darbo užmokestį. Darbo vietos turi būti sukurtos per dvejus metus nuo investicijų projekto pabaigos ir išlaikomos ne trumpiau kaip 5 metus didelių įmonių atveju ir ne mažiau kaip 3 metus labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių atveju nuo projekto pabaigos |
Atlyginimų priskaičiavimo ir išmokėjimo pažyma pagal Aprašo 7 priedo formą teikiama ataskaitinio laikotarpio, nustatyto sutartyje, pabaigoje |
8. |
Projekto veiklos išlaidos: MTTP projektui įgyvendinti įdarbintų darbuotojų ne daugiau kaip pirmų 2,5 metų darbo užmokesčio išlaidos |
Mokslininkų, inžinierių, technikų pagal darbo sutartis įdarbintų įgyvendinant investicijų į MTTP projektą, darbo užmokestį (tarp jų ir su darbo santykiais susijusias išmokas), socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą. Darbo užmokesčio sąnaudas sudaro priskaičiuotas darbo užmokestis. Darbo dienos (valandos) įkainis neturi viršyti darbo sutartyje nustatyto įkainio. Priskaičiuotos tinkamos atostogų išlaidos yra tik už faktiškai projekte išdirbtą laiką |
Atlyginimų priskaičiavimo ir išmokėjimo pažyma pagal Aprašo 7 priedo formą, teikiama ataskaitinio laikotarpio, nustatyto sutartyje, pabaigoje |
9. |
Projekto veiklos išlaidos: žemės nuoma |
Tinkamos yra projektui vykdyti reikalingo žemės sklypo nuomos išlaidos. Nuosavos žemės sklypų ar naudojamų pagal panaudos sutartį nuomos išlaidos nėra tinkamos išlaidos. Žemės nuomos išlaidoms padengti skiriama tik de minimis pagalba |
Nuomos sutartys, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai |
10. |
Projekto veiklos išlaidos: pastatų, patalpų nuoma |
Tinkamos yra projektui vykdyti reikalingų pastatų, patalpų nuomos išlaidos. Nuosavų pastatų ar patalpų ar naudojamų pagal panaudos sutartį, nuomos išlaidos nėra tinkamos išlaidos. Patalpų nuomos išlaidoms padengti skiriama tik de minimis pagalba |
Nuomos sutartys, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai |
11. |
Projekto veiklos išlaidos: prisijungimo prie inžinerinių tinklų paslaugos pirkimo mokestis |
Tinkamos yra prisijungimo prie inžinerinių tinklų paslaugos pirkimo išlaidos, kai projekto vykdymui reikia sklypą prijungti prie išorinių magistralinių inžinerinių tinklų. Šių paslaugų pirkimo išlaidoms padengti skiriama tik de minimis pagalba |
Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, pripažinimo tinkamais naudoti aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai |
12. |
Projekto veiklos išlaidos: MTTP bei patentavimo paslaugos |
Tinkamos yra su projekto vykdymu susijusios MTTP bei patentavimo paslaugų pirkimo išlaidos, kurios apima: - paslaugų, susijusių MTTP tyrimais, įsigijimą; - patentavimo paslaugų įsigijimą; - konsultavimo paslaugų, naudojamų projekto MTTP veiklai, įsigijimą |
Paslaugų sutartys, autorinės sutartys, veiklos teisinį pagrįstumą pagrindžiantys dokumentai, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai |
13. |
Projekto veiklos išlaidos: paslaugų dėl naujo arba esamo produkto pristatymo naujose rinkose bei dalyvavimo tarptautinėse parodose ar mugėse išlaidos |
Tinkamos yra su projekto vykdymu susijusios paslaugų dėl naujo arba esamo produkto pristatymo naujose rinkose bei dalyvavimo tarptautinėse parodose, mugėse išlaidos, kurios apima: - paslaugų, susijusių su įrangos, įrenginių (stendų), mechanizmų nuoma, pirkimą, - parodos dalyvio mokestį. Reprezentacinės išlaidos yra netinkamos išlaidos. Šių paslaugų išlaidoms padengti skiriama tik de minimis pagalba |
Paslaugų sutartys, autorinės sutartys, veiklos teisinį pagrįstumą pagrindžiantys dokumentai, nuomos sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai |
14. |
Projekto veiklos išlaidos: specialiojo mokymo paslaugų pirkimo išlaidos |
Specialiojo mokymo išlaidas gali sudaryti šios tinkamos išlaidos: - mokytojų, dėstytojų, konsultantų, ekspertų paslaugos pagal autorines sutartis ar pagal paslaugų sutartis; - užsienio mokytojų, dėstytojų, konsultantų, ekspertų, vykdančių specialųjį mokymą pagal susitarimą Lietuvos Respublikoje, kelionių, apgyvendinimo ir maitinimo išlaidos; - mokomų darbuotojų komandiruočių išlaidos; - mokymui reikalingų medžiagų ir būtinų atsargų tokių kaip metodinės literatūros, programų įsigijimo, vaizdinių priemonių, kanceliarinių prekių pirkimo išlaidos; - mokymui organizuoti būtinų paslaugų: spausdinimo, skelbimo spaudoje, vertimo, sinchroninio vertimo, pašto paslaugų pirkimo išlaidos; - mokymui naudojamų salių, vaizdo ir garso aparatūros, įrangos nuomos išlaidos. Reprezentacinės išlaidos nėra tinkamos išlaidos |
Paslaugų sutartys, autorinės sutartys, veiklos teisinį pagrįstumą pagrindžiantys dokumentai, pirkimo–pardavimo sutartys, nuomos sutartys priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai. Komandiruočių išlaidas pateisinantys dokumentai : juridinio asmens vadovo įsakymas dėl darbuotojų siuntimo į komandiruotę. Jeigu transporto priemonė priklauso juridiniam asmeniui, vadovo įsakyme dėl komandiruotės nurodoma transporto priemonės markė ir modelis. Jei vykstama nuosavu ar nuomojamu automobiliu, reikalinga automobilio nuomos ar panaudos sutartis; techninio paso kopija (įrodymui dėl nuosavybės teisių). Komandiruotės, kelionės išlaidas pateisinantys dokumentai: bilietų pirkimo sąskaitos faktūros, kelionės bilietai (ekonominės klasės (skrendant lėktuvu) arba prilygstančios klasės (naudojantis kita transporto priemone)), sąskaitos už apgyvendinimo paslaugas, kelionės lapas, kuriame nurodyta nuvažiuotų kilometrų skaičius ir kuro sunaudojimas. Išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai: kasos aparato kvitai, kasos išlaidų orderiai, banko išrašai |
15. |
Projekto veiklos išlaidos: MTTP investicijų projektui reikalingos medžiagos ir atsargos. |
Tinkamos išlaidos yra MTTP investicijų projektui įgyvendinti reikalingos medžiagos, atsargos ir produktai, tiesiogiai naudojami mokslinių tyrimų veikloje. |
Sąskaitos faktūros, medžiagų, atsargų sunaudojimo nurašymo aktai, mokėjimo dokumentai. |
Valstybės pagalbos lėšų skyrimo tiesioginėms
užsienio investicijoms pritraukti pagal schemą
„Invest LT+“ tvarkos aprašo
2 priedas
(Paraiškos formos pavyzdys)
______________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
PARAIŠKA VALSTYBĖS PAGALBOS LĖŠOMS TIESIOGINĖMS UŽSIENIO INVESTICIJOMS PRITRAUKTI PAGAL SCHEMĄ „INVEST LT+“
___________ Nr. __________
(data)
__________________________
(projekto pavadinimas)
1. PAREIŠKĖJO DUOMENYS
Pareiškėjo rekvizitai: |
|
Pareiškėjo pavadinimas |
|
Pareiškėjo kodas |
|
Buveinės adresas: |
|
Gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė |
|
Telefono numeris |
|
Fakso numeris |
|
El. pašto adresas |
|
Atsakingas asmuo (institucijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo): |
|
Vardas, pavardė |
|
Pareigos |
|
Kontaktinis asmuo: |
|
Vardas, pavardė |
|
Pareigos |
|
Telefono numeris |
|
Fakso numeris |
|
El. pašto adresas |
|
Pareiškėjo bankas: |
|
Banko kodas |
|
Sąskaitos numeris |
|
Informacija apie pareiškėjo dalyvius, turinčius ne mažiau kaip 10 proc. balsavimo teisių |
|
2. DUOMENYS APIE INVESTICIJŲ PROJEKTO BIUDŽETĄ, ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPĮ IR VIETĄ
2.1. Investicijų projekto biudžetas
Investicijų sritis |
Vertė, tūkst. Lt |
Pagrindimas |
Investicijos į ilgalaikio turto įsigijimą ir (ar) kūrimą |
|
|
Investicijos į darbo vietų kūrimą (darbuotojų, įdarbintų įgyvendinus investicijų projektą, darbo užmokesčio išlaidos) |
|
|
Investicijos į MTTP (MTTP projektui įgyvendinti įdarbintų darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos, MTTP ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos, MTTP paslaugos ir atsargos) |
|
|
Specialusis mokymas |
|
|
Kita (išvardyti) |
|
|
Iš viso: |
|
|
2.2. Prašoma valstybės pagalba
Investicijų sritis |
Prašoma valstybės pagalba, tūkst. Lt |
Prašomos valstybės pagalbos intensyvumas, proc. |
Investicijos į ilgalaikio turto įsigijimą ir (ar) kūrimą |
|
|
Investicijos į darbo vietų kūrimą (darbuotojų, įdarbintų įgyvendinus investicijų projektą, darbo užmokesčio išlaidos) |
|
|
Investicijos į MTTP (MTTP projektui įgyvendinti įdarbintų darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos, MTTP ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos, MTTP paslaugos ir atsargos) |
|
|
Specialusis mokymas |
|
|
Kita ( de minimis), išvardyti |
|
|
Iš viso: |
|
|
2.3. Projekto įgyvendinimo laikotarpis ir vieta
Projekto įgyvendinimo pradžia (data) |
|
Įgyvendinimo trukmė (mėn.) |
|
Projekto įgyvendinimo adresas |
|
Apskritis |
|
Savivaldybė |
|
3. DUOMENYS APIE PAREIŠKĖJO VEIKLĄ IR PATIRTĮ
3.1. Apibūdinkite pareiškėjo pagrindinę veiklą (veiklas), nurodykite darbuotojų skaičių, pateikite informaciją apie įgyvendintus panašius investicinius projektus |
|
3.2. Pareiškėjo vykdomos veiklos ir projekto veiklos, priskiriamos Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriui (EVRK 2 red.), patvirtinto Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 (Žin., 2007, Nr. 119-4877) (toliau – EVRK 2 red.) |
|
Pareiškėjo vykdoma veikla (-os) pagal EVRK 2 red. |
|
Pareiškėjo veikla (-os) pagal EVRK 2 red., kuriai (-ioms) vykdyti bus naudojami projekto rezultatai |
|
3.3. Pareiškėjo turimas teisinis pagrindas vykdyti projekte numatytas veiklas
|
|
Jei vykdoma veikla, susijusi su projekto įgyvendinimu, pagal galiojančius Lietuvos Respublikos teisės aktus yra licencijuojama ar jai įgyvendinti reikalingas kitokios formos leidimas, nurodykite turimą (-as) licenciją (-as) ar leidimą (-us) (numerius, pavadinimus, išdavimo datą, galiojimo laiką, išdavusių institucijų pavadinimus)
|
|
3.4. Pareiškėjo statusas |
|
£ Maža įmonė £ Vidutinė įmonė £ Didelė įmonė
|
|
3.5. Pareiškėjas yra (nėra) perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102):
|
|
£ Taip, pareiškėjas yra perkančioji organizacija £ Ne, pareiškėjas nėra perkančioji organizacija |
4. DUOMENYS APIE PAREIŠKĖJO GAUTĄ ARBA PLANUOJAMĄ GAUTI VALSTYBĖS PAGALBĄ
4.1. Gauta (planuojama gauti) valstybės pagalba Pateikite informaciją apie pareiškėjo gautą per pastaruosius 3 metus ir planuojamą gauti valstybės pagalbą ir kitą paramą. |
|||||
|
Planuojama gauti pagalbos suma (ne iš Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos) |
Gautos pagalbos suma* |
Pagalbos teikėjas |
Informacija apie pagalbos suteikimą, teikimo pagrindą |
Pagalbos suteikimo data |
Materialiosios investicijos |
|
|
|
|
|
Nematerialiosios investicijos |
|
|
|
|
|
Planuojama gauti de minimis pagalba projektui įgyvendinti iš kitų valstybės finansinių šaltinių |
|
|
|
|
|
Kita įvairių formų valstybės finansinė parama juridiniams asmenims (valstybės suteiktos garantijos, mikrokreditai, garantuotų paskolų palūkanų kompensavimas, kita) |
|
|
|
|
|
* Informaciją apie suteiktą de minimis pagalbą tikrina LEPA, pasinaudodama Suteiktos valstybės pagalbos registro duomenimis.
4.2. Kiti Bendrijos, Lietuvos Respublikos ar kiti finansavimo šaltiniai
|
|
4.2.1. Ar buvo pateikta paraiška dėl paramos šiam projektui arba jo daliai iš bet kokio kito Bendrijos, Lietuvos Respublikos ar kitų finansavimo šaltinių (Europos regioninio plėtros fondo (toliau – ERPF), Sanglaudos fondo, kito Bendrijos finansavimo šaltinio, valstybės ar savivaldybės programų, Europos ekonominės erdvės paramos ar panašiai)? |
|
£ Taip |
Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, suteiktas sumas ir kita) |
£ Ne |
|
4.2.2. Ar šis projektas ar jo dalis papildo kokį nors kitą projektą, kuris jau finansuojamas ar bus finansuojamas iš ERPF, Sanglaudos fondo, kito Bendrijos finansavimo šaltinio, valstybės ar savivaldybės programų, Europos ekonominės erdvės paramos ar panašiai? |
|
£ Taip |
Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti tikslius duomenis, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, gautas sumas ir kita) |
£ Ne |
5. PAGALBOS BŪTINUMAS PROJEKTUI
Įvertinkite pagalbos poveikį projekto įgyvendinimui |
|
£ projektas nebus įgyvendintas, jei pagalba nebus suteikta; £ projektas, suteikus pagalbą, bus įgyvendintas platesniu mastu; £ suteikus pagalbą, pagerės projekto kokybė; £ suteikta pagalba paspartintų projekto įgyvendinimą. Nurodykite, kiek mėnesių projekto įgyvendinimas paspartėtų (____ mėn.); £ pagalba neturėtų įtakos projekto įgyvendinimui. |
|
Paaiškinkite ir pagrįskite, kokią įtaką suteikta pagalba darys projektui |
Aprašoma ir pagrindžiama suteiktos pagalbos įtaka projekto apimčiai, kokybei, sėkmei, poveikiui ir panašiai. |
6. PRIDEDAMI DOKUMENTAI
Dokumentų, pridedamų prie šios paraiškos, sąrašas:
|
1. ketinimų protokolo patvirtinta kopija ir (ar) investicijų sutarties, jeigu tokia sudaryta, patvirtinta kopija;
2. projekto aprašymas;
3. projekto veiklos ir kapitalo formavimo biudžetas;
4. pareiškėjo registracijos pažymėjimo kopija, patvirtinta įmonės vadovo arba įgalioto atstovo;
5. pareiškėjo paskutinių dvejų metų patvirtintos finansinės atskaitomybės ataskaitų kopijos;
6. jei pareiškėjas Lietuvos Respublikos juridinis asmuo, Valstybinės mokesčių inspekcijos pažyma apie pareiškėjo įsiskolinimą arba jo nebuvimą biudžetui ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinio skyriaus pažyma apie pareiškėjo įsiskolinimą arba jo nebuvimą Valstybinio socialinio draudimo fondui;
7. jei pareiškėjas užsienio juridinis asmuo ir (ar) jo filialas įsteigtas Lietuvos Respublikoje, kompetentingos institucijos pažyma apie įmonės finansinių ir kitų įsipareigojimų vykdymą;
8. pareiškėjo pasirašytas laisvos formos raštas, patvirtinantis, kad pareiškėjas nėra priskiriamas nė vienai Aprašo 18 punkte išvardytai kategorijai;
9. kiti dokumentai ar jų kopijos, reikalaujami pagal Aprašą;
10. kiti dokumentai ar jų kopijos, pagrindžiantys projekto įgyvendinimą. |
_________________ (Vadovo pareigos) |
_________________ (Parašas) |
_________________ (Vardas ir pavardė) |
A.V.
Valstybės pagalbos lėšų skyrimo tiesioginėms
užsienio investicijoms pritraukti pagal schemą
„Invest LT+“ tvarkos aprašo
3 priedas
(Projekto aprašymo formos pavyzdys)
____________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
________________________
(projekto pavadinimas)
PROJEKTO APRAŠYMAS
_____________
(data)
1. Trumpas projekto aprašymas, atitikties valstybės strateginiams tikslams ir prioritetams pagrindimas (Paaiškinkite, kaip projektas atitinka Valstybės ilgalaikės raidos strategijos (Žin., 2002, Nr. 113-5029), Investicijų skatinimo 2008–2013 m. programos (Žin., 2008 m. Nr. 4-132) nuostatoms, taip pat kitų strateginio planavimo dokumentų, kaip Inovacijų versle 2009–2013 m. programos (Žin., 2009, Nr. 73-2971), nuostatoms. Nurodykite projekto poveikį konkurencingumui, investicijoms, aukštų ir vidutiniškai aukštų technologijų plėtrai, MTTP, kvalifikuotų, ilgalaikių darbo vietų kūrimui ir kt. ) |
|||
|
|||
2. Projekto tikslai ir uždaviniai (Tikslai ir uždaviniai turi būti konkretūs, realūs, susiję su projekto įgyvendinimu) |
|||
|
|||
3. Projekto veiklų aprašymas, pagrindimas ir numatomi projekto rezultatai. Nurodykite, kaip pareiškėjas ir projekto veiklos atitinka Aprašo 11 punkte nustatytus kriterijus. Detalizuokite pagrindines projekto veiklas, pagrįskite šių veiklų būtinumą investicijų projektui įgyvendinti. Nurodykite veiklų etapus, kiekvieno etapo metu numatomus atlikti darbus, pagrįskite, kaip aprašoma veikla susijusi su planuojamomis išlaidomis. Aprašykite iki paraiškos pateikimo atliktus parengiamuosius projekto darbus, nurodykite išankstines sąlygas, reikalingas, kad projektas galėtų būti pradėtas (pvz., patvirtinti detalieji planai, parengti techniniai projektai ir kt.) |
|||
|
|||
Projekto veikla |
Projekto veiklos aprašymas |
Projekto veiklos trukmė |
Laukiamas rezultatas (kiekybinis rodiklis) |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. Projekto veiklų įgyvendinimo grafikas |
||||||||||||||||||||
Projekto veiklų įgyvendinimo trukmė (mėnesiais) |
|
|||||||||||||||||||
eil. Nr. |
projekto veikla |
projekto veiklos pradžia (data) |
projekto veiklos pabaiga (data) |
projekto veiklos vykdymas (metai, mėn.) |
||||||||||||||||
20__ m. |
20__ m. |
|||||||||||||||||||
01 |
02 |
03 |
04 |
05 |
06 |
07 |
08 |
09 |
10 |
11 |
12 |
01 |
02 |
. |
. |
|||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Įvertinkite projekto riziką (pvz., socialinė, institucinė ir pan.) ir rizikos mažinimo priemones |
|
Rizika |
Rizikos mažinimo priemonės, jei įmanoma nustatyti |
|
|
_________________ (Vadovo pareigos) |
_________________ (Parašas) |
_________________ (Vardas ir pavardė) |
A.V.
Valstybės pagalbos lėšų skyrimo tiesioginėms užsienio
investicijoms pritraukti pagal schemą „Invest LT+“
tvarkos aprašo
4 priedas
(Projekto veiklos ir kapitalo formavimo biudžeto formos pavyzdys)
_______________________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
_____________________________________________________________
( projekto pavadinimas)
PROJEKTO VEIKLOS IR KAPITALO FORMAVIMO BIUDŽETAS
____________
(data)
Dalies Nr. |
Str. Nr. |
Tinkamos projekto išlaidos |
Mato vienetas |
Vienetų sk. |
Vieneto kaina be (arba su, jei leidžia Aprašo 27 punktas) pirkimo PVM (Lt) |
Bendra projekto tinkamų išlaidų suma be (arba su, jei leidžia Aprašo 27 punktas) pirkimo PVM (Lt) |
Iš jos dengiama lėšomis projekto veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti be (arba su, jei leidžia Aprašo 27 punktas) pirkimo PVM (Lt) |
Kuo remiantis nurodyta kaina (suma) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
PROJEKTO VEIKLOS BIUDŽETAS |
||||||||
1. |
PROJEKTO VYKDYMAS, IŠ VISO (1.1+1.2+1.3+1.4+1.5+1.6+1.7+1.8+1.9): |
|
||||||
|
1.1. |
Darbo užmokestis |
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
Socialinio draudimo įmokos |
|
|
|
|
|
|
|
1.3. |
Įmokos į garantinį fondą |
|
|
|
|
|
|
|
1.4. |
Komandiruočių (kelionių) išlaidos * |
|
|
|
|
|
|
|
1.5. |
Paslaugos: |
|
|
|
|
|
|
|
1.5.1 |
Prisijungimas prie inžinerinių tinklų |
|
|
|
|
|
|
|
1.5.2 |
MTTP tyrimų, patentavimo |
|
|
|
|
|
|
|
1.5.3 |
Naujų produktų pristatymo |
|
|
|
|
|
|
|
1.5.4 |
Specialiojo mokymo |
|
|
|
|
|
|
|
1.6. |
Konsultantų, ekspertų ir lektorių paslaugos, iš jų: |
|
|
|
|
|
|
|
1.6.1. |
pagal autorines sutartis |
|
|
|
|
|
|
|
1.6.2. |
pagal paslaugų sutartis |
|
|
|
|
|
|
|
1.7. |
Nuoma: |
|
|
|
|
|
|
|
1.7.1 |
Žemės nuoma |
|
|
|
|
|
|
|
1.7.2 |
Pastatų, patalpų nuoma |
|
|
|
|
|
|
|
1.7.3 |
Įrangos, įrenginių ir mechanizmų nuoma |
|
|
|
|
|
|
|
1.8. |
Atsargos |
|
|
|
|
|
|
|
1.9. |
Kitos išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
IŠLAIDOS, IŠ VISO: |
|
|
|
||||
|
LĖŠŲ PROJEKTO VEIKLAI FINANSUOTI INTENSYVUMAS |
100 proc. |
nurodyti |
|
||||
BIUDŽETAS KAPITALUI FORMUOTI |
||||||||
2. |
ILGALAIKIO TURTO ĮSIGIJIMO IŠLAIDOS (2.1+2.2): |
|
||||||
|
2.1. |
Ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
2.2. |
Ilgalaikio nematerialiojo turto įsigijimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
3. |
ILGALAIKIO TURTO KŪRIMO IŠLAIDOS: |
|
||||||
|
3.1. |
Ilgalaikio materialiojo turto kūrimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
IŠLAIDOS, IŠ VISO (2+3): |
|
|
|
||||
|
LĖŠŲ KAPITALUI FORMUOTI INTENSYVUMAS |
100 proc. |
nurodyti |
|
||||
PROJEKTO BIUDŽETAS |
||||||||
|
IŠLAIDOS, IŠ VISO (1+2+3) |
|
|
|
||||
|
LĖŠŲ INTENSYVUMAS |
100 proc. |
nurodyti |
|
||||
IŠ JO: |
||||||||
|
IŠLAIDOS INVESTICIJOMS Į ILGALAIKIO TURTO ĮSIGIJIMĄ IR KŪRIMĄ |
|
|
|
||||
|
LĖŠŲ INTENSYVUMAS |
100 proc. |
nurodyti |
|
||||
|
IŠLAIDOS INVESTICIJOMS Į DARBO VIETŲ KŪRIMĄ |
|
|
|
||||
|
LĖŠŲ INTENSYVUMAS |
100 proc. |
nurodyti |
|
||||
|
IŠLAIDOS INVESTICIJOMS Į MTTP |
|
|
|
||||
|
LĖŠŲ INTENSYVUMAS |
100 proc. |
nurodyti |
|
||||
|
IŠLAIDOS SPECIALIAJAM MOKYMUI |
|
|
|
||||
|
LĖŠŲ INTENSYVUMAS |
100 proc. |
nurodyti |
|
||||
|
KITOS IŠLAIDOS (DE MINIMIS) |
|
|
|
||||
|
LĖŠŲ INTENSYVUMAS |
100 proc. |
nurodyti |
|
* Tik specialiojo mokymo atveju.
1 pastaba. Biudžeto straipsniai, apimantys kelis tai pačiai išlaidų kategorijai priskiriamus objektus (darbuotojus, prekes, paslaugas, ilgalaikį turtą), turi būti detalizuoti.
2 pastaba. Jei lėšų gavėjas gali susigrąžinti pirkimo PVM, ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos rodomos be pirkimo PVM.
(Ūkio subjekto vadovas) |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
A.V.
(Vyr. buhalteris) |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
Valstybės pagalbos lėšų skyrimo tiesioginėms užsienio
investicijoms pritraukti pagal schemą „Invest LT+“
tvarkos aprašo
5 priedas
(Projekto veiklos ir kapitalo formavimo biudžeto vykdymo finansinės ataskaitos formos pavyzdys)
____________________________________
(lėšų gavėjas)
___________________________________________
(projekto pavadinimas)
PROJEKTO VEIKLOS IR KAPITALO FORMAVIMO BIUDŽETO VYKDYMO FINANSINĖ ATASKAITA
Dalies Nr. |
Eil. Nr. |
Projekto biudžeto straipsnio pavadinimas |
Sutartys, aktai, sąskaitos faktūros, jų data, serija ir Nr., mokėjimo pavedimo data (arba nurodomas kitas dokumentas, patvirtinantis mokėjimą) |
Projekto biudžetas (Lt) |
Biudžeto vykdymo finansinė ataskaita (Lt) |
||||
bendra projekto tinkamų išlaidų suma be (arba su, jei leidžia Aprašo 27 punktas) pirkimo PVM (Lt) (nurodyti) |
iš jos dengiama lėšomis projekto veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti be (arba su, jei leidžia Aprašo 27 punktas) pirkimo PVM (Lt) (nurodyti) |
bendra faktinių projekto sąnaudų suma su/be pirkimo PVM (nurodyti) |
iš jos dengiama lėšomis projekto veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti su/be pirkimo PVM (nurodyti) |
iš Ūkio ministerijos gautos lėšos projekto veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti |
apmokėta tiekėjams |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
PROJEKTO VEIKLOS BIUDŽETAS |
|
|
|
|
|
|
|||
1. |
PROJEKTO VYKDYMAS, IŠ VISO (1.1+1.2+1.3+1.4+1.5+1.6+1.7+1.8+1.9): |
|
|
|
|
|
|
||
|
1.1. |
Darbo užmokestis |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
Socialinio draudimo įmokos |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. |
Įmokos į garantinį fondą |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4. |
Komandiruočių (kelionių) išlaidos * |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.5. |
Paslaugos: |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.5.1. |
Prisijungimas prie inžinerinių tinklų |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.5.2. |
MTTP tyrimų, patentavimo |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.5.3. |
Naujų produktų pristatymo |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.5.4. |
Specialiojo mokymo |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.6. |
Konsultantų, ekspertų ir lektorių paslaugos, iš jų: |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.6.1. |
pagal autorines sutartis |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.6.2. |
pagal paslaugų sutartis |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.7. |
Nuoma: |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.7.1. |
Žemės nuoma |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.7.2. |
Pastatų, patalpų nuoma |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.7.3. |
Įrangos, įrenginių ir mechanizmų nuoma |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.8. |
Atsargos |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.9. |
Kitos išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
|
PROJEKTO IŠLAIDOS/SĄNAUDOS, IŠ VISO: |
|
|
|
|
|
|
||
|
LĖŠŲ PROJEKTO VEIKLAI FINANSUOTI INTENSYVUMAS |
100 proc. |
nurodyti |
100 proc. |
nurodyti |
|
|
||
BIUDŽETAS KAPITALUI FORMUOTI |
|
|
|
|
|||||
2. |
ILGALAIKIO TURTO ĮSIGIJIMO IŠLAIDOS (2.1+2.2): |
|
|
|
|
|
|
||
|
2.1. |
Ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. |
Ilgalaikio nematerialiojo turto įsigijimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
ILGALAIKIO TURTO KŪRIMO IŠLAIDOS: |
|
|
|
|
|
|
||
|
3.1. |
Ilgalaikio materialiojo turto kūrimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
|
IŠLAIDOS, IŠ VISO (2+3): |
|
|
|
|
|
|
||
|
LĖŠŲ KAPITALUI FORMUOTI INTENSYVUMAS: |
100 proc. |
nurodyti |
100 proc. |
nurodyti |
|
|
||
PROJEKTO BIUDŽETAS |
|||||||||
|
IŠLAIDOS, IŠ VISO (1+2+3): |
|
|
|
|
|
|
||
|
LĖŠŲ INTENSYVUMAS: |
100 proc. |
nurodyti |
100 proc. |
nurodyti |
|
|
||
IŠ JO: |
|||||||||
|
IŠLAIDOS INVESTICIJOMS Į ILGALAIKIO TURTO ĮSIGIJIMĄ IR KŪRIMĄ: |
|
|
|
|
|
|
||
|
LĖŠŲ INTENSYVUMAS: |
100 proc. |
nurodyti |
100 proc. |
nurodyti |
|
|
||
|
IŠLAIDOS INVESTICIJOMS Į DARBO VIETŲ KŪRIMĄ: |
|
|
|
|
|
|
||
|
LĖŠŲ INTENSYVUMAS: |
100 proc. |
nurodyti |
100 proc. |
nurodyti |
|
|
||
|
IŠLAIDOS INVESTICIJOMS Į MTTP: |
|
|
|
|
|
|
||
|
LĖŠŲ INTENSYVUMAS: |
100 proc. |
nurodyti |
100 proc. |
nurodyti |
|
|
||
|
IŠLAIDOS SPECIALIAJAM MOKYMUI: |
|
|
|
|
|
|
||
|
LĖŠŲ INTENSYVUMAS: |
100 proc. |
nurodyti |
100 proc. |
nurodyti |
|
|
||
|
KITOS IŠLAIDOS (DE MINIMIS): |
|
|
|
|
|
|
||
|
LĖŠŲ INTENSYVUMAS: |
100 proc. |
nurodyti |
100 proc. |
nurodyti |
|
|
Dengiamos sąnaudos, iš viso (8):
Gautos lėšos projekto veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti, iš viso (9):
Reikia pervesti (8–9):
* Tik specialiojo mokymo atveju.
Pastabos:
1. Sąnaudos nurodomos tiksliai pagal sąskaitas faktūras, neapvalinant skaičių.
2. Projekto biudžeto straipsniai detalizuojami tokia pat tvarka, kaip projekto veiklos ir kapitalo formavimo biudžete.
3. Jei lėšų gavėjas gali susigrąžinti pirkimo PVM, projekto veiklos ir ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos rodomos be pirkimo PVM.
4. 10 skiltis pildoma, apmokėjus projekto sąnaudas nepriklausomai nuo lėšų šaltinio.
5. Atsiskaitant etapais, pildoma didėjančia tvarka.
Ūkio subjekto vadovas |
|
Vyr. buhalteris |
||
_______________________ |
|
_______________________ |
||
(parašas) |
(v., pavardė) |
|
(parašas) |
(v., pavardė) |
|
|
|
||
200__ m. d. |
|
200__ m. d. |
||
A.V. |
|
|
||
Valstybės pagalbos lėšų skyrimo tiesioginėms
užsienio investicijoms pritraukti pagal schemą
„Invest LT+“ tvarkos aprašo
6 priedas
(Projekto įgyvendinimo ataskaitos formos pavyzdys)
__________________________
(lėšų gavėjo pavadinimas)
_________________________
(projekto pavadinimas)
PROJEKTO ĮGYVENDINIMO ATASKAITA
___________
(data)
1. Projekto tikslų pasiekimas (Kokie tikslai ir kokiu lygiu buvo pasiekti. Jeigu tikslai nepasiekti arba pasiekti ne iki galo, nurodykite priežastis). |
|
2. Projekto veiklų įgyvendinimas ir rezultatų pasiekimas (Kokios veiklos rūšys buvo įgyvendintos? Kokiu lygiu? Kokie rezultatai buvo pasiekti? Nurodykite veiklos vykdymo datas. Pridėkite dokumentus, įrodančius veiklų įgyvendinimą ir pasiektus rezultatus. Jeigu veikla neįgyvendinta arba įgyvendinta ne iki galo ir ar rezultatas nepasiektas, nurodykite priežastis).
|
|||
|
|||
Projekto veikla |
Projekto veiklos aprašymas |
Planuotas rezultatas (kiekybinis) |
Pasiektas rezultatas (kiekybinis) |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
3. Projekto įgyvendinimo terminai (Ar projektas įgyvendintas laikantis planuotų terminų? Jeigu ne, nurodykite nukrypimo nuo terminų priežastis).
|
|||
|
|||
Projekto veikla |
Planuota veiklos įgyvendinimo data |
Faktinė veiklos įgyvendinimo data |
Paaiškinimas, jeigu buvo nukrypta nuo projekto įgyvendinimo grafiko |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
4. Projekto poveikis (Aprašykite projekto poveikį kiekybiniu ir kokybiniu aspektu pagal poveikio lygmenį). |
|
Pareiškėjui |
|
Atstovaujamam sektoriui, investicijoms, konkurencingumui, MTTP, kvalifikuotų ilgalaikių darbo vietų kūrimui ir kt. |
|
_________________ (Vadovo pareigos) |
_________________ (Parašas) |
_________________ (Vardas ir pavardė) |
A.V.
Valstybės pagalbos lėšų skyrimo tiesioginėms užsienio
investicijoms pritraukti pagal schemą „Invest LT+“
tvarkos aprašo
7 priedas
(Pažymos formos pavyzdys)
ATLYGINIMŲ APSKAIČIAVIMO IR IŠMOKĖJIMO PAŽYMA
__________
(Data)
Eil. Nr. |
Darbuotojo vardas, pavardė |
Darbuotojo pareigos |
Projekto vykdymo metu dirbta mėnesių |
Mokėjimo pagrindas |
Apskaičiuotas atlyginimas * |
Atlyginimo išmokėjimo dokumento (žiniaraščio, išlaidų orderio ar mokėjimo nurodymo) data ir numeris pajamų mokesčio sumokėjimo nurodymo data ir numeris |
||||||
pradėjo dirbti projekte (data) |
baigė dirbti projekte (data) |
iš viso dirbta, mėn. |
vadovo įsakymo data ir Nr. |
darbo laiko apskaitos žiniaraščio data ir Nr. |
darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščio data ir Nr. |
pareiginė alga (pagrindinis darbo užmokestis) |
su darbo santykiais susijusios priemokos ir priedai |
iš viso apskaičiuotas, mėn. atlyginimas (10+11) |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IŠ VISO: |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
Vidutinis darbo vietų skaičius per ataskaitinį laikotarpį : |
|
* Darbovietėje, vykdančioje investicijų projektą, darbuotojui apskaičiuotas atlyginimas pagal darbo sutartį (pagrindinis darbo užmokestis ir su darbo santykiais susijusios išmokos).
Pastabos:
1. Atsiskaitant etapais, suvestinė pildoma didėjančia tvarka, atskirose eilutėse pateikiami kiekvieno mėnesio duomenys. Kiekvieno darbuotojo duomenys atskirose eilutėse susumuojami.
2. Darbuotojų atlyginimas negali viršyti jam nustatyto atlyginimo pagal darbo sutartį.
3. Sumos nurodomos tikslios (su centais).
(Ūkio subjekto vadovas) |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
A.V.
(Vyr. buhalteris) |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |