LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2004 M. RUGPJŪČIO 27 D. ĮSAKYMO NR. 3D-496 „DĖL KAIMO PLĖTROS 2004–2006 METŲ PLANO PRIEMONĖS „STANDARTŲ LAIKYMASIS“ ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ“ PAKEITIMO
2005 m. kovo 31 d. Nr. 3D-186
Vilnius
Pakeičiu Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonės „Standartų laikymasis“ administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. rugpjūčio 27 d. įsakymu Nr. 3D-496 „Dėl Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonės „Standartų laikymasis“ administravimo taisyklių“ (Žin., 2004, Nr. 133-4820, Nr. 139-5073) ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2004 m. rugpjūčio 27 d. įsakymu Nr. 496
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2005 m kovo 31 d. įsakymo Nr. 3D-186
redakcija)
KAIMO PLĖTROS 2004–2006 METŲ PLANO PRIEMONĖS „STANDARTŲ LAIKYMASIS“ ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano (toliau – KPP), finansuojamo iš Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo (EŽŪOGF) Garantijų skyriaus bei iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, priemonės „Standartų laikymasis“ administravimo taisyklių (toliau – taisyklės) tikslas – detalizuoti paramos pagal Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonę „Standartų laikymasis“ (toliau – priemonė) administravimo tvarką.
2. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:
Paraiška – nustatytos formos dokumentas (forma pateikiama šių taisyklių 1 priede), užpildytas pagal šių taisyklių 3 priede pateiktą instrukciją.
Pareiškėjas – asmuo, pretenduojantis gauti paramą pagal šią priemonę.
Paramos gavėjas – pareiškėjas, kuris atitiko visus reikalavimus paramai gauti ir kuriam buvo skirta parama.
Patikra – fizinis ir administracinis pareiškėjo ar paramos gavėjo pateiktų duomenų ir dokumentų patikrinimas.
Sankcija – paramos gavėjui taikomas paramos dydžio sumažinimas dėl įsipareigojimų nevykdymo ir / arba nustatytų reikalavimų nesilaikymo.
Veiklos planas – dokumentas, finansiškai (ekonomiškai), techniškai ir socialiai pagrindžiantis investavimo tikslus, nurodantis projekto įgyvendinimui reikalingas lėšas (be PVM) bei finansavimo šaltinius ir terminus, gyvulių ir paukščių skaičių, siekiant vykdyti šiose taisyklėse keliamus 1992 m. birželio 16 d. Tarybos direktyvos 92/46/EEB, nustatančios sveikatos taisykles žalio pieno, termiškai apdoroto pieno ir pieno produktų gamybai ir tiekimui į rinką (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2003 m. rugsėjo 29 d. Tarybos direktyva (EB) Nr. 85/2003)(toliau – Pieno direktyva), bei 1991 m. gruodžio 12 d. Tarybos direktyvos Nr. 91/676/EEB dėl vandenų apsaugos nuo taršos nitratais iš žemės ūkio šaltinių (toliau – Nitratų direktyva) reikalavimus (forma pateikiama šių taisyklių 2 priede).
3. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo plėtros įstatymas (Žin., 2002, Nr. 72-3009), Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296), Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 27 d. nutarimu Nr. 1351 (Žin., 2002, Nr. 84-3645) ir Kaimo plėtros 2004–2006 metų planas, patvirtintas 2004 m. rugpjūčio 3 d. sprendimu Nr. 2004 LT 06 G DO 001 (pranešta dokumentu Nr. C(2004)1949).
II. GALIMI PAREIŠKĖJAI
III. REIKALAVIMAI PARAMAI GAUTI
5. Paraiškos pateikimo dieną šių taisyklių 4 punkte nurodyti pareiškėjai privalo atitikti šiuos reikalavimus paramai gauti:
5.1. užsiimti žemės ūkio veikla ne trumpiau nei paskutinius vienerius metus iki paraiškos pateikimo momento (pagal nustatytą tvarką deklaruojantis pasėlius ir / ar registruojantis gyvulius);
5.2. nuosavybės teise, nuomos, panaudos ar kitais pagrindais valdyti ne mažiau kaip 3 ha žemės ūkio naudmenų (toliau – ŽŪN);
5.3. pateikti veiklos planą, kuriame būtų numatytos ir pagrįstos būtinos investicijos (be PVM) Pieno ir / ar Nitratų direktyvos reikalavimams įgyvendinti, nurodant gyvulių ir paukščių skaičių;
5.4. neturėti mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams ar fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija, ir neturėti įsiskolinimų Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai;
5.5. būti įregistravęs žemės ūkio ir kaimo valdą (toliau – valda) Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre;
5.6. tvarkyti supaprastintą buhalterinę apskaitą[4] arba buhalterinę apskaitą (dvejybinę apskaitą) pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus;
5.7. turėti ne mažiau kaip 5, bet ne daugiau kaip 200 melžiamų karvių, jeigu siekia įgyvendinti KPP numatytus Pieno direktyvos reikalavimus;
5.8. turėti ne mažiau kaip 10 sąlyginių gyvulių[5] (toliau – SG), jeigu siekia įgyvendinti KPP numatytus Nitratų direktyvos reikalavimus;
5.9. veiklos plane numatyto mėšlidės / srutų kauptuvo talpa negali būti didesnė nei 2500 m3, jeigu kreipiamasi paramos diegti Nitratų direktyvą;
5.10. būti ne anksčiau kaip prieš 60 kalendorinių dienų, bet ne vėliau kaip prieš 7 kalendorines dienas atnaujinęs informaciją apie laikomus gyvulius ir / ar paukščius Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre, jeigu siekia įgyvendinti KPP numatytus Nitratų direktyvos reikalavimus;
5.11. jei valda valdoma jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties pagrindu, paraišką pateikti gali tik valdos valdytojas arba jo įgaliotas asmuo;
6. Investicijos, numatytos veiklos plane pagal šią priemonę, negali sutapti su investicijomis, pateiktomis verslo plane pagal Lietuvos 2004–2006 metų Bendrojo programavimo dokumento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 2 d. nutarimu Nr. 935 (Žin., 2004, Nr. 123-4486), Kaimo plėtros ir žuvininkystės prioriteto (toliau – BPD) priemonę „Investicijos į žemės ūkio valdas“, jei pareiškėjas įgyvendina abi priemones.
7. Pareiškėjas, įgyvendinantis Pieno direktyvą, privalės atitikti šiuos reikalavimus:
7.1. patalpos, kuriose melžiamos karvės ar laikomas, apdorojamas arba šaldomas pienas, turės būti išdėstytos ir įrengtos taip, kad būtų išvengta pieno užteršimo. Jos turės būti lengvai valomos ir dezinfekuojamos. Patalpose turės būti:
7.1.2. grindys sudėtos taip, kad lengvai galėtų nutekėti skysčiai ir būtų lengva pašalinti atliekas;
7.1.4. tinkamas ir pakankamas aprūpinimas geriamuoju vandeniu, naudojamu melžimo metu ir įrangai plauti;
7.2. pieno laikymo patalpos privalės turėti tinkamą pieno šaldymo įrangą, būti apsaugotos nuo parazitų ir tinkamai atskirtos nuo bet kokių gyvulių laikymo patalpų;
7.3. turės būti užtikrinta galimybė atskirti infekuotus ar įtariamus infekcija gyvulius nuo likusios bandos;
7.4. pieno laikymo patalpos turės būti naudojamos tik pienui ir melžimo įrenginiams tvarkyti ir laikyti;
8. Pareiškėjas, įgyvendinantis Nitratų direktyvą, privalės atitikti šiuos reikalavimus:
8.2. mėšlidėse turės tilpti bent 6 mėnesius kauptas galvijų, arklių ir avių mėšlas (8 mėnesius – kiaulininkystės ar paukštininkystės ūkyje);
8.3. gyvulių mėšlo kiekis, įterptas į dirvą kiekvienais metais, įskaitant gyvulių mėšlą, patenkantį į dirvą ganiavos metu, neturi viršyti 170 kg azoto 1 ha ŽŪN kartu su azoto kiekiu, gaunamu iš mineralinių trąšų (bendras azotas);
IV. PARAMOS DYDIS IR TRUKMĖ
9. Metinė išmoka paramos gavėjui kasmet išmokama litais atsižvelgiant į 2004 m. birželio 16 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1117/2004, nustatantį valiutos keitimo kursus, 2004 m. taikytinus tam tikrai tiesioginei pagalbai ir struktūrinėms arba aplinkos apsaugos priemonėms Čekijoje, Estijoje, Kipre, Latvijoje, Lietuvoje, Vengrijoje, Maltoje, Lenkijoje, Slovėnijoje ir Slovakijoje (OL, 2004, L217, P. 8).
10. Vykdant Pieno direktyvos reikalavimus:
10.1. paramos trukmė priklauso nuo paraiškos pateikimo dieną registruotų Gyvulių registre arba numatomų laikyti (paramos gavėjas privalo atnaujinti duomenis Gyvulių registre ne vėliau kaip prieš 60 dienų iki galutinės investicijų ataskaitos pateikimo dienos, jei numatė didinti melžiamų karvių skaičių) melžiamų karvių skaičiaus:
10.2. paramos dydis priklauso nuo registruotų Gyvulių registre arba numatomų laikyti (paramos gavėjas privalo atnaujinti duomenis Gyvulių registre ne vėliau kaip prieš 60 dienų iki galutinės investicijų ataskaitos pateikimo dienos, jei numatė didinti melžiamų karvių skaičių) melžiamų karvių skaičiaus:
10.2.1. jei pareiškėjas laiko ar numato laikyti nuo 5 iki 19 karvių, kasmet už 1 melžiamą karvę mokama 282,5 euro;
11. Vykdant Nitratų direktyvos reikalavimus:
11.2. paramos dydis priklauso nuo paraiškos pateikimo dieną laikomų arba numatomų laikyti (paramos gavėjas privalo atnaujinti duomenis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre ne vėliau kaip prieš 60 dienų iki galutinės investicijų ataskaitos pateikimo dienos, jei numatė didinti SG skaičių) SG skaičiaus, perskaičiuoto pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro duomenis:
11.2.1. jei pareiškėjas laiko ar numato laikyti nuo 10 iki 29 SG, kasmet už 1 SG mokama 278,33 euro;
12. Pareiškėjas gali pasirinkti vykdyti abiejų direktyvų reikalavimus, tačiau metinė paramos suma negalės viršyti 25 000 eurų vienam ūkiui (mažinama nuo kiekvienai direktyvai priskaičiuotos paramos sumos proporcingai).
13. SG skaičiaus didinimas negali būti didesnis nei 50 proc. nuo paraiškos pateikimo dieną laikomų SG.
V. ATITINKANČIOS REIKALAVIMUS IŠLAIDOS
15. Pagal šią priemonę atitinkančiomis reikalavimus išlaidomis pripažįstamos:
15.1. išlaidos, susijusios su Pieno direktyvos reikalavimų vykdymu:
15.1.3. gamybinių pastatų ir / ar patalpų rekonstravimas, jei tai būtina siekiant atitikti 7 punkte išdėstytus reikalavimus;
15.2. išlaidos, susijusios su Nitratų direktyvos reikalavimų vykdymu:
VI. ADMINISTRAVIMO PROCEDŪROS
18. Priemonę administruoja Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra).
19. Paraiškų rinkimo laikotarpis kasmet nustatomas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu[6].
20. Pareiškėjas:
20.1. užpildo šių taisyklių 1 priede pateiktos formos paraišką bei 2 priede pateiktos formos veiklos planą, kurių pildymo instrukcija pateikta šių taisyklių 3 priede;
21. Agentūros KDTS:
21.2. nustatytais terminais priima paraiškas ir kitus dokumentus. Pavėluotai pateiktos paraiškos nepriimamos;
21.6. suveda duomenis į Kaimo plėtros priemonių administravimo informacinę sistemą (toliau – KPPAIS);
21.7. informuoja pareiškėjus apie paraiškų ar kitų dokumentų priėmimą / atmetimą arba apie aptiktus neatitikimus;
21.8. atlieka patikrą vietoje, suformuoja ir perduoda dokumentų ir bylų siuntas Agentūros Kaimo plėtros programų departamentui (toliau – KPPD). Pasikeitus paraiškos duomenims, pareiškėjas iki paraiškų surinkimo termino pabaigos gali pateikti KDTS prašymą pakeisti paraiškos duomenis. Pasibaigus paraiškų surinkimo terminui, pareiškėjas gali keisti tik tuos duomenis, kurie nedaro įtakos paramos dydžiui (adresas, banko sąskaitos ir pan.). Šis prašymas turi būti siunčiamas tiesiogiai į KPPD.
22. Jeigu surinkus paraiškas išaiškėja, kad bendra prašoma išmokų suma yra didesnė, nei numatyta šiai priemonei lėšų, taikomi šie prioritetiniai kriterijai, už kuriuos skaičiuojami balai:
22.2. pareiškėjui, turinčiam daugiau nei 30 SG (vykdant Nitratų direktyvos reikalavimus), suteikiama 30 balų;
22.3. pareiškėjui, turinčiam daugiau nei 15 melžiamų karvių (vykdant Pieno direktyvos reikalavimus), suteikiama 30 balų;
23. Pareiškėjų sąrašas pertvarkomas, pareiškėjus su didžiausiu balų skaičiumi perkeliant į sąrašo viršų.
24. Jei pareiškėjai surenka vienodą balų skaičių, į aukštesnę poziciją perkeliama pagal šiuos rodiklius (perkilnojama iš eilės, kol nebelieka vienodą balų skaičių surinkusių pareiškėjų toje pačioje sąrašo pozicijoje):
25. Jei pareiškėjas nori atsisakyti vykdyti veiklos planą, jis turi pateikti prašymą Agentūros KDTS (jei nėra inicijuota patikra vietoje).
26. Pareiškėjo, gaunančio paramą pagal KPP priemonę „Ankstyvo pasitraukimo iš prekinės žemės ūkio gamybos rėmimas“, paraiška atmetama.
27. Agentūra:
27.1. administruodama paramos lėšas ir užtikrindama šių taisyklių laikymąsi, kontroliuoja paraiškos bei veiklos plane pateiktus duomenis, KPPAIS pagalba atlieka administracinę pareiškėjo pateiktos informacijos patikrą;
27.2. atsitiktiniu bei rizikos analizės būdu atrenka paramos gavėjus patikrai vietoje. Patikra vietoje taip pat atliekama visuose ūkiuose, kuriuose pagal šią priemonę metinė investicijų suma yra didesnė nei 10 000 eurų. Administracinės patikros metu iškilus neaiškumams, gali būti inicijuojamos užsakomosios patikros. Ar pareiškėjas atitinka 5.2 punkto reikalavimą, tikrinama pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro duomenis;
29. Jeigu paramos gavėjas nesilaiko veiklos plane numatytų įsipareigojimų, nustačius pažeidimą pirmą kartą, apskaičiuota parama kitiems metams mažinama 20 proc., o nustačius antrą kartą – parama nutraukiama.
30. Jeigu patikros ar vertinimo metu nustatoma, kad paramos gavėjas turi mažiau SG ar melžiamų karvių, negu deklaruota paraiškoje, nustatytas SG ir melžiamų karvių skaičius, nuo kurio apskaičiuojama paramos suma, mažinamas 20 proc.
31. Jeigu patikros ar vertinimo, vykdomų po galutinės investicijų ataskaitos pateikimo, metu nustatoma, kad paramos gavėjas neįvykdė įsipareigojimo padidinti SG ar melžiamų karvių skaičiaus iki nurodyto paraiškoje, paskutinių paramos metų išmoka mažinama už kiekvieną trūkstamą SG ar melžiamą karvę, o galutinė perskaičiuota paramos suma mažinama 20 proc.
32. Jeigu patikros ar vertinimo metu nustatoma, kad paramos gavėjas turi daugiau SG ar melžiamų karvių, negu deklaruota paraiškoje, parama mokama už paraiškoje deklaruotą SG ar melžiamų karvių skaičių.
33. Jeigu paramos gavėjas nepateikė dokumentų, patvirtinančių veiklos plane numatytų investicijų apmokėjimą, parama už einamuosius metus nemokama.
34. Jeigu paramos gavėjas nepateikia buhalterinės apskaitos dokumentų (kopijų), susijusių su veiklos plano įgyvendinimu, netenka teisės į paramą, o jau išmokėtą paramą turi grąžinti.
35. Jeigu paramos gavėjas nustatytu terminu nepateikia leidimo statybai (jei pareiškėjas numato vykdyti gamybinių pastatų ir / ar patalpų rekonstravimą, mėšlidžių ir / ar srutų kauptuvų statybą ir / ar rekonstravimą), jis netenka teisės į paramą, o jau išmokėtą paramą turi grąžinti.
36. Jei paramos gavėjas nori atsisakyti vykdyti veiklos planą, jis turi pateikti prašymą Agentūrai (jei nėra inicijuota patikra vietoje), o išmokėtą paramą grąžinti.
37. Jeigu paramos gavėjas, pasibaigus paramos laikotarpiui, neatitinka Pieno direktyvos reikalavimų, jis turi grąžinti išmokėtą paramą.
38. Jeigu paramos gavėjas, pasibaigus paramos laikotarpiui, neatitinka Nitratų direktyvos reikalavimų, jis turi grąžinti išmokėtą paramą.
39. Nustačius, kad veiklos plane pateiktos investicijos sutampa su BPD priemonės „Investicijos į žemės ūkio valdas“ verslo plane pateiktomis investicijomis, paraiška kartu su veiklos planu atmetama, o jau išmokėta parama turi būti grąžinta.
40. Jeigu paramos gavėjas pagal šią priemonę tampa paramos gavėju pagal KPP priemonę „Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos“ ir neturi įsipareigojimus perimančio asmens, netenka teisės į paramą pagal šią priemonę, o jau išmokėtą paramą turi grąžinti.
41. Gali būti perduodamos tik Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre įregistruotos valdos.
42. Valdos perėmėju negali būti paramos gavėjas pagal KPP priemones „Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos“ ir „Standartų laikymasis“.
43. Valdos perėmėjas turi teisę perimti su valda susijusią paramą, jei prisiima su įgyvendinama priemone susijusius valdos perleidėjo įsipareigojimus.
44. Valdos perėmėjas pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro nuostatų reikalavimus per 10 kalendorinių dienų nuo valdos perėmimo privalo šiame registre atnaujinti pasikeitusius valdos registravimo duomenis.
45. Valdos perėmėjas prisiima atsakomybę toliau laikytis perleidėjo paraiškoje prisiimtų įsipareigojimų.
46. Paramos gavėjo mirties atveju įsipareigojimus ir paramą paveldėtojų susitarimu gali perimti tik vienas asmuo.
47. Jei paveldėtojai nesusitaria dėl paramos perėmimo, paramos išmokėjimas nutraukiamas. Jau išmokėtų lėšų grąžinti nereikia.
48. Agentūra:
48.1. nuo antrųjų paramos gavimo metų kasmetinių investicijų ataskaitų už praėjusius metus ir jas pagrindžiančių dokumentų pagrindu bei atsižvelgusi į patikrų rezultatus, apskaičiuoja tų metų mokėtiną sumą;
48.2. išmoka paskutinių paramos metų išmoką, paramos gavėjui pateikus galutinę investicijų ataskaitą;
48.3. pagal poreikį teikia pinigų užsakymo paraišką Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai. Paskutinė pinigų užsakymo paraiška teikiama ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki kalendorinių metų pabaigos;
48.4. gavusi lėšas, per 3 darbo dienas perveda priklausančias išmokas paramos gavėjams, vykdantiems prisiimtus įsipareigojimus;
XI. ATSAKOMYBĖ
51. Už paraiškų bei prie jų pateikiamų dokumentų priėmimą, registravimą KPPAIS, patikrinimą, duomenų į KPPAIS įvedimą, administracinę patikrą, patikrą vietoje, sprendimų dėl paramos suteikimo / nesuteikimo, paramos dydžio apskaičiavimą ir išmokėjimą paramos gavėjams, lėšų apskaitą, ataskaitų teikimą atsako Agentūra.
XII. TAISYKLIŲ keitimo tvarka
Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano
priemonės „Standartų laikymasis“
administravimo taisyklių
1 priedas
(Paraiškos paramai gauti forma)
ParaiškA
paramai gauti pagal Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonę „STANDARTŲ LAIKYMASIS“ **
___________________
(Data)
Nacionalinei mokėjimo agentūrai
Prie Žemės ūkio ministerijos
Kontrolės departamento __/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/ skyrius* |
Paraiškos registracijos data ir Nr. |__|__|__|__| |__|__| |__|__||__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|
Paraišką užregistravusio tarnautojo pareigos parašas vardas, pavardė ________________________________________________________________________________________
|
Paraiška vertinimui parengta ð Paraiška atmesta ð Paraiškos priėmimo / atmetimo data |__|__|__|__| |__|__| |__|__| |
Paraišką priėmęs / atmetęs tarnautojas (pareigos, parašas, vardas, pavardė): ________________________________________________________________________________________
|
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
(fizinio asmens vardas, pavardė arba juridinio asmens teisinė forma ir pavadinimas)
Adresas / Buveinė |
Savivaldybės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|
Seniūnijos pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|
Gyvenamosios vietovės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|
Gatvės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|
Namo Nr. |__|__|__| |
Buto Nr. |__|__|__| |
Pašto indeksas |__|__|__|__|__|__|__| |
Telefono Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|
Fakso Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|
El. paštas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|
I. INFORMACIJA APIE FIZINĮ ASMENĮ
1. Žemės ūkio ir kaimo valdos identifikavimo kodas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
2. Asmens kodas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
3. Banko rekvizitai (Informacija Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos apie tai, kur, Jūsų pageidavimu, turi būti pervestos skirtos išmokos) |
3.1. Banko pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
3.2. Banko kodas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
3.3. Atsiskaitomosios sąskaitos Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
II. INFORMACIJA APIE JURIDINĮ ASMENĮ
1. Žemės ūkio ir kaimo valdos identifikavimo kodas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
2. Įmonės kodas |__|__|__|__|__|__|__| |
3. Banko rekvizitai (Informacija Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos apie tai, kur, Jūsų pageidavimu, turi būti pervestos skirtos išmokos) |
3.1. Banko pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
3.2. Banko kodas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
3.3. Atsiskaitomosios sąskaitos Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| |
III. INFORMACIJA APIE ŽEMĖS ŪKIO IR KAIMO VALDĄ
1. Žemės ūkio paskirties žemė (ne mažiau kaip 3 ha ŽŪN) |__|__|__|__|, |__|__| (ha) |
2. Pasirinkta/pasirinktos įgyvendinti direktyva/direktyvos:(tinkamą/tinkamus pažymėkite X) 2.1. Pieno direktyva ð 2.2. Nitratų direktyva ð |
3. Melžiamų karvių skaičius (Pieno direktyva) |__|__|__| (Vnt.) |
3.1. Numatomas melžiamų karvių skaičius (iki galutinės investicijų ataskaitos pateikimo, jei planuojama didinti karvių skaičių) (Pieno direktyva) |__|__|__| (Vnt.) |
4. Gyvulių skaičius (Nitratų direktyva) |__|__|__|,|__|__| (SG) |
4.1. Numatomas gyvulių skaičius (iki galutinės investicijų ataskaitos pateikimo, jei planuojama didinti gyvulių skaičių) (Nitratų direktyva) |__|__|__|,|__|__| (SG) |
IV. DALYVAVIMAS KITOSE PARAMOS PRIEMONĖSE
1. Ar pretenduojate gauti/gaunate paramą pagal Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonę „Ankstyvo pasitraukimo iš prekinės žemės ūkio gamybos rėmimas“ kaip perleidėjas ar ūkio darbuotojas? |
Taip |
Ne |
2. Ar pretenduojate gauti/gaunate paramą pagal Bendrojo programavimo dokumento priemonę „Investicijos į žemės ūkio valdas“? |
Taip |
Ne |
V. PriDEDAMI DOKUMENTAI
Eil. Nr. |
Dokumento pavadinimas |
Pažymėti (X) |
Puslapių skaičius |
1. |
Asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas |
|
|__|__| |
2. |
Įmonės įregistravimo pažymėjimas ir steigimo dokumentai1 (tik juridiniams asmenims) |
|
|__|__| |
3. |
Pranešimas apie žemės ūkio ir kaimo valdos įregistravimą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre ir identifikavimo kodo suteikimą |
|
|__|__| |
4. |
Valstybinės mokesčių inspekcijos pažyma apie atsiskaitymą biudžetui |
|
|__|__| |
5. |
Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos pažyma apie atsiskaitymą fondui |
|
|__|__| |
6. |
Komercinis pasiūlymas iš prekių tiekėjų, paslaugų teikėjų, rangovų prekėms, paslaugoms ar darbams, susijusiems su projekto įgyvendinimu, pirkti2 |
|
|__|__| |
7. |
Statybos leidimas (jei pareiškėjas numato vykdyti gamybinių pastatų ir / ar patalpų rekonstravimą, mėšlidžių ir / ar srutų kauptuvų statybą ir / ar rekonstravimą; šį dokumentą galima pateikti ir su pirmąja kasmetinių investicijų ataskaita) |
|
|__|__| |
8. |
Veiklos planas |
|
|__|__| |
Prie paraiškos pridedamos nurodytų dokumentų kopijos. Notaro patvirtinti nuorašai pateikiami tik tuo atveju, jei KDTS darbuotojui neparodomas dokumento originalas.
VI. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA
Aš, pretenduodamas gauti paramą pagal Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonę „Standartų laikymasis“ ir pasirašydamas šioje paraiškoje, pareiškiu, kad:
2. Įsipareigoju:
2.2. tvarkyti supaprastintą buhalterinę apskaitą3 arba buhalterinę apskaitą (dvejybinę apskaitą) pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus ne vėliau kaip nuo paraiškos pateikimo datos;
2.3. paramos teikimo laikotarpiu nemažinti turimų melžiamų karvių (diegiant Pieno direktyvos reikalavimus) ir / ar SG (diegiant Nitratų direktyvos reikalavimus) skaičiaus;
2.4. gaudamas paramą, kiekvienais metais iki Agentūros nurodyto termino pateikti kasmetinę investicijų ataskaitą ir kopijas jas pagrindžiančių dokumentų:
2.5. gaudamas paramą, kiekvienais metais iki nurodyto termino pateikti buhalterinės apskaitos dokumentų kopijas (už tą ketvirtį, kurio metu buvo vykdomos investicijos):
2.5.2. ūkininko ūkio veiklos rezultatų ataskaitą, balansą4 ir / arba pinigų srautų ataskaitą;
2.6. pasibaigus projekto įgyvendinimo laikui pateikti:
2.6.1. galutinę investicijų ataskaitą ir dokumentų, pagrindžiančių buhalterinės apskaitos tvarkymą, kopijas,
2.6.2. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos pažymą apie ūkio atitikimą taisyklių 7 punkte išvardytus reikalavimus (pareiškėjui, įgyvendinančiam Pieno direktyvą),
3. Žinau, kad Agentūra gali patikrinti pateiktus duomenis, kurie bus apdoroti elektroniniu būdu, bei atlikti patikrą vietoje ir gauti papildomos informacijos apie mano ūkinę veiklą. Pateiktuosius duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos susijusios Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos.
4. Žinau, kad Agentūra neįspėjusi gali atlikti patikrinimą mano ūkyje ir įsipareigoju aprodyti savo žemės ūkio ir kaimo valdą (-as) atvykus Agentūros darbuotojams.
6. Garantuoju, kad veiklos plane nurodytos investicijos nesutampa su investicijomis, pateiktomis pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento Kaimo plėtros ir žuvininkystės prioriteto priemonę „Investicijos į žemės ūkio valdas“ (jei tokios yra pateiktos).
8. Projekto įgyvendinimo laikotarpiu pagal vieną direktyvą pateiksiu tik vieną paraišką, nekeisiu pasirinktos / pasirinktų įgyvendinti direktyvos / direktyvų.
9. Įsipareigoju klaidingai apskaičiuotą ir pervestą į mano atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumą grąžinti Agentūrai:
9.1. tuo atveju, kai dėl Agentūros kaltės klaidingai apskaičiuojama ir į mano atsiskaitomąją sąskaitą pervedama paramos suma, įsipareigoju grąžinti Agentūros atsiųstame informaciniame laiške nurodytą sumą į agentūros sąskaitą per 10 dienų nuo laiško išsiuntimo dienos. Jei nurodytos sumos negrąžinsiu, Agentūra, remdamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais, gali pradėti teisminį procesą;
9.2. tuo atveju, kai paramos suma yra klaidingai apskaičiuota ir į mano atsiskaitomąją sąskaitą pervesta dėl mano kaltės, įsipareigoju grąžinti informaciniame laiške nurodytą sumą į Agentūros sąskaitą per 10 dienų nuo laiško išsiuntimo dienos. Jei nurodytos sumos negrąžinsiu, Agentūra, remdamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais, gali pradėti teisminį procesą bei delspinigių skaičiavimą.
_______________________
(fizinio asmens parašas) (vardas, pavardė)
______________________________ __________________________
(juridinio asmens vadovo pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas, pavardė)
Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano
priemonės „Standartų laikymasis“
administravimo taisyklių
2 priedas
(Veiklos plano forma)
PRIEMONĖS „STANDARTŲ LAIKYMASIS“ VEIKLOS PLANAS
(Prašome užpildyti visas žemiau pateiktas lenteles)
1. Veiklos sritis
Apibūdinamos pagrindinės ūkio veiklos sritys, dabartinė būklė, turimas gyvulių skaičius, gamybinės paskirties nekilnojamasis turtas. Pateikiamas glaustas ūkinės veiklos aprašymas, nurodant esminius ūkinės veiklos rodiklius: pajamas, pardavimus, sąnaudas. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Tikslai plano įgyvendinimo laikotarpiu (pasirenkamas bent vienas iš šių tikslų)
(pažymėkite (X))
3. Investicijų planas, Lt
Investicijos |
__________ metai |
__________ metai |
__________ metai |
Pieno direktyva |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nitratų direktyva |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
Investicijos turi būti susijusios su Nitratų direktyvos ir / arba su Pieno direktyvos įgyvendinimu.
4. Investicijų įgyvendinimo aprašymas
Glaustas investicijų aprašymas ir jų pagrindimas
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_____________ ________________
(fizinio asmens parašas) (vardas, pavardė)
____________________________________ ______________ ________________
(juridinio asmens vadovo pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas, pavardė)
Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano
priemonės „Standartų laikymasis“
administravimo taisyklių
3 priedas
PARAIŠKOS PARAMAI GAUTI PAGAL KAIMO PLĖTROS 2004–2006 METŲ PLANO PRIEMONĘ „STANDARTŲ LAIKYMASIS“ IR VEIKLOS PLANO PILDYMO INSTRUKCIJA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pagal šią instrukciją pildoma taisyklių 1 priede pateiktos formos paraiška bei 2 priede pateiktos formos veiklos planas.
2. Paraiška pildoma lietuvių kalba, didžiosiomis raidėmis, aiškiu įskaitomu šriftu, be taisymų ir pabraukimų. Raidės ir skaičiai įrašomi tiksliai į jiems skirtas vietas, nepažeidžiant nurodytų linijų. Simboliams įrašyti skiriamas vienas langelis. Pildoma rašikliu arba kompiuteriu.
II. PARAIŠKOS PIRMOJO LAPO VIRŠUTINĖS LENTELĖS PILDYMAS
5. Pirmoje lentelės dalyje KDTS atsakingas tarnautojas-registratorius:
5.2. įregistravęs paraiškos duomenis į Kaimo plėtros priemonių administravimo informacinę sistemą (toliau – KPPAIS), įrašo paraiškos įregistravimo datą bei KPPAIS suteiktą registracijos numerį;
III. PARAIŠKOS PIRMOJO LAPO APATINĖS LENTELĖS PILDYMAS
7. Pareiškėjas nurodo:
7.2. fizinis asmuo – adresą, juridinis asmuo – buveinę: savivaldybės, seniūnijos, gyvenamosios vietovės, gatvės pavadinimą, namo numerį, buto numerį, pašto indeksą;
IV. PARAIŠKOS I SKYRIAUS PILDYMAS
8. Šį skyrių pildo tik pareiškėjas – fizinis asmuo, nurodydamas:
8.1. savo žemės ūkio ir kaimo valdos (toliau – valdos) identifikavimo kodą (valdos numerį Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre);
V. PARAIŠKOS II SKYRIAUS PILDYMAS
9. Šį skyrių pildo tik juridinio asmens įgaliotas atstovas, nurodydamas:
VI. PARAIŠKOS III SKYRIAUS PILDYMAS
10. Pareiškėjas nurodo:
10.1. 1 punkte – duomenis apie nuosavybės teise, nuomos, panaudos ar kitais pagrindais valdomas žemės ūkio naudmenas, įrašydamas plotą hektarais;
10.3. 3 punkte – paraiškos pateikimo dieną laikomų melžiamų karvių skaičių, vnt. (jei pasirenka įgyvendinti Pieno direktyvą);
10.4. 3.1 punkte – numatomą laikyti karvių skaičių, vnt. (skaičius turi būti pasiektas iki galutinės investicijų ataskaitos pateikimo, jei planuojama didinti karvių skaičių);
10.5. 4 punkte – paraiškos pateikimo dieną laikomų gyvulių skaičių, SG (jei pasirenka įgyvendinti Nitratų direktyvą);
ViI. PARAIŠKOS IV SKYRIAUS PILDYMAS
ViII. PARAIŠKOS V SKYRIAUS PILDYMAS
12. Pareiškėjas kryžiukais pažymi, kokius dokumentus pateikė, ir nurodo jų puslapių skaičių. KDTS tarnautojas, sutikrinęs originalus su kopijomis, grąžina originalus pareiškėjui. Būtina pateikti visų reikalingų dokumentų kopijas. Notaro patvirtinti nuorašai pateikiami tik tuo atveju, kai KDTS darbuotojui neparodomas dokumento originalas.
Ix. PARAIŠKOS VI SKYRIAUS PILDYMAS
X. VEIKLOS PLANO PILDYMAS
14. 1 punkte pareiškėjas trumpai apibūdina pagrindines savo ūkio veiklos sritis, kuo užsiima ir kokia dabartinė ūkio būklė. Išvardijami auginami gyvuliai, nurodomas jų skaičius. Toliau trumpai aprašoma ūkinė veikla, nurodant esminius ūkinės veiklos rodiklius: pajamas, pardavimus, sąnaudas.
15. 2 punkte pareiškėjas nurodo, kokio tikslo ketina siekti savo ūkyje (kokią / kokias Tarybos direktyvą / direktyvas įgyvendins). Būtina nurodyti vieną iš šių tikslų. Pasirinkus konkretų tikslą, X pažymimas atitinkamas langelis. Jeigu vykdomi Pieno direktyvos reikalavimai, pareiškėjas nurodo, per kiek metų (2 ar 3) įgyvendins projektą, pažymėdamas atitinkamą langelį X.
16. 3 punkte pareiškėjas nurodo planuojamas investicijas (be PVM) ir kuriais metais jos bus atliktos. Investicijos turi būti susijusios Pieno direktyvos ir / arba su Nitratų direktyvos įgyvendinimu (priklausomai nuo to, kokią direktyvą pasirinko pareiškėjas).
17. 4 punkte pareiškėjas trumpai apibūdina, kas bus daroma, norint pasiekti užsibrėžtų investicijų tikslų, bei pateikiamas jų būtinumo pagrindimas.
Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano
priemonės „Standartų laikymasis“
administravimo taisyklių
4 priedas
SĄLYGINIŲ GYVULIŲ INDEKSAI (SGI)
Gyvuliai / paukščiai |
SGI* |
Paršavedė, kuilys Paršelis iki 2 mėn. amžiaus Kiaulė nuo 2 iki 8 mėn. amžiaus Kiaulė daugiau nei 8 mėn. amžiaus Karvė, bulius Veršelis iki 1 metų amžiaus Galvijas (prieauglis) nuo 1 iki 2 metų amžiaus Galvijas (prieauglis) daugiau nei 2 metų amžiaus Avis, ožka Suaugęs arklys daugiau nei 3 metų amžiaus Kumeliukas iki 3 metų amžiaus Višta Kiti paukščiai (antys, žąsys, kalakutai) |
0,35 0,01 0,1 0,2 1 0,25 0,7 1 0,07 1,0 0,5 0,008 0,018 |
*Sąlyginių gyvulių skaičius apskaičiuojamas ūkyje laikomų gyvulių ir / ar paukščių skaičių padauginus iš lentelėje pateiktų SGI.
______________
Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano
priemonės „Standartų laikymasis“
administravimo taisyklių
5 priedas
REIKALAVIMAI KOMERCINIAM PASIŪLYMUI / PASIŪLYMAMS
1. Komerciniame pasiūlyme / pasiūlymuose, gautuose iš prekių tiekėjų, paslaugų teikėjų, rangovų, turi būti:
1.3. galutinė siūlomos prekės, paslaugų ar darbų kaina Lietuvos Respublikoje litais bei eurais pagal kursą (su PVM ir be PVM);
2. Kartu su komerciniu pasiūlymu / pasiūlymais turi būti pateikta prekių tiekėjo, paslaugų teikėjo, rangovo registracijos pažymėjimo ar verslo liudijimo kopija.
3. Pareiškėjas privalo pateikti komercinį pasiūlymą / pasiūlymus lietuvių kalba arba kompetentingų institucijų, atliekančių vertimo paslaugas, patvirtintą vertimą į lietuvių kalbą.
4. Pareiškėjas privalo užtikrinti, kad pasiūlymą pateiktų tiktai tinkami prekių tiekėjai, paslaugų teikėjai, rangovai:
4.2. nėra bankrutavę, likviduojami, su kreditoriais sudarę taikos sutartį, sustabdę ar apriboję savo veiklą, jiems iškelta bankroto byla arba bankroto procesas vykdomas ne teismo tvarka, siekiama priverstinio likvidavimo procedūros ar susitarimo su kreditoriais;
5. Parenkant prekių tiekėją, paslaugų teikėją, rangovą, kurio siūlomos prekės, paslaugos ar darbai atitinka techninę specifikaciją, vertinimo kriterijus – mažiausia kaina.
6. Paramos gavėjas projekto įgyvendinimo laikotarpiu gali keisti pasirinktą prekių tiekėją, paslaugų teikėją ar rangovą kitu, kurio pasiūlytos prekės, paslaugos ar darbai atitinka techninę specifikaciją, pagal kurią buvo pasirinktas keičiamasis prekių tiekėjas, paslaugų teikėjas ar rangovas.
[1] Lietuvos Respublikos ūkininko ūkio įstatymas (Žin., 1999, Nr. 43-1358; 2002, Nr. 123-5537).
[2] Lietuvos Respublikos žemės ūkio bendrovių įstatymas (Žin., 1991, Nr. 13-328; 2001, Nr. 45-1574).
[3] Lietuvos Respublikos kooperatinių bendrovių (kooperatyvų) įstatymas (Žin., 1993, Nr. 20-488; 2002, Nr. 57-2296).
[4] Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymas (Žin., 2001, Nr. 99-3515).
[5] Sąlyginių gyvulių skaičius nustatomas vadovaujantis šių taisyklių 4 priede nurodytais indeksais.
[6] 2005 metams – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. gruodžio 24 d. įsakymas Nr. 3D-676 „Dėl paraiškų pagal Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemones surinkimo 2005 metais grafiko patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 186-6968)
** Pildydami paraišką naudokitės paraiškos pildymo instrukcija. Siekiant išvengti klaidų apskaičiuojant bei išmokant paramą, svarbu, kad pateikti duomenys būtų teisingi. Pildydami rašykite didžiosiomis raidėmis ir aiškiu šriftu.
* Pildo Kontrolės departamento teritorinio skyriaus tarnautojas
1 Įstatai, steigimo sandoris arba įstatymų numatytais atvejais bendrieji nuostatai arba kiti dokumentai, kuriuos įstatams prilygina Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas (Žin., 2000, Nr. 74-2262).
2 Jei įsigyjamų prekių, paslaugų, darbų vertė didesnė nei 10 tūkst. eurų, turi būti pristatyti 3 komerciniai pasiūlymai. Jeigu investicijos vertė neviršija šios sumos, turi būti pateiktas vienas komercinis pasiūlymas arba sutartis su prekių tiekėju, paslaugų teikėju, rangovu.
3 Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymas (Žin., 2001, Nr. 99-3515).
4 Jei tvarkoma dvejybinė buhalterinė apskaita pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2001 m. lapkričio 26 d. įsakymą Nr. 414 „Dėl ūkininko ūkio veiklos buhalterinės apskaitos tvarkymo dvejybine apskaitos sistema rekomendacijų tvirtinimo “ (Žin., 2001, Nr. 102-3645).