LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL NAUJŲ GAMTINIŲ DUJŲ SISTEMŲ NAUJOJE DUJOFIKUOJAMOJE TERITORIJOJE ĮRENGIMO IR NAUJŲ VARTOTOJŲ GAMTINIŲ DUJŲ SISTEMŲ PRIJUNGIMO PRIE PERDAVIMO AR SKIRSTYMO SISTEMŲ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2008 m. birželio 25 d. Nr. 4-266
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 89-2743; 2007, Nr. 43-1626) 8 straipsnio 3 ir 4 dalimis ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 725 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymą“ (Žin., 2007, Nr. 80-3242) 1.2 ir 1.3 punktais:
1. Tvirtinu Naujų gamtinių dujų sistemų naujoje dujofikuojamoje teritorijoje įrengimo ir naujų vartotojų gamtinių dujų sistemų prijungimo prie perdavimo ar skirstymo sistemų taisykles (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Gamtinių dujų perdavimo, paskirstymo, laikymo ir tiekimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2002 m. vasario 5 d. įsakymu Nr. 43 „Dėl Gamtinių dujų perdavimo, paskirstymo, laikymo ir tiekimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 15-598), VI skyrių;
2.2. Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2003 m. sausio 10 d. įsakymo Nr. 4-10 „Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2002 m. vasario 5 d. įsakymo Nr. 43 „Dėl Gamtinių dujų perdavimo, paskirstymo, laikymo ir tiekimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2003, Nr. 5-224) 1 punktą;
2.3. Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2005 m. balandžio 19 d. įsakymo Nr. 4-160 „Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2002 m. vasario 5 d. įsakymo Nr. 43 „Dėl Gamtinių dujų perdavimo, paskirstymo, laikymo ir tiekimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2005, Nr. 52-1754) 2.1, 2.2, 2.3 ir 2.4 punktus.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2008 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. 4-266
NAUJŲ GAMTINIŲ DUJŲ SISTEMŲ NAUJOJE DUJOFIKUOJAMOJE TERITORIJOJE ĮRENGIMO IR NAUJŲ VARTOTOJŲ GAMTINIŲ DUJŲ SISTEMŲ PRIJUNGIMO PRIE PERDAVIMO AR SKIRSTYMO SISTEMŲ TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Naujų gamtinių dujų sistemų naujoje dujofikuojamoje teritorijoje įrengimo ir naujų vartotojų gamtinių dujų sistemų prijungimo prie perdavimo ar skirstymo sistemų taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato:
1.1. naujų gamtinių dujų (toliau – dujos) sistemų naujoje dujofikuojamoje teritorijoje įrengimo organizavimo tvarką;
2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 56-2224), Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 89-2743; 2007, Nr. 43-1626), Lietuvos Respublikos statybos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597) nuostatomis.
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Naujas vartotojas – vartotojas, kurio sistema pirmą kartą jungiama prie dujų įmonės sistemos. Naujuoju vartotoju laikomas ir esamas vartotojas, pageidaujantis didinti dujų suvartojimą tokia apimtimi, kad nebeužtenka esamos dujų perdavimo, dujų paskirstymo sistemos galios. Vartotojai, įsigiję dujofikuotas patalpas ar atnaujinantys nutrauktas dujų tiekimo sutartis, nelaikomi naujais vartotojais.
Dujų sistemų plėtra nelicencijuotose teritorijose – dujų sistemų statyba naujai dujofikuojamoje teritorijoje, kurioje nė vienai įmonei neišduota dujų perdavimo ar paskirstymo licencija.
Dujų sistemų plėtra licencijuotose teritorijose – dujų sistemų statyba ar naujų vartotojų sistemų prijungimas dujų įmonės dujų sistemų licencijoje nurodytoje teritorijoje.
Plėtros planas – dujų įmonės parengtas investicijų į dujų sistemas planas.
Preliminarios naujų dujų sistemų prijungimo sąlygos – preliminarios techninės sąlygos naujos dujų sistemos prijungimo vietai bei sąlygoms nustatyti ir ekonominiai duomenys naujos dujofikuojamos teritorijos investiciniam projektui parengti.
Prijungimo įmoka – apmokėjimas dujų įmonei už vartotojo sistemos prijungimo paslaugą.
4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymas.
5. Vadovaudamosi Nacionalinės energetikos strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2007 m. sausio 18 d. nutarimu Nr. X-1046 (Žin., 2007, Nr. 11-430), nuostatomis, dujų įmonės rengia metinius bei ilgalaikius (ne mažiau kaip 3 metams) perdavimo, skirstymo sistemų plėtros planus, atsižvelgdamos į tiekimo patikimumo, reguliarumo, kokybės, vartotojų apsaugos ir aplinkosaugos reikalavimus.
6. Dujų įmonės dujų sistemų plėtrą vykdo pagal planą. Plane nurodomos bendros investicijos į perdavimo, skirstymo, laikymo sistemas. Plane pateikiamas ir projektų, kurių vertė yra 3 ar daugiau mln. Lt, vardinis sąrašas. Rengiami atskiri dujų sistemų plėtros licencijuotose ir nelicencijuotose teritorijose planai.
7. Dujų sistemų plėtros planai ateinantiems metams turi būti parengti ir pateikti Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai (toliau – Komisija) bei Lietuvos Respublikos ūkio ministerijai (toliau – Ūkio ministerija) ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 1 dienos.
Komisija aprobuoja metinius dujų sistemų plėtros planus licencijuotose teritorijose. Šie planai ir dujų įmonių bendra metinių investicijų į dujų sistemos plėtrą suma yra vieša informacija.
II. DUJŲ SISTEMŲ PLĖTRA LICENCIJUOTOJE TERITORIJOJE
8. Dujų sistemų plėtros licencijuotose teritorijose iniciatoriai gali būti: licencijas veiklai tose teritorijose turinčios dujų įmonės, esami ar potencialūs vartotojai. Vartotojai prašymus dėl dujų sistemų plėtros teikia perdavimo ar paskirstymo įmonėms. Prašymo formą ir informacijos bei dokumentų sąrašą, kuriuos būtina pateikti su prašymu, nustato dujų įmonės. Buitiniams vartotojams prašymo formą ir informacijos bei dokumentų sąrašą, kuriuos būtina pateikti su prašymu, dujų įmonės nustato suderinusios su Komisija. Gaunami prašymai registruojami.
9. Plėtros planai rengiami ir koreguojami atsižvelgiant į gautus prašymus, numatomą vartotojų skaičių, numatomas investicijų dujų sistemų statybai mastą, numatomą projektų įgyvendinimo efektyvumą. Vadovaudamosi šiais kriterijais dujų įmonės nustato projektų įgyvendinimo eiliškumą.
10. Informaciją apie gautus prašymus dėl dujų sistemos plėtros ir prašymo eilės numerį dujų įmonės teikia prašymą pateikusiam asmeniui ir Komisijai jos prašymu.
11. Dujų sistemų plėtros plane nurodoma dujofikuoti numatyta teritorija, galimi nauji vartotojai, planuojamos investicijos, dujofikavimo terminai. Dujų įmonės metinius planus koreguoti, tikslinti gali ne dažniau kaip vieną kartą per ketvirtį, o ilgalaikius planus – ne dažniau kaip vieną kartą per metus. Apie metinių planų pakeitimus informuojama Komisija.
III. INVESTICINIŲ PROJEKTŲ RENGIMAS IR DERINIMAS
13. Dujų sistemų plėtrai įmonės parengia investicijų projektą. Kai reikia įrengti įvadą, investicijų projektai neprivalomi. Kai investicijų projekto vertė yra 5 proc. ar didesnė nuo visų planuojamų metinių investicijų sumos, investicijų projektai turi būti suderinti su Komisija. Kai investicijų projekto vertė yra 3 ar daugiau mln. Lt, dujų įmonės, aptarnaujančios 100 tūkst. ir daugiau vartotojų, investicijų projektus turi suderinti su Komisija. Kiti investicijų projektai derinami bendru sąrašu.
IV. DUJŲ SISTEMŲ PLĖTRA NELICENCIJUOTOJE TERITORIJOJE
15. Naujos teritorijos, kurioje nė vienai įmonei neišduota dujų perdavimo ar skirstymo licencija, dujofikavimas atliekamas šia tvarka:
15.1. prašymų įrengti gamtinių dujų perdavimo ar skirstymo sistemas naujoje dujofikuojamoje teritorijoje priėmimas;
15.2. prašymų įrengti gamtinių dujų perdavimo ar skirstymo sistemas naujoje dujofikuojamoje teritorijoje nagrinėjimas;
15.3. Komisijos sprendimo rengti konkursą įrengti dujų sistemas naujai dujofikuojamoje teritorijoje, kurioje nė vienai įmonei neišduota dujų perdavimo ar paskirstymo licencija (toliau – konkursas), priėmimas ir konkurso paskelbimas;
16. Naujos dujofikuojamos teritorijos yra skirstomos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymu (Žin., 1994, Nr. 60-1183). Mažiausia teritorija, kuriai dujofikuoti įrengiant perdavimo sistemą išduodamas leidimas, yra apskritis, įrengiant skirstymo sistemą – savivaldybė.
17. Dujų sistemų plėtros nelicencijuotose teritorijose iniciatoriai gali būti dujų įmonės, potencialūs vartotojai (ar jų grupė), kurių numatomas metinis dujų suvartojimas ne mažesnis nei 1 mln. m3, ir Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.
18. Iniciatorių prašymai dėl naujų teritorijų dujofikavimo teikiami Komisijai, užpildžius nustatytą formą (priedas). Prašymas turi būti pasirašytas fizinio asmens ar fizinių asmenų grupės įgalioto asmens, ar dujų įmonės ar institucijos vadovo ir patvirtintas antspaudu (jei prašymą teikia juridinis asmuo). Komisija turi teisę paprašyti papildomos informacijos, reikalingos sprendimui dėl konkurso paskelbimo priimti. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija, priėmusi sprendimą dėl magistralinio dujotiekio, gamtinių dujų saugyklos ir SGD įrenginių, reikalingų saugumui užtikrinti statybos, nustatytos prašymo formos pildyti neprivalo.
19. Komisija, gavusi prašymą dėl naujų teritorijų dujofikavimo ir įvertinusi jo atitiktį 17 ir 18 punktų reikalavimams, per 10 darbo dienų paskelbia konkursą įrengti dujų sistemas naujai dujofikuojamoje teritorijoje.
20. Konkursas vykdomas šiais etapais:
20.4. investicinių projektų parengimas, preliminarių prijungimo sutarčių su potencialiais vartotojais sudarymas ir pateikimas Komisijai;
21. Komisija apie konkursą įrengti dujų sistemas naujai dujofikuojamoje teritorijoje skelbia „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, Komisijos interneto svetainėje. Skelbime turi būti nurodoma:
21.1. teritorijos, kurią numatoma dujofikuoti, pavadinimas, savivaldybės, į kurios teritorijos ribas patenka numatoma dujofikuoti teritorija, pavadinimas;
22. Konkurso dalyviai privalo užsiregistruoti per 10 darbo dienų nuo Komisijos skelbimo apie konkursą „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“.
23. Užsiregistravę konkurso dalyviai per 30 darbo dienų turi atlikti nedujofikuotos teritorijos rinkos tyrimus 25 punkte nustatyta apimtimi ir pateikti duomenis Komisijai.
24. Dujų įmonės, atlikdamos rinkos tyrimus, nustato naujose dujofikuojamose teritorijose dujų naudojimo prognozes dešimties metų laikotarpiui (metinius dujų kiekius, valandinius minimalius ir maksimalius dujų kiekius, maksimalius paros dujų kiekius, vartotojams tiekiamų dujų maksimalų ir minimalų slėgį), sudaro potencialių nebuitinių vartotojų sąrašą ir preliminarias prijungimo sutartis, nurodydami dujų naudojimo pradžios datą. Komisija, per 30 darbo dienų apibendrinusi konkurso dalyvių atliktų rinkos tyrimų duomenis, paprašo dujų perdavimo ir (ar) skirstymo įmonės, prie kurios sistemų gali būti prijungtos naujų dujofikuojamų teritorijų dujų sistemos, išduoti preliminarias naujos dujų sistemos prijungimo (sujungimo) sąlygas. Dujų įmonės, prie kurių dujų sistemų numatoma prijungti naujos dujofikuojamos teritorijos dujų sistemą, raštišku Komisijos prašymu pagal jos pateiktus duomenis per 50 darbo dienų parengia naujų dujų sistemų preliminarias prijungimo sąlygas (maksimaliam, vidutiniam ir minimaliam dujų naudojimui naujoje dujofikuojamoje teritorijoje) ir pateikia jas Komisijai. Šios sąlygos turi būti vienodos visiems investicinių projektų rengėjams.
25. Komisija apibendrintus rinkos tyrimų duomenis bei preliminarias prijungimo sąlygas per 10 darbo dienų parengia ir užsiregistravusiems konkurso dalyviams pateikia konkurso sąlygų aprašą investiciniams projektams rengti. Vienas dalyvis gali teikti vieną investicinį projektą.
26. Konkurso dalyvis, teikiantis investicinį projektą Komisijai, turi atitikti esminius vadybinių, technologinių ir finansinių kriterijų reikalavimus dujų perdavimo ir (ar) skirstymo licencijoms gauti.
27. Konkurso dalyvis per 45 darbo dienas parengia investicinį projektą, kurį kartu su sudarytomis su potencialiais vartotojais preliminariomis prijungimo sutartimis pateikia Komisijai. Planuojami rezultatai turi būti realūs ir pasiekiami. Investicinių projektų vertinimo išvados bei lyginamieji techniniai, ekonominiai rodikliai, kai vienos teritorijos dujofikavimui pateikiami du ar daugiau projektų, yra vieši.
29. Naujų teritorijų dujofikavimo investicijų projektai vertinami ir geriausias investicijų projektas išrenkamas vadovaujantis šiais kriterijais:
29.1. pagal Komisijos patvirtintą Gamtinių dujų kainų viršutinių ribų skaičiavimo metodiką suskaičiuota gamtinių dujų transportavimo kainos viršutinė riba naujos dujofikuojamos teritorijos vartotojams;
29.2. su potencialiais vartotojais sudarytose preliminariose prijungimo sutartyse numatytas paskirstyti dujų kiekis;
30. Taisyklių 30 punkte nurodytiems investicijų projektų vertinimo ir geriausio investicijų projekto išrinkimo kriterijams suteikiamas lyginamasis svoris, kuris įvertinamas balais:
Investicijų projektų vertinimo kriterijai |
Lyginamasis svoris balais (X) |
Pagal Komisijos patvirtintą Gamtinių dujų kainų viršutinių ribų skaičiavimo metodiką suskaičiuota gamtinių dujų transportavimo kainos viršutinė riba naujos dujofikuojamos teritorijos vartotojams (C) |
40 |
Su potencialiais vartotojais sudarytose preliminariose prijungimo sutartyse numatytas paskirstyti dujų kiekis (T1) |
30 |
Numatomų pastatyti dujotiekio tinklų ilgis, km (T2) |
30 |
Iš viso: |
100 |
30.1.
Vertinamo investicijų projekto kriterijaus c balai skaičiuojami pagal 1 formulę:
čia
Cmin – visuose pasiūlytuose investicijų projektuose nurodyta mažiausia kriterijaus C reikšmė;
Cp – vertinamame investicijų projekte nurodyta kriterijaus C reikšmė;
Xc – kriterijaus C lyginamasis svoris.
30.2. Vertinamo investicijų projekto kriterijų t1 ir t2 balai skaičiuojami pagal 2 formulę:
čia
Tp1,2 – vertinamame investicijų projekte nurodyta kriterijų T1, T2 reikšmė;
Tmax 1,2 – visuose pasiūlytuose investicijų projektuose nurodyta didžiausia kriterijų T1, T2 reikšmė;
X1,2 – kriterijų T1, T2 lyginamasis svoris.
31. Konkurso nugalėtoju paskelbiamas pagal Taisyklių 30 punkto nuostatas išrinktas geriausias investicijų projektas, kuriam skirta daugiausia balų.
32. Konkurso nugalėtojas kartu su investicijų projektu pateikia Komisijai investicijų projekto įgyvendinimo laiko grafiką, o kasmet iki vasario 1 d. pateikia investicijų projekto vykdymo ataskaitą ir pagrindimą, jeigu buvo nukrypta nuo projekto įgyvendinimo grafiko.
33. Komisija, išrinkusi geriausią investicinį projektą (kai buvo pateikti du ar daugiau investicinių projektų) ar pripažinusi investicinį projektą tinkamu (kai pateikiamas vienas investicinis projektas), priima sprendimą leisti įrengti naują dujų sistemą dujų įmonei, kurios investicinis projektas pripažintas geriausiu ar tinkamu įgyvendinti. Konkursą laimėjusi dujų įmonė įrengia investicijų projekte nurodytą dujų sistemą ir prijungia gamtinių dujų vartotojus, su kuriais buvo sudarytos preliminarios prijungimo sutartys. Jei faktinės projekto įgyvendinimo išlaidos didesnės negu konkursui pateiktame investiciniame projekte, tai įgyvendinus projektą, nustatant gamtinių dujų transportavimo kainas, vadovaujamasi konkursui pateiktame investiciniame projekte nurodytais ir Komisijos patikrintais rodikliais.
34. Investicinis projektas toliau įgyvendinamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo, Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617), Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2004, Nr. 116-4321) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Preliminarių naujų dujų sistemų prijungimo (sujungimo) sąlygų aprašo pagrindu parengiama dujų sistemos prijungimo sutartis.
35. Dujų įmonei per 60 darbo dienų nuo Komisijos sprendimo leisti įrengti naujas sistemas priėmimo nepagrįstai nepradėjus vykdyti Komisijos aprobuoto investicinio projekto, Komisija gali skelbti pakartotinį konkursą arba, kai konkursui buvo pateikti keli investiciniai projektai, investicinio projekto įgyvendinimo teisė gali būti suteikiama antrąją vietą užėmusiai įmonei.
36. Įrengus investiciniame projekte numatytą naują gamtinių dujų sistemą naujoje dujofikuojamoje teritorijoje ir sujungus ją su gamtinių dujų perdavimo ar skirstymo ar su gamtinėms dujoms laikyti skirtais įrenginiais, kurie užtikrintų vartotojų aprūpinimą gamtinėmis dujomis, dujų sistemą įrengusi įmonė kreipiasi į Komisiją su prašymu gauti licenciją. Gavus licenciją tolesnis naujų vartotojų prijungimas ir dujų plėtra dujofikuojamoje teritorijoje atliekami kaip licencijuotoje teritorijoje.
V. DUJŲ ĮMONIŲ SISTEMŲ SUJUNGIMAS
37. Dujų įmonių sistemų sujungimas atliekamas dujų įmonių tarpusavio susitarimu, sudarant naujos dujų sistemos prijungimo sutartį.
38. Prijungimo sutartį parengia dujų įmonė, prie kurios sistemos bus jungiama nauja dujų sistema. Sutartyje nurodoma viena iš naujų dujų sistemų preliminarių prijungimo sąlygų apraše nurodytų prijungimo vietų. Prijungimo sutartis gali būti sudaroma tik tada, kai Komisija šiose taisyklėse nustatyta tvarka priėmė sprendimą dėl sistemų plėtros nelicencijuotoje teritorijoje.
39. Tuo atveju, kai naujos dujų sistemos prijungimui turi būti statomas dujotiekis per dujų įmonės licencijuotą teritoriją, prijungimo sutartyje turi būti numatyta sistemos prijungimo vieta, kuri paprastai turi sutapti su perdavimo ar skirstymo licencijoje numatytos teritorijos riba, nekeičiant licencijuojamos teritorijos ribų. Dujų apskaitos įrengimo vieta turi sutapti su perdavimo ar skirstymo licencijoje numatytos teritorijos riba, jei nesutarta kitaip.
40. Nauja dujų sistema prijungiama prie veikiančios dujų sistemos, jeigu įvykdytos prijungimo sutarties sąlygos, prijungiančiai įmonei pristatytas statinio pripažinimo tinkamu naudoti aktas.
41. Prijungimo sąlygas išduoda dujų įmonė, prie kurios dujų sistemos bus jungiama naujoji dujų sistema.
42. Dujų įmonės, prie kurių dujų sistemų jungiamasi, padengia ekonomiškai pagrįstas sistemos plėtros ir sistemos prijungimo išlaidas. Naujoje dujofikuojamoje teritorijoje įrengiamos sistemos savininkai padengia dujų įmonių, prie kurių sistemų jungiamasi, išlaidų dalį, viršijančią ekonomiškai pagrįstas prijungiančių dujų įmonių išlaidas.
VI. NAUJŲ VARTOTOJŲ PRIJUNGIMAS PRIE DUJŲ ĮMONIŲ SISTEMŲ
44. Nauji vartotojai prie dujų įmonių sistemų prijungiami šia tvarka:
45. Nauji vartotojai prie veikiančių dujų sistemų prijungiami jų prašymu. Prašymo formą ir dokumentus, kuriuos būtina pateikti su prašymu, nustato dujų įmonės.
46. Dujų įmonė, išnagrinėjusi naujo vartotojo prašymą, ne vėliau kaip per 45 kalendorines dienas raštu informuoja naują vartotoją apie savo sprendimą dėl jo prijungimo ir siūlomas prijungimo sąlygas.
47. Prijungimo sąlygų aprašą rengia ir išduoda dujų įmonė, prie kurios sistemos numatomas prijungimas. Prijungimo prie perdavimo sistemos sąlygų aprašą rengia ir išduoda perdavimo sistemos operatorius, prie skirstymo sistemos – skirstymo sistemos operatorius. Prijungimo sąlygų apraše buitiniams vartotojams negali būti reikalavimo užtikrinti tam tikro dujų kiekio vartojimo.
48. Naujus vartotojus prie sistemos prijungia perdavimo ar skirstymo sistemų operatoriai, turintys licenciją dujofikuoti naują teritoriją.
49. Prijungimo sutarties standartinę formą ir sąlygų aprašą rengia dujų įmonė. Sutarties su buitiniais vartotojais forma ir sąlygų aprašas derinamos su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba.
50. Naujas vartotojas prijungiamas prie veikiančios dujų sistemos, jeigu įvykdė prijungimo sutarties sąlygas ir pristatė statinio (vartotojo sistemos) pripažinimo tinkamu naudoti aktą. Dujų įmonė negali atsisakyti prijungti naujojo vartotojo prie savo sistemos, jeigu naujasis vartotojas įvykdė jam nustatytas prijungimo sąlygas.
52. Prijungimo prie dujų sistemos įmokos buitiniams vartotojams skaičiuojamos vadovaujantis Komisijos parengta ir patvirtinta prijungimo kainų nustatymo metodika ir Komisijos patvirtintais prijungimo įkainiais. Prijungimo įmoka nebuitiniams vartotojams skaičiuojama kiekvienam projektui atskirai pagal Komisijos parengtą ir patvirtintą prijungimo įkainių nustatymo metodiką. Metodikose nustatomas normatyvinis investicijų į dujų sistemų statybą atsipirkimo laikas.
53. Dujų įmonės, prie kurių sistemų jungiamasi, padengia ekonomiškai pagrįstas sistemos plėtros ir naujų vartotojų prijungimo išlaidas. Vartotojai apmoka dujų įmonių, prie kurių sistemų jungiamasi, išlaidų dalį, kuri viršija ekonomiškai pagrįstas vartotojus prijungiančių dujų įmonių išlaidas.
54. Statant gyvenamuosius namus, kai statytojų prašymu dujotiekis įrengiamas iki vartotojų sistemų prijungimo vietų, prijungimo prie dujų sistemos įmoką moka statytojas. Tokiu atveju prijungiami nauji vartotojai prijungimo įmokų nemoka. Kai statytojų prašymu dujų sistemos nurodytoje teritorijoje statomos nenumačius vartotojų (parengiant teritorijos infrastruktūrą būsimai plėtrai), dujų sistemų įrengimo išlaidas apmoka statytojai.
57. Naujo vartotojo prijungimo projekte turi būti numatyta, kad dujų įmonės užtikrins saugų, efektyvų, aplinką tausojantį skirstymą iki patiektų dujų apskaitos prietaisų sujungimo su vartotojo sistema vietos.
58. Naujas vartotojas savo lėšomis parengia vartotojo sistemos projektą ir įrengia vartotojo sistemą.
59. Kai naujo vartotojo sistemos prijungimo projektavimo, statybos ir montavimo darbams atlikti dujų įmonė pasitelkia rangovą, jis pasirenkamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.
60. Naujus vartotojus prie vietinės bendrojo naudojimo sistemos prijungia vietinės bendrojo naudojimo sistemos savininkas arba dujų įmonė, valdanti vietinę bendrojo naudojimo sistemą pagal sutartį.
61. Dujų perdavimo, skirstymo įmonės ir vietinių bendrojo naudojimo sistemų savininkai viešai skelbia naujųjų vartotojų sistemų prijungimo prie savo sistemos įkainius, kainas, metodikas. Dujų įmonės, vietinių bendrojo naudojimo sistemų savininkai turi teikti informaciją vartotojams apie prijungimo prie sistemų įkainius, įmokų skaičiavimą, prijungimo sutarčių sąlygas.
62. Dujų apskaitos sistemas (matavimo priemones) savo lėšomis įrengia ir eksploatuoja perdavimo, skirstymo sistemas nuosavybės teise turinčios ar kitais teisėtais būdais jas valdančios dujų įmonės. Dujų apskaitos sistemos paprastai įrengiamos vartotojo sistemos ir dujų įmonės sistemos sujungimo taške.
63. Dujos į naujo vartotojo sistemą pradedamos tiekti prijungus naujo vartotojo sistemą prie dujų įmonės sistemos bei dujų įmonei ir naujajam vartotojui sudarius dujų tiekimo (pirkimo ir pardavimo), o jeigu reikia ir perdavimo ar skirstymo sutartį. Sudarius minėtas sutartis su buitiniais vartotojais prijungimo sutartis netenka galios.
64. Vartotojas, norintis padidinti dujų vartojimo galią, dujų įmonei pateikia prašymą, kuriame nurodo pageidaujamos galios dydį. Jei dujų sistema iki vartotojo sistemos neužtikrina galimybės padidinti vartotojo galios ir dujų įmonė su vartotoju sutaria didinti galią, tai vartotojo prijungimui taikomos tos pačios prijungimo prie dujų sistemos procedūros kaip naujajam vartotojui. Jei dujų sistema iki vartotojo sistemos užtikrina galimybę padidinti dujų vartojimo galią, bet būtina pakeisti apskaitos sistemą (matavimo priemonę), tai dujų apskaitos sistema (matavimo priemonė) keičiama dujų įmonės lėšomis, ir prijungimo prie dujų sistemos įmokos vartotojas nemoka.
VII. PRIJUNGIMO SĄLYGOS
65. Dujų sistemų plėtrai, vartotojams prijungti, dujų sistemoms sujungti dujų įmonės, prie kurių sistemų jungiamos naujos dujų sistemos, parengia prijungimo sąlygų aprašą. Investiciniams projektams rengti dujų įmonės parengia preliminarių naujų dujų sistemų prijungimo sąlygų aprašą.
66. Prijungimo prie dujų sistemų sąlygų aprašas nepakeičia statinio projektavimo sąlygų aprašo, kai toks aprašas yra būtinas pagal Lietuvos Respublikos statybos įstatymo reikalavimus. Prijungimo sąlygų aprašas gali būti prilyginamas dujų sistemos projektavimo sąlygų aprašui, kai statybos leidimas vartotojo dujų sistemai įrengti nereikalingas ar inžinerinių tinklų projektavimo sąlygos neprivalomos.
67. Dujų įmonė, prie kurios dujų sistemos bus jungiamasi, pagal vartotojų prašymus juos prijungti parengia prijungimo sąlygų aprašą, kurį sudaro techninių prijungimo sąlygų aprašas ir ekonominių prijungimo sąlygų aprašas. Apraše nurodoma:
67.4. maksimali dujų transportavimo galia, kuria galės naudotis vartotojas (m3/val. ir m3/ parą), maksimalios transportavimo galios apribojimo atvejai, minimalus per valandą apskaičiuojamų dujų kiekis (nebuitiniams vartotojams) (m3/val.);
68. Prijungimo prie dujų sistemos sąlygų apraše negali būti reikalavimų, nesusijusių su konkretaus projekto įgyvendinimu.
70. Dujų įmonės, prie kurių dujų sistemų numatoma prijungti naujos dujofikuojamos teritorijos dujų sistemą, raštišku Komisijos prašymu parengia preliminarių prijungimo (sujungimo) sąlygų aprašą, kurį sudaro preliminarių techninių prijungimo sąlygų aprašas ir ekonominių prijungimo sąlygų aprašas, ir pateikia Komisijai. Preliminarių prijungimo sąlygų apraše nurodoma:
70.4. maksimali dujų transportavimo galia, kuria galės naudotis įmonė (m3/val. ir m3/ parą), maksimalios transportavimo galios apribojimo atvejai, minimalus per valandą apskaičiuojamų dujų kiekis (m3/val.);
VIII. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
71. Komisija išankstine neteismine skundų nagrinėjimo tvarka nagrinėja skundus dėl vartotojų sistemos prijungimo prie dujų sistemų tvarkos (metodikų, kainų), kainų taikymo, investicijų ir prijungimo sąlygų.
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Naujų gamtinių dujų sistemų naujoje
dujofikuojamoje teritorijoje įrengimo ir naujų
vartotojų gamtinių dujų sistemų prijungimo
prie perdavimo ar skirstymo sistemų taisyklių
priedas
(dokumento sudarytojo pavadinimas, įmonės ar institucijos duomenys (kodas, buveinės adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas ir kt.)
Valstybinei kainų ir energetikos
kontrolės komisijai
Algirdo g. 31
LT-03219 Vilnius
PRAŠYMAS
DUJOFIKUOTI NAUJĄ TERITORIJĄ
____________ Nr. ________
(data)
__________________
(vieta)
_______________________________________________________ prašo leisti įrengti
(įmonės ar institucijos pavadinimas)
naujas gamtinių dujų perdavimo ir (ar) skirstymo sistemas _______________________
_____________________________________________________________________ .
(teritorijos, kurią numatoma dujofikuoti, pavadinimas)
Savivaldybės, į kurios ribas patenka numatoma dujofikuoti teritorija, pavadinimas ____
_____________________________________________________________________ .
Gamtinių dujų perdavimo ir (ar) skirstymo įmonės, prie kurių sistemų numatoma prijungti naujos dujofikuojamos teritorijos dujų sistemas __________________________________________
______________________________________________________________________
_____________________________________________________________________ .
(dujų įmonės pavadinimas)
Numatomo metinio gamtinių dujų suvartojimo naujoje dujofikuojamoje teritorijoje duomenys _
______________________________________________________________________
_____________________________________________________________________ .
Galimo ekonominio, technologinio, socialinio, ekologinio ir kt. poveikio naujai dujofikuojamai teritorijai aprašymas __________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
_____________________________________________________________________ .
Kita svarbi įmonės ar institucijos informacija __________________________________
______________________________________________________________________
_____________________________________________________________________ .
PRIDEDAMA: (pareiškėjo turimi su naujos teritorijos dujofikavimu susiję dokumentai, priimti atitinkamų institucijų sprendimai ar kt.)
1. .......................
2. .......................
Įmonės ar institucijos vadovas __________________________________________________
(pareigų pavadinimas, vardas ir pavardė, telefono numeris)
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
A. V