LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL KAUNO IR MARIJAMPOLĖS APSKRIČIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ ANTROJO RESTRUKTŪRIZAVIMO ETAPO PLANŲ PATVIRTINIMO

 

2007 m. balandžio 25 d. Nr. V-297

Vilnius

 

Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 29 d. nutarimą Nr. 647 „Dėl Antrojo sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo etapo strategijos patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 74-2827) ir atsižvelgdamas į Kauno regiono plėtros tarybos 2006 m. gruodžio 12 d. sprendimą Nr. 1 „Dėl Kauno apskrities sveikatos priežiūros įstaigų antrojo restruktūrizavimo etapo plano (2007–2008 metai) suderinimo“:

1. Tvirtinu:

1.1. Kauno apskrities sveikatos priežiūros įstaigų antrojo restruktūrizavimo etapo planą (pridedamas);

1.2. Marijampolės apskrities sveikatos priežiūros įstaigų antrojo restruktūrizavimo etapo planą (pridedamas).

2. Pavedu:

2.1. Kauno ir Marijampolės apskričių viršininkams:

2.1.1. organizuoti Kauno ir Marijampolės apskričių sveikatos priežiūros įstaigų antrojo restruktūrizavimo etapo planų (toliau -Planų) įgyvendinimą;

2.1.2. apie Planų įgyvendinimo rezultatus kasmet iki vasario 1 d. informuoti Sveikatos apsaugos ministeriją, užtikrinant teikiamos informacijos patikimumą ir objektyvumą bei ją suderinant su Kauno teritorine ligonių kasa;

2.2. Kauno teritorinės ligonių kasos direktoriui:

2.2.1. sudaryti sutartis su sveikatos priežiūros įstaigomis, atsižvelgiant į Planuose nustatytų rodiklių įgyvendinamumą;

2.2.2. sutartyse su ambulatorines sveikatos priežiūros paslaugas teikiančiomis įstaigomis numatyti, kad šios įstaigos turi:

2.2.2.1. įdiegti pacientų eilių ambulatorinėms sveikatos priežiūros paslaugoms gauti registravimo sistemą ir informuoti Kauno teritorinę ligonių kasą apie pacientų eilių trukmę kiekvienai teikiamai ambulatorinei sveikatos priežiūros paslaugai gauti pagal Planų 2 priedo lentelėse nustatytus terminus;

2.2.2.2. užtikrinti informacijos apie pacientų eilių ambulatorinėms sveikatos priežiūros paslaugoms gauti prieinamumą pacientams, apie tai juos informuojant registruojantis bei skelbiant gerai matomoje vietoje;

2.2.3. teikti apibendrintą informaciją apie ambulatorinių sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo stebėjimą Sveikatos apsaugos ministerijai ir Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos:

2.2.3.1. ketvirtinę – iki ateinančio ketvirčio pirmojo mėnesio 15 d.;

2.2.3.2. metinę – iki ateinančių metų sausio 15 d.;

2.2.4. papildyti internetinę svetainę sritimi apie pacientų eiles ambulatorinėms sveikatos priežiūros paslaugoms gauti pagal sveikatos priežiūros įstaigas ir nuolat ją atnaujinti;

2.3. įsakymo vykdymą kontroliuoti Sveikatos apsaugos ministerijos sekretoriui pagal administruojamą sritį.

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                            RIMVYDAS TURČINSKAS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

sveikatos apsaugos ministro

2007 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. V-297

 

KAUNO APSKRITIES SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ ANTROJO RESTRUKTŪRIZAVIMO ETAPO PLANAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kauno apskrities sveikatos priežiūros įstaigų antrojo restruktūrizavimo etapo planas (toliau vadinamas – Planas) parengtas įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 29 d. nutarimo Nr. 647 „Dėl Antrojo sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo etapo strategijos patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 74-2827, Nr. 88-3458) 2.1 punktą. Planui pritarė Kauno apskrities regiono plėtros taryba 2006 m. gruodžio 12 d. sprendimu Nr. 1 „Dėl Kauno apskrities sveikatos priežiūros įstaigų antrojo restruktūrizavimo etapo plano (2007–2008 metai) suderinimo“.

2. Planas parengtas vadovaujantis Antrojo sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo etapo strategijos (toliau vadinama – Strategija) tikslais, uždaviniais, priemonėmis ir vertinimo kriterijais.

3. Planas parengtas 2007–2008 metų laikotarpiui.

 

II. PLANO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

4. Plano tikslai:

4.1. nuolat gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą;

4.2. tobulinti sveikatos priežiūros paslaugų struktūrą;

4.3. optimaliau naudoti žmogiškuosius, finansinius ir materialinius išteklius.

5. Pagrindiniai uždaviniai:

5.1. siekti, kad iki 2008 metų pabaigos vis daugiau Kauno apskrities pirminės sveikatos priežiūros paslaugų teiktų privačiai dirbantys šeimos gydytojai, sudarantys sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis (toliau – TLK) dėl teikiamų paslaugų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto lėšomis;

5.2. plačiai paplitusias ligas gydyti arčiau gyventojų esančiose sveikatos priežiūros įstaigose, o brangias technologijas koncentruoti universitetinėse ligoninėse ir ligoninėse, kuriose pacientų daugiausia;

5.3. optimizuoti stacionarinių sveikatos priežiūros paslaugų struktūrą šiomis priemonėmis:

5.3.1. įgyvendinti diferencijuotus sveikatos priežiūros paslaugų teikimo modelius apskrityse pagal šiuos kriterijus:

5.3.1.1. paslaugų poreikį miesto ir kaimo gyventojams;

5.3.1.2. gyventojų sveikatos būklės rodiklius (vidutinė tikėtina gyvenimo trukmė; kūdikių mirtingumas; sergamumas / mirtingumas nuo kraujotakos sistemos ligų, piktybinių auglių, tuberkuliozės, lytiškai plintančių ligų, ŽIV/AIDS; mirtingumas dėl išorinių mirties priežasčių, sergamumas psichikos sutrikimais ir priklausomybėmis; kiti rodikliai);

5.3.1.3. gyventojų skaičių ir amžių;

5.3.1.4. įvažiuojančių ir išvažiuojančių kitur gydytis pacientų srautus;

5.3.1.5. sveikatos priežiūros įstaigų veiklos efektyvumą, esamus finansinius, materialinius bei žmogiškuosius išteklius (pajamų ir išlaidų struktūra ir šaltiniai, finansinis rezultatas, etatų skaičius (šeimos gydytojų, gydytojų specialistų, slaugytojų, kito personalo), ilgalaikis ir trumpalaikis turtas, jo vertė (pradinė ir likutinė), prisirašiusių gyventojų skaičius, suteiktų paslaugų skaičius) ir kt.;

5.3.2. stiprinti konsultacinių poliklinikų infrastruktūrą ir skubios pagalbos-priėmimo skyrius bei žmogiškuosius išteklius, optimizuojant stacionarinėje ir ambulatorinėje grandyje dirbančiųjų gydytojų specialistų darbo krūvius, bei siekti racionalaus ir Lietuvos mastu tolygaus šių paslaugų vartojimo;

5.3.3. plėtoti ambulatorinės reabilitacijos, dienos stacionaro ir dienos chirurgijos paslaugas;

5.3.4. savivaldybių ligoninėse stiprinti infrastruktūrą, skirtą labiausiai paplitusioms ligoms gydyti;

5.3.5. per 2007 m. I pusmetį įgyvendinti priemones, numatytas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 18 d. nutarimu Nr. 335 „Dėl Sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo strategijos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 28-1147) ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. V-754 „Dėl Vilniaus ir Kauno apskričių sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo planų patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 7-153):

5.3.5.1. perduoti Kauno m. savivaldybės tarybai VšĮ Kauno Raudonojo Kryžiaus slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninės bei VšĮ K. Griniaus slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninės steigėjo funkcijas;

5.3.5.2. VšĮ Kaišiadorių ligoninėje uždaryti akušerijos skyrių;

5.3.5.3. Kauno mieste suformuoti dvi ligoninių grupes: universitetinę ir apskrities – netikslinga, nėra pakankamos teisinės bazės bei ligoninių grupės definicijos;

5.3.5.4. sujungti VšĮ Kauno slaugos ligoninę, VšĮ Kauno Raudonojo Kryžiaus slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninę, VšĮ K. Griniaus slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninę, susivienijant joms į naują juridinį vienetą – sprendimas dėl visų ligoninių sujungimo bus svarstomas Kauno m. savivaldybės taryboje perėmus ligonines;

5.3.5.5. VšĮ Kauno 2-ojoje klinikinėje ligoninėje vidaus ligų skyrių perprofiliuoti į Geriatrijos skyrių – negalima dėl neatitikties reikalavimams; sujungti į vieną du priėmimo skyrius ir du maisto blokus – negalima dėl neatliktos rekonstrukcijos;

5.4. siekti, kad iki 2008 metų apskrityje ne mažiau kaip 45 procentai slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų būtų teikiama bendrojo pobūdžio ligoninėse ir ne mažiau kaip 12 procentų šių paslaugų būtų teikiama kartu su socialinėmis (globos) paslaugomis. Slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų integracija ypač skatinama ten, kur jas teikia įstaigos (filialai, skyriai), turinčios iki 50 slaugos ir palaikomojo gydymo lovų;

5.5. reorganizuoti greitosios medicinos pagalbos sistemą, užtikrinant, kad greitosios medicinos pagalbos paslaugas teiktų savarankiškos sveikatos priežiūros įstaigos, atitinkančios sveikatos apsaugos ministro patvirtintus reikalavimus;

5.6. optimizuoti reabilitacijos paslaugų teikimą, kiekvienoje savivaldybėje plėtojant ambulatorinės reabilitacijos paslaugas.

 

III. ESAMA SITUACIJA

 

6. Kauno apskričiai priklauso 8 savivaldybės: Kauno miesto, Birštono, Jonavos rajono, Kaišiadorių rajono, Kauno rajono, Kėdainių rajono, Prienų rajono ir Raseinių rajono.

7. Per pirmąjį sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo etapą Kauno apskrities mastu įvyko šie sveikatos apsaugos sistemos pagrindinių rodiklių pokyčiai (lyginami 2002 ir 2005 m.):

7.1. ambulatorinių paslaugų:

7.1.1. apsilankymų pas pirminės sveikatos priežiūros gydytojus (išskyrus pas odontologus ir psichiatrus), tenkančių vienam gyventojui, skaičius padidėjo nuo 3,4 iki 4,5;

7.1.2. privačių šeimos gydytojų aptarnaujamų gyventojų dalis išaugo nuo 16,7 iki 24,5 procento;

7.1.3. šeimos gydytojų aptarnaujamų gyventojų dalis išaugo nuo 48,3 iki 76,6 procento;

7.1.4. gydytojų specialistų ambulatorinių konsultacijų skaičius padidėjo nuo 1272000 iki 1336000;

7.1.5. dienos stacionaro ir dienos chirurgijos ligonių skaičius išaugo nuo 47000 iki 54000;

7.2. stacionarinių paslaugų:

7.2.1. hospitalizacijos rodiklis 100-ui gyventojų sumažėjo nuo 21,3 iki 20,9 ligonių;

7.2.2. vidutinė gulėjimo trukmė bendrojo pobūdžio ir specializuotose ligoninėse sutrumpėjo nuo 10,2 iki 9,0 dienų;

7.2.3. lovos užimtumas padidėjo nuo 283 iki 292 dienų;

7.2.4. lovos apyvarta padidėjo nuo 27,8 iki 32,4 karto;

7.2.5. sumažintas lovų skaičius bendrojo pobūdžio ir specializuotose ligoninėse nuo 6384 iki 5519;

7.2.6. sumažintas akušerijos lovų skaičius nuo 162 iki 121 lovos;

7.3. slaugos ir palaikomojo gydymo apimtys:

7.3.1. ligonių skaičius išaugo nuo 2362 iki 3382;

7.3.2. lovų skaičius, tenkantis 1000 gyventojų, padidėjo nuo 0,9 iki 0,98 lovos;

7.3.3. slaugos ir palaikomojo gydymo lovų skaičius bendrojo pobūdžio ligoninėse padidėjo nuo 0 iki 8,3 procento.

8. Kauno apskrities sveikatos priežiūros įstaigų pirmojo restruktūrizavimo etapo (2002–2005 m.) neįgyvendintos priemonės:

8.1. Kauno mieste veikiančios bendrojo pobūdžio ir specializuotos sveikatos priežiūros įstaigos (be slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninių) nesuformuotos į dvi ligoninių grupes: universitetinę bei atliekančią apskrities ligoninės funkcijas – dėl nepakankamos teisinės bazės ir ligoninių grupės definicijos nebuvimo.

8.2. Buvo numatyta perduoti Kauno m. savivaldybės tarybai VšĮ Kauno Raudonojo Kryžiaus slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninės ir VšĮ K. Griniaus slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninės steigėjo funkcijas bei sujungti VšĮ Kauno Raudonojo Kryžiaus slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninę, VšĮ K. Griniaus slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninę ir VšĮ Kauno slaugos ligoninę, susivienijant joms į naują juridinį asmenį – šios priemonės neįvykdytos, minėtų dviejų ligoninių steigėjo funkcijas planuojama perduoti 2007 m., sprendimas dėl visų ligoninių sujungimo bus svarstomas Kauno m. savivaldybės taryboje perėmus ligonines.

8.3. Numatyti pakitimai VšĮ Kauno psichiatrijos ligoninėje buvo pradėti vykdyti 2005 m. pabaigoje, įstaiga prijungta prie VšĮ Kauno apskrities ligoninės (buvo numatyta jungti prie VšĮ Žiegždrių psichiatrijos ligoninės), dėl to anksčiau numatytos priemonės buvo pakeistos.

8.4. VšĮ Kauno apskrities ligoninėje vaikų ligų skyrius neperprofiliuotas į vaikų psichoneurologijos skyrių dėl reikalavimų neatitikties.

8.5. VšĮ Kauno 2-ojoje klinikinėje ligoninėje vidaus ligų skyrius neperprofiliuotas į geriatrijos skyrių dėl reikalavimų neatitikties; du priėmimo skyriai ir du maisto blokai nesujungti į vieną dėl neatliktos rekonstrukcijos.

8.6. VšĮ Kaišiadorių ligoninėje neuždarytas akušerijos skyrius – savivaldybės taryba priėmė neigiamą sprendimą dėl skyriaus uždarymo.

 

IV. SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ STRUKTŪROS OPTIMIZAVIMAS

 

9. Remiantis numatomais gyventojų skaičiaus ir amžiaus pokyčiais, prognozuojamais sergamumo rodikliais, siekiant plėtoti ligų prevenciją ir profilaktines priemones, planuojama, kad iki 2008 m. bendras sveikatos priežiūros paslaugų poreikis Kauno apskrities sveikatos priežiūros įstaigose išaugs. Vadovaujantis Strategijos 18 punkte nustatytais kriterijais, Kauno apskrityje numatomas:

9.1. ambulatorinių sveikatos priežiūros paslaugų apimties padidėjimas 5 procentais;

9.2. slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų apimties padidėjimas 19,8 procento;

9.3. dienos stacionaro ir dienos chirurgijos paslaugų apimties padidėjimas 4,5 karto;

9.4. stacionarinių paslaugų bendrojo pobūdžio ir specializuotose ligoninėse apimties sumažėjimas 25 procentais.

10. Siekiant užtikrinti šių paslaugų poreikio patenkinimo galimybes bei kokybę, garantuoti paslaugų prieinamumą ir gydymo atitiktį ligų indikacijoms, numatoma efektyviau ir racionaliau paskirstyti pacientų srautus tarp paslaugų organizavimo lygių, ambulatorinės ir stacionarinės grandies, taikyti paslaugų profilių bei konkrečių sveikatos priežiūros įstaigų, ambulatorinių specializuotų paslaugų prieinamumo gerinimo priemones.

11. Tobulinant paslaugų struktūrą ir vadovaujantis Strategijoje suformuotomis valstybės politikos nuostatomis, Kauno apskrityje numatomos šios sveikatos priežiūros paslaugų sferos tolesnės plėtros tendencijos:

11.1. prioritetinė pirminės ambulatorinės sveikatos priežiūros plėtra, skatinant privačią iniciatyvą, gerinant paslaugų prieinamumą ir mažinant pacientų eilių pirminėms ambulatorinėms sveikatos priežiūros paslaugoms gauti trukmę. Pagal galimybę naudojama medicinos punktų techninė bazė šeimos gydytojų praktikai plėtoti. Daug dėmesio skiriama ligų prevencijai ir profilaktikai. Numatomi dabartiniai ir siektini rodikliai nurodomi 1 priede;

11.2. specializuotos ambulatorinės sveikatos priežiūros paslaugų apimčių optimizavimas. Kauno apskritis, išanalizavusi laukimo eilių pas atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojus specialistus stebėjimo ir pacientų informavimo sistemos duomenis (vertinama trumpiausia ir ilgiausia laukimo trukmė pas atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytoją specialistą), numato ir įgyvendina priemones pacientų eilių ambulatorinėms sveikatos priežiūros paslaugoms gauti trukmei sumažinti. Jei asmens sveikatos priežiūros įstaigos, su kuriomis TLK sudariusi sutartį dėl atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojų specialistų paslaugų apmokėjimo iš PSDF biudžeto lėšų, ar jų steigėjai nenumato ar nevykdo pacientų eilių ambulatorinėms sveikatos priežiūros paslaugoms gauti mažinimo priemonių, TLK sprendžia šių paslaugų prieinamumo jos veiklos zonos gyventojams problemą. Dabartiniai ir siektini pacientų eilių ambulatorinėms sveikatos priežiūros paslaugoms gauti stebėjimo rodikliai pateikiami 2 priede;

11.3. spartus ambulatorinės reabilitacijos, dienos stacionaro ir dienos chirurgijos bei skubios pagalbos-priėmimo skyrių veiklos apimčių augimas, kuris kompensuos stacionarinių paslaugų redukavimą bendrojo pobūdžio ir specializuotose ligoninėse. Šių paslaugų vartojimo dabartiniai ir siektini rodikliai nurodomi 3 priede;

11.4. slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų apimčių augimas, jų integravimas į bendrojo pobūdžio ligonines ir teikimas su socialinėmis (globos) paslaugomis. Ambulatorinių slaugos paslaugų skatinimas, plėtojant jų formas. Dabartiniai ir siektini rodikliai nurodomi 4 priede;

11.5. stacionarinių paslaugų apimčių redukavimas bendrojo pobūdžio ir specializuotose ligoninėse, gerinant stacionarinių lovų veiklos rodiklius. Šių paslaugų optimizavimo dabartiniai ir siektini rodikliai nurodomi 5 priede;

11.6. užtikrinimas, kad ambulatorinių, slaugos ir palaikomojo gydymo bei dienos stacionaro ir dienos chirurgijos paslaugų plėtra visiškai kompensuotų stacionarinių paslaugų redukavimą bendrojo pobūdžio ir specializuotose ligoninėse.

12. Strategijos ir šio Plano įgyvendinimas stebimas ir vertinamas pagal prieduose nurodytus rodiklius (numatomas tolygus rodiklio pasiekimas).

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

13. Planui įgyvendinti numatoma pertvarkyti kai kurias Kauno apskrities sveikatos priežiūros įstaigas. Jų suvestinė pateikiama 6 priede.

14. Planui įgyvendinti numatoma naudoti Europos Sąjungos finansinę paramą, Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų, taip pat kitų finansavimo šaltinių lėšas.

______________


Kauno apskrities

sveikatos priežiūros įstaigų

antrojo restruktūrizavimo etapo plano

1 priedas

 

PIRMINĖS AMBULATORINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PLĖTRA

 

Savivaldybės pavadinimas

Prisirašiusių gyventojų skaičius (prie pirminių ambulatorinių sveikatos priežiūros įstaigų)

Prevencinių programų vykdymas (patikrintų tikslinės grupės asmenų skaičius, %)

Bendras skatinamųjų pirminės ambulatorinės sveikatos priežiūros paslaugų skaičius, 100 savivaldybėje prirašytų gyventojų (gruodžio 31 d.)

Neinfekcinių ligų profilaktikos ir kontrolės profilaktinių sveikatos tikrinimų skaičius (patikrintų asmenų skaičius, %)

iš viso

iš jų privačiose pirminėse sveikatos priežiūros įstaigose

gimdos kaklelio piktybinių navikų prevencinių priemonių, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, finansavimo programa

atrankinės mamografinės patikros dėl krūties vėžio finansavimo programa

asmenų, priskirtinų širdies ir kraujagyslių ligų didelės rizikos grupei, atrankos ir prevencijos priemonių finansavimo programa

2005 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2006 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2007 m.

2008 m.

Kauno miesto

386463

378734

105439

231878

14,00

 

1,22

 

4,46

 

6,3

 

 

 

Birštono

3339

3272

0

2003

9,60

 

0,43

 

-

 

8,6

 

 

 

Jonavos rajono

51916

50878

8651

31150

30,90

 

0,05

 

0,76

 

9,0

 

 

 

Kaišiadorių rajono

34766

34071

8739

20860

16,00

 

0,35

 

-

 

7,1

 

 

 

Kauno rajono

97703

96726

49725

58622

28,90

 

1,66

 

3,60

 

7,4

 

 

 

Kėdainių rajono

61390

60162

4328

36834

26,10

 

0,04

 

6,50

 

9,6

 

 

 

Prienų rajono

34407

33719

8627

20644

17,90

 

1,24

 

-

 

9,0

 

 

 

Raseinių rajono

42051

41210

7795

25231

27,00

 

0,33

 

0,00

 

11,4

 

 

 

Kauno apskritis:

712035

698772

193304

427222

18,70

 

0,93

 

3,55

 

7,5

 

 

 

 

1. Prisirašiusių gyventojų skaičių nustatyti gruodžio 31 d.

2. Prevencinių programų vykdymo rodiklius nustatyti kasmet, atsižvelgiant į patikrintų asmenų augančius skaičius, pradedant nuo programos patvirtinimo datos.

 

– vykdoma rodiklių stebėsena,

 

– planuojami rodikliai.

______________


Kauno apskrities

sveikatos priežiūros įstaigų

antrojo restruktūrizavimo etapo plano

2 priedas

 

PIRMINIŲ AMBULATORINIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ PRIEINAMUMO STEBĖJIMAS *

 

Sveikatos priežiūros įstaigos

Trumpiausia – ilgiausia laukimo trukmė pas šeimos gydytoją (dienomis)

sausis

vasaris

kovas

balandis

gegužė

birželis

liepa

rugpjūtis

rugsėjis

spalis

lapkritis

gruodis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Stebima eilė pas šeimos gydytoją, apylinkės terapeutą ir pediatrą.

Duomenys fiksuojami kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną ir pateikiami teritorinei ligonių kasai iki kito mėnesio 10 d.

______________


Kauno apskrities

sveikatos priežiūros įstaigų

antrojo restruktūrizavimo etapo plano

2 priedo tęsinys

 

PACIENTŲ EILIŲ AMBULATORINĖMS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGOMS GAUTI STEBĖJIMAS

200___ m. ___ ketvirtis

 

Sveikatos priežiūros įstaigos (sudariusios sutartis su TLK dėl paslaugų apmokėjimo iš PSDF), teikiančios ambulatorines paslaugas, pavadinimas

Trumpiausia-ilgiausia laukimo trukmė (dienomis)

200__ m. (praėjusiais) neapmokėtos lėšos už ambulatorines konsultacines paslaugas iš PSDF biudžeto, litais

pas šeimos gydytoją

pas atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytoją specialistą

kardiologą

neurologą

urologą

*

*

*

*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Duomenys fiksuojami kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną ir pateikiami teritorinei ligonių kasai iki kito mėnesio 10 d. Teritorinė ligonių kasa informaciją Sveikatos apsaugos ministerijai ir ministerijai ir Valstybinei ligonių kasai pateikia pasibaigus ketvirčiui Sveikatos apsaugos ministerijos nustatytais terminais.

______________


Kauno apskrities

sveikatos priežiūros įstaigų

antrojo restruktūrizavimo etapo plano

2 priedo tęsinys

 

KONSULTACINIŲ AMBULATORINIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ PRIEINAMUMO STEBĖJIMAS

 

___________________________________________________________

(gydytojo specialisto profesinės kvalifikacijos pavadinimas)

 

200__ m. __ ketvirtis

 

Sveikatos priežiūros įstaigos (sudariusios sutartis su TLK dėl paslaugų apmokėjimo iš PSDF), teikiančios ambulatorines paslaugas, pavadinimas

Trumpiausia – ilgiausia laukimo trukmė (dienomis)

Atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojų dirbtų valandų skaičius teikiant ambulatorines konsultacijas

Atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojų dirbtų valandų skaičius teikiant stacionarines paslaugas*

Atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojų specialistų ambulatorinių konsultacijų skaičius (100 savivaldybės gyventojų)

Atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojų specialistų ambulatorinių konsultacijų skaičius (100 prie įstaigos prirašytų gyventojų)**

Laukimo eilės priežastys:

1 – įrangos trūkumas,

2 – specialistų trūkumas,

3 – apmokėjimo iš PSDF trukumas,

4 – profilaktinių programų vykdymas,

5 – kompensuojamų vaistų išrašymas,

6 – kitos.

Lėšų poreikis, siekiant išspręsti laukimo trukmės pas gydytojus specialistus problemą (atskirai pagal priežastis, litais)

Kauno apskrities savivaldybėse

kitose savivaldybėse

Kauno miesto

Birštono

Jonavos rajono

Kaišiadorių rajono

Kauno rajono

Kėdainių rajono

Prienų rajono

Raseinių rajono

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Nurodo tik asmens sveikatos priežiūros įstaigos, teikiančios stacionarines sveikatos priežiūros paslaugas.

** Nurodo tik asmens sveikatos priežiūros įstaigos, teikiančios pirminio lygio ambulatorines sveikatos priežiūros paslaugas.

______________


Kauno apskrities

sveikatos priežiūros įstaigų

antrojo restruktūrizavimo etapo plano

3 priedas

 

AMBULATORINĖS REABILITACIJOS, STEBĖJIMO, TRUMPALAIKIO GYDYMO, DIENOS CHIRURGIJOS PASLAUGŲ BEI SKUBIOS PAGALBOS–PRIĖMIMO SKYRIŲ VEIKLOS PLĖTRA

 

Sveikatos priežiūros įstaigos pavadinimas

Siuntimų į ambulatorinę reabilitaciją dalis nuo visų reabilitacijos siuntimų*, %

Stebėjimo paslaugos

Trumpalaikio gydymo paslaugos

Dienos chirurgijos paslaugų apimtys (paslaugų skaičius)

Skubios pagalbos-priėmimo skyriaus veiklos apimtys (paslaugų su manipuliacijomis skaičius)

2005 m.

2008 m.

2007 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2006 m.

2008 m.

VšĮ Kauno medicinos universiteto klinikos

3,0

 

 

 

2711

11595

1362

12053

9644

 

VšĮ Kauno Raudonojo Kryžiaus klinikinė ligoninė

0,8

 

 

 

220

1692

157

1000

22671

 

VšĮ Kauno 2-oii klinikinė ligoninė

1,3

 

 

 

926

6913

714

3246

600

 

VšĮ Kauno apskrities ligoninė

21,4

 

 

 

1732

3667

1295

2542

1078

 

VšĮ Kulautuvos vaikų tuberkuliozės ligoninė

-

 

 

 

-

-

-

-

-

 

VšĮ Žiegždrių psichiatrijos ligoninė

0,0

 

 

 

0

176

-

-

-

 

VšĮ Jonavos ligoninė

4,9

 

 

 

382

1907

166

616

2804

 

VšĮ Kaišiadorių ligoninė

1,4

 

 

 

316

1237

87

318

1849

 

VšĮ Kėdainių ligoninė

36,8

 

 

 

461

2572

261

531

1097

 

VšĮ Prienų ligoninė

15,7

 

 

 

254

1140

105

265

899

 

VšĮ Raseinių ligoninė

0,0

 

 

 

388

1637

183

423

1646

 

UAB „Bendrosios medicinos praktika“

53,3

 

 

 

34

-

50

76

-

 

AB „Ortopedijos technika“

0,0

 

 

 

-

-

143

148

-

 

Kauno apskritis:

8,3

 

 

 

7424

32536

4523

21218

42288

 

 

* Nurodo sveikatos priežiūros įstaigos, siunčiančios į reabilitaciją.

 

– vykdoma rodiklių stebėsena,

 

– planuojami rodikliai.

______________


Kauno apskrities

sveikatos priežiūros įstaigų

antrojo restruktūrizavimo etapo plano

4 priedas

 

SLAUGOS IR PALAIKOMOJO GYDYMO BEI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLĖTRA

 

Savivaldybės pavadinimas

Slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugos ligoninėse ir ASPĮ skyriuose

Socialinių (globos) lovų skaičius*

lovadienių skaičius

lovų skaičius

iš viso

iš jų integruotos į asmens sveikatos priežiūros įstaigas

iš viso

iš jų integruotų į bendrojo pobūdžio ligonines

2005 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2006 m.

2008 m.

2006 m.

2008 m.

Kauno miesto

104935

 

327

406

0

50

587

581

21

21

Birštono

0

 

0

0

0

0

0

0

0

0

Jonavos rajono

16925

 

53

56

0

30

85

95

5

15

Kaišiadorių rajono

13617

 

40

46

0

46

286

291

3

8

Kauno rajono

30447

 

97

98

25

68

217

236

0

10

Kėdainių rajono

23029

 

68

76

8

76

313

313

3

3

Prienų rajono

13905

 

43

57

7

57

312

352

22

30

Raseinių rajono

16420

 

47

57

16

35

300

305

5

10

Kauno apskritis:

219278

 

675

796

56

362

2100

2173

59

97

 

* Nurodomos savivaldybių finansuojamos (socialinės) globos lovos.

 

– vykdoma rodiklių stebėsena,

|

– planuojami rodikliai.

______________


Kauno apskrities

sveikatos priežiūros įstaigų

antrojo restruktūrizavimo etapo plano

5 priedas

 

STACIONARINIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ OPTIMIZAVIMO RODIKLIAI

 

Savivaldybės pavadinimas

Hospitalizacijos atvejų skaičius (100 savivaldybės gyventojų)

Hospitalizacijos atvejų skaičius savivaldybės teritorijoje esančiose ASPĮ (100 savivaldybės gyventojų)

Pacientų, išgyvenusių ilgiau kaip 1 mėnesį po ūmaus miokardo infarkto, dalis (%)

2005 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2007 m.

2008 m.

Kauno miesto

20,3

17,9

19,5

17,2

 

 

Birštono

14,9

18,8

0,0

0,0

 

 

Jonavos rajono

21,6

17,4

12,7

10,2

 

 

Kaišiadorių rajono

26,5

18,4

15,7

10,9

 

 

Kauno rajono

19,8

17,6

1,7

1,5

 

 

Kėdainių rajono

21,7

18,2

14,0

11,7

 

 

Prienų rajono

23,3

19,2

11,4

9,5

 

 

Raseinių rajono

20,4

18,8

12,1

11,2

 

 

Kauno apskritis:

20,9

18,0

20,7

17,8

 

 

 

 

– vykdoma rodiklių stebėsena

 

– planuojami rodikliai.

______________


Kauno apskrities

sveikatos priežiūros įstaigų

antrojo restruktūrizavimo etapo plano

5 priedo tęsinys

 

STACIONARINIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ RODIKLIAI

 

Sveikatos priežiūros įstaigos pavadinimas

Stacionarinių paslaugų apimtys (hospitalizacijos atvejų skaičius)

Akušerinės pagalbos apimtys (gimdymų skaičius)

Operacijų skaičius

Stacionarinių lovų veiklos rodikliai *

iš viso

iš jų nakties metu (20.00–6.00 val.)

lovadienių skaičius

vidutinė gulėjimo trukmė

lovų skaičius

2005 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2007 m.

2008 m.

2007 m.

2008 m.

2007 m.

2008 m.

VšĮ Kauno medicinos universiteto klinikos

80578

58421

2918

 

48238

 

1468

 

 

 

7/28/48

7/28/48

1881

1319

VšĮ Kauno Raudonojo Kryžiaus klinikinė ligoninė

8092

6619

-

 

3936

 

497

 

 

 

7

7

225

149

VšĮ Kauno 2-oji klinikinė ligoninė

28716

22583

2214

 

8810

 

796

 

 

 

7

7

607

510

VšĮ Kauno apskrities ligoninė

22832

18557

869

 

7319

 

509

 

 

 

7/28

7/28

650

502

VšĮ Kulautuvos vaiką tuberkuliozės ligoninė

620

558

-

 

-

 

-

 

 

 

48

48

93

86**

VšĮ Žiegždrių psichiatrijos ligoninė

3743

3369

-

 

-

 

-

 

 

 

28/48

28/48

358

304**

VšĮ Jonavos ligoninė

7009

4436

273

 

2444

 

246

 

 

 

7

7

123

100

VšĮ Kaišiadorių ligoninė

6076

2861

196

 

1462

 

202

 

 

 

7

7

105

65

VšĮ Kėdainių ligoninė

9575

6771

339

 

2254

 

224

 

 

 

7/28

7/28

187

153

VšĮ Prienų ligoninė

4704

3128

142

 

685

 

59

 

 

 

7

7

78

71

VšĮ Raseinių ligoninė

5549

4643

281

 

1396

 

133

 

 

 

7

7

117

105

Kauno apskritis:

177494

131946

7232

 

76544

 

4134

 

 

 

7/28/48

7/28/48

4424

3364

 

* Rodikliai skaičiuojami be reabilitacijos, slaugos ir palaikomojo gydymo, reanimacijos, dienos chirurgijos ir trumpalaikio gydymo lovų.

** Lovų skaičius paskaičiuotas pagal tuberkuliozės ir psichiatrijos profilių vidutines gulėjimo trukmes.

 

– vykdoma rodiklių stebėsena,

 

– planuojami rodikliai.

______________


Kauno apskrities

sveikatos priežiūros įstaigų

antrojo restruktūrizavimo etapo plano

6 priedas

 

KAUNO APSKRITYJE VEIKIANČIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ REORGANIZAVIMAS 2007–2008 m.

 

Eil. Nr.

Įstaigos pavadinimas

Įstaigos steigėjas

Planuojamos įgyvendinti priemonės ir jų įgyvendinimo būdai

Vykdymo terminas

Atsakingi vykdytojai

Preliminarus lėšų poreikis, tūkst. Lt

Lėšų šaltinis

 

1.

VšĮ Kauno medicinos universiteto klinikos

Sveikatos apsaugos ministerija, Kauno medicinos universitetas

Kauno medicinos universiteto klinikų Onkologijos ligoninėje plėtoti dienos chirurgijos ir dienos stacionaro paslaugas, mažinant paros stacionaro lovų skaičių.

2007 m.

Sveikatos apsaugos ministerija, Kauno medicinos universitetas,

8000

PSDF,

ES

 

Kauno medicinos universiteto klinikų Oftalmologijos klinikoje sumažinti lovų skaičių ir įsteigti trumpalaikio stacionarinio gydymo skyrių.

2007 m.

VšĮ Kauno medicinos universiteto klinikos

3000

PSDF

 

Kauno medicinos universiteto klinikų LOR klinikoje sumažinti lovų skaičių ir įsteigti trumpalaikio stacionarinio gydymo skyrių.

2008 m.

3000

PSDF

 

KMUK filialo Viršužiglio reabilitacijos ligoninės padalinius perkelti į rekonstruotus buvusios Kulautuvos tuberkuliozės ligoninės pastatus.

2007 m.

5000

PSDF

 

Parengti trečio lygio traumų centro techninį projektą; parengus -projektą įgyvendinti.

2008 m.

75000

ES, VIP, KAM

 

Įsteigti C tipo priėmimo-skubios pagalbos skyrių.

2008 m.

20000

ES

 

Mažinti sergamumą onkologinėmis ligomis ir mirtingumą nuo onkologinių ligų, plėtojant ambulatorines ir dienos chirurgijos paslaugas.

2007–2008 m.

50000

ES

 

Mažinti sergamumą kardiologinėmis ligomis ir mirtingumą nuo kardiologinių ligų, plėtojant ambulatorines paslaugas.

2007–2008 m.

80000

ES

 

2.

VšĮ Kauno 2-oji klinikinė ligoninė

Kauno miesto savivaldybės taryba

Mažinti sergamumą kardiologinėmis ligomis ir mirtingumą nuo kardiologinių ligų, plėtojant ambulatorines paslaugas.

2007–2008 m.

Kauno miesto savivaldybės taryba, VšĮ Kauno 2-oji klinikinė ligoninė

2500

ES

 

3.

VšĮ Kauno apskrities ligoninė

Kauno apskrities viršininkas

Iškelti Ginekologijos skyrių iš Trakų g. atlaisvinant patalpas

2008 m.

Kauno apskrities viršininkas, VšĮ Kauno apskrities ligoninė

3000

PSDF

 

Ligoninės filiale Garliavos ligoninės vidaus ligų skyriaus patalpas pritaikyti slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugoms teikti ir perkelti į jas Viršužiglio senelių pensiono ir sanatorijos 50 lovų, atsisakant pastato Viršužiglyje.

2008 m.

3000

PSDF

 

Administraciniame Garliavos ligoninės pastate įsteigti konsultacijų polikliniką, perkelti į ją rentgeno kabinetą, atlaisvinant pastatą Vytauto g. 68 (130 kv. m).

2008 m.

1000

PSDF

 

Dabartinėse konsultacijų poliklinikos patalpose plėtoti vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios korekcijos skyrių.

2008 m.

300

PSDF

 

Priėmimo skyrių reorganizuoti į priėmimo-skubios pagalbos B tipo skyrių.

2007 m.

1000

ES

 

Mažinti sergamumą kardiologinėmis ligomis ir mirtingumą nuo kardiologinių ligų, plėtojant ambulatorines paslaugas.

2007–2008 m.

2500

ES

 

Ūmios psichiatrijos skyriaus modernizavimas.

2007–2008 m.

3000

ES

 

4.

VšĮ Kauno Raudonojo Kryžiaus slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninė

Kauno apskrities viršininkas

Perduoti Kauno miesto savivaldybės tarybai.

2007 m.

Kauno apskrities viršininkas, VšĮ Kauno miesto savivaldybės taryba

-

 

 

5.

VšĮ K. Griniaus slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninė

Kauno apskrities viršininkas

Perduoti Kauno miesto savivaldybės tarybai.

2007 m.

 

-

 

 

6.

Senelių pensionas ir sanatorija „Viršužiglis“

Kauno apskrities viršininkas

Prijungti prie VšĮ Kauno apskrities ligoninės.

2007 m.

Kauno apskrities viršininkas, Kauno apskrities ligoninė

-

 

 

7.

VšĮ Kauno m. Dainavos poliklinika

Kauno miesto savivaldybės taryba

Mažinti sergamumą kardiologinėmis ligomis ir mirtingumą nuo kardiologinių ligų, plėtojant ambulatorines paslaugas.

2007–2008 m.

Kauno miesto savivaldybės taryba, VšĮ Kauno m. Dainavos poliklinika

2500

ES

 

8.

VšĮ Kauno m. Šilainių poliklinika

Kauno miesto savivaldybės taryba

Mažinti sergamumą kardiologinėmis ligomis ir mirtingumą nuo kardiologinių ligų, plėtojant ambulatorines paslaugas.

2007–2008 m.

Kauno miesto savivaldybės taryba, VšĮ Kauno m. Šilainių poliklinika

2500

ES

 

9.

Dvi Kauno miesto pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigos (pagal Kauno miesto savivaldybės tarybos sprendimą)

Kauno m. savivaldybės taryba

Įsteigti du krizių intervencijos centrus su psichiatrijos dienos stacionaru.

2007–2008 m.

Kauno miesto savivaldybės taryba, Kauno miesto pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigos

1500

1500

ES

 

10.

VšĮ Žiegždrių psichiatrijos ligoninė

Kauno apskrities viršininkas

Uždaryti 40 lovų psichiatrijos vyrų skyrių, padidinant 10 lovų ūmios gerontopsichiatrijos skyriaus lovų skaičių, sumažinant bendrą ligoninės lovų skaičių 30 lovų.

2007 m.

Kauno apskrities viršininkas, VšĮ Žiegždrių psichiatrijos ligoninė

-

 

 

11.

VšĮ Jonavos ligoninė

Jonavos rajono savivaldybės taryba

Padidinti trumpalaikio stacionarinio gydymo ir ambulatorinės reabilitacijos vietų skaičių, mažinant paros stacionaro lovų skaičių iki numatyto 5-ame priede.

 

Jonavos rajono savivaldybės taryba, VšĮ Jonavos ligoninė

1000

PSDF

 

Integruoti iš VšĮ Bukonių PSPC vieną slaugos ir palaikomojo gydymo skyrių į ligoninės struktūrą.

2008 m.

Jonavos rajono savivaldybės taryba, VšĮ Jonavos ligoninė, VšĮ Bukonių pirminės sveikatos priežiūros centras

500

PSDF

 

Priėmimo skyrių reorganizuoti į priėmimo-skubios pagalbos B tipo skyrių.

2007 m.

Jonavos rajono savivaldybės taryba, VšĮ Jonavos ligoninė

1000

ES

 

Mažinti sergamumą kardiologinėmis ligomis ir mirtingumą nuo kardiologinių ligų, plėtojant ambulatorines paslaugas.

2007–2008 m.

1000

ES

 

12.

VšĮ Kaišiadorių slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninė

Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba

Prijungti prie VšĮ Kaišiadorių ligoninės.

2007 m.

Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba, VšĮ Kaišiadorių ligoninė, VšĮ Kaišiadorių slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninė

-

 

 

13.

VšĮ Kaišiadorių ligoninė

Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba

Plėtoti dienos chirurgijos ir trumpalaikio stacionarinio gydymo paslaugas, mažinant paros stacionaro lovų skaičių.

2007 m.

500

PSDF

 

Uždaryti akušerijos skyrių.

2007 m.

100

PSDF

 

Priėmimo skyrių reorganizuoti į priėmimo-skubios pagalbos B tipo skyrių.

2007 m.

1000

ES

 

Mažinti sergamumą kardiologinėmis ligomis ir mirtingumą nuo kardiologinių ligų, plėtojant ambulatorines paslaugas.

2007–2008 m.

1000

ES

 

14.

VšĮ Kėdainių ligoninė

Kėdainių rajono savivaldybės taryba

Ambulatorines konsultacines paslaugas koncentruoti VšĮ Kėdainių ligoninėje, perkeliant iš Kėdainių pirminės sveikatos priežiūros centro.

2007 m.

Kėdainių rajono savivaldybės taryba, VšĮ Kėdainių ligoninė,

VšĮ Kėdainių pirminės sveikatos priežiūros centras

Kėdainių rajono savivaldybės taryba, VšĮ Kėdainių ligoninė

1000

PSDF, savivaldybės lėšos

 

Slaugos ir palaikomojo gydymo skyrių iš VšĮ Kėdainių pirminės sveikatos priežiūros centro integruoti į VšĮ Kėdainių ligoninę.

2007 m.

1000

PSDF

 

Įsteigti antrą 40 lovų slaugos ir palaikomojo gydymo skyrių, sumažinant 40 stacionaro lovų, jungiant chirurgijos ir traumatologijos skyrius bei atlaisvinant 990 m2 patalpų, perduodant jas slaugos paslaugų plėtrai.

2007–2008 m.

3000

PSDF

Priėmimo skyrių reorganizuoti į priėmimo-skubios pagalbos B tipo skyrių.

2007 m.

1000

ES

Mažinti sergamumą kardiologinėmis ligomis ir mirtingumą nuo kardiologinių ligų, plėtojant ambulatorines paslaugas.

2007–2008 m.

1000

ES

15.

VšĮ Kėdainių pirminės sveikatos priežiūros centras

Kėdainių rajono savivaldybės taryba

Įsteigti psichiatrijos dienos stacionaro poskyrį ir krizių centrą prie Kėdainių PSPC Psichikos sveikatos skyriaus.

2007–2008 m.

Kėdainių rajono savivaldybės taryba, VšĮ Kėdainių pirminės sveikatos priežiūros centras

1500

ES

16.

VšĮ Raseinių ligoninė

Raseinių rajono savivaldybės taryba

Plėtoti dienos chirurgijos paslaugas, mažinant paros stacionaro lovų skaičių iki numatyto 5-ame priede.

2007 m.

Raseinių rajono savivaldybės taryba, VšĮ Raseinių ligoninė

500

PSDF

Sujungti į vieną Neurologijos ir Terapijos skyrius.

2008 m.

100

PSDF

Priėmimo skyrių reorganizuoti į priėmimo-skubios pagalbos B tipo skyrių.

2007 m.

1000

ES

Mažinti sergamumą kardiologinėmis ligomis ir mirtingumą nuo kardiologinių ligų, plėtojant ambulatorines paslaugas.

2007–2008 m.

1000

ES

17.

VšĮ Prienų ligoninė

Prienų rajono savivaldybės taryba

Priėmimo skyrių reorganizuoti į priėmimo-skubios pagalbos B tipo skyrių.

2007 m.

Prienų rajono savivaldybės taryba, VšĮ Prienų ligoninė

1000

ES

Mažinti sergamumą kardiologinėmis ligomis ir mirtingumą nuo kardiologinių ligų, plėtojant ambulatorines paslaugas.

2007–2008 m.

1000

ES

Slaugos ir palaikomojo gydymo skyrius iš Balbieriškio, Jiezno, Veiverių PSPC integruoti į Prienų ligoninę.

2007–2008 m.

500

PSDF

18.

Visų apskrities rajonų pirminės sveikatos priežiūros centrai

Savivaldybių tarybos

Reorganizuoti, atskiriant GMP kaip atskirus juridinius vienetus.

2008 m.

Savivaldybių tarybos, rajonų pirminės sveikatos priežiūros centrai

-

 

 

SUTRUMPINIMAI:

VIP –Valstybės investicijų programos lėšos.

ES – Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšos.

PSDF – Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto Paslaugų restruktūrizavimo programos lėšos.

KAM – Krašto apsaugos ministerijos lėšos.

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

sveikatos apsaugos ministro

2007 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. V-297

 

MARIJAMPOLĖS APSKRITIES SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ ANTROJO RESTRUKTŪRIZAVIMO ETAPO PLANAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Marijampolės apskrities sveikatos priežiūros įstaigų antrojo restruktūrizavimo etapo planas (toliau vadinamas – Planas) parengtas įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 29 d. nutarimo Nr. 647 „Dėl Antrojo sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo etapo strategijos patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 74-2827 Nr. 88-3458) 2.1 punktą. Planui pritarė Marijampolės regiono plėtros taryba 2007 m. balandžio 3 d. sprendimu Nr. TS-23 „Dėl Marijampolės apskrities sveikatos priežiūros įstaigų antrojo restruktūrizavimo etapo plano“.

2. Planas parengtas vadovaujantis Antrojo sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo etapo strategijos (toliau vadinama – Strategija) tikslais, uždaviniais, priemonėmis ir vertinimo kriterijais.

3. Planas parengtas 2007-2008 metų laikotarpiui.

 

II. PLANO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

4. Plano tikslai:

4.1. nuolat gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą;

4.2. tobulinti sveikatos priežiūros paslaugų struktūrą;

4.3. optimaliau naudoti žmogiškuosius, finansinius ir materialinius išteklius.

5. Pagrindiniai uždaviniai:

5.1. siekti, kad iki 2008 metų pabaigos ne mažiau kaip 60 procentų Marijampolės apskrities pirminės sveikatos priežiūros paslaugų teiktų privačiai dirbantys šeimos gydytojai, sudarantys sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis (toliau – TLK) dėl teikiamų paslaugų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto lėšomis;

5.2. plačiai paplitusias ligas gydyti arčiau gyventojų esančiose sveikatos priežiūros įstaigose, o brangias technologijas koncentruoti universitetinėse ligoninėse ir ligoninėse, kuriose pacientų daugiausia;

5.3. optimizuoti stacionarinių sveikatos priežiūros paslaugų struktūrą šiomis priemonėmis:

5.3.1. įgyvendinti diferencijuotus sveikatos priežiūros paslaugų teikimo modelius apskrityse pagal šiuos kriterijus:

5.3.1.1. paslaugų poreikį miesto ir kaimo gyventojams;

5.3.1.2. gyventojų sveikatos būklės rodiklius (vidutinė tikėtina gyvenimo trukmė; kūdikių mirtingumas; sergamumas / mirtingumas nuo kraujotakos sistemos ligų, piktybinių auglių, tuberkuliozės, lytiškai plintančių ligų, ŽIV/AIDS; mirtingumas dėl išorinių mirties priežasčių, sergamumas psichikos sutrikimais ir priklausomybėmis; kiti rodikliai);

5.3.1.3. gyventojų skaičių ir amžių;

5.3.1.4. įvažiuojančių ir išvažiuojančių kitur gydytis pacientų srautus;

5.3.1.5. sveikatos priežiūros įstaigų veiklos efektyvumą, esamus finansinius, materialinius bei žmogiškuosius išteklius (pajamų ir išlaidų struktūra ir šaltiniai, finansinis rezultatas, etatų skaičius (šeimos gydytojų, gydytojų specialistų, slaugytojų, kito personalo), ilgalaikis ir trumpalaikis turtas, jo vertė (pradinė ir likutinė), prisirašiusiųjų gyventojų skaičius, suteiktų paslaugų skaičius) ir kt.;

5.3.2. stiprinti konsultacinių poliklinikų infrastruktūrą ir skubios pagalbos-priėmimo skyrius bei žmogiškuosius išteklius, optimizuojant stacionarinėje ir ambulatorinėje grandyje dirbančiųjų gydytojų specialistų darbo krūvius, bei siekti racionalaus ir Lietuvos mastu tolygaus šių paslaugų vartojimo;

5.3.3. plėtoti ambulatorinės reabilitacijos, dienos stacionaro ir dienos chirurgijos paslaugas;

5.3.4. savivaldybių ligoninėse stiprinti infrastruktūrą, skirtą labiausiai paplitusioms ligoms gydyti;

5.4. siekti, kad iki 2008 metų apskrityje ne mažiau kaip 54 procentai slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų būtų teikiama bendrojo pobūdžio ligoninėse ir ne mažiau kaip 8 procentai šių paslaugų būtų teikiama kartu su socialinėmis (globos) paslaugomis. Slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų integracija ypatingai skatinama ten, kur jas teikia įstaigos (filialai, skyriai), turinčios iki 50 slaugos ir palaikomojo gydymo lovų;

5.5. reorganizuoti greitosios medicinos pagalbos sistemą, užtikrinant, kad greitosios medicinos pagalbos paslaugas teiktų savarankiškos sveikatos priežiūros įstaigos, atitinkančios sveikatos apsaugos ministro patvirtintus reikalavimus;

5.6. optimizuoti reabilitacijos paslaugų teikimą, kiekvienoje savivaldybėje plėtojant ambulatorinės reabilitacijos paslaugas.

 

III. ESAMA SITUACIJA

 

6. Marijampolės apskričiai priklauso 5 savivaldybės: Marijampolės, Vilkaviškio rajono, Šakių rajono, Kazlų Rūdos ir Kalvarijos.

7. Per pirmąjį sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo etapą Marijampolės apskrities mastu įvyko šie sveikatos apsaugos sistemos pagrindinių rodiklių pokyčiai (lyginami 2002 m. ir 2005 m.):

7.1. ambulatorinių paslaugų:

7.1.1. apsilankymų pas pirminės sveikatos priežiūros gydytojus (išskyrus pas odontologus ir psichiatrus), tenkančių vienam gyventojui, skaičius padidėjo nuo 4 iki 5,2;

7.1.2. privačių šeimos gydytojų aptarnaujamų gyventojų dalis išaugo nuo 15,5 iki 25,9 procento;

7.1.3. šeimos gydytojų aptarnaujamų gyventojų dalis išaugo nuo 48,3 iki 63,6 procento;

7.1.4. gydytojų specialistų ambulatorinių konsultacijų skaičius padidėjo nuo 243100 iki 266000;

7.1.5. dienos stacionaro ir dienos chirurgijos ligonių skaičius išaugo nuo 100 iki 1751;

7.2. stacionarinių paslaugų:

7.2.1. hospitalizacijos rodiklis 100-ui gyventojų sumažėjo nuo 23,0 iki 21,04 ligonio;

7.2.2. vidutinė gulėjimo trukmė bendrojo pobūdžio ir specializuotose ligoninėse sutrumpėjo nuo 8,3 iki 7,6 dienų;

7.2.3. lovos užimtumas padidėjo nuo 274 iki 292 dienų;

7.2.4. lovos apyvarta padidėjo nuo 33,0 iki 38,3 karto;

7.2.5. sumažintas lovų skaičius bendrojo pobūdžio ir specializuotose ligoninėse nuo 974 iki 724;

7.2.6. sumažintas akušerijos lovų skaičius nuo 35 iki 22 lovų;

7.3. slaugos ir palaikomojo gydymo apimtys:

7.3.1. ligonių skaičius išaugo nuo 1112 iki 1345 ligonių;

7.3.2. lovų skaičius, tenkantis 1000 gyventojų, padidėjo nuo 1,0 iki 1,05 lovos;

7.3.3. slaugos ir palaikomojo gydymo lovų skaičius bendrojo pobūdžio ligoninėse padidėjo nuo 32,0 iki 45,5 procento.

8. Marijampolės apskrities sveikatos priežiūros įstaigų pirmojo restruktūrizavimo etapo (2003-2005 m.) visos priemonės įgyvendintos.

 

IV. SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ STRUKTŪROS OPTIMIZAVIMAS

 

9. Remiantis numatomais gyventojų skaičiaus ir amžiaus pokyčiais, prognozuojamais sergamumo rodikliais, siekiant plėtoti ligų prevenciją ir profilaktines priemones, planuojama, kad iki 2008 m. bendras sveikatos priežiūros paslaugų poreikis Marijampolės apskrities sveikatos priežiūros įstaigose išaugs. Vadovaujantis Strategijos 18 punkte nustatytais kriterijais, Marijampolės apskrityje numatomas:

9.1. ambulatorinių sveikatos priežiūros paslaugų apimties padidėjimas 5 procentais;

9.2. slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų apimties padidėjimas 15 procentų;

9.3. dienos stacionaro ir dienos chirurgijos paslaugų apimties padidėjimas 2,9 (dienos chirurgijos) – 5,5 (trumpalaikio gydymo) karto;

9.4. stacionarinių paslaugų bendrojo pobūdžio ir specializuotose ligoninėse apimties sumažėjimas 20 procentų.

10. Siekiant užtikrinti šių paslaugų poreikio patenkinimo galimybes bei kokybę, garantuoti paslaugų prieinamumą ir gydymo atitiktį ligų indikacijoms, numatoma efektyviau ir racionaliau paskirstyti pacientų srautus tarp paslaugų organizavimo lygių, ambulatorinės ir stacionarinės grandies, taikyti paslaugų profilių bei konkrečių sveikatos priežiūros įstaigų, ambulatorinių specializuotų paslaugų prieinamumo gerinimo priemones.

11. Tobulinant paslaugų struktūrą ir vadovaujantis Strategijoje suformuotomis valstybės politikos nuostatomis, Marijampolės apskrityje numatomos šios sveikatos priežiūros paslaugų sferos tolesnės plėtros tendencijos:

11.1. prioritetinė pirminės ambulatorinės sveikatos priežiūros plėtra, skatinant privačią iniciatyvą, gerinant paslaugų prieinamumą ir mažinant paslaugų laukimo trukmę. Pagal galimybę naudojama medicinos punktų techninė bazė šeimos gydytojų praktikai plėtoti. Daug dėmesio skiriama ligų prevencijai ir profilaktikai. Numatomi dabartiniai ir siektini rodikliai nurodomi 1 priede;

11.2. specializuotos ambulatorinės sveikatos priežiūros paslaugų apimčių optimizavimas. Marijampolės apskritis, išanalizavusi laukimo eilių pas atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojus specialistus stebėjimo ir pacientų informavimo sistemos duomenis (vertinama trumpiausia ir ilgiausia laukimo trukmė pas atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytoją specialistą), numato ir įgyvendina priemones pacientų eilių ambulatorinėms sveikatos priežiūros paslaugoms gauti trukmei sumažinti. Jei asmens sveikatos priežiūros įstaigos, su kuriomis TLK sudariusi sutartį dėl gydytojų specialistų paslaugų apmokėjimo iš PSDF biudžeto lėšų, ar jų steigėjai nenumato ar nevykdo priemonių pacientų laukimo trukmei sumažinti, TLK sprendžia šių paslaugų prieinamumo jos veiklos zonos gyventojams problemą. Pacientų eilių ambulatorinėms sveikatos priežiūros paslaugoms gauti stebėjimo rodikliai pateikiami 2 priede;

11.3. spartus ambulatorinės reabilitacijos, dienos stacionaro ir dienos chirurgijos bei skubios pagalbos-priėmimo skyrių veiklos apimčių augimas, kuris kompensuos stacionarinių paslaugų redukavimą bendrojo pobūdžio ir specializuotose ligoninėse. Šių paslaugų vartojimo dabartiniai ir siektini rodikliai nurodomi 3 priede;

11.4. slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų apimčių augimas, jų integravimas į bendrojo pobūdžio ligonines ir teikimas su socialinėmis (globos) paslaugomis. Ambulatorinių slaugos paslaugų skatinimas, plėtojant jų formas. Dabartiniai ir siektini rodikliai nurodomi 4 priede;

11.5. stacionarinių paslaugų apimčių redukavimas bendrojo pobūdžio ir specializuotose ligoninėse, gerinant stacionarinių lovų veiklos rodiklius. Šių paslaugų optimizavimo dabartiniai ir siektini rodikliai nurodomi 5 priede;

11.6. užtikrinimas, kad ambulatorinių, slaugos ir palaikomojo gydymo bei dienos stacionaro ir dienos chirurgijos paslaugų plėtra visiškai kompensuotų stacionarinių paslaugų redukavimą bendrojo pobūdžio ir specializuotose ligoninėse.

12. Strategijos ir šio Plano įgyvendinimas stebimas ir vertinamas pagal prieduose nurodytus rodiklius (numatomas tolygus rodiklio pasiekimas).

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

13. Plano įgyvendinimui numatoma pertvarkyti kai kurias Marijampolės apskrities sveikatos priežiūros įstaigas. Jų suvestinė pateikiama 6 priede.

14. Plano įgyvendinimui numatoma naudoti Europos Sąjungos finansinę paramą, Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų, taip pat kitų finansavimo šaltinių lėšas.

______________


Marijampolės apskrities

sveikatos priežiūros įstaigų

antrojo restruktūrizavimo etapo plano

1 priedas

 

PIRMINĖS AMBULATORINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PLĖTRA

 

Savivaldybės pavadinimas

Prisirašiusių gyventojų skaičius (prie pirminių ambulatorinių sveikatos priežiūros įstaigų)

Prevencinių programų vykdymas (patikrintų tikslinės grupės asmenų skaičius, %)

Bendras skatinamųjų pirminės ambulatorinės sveikatos priežiūros paslaugų skaičius 100 savivaldybėje prirašytų gyventojų (gruodžio 31 d.)

Neinfekcinių ligų profilaktikos ir kontrolės profilaktinių sveikatos tikrinimų skaičius (patikrintų asmenų skaičius, %)

iš viso

iš jų privačiose pirminėse sveikatos priežiūros įstaigose

Gimdos kaklelio piktybinių navikų prevencinių priemonių, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, finansavimo programa

Atrankinės mamografinės patikros dėl krūties vėžio finansavimo programa

Asmenų, priskirtinų širdies ir kraujagyslių ligų didelės rizikos grupei, atrankos ir prevencijos priemonių finansavimo programa

2005 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2006 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2007 m.

2008 m.

Marijampolės

69900

69201

34565

41940

33,70

 

0,70

 

0,00

 

11,9

 

 

 

Vilkaviškio rajono

46550

46085

6771

27930

11,50

 

0,10

 

0,00

 

9,4

 

 

 

Sakių rajono

37592

37216

905

22555

24,20

 

0,10

 

0,00

 

9,6

 

 

 

Kazlų Rūdos

13506

13371

7296

8104

28,40

 

0,10

 

2,90

 

10,1

 

 

 

Kalvarijos

11832

11714

1539

7100

15,90

 

0,00

 

0,00

 

12,3

 

 

 

Marijampolės apskritis:

179380

177587

51076

107629

24,70

 

0,30

 

0,20

 

10,4

 

 

 

 

1. Prisirašiusių gyventojų skaičių nustatyti gruodžio 31 d.

2. Prevencinių programų vykdymo rodiklius nustatyti kasmet, atsižvelgiant į patikrintų asmenų augančius skaičius, pradedant nuo programos patvirtinimo datos

 

– vykdoma rodiklių stebėsena,

 

– planuojami rodikliai.

______________


Marijampolės apskrities

sveikatos priežiūros įstaigų

antrojo restruktūrizavimo etapo plano

2 priedas

 

PIRMINIŲ AMBULATORINIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ PRIEINAMUMO STEBĖJIMAS *

 

Sveikatos priežiūros įstaigos pavadinimas

Trumpiausia – ilgiausia laukimo trukmė pas šeimos gydytoją (dienomis)

sausis

vasaris

kovas

balandis

gegužė

birželis

liepa

rugpjūtis

rugsėjis

spalis

lapkritis

gruodis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Stebima eilė pas šeimos gydytoją, apylinkės terapeutą ir pediatrą.

Duomenys fiksuojami kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną ir pateikiami teritorinei ligonių kasai iki kito mėnesio 10 d.

______________


Marijampolės apskrities

sveikatos priežiūros įstaigų

antrojo restruktūrizavimo etapo plano

2 priedo tęsinys

 

PACIENTŲ EILIŲ AMBULATORINĖMS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGOMS GAUTI STEBĖJIMAS*

200_ m. _ ketvirtis

 

Sveikatos priežiūros įstaigos (sudariusios sutartis su TLK dėl paslaugų apmokėjimo iš PSDF), teikiančios ambulatorines paslaugas, pavadinimas

Trumpiausia – ilgiausia laukimo trukmė (dienomis)

200__ m. (praėjusiais) neapmokėtos lėšos už ambulatorines konsultacines paslaugas iš PSDF biudžeto, litais

pas šeimos gydytoją

pas atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytoją specialistą

kardiologą

neurologą

urologą

*

*

*

*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Duomenys fiksuojami kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną ir pateikiami teritorinei ligonių kasai iki kito mėnesio 10 d. Teritorinė ligonių kasa informaciją Sveikatos apsaugos ministerijai ir ministerijai ir Valstybinei ligonių kasai pateikia pasibaigus ketvirčiui Sveikatos apsaugos ministerijos nustatytais terminais.

______________


Marijampolės apskrities

sveikatos priežiūros įstaigų

antrojo restruktūrizavimo etapo plano

2 priedo tęsinys

 

KONSULTACINIŲ AMBULATORINIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ PRIEINAMUMO STEBĖJIMAS

 

_____________________________________________________________

(gydytojo specialisto profesinės kvalifikacijos pavadinimas)

 

200__ m. ___ ketvirtis

 

Sveikatos priežiūros įstaigos (sudariusios sutartis su TLK dėl paslaugų apmokėjimo iš PSDF), teikiančios ambulatorines paslaugas, pavadinimas

Trumpiausia – ilgiausia laukimo trukmė (dienomis)

Atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojų dirbtų valandų skaičius teikiant ambulatorines konsultacijas

Atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojų dirbtų, valandų skaičius teikiant stacionarines paslaugas*

Atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojų specialistų ambulatorinių konsultacijų skaičius (100 savivaldybės gyventojų)

Atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojų specialistų ambulatorinių konsultacijų skaičius (100 prie įstaigos prirašytų gyventojų)**

Laukimo eilės priežastys:

1 – įrangos trūkumas,

2 – specialistų trūkumas,

3 – apmokėjimo iš PSDF trūkumas,

4 – profilaktinių programų vykdymas,

5 – kompensuojamų vaistų išrašymas,

6 – kitos.

Lėšų poreikis, siekiant išspręsti laukimo trukmės pas gydytojus specialistus problemą (atskirai pagal priežastis, litais)

Marijampolės apskrities savivaldybėse

kitose savivaldybėse

Marijampolės

Vilkaviškio rajono

Šakių rajono

Kazlų Rudos

Kalvarijos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Nurodo tik asmens sveikatos priežiūros įstaigos, teikiančios stacionarines sveikatos priežiūros paslaugas.

** Nurodo tik asmens sveikatos priežiūros įstaigos, teikiančios pirminio lygio ambulatorines sveikatos priežiūros paslaugas.

______________


Marijampolės apskrities

sveikatos priežiūros įstaigų

antrojo restruktūrizavimo etapo plano

3 priedas

 

AMBULATORINĖS REABILITACIJOS, STEBĖJIMO, TRUMPALAIKIO GYDYMO, DIENOS CHIRURGIJOS PASLAUGŲ BEI SKUBIOS PAGALBOS–PRIĖMIMO SKYRIŲ VEIKLOS PLĖTRA

 

Sveikatos priežiūros įstaigos pavadinimas

Siuntimų į ambulatorinę reabilitaciją dalis nuo visų reabilitacijos siuntimų*, %

Stebėjimo paslaugos

Trumpalaikio gydymo paslaugos

Dienos chirurgijos paslaugų apimtys (paslaugų skaičius)

Skubios pagalbos-priėmimo skyriaus veiklos apimtys (paslaugų su manipuliacijomis skaičius)

2005 m.

2008 m.

2007 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2006 m.

2008 m.

VšĮ Marijampolės ligoninė

12,9

 

 

 

664

3529

263

991

5168

 

VšĮ Vilkaviškio ligoninė

1,6

 

 

 

214

1489

489

873

2005

 

VšĮ Sakių ligoninė

9,2

 

 

 

224

1132

63

500

1984

 

VšĮ Kazlų Rūdos ligoninė

0,0

 

 

 

8

52

-

-

273

 

VšĮ Kalvarijos ligoninė

5,0

 

 

 

42

163

-

-

125

 

Marijampolės apskritis:

6,4

 

 

 

1152

6365

815

2364

9555

 

 

* Nurodo sveikatos priežiūros įstaigos, siunčiančios į reabilitaciją

 

– vykdoma rodiklių stebėsena,

 

– planuojami rodikliai.

______________


Marijampolės apskrities

sveikatos priežiūros įstaigų

antrojo restruktūrizavimo etapo plano

4 priedas

 

SLAUGOS IR PALAIKOMOJO GYDYMO BEI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLĖTRA

 

Savivaldybės pavadinimas

Slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugos ligoninėse ir ASPĮ skyriuose

Socialinių (globos) lovų skaičius*

lovadienių skaičius

lovų skaičius

iš viso

iš jų integruotos į asmens sveikatos priežiūros įstaigas

iš viso

iš jų integruotų į bendrojo pobūdžio ligonines

2005 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2006 m.

2008 m.

2006 m.

2008 m.

Marijampolės

22776

 

69

75

0

0

308

308

0

3

Vilkaviškio rajono

18376

 

53

60

15

60

370

370

0

0

Sakių rajono

14798

 

42

50

42

50

175

175

0

0

Kazlų Rūdos

5574

 

15

19

15

19

27

27

10

10

Kalvarijos

5664

 

15

36

15

0

146

146

0

5

Marijampolės apskritis:

67188

 

194

240

87

129

1026

1026

10

18

 

*Nurodomos savivaldybių finansuojamos (socialinės) globos lovos

 

– vykdoma rodiklių stebėsena,

 

– planuojami rodikliai.

______________


Marijampolės apskrities

sveikatos priežiūros įstaigų

antrojo restruktūrizavimo etapo plano

5 priedas

 

STACIONARINIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ OPTIMIZAVIMO RODIKLIAI

 

Savivaldybės pavadinimas

Hospitalizacijos atvejų skaičius (100 savivaldybės gyventojų)

Hospitalizacijos atvejų skaičius savivaldybės teritorijoje esančiose ASPĮ (100 savivaldybės gyventojų)

Pacientų, išgyvenusių ilgiau kaip 1 mėnesį po ūmaus miokardo infarkto, dalis (%)

2005 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2006 m.

2008 m.

Marijampolės

20,0

17,5

13,2

11,6

 

 

Vilkaviškio rajono

20,8

18,3

13,5

11,9

 

 

Sakių rajono

22,0

18,8

13,3

11,4

 

 

Kazlų Rūdos

21,7

18,5

6,0

5,4

 

 

Kalvarijos

24,3

18,6

10,3

-

 

 

Marijampolės apskritis:

21,0

18,0

12,5

10,4

 

 

 

 

– vykdoma rodiklių stebėsena,

 

– planuojami rodikliai.

______________


Marijampolės apskrities

sveikatos priežiūros įstaigų

antrojo restruktūrizavimo etapo plano

5 priedo tęsinys

 

STACIONARINIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ RODIKLIAI

 

Sveikatos priežiūros įstaigos pavadinimas

Stacionarinių paslaugų apimtys (hospitalizacijos atvejų skaičius)

Akušerinės pagalbos apimtys (gimdymų skaičius)

Operacijų skaičius

Stacionarinių lovų veiklos rodikliai *

iš viso

iš jų nakties metu (20.00-6.00 val.)

lovadienių skaičius

vidutinė gulėjimo trukmė

lovų skaičius

2005 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2005 m.

2008 m.

2007 m.

2008 m.

2007 m.

2008 m.

2007 m.

2008 m.

VšĮ Marijampolės ligoninė

12263

11233

527

 

3322

 

411

 

 

 

7/28/48

7/28/48

315

284

VšĮ Kazlų Rūdos ligoninė

1129

1080

-

 

-

 

-

 

 

 

7/28

7/28

48

48

VšĮ Kalvarijos ligoninė

1419

-

-

 

-

 

-

 

 

 

7

-

20

-

VšĮ Vilkaviškio ligoninė

7055

5585

306

 

1964

 

176

 

 

 

7

7

143

126

VšĮ Sakių ligoninė

5386

3974

207

 

943

 

103

 

 

 

7

7

114

90

Marijampolės apskritis:

27252

21872

1040

 

6229

 

690

 

 

 

7/28/48

7/28/48

640

548

 

* Rodikliai skaičiuojami be reabilitacijos, slaugos ir palaikomojo gydymo, reanimacijos, dienos chirurgijos ir trumpalaikio gydymo lovų

 

– vykdoma rodiklių stebėsena,

 

– planuojami rodikliai.

______________


Marijampolės apskrities

sveikatos priežiūros įstaigų

antrojo restruktūrizavimo etapo plano

6 priedas

 

MARIJAMPOLĖS APSKRITYJE VEIKIANČIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ REORGANIZAVIMAS 2007–2008 m.

 

Eil. Nr.

Įstaigos pavadinimas

Įstaigos steigėjas

Planuojamos įgyvendinti priemonės ir jų įgyvendinimo budai

Įvykdymo terminas

Atsakingi vykdytojai

Preliminarus lėšų poreikis, tūkst. Lt

Lėšų šaltinis

1.

VšĮ Marijampolės ligoninė

Marijampolės apskrities viršininkas

Priėmimo skyriaus reorganizavimas į priėmimo-skubios pagalbos B tipo skyrių.

2007–2008 m.

Marijampolės apskrities viršininkas, VšĮ Marijampolės ligoninė

2000

ES

Diagnostinės tarnybos reorganizavimas ir modernizavimas, perkeliant klinikinę laboratoriją į laisvas vaistinės patalpas ir sujungiant ją su radiologijos ir klinikinės fiziologijos padaliniais bei modernizuojant radiologijos tarnybą.

2007–2008 m.

3000

PSDF, VIP

Ambulatorinės reabilitacijos procedūrų išplėtimas, renovuojant ir pritaikant nenaudojamas fizinės medicinos ir reabilitacijos skyriaus patalpas.

2008 m.

1000

PSDF, VIP

Konsultacinės poliklinikos rekonstrukcija, pritaikant laisvas ūkio dalies patalpas.

2007–2008 m.

2000

PSDF, VIP

Dienos chirurgijos skyriaus įkūrimas, mažinant bendrą lovų skaičių iki numatyto 5-ame priede.

2007–2008 m.

1000

PSDF

Sergamumo kardiologinėmis ligomis ir mirtingumo nuo kardiologinių ligų mažinimas, plėtojant ambulatorines paslaugas.

2007–2008 m.

2500

ES

Traumų centro techninio projekto parengimas ir įgyvendinimas.

2007–2008 m.

5000

ES

2.

VšĮ Vilkaviškio ligoninė

Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba

Priėmimo skyriaus reorganizavimas į priėmimo-skubios pagalbos B tipo skyrių.

2007 m.

Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba, VšĮ Vilkaviškio ligoninė

1000

ES

Konsultacinio skyriaus reorganizavimas, perkeliant jį į laisvas slaugos ir palaikomojo gydymo skyriaus patalpas, o ambulatorinės reabilitacijos skyrių – į laisvas konsultacinio skyriaus patalpas, renovavus ir pritaikius šias patalpas atitinkamų paslaugų teikimui.

2007–2008 m.

2000

PSDF

Sergamumo kardiologinėmis ligomis ir mirtingumo nuo kardiologinių ligų mažinimas, plėtojant ambulatorines paslaugas.

2007–2008 m.

1000

ES

3.

VšĮ Šakių ligoninė

Šakių rajono savivaldybės taryba

Priėmimo skyriaus reorganizavimas į priėmimo-skubios pagalbos B tipo skyrių.

2007 m.

Šakių rajono savivaldybės taryba, VšĮ Šakių ligoninė

1000

ES

Ambulatorinės reabilitacijos paslaugų prieinamumo pagerinimas, panaudojant laisvas administracines patalpas.

2007–2008 m.

2000

PSDF

Dienos stacionaro skyriaus įkūrimas, mažinant bendrą lovų skaičių iki numatyto 5-ame priede.

2007 m.

500

PSDF

Akušerinio skyriaus uždarymas, jei gimdymų skaičius neatitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 18 d. nutarimu Nr. 335 patvirtintos Sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo strategijos nuostatų.

2008 m.

200

PSDF

Sergamumo kardiologinėmis ligomis ir mirtingumo nuo kardiologinių ligų mažinimas, plėtojant ambulatorines paslaugas.

2007–2008 m.

1000

ES

4.

VšĮ Kalvarijos ligoninė

Kalvarijos savivaldybės taryba

Sveikatos priežiūros paslaugos integruojamos su socialinėmis paslaugomis, finansuojamomis ne iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų.

2007–2008 m.

Kalvarijos savivaldybės taryba,

VšĮ Kalvarijos ligoninė

-

 

Slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų plėtra, vidaus ligų skyrių perprofiliuojant į 40 lovų slaugos ir palaikomojo gydymo skyrių. Įsigyti transporto priemonę ligonių pervežimui.

2007–2008 m.

800

PSDF

Radiologinės tarnybos modernizavimas.

2007–2008 m.

1100

VIP

Ambulatorinių diagnostinių paslaugų modernizavimas (echoskopui įsigyti).

2007–2008 m.

200

PSDF

 

SUTRUMPINIMAI:

VIP –Valstybės investicijų programos lėšos

ES – Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšos

PSDF – Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto Paslaugų restruktūrizavimo programos lėšos

______________