LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL KAUNO IR MARIJAMPOLĖS APSKRIČIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ ANTROJO RESTRUKTŪRIZAVIMO ETAPO PLANŲ PATVIRTINIMO
2007 m. balandžio 25 d. Nr. V-297
Vilnius
Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 29 d. nutarimą Nr. 647 „Dėl Antrojo sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo etapo strategijos patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 74-2827) ir atsižvelgdamas į Kauno regiono plėtros tarybos 2006 m. gruodžio 12 d. sprendimą Nr. 1 „Dėl Kauno apskrities sveikatos priežiūros įstaigų antrojo restruktūrizavimo etapo plano (2007–2008 metai) suderinimo“:
1. Tvirtinu:
1.1. Kauno apskrities sveikatos priežiūros įstaigų antrojo restruktūrizavimo etapo planą (pridedamas);
2. Pavedu:
2.1. Kauno ir Marijampolės apskričių viršininkams:
2.1.1. organizuoti Kauno ir Marijampolės apskričių sveikatos priežiūros įstaigų antrojo restruktūrizavimo etapo planų (toliau -Planų) įgyvendinimą;
2.2. Kauno teritorinės ligonių kasos direktoriui:
2.2.1. sudaryti sutartis su sveikatos priežiūros įstaigomis, atsižvelgiant į Planuose nustatytų rodiklių įgyvendinamumą;
2.2.2. sutartyse su ambulatorines sveikatos priežiūros paslaugas teikiančiomis įstaigomis numatyti, kad šios įstaigos turi:
2.2.2.1. įdiegti pacientų eilių ambulatorinėms sveikatos priežiūros paslaugoms gauti registravimo sistemą ir informuoti Kauno teritorinę ligonių kasą apie pacientų eilių trukmę kiekvienai teikiamai ambulatorinei sveikatos priežiūros paslaugai gauti pagal Planų 2 priedo lentelėse nustatytus terminus;
2.2.3. teikti apibendrintą informaciją apie ambulatorinių sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo stebėjimą Sveikatos apsaugos ministerijai ir Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
sveikatos apsaugos ministro
2007 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. V-297
KAUNO APSKRITIES SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ ANTROJO RESTRUKTŪRIZAVIMO ETAPO PLANAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kauno apskrities sveikatos priežiūros įstaigų antrojo restruktūrizavimo etapo planas (toliau vadinamas – Planas) parengtas įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 29 d. nutarimo Nr. 647 „Dėl Antrojo sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo etapo strategijos patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 74-2827, Nr. 88-3458) 2.1 punktą. Planui pritarė Kauno apskrities regiono plėtros taryba 2006 m. gruodžio 12 d. sprendimu Nr. 1 „Dėl Kauno apskrities sveikatos priežiūros įstaigų antrojo restruktūrizavimo etapo plano (2007–2008 metai) suderinimo“.
2. Planas parengtas vadovaujantis Antrojo sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo etapo strategijos (toliau vadinama – Strategija) tikslais, uždaviniais, priemonėmis ir vertinimo kriterijais.
II. PLANO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
4. Plano tikslai:
5. Pagrindiniai uždaviniai:
5.1. siekti, kad iki 2008 metų pabaigos vis daugiau Kauno apskrities pirminės sveikatos priežiūros paslaugų teiktų privačiai dirbantys šeimos gydytojai, sudarantys sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis (toliau – TLK) dėl teikiamų paslaugų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto lėšomis;
5.2. plačiai paplitusias ligas gydyti arčiau gyventojų esančiose sveikatos priežiūros įstaigose, o brangias technologijas koncentruoti universitetinėse ligoninėse ir ligoninėse, kuriose pacientų daugiausia;
5.3. optimizuoti stacionarinių sveikatos priežiūros paslaugų struktūrą šiomis priemonėmis:
5.3.1. įgyvendinti diferencijuotus sveikatos priežiūros paslaugų teikimo modelius apskrityse pagal šiuos kriterijus:
5.3.1.2. gyventojų sveikatos būklės rodiklius (vidutinė tikėtina gyvenimo trukmė; kūdikių mirtingumas; sergamumas / mirtingumas nuo kraujotakos sistemos ligų, piktybinių auglių, tuberkuliozės, lytiškai plintančių ligų, ŽIV/AIDS; mirtingumas dėl išorinių mirties priežasčių, sergamumas psichikos sutrikimais ir priklausomybėmis; kiti rodikliai);
5.3.1.5. sveikatos priežiūros įstaigų veiklos efektyvumą, esamus finansinius, materialinius bei žmogiškuosius išteklius (pajamų ir išlaidų struktūra ir šaltiniai, finansinis rezultatas, etatų skaičius (šeimos gydytojų, gydytojų specialistų, slaugytojų, kito personalo), ilgalaikis ir trumpalaikis turtas, jo vertė (pradinė ir likutinė), prisirašiusių gyventojų skaičius, suteiktų paslaugų skaičius) ir kt.;
5.3.2. stiprinti konsultacinių poliklinikų infrastruktūrą ir skubios pagalbos-priėmimo skyrius bei žmogiškuosius išteklius, optimizuojant stacionarinėje ir ambulatorinėje grandyje dirbančiųjų gydytojų specialistų darbo krūvius, bei siekti racionalaus ir Lietuvos mastu tolygaus šių paslaugų vartojimo;
5.3.4. savivaldybių ligoninėse stiprinti infrastruktūrą, skirtą labiausiai paplitusioms ligoms gydyti;
5.3.5. per 2007 m. I pusmetį įgyvendinti priemones, numatytas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 18 d. nutarimu Nr. 335 „Dėl Sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo strategijos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 28-1147) ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. V-754 „Dėl Vilniaus ir Kauno apskričių sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo planų patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 7-153):
5.3.5.1. perduoti Kauno m. savivaldybės tarybai VšĮ Kauno Raudonojo Kryžiaus slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninės bei VšĮ K. Griniaus slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninės steigėjo funkcijas;
5.3.5.3. Kauno mieste suformuoti dvi ligoninių grupes: universitetinę ir apskrities – netikslinga, nėra pakankamos teisinės bazės bei ligoninių grupės definicijos;
5.3.5.4. sujungti VšĮ Kauno slaugos ligoninę, VšĮ Kauno Raudonojo Kryžiaus slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninę, VšĮ K. Griniaus slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninę, susivienijant joms į naują juridinį vienetą – sprendimas dėl visų ligoninių sujungimo bus svarstomas Kauno m. savivaldybės taryboje perėmus ligonines;
5.4. siekti, kad iki 2008 metų apskrityje ne mažiau kaip 45 procentai slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų būtų teikiama bendrojo pobūdžio ligoninėse ir ne mažiau kaip 12 procentų šių paslaugų būtų teikiama kartu su socialinėmis (globos) paslaugomis. Slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų integracija ypač skatinama ten, kur jas teikia įstaigos (filialai, skyriai), turinčios iki 50 slaugos ir palaikomojo gydymo lovų;
5.5. reorganizuoti greitosios medicinos pagalbos sistemą, užtikrinant, kad greitosios medicinos pagalbos paslaugas teiktų savarankiškos sveikatos priežiūros įstaigos, atitinkančios sveikatos apsaugos ministro patvirtintus reikalavimus;
III. ESAMA SITUACIJA
6. Kauno apskričiai priklauso 8 savivaldybės: Kauno miesto, Birštono, Jonavos rajono, Kaišiadorių rajono, Kauno rajono, Kėdainių rajono, Prienų rajono ir Raseinių rajono.
7. Per pirmąjį sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo etapą Kauno apskrities mastu įvyko šie sveikatos apsaugos sistemos pagrindinių rodiklių pokyčiai (lyginami 2002 ir 2005 m.):
7.1. ambulatorinių paslaugų:
7.1.1. apsilankymų pas pirminės sveikatos priežiūros gydytojus (išskyrus pas odontologus ir psichiatrus), tenkančių vienam gyventojui, skaičius padidėjo nuo 3,4 iki 4,5;
7.2. stacionarinių paslaugų:
7.2.2. vidutinė gulėjimo trukmė bendrojo pobūdžio ir specializuotose ligoninėse sutrumpėjo nuo 10,2 iki 9,0 dienų;
8. Kauno apskrities sveikatos priežiūros įstaigų pirmojo restruktūrizavimo etapo (2002–2005 m.) neįgyvendintos priemonės:
8.1. Kauno mieste veikiančios bendrojo pobūdžio ir specializuotos sveikatos priežiūros įstaigos (be slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninių) nesuformuotos į dvi ligoninių grupes: universitetinę bei atliekančią apskrities ligoninės funkcijas – dėl nepakankamos teisinės bazės ir ligoninių grupės definicijos nebuvimo.
8.2. Buvo numatyta perduoti Kauno m. savivaldybės tarybai VšĮ Kauno Raudonojo Kryžiaus slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninės ir VšĮ K. Griniaus slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninės steigėjo funkcijas bei sujungti VšĮ Kauno Raudonojo Kryžiaus slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninę, VšĮ K. Griniaus slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninę ir VšĮ Kauno slaugos ligoninę, susivienijant joms į naują juridinį asmenį – šios priemonės neįvykdytos, minėtų dviejų ligoninių steigėjo funkcijas planuojama perduoti 2007 m., sprendimas dėl visų ligoninių sujungimo bus svarstomas Kauno m. savivaldybės taryboje perėmus ligonines.
8.3. Numatyti pakitimai VšĮ Kauno psichiatrijos ligoninėje buvo pradėti vykdyti 2005 m. pabaigoje, įstaiga prijungta prie VšĮ Kauno apskrities ligoninės (buvo numatyta jungti prie VšĮ Žiegždrių psichiatrijos ligoninės), dėl to anksčiau numatytos priemonės buvo pakeistos.
8.4. VšĮ Kauno apskrities ligoninėje vaikų ligų skyrius neperprofiliuotas į vaikų psichoneurologijos skyrių dėl reikalavimų neatitikties.
8.5. VšĮ Kauno 2-ojoje klinikinėje ligoninėje vidaus ligų skyrius neperprofiliuotas į geriatrijos skyrių dėl reikalavimų neatitikties; du priėmimo skyriai ir du maisto blokai nesujungti į vieną dėl neatliktos rekonstrukcijos.
IV. SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ STRUKTŪROS OPTIMIZAVIMAS
9. Remiantis numatomais gyventojų skaičiaus ir amžiaus pokyčiais, prognozuojamais sergamumo rodikliais, siekiant plėtoti ligų prevenciją ir profilaktines priemones, planuojama, kad iki 2008 m. bendras sveikatos priežiūros paslaugų poreikis Kauno apskrities sveikatos priežiūros įstaigose išaugs. Vadovaujantis Strategijos 18 punkte nustatytais kriterijais, Kauno apskrityje numatomas:
10. Siekiant užtikrinti šių paslaugų poreikio patenkinimo galimybes bei kokybę, garantuoti paslaugų prieinamumą ir gydymo atitiktį ligų indikacijoms, numatoma efektyviau ir racionaliau paskirstyti pacientų srautus tarp paslaugų organizavimo lygių, ambulatorinės ir stacionarinės grandies, taikyti paslaugų profilių bei konkrečių sveikatos priežiūros įstaigų, ambulatorinių specializuotų paslaugų prieinamumo gerinimo priemones.
11. Tobulinant paslaugų struktūrą ir vadovaujantis Strategijoje suformuotomis valstybės politikos nuostatomis, Kauno apskrityje numatomos šios sveikatos priežiūros paslaugų sferos tolesnės plėtros tendencijos:
11.1. prioritetinė pirminės ambulatorinės sveikatos priežiūros plėtra, skatinant privačią iniciatyvą, gerinant paslaugų prieinamumą ir mažinant pacientų eilių pirminėms ambulatorinėms sveikatos priežiūros paslaugoms gauti trukmę. Pagal galimybę naudojama medicinos punktų techninė bazė šeimos gydytojų praktikai plėtoti. Daug dėmesio skiriama ligų prevencijai ir profilaktikai. Numatomi dabartiniai ir siektini rodikliai nurodomi 1 priede;
11.2. specializuotos ambulatorinės sveikatos priežiūros paslaugų apimčių optimizavimas. Kauno apskritis, išanalizavusi laukimo eilių pas atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojus specialistus stebėjimo ir pacientų informavimo sistemos duomenis (vertinama trumpiausia ir ilgiausia laukimo trukmė pas atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytoją specialistą), numato ir įgyvendina priemones pacientų eilių ambulatorinėms sveikatos priežiūros paslaugoms gauti trukmei sumažinti. Jei asmens sveikatos priežiūros įstaigos, su kuriomis TLK sudariusi sutartį dėl atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojų specialistų paslaugų apmokėjimo iš PSDF biudžeto lėšų, ar jų steigėjai nenumato ar nevykdo pacientų eilių ambulatorinėms sveikatos priežiūros paslaugoms gauti mažinimo priemonių, TLK sprendžia šių paslaugų prieinamumo jos veiklos zonos gyventojams problemą. Dabartiniai ir siektini pacientų eilių ambulatorinėms sveikatos priežiūros paslaugoms gauti stebėjimo rodikliai pateikiami 2 priede;
11.3. spartus ambulatorinės reabilitacijos, dienos stacionaro ir dienos chirurgijos bei skubios pagalbos-priėmimo skyrių veiklos apimčių augimas, kuris kompensuos stacionarinių paslaugų redukavimą bendrojo pobūdžio ir specializuotose ligoninėse. Šių paslaugų vartojimo dabartiniai ir siektini rodikliai nurodomi 3 priede;
11.4. slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų apimčių augimas, jų integravimas į bendrojo pobūdžio ligonines ir teikimas su socialinėmis (globos) paslaugomis. Ambulatorinių slaugos paslaugų skatinimas, plėtojant jų formas. Dabartiniai ir siektini rodikliai nurodomi 4 priede;
11.5. stacionarinių paslaugų apimčių redukavimas bendrojo pobūdžio ir specializuotose ligoninėse, gerinant stacionarinių lovų veiklos rodiklius. Šių paslaugų optimizavimo dabartiniai ir siektini rodikliai nurodomi 5 priede;
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
13. Planui įgyvendinti numatoma pertvarkyti kai kurias Kauno apskrities sveikatos priežiūros įstaigas. Jų suvestinė pateikiama 6 priede.
Kauno apskrities
sveikatos priežiūros įstaigų
antrojo restruktūrizavimo etapo plano
1 priedas
PIRMINĖS AMBULATORINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PLĖTRA
Savivaldybės pavadinimas |
Prisirašiusių gyventojų skaičius (prie pirminių ambulatorinių sveikatos priežiūros įstaigų) |
Prevencinių programų vykdymas (patikrintų tikslinės grupės asmenų skaičius, %) |
Bendras skatinamųjų pirminės ambulatorinės sveikatos priežiūros paslaugų skaičius, 100 savivaldybėje prirašytų gyventojų (gruodžio 31 d.) |
Neinfekcinių ligų profilaktikos ir kontrolės profilaktinių sveikatos tikrinimų skaičius (patikrintų asmenų skaičius, %) |
||||||||||
iš viso |
iš jų privačiose pirminėse sveikatos priežiūros įstaigose |
gimdos kaklelio piktybinių navikų prevencinių priemonių, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, finansavimo programa |
atrankinės mamografinės patikros dėl krūties vėžio finansavimo programa |
asmenų, priskirtinų širdies ir kraujagyslių ligų didelės rizikos grupei, atrankos ir prevencijos priemonių finansavimo programa |
||||||||||
2005 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2006 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2007 m. |
2008 m. |
|
Kauno miesto |
386463 |
378734 |
105439 |
231878 |
14,00 |
|
1,22 |
|
4,46 |
|
6,3 |
|
|
|
Birštono |
3339 |
3272 |
0 |
2003 |
9,60 |
|
0,43 |
|
- |
|
8,6 |
|
|
|
Jonavos rajono |
51916 |
50878 |
8651 |
31150 |
30,90 |
|
0,05 |
|
0,76 |
|
9,0 |
|
|
|
Kaišiadorių rajono |
34766 |
34071 |
8739 |
20860 |
16,00 |
|
0,35 |
|
- |
|
7,1 |
|
|
|
Kauno rajono |
97703 |
96726 |
49725 |
58622 |
28,90 |
|
1,66 |
|
3,60 |
|
7,4 |
|
|
|
Kėdainių rajono |
61390 |
60162 |
4328 |
36834 |
26,10 |
|
0,04 |
|
6,50 |
|
9,6 |
|
|
|
Prienų rajono |
34407 |
33719 |
8627 |
20644 |
17,90 |
|
1,24 |
|
- |
|
9,0 |
|
|
|
Raseinių rajono |
42051 |
41210 |
7795 |
25231 |
27,00 |
|
0,33 |
|
0,00 |
|
11,4 |
|
|
|
Kauno apskritis: |
712035 |
698772 |
193304 |
427222 |
18,70 |
|
0,93 |
|
3,55 |
|
7,5 |
|
|
|
1. Prisirašiusių gyventojų skaičių nustatyti gruodžio 31 d. 2. Prevencinių programų vykdymo rodiklius nustatyti kasmet, atsižvelgiant į patikrintų asmenų augančius skaičius, pradedant nuo programos patvirtinimo datos. |
|
|
– vykdoma rodiklių stebėsena, |
|
– planuojami rodikliai. |
______________
Kauno apskrities
sveikatos priežiūros įstaigų
antrojo restruktūrizavimo etapo plano
2 priedas
PIRMINIŲ AMBULATORINIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ PRIEINAMUMO STEBĖJIMAS *
Sveikatos priežiūros įstaigos |
Trumpiausia – ilgiausia laukimo trukmė pas šeimos gydytoją (dienomis) |
|||||||||||
sausis |
vasaris |
kovas |
balandis |
gegužė |
birželis |
liepa |
rugpjūtis |
rugsėjis |
spalis |
lapkritis |
gruodis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Stebima eilė pas šeimos gydytoją, apylinkės terapeutą ir pediatrą.
Duomenys fiksuojami kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną ir pateikiami teritorinei ligonių kasai iki kito mėnesio 10 d.
______________
Kauno apskrities
sveikatos priežiūros įstaigų
antrojo restruktūrizavimo etapo plano
2 priedo tęsinys
PACIENTŲ EILIŲ AMBULATORINĖMS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGOMS GAUTI STEBĖJIMAS
200___ m. ___ ketvirtis
Sveikatos priežiūros įstaigos (sudariusios sutartis su TLK dėl paslaugų apmokėjimo iš PSDF), teikiančios ambulatorines paslaugas, pavadinimas |
Trumpiausia-ilgiausia laukimo trukmė (dienomis) |
200__ m. (praėjusiais) neapmokėtos lėšos už ambulatorines konsultacines paslaugas iš PSDF biudžeto, litais |
|||||||
pas šeimos gydytoją |
pas atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytoją specialistą |
||||||||
kardiologą |
neurologą |
urologą |
* |
* |
* |
* |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Duomenys fiksuojami kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną ir pateikiami teritorinei ligonių kasai iki kito mėnesio 10 d. Teritorinė ligonių kasa informaciją Sveikatos apsaugos ministerijai ir ministerijai ir Valstybinei ligonių kasai pateikia pasibaigus ketvirčiui Sveikatos apsaugos ministerijos nustatytais terminais.
Kauno apskrities
sveikatos priežiūros įstaigų
antrojo restruktūrizavimo etapo plano
2 priedo tęsinys
KONSULTACINIŲ AMBULATORINIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ PRIEINAMUMO STEBĖJIMAS
___________________________________________________________
(gydytojo specialisto profesinės kvalifikacijos pavadinimas)
200__ m. __ ketvirtis
Sveikatos priežiūros įstaigos (sudariusios sutartis su TLK dėl paslaugų apmokėjimo iš PSDF), teikiančios ambulatorines paslaugas, pavadinimas |
Trumpiausia – ilgiausia laukimo trukmė (dienomis) |
Atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojų dirbtų valandų skaičius teikiant ambulatorines konsultacijas |
Atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojų dirbtų valandų skaičius teikiant stacionarines paslaugas* |
Atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojų specialistų ambulatorinių konsultacijų skaičius (100 savivaldybės gyventojų) |
Atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojų specialistų ambulatorinių konsultacijų skaičius (100 prie įstaigos prirašytų gyventojų)** |
Laukimo eilės priežastys: 1 – įrangos trūkumas, 2 – specialistų trūkumas, 3 – apmokėjimo iš PSDF trukumas, 4 – profilaktinių programų vykdymas, 5 – kompensuojamų vaistų išrašymas, 6 – kitos. |
Lėšų poreikis, siekiant išspręsti laukimo trukmės pas gydytojus specialistus problemą (atskirai pagal priežastis, litais) |
||||||||
Kauno apskrities savivaldybėse |
kitose savivaldybėse |
||||||||||||||
Kauno miesto |
Birštono |
Jonavos rajono |
Kaišiadorių rajono |
Kauno rajono |
Kėdainių rajono |
Prienų rajono |
Raseinių rajono |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Nurodo tik asmens sveikatos priežiūros įstaigos, teikiančios stacionarines sveikatos priežiūros paslaugas.
** Nurodo tik asmens sveikatos priežiūros įstaigos, teikiančios pirminio lygio ambulatorines sveikatos priežiūros paslaugas.
Kauno apskrities
sveikatos priežiūros įstaigų
antrojo restruktūrizavimo etapo plano
3 priedas
AMBULATORINĖS REABILITACIJOS, STEBĖJIMO, TRUMPALAIKIO GYDYMO, DIENOS CHIRURGIJOS PASLAUGŲ BEI SKUBIOS PAGALBOS–PRIĖMIMO SKYRIŲ VEIKLOS PLĖTRA
Sveikatos priežiūros įstaigos pavadinimas |
Siuntimų į ambulatorinę reabilitaciją dalis nuo visų reabilitacijos siuntimų*, % |
Stebėjimo paslaugos |
Trumpalaikio gydymo paslaugos |
Dienos chirurgijos paslaugų apimtys (paslaugų skaičius) |
Skubios pagalbos-priėmimo skyriaus veiklos apimtys (paslaugų su manipuliacijomis skaičius) |
|||||
2005 m. |
2008 m. |
2007 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2006 m. |
2008 m. |
|
VšĮ Kauno medicinos universiteto klinikos |
3,0 |
|
|
|
2711 |
11595 |
1362 |
12053 |
9644 |
|
VšĮ Kauno Raudonojo Kryžiaus klinikinė ligoninė |
0,8 |
|
|
|
220 |
1692 |
157 |
1000 |
22671 |
|
VšĮ Kauno 2-oii klinikinė ligoninė |
1,3 |
|
|
|
926 |
6913 |
714 |
3246 |
600 |
|
VšĮ Kauno apskrities ligoninė |
21,4 |
|
|
|
1732 |
3667 |
1295 |
2542 |
1078 |
|
VšĮ Kulautuvos vaikų tuberkuliozės ligoninė |
- |
|
|
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
VšĮ Žiegždrių psichiatrijos ligoninė |
0,0 |
|
|
|
0 |
176 |
- |
- |
- |
|
VšĮ Jonavos ligoninė |
4,9 |
|
|
|
382 |
1907 |
166 |
616 |
2804 |
|
VšĮ Kaišiadorių ligoninė |
1,4 |
|
|
|
316 |
1237 |
87 |
318 |
1849 |
|
VšĮ Kėdainių ligoninė |
36,8 |
|
|
|
461 |
2572 |
261 |
531 |
1097 |
|
VšĮ Prienų ligoninė |
15,7 |
|
|
|
254 |
1140 |
105 |
265 |
899 |
|
VšĮ Raseinių ligoninė |
0,0 |
|
|
|
388 |
1637 |
183 |
423 |
1646 |
|
UAB „Bendrosios medicinos praktika“ |
53,3 |
|
|
|
34 |
- |
50 |
76 |
- |
|
AB „Ortopedijos technika“ |
0,0 |
|
|
|
- |
- |
143 |
148 |
- |
|
Kauno apskritis: |
8,3 |
|
|
|
7424 |
32536 |
4523 |
21218 |
42288 |
|
* Nurodo sveikatos priežiūros įstaigos, siunčiančios į reabilitaciją. |
|
|
– vykdoma rodiklių stebėsena, |
|
– planuojami rodikliai. |
______________
Kauno apskrities
sveikatos priežiūros įstaigų
antrojo restruktūrizavimo etapo plano
4 priedas
SLAUGOS IR PALAIKOMOJO GYDYMO BEI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLĖTRA
Savivaldybės pavadinimas |
Slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugos ligoninėse ir ASPĮ skyriuose |
Socialinių (globos) lovų skaičius* |
||||||||
lovadienių skaičius |
lovų skaičius |
iš viso |
iš jų integruotos į asmens sveikatos priežiūros įstaigas |
|||||||
iš viso |
iš jų integruotų į bendrojo pobūdžio ligonines |
|||||||||
2005 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2006 m. |
2008 m. |
2006 m. |
2008 m. |
|
Kauno miesto |
104935 |
|
327 |
406 |
0 |
50 |
587 |
581 |
21 |
21 |
Birštono |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Jonavos rajono |
16925 |
|
53 |
56 |
0 |
30 |
85 |
95 |
5 |
15 |
Kaišiadorių rajono |
13617 |
|
40 |
46 |
0 |
46 |
286 |
291 |
3 |
8 |
Kauno rajono |
30447 |
|
97 |
98 |
25 |
68 |
217 |
236 |
0 |
10 |
Kėdainių rajono |
23029 |
|
68 |
76 |
8 |
76 |
313 |
313 |
3 |
3 |
Prienų rajono |
13905 |
|
43 |
57 |
7 |
57 |
312 |
352 |
22 |
30 |
Raseinių rajono |
16420 |
|
47 |
57 |
16 |
35 |
300 |
305 |
5 |
10 |
Kauno apskritis: |
219278 |
|
675 |
796 |
56 |
362 |
2100 |
2173 |
59 |
97 |
* Nurodomos savivaldybių finansuojamos (socialinės) globos lovos. |
|
|
– vykdoma rodiklių stebėsena, |
| |
– planuojami rodikliai. |
______________
Kauno apskrities
sveikatos priežiūros įstaigų
antrojo restruktūrizavimo etapo plano
5 priedas
STACIONARINIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ OPTIMIZAVIMO RODIKLIAI
Savivaldybės pavadinimas |
Hospitalizacijos atvejų skaičius (100 savivaldybės gyventojų) |
Hospitalizacijos atvejų skaičius savivaldybės teritorijoje esančiose ASPĮ (100 savivaldybės gyventojų) |
Pacientų, išgyvenusių ilgiau kaip 1 mėnesį po ūmaus miokardo infarkto, dalis (%) |
|||
2005 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2007 m. |
2008 m. |
|
Kauno miesto |
20,3 |
17,9 |
19,5 |
17,2 |
|
|
Birštono |
14,9 |
18,8 |
0,0 |
0,0 |
|
|
Jonavos rajono |
21,6 |
17,4 |
12,7 |
10,2 |
|
|
Kaišiadorių rajono |
26,5 |
18,4 |
15,7 |
10,9 |
|
|
Kauno rajono |
19,8 |
17,6 |
1,7 |
1,5 |
|
|
Kėdainių rajono |
21,7 |
18,2 |
14,0 |
11,7 |
|
|
Prienų rajono |
23,3 |
19,2 |
11,4 |
9,5 |
|
|
Raseinių rajono |
20,4 |
18,8 |
12,1 |
11,2 |
|
|
Kauno apskritis: |
20,9 |
18,0 |
20,7 |
17,8 |
|
|
|
– vykdoma rodiklių stebėsena |
|
– planuojami rodikliai. |
______________
Kauno apskrities
sveikatos priežiūros įstaigų
antrojo restruktūrizavimo etapo plano
5 priedo tęsinys
STACIONARINIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ RODIKLIAI
Sveikatos priežiūros įstaigos pavadinimas |
Stacionarinių paslaugų apimtys (hospitalizacijos atvejų skaičius) |
Akušerinės pagalbos apimtys (gimdymų skaičius) |
Operacijų skaičius |
Stacionarinių lovų veiklos rodikliai * |
||||||||||
iš viso |
iš jų nakties metu (20.00–6.00 val.) |
lovadienių skaičius |
vidutinė gulėjimo trukmė |
lovų skaičius |
||||||||||
2005 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2007 m. |
2008 m. |
2007 m. |
2008 m. |
2007 m. |
2008 m. |
|
VšĮ Kauno medicinos universiteto klinikos |
80578 |
58421 |
2918 |
|
48238 |
|
1468 |
|
|
|
7/28/48 |
7/28/48 |
1881 |
1319 |
VšĮ Kauno Raudonojo Kryžiaus klinikinė ligoninė |
8092 |
6619 |
- |
|
3936 |
|
497 |
|
|
|
7 |
7 |
225 |
149 |
VšĮ Kauno 2-oji klinikinė ligoninė |
28716 |
22583 |
2214 |
|
8810 |
|
796 |
|
|
|
7 |
7 |
607 |
510 |
VšĮ Kauno apskrities ligoninė |
22832 |
18557 |
869 |
|
7319 |
|
509 |
|
|
|
7/28 |
7/28 |
650 |
502 |
VšĮ Kulautuvos vaiką tuberkuliozės ligoninė |
620 |
558 |
- |
|
- |
|
- |
|
|
|
48 |
48 |
93 |
86** |
VšĮ Žiegždrių psichiatrijos ligoninė |
3743 |
3369 |
- |
|
- |
|
- |
|
|
|
28/48 |
28/48 |
358 |
304** |
VšĮ Jonavos ligoninė |
7009 |
4436 |
273 |
|
2444 |
|
246 |
|
|
|
7 |
7 |
123 |
100 |
VšĮ Kaišiadorių ligoninė |
6076 |
2861 |
196 |
|
1462 |
|
202 |
|
|
|
7 |
7 |
105 |
65 |
VšĮ Kėdainių ligoninė |
9575 |
6771 |
339 |
|
2254 |
|
224 |
|
|
|
7/28 |
7/28 |
187 |
153 |
VšĮ Prienų ligoninė |
4704 |
3128 |
142 |
|
685 |
|
59 |
|
|
|
7 |
7 |
78 |
71 |
VšĮ Raseinių ligoninė |
5549 |
4643 |
281 |
|
1396 |
|
133 |
|
|
|
7 |
7 |
117 |
105 |
Kauno apskritis: |
177494 |
131946 |
7232 |
|
76544 |
|
4134 |
|
|
|
7/28/48 |
7/28/48 |
4424 |
3364 |
* Rodikliai skaičiuojami be reabilitacijos, slaugos ir palaikomojo gydymo, reanimacijos, dienos chirurgijos ir trumpalaikio gydymo lovų. ** Lovų skaičius paskaičiuotas pagal tuberkuliozės ir psichiatrijos profilių vidutines gulėjimo trukmes. |
|
|
– vykdoma rodiklių stebėsena, |
|
– planuojami rodikliai. |
Kauno apskrities
sveikatos priežiūros įstaigų
antrojo restruktūrizavimo etapo plano
6 priedas
KAUNO APSKRITYJE VEIKIANČIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ REORGANIZAVIMAS 2007–2008 m.
Eil. Nr. |
Įstaigos pavadinimas |
Įstaigos steigėjas |
Planuojamos įgyvendinti priemonės ir jų įgyvendinimo būdai |
Vykdymo terminas |
Atsakingi vykdytojai |
Preliminarus lėšų poreikis, tūkst. Lt |
Lėšų šaltinis |
|
|
1. |
VšĮ Kauno medicinos universiteto klinikos |
Sveikatos apsaugos ministerija, Kauno medicinos universitetas |
Kauno medicinos universiteto klinikų Onkologijos ligoninėje plėtoti dienos chirurgijos ir dienos stacionaro paslaugas, mažinant paros stacionaro lovų skaičių. |
2007 m. |
Sveikatos apsaugos ministerija, Kauno medicinos universitetas, |
8000 |
PSDF, ES |
|
|
Kauno medicinos universiteto klinikų Oftalmologijos klinikoje sumažinti lovų skaičių ir įsteigti trumpalaikio stacionarinio gydymo skyrių. |
2007 m. |
VšĮ Kauno medicinos universiteto klinikos |
3000 |
PSDF |
|
||||
Kauno medicinos universiteto klinikų LOR klinikoje sumažinti lovų skaičių ir įsteigti trumpalaikio stacionarinio gydymo skyrių. |
2008 m. |
3000 |
PSDF |
|
|||||
KMUK filialo Viršužiglio reabilitacijos ligoninės padalinius perkelti į rekonstruotus buvusios Kulautuvos tuberkuliozės ligoninės pastatus. |
2007 m. |
5000 |
PSDF |
|
|||||
Parengti trečio lygio traumų centro techninį projektą; parengus -projektą įgyvendinti. |
2008 m. |
75000 |
ES, VIP, KAM |
|
|||||
Įsteigti C tipo priėmimo-skubios pagalbos skyrių. |
2008 m. |
20000 |
ES |
|
|||||
Mažinti sergamumą onkologinėmis ligomis ir mirtingumą nuo onkologinių ligų, plėtojant ambulatorines ir dienos chirurgijos paslaugas. |
2007–2008 m. |
50000 |
ES |
|
|||||
Mažinti sergamumą kardiologinėmis ligomis ir mirtingumą nuo kardiologinių ligų, plėtojant ambulatorines paslaugas. |
2007–2008 m. |
80000 |
ES |
|
|||||
2. |
VšĮ Kauno 2-oji klinikinė ligoninė |
Kauno miesto savivaldybės taryba |
Mažinti sergamumą kardiologinėmis ligomis ir mirtingumą nuo kardiologinių ligų, plėtojant ambulatorines paslaugas. |
2007–2008 m. |
Kauno miesto savivaldybės taryba, VšĮ Kauno 2-oji klinikinė ligoninė |
2500 |
ES |
|
|
3. |
VšĮ Kauno apskrities ligoninė |
Kauno apskrities viršininkas |
Iškelti Ginekologijos skyrių iš Trakų g. atlaisvinant patalpas |
2008 m. |
Kauno apskrities viršininkas, VšĮ Kauno apskrities ligoninė |
3000 |
PSDF |
|
|
Ligoninės filiale Garliavos ligoninės vidaus ligų skyriaus patalpas pritaikyti slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugoms teikti ir perkelti į jas Viršužiglio senelių pensiono ir sanatorijos 50 lovų, atsisakant pastato Viršužiglyje. |
2008 m. |
3000 |
PSDF |
|
|||||
Administraciniame Garliavos ligoninės pastate įsteigti konsultacijų polikliniką, perkelti į ją rentgeno kabinetą, atlaisvinant pastatą Vytauto g. 68 (130 kv. m). |
2008 m. |
1000 |
PSDF |
|
|||||
Dabartinėse konsultacijų poliklinikos patalpose plėtoti vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios korekcijos skyrių. |
2008 m. |
300 |
PSDF |
|
|||||
Priėmimo skyrių reorganizuoti į priėmimo-skubios pagalbos B tipo skyrių. |
2007 m. |
1000 |
ES |
|
|||||
Mažinti sergamumą kardiologinėmis ligomis ir mirtingumą nuo kardiologinių ligų, plėtojant ambulatorines paslaugas. |
2007–2008 m. |
2500 |
ES |
|
|||||
Ūmios psichiatrijos skyriaus modernizavimas. |
2007–2008 m. |
3000 |
ES |
|
|||||
4. |
VšĮ Kauno Raudonojo Kryžiaus slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninė |
Kauno apskrities viršininkas |
Perduoti Kauno miesto savivaldybės tarybai. |
2007 m. |
Kauno apskrities viršininkas, VšĮ Kauno miesto savivaldybės taryba |
- |
|
|
|
5. |
VšĮ K. Griniaus slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninė |
Kauno apskrities viršininkas |
Perduoti Kauno miesto savivaldybės tarybai. |
2007 m. |
|
- |
|
|
|
6. |
Senelių pensionas ir sanatorija „Viršužiglis“ |
Kauno apskrities viršininkas |
Prijungti prie VšĮ Kauno apskrities ligoninės. |
2007 m. |
Kauno apskrities viršininkas, Kauno apskrities ligoninė |
- |
|
|
|
7. |
VšĮ Kauno m. Dainavos poliklinika |
Kauno miesto savivaldybės taryba |
Mažinti sergamumą kardiologinėmis ligomis ir mirtingumą nuo kardiologinių ligų, plėtojant ambulatorines paslaugas. |
2007–2008 m. |
Kauno miesto savivaldybės taryba, VšĮ Kauno m. Dainavos poliklinika |
2500 |
ES |
|
|
8. |
VšĮ Kauno m. Šilainių poliklinika |
Kauno miesto savivaldybės taryba |
Mažinti sergamumą kardiologinėmis ligomis ir mirtingumą nuo kardiologinių ligų, plėtojant ambulatorines paslaugas. |
2007–2008 m. |
Kauno miesto savivaldybės taryba, VšĮ Kauno m. Šilainių poliklinika |
2500 |
ES |
|
|
9. |
Dvi Kauno miesto pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigos (pagal Kauno miesto savivaldybės tarybos sprendimą) |
Kauno m. savivaldybės taryba |
Įsteigti du krizių intervencijos centrus su psichiatrijos dienos stacionaru. |
2007–2008 m. |
Kauno miesto savivaldybės taryba, Kauno miesto pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigos |
1500 1500 |
ES |
|
|
10. |
VšĮ Žiegždrių psichiatrijos ligoninė |
Kauno apskrities viršininkas |
Uždaryti 40 lovų psichiatrijos vyrų skyrių, padidinant 10 lovų ūmios gerontopsichiatrijos skyriaus lovų skaičių, sumažinant bendrą ligoninės lovų skaičių 30 lovų. |
2007 m. |
Kauno apskrities viršininkas, VšĮ Žiegždrių psichiatrijos ligoninė |
- |
|
|
|
11. |
VšĮ Jonavos ligoninė |
Jonavos rajono savivaldybės taryba |
Padidinti trumpalaikio stacionarinio gydymo ir ambulatorinės reabilitacijos vietų skaičių, mažinant paros stacionaro lovų skaičių iki numatyto 5-ame priede. |
|
Jonavos rajono savivaldybės taryba, VšĮ Jonavos ligoninė |
1000 |
PSDF |
|
|
Integruoti iš VšĮ Bukonių PSPC vieną slaugos ir palaikomojo gydymo skyrių į ligoninės struktūrą. |
2008 m. |
Jonavos rajono savivaldybės taryba, VšĮ Jonavos ligoninė, VšĮ Bukonių pirminės sveikatos priežiūros centras |
500 |
PSDF |
|
||||
Priėmimo skyrių reorganizuoti į priėmimo-skubios pagalbos B tipo skyrių. |
2007 m. |
Jonavos rajono savivaldybės taryba, VšĮ Jonavos ligoninė |
1000 |
ES |
|
||||
Mažinti sergamumą kardiologinėmis ligomis ir mirtingumą nuo kardiologinių ligų, plėtojant ambulatorines paslaugas. |
2007–2008 m. |
1000 |
ES |
|
|||||
12. |
VšĮ Kaišiadorių slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninė |
Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba |
Prijungti prie VšĮ Kaišiadorių ligoninės. |
2007 m. |
Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba, VšĮ Kaišiadorių ligoninė, VšĮ Kaišiadorių slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninė |
- |
|
|
|
13. |
VšĮ Kaišiadorių ligoninė |
Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba |
Plėtoti dienos chirurgijos ir trumpalaikio stacionarinio gydymo paslaugas, mažinant paros stacionaro lovų skaičių. |
2007 m. |
500 |
PSDF |
|
||
Uždaryti akušerijos skyrių. |
2007 m. |
100 |
PSDF |
|
|||||
Priėmimo skyrių reorganizuoti į priėmimo-skubios pagalbos B tipo skyrių. |
2007 m. |
1000 |
ES |
|
|||||
Mažinti sergamumą kardiologinėmis ligomis ir mirtingumą nuo kardiologinių ligų, plėtojant ambulatorines paslaugas. |
2007–2008 m. |
1000 |
ES |
|
|||||
14. |
VšĮ Kėdainių ligoninė |
Kėdainių rajono savivaldybės taryba |
Ambulatorines konsultacines paslaugas koncentruoti VšĮ Kėdainių ligoninėje, perkeliant iš Kėdainių pirminės sveikatos priežiūros centro. |
2007 m. |
Kėdainių rajono savivaldybės taryba, VšĮ Kėdainių ligoninė, VšĮ Kėdainių pirminės sveikatos priežiūros centras Kėdainių rajono savivaldybės taryba, VšĮ Kėdainių ligoninė |
1000 |
PSDF, savivaldybės lėšos |
|
|
Slaugos ir palaikomojo gydymo skyrių iš VšĮ Kėdainių pirminės sveikatos priežiūros centro integruoti į VšĮ Kėdainių ligoninę. |
2007 m. |
1000 |
PSDF |
|
|||||
Įsteigti antrą 40 lovų slaugos ir palaikomojo gydymo skyrių, sumažinant 40 stacionaro lovų, jungiant chirurgijos ir traumatologijos skyrius bei atlaisvinant 990 m2 patalpų, perduodant jas slaugos paslaugų plėtrai. |
2007–2008 m. |
3000 |
PSDF |
||||||
Priėmimo skyrių reorganizuoti į priėmimo-skubios pagalbos B tipo skyrių. |
2007 m. |
1000 |
ES |
||||||
Mažinti sergamumą kardiologinėmis ligomis ir mirtingumą nuo kardiologinių ligų, plėtojant ambulatorines paslaugas. |
2007–2008 m. |
1000 |
ES |
||||||
15. |
VšĮ Kėdainių pirminės sveikatos priežiūros centras |
Kėdainių rajono savivaldybės taryba |
Įsteigti psichiatrijos dienos stacionaro poskyrį ir krizių centrą prie Kėdainių PSPC Psichikos sveikatos skyriaus. |
2007–2008 m. |
Kėdainių rajono savivaldybės taryba, VšĮ Kėdainių pirminės sveikatos priežiūros centras |
1500 |
ES |
||
16. |
VšĮ Raseinių ligoninė |
Raseinių rajono savivaldybės taryba |
Plėtoti dienos chirurgijos paslaugas, mažinant paros stacionaro lovų skaičių iki numatyto 5-ame priede. |
2007 m. |
Raseinių rajono savivaldybės taryba, VšĮ Raseinių ligoninė |
500 |
PSDF |
||
Sujungti į vieną Neurologijos ir Terapijos skyrius. |
2008 m. |
100 |
PSDF |
||||||
Priėmimo skyrių reorganizuoti į priėmimo-skubios pagalbos B tipo skyrių. |
2007 m. |
1000 |
ES |
||||||
Mažinti sergamumą kardiologinėmis ligomis ir mirtingumą nuo kardiologinių ligų, plėtojant ambulatorines paslaugas. |
2007–2008 m. |
1000 |
ES |
||||||
17. |
VšĮ Prienų ligoninė |
Prienų rajono savivaldybės taryba |
Priėmimo skyrių reorganizuoti į priėmimo-skubios pagalbos B tipo skyrių. |
2007 m. |
Prienų rajono savivaldybės taryba, VšĮ Prienų ligoninė |
1000 |
ES |
||
Mažinti sergamumą kardiologinėmis ligomis ir mirtingumą nuo kardiologinių ligų, plėtojant ambulatorines paslaugas. |
2007–2008 m. |
1000 |
ES |
||||||
Slaugos ir palaikomojo gydymo skyrius iš Balbieriškio, Jiezno, Veiverių PSPC integruoti į Prienų ligoninę. |
2007–2008 m. |
500 |
PSDF |
||||||
18. |
Visų apskrities rajonų pirminės sveikatos priežiūros centrai |
Savivaldybių tarybos |
Reorganizuoti, atskiriant GMP kaip atskirus juridinius vienetus. |
2008 m. |
Savivaldybių tarybos, rajonų pirminės sveikatos priežiūros centrai |
- |
|
||
SUTRUMPINIMAI:
VIP –Valstybės investicijų programos lėšos.
ES – Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšos.
PSDF – Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto Paslaugų restruktūrizavimo programos lėšos.
KAM – Krašto apsaugos ministerijos lėšos.
______________
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
sveikatos apsaugos ministro
2007 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. V-297
MARIJAMPOLĖS APSKRITIES SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ ANTROJO RESTRUKTŪRIZAVIMO ETAPO PLANAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Marijampolės apskrities sveikatos priežiūros įstaigų antrojo restruktūrizavimo etapo planas (toliau vadinamas – Planas) parengtas įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 29 d. nutarimo Nr. 647 „Dėl Antrojo sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo etapo strategijos patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 74-2827 Nr. 88-3458) 2.1 punktą. Planui pritarė Marijampolės regiono plėtros taryba 2007 m. balandžio 3 d. sprendimu Nr. TS-23 „Dėl Marijampolės apskrities sveikatos priežiūros įstaigų antrojo restruktūrizavimo etapo plano“.
2. Planas parengtas vadovaujantis Antrojo sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo etapo strategijos (toliau vadinama – Strategija) tikslais, uždaviniais, priemonėmis ir vertinimo kriterijais.
II. PLANO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
4. Plano tikslai:
5. Pagrindiniai uždaviniai:
5.1. siekti, kad iki 2008 metų pabaigos ne mažiau kaip 60 procentų Marijampolės apskrities pirminės sveikatos priežiūros paslaugų teiktų privačiai dirbantys šeimos gydytojai, sudarantys sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis (toliau – TLK) dėl teikiamų paslaugų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto lėšomis;
5.2. plačiai paplitusias ligas gydyti arčiau gyventojų esančiose sveikatos priežiūros įstaigose, o brangias technologijas koncentruoti universitetinėse ligoninėse ir ligoninėse, kuriose pacientų daugiausia;
5.3. optimizuoti stacionarinių sveikatos priežiūros paslaugų struktūrą šiomis priemonėmis:
5.3.1. įgyvendinti diferencijuotus sveikatos priežiūros paslaugų teikimo modelius apskrityse pagal šiuos kriterijus:
5.3.1.2. gyventojų sveikatos būklės rodiklius (vidutinė tikėtina gyvenimo trukmė; kūdikių mirtingumas; sergamumas / mirtingumas nuo kraujotakos sistemos ligų, piktybinių auglių, tuberkuliozės, lytiškai plintančių ligų, ŽIV/AIDS; mirtingumas dėl išorinių mirties priežasčių, sergamumas psichikos sutrikimais ir priklausomybėmis; kiti rodikliai);
5.3.1.5. sveikatos priežiūros įstaigų veiklos efektyvumą, esamus finansinius, materialinius bei žmogiškuosius išteklius (pajamų ir išlaidų struktūra ir šaltiniai, finansinis rezultatas, etatų skaičius (šeimos gydytojų, gydytojų specialistų, slaugytojų, kito personalo), ilgalaikis ir trumpalaikis turtas, jo vertė (pradinė ir likutinė), prisirašiusiųjų gyventojų skaičius, suteiktų paslaugų skaičius) ir kt.;
5.3.2. stiprinti konsultacinių poliklinikų infrastruktūrą ir skubios pagalbos-priėmimo skyrius bei žmogiškuosius išteklius, optimizuojant stacionarinėje ir ambulatorinėje grandyje dirbančiųjų gydytojų specialistų darbo krūvius, bei siekti racionalaus ir Lietuvos mastu tolygaus šių paslaugų vartojimo;
5.4. siekti, kad iki 2008 metų apskrityje ne mažiau kaip 54 procentai slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų būtų teikiama bendrojo pobūdžio ligoninėse ir ne mažiau kaip 8 procentai šių paslaugų būtų teikiama kartu su socialinėmis (globos) paslaugomis. Slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų integracija ypatingai skatinama ten, kur jas teikia įstaigos (filialai, skyriai), turinčios iki 50 slaugos ir palaikomojo gydymo lovų;
5.5. reorganizuoti greitosios medicinos pagalbos sistemą, užtikrinant, kad greitosios medicinos pagalbos paslaugas teiktų savarankiškos sveikatos priežiūros įstaigos, atitinkančios sveikatos apsaugos ministro patvirtintus reikalavimus;
III. ESAMA SITUACIJA
6. Marijampolės apskričiai priklauso 5 savivaldybės: Marijampolės, Vilkaviškio rajono, Šakių rajono, Kazlų Rūdos ir Kalvarijos.
7. Per pirmąjį sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo etapą Marijampolės apskrities mastu įvyko šie sveikatos apsaugos sistemos pagrindinių rodiklių pokyčiai (lyginami 2002 m. ir 2005 m.):
7.1. ambulatorinių paslaugų:
7.1.1. apsilankymų pas pirminės sveikatos priežiūros gydytojus (išskyrus pas odontologus ir psichiatrus), tenkančių vienam gyventojui, skaičius padidėjo nuo 4 iki 5,2;
7.2. stacionarinių paslaugų:
7.2.2. vidutinė gulėjimo trukmė bendrojo pobūdžio ir specializuotose ligoninėse sutrumpėjo nuo 8,3 iki 7,6 dienų;
IV. SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ STRUKTŪROS OPTIMIZAVIMAS
9. Remiantis numatomais gyventojų skaičiaus ir amžiaus pokyčiais, prognozuojamais sergamumo rodikliais, siekiant plėtoti ligų prevenciją ir profilaktines priemones, planuojama, kad iki 2008 m. bendras sveikatos priežiūros paslaugų poreikis Marijampolės apskrities sveikatos priežiūros įstaigose išaugs. Vadovaujantis Strategijos 18 punkte nustatytais kriterijais, Marijampolės apskrityje numatomas:
9.3. dienos stacionaro ir dienos chirurgijos paslaugų apimties padidėjimas 2,9 (dienos chirurgijos) – 5,5 (trumpalaikio gydymo) karto;
10. Siekiant užtikrinti šių paslaugų poreikio patenkinimo galimybes bei kokybę, garantuoti paslaugų prieinamumą ir gydymo atitiktį ligų indikacijoms, numatoma efektyviau ir racionaliau paskirstyti pacientų srautus tarp paslaugų organizavimo lygių, ambulatorinės ir stacionarinės grandies, taikyti paslaugų profilių bei konkrečių sveikatos priežiūros įstaigų, ambulatorinių specializuotų paslaugų prieinamumo gerinimo priemones.
11. Tobulinant paslaugų struktūrą ir vadovaujantis Strategijoje suformuotomis valstybės politikos nuostatomis, Marijampolės apskrityje numatomos šios sveikatos priežiūros paslaugų sferos tolesnės plėtros tendencijos:
11.1. prioritetinė pirminės ambulatorinės sveikatos priežiūros plėtra, skatinant privačią iniciatyvą, gerinant paslaugų prieinamumą ir mažinant paslaugų laukimo trukmę. Pagal galimybę naudojama medicinos punktų techninė bazė šeimos gydytojų praktikai plėtoti. Daug dėmesio skiriama ligų prevencijai ir profilaktikai. Numatomi dabartiniai ir siektini rodikliai nurodomi 1 priede;
11.2. specializuotos ambulatorinės sveikatos priežiūros paslaugų apimčių optimizavimas. Marijampolės apskritis, išanalizavusi laukimo eilių pas atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojus specialistus stebėjimo ir pacientų informavimo sistemos duomenis (vertinama trumpiausia ir ilgiausia laukimo trukmė pas atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytoją specialistą), numato ir įgyvendina priemones pacientų eilių ambulatorinėms sveikatos priežiūros paslaugoms gauti trukmei sumažinti. Jei asmens sveikatos priežiūros įstaigos, su kuriomis TLK sudariusi sutartį dėl gydytojų specialistų paslaugų apmokėjimo iš PSDF biudžeto lėšų, ar jų steigėjai nenumato ar nevykdo priemonių pacientų laukimo trukmei sumažinti, TLK sprendžia šių paslaugų prieinamumo jos veiklos zonos gyventojams problemą. Pacientų eilių ambulatorinėms sveikatos priežiūros paslaugoms gauti stebėjimo rodikliai pateikiami 2 priede;
11.3. spartus ambulatorinės reabilitacijos, dienos stacionaro ir dienos chirurgijos bei skubios pagalbos-priėmimo skyrių veiklos apimčių augimas, kuris kompensuos stacionarinių paslaugų redukavimą bendrojo pobūdžio ir specializuotose ligoninėse. Šių paslaugų vartojimo dabartiniai ir siektini rodikliai nurodomi 3 priede;
11.4. slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų apimčių augimas, jų integravimas į bendrojo pobūdžio ligonines ir teikimas su socialinėmis (globos) paslaugomis. Ambulatorinių slaugos paslaugų skatinimas, plėtojant jų formas. Dabartiniai ir siektini rodikliai nurodomi 4 priede;
11.5. stacionarinių paslaugų apimčių redukavimas bendrojo pobūdžio ir specializuotose ligoninėse, gerinant stacionarinių lovų veiklos rodiklius. Šių paslaugų optimizavimo dabartiniai ir siektini rodikliai nurodomi 5 priede;
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
13. Plano įgyvendinimui numatoma pertvarkyti kai kurias Marijampolės apskrities sveikatos priežiūros įstaigas. Jų suvestinė pateikiama 6 priede.
Marijampolės apskrities
sveikatos priežiūros įstaigų
antrojo restruktūrizavimo etapo plano
1 priedas
PIRMINĖS AMBULATORINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PLĖTRA
Savivaldybės pavadinimas |
Prisirašiusių gyventojų skaičius (prie pirminių ambulatorinių sveikatos priežiūros įstaigų) |
Prevencinių programų vykdymas (patikrintų tikslinės grupės asmenų skaičius, %) |
Bendras skatinamųjų pirminės ambulatorinės sveikatos priežiūros paslaugų skaičius 100 savivaldybėje prirašytų gyventojų (gruodžio 31 d.) |
Neinfekcinių ligų profilaktikos ir kontrolės profilaktinių sveikatos tikrinimų skaičius (patikrintų asmenų skaičius, %) |
||||||||||
iš viso |
iš jų privačiose pirminėse sveikatos priežiūros įstaigose |
Gimdos kaklelio piktybinių navikų prevencinių priemonių, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, finansavimo programa |
Atrankinės mamografinės patikros dėl krūties vėžio finansavimo programa |
Asmenų, priskirtinų širdies ir kraujagyslių ligų didelės rizikos grupei, atrankos ir prevencijos priemonių finansavimo programa |
||||||||||
2005 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2006 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2007 m. |
2008 m. |
|
Marijampolės |
69900 |
69201 |
34565 |
41940 |
33,70 |
|
0,70 |
|
0,00 |
|
11,9 |
|
|
|
Vilkaviškio rajono |
46550 |
46085 |
6771 |
27930 |
11,50 |
|
0,10 |
|
0,00 |
|
9,4 |
|
|
|
Sakių rajono |
37592 |
37216 |
905 |
22555 |
24,20 |
|
0,10 |
|
0,00 |
|
9,6 |
|
|
|
Kazlų Rūdos |
13506 |
13371 |
7296 |
8104 |
28,40 |
|
0,10 |
|
2,90 |
|
10,1 |
|
|
|
Kalvarijos |
11832 |
11714 |
1539 |
7100 |
15,90 |
|
0,00 |
|
0,00 |
|
12,3 |
|
|
|
Marijampolės apskritis: |
179380 |
177587 |
51076 |
107629 |
24,70 |
|
0,30 |
|
0,20 |
|
10,4 |
|
|
|
1. Prisirašiusių gyventojų skaičių nustatyti gruodžio 31 d. 2. Prevencinių programų vykdymo rodiklius nustatyti kasmet, atsižvelgiant į patikrintų asmenų augančius skaičius, pradedant nuo programos patvirtinimo datos |
|
|
– vykdoma rodiklių stebėsena, |
|
– planuojami rodikliai. |
______________
Marijampolės apskrities
sveikatos priežiūros įstaigų
antrojo restruktūrizavimo etapo plano
2 priedas
PIRMINIŲ AMBULATORINIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ PRIEINAMUMO STEBĖJIMAS *
Sveikatos priežiūros įstaigos pavadinimas |
Trumpiausia – ilgiausia laukimo trukmė pas šeimos gydytoją (dienomis) |
|||||||||||
sausis |
vasaris |
kovas |
balandis |
gegužė |
birželis |
liepa |
rugpjūtis |
rugsėjis |
spalis |
lapkritis |
gruodis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Stebima eilė pas šeimos gydytoją, apylinkės terapeutą ir pediatrą.
Duomenys fiksuojami kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną ir pateikiami teritorinei ligonių kasai iki kito mėnesio 10 d.
______________
Marijampolės apskrities
sveikatos priežiūros įstaigų
antrojo restruktūrizavimo etapo plano
2 priedo tęsinys
PACIENTŲ EILIŲ AMBULATORINĖMS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGOMS GAUTI STEBĖJIMAS*
200_ m. _ ketvirtis
Sveikatos priežiūros įstaigos (sudariusios sutartis su TLK dėl paslaugų apmokėjimo iš PSDF), teikiančios ambulatorines paslaugas, pavadinimas |
Trumpiausia – ilgiausia laukimo trukmė (dienomis) |
200__ m. (praėjusiais) neapmokėtos lėšos už ambulatorines konsultacines paslaugas iš PSDF biudžeto, litais |
|||||||
pas šeimos gydytoją |
pas atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytoją specialistą |
||||||||
kardiologą |
neurologą |
urologą |
* |
* |
* |
* |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Duomenys fiksuojami kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną ir pateikiami teritorinei ligonių kasai iki kito mėnesio 10 d. Teritorinė ligonių kasa informaciją Sveikatos apsaugos ministerijai ir ministerijai ir Valstybinei ligonių kasai pateikia pasibaigus ketvirčiui Sveikatos apsaugos ministerijos nustatytais terminais.
Marijampolės apskrities
sveikatos priežiūros įstaigų
antrojo restruktūrizavimo etapo plano
2 priedo tęsinys
KONSULTACINIŲ AMBULATORINIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ PRIEINAMUMO STEBĖJIMAS
_____________________________________________________________
(gydytojo specialisto profesinės kvalifikacijos pavadinimas)
200__ m. ___ ketvirtis
Sveikatos priežiūros įstaigos (sudariusios sutartis su TLK dėl paslaugų apmokėjimo iš PSDF), teikiančios ambulatorines paslaugas, pavadinimas |
Trumpiausia – ilgiausia laukimo trukmė (dienomis) |
Atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojų dirbtų valandų skaičius teikiant ambulatorines konsultacijas |
Atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojų dirbtų, valandų skaičius teikiant stacionarines paslaugas* |
Atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojų specialistų ambulatorinių konsultacijų skaičius (100 savivaldybės gyventojų) |
Atitinkamos profesinės kvalifikacijos gydytojų specialistų ambulatorinių konsultacijų skaičius (100 prie įstaigos prirašytų gyventojų)** |
Laukimo eilės priežastys: 1 – įrangos trūkumas, 2 – specialistų trūkumas, 3 – apmokėjimo iš PSDF trūkumas, 4 – profilaktinių programų vykdymas, 5 – kompensuojamų vaistų išrašymas, 6 – kitos. |
Lėšų poreikis, siekiant išspręsti laukimo trukmės pas gydytojus specialistus problemą (atskirai pagal priežastis, litais) |
|||||
Marijampolės apskrities savivaldybėse |
kitose savivaldybėse |
|||||||||||
Marijampolės |
Vilkaviškio rajono |
Šakių rajono |
Kazlų Rudos |
Kalvarijos |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Nurodo tik asmens sveikatos priežiūros įstaigos, teikiančios stacionarines sveikatos priežiūros paslaugas.
** Nurodo tik asmens sveikatos priežiūros įstaigos, teikiančios pirminio lygio ambulatorines sveikatos priežiūros paslaugas.
Marijampolės apskrities
sveikatos priežiūros įstaigų
antrojo restruktūrizavimo etapo plano
3 priedas
AMBULATORINĖS REABILITACIJOS, STEBĖJIMO, TRUMPALAIKIO GYDYMO, DIENOS CHIRURGIJOS PASLAUGŲ BEI SKUBIOS PAGALBOS–PRIĖMIMO SKYRIŲ VEIKLOS PLĖTRA
Sveikatos priežiūros įstaigos pavadinimas |
Siuntimų į ambulatorinę reabilitaciją dalis nuo visų reabilitacijos siuntimų*, % |
Stebėjimo paslaugos |
Trumpalaikio gydymo paslaugos |
Dienos chirurgijos paslaugų apimtys (paslaugų skaičius) |
Skubios pagalbos-priėmimo skyriaus veiklos apimtys (paslaugų su manipuliacijomis skaičius) |
|||||
2005 m. |
2008 m. |
2007 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2006 m. |
2008 m. |
|
VšĮ Marijampolės ligoninė |
12,9 |
|
|
|
664 |
3529 |
263 |
991 |
5168 |
|
VšĮ Vilkaviškio ligoninė |
1,6 |
|
|
|
214 |
1489 |
489 |
873 |
2005 |
|
VšĮ Sakių ligoninė |
9,2 |
|
|
|
224 |
1132 |
63 |
500 |
1984 |
|
VšĮ Kazlų Rūdos ligoninė |
0,0 |
|
|
|
8 |
52 |
- |
- |
273 |
|
VšĮ Kalvarijos ligoninė |
5,0 |
|
|
|
42 |
163 |
- |
- |
125 |
|
Marijampolės apskritis: |
6,4 |
|
|
|
1152 |
6365 |
815 |
2364 |
9555 |
|
* Nurodo sveikatos priežiūros įstaigos, siunčiančios į reabilitaciją |
|
|
– vykdoma rodiklių stebėsena, |
|
– planuojami rodikliai. |
______________
Marijampolės apskrities
sveikatos priežiūros įstaigų
antrojo restruktūrizavimo etapo plano
4 priedas
SLAUGOS IR PALAIKOMOJO GYDYMO BEI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLĖTRA
Savivaldybės pavadinimas |
Slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugos ligoninėse ir ASPĮ skyriuose |
Socialinių (globos) lovų skaičius* |
||||||||
lovadienių skaičius |
lovų skaičius |
iš viso |
iš jų integruotos į asmens sveikatos priežiūros įstaigas |
|||||||
iš viso |
iš jų integruotų į bendrojo pobūdžio ligonines |
|||||||||
2005 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2006 m. |
2008 m. |
2006 m. |
2008 m. |
|
Marijampolės |
22776 |
|
69 |
75 |
0 |
0 |
308 |
308 |
0 |
3 |
Vilkaviškio rajono |
18376 |
|
53 |
60 |
15 |
60 |
370 |
370 |
0 |
0 |
Sakių rajono |
14798 |
|
42 |
50 |
42 |
50 |
175 |
175 |
0 |
0 |
Kazlų Rūdos |
5574 |
|
15 |
19 |
15 |
19 |
27 |
27 |
10 |
10 |
Kalvarijos |
5664 |
|
15 |
36 |
15 |
0 |
146 |
146 |
0 |
5 |
Marijampolės apskritis: |
67188 |
|
194 |
240 |
87 |
129 |
1026 |
1026 |
10 |
18 |
*Nurodomos savivaldybių finansuojamos (socialinės) globos lovos |
|
|
– vykdoma rodiklių stebėsena, |
|
– planuojami rodikliai. |
______________
Marijampolės apskrities
sveikatos priežiūros įstaigų
antrojo restruktūrizavimo etapo plano
5 priedas
STACIONARINIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ OPTIMIZAVIMO RODIKLIAI
Savivaldybės pavadinimas |
Hospitalizacijos atvejų skaičius (100 savivaldybės gyventojų) |
Hospitalizacijos atvejų skaičius savivaldybės teritorijoje esančiose ASPĮ (100 savivaldybės gyventojų) |
Pacientų, išgyvenusių ilgiau kaip 1 mėnesį po ūmaus miokardo infarkto, dalis (%) |
|||
2005 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2006 m. |
2008 m. |
|
Marijampolės |
20,0 |
17,5 |
13,2 |
11,6 |
|
|
Vilkaviškio rajono |
20,8 |
18,3 |
13,5 |
11,9 |
|
|
Sakių rajono |
22,0 |
18,8 |
13,3 |
11,4 |
|
|
Kazlų Rūdos |
21,7 |
18,5 |
6,0 |
5,4 |
|
|
Kalvarijos |
24,3 |
18,6 |
10,3 |
- |
|
|
Marijampolės apskritis: |
21,0 |
18,0 |
12,5 |
10,4 |
|
|
|
– vykdoma rodiklių stebėsena, |
|
– planuojami rodikliai. |
______________
Marijampolės apskrities
sveikatos priežiūros įstaigų
antrojo restruktūrizavimo etapo plano
5 priedo tęsinys
STACIONARINIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ RODIKLIAI
Sveikatos priežiūros įstaigos pavadinimas |
Stacionarinių paslaugų apimtys (hospitalizacijos atvejų skaičius) |
Akušerinės pagalbos apimtys (gimdymų skaičius) |
Operacijų skaičius |
Stacionarinių lovų veiklos rodikliai * |
||||||||||
iš viso |
iš jų nakties metu (20.00-6.00 val.) |
lovadienių skaičius |
vidutinė gulėjimo trukmė |
lovų skaičius |
||||||||||
2005 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2005 m. |
2008 m. |
2007 m. |
2008 m. |
2007 m. |
2008 m. |
2007 m. |
2008 m. |
|
VšĮ Marijampolės ligoninė |
12263 |
11233 |
527 |
|
3322 |
|
411 |
|
|
|
7/28/48 |
7/28/48 |
315 |
284 |
VšĮ Kazlų Rūdos ligoninė |
1129 |
1080 |
- |
|
- |
|
- |
|
|
|
7/28 |
7/28 |
48 |
48 |
VšĮ Kalvarijos ligoninė |
1419 |
- |
- |
|
- |
|
- |
|
|
|
7 |
- |
20 |
- |
VšĮ Vilkaviškio ligoninė |
7055 |
5585 |
306 |
|
1964 |
|
176 |
|
|
|
7 |
7 |
143 |
126 |
VšĮ Sakių ligoninė |
5386 |
3974 |
207 |
|
943 |
|
103 |
|
|
|
7 |
7 |
114 |
90 |
Marijampolės apskritis: |
27252 |
21872 |
1040 |
|
6229 |
|
690 |
|
|
|
7/28/48 |
7/28/48 |
640 |
548 |
* Rodikliai skaičiuojami be reabilitacijos, slaugos ir palaikomojo gydymo, reanimacijos, dienos chirurgijos ir trumpalaikio gydymo lovų |
|
|
– vykdoma rodiklių stebėsena, |
|
– planuojami rodikliai. |
Marijampolės apskrities
sveikatos priežiūros įstaigų
antrojo restruktūrizavimo etapo plano
6 priedas
MARIJAMPOLĖS APSKRITYJE VEIKIANČIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ REORGANIZAVIMAS 2007–2008 m.
Eil. Nr. |
Įstaigos pavadinimas |
Įstaigos steigėjas |
Planuojamos įgyvendinti priemonės ir jų įgyvendinimo budai |
Įvykdymo terminas |
Atsakingi vykdytojai |
Preliminarus lėšų poreikis, tūkst. Lt |
Lėšų šaltinis |
1. |
VšĮ Marijampolės ligoninė |
Marijampolės apskrities viršininkas |
Priėmimo skyriaus reorganizavimas į priėmimo-skubios pagalbos B tipo skyrių. |
2007–2008 m. |
Marijampolės apskrities viršininkas, VšĮ Marijampolės ligoninė |
2000 |
ES |
Diagnostinės tarnybos reorganizavimas ir modernizavimas, perkeliant klinikinę laboratoriją į laisvas vaistinės patalpas ir sujungiant ją su radiologijos ir klinikinės fiziologijos padaliniais bei modernizuojant radiologijos tarnybą. |
2007–2008 m. |
3000 |
PSDF, VIP |
||||
Ambulatorinės reabilitacijos procedūrų išplėtimas, renovuojant ir pritaikant nenaudojamas fizinės medicinos ir reabilitacijos skyriaus patalpas. |
2008 m. |
1000 |
PSDF, VIP |
||||
Konsultacinės poliklinikos rekonstrukcija, pritaikant laisvas ūkio dalies patalpas. |
2007–2008 m. |
2000 |
PSDF, VIP |
||||
Dienos chirurgijos skyriaus įkūrimas, mažinant bendrą lovų skaičių iki numatyto 5-ame priede. |
2007–2008 m. |
1000 |
PSDF |
||||
Sergamumo kardiologinėmis ligomis ir mirtingumo nuo kardiologinių ligų mažinimas, plėtojant ambulatorines paslaugas. |
2007–2008 m. |
2500 |
ES |
||||
Traumų centro techninio projekto parengimas ir įgyvendinimas. |
2007–2008 m. |
5000 |
ES |
||||
2. |
VšĮ Vilkaviškio ligoninė |
Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba |
Priėmimo skyriaus reorganizavimas į priėmimo-skubios pagalbos B tipo skyrių. |
2007 m. |
Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba, VšĮ Vilkaviškio ligoninė |
1000 |
ES |
Konsultacinio skyriaus reorganizavimas, perkeliant jį į laisvas slaugos ir palaikomojo gydymo skyriaus patalpas, o ambulatorinės reabilitacijos skyrių – į laisvas konsultacinio skyriaus patalpas, renovavus ir pritaikius šias patalpas atitinkamų paslaugų teikimui. |
2007–2008 m. |
2000 |
PSDF |
||||
Sergamumo kardiologinėmis ligomis ir mirtingumo nuo kardiologinių ligų mažinimas, plėtojant ambulatorines paslaugas. |
2007–2008 m. |
1000 |
ES |
||||
3. |
VšĮ Šakių ligoninė |
Šakių rajono savivaldybės taryba |
Priėmimo skyriaus reorganizavimas į priėmimo-skubios pagalbos B tipo skyrių. |
2007 m. |
Šakių rajono savivaldybės taryba, VšĮ Šakių ligoninė |
1000 |
ES |
Ambulatorinės reabilitacijos paslaugų prieinamumo pagerinimas, panaudojant laisvas administracines patalpas. |
2007–2008 m. |
2000 |
PSDF |
||||
Dienos stacionaro skyriaus įkūrimas, mažinant bendrą lovų skaičių iki numatyto 5-ame priede. |
2007 m. |
500 |
PSDF |
||||
Akušerinio skyriaus uždarymas, jei gimdymų skaičius neatitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 18 d. nutarimu Nr. 335 patvirtintos Sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo strategijos nuostatų. |
2008 m. |
200 |
PSDF |
||||
Sergamumo kardiologinėmis ligomis ir mirtingumo nuo kardiologinių ligų mažinimas, plėtojant ambulatorines paslaugas. |
2007–2008 m. |
1000 |
ES |
||||
4. |
VšĮ Kalvarijos ligoninė |
Kalvarijos savivaldybės taryba |
Sveikatos priežiūros paslaugos integruojamos su socialinėmis paslaugomis, finansuojamomis ne iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų. |
2007–2008 m. |
Kalvarijos savivaldybės taryba, VšĮ Kalvarijos ligoninė |
- |
|
Slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų plėtra, vidaus ligų skyrių perprofiliuojant į 40 lovų slaugos ir palaikomojo gydymo skyrių. Įsigyti transporto priemonę ligonių pervežimui. |
2007–2008 m. |
800 |
PSDF |
||||
Radiologinės tarnybos modernizavimas. |
2007–2008 m. |
1100 |
VIP |
||||
Ambulatorinių diagnostinių paslaugų modernizavimas (echoskopui įsigyti). |
2007–2008 m. |
200 |
PSDF |
SUTRUMPINIMAI:
VIP –Valstybės investicijų programos lėšos
ES – Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšos
PSDF – Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto Paslaugų restruktūrizavimo programos lėšos
______________